ChatGPT OpenAI، بدون شک، ابزار پیشرو هوش مصنوعی عمومی است. می توانید از آن برای تولید متن، تحقیق و بهبود بهره وری کلی خود استفاده کنید. این ربات روی macOS به خوبی کار می کند و آن را به بهترین ربات چت برای کاربران مک تبدیل می کند.

اما ممکن است تعجب کنید که دقیقا چگونه می توانید از ChatGPT در مک استفاده کنید. خوشبختانه، اگر تا به حال از آن در دستگاه دیگری استفاده کرده اید، نگران نباشید زیرا مراحل یکسان هستند. با این حال، اگر در این زمینه تازه کار هستید، مراحل زیر را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحبت کردن با ChatGPT

چگونه از ChatGPT از طریق مرورگر مک خود استفاده کنید

OpenAI یک برنامه رسمی دسکتاپ ChatGPT برای macOS ارائه نمی دهد. بنابراین، دسترسی به ChatGPT از طریق وب سایت آن در مرورگر شما همچنان بهترین راه برای استفاده از ChatGPT در مک است.

در اینجا نحوه استفاده از ربات چت هوش مصنوعی در مرورگر خود آورده شده است:

  1. مرورگر دلخواه خود را باز کنید و chat.openai.com را در نوار آدرس تایپ کنید. سپس کلید Return (یا Enter ) را بزنید.
    وارد کردن URL ChatGPT در نوار آدرس Google Chrome-1
  2. اگر از قبل حساب کاربری دارید، Log in را انتخاب کنید و اگر ندارید، Sign up را انتخاب کنید .
  3. ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  4. همچنین، می‌توانید با کلیک روی «ادامه با Google» وارد شوید یا با یک حساب Google ثبت‌نام کنید . این روش سریعتر است و شما را از به خاطر سپردن رمزهای عبور نجات می دهد.
    ChatGPT صفحه حساب خود را ایجاد کنید
  5. اگر از Safari استفاده می‌کنید، می‌توانید با کلیک کردن روی Continue with Apple با حساب Apple و Touch ID خود ثبت نام کنید. اگر می خواهید آدرس ایمیل خود را از OpenAI مخفی کنید، این گزینه ایده آل است.
    درخواست ثبت نام Apple ID ChatGPT

به محض اینکه کارتان تمام شد، می‌توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید و شروع به تایپ درخواست‌های خود کنید. اگر می‌خواهید چت‌ربات‌های دیگر را کاوش کنید، می‌توانید از مرورگر خود برای دسترسی به گزینه‌های جایگزین ChatGPT نیز استفاده کنید.

به طور پیش فرض، GPT 3.5 را به صورت رایگان دریافت می کنید. برای دسترسی به GPT 4 ، یک نسخه بهتر و خلاقانه تر از GPT 3.5، باید برای ChatGPT Plus هزینه کنید .

راه های دیگر برای دسترسی به ChatGPT در مک

در حالی که مرورگر مطمئن‌ترین راه برای دسترسی به ChatGPT در مک است، برخی روش‌های دیگر می‌توانند مراحلی را که برای استفاده از آن باید بردارید کوتاه کنند.

  • می توانید ChatGPT را به عنوان یک برنامه وب در Dock خود اضافه کنید. chat.openai.com را در Safari باز کنید ، روی File در نوار منو کلیک کنید و Add to Dock را انتخاب کنید . وقتی کادر گفتگو را دیدید روی Add کلیک کنید .
    افزودن برنامه وب ChatGPT به داک با استفاده از سافاری
  • اگر می‌خواهید ربات چت را در مک خود ادغام کنید تا بتوانید بدون باز کردن مرورگر خود از آن استفاده کنید، می‌توانید MacGPT را دانلود کنید . این یک برنامه غیر بومی است که می تواند پنجره های گفتگو برای ChatGPT را به دسکتاپ و نوار منو اضافه کند. اما برای آن باید 20 دلار بپردازید.

این تقریباً تمام روش های شناخته شده ای است که می توانید از چت ربات OpenAI در مک استفاده کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید، لیست خطاهای رایج ChatGPT ما را برای کمک بررسی کنید.

منتظر یک برنامه رسمی ChatGPT برای مک خود باشید

دسترسی به ChatGPT از طریق مرورگر مک شما امن ترین گزینه در حال حاضر است. اگر مشکلی برای پرداخت هزینه برای یک برنامه غیر بومی ندارید، می توانید ادامه دهید و یکی از آنها را دریافت کنید، مثلاً MacGPT. با این حال، احتمالاً ایده خوبی است که منتظر بمانید و ببینید آیا OpenAI یک برنامه دسکتاپ را برای macOS منتشر می کند، اگرچه بعید به نظر می رسد.

منبع: MAKEUSEOF.COM