آیا تا به حال تصور کرده اید که با هوش مصنوعی صحبت کنید که صدای شما را می فهمد و می تواند به شما پاسخ دهد؟ سیستم تشخیص گفتار منبع باز OpenAI به نام “Whisper” به شما امکان می دهد با ChatGPT صحبت کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

شما می توانید از این ویژگی برای ایجاد کد، دریافت پاسخ یا یک جلسه گردهمایی سریع فقط با صدای خود استفاده کنید.

آنچه برای صحبت با ChatGPT نیاز دارید

ادغام Whisper در ChatGPT به شما امکان می دهد به جای تایپ کردن، از صدای خود برای صحبت با ChatGPT استفاده کنید. زیبایی این امر در این واقعیت نهفته است که می توانید به جای تایپ جملات طولانی و توصیفی، به درخواست های خود سرعت ببخشید.

برای دسترسی به ویژگی ورودی صوتی ChatGPT در گوشی خود، باید برنامه رسمی ChatGPT را برای دستگاه های تلفن همراه دانلود و نصب کنید. هنگامی که با حساب OpenAI خود وارد شوید، برای استفاده از ویژگی Whisper آماده هستید.

اگر از کامپیوتر ویندوزی استفاده می کنید، باید به راه حل های غیر بومی مانند Whisper Desktop برای تبدیل صدای خود به متن در زمان واقعی اعتماد کنید .

دانلود: ChatGPT برای iOS | Android (رایگان، اشتراک در دسترس است)

نحوه ارسال درخواست های ChatGPT با صدای خود

هم آیفون ها و هم دستگاه های اندرویدی دارای ویژگی های دیکته زبان بومی هستند. و این همان چیزی است که برای استفاده از مزیت ادغام Whisper ChatGPT در گوشی خود استفاده خواهید کرد.

برای ارسال درخواست در برنامه ChatGPT با صدای خود، این مراحل ساده را در برنامه تلفن همراه ChatGPT دنبال کنید.

  1. در آیفون، روی نماد sound wave در سمت راست قسمت متن در پایین ضربه بزنید. در دستگاه اندرویدی، روی دکمه میکروفون در کنار قسمت نوشتار ضربه بزنید.
  2. ChatGPT بلافاصله شروع به ضبط صدای شما می کند. بنابراین، شروع به صحبت کنید.
  3. وقتی کارتان تمام شد، روی Tap to stop recording ضربه بزنید  و منتظر بمانید تا ChatGPT ضبط را رونویسی کند.
  4. روی دکمه Send در کنار فیلد متن ضربه بزنید تا درخواست شما ارسال شود.

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند ثانیه صبر کنید تا ChatGPT پاسخ خود را تایپ کند. می‌توانید این ویژگی را در حین امتحان کردن این فرمان‌ های رمزنگاری ChatGPT آزمایش کنید.

با ChatGPT صحبت کنید و در زمان صرفه جویی کنید

با صحبت کردن با ChatGPT، می‌توانید پیام‌های توصیفی طولانی‌تر و بیشتری را با صدای خود ارسال کنید و بدون تایپ دستی یک مکالمه داشته باشید که ممکن است چند دقیقه طول بکشد. به این ترتیب، می توانید در انجام وظایف خود بهره وری بیشتری داشته باشید و در زمان استفاده از ChatGPT در زمان صرفه جویی کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM