بهترین فلش درایوهای 2023, راهنمای خرید

بهترین فلش درایوهای 2023

فلش درایوها یک راه عالی برای انتقال فایل ها و داده ها به اطراف هستند و سرعت انتقال بالایی را ارائه می دهند. در اینجا بهترین فلش درایوهای 2023 اعم از Kingstone و  Sandisk همراه با قیمت آنها آورده شده است.

بهترین فلش درایوهای 2023, راهنمای خرید

درایوهای فلش USB بهترین انتخاب برای گرفتن فایل های دیجیتال ضروری شما هستند. دستگاه های کوچک و جمع و جور می توانند داده های زیادی را در خود نگه دارند، سرعت خواندن و نوشتن باورنکردنی را ارائه می دهند و دارای ویژگی های امنیتی قابل توجهی هستند.

بهترین فلش درایو به طور کلی: Kingston DataTraveler Max

یک Kingston DataTraveler Max که به یک لپ‌تاپ متصل است و دیگری در کنار آن است

برای برخی از سریع ترین سرعت های خواندن و نوشتن با قیمت مقرون به صرفه، Kingston DataTraveler Max را در نظر بگیرید. با استاندارد USB 3.2 Gen 2، سرعت خواندن و نوشتن پیشرو در صنعت به ترتیب تا 900 مگابایت بر ثانیه و 1000 مگابایت بر ثانیه است. این یکی از سریع‌ترین فلش درایوهای USB موجود است و با ظرفیت‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت در دسترس است.

رابط USB-C از لپ‌ تاپ‌ های مدرن و کامپیوترهای رومیزی و همچنین طیف وسیعی از آیفون 15 و اکثر گوشی های هوشمند اندرویدی با USB OTG پشتیبانی می‌کند . همچنین دارای یک درپوش کشویی یک دست مناسب برای اتصال سریع، یک چراغ LED وضعیت، و یک حلقه کلید دستی برای نگه داشتن وسایل ضروری شما در جیب شما است.

کینگستون DataTraveler Max
Kingston DataTraveler Max

Kingston DataTraveler اولین گزینه بهترین فلش درایوهای 2023 است که با سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده و تنوع در ظرفیت تا 1 ترابایت، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در مورد فلش درایو USB انجام دهید.

مزایا

  • لایتنینگ سریع
  • ظرفیت های بزرگ
  • قیمت مناسب نسبت به ظرفیت

معایب

  • فاقد ویژگی امنیتی
قیمت ها: 

بهترین فلش درایو مقرون به صرفه: PNY Turbo Attache 3 USB 3.0

PNY Turbo Attache 3 متصل به لپ تاپ

اگر به دنبال فلش مموری مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای کارهای روزمره هستید، پس مطمئن باشید که هیچ فلش درایوی مقرون به صرفه تر از PNY Turbo Attache 3 نیست. این یک درایو USB-A است و برای استفاده عمومی به اندازه کافی سریع است، اگرچه سرعت نوشتن متناقض است، که ممکن است برخی را منصرف کند. با این حال، نسبت به قیمتش کارایی خوبی را ارائه می دهد.

ساختار آن عالی است و ضد آب است. همچنین سبک، کوچک و دارای حلقه ای برای اتصال به جا کلیدی است. علاوه بر این، به جای یک درپوش، یک غلاف کشویی دارد که می تواند به راحتی جابجا شود.

این ویژگی در ظرفیت‌های 32 گیگابایتی تا 512 گیگابایت موجود است، در حالی که می‌توانید با خرید عمده با بسته‌های دو، سه، پنج و ده تایی، حتی بیشتر صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید: SSD بخریم یا HDD ، مقایسه ، قیمت و سرعت و این که کدام بهتر است

یک PNY Turbo Attache 3 USB 3.0
PNY Turbo Attache 3

PNY Turbo Attache 3 دومین گزینه بهترین فلش درایوهای 2023 یک درایو فلش USB-A بسیار مقرون به صرفه و قابل اعتماد است. این فلش درایو با ظرفیت های مختلف ذخیره سازی تا 512 گیگابایت در دسترس است، و همچنین در صورت نیاز به خرید آن برای خانواده یا تیم خود در محل کار، می توانید آن را به صورت عمده در بسته های حداکثر ده تایی خریداری کنید. برای کارهای عمومی کافی است و می تواند پول نقد زیادی را برای شما ذخیره کند.

مزایا

  • ایده آل برای استفاده روزمره
  • ارزان
  • ظرفیت های مختلف ذخیره سازی

معایب

  • سرعت نوشتن متناقض

بهترین فلش درایو برای مک: SanDisk iXpand Flash Drive Luxe

sandisk idrive luxe روی پس‌زمینه گرادیان قرمز

SanDisk iXpand Flash Drive Luxe سومین گزینه بهترین فلش درایوهای 2023 یک انتخاب عالی برای کاربران اپل است. این دستگاه دارای هر دو رابط USB-C و لایتنینگ است، بنابراین با هر آیفون یا مک بوکی کار می کند و امکان انتقال یکپارچه بین تمام دستگاه های اپل شما و همچنین هر کامپیوتر رومیزی یا گوشی اندرویدی شما را فراهم می کند. با این حال، دومی به آداپتور USB OTG نیاز دارد.

این فلش درایو بسیار کوچک و شیک است و در ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایت موجود است. سرعت خواندن و نوشتن آن توصیه نمی شود، اما درایو عملکرد خوبی دارد و انتقال سریع است. همچنین از مزایای پشتیبان گیری خودکار عکس iCloud از طریق برنامه SanDisk برخوردار خواهید شد و می توانید از فایل های خود در همه دستگاه های خود با رمز عبور محافظت کنید.

ساندیس لوکس برای آیفون
SanDisk iXpand Flash Drive Luxe

iExpand Flash Drive Luxe برای مک بوک و سایر محصولات اپل ایده آل است. با هر دو کانکتور USB-C و Lightning، روی هر دستگاه اپل کار می کند و انتقال سریع را ارائه می دهد، در حالی که شما همچنین از iCloud پشتیبان گیری خودکار و ویژگی های امنیتی خوبی دریافت می کنید.

مزایا

  • لایتنینگ و کانکتور USB-C
  • سرعت انتقال سریع
  • حفاظت از رمز عبور برای فایل ها

معایب

  • درپوش به راحتی گم می شود

بهترین فلش درایو USB 3.2: SanDisk Extreme Pro USB 3.2

SanDisk Extreme Pro USB 3.2 که روی لپ تاپ قرار دارد
SanDisk

SanDisk Extreme Pro گزینه بعدی بهترین فلش درایوهای 2023 یک فلش درایو بادوام USB 3.2 است که انتخابی عالی برای مسافران به شمار می رود. ممکن است کمی گران باشد، اما اگر به انتقال سریع فایل‌های حجیم، مانند ویدیوهای 4K و هزاران عکس سفر، علاوه بر ساختاری محکم و ایده‌آل برای سختی‌های سفر، نیاز دارید، بهترین انتخاب است.

این فلش درایو با ظرفیت های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایت در دسترس است. اگر حتی بیشتر نیاز دارید، یک گزینه 1 ترابایتی نیز وجود دارد. نوع رابط USB-A است و با نرم‌افزار رمزگذاری SanDisk SecureAccess و نرم‌افزار بازیابی اطلاعات RescuePRO Deluxe، فایل‌های شما ایمن و در دسترس هستند.

یک درایو فلش حالت جامد SanDisk Extreme Pro USB 3.2
SanDisk Extreme Pro USB 3.2
بهترین درایو فلش USB 3.2

SanDisk Extreme Pro USB 3.2 با یک بدنه آلومینیومی مستحکم می‌تواند در سفرهای طولانی و کمی حمل و نقل خشن دوام بیاورد. این فلش درایو یک انتخاب ایده آل برای مسافرانی است که به سرعت های سریع نیاز دارند، در حالی که ویژگی های امنیتی خوب و انتخاب گسترده ای از گزینه های اندازه ذخیره سازی را نیز ارائه می دهد.

مزایا

  • پوشش فلزی آلومینیومی بادوام
  • حداکثر سرعت خواندن 420 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 380 مگابایت بر ثانیه
  • نرم افزار امنیتی خوب گنجانده شده است
  • نقل و انتقالات ساده و سریع

معایب

  • گران تر از برخی رقبا
قیمت:

بهترین فلش درایو برای امنیت: Kingston IronKey Keypad 200

تصویری که امنیت صفحه کلید Kingston Ironkey 200 را نشان می دهد
کینگستون

Kingston IronKey Keypad 200 که گزینه بعدی بهترین فلش درایوهای 2023 است ممکن است گران به نظر برسد، اما اگر برای امنیت بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل باشید، ارزش سرمایه گذاری را دارد. این قلعه  فلش درایو کمک زیادی به اطمینان از حفظ اطلاعات شما در دستان درست می کند.

KP200 الزامات گواهینامه سطح 3 FIPS 140-3 را برآورده می کند و در انتظار صدور گواهینامه رسمی است. همچنین دارای رمزگذاری مبتنی بر سخت‌افزار 256 بیتی XTS-AES است که تا آنجایی که می‌توانید آن را به یک درایو فلش غیرقابل نفوذ تبدیل می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید هم پین‌های مدیریت و هم پین کاربر را تنظیم کنید و هیچ‌کس بدون آن نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

اگر این ویژگی ها برای ایجاد احساس امنیت کافی نیستند، مدار داخلی نیز برای جلوگیری از دسترسی تقویت شده است و صفحه کلید الفبایی عددی با یک لایه محافظ پوشانده شده است که از تجزیه و تحلیل اثر انگشت جلوگیری می کند.

کیپد کینگستون IronKey 200 با بدنه
Kingston Ironkey Keypad 200

با ویژگی های امنیتی پیشرفته برای محافظت از فایل های حساس، Kingston IronKey Keypad 200 بهترین انتخاب برای فلش مموری ایمن است. دارای یک صفحه کلید الفبایی برای تقویت بیشتر است و شما نمی توانید بدون شماره پین ​​به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین بسیار بادوام و ضد آب و گرد و غبار است.

مزایا

  • اندازه های ذخیره سازی کوچک در دسترس است
  • داده های درایو پس از ده بار تلاش ناموفق پین پاک می شود
  • حفاظت از گرد و غبار و آب IP57
  • قابل استفاده بر روی هر سیستم عامل
  • گزینه های USB-A و USB-C

معایب

  • گران قیمت
قیمت:

سوالات متداول

سوال: آیا باید فلش درایو USB 2.0 یا فلش درایو USB 3.0 (یا بالاتر) بخرم؟

شما باید استاندارد USB دستگاه های خود را بررسی کنید. اگر به دنبال خرید یک درایو فلش USB 3.0 یا بالاتر هستید، باید مطمئن شوید که دستگاه(های) شما دارای پورت مناسبی هستند تا از سرعت پیشنهادی بهترین استفاده را ببرید. خرید فلش مموری USB 3.0 برای استفاده در پورت 2.0 فایده ای ندارد. آنها به عقب سازگار هستند، بنابراین یک 3.0 در پورت 2.0 کار می کند، اما با سرعت 2.0 کار می کند.

USB 2.0 با نرخ انتقال کافی برای کارهای اساسی مانند انتقال اسناد و عکس ها، گزینه مقرون به صرفه تری است. این یک استاندارد USB قدیمی است که می تواند اسناد را با سرعت 480 مگابیت در ثانیه جابجا کند.

تا سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه، USB 3.0 سرعت انتقال بسیار بالاتری دارد. اگر اغلب فایل‌ های بسیار حجیم را انتقال می‌دهید یا از دستگاه‌ هایی مانند گوشی های هوشمند پیشرفته یا دوربین‌های DSLR استفاده می‌کنید، USB 3.0 بهترین گزینه است. USB 3.1 و 3.2 سرعت های حتی سریع تری را ارائه می دهند اما عموماً گران تر هستند.

سوال: USB 3.2 چیست؟

USB 3.2 دومین به روز رسانی اصلی USB 3.0 است. با این حال، گروهی که بر استانداردهای USB نظارت می کند، USB-IF، به طور مداوم نسل های مختلف را تغییر نام می دهد.

آنچه زمانی USB 3.0 بود، اکنون USB 3.2 Gen 1 یا گاهی اوقات USB 5Gbps است. این استاندارد می تواند دارای کانکتور نوع A، C یا میکرو USB باشد.

USB 3.1 اکنون با USB 3.2 Gen 2×1 یا گاهی اوقات USB 10Gbps عرضه می شود که می تواند دارای کانکتور نوع A، C یا micro USB نیز باشد.

اکنون USB 3.2 Gen 2×2 وجود دارد که در غیر این صورت به عنوان USB 20Gbps شناخته می شود. این سریعترین استاندارد USB است و فقط از کانکتور USB-C استفاده می کند.

این نام‌ها اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند و ممکن است نام‌هایی مانند SuperSpeed ​​و SuperSpeed+ را نیز بشنوید. اگر با نام‌های مختلف گیج شده‌اید، مشخصات دستگاه و سرعت انتقال آن‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که با سرعت انتقال آگهی‌شده در فلش مموری که در نظر دارید مطابقت دارد.

سوال: تفاوت بین فلش مموری و USB چیست؟

همه ی USB ها درایوهای فلش هستند. با این حال، همه درایوهای فلش USB هستند. کارت‌های SD و کارت‌های CF نیز درایوهای فلش هستند اما کانکتور USB ندارند. اما، درایو فلش و USB استیک اغلب به جای یکدیگر برای توصیف درایو فلش USB استفاده می شوند.

سوال: داده ها روی فلش مموری چقدر دوام می آورند؟

چندین عامل طول عمر داده های شما را تضمین می کند. اولی نوع فلش مموری مورد استفاده است. حافظه SLC طول عمر نهایی را ارائه می دهد و در برنامه های کاربردی پیشرفته استفاده می شود. MLC نوع حافظه استانداردی است که در اکثر حافظه های USB با کیفیت یافت می شود. TLC کمترین طول عمر را فراهم می کند و اغلب یکی از ویژگی های درایوهای فلش USB ارزان قیمت است.

داده ها می توانند بیش از یک دهه با یک USB با کیفیت بالا و رعایت شرایط ایده آل حفظ شوند. این شرایط شامل دور نگه داشتن فلش درایو از دماهای شدید، به حداقل رساندن چرخه های نوشتن و پاک کردن، و به روز رسانی سیستم عامل درایو در صورتی که توصیه شود.

با این حال، منطقی است که همیشه از فایل‌های مهم پشتیبان‌گیری در فضای ابری یا یک هارد دیسک خارجی داشته باشید.

سوال: چند جایگزین قابل حمل برای درایوهای فلش چیست؟

کارت‌های SD و microSD یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ذخیره مقادیر زیادی داده در دستگاه‌های شما مانند گوشی هوشمند یا دوربین هستند. آنها کوچکتر و سبکتر از فلش درایوهای USB هستند اما فقط با دستگاهی می توانند کار کنند که دارای اسلات کارت باشد.

هارد دیسک های قابل حمل و درایوهای عالی حجیم تر از  فلش درایوهای USB هستند. اما هنوز هم قابل حمل و ایده آل برای فایل های بزرگتر مانند فیلم هستند. درایوهای SSD بهترین گزینه هستند زیرا نسبت به هارد دیسک‌های سنتی کوچک‌تر، سبک‌تر، سریع‌تر و ماندگارتر هستند.

فضای ذخیره‌سازی ابری بهترین ذخیره‌سازی قابل حمل است زیرا نیازی به حمل چیزی ندارید. شما داده های خود را به صورت آنلاین ذخیره می کنید و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به آنها دسترسی دارید.

سوال: آیا باید از درایو فلش یا هارد اکسترنال برای ذخیره سازی استفاده کنم؟

فلش درایوها نسبت به هاردهای اکسترنال قابل حمل و دوام بیشتری دارند. آنها همچنین تمایل دارند مقرون به صرفه تر باشند.

با این حال، هارد دیسک های اکسترنال ظرفیت بسیار بزرگتر و طول عمر داده بهتری را ارائه می دهند. آنها همچنین سرعت بیشتری را ارائه می دهند و انتخاب بهتری برای کار بر روی فایل ها هستند.

سوال: آیا می توانم فایل ها را از اندروید یا آیفون خود به دستگاه های دیگر با فلش درایو انتقال دهم؟

بله، شما کاملاً می توانید فایل ها را از اندروید و آیفون انتقال دهید. برای اندروید، اگر گوشی شما از آن پشتیبانی نمی کند، به یک آداپتور USB On-the-Go (OTG) مقرون به صرفه نیاز دارید . از iPhone خود، به آداپتور Lightning به USB نیاز دارید . با آیفون 15 و پورت USB-C جدید آن، می توانید به سادگی یک فلش درایو USB-C را وصل کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید