نکات کلیدی

  • مرورگر Puffin TV یک انتخاب عالی برای کاربران تلویزیون های اندرویدی است زیرا با کنترل از راه دور دستگاه کار می کند و رابط کاربری شیکی دارد.
  • Google Chrome را می توان روی تلویزیون های اندرویدی نصب کرد، اما ممکن است با کنترل از راه دور دستگاه به خوبی کار نکند و برخی از برنامه های افزودنی ممکن است به درستی کار نکنند.
  • DuckDuckGo یک مرورگر متمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که می‌توان آن را روی تلویزیون های اندرویدی قرار داد، اگرچه به دلیل عدم بهینه‌سازی، ناوبری ممکن است کمی مشکل باشد.
نسخه موجودی تلویزیون های اندرویدی با مرورگر از پیش نصب شده ارائه نمی شود. خوشبختانه، چندین مرورگر موجود است که می توانید آنها را نصب کنید. اما، کدام یک بهترین مرورگر برای Android TV است؟

1. مرورگر Puffin TV

بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی

مشکل بسیاری از مرورگرهای تلویزیون های اندرویدی این است که با کنترل از راه دور دستگاه شما کار نمی کنند. برای کار و حرکت در اطراف برنامه باید از یک کنترلر بازی یا یک برنامه گوشی هوشمند استفاده کنید.

بنابراین، ما با مرورگر Puffin TV که اولین گزینه بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی است شروع می کنیم. از آنجا که این یکی با کنترل از راه دور تلویزیون های اندرویدی شما کار می کند، و آن را به یک انتخاب عالی برای همه کاربران تبدیل می کند.

مرورگر Puffin TV به طور خاص برای جعبه های تلویزیون های اندرویدی طراحی شده است – این فقط یک برنامه تلفن همراه  اندرویدی نیست. رابط طراحی شده مخصوص به این معنی است که Puffin سبک، سریع و آسان برای چشم است.

ویژگی های دیگر شامل کدهای QR برای افزودن سایت های مورد علاقه شما به برنامه و پشتیبانی از Adobe Flash در صورت نیاز است. سرورهای مرورگر در ایالات متحده مستقر هستند، به این معنی که شما نسخه آمریکایی سایت هایی را که بازدید می کنید مشاهده خواهید کرد.

متأسفانه، مرورگر Puffin TV رایگان نیست. مانند سایر مرورگرهای Puffin، برنامه مرورگر تلویزیون برای کار کردن به اشتراک پولی نیاز دارد. اما واقعاً هزینه زیادی ندارد و مطمئناً ارزش راحتی را دارد. همچنین یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان ارائه می دهد، بنابراین می توانید قبل از انجام تعهد، آن را امتحان کنید.

هزینه اشتراک پس از پرداخت 1 دلار در ماه است، در حالی که اشتراک پیش پرداخت 0.25 دلار در هفته یا 0.05 دلار در روز هزینه دارد.

دانلود: Puffin TV Browser (اشتراک پولی لازم است)

2. گوگل کروم

بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی

به طور عجیبی، کروم از قبل روی سیستم عامل تلویزیون های اندرویدی نصب نشده است، و شاید عجیب تر باشد که هیچ نسخه اختصاصی تلویزیون های اندرویدی از برنامه وجود ندارد. بنابراین، در فروشگاه Play Android TV در دسترس نیست.

با این حال، این شما را از نصب Chrome در تلویزیون اندرویدی خود باز نمی دارد . می‌توانید با استفاده از نسخه وب Play Store، برنامه را روی جعبه Android TV خود نصب کنید، و حتی برخی از دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند برنامه را با استفاده از فرمان صوتی نصب کنید. به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به برنامه‌های جانبی در دستگاه تلویزیون های اندرویدی خود به یک راه‌انداز جانبی نیاز دارید .

استفاده از Google Chrome که گزینه دوم بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی است دارای مزایا و معایبی است. از طرف دیگر، اگر کاربر فعلی Chrome هستید، می‌توانید به همه نشانک‌ها، تاریخچه مرور و سایر محتوای همگام‌سازی شده خود دسترسی داشته باشید.

یکی از معایب این است که کروم احتمالاً با کنترل از راه دور تلویزیون های اندرویدی موجود شما کار نمی‌کند و استفاده از آن را نسبت به سایر گزینه‌ها کمی سخت‌تر می‌کند. همچنین، این احتمال وجود دارد که اکثر برنامه‌های افزودنی کروم در Android TV به درستی کار نکنند.

دانلود: Google Chrome (رایگان)

3. DuckDuckGo

بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی

DuckDuckGo که گزینه سوم بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی است یک مرورگر وب محبوب است که حریم خصوصی و امنیت کاربر را در اولویت قرار می دهد. این مرورگر به گونه ای طراحی شده است که تمام ردیاب های غیر بومی را مسدود کرده و از جمع آوری داده های شما توسط وب سایت ها بدون اطلاع شما جلوگیری می کند. این برنامه برای دستگاه‌های Android در دسترس است، اما به‌طور خاص برای تلویزیون های اندرویدی طراحی نشده است – به این معنی که باید برنامه را روی دستگاه تلویزیون اندرویدی خود بارگذاری کنید.

مرورگر DuckDuckGo با تمام قابلیت های ضد ردیابی مشابه موتور جستجوی خود ارائه می شود. مرورگر DuckDuckGo علاوه بر ویژگی های حفظ حریم خصوصی، یک رابط کاربری تمیز و کاربرپسند نیز دارد. این شامل تمام ویژگی‌های اساسی است که از یک مرورگر انتظار دارید، مانند برگه‌ها، نشانک‌ها و بخش تاریخچه.

برخلاف گوگل کروم، DuckDuckGo با کنترل از راه دور تلویزیون شما کار می کند. با این حال، ناوبری کمی مبهم است زیرا برنامه برای تلویزیون های اندرویدی بهینه نشده است. با وجود این، هنوز یک گزینه عالی برای کسانی است که به حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود اهمیت می دهند.

دانلود : DuckDuckGo (رایگان)

4. Open TV Browser

بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی

همانطور که از نام آن پیداست، Open TV Browser که گزینه جهارم بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی است به طور خاص برای تلویزیون های اندرویدی ساخته شده است. به شما امکان می دهد فیلم ها، سریال ها، انیمیشن ها، بازی ها و موارد دیگر را بدون تبلیغات پخش کنید. همچنین دارای سایت‌های محبوب، اخبار واقعی، برگه‌های کاربرپسند، جستجوی ناشناس، کنترل‌های والدین و نشانک‌ها است.

نقطه فروش Open TV Browser رابط کاربری شیک و کاربرپسند آن است. با این حال، این تمام چیزی نیست که در آن وجود دارد، زیرا برنامه چیزی بیش از یک نوار آدرس را ارائه می دهد.

Open TV Browser به شما امکان می دهد عامل کاربری خود را بین دسکتاپ، موبایل، تبلت، تلویزیون های اندرویدی و حتی Apple TV تغییر دهید. به این ترتیب، شما مجبور به مشاهده نسخه موبایل وب سایت ها نیستید. حتی می توانید موتور جستجوی پیش فرض را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید.

مرورگر Open TV در فروشگاه Google Play موجود است و نیازی به بارگذاری جانبی آن ندارید. همچنین با کنترل از راه دور دستگاه تلویزیون اندرویدی شما به خوبی کار می کند.

دانلود :Open TV Browser (رایگان)

5. مرورگر تلویزیون وب – BrowseHere

بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی

BrowseHere که گزینه پنجم بهترین مرورگر تلویزیون های اندرویدی است یک گزینه عالی دیگر برای کسانی است که می خواهند مرورگری وب داشته باشند که با کنترل از راه دور تلویزیون های اندرویدی آنها به طور یکپارچه کار کند. این یکی از کاربرپسندترین مرورگرهای تلویزیون موجود در بازار است.

این شامل ویژگی هایی مانند نشانک ها، تاریخچه مرور، میانبرهای موتور جستجو و مسدود کننده های کوکی است. این برنامه همچنین دارای یک پخش کننده ویدیوی تحت وب است که به شما امکان می دهد از ویدیوها در صفحه بزرگ با ویژگی هایی مانند نشانک ها و زیرنویس ها لذت ببرید.

همچنین می توانید از ورودی صوتی برای جستجوی هر چیزی در وب استفاده کنید. همچنین می توانید از این برنامه برای تماشای کانال های تلویزیونی زنده از ارائه دهنده IPTV خود استفاده کنید.

BrowseHere که برای تلویزیون های اندرویدی طراحی شده است با کنترل از راه دور تلویزیون شما کاملاً کاربردی است. همچنین در فروشگاه Play موجود است و می توانید آن را مستقیماً از دستگاه تلویزیون اندرویدی خود نصب کنید.

دانلود : BrowseHere (رایگان)

روش های دیگر برای مرور وب با استفاده از Android TV

اگر هیچ یک از مرورگرهای تلویزیون های اندرویدی بالا برای پاسخگویی به نیازهای شما کافی نیست، چند گزینه در دسترس است.

برنامه Steam Link برای تلویزیون های اندرویدی به شما امکان می دهد به کتابخانه Steam خود دسترسی داشته باشید و در تلویزیون خود بازی کنید. اما شما همچنین می توانید از آن برای مرور وب با پخش جریانی دسکتاپ خود در تلویزیون خود استفاده کنید.

برای استفاده از این ویژگی، باید برنامه Steam Link را در دستگاه تلویزیون اندرویدی خود و برنامه Steam را در کامپیوتر خود نصب کنید.

بعد از اینکه برنامه را روی هر دو دستگاه نصب کردید، آنها را به یک شبکه متصل کنید. سپس، برنامه Steam Link را در تلویزیون های اندرویدی خود راه اندازی کنید و دستورالعمل ها را برای جفت کردن آن با کامپیوتر خود دنبال کنید. پس از اتصال، می توانید از کنترل از راه دور تلویزیون های اندرویدی یا یک کنترلر بازی برای پیمایش دسکتاپ و مرور وب استفاده کنید.

GameStream

اگر صاحب NVIDIA Shield هستید، می توانید از ویژگی GameStream دستگاه برای دسترسی به دسکتاپ ویندوز خود استفاده کنید و بنابراین از هر مرورگر دسکتاپ که انتخاب می کنید استفاده کنید.

این فرآیند امکان پذیر است زیرا GameStream به شما امکان می دهد هر بازی را به صورت دستی از طریق برنامه GeForce Experience در کامپیوتر خود اضافه کنید. اگر C:\Windows\System32\mstsc.exe (برنامه اتصال از راه دور دسکتاپ) را اضافه کنید ، می توانید دسکتاپ کامپیوترخود را در چند ثانیه مشاهده کنید.

البته، شما باید از کنترل تلویزیون اندرویدی خود به عنوان ماوس استفاده کنید که ممکن است خسته کننده باشد. اگر جعبه تلویزیون اندرویدی شما از آن پشتیبانی می کند، می توانید به جای آن از ماوس مجهز به بلوتوث استفاده کنید.

صفحه نمایش خود را کست کنید

تلویزیون های اندرویدی با فناوری Chromecast داخلی عرضه می‌شوند. به این ترتیب، می‌توانید از Chromecast برای پخش صفحه نمایش کامپیوترخود به تلویزیون خود استفاده کنید، و دوباره به شما امکان می‌دهد از هر مرورگر دسکتاپ که نصب کرده‌اید استفاده کنید.

نقطه ضعف استفاده از Chromecast برای دسترسی به مرورگر در Android TV تاخیر است. این راه حل مناسبی برای برخی کارها نخواهد بود، اما برای پخش ویدئو و گوش دادن به صدا بیش از اندازه کافی است.

بهترین مرورگر Android TV چیست؟

پس از بررسی گزینه های مختلف و سنجیدن جوانب مثبت و منفی، به نظر می رسد که مرورگر Puffin TV بهترین انتخاب برای تلویزیون اندروید شما است. اگرچه به اشتراک نیاز دارد، اما تمیز، سریع است و تعادل مناسبی بین ویژگی‌ها و قابلیت استفاده ارائه می‌دهد. همچنین می توانید آن را مستقیماً از فروشگاه Google Play نصب کنید.

البته، مرورگر Puffin TV تنها رقیب اینجا نیست، و همچنین می‌توانید Chrome یا DuckDuckGo را روی تلویزیون اندروید خود بارگذاری کنید. با این حال، با توجه به اینکه این دو مرورگر برای تلویزیون های اندرویدی طراحی نشده اند، ممکن است به نرمی مرورگر Puffin TV عمل نکنند.

از سوی دیگر، اگر به دنبال تجربه مروری روان و بدون پرداخت هزینه اشتراک هستید، Open TV Browser و BrowseHere دو مرورگر دیگر تلویزیون های اندرویدی هستند که به خوبی کار می کنند. آن‌ها نام‌ های کوچکی هستند، اما تمام آنچه را که شما از یک مرورگر وب تلویزیون نیاز دارید، دریافت کرده‌اند.

منبع: MAKEUSEOF.COM