چه یک هنرمند دیجیتال باتجربه باشید و چه قبلا هرگز هنر دیجیتال خلق نکرده اید، همیشه خوب است که هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه طراحی، گزینه های خود را بدانید. و خوشبختانه، شما برنامه های زیادی برای انتخاب دارید.

چه به دنبال نقاشی برای سرگرمی باشید و چه می خواهید تکنیک های خلاقانه حرفه ای بیشتری بیاموزید، اینها برخی از بهترین اپلیکیشن های طراحی هستند که به شما در سفر هنری شما کمک می کنند.

1. Procreate

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

این اپلیکیشن که گزینه اول بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است یکی از محبوب ترین برنامه های هنر دیجیتال است، و دلایل زیادی پشت آن وجود دارد که مورد علاقه اکثر تصویرگران است. این اپلیکیشن یک استودیوی هنری است که همه چیزهایی را که برای ایجاد هنر دیجیتال نیاز دارید، از جمله توانایی ایجاد براش های خود، نگهداری نمونه کارها که می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و موارد دیگر را دارد.

Procreate همچنین شامل دوره های گسترده ای برای معلمان و دانش آموزان است، مانند هماهنگی رنگ، طراحی محصول سه بعدی، کاوش شخصیت ها، ابزارهای Procreate، نکات و ترفندها، یادگیری متحرک سازی، لایه ها، حالت های ترکیبی، و موضوعات هنری که علوم، ریاضیات و علوم انسانی را پوشش می دهد.

همچنین می‌توانید با اضافه کردن امضای خود به آثار هنری خود در Procreate، به کار خود حس شخصی اضافه کنید .

دانلود: Procreate for iPadOS (12.99 دلار)

2. Astropad Studio

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

این استودیوی هنری که گزینه اول بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است برای داشتن یک iPad عالی است و به دلیل توانایی آن در بازتاب صفحه نمایش شما به لپ تاپ شما منحصر به فرد است. این شامل حرکات ضربه زدن قابل تنظیم برای تغییر ابزارها به روشی که دوست دارید، تنظیمات فشار قلم مانند کشیدن خطوط، منحنی ها و صاف کردن است و کیفیت تصویر شفافی دارد.

با ارتقاء نامحدود و حداکثر عمر باتری، اگر هنرمندی هستید که روش خاصی برای استفاده از خودکارهای دیجیتالی دارید، این برنامه نقاشی بهترین دوست شما خواهد بود.

دانلود: Astropad Studio for iPadOS | Windows and Mac (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

3. Sketchbook

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

آیا همیشه انبوهی از اسکچ‌ پدها دارید که جایی برای آن ندارید؟ برای طراحی، نیازی به خرید کتاب نیست. با صفحه نمایش که حسی شبیه به کاغذ دارد، Sketchbook که گزینه سوم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است یک برنامه طراحی خوب برای طراحان داخلی، معماران و هنرمندان است تا در حال حرکت طراحی کنند.

صدها برس برای انتخاب وجود دارد، می توانید از گرادیان های خطی و شعاعی استفاده کنید و رابط کاربری تمیز و ترد است تا همه کاربران از آن لذت ببرند. از دانشجویان ارتباط بصری گرفته تا متخصصان صنعت، می توانید از این برنامه شگفت انگیز استفاده کنید.

دانلود: Sketchbook for Android | iPadOS | Windows | Mac (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

4. Clip Studio Paint

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

آیا رویای ایجاد یک کتاب کمیک یا مجموعه مانگا را دارید؟ Clip Studio Paint که گزینه چهارم بهترین اپلیکیشن های نقاشی و طراحی است از یک شرکت نرم‌افزار ژاپنی می‌آید و همه چیز را از نظر ابزارهای طراحی، تصویرسازی و داستان سرایی دارد. ما این را برای هنرمندان حرفه ای تر توصیه می کنیم، اما آموزش های آنلاین به مبتدیان کمک می کند.

می‌توانید به Clip Studio Paint تکیه کنید تا هنر مفهومی شگفت‌انگیز، هنر شخصیت‌ها، تصویرسازی برای طراحی، وب‌تون‌ها و حتی انیمیشن‌سازی را با هم ترکیب کنید. یک موتور قدرتمند براش، هزاران برس قابل تنظیم، خطوط برداری، برس های تزئینی برای کمک به عناصر طراحی تکراری، تبدیل عکس به خط هنر، ویژگی های حروف، ایجاد پانل، رنگ آمیزی سریع و غیره وجود دارد.

با تمام این ابزارها، اگر این چیزی باشد که می خواهید، در مسیر حرفه ای در انیمیشن خواهید بود . نسخه آیفون رایگان است و می‌توانید یک نسخه آزمایشی رایگان در پلتفرم‌های دیگر دریافت کنید—پس از آن باید خرید کنید.

دانلود: Clip Studio Paint for Android | iPadOS | Galaxy | Windows and Mac (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

5. Inspire Pro

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

Inspire Pro که گزینه پنجم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، بنابراین می توانید بلافاصله شروع به ایجاد کنید، حتی اگر مبتدی هستید. جلوه‌های ترکیبی شگفت‌انگیز به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها را با استفاده از فشار قلم ترکیب کنید، که می‌توانید از آن برای محو کردن نیز استفاده کنید. اندازه قلم مو و چرخش بیش از 150 برس به شما انعطاف لازم برای ایجاد یک شاهکار را می دهد.

موتور نقاشی منحصر به فرد آن این برنامه را برای iPad فوق العاده سریع می کند و دقت، رنگ های با کیفیت و سرعت را به شما می دهد. رندر قابل اعتماد است، با حداکثر 120 فریم در ثانیه، به این معنی که برای مدیریت کار خود زمان آسانی خواهید داشت.

دانلود: Inspire Pro for iPadOS  (19.99 دلار)

6. Zen Brush 3

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

آیا دوست دارید هنر خوشنویسی یا حروف نویسی ژاپنی را یاد بگیرید؟ Zen Brush 3 که گزینه ششم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است با تمرکز قوی بر روی قلم مو جوهر آسیای شرقی، برای کسانی که می خواهند آموزه های ذن را تجسم کنند عالی است!

این برنامه طراحی شامل جوهر قرمز و جوهر سیاه، پراکندگی جوهر که آن را به صورت سه بعدی تر نشان می دهد، الگوهای پس زمینه متعدد، سطوح صدای جوهر، فشار انگشت شبیه سازی شده، حساسیت به شیب، و البته امکان به اشتراک گذاری کار خود با دیگران است.

دانلود:  Zen Brush 3 for Android | iPadOS (4.99 دلار)

7. GIMP

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

GIMP که گزینه هفتم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است در ابتدا در سال 1998 منتشر شد و هنوز یکی از بهترین برنامه های طراحی امروزی است. بهترین بخش این است که برای سیستم عامل های مک، ویندوز و حتی لینوکس کاملا رایگان است.

GIMP برای ساخت نمادها یا آواتارهای سرگرم کننده، اجزای رابط کاربری و طراحی گرافیکی کلی عالی است. اگر در کدنویسی مهارت دارید ، می‌توانید اسکریپت‌ها و افزونه‌ها را سفارشی کنید. می توانید برنامه هایی مانند Python، Scheme، Perl و غیره را ادغام کنید.

اگر می‌خواهید تجربه خود را با این پلتفرم بهبود بخشید، می‌توانید با برخی از بهترین افزونه‌های GIMP برای نصب شروع کنید .

دانلود: GIMP for Mac, Windows, and GNU/Linux (رایگان)

8. استودیو Paintstorm

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

به عنوان یک بوم طراحی دیجیتال حرفه ای، استودیو Paintstorm که گزینه هشتم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است می تواند به هنرمندان با هر تکنیک، سبک یا ایده ای در ذهن کمک کند. شما می توانید از این نرم افزار برای سبک های هنری سنتی، کمیک یا مانگا، کارهای هنری مفهومی و یا کارهای طراحی خود استفاده کنید.

رابط کاربری از کیفیت بالایی برخوردار است و به شما امکان می دهد از پنل های سفارشی، انتخاب سریع لایه، کلیدهای میانبر برای براش ها و لغزنده ها و حتی راهنماهایی برای طراحی های پرسپکتیو دو نقطه ای و سه نقطه ای استفاده کنید.

می‌توانید از ابزارهای تصحیح رنگ و بافت‌های بوم این برنامه برای جان بخشیدن به کار خود استفاده کنید. Paintstorm Studio بر روی تبلت ها و کامپیوترها در دسترس است. اگر برای دو کامپیوتر بخرید، قیمت آن 29 دلار است (در مقابل 19 دلار برای یک کامپیوتر).

دانلود: Paintstorm Studio for iPadOS ($12.99) | Windows, Linux, and Mac  (19.99 دلار برای یک دستگاه و 29.99 دلار برای دو دستگاه)

9. ArtRage

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

آیا کمتر اکسپرسیونیست هستید و ترجیح می دهید هنر واقع گرایانه و قدیمی بکشید؟ در این صورت، ArtRage که گزینه نهم بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی است ممکن است برای شما مناسب باشد. برای داشتن یک بوم مناسب برای رنگ روغن، مداد شمعی، مداد، یا آبرنگ منحصر به فرد است.

روغن های غلیظ را تکرار کنید تا رنگ های طبیعی به کار خود بدهید. طرح و سایه بزنید یا با بافت های آبرنگ رنگ کنید. گزینه های بوم سنتی شما در دسترس شما هستند.

علاوه بر دریافت برنامه ArtRage برای دستگاه تلفن همراه شما، نسخه دسکتاپ – معروف به ArtRage Vitae – در کامپیوترهای Windows و Apple موجود است.

دانلود: ArtRage for iPadOS | Android (2.99 دلار) | Windows | Mac (79.99 دلار)

10. Adobe Fresco

بهترین اپلیکیشن های طراحی و نقاشی

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های هنر دیجیتال Adobe Fresco است که اگر مبتدی هستید انتخابی عالی است. این در مجموعه Adobe Creative Cloud گنجانده شده است و چندین ابزار رایگان دارد، اگرچه برای دسترسی به همه چیز به اشتراک نیاز دارید.

در Adobe Fresco، می‌توانید از انواع مختلفی از براش‌ها از جمله برس‌های زنده و وکتور استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از ابزارهای مختلفی که در سایر برنامه های Adobe (مثلا Photoshop) پیدا خواهید کرد، استفاده کنید. این شامل ابزار Lasso است که به شما امکان می دهد بخش هایی از تصویر خود را انتخاب کنید.

Adobe Fresco همچنین به شما امکان می‌دهد لایه‌های پیکسلی و برداری ایجاد کنید و به شما این امکان را می‌دهد که پروژه خود را بدون از بین بردن قطعات قبلی بسازید. این برنامه در اندروید در دسترس نیست، اما می توانید آن را در ویندوز و iPadOS دانلود کنید.

دانلود: Adobe Fresco for iPadOS | Windows (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

با این برنامه های هنری دیجیتال عالی آزمایش کنید

چه یک مبتدی یا متخصص در هنر دیجیتال باشید، ایده محکمی است که همه گزینه های خود را امتحان کنید تا بهترین برنامه هنری را برای خود پیدا کنید. ممکن است تکنیکی را کشف کنید که برای شما بهتر عمل کند. و اگر تازه شروع به کار کرده اید، ممکن است یک اپلیکیشن نقاشی موبایل ارزش بررسی را داشته باشد.

منبع: MAKEUSEOF.COM