ویژگی های اندروید 15: هر آنچه که باید بدانید

اندروید 15
از تغییرات رابط کاربری تا بهبود عملکرد و ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی، و هرآنچه باید در مورد اندروید 15 بدانید در اینجا آمده است.

ویژگی های اندروید 15: هر آنچه که باید بدانید

اندروید 14 در اکتبر 2023 با سری پیکسل 8 به صورت عمومی عرضه شد . چند ماهی به سال جدید می گذریم و گوگل با انتشار پیش نمایش برنامه نویس 1 اندروید 15 برای دستگاه های پیکسل، آزمایش نسخه بعدی اندروید را آغاز کرده است. این اولین آپدیت موجود برای اندروید 15 است و برای استفاده توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. با این حال، نگاه خوبی به آنچه که در نسخه اصلی بعدی پلتفرم اندروید انتظار داریم را به ما می دهد.

اندروید 15: نام و تاریخ انتشار

گوگل قبلاً نسخه‌های اندروید را با اسم رمز dessert نام‌گذاری می‌کرد، اما با انتشار اندروید 10 از این سنت دور شد، جایی که تصمیم گرفت فقط شماره نسخه را برای همه نسخه‌های بعدی حفظ کند. بنابراین اندروید 15 به سادگی با نام اندروید 15 شناخته می شود. با این حال، گوگل همچنان از اسم رمز dessert در داخل استفاده می کند. اسم رمز داخلی اندروید 15 بستنی وانیلی است .

گوگل آزمایش اندروید 15 را از طریق Developer Previews آغاز کرده است، هرچند که انتشار پایدار نهایی هنوز چند ماه باقی مانده است. برنامه انتشار اندروید 15 شامل پیش نمایش های توسعه دهندگان است که تا اواسط ماه مارس اجرا می شود و به دنبال آن نسخه های بتا تا ماه می ارائه می شوند. اندروید 15 در ژوئن تا ژوئیه به ثبات پلتفرم می رسد، به این معنی که هیچ ویژگی یا API جدیدی به پلتفرم اضافه نخواهد شد تا توسعه دهندگان برنامه بتوانند آزمایش برنامه های خود را در برابر این APIهای عمومی آغاز کنند. چند نسخه بعدی بر رفع اشکالات متمرکز خواهند بود.

گوگل به زمان عرضه بیلدهای پایدار اندروید 15 اشاره نکرده است، اما ما فرض می کنیم که این اتفاق در کنار عرضه سری پیکسل 9 ، احتمالاً در اکتبر 2024 رخ خواهد داد.

اگر از یک دستگاه پیکسل اخیر گوگل استفاده می کنید، اولین نفری هستید که به روز رسانی اندروید 15 را دریافت می کنید. OEM ها کمی بیشتر طول می کشد تا پوسته های کاربردی Android UX خود را در بالای پلتفرم Android 15 منتشر کنند. احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد ساخت‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان برای گوشی‌های منتخب خواهیم بود.

هنگامی که اندروید 15 به صورت عمومی منتشر شد، OEM ها برنامه های بتا خود را برای پوسته های خود اجرا می کنند و به دنبال آن نسخه های پایدار عرضه می شوند. از طریق ردیاب آپدیت اندروید 15 ما می توانید بررسی کنید که آیا گوشی شما به روز رسانی را دریافت کرده است .

Android 15: تغییرات جدید رابط کاربری، ویژگی‌ها و بهبودهای UX

اندروید 15 ظاهری کاملاً شبیه به نسخه های قبلی اندروید دارد، اما تغییرات قابل توجهی وجود دارد که گوگل با این آپدیت ارائه کرده است. همچنین به روز رسانی های عملکردی برای چندین ویژگی مهم وجود دارد. همه این ویژگی ها یا به طور رسمی اعلام شده اند یا در نسخه منتشر شده اندروید 15 مشاهده شده اند.

اشتراک گذاری جزئی صفحه نمایش

با اندروید 15، کاربران می‌توانند تنها یک پنجره برنامه را به‌جای کل صفحه دستگاه به اشتراک بگذارند یا ضبط کنند. این ویژگی ابتدا در اندروید 14 QPR 2 در دستگاه‌های پیکسل فعال شد اما اکنون در پلتفرم گسترده‌تر اندروید در دسترس خواهد بود.

Notification cooldown

Android 15 Notification Cooldown
یک عملکرد جدید وجود دارد که می توانید در بخش اعلان ها پیدا کنید. این عملکرد “Notification cooldown” نامیده می شود و حجم اعلان های متوالی را که از همان برنامه می آید کاهش می دهد. این ویژگی برای جلوگیری از غرق شدن کاربران از اعلان های زیاد طراحی شده است.

کنترل های دوربین درون برنامه ای

رابط برنامه دوربین پیکسل جدید در Pixel 7 Pro (راست) در کنار رابط قدیمی در Pixel 7 (راست).
اندروید 15 افزونه‌های جدیدی را برای کنترل بیشتر بر سخت‌افزار دوربین در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده اضافه می‌کند. ویژگی‌های جدیدی که از طریق این افزونه‌ها اضافه شده‌اند شامل بهبودهای نور کم است که به توسعه‌دهندگان امکان کنترل برای افزایش روشنایی پیش‌نمایش دوربین و تنظیمات پیشرفته قدرت فلاش را می‌دهد که امکان کنترل دقیق شدت فلاش را هنگام ثبت عکس‌ها فراهم می‌کند.

Health Connect

Android 15 شامل به‌روزرسانی‌هایی برای پلتفرم Health Connect توسط Android است که از انواع داده‌های جدید در تناسب اندام، تغذیه و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

دستگاه های مجازی MIDI 2.0

اندروید 13 برای اتصال به دستگاه‌های MIDI 2.0 از طریق USB، که با استفاده از بسته‌های جهانی MIDI (UMP) ارتباط برقرار می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. اندروید 15 پشتیبانی UMP را به برنامه های مجازی MIDI گسترش می دهد. این برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های سینتی‌سایزر را به‌عنوان یک دستگاه مجازی MIDI 2.0 کنترل کنند، درست مانند یک دستگاه USB MIDI 2.0.

بهبود عملکرد اندروید 15

بهبود چارچوب عملکرد پویای اندروید

برنامه ASUS ROG Phone 8 Game Genie
اندروید 15 در چارچوب عملکرد پویای اندروید (ADPF) به کار خود ادامه می دهد . ADPF مجموعه‌ای از API است که به بازی‌ها و برنامه‌های پرفورمنس اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم با سیستم‌های قدرت و حرارت دستگاه‌های اندرویدی تعامل داشته باشند. با استفاده از این APIها، می‌توانید رفتار سیستم را بهتر رصد کنید و سپس برای بهینه‌سازی عملکرد تا سطح پایداری که دستگاه‌ها را بیش از حد گرم نمی‌کند، یک قدم فراتر بروید.

ADPF از این ویژگی های اصلی تشکیل شده است:

  • نظارت بر وضعیت حرارتی
  • نکات عملکرد CPU
  • حالت عملکرد ثابت

در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، Android 15 قابلیت‌های ADPF جدیدی را اضافه می‌کند، یعنی:

  • یک حالت بهره وری انرژی برای جلسات راهنمایی که نشان می دهد رشته های مرتبط آنها باید صرفه جویی در مصرف انرژی را به عملکرد ترجیح دهند. گفته می شود که این برای بارهای کاری پس زمینه طولانی مدت خوب است.
  • جلسات Hint اکنون می توانند مدت زمان کار CPU و GPU را گزارش کنند و به سیستم امکان می دهند فرکانس های CPU و GPU را با هم تنظیم کند تا به بهترین شکل نیازهای بار کاری را برآورده کند.
  • آستانه های حرارتی جدید برای تفسیر وضعیت احتمالی درگیری حرارتی بر اساس پیش بینی فضای سر.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌ها می‌توانند از این APIها استفاده کنند تا برنامه‌ها و بازی‌هایشان در دستگاه‌هایی که از این APIها پشتیبانی می‌کنند، بهتر کار کنند.

ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی اندروید 15

جعبه ایمنی حریم خصوصی در اندروید

یکی از نکات برجسته به‌روزرسانی اندروید 15 این است که آخرین نسخه جعبه ایمنی حریم خصوصی در اندروید را در خود جای داده است .

Privacy Sandbox در Android یک ابتکار چند ساله از Google است که راه‌حل‌های تبلیغاتی خصوصی بیشتری را معرفی می‌کند که اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر با برنامه های غیر بومی را محدود می‌کند و بدون شناسه‌های بین برنامه‌ای عمل می‌کند. هدف در اینجا ایجاد یک راه حل تبلیغاتی موثر و افزایش دهنده حریم خصوصی است که در آن اطلاعات کاربر محافظت می شود. این برای پرورش یک اکوسیستم برنامه سالم، که برای سلامت کلی پلت فرم اندروید مورد نیاز است، مورد نیاز است.

یکپارچگی فایل

اندروید 15 یک API FileIntegrityManager جدید را معرفی می کند که از ویژگی به نام “fs-verity” در هسته لینوکس استفاده می کند. با fs-verity، فایل‌ها را می‌توان با امضاهای رمزنگاری سفارشی محافظت کرد، و اطمینان حاصل کرد که دستکاری یا خراب نمی‌شوند. بنابراین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند با دانستن اینکه عملکرد و داده‌های برنامه‌شان به هیچ وجه به خطر نمی‌افتد، خیالشان راحت باشد.


Android 15: ویژگی های لو رفته و آینده

علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که گوگل رسماً اعلام کرده است و آن‌هایی که در بیلد پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 مشاهده شده‌اند، تغییرات زیادی وجود دارد که فاش شده و شایعه شده است که به اندروید 15 می‌رسد.

ویجت های صفحه قفل

اندروید از ویجت‌های صفحه قفل با اندروید 4.2 Jelly Bean پشتیبانی می‌کرد، اما این ویژگی در Android 5.0 Lollipop از بین رفت. از آنجایی که iOS ابزارک های صفحه قفل را با iOS 16 آورده است ، اندروید می تواند با اندروید 15 ویجت ها را به صفحه قفل بازگرداند.

چندین روش وجود دارد که Google می تواند برای بازگرداندن ویجت ها به صفحه قفل با اندروید 15 استفاده کند ، بنابراین توصیه می کنیم برای جزئیات بیشتر پیوند را دنبال کنید. توجه داشته باشید که ممکن است گوگل ویجت‌های صفحه قفل را برای دستگاه‌های خاصی رزرو کند، یعنی دستگاه‌های حالت هاب مانند تبلت پیکسل.

درصد سلامت باتری

تنظیمات سلامت باتری Android 14 QPR2 Beta 2
Android 14 اساس سیستم عامل را برای ردیابی اطلاعات سلامت باتری ایجاد کرد، در حالی که Android 15 می تواند اطلاعات سلامت باتری را در دسترس کاربران قرار دهد . این سیستم‌عامل می‌تواند درصد تخمینی شارژ باتری گوشی شما را در مقایسه با زمانی که نو بود نشان دهد. این به کاربران ایده واضح تری از میزان کاهش باتری آنها می دهد.

متغیرهای زیادی در آشکار شدن این ویژگی دخیل هستند، اگرچه ما انگشتان دست خود را در هم می‌کشیم و خوشبین می‌مانیم. آیفون‌ها قبلاً سلامت باتری خود را به روشی آسان گزارش می‌کنند و این اطلاعات برای کاربران در تصمیم‌گیری درباره وضعیت واحدهای متعلق به قبل و اینکه آیا باید باتری خود را تعویض کنند، ارزشمند بوده است.

بایگانی برنامه از طریق تنظیمات

iOS یک ویژگی مفید دارد که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را تخلیه کنید تا مقداری فضای ذخیره‌سازی را بازیابی کنید. می‌توانید برنامه‌هایی را که به ندرت استفاده می‌کنید، حذف نصب کنید، اما اطلاعات کاربر را در اطراف نگه دارید. بنابراین وقتی برنامه را دوباره نصب می‌کنید، می‌توانید به جایی که متوقف کرده بودید برگردید.

با Android 15، Google می‌تواند در یک ویژگی مشابه بایگانی برنامه بسازد . این ویژگی در سال 2022 معرفی شد، اما در نهایت می تواند یکپارچگی در پلتفرم را مشاهده کند.

هنگامی که یک برنامه در Android بایگانی می شود، بیشتر فایل های کاری آن حذف می شود، در حالی که یک نسخه حذف شده از برنامه حفظ می شود. یک نماد صفحه اصلی وجود خواهد داشت که با کلیک بر روی آن، فروشگاه Google Play فعال می شود تا برنامه را از حالت آرشیو خارج کند.

Google در حال حاضر به شما امکان می دهد از طریق فروشگاه Google Play بایگانی خودکار را انتخاب کنید. از آنجایی که این ویژگی از طریق فروشگاه Play اجرا می شود، نمی توانید برنامه ها را از طریق برنامه تنظیمات گوشی خود بایگانی یا از حالت آرشیو خارج کنید.

بایگانی برنامه در Google Play
اندروید 15 می‌تواند این رفتار را با افزودن یک دکمه جدید بایگانی و بازیابی در صفحه اطلاعات برنامه تغییر دهد.

قابلیت فعال سازی صدا برای دستیارهای دیجیتال

کووا
Android به هر برنامه‌ای اجازه می‌دهد تا به برنامه دستیار پیش‌فرض دستگاه شما تبدیل شود، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهد از کلمات بیدار مانند «Hey Google» در پس‌زمینه استفاده کنند. تلفن شما باید دائماً از طریق میکروفون به صدا گوش دهد تا کلمه بیدار تعیین شده را دریافت کند.

اندروید 15 می‌تواند ویژگی جدیدی به نام «فعال‌سازی صوتی» را معرفی کند که می‌تواند از فناوری «حسگر تطبیقی» حفظ حریم خصوصی استفاده کند تا به دیگر برنامه‌های دستیار دیجیتالی اجازه دهد از کلمات بیدار استفاده کنند .

برنامه های فعال سازی صوتی اندروید 15
در حال حاضر هیچ برنامه‌ای مجوز فعال‌سازی صوتی را درخواست نمی‌کند، بنابراین ما مجبور شدیم یک برنامه ساده برای درخواست آن ایجاد کنیم تا بتوانیم عکس صفحه بالا را تولید کنیم.

نسخه‌های قبلی اندروید امکان تشخیص wake word را می‌داد، اما گوگل این ویژگی را با Android 12 حذف کرد. این ویژگی آینده می‌تواند عملکرد را بازگرداند و به برنامه‌هایی مانند ChatGPT و Amazon Alexa اجازه دهد حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است، با کلمه بیدار قابل دسترسی باشند. قبل از اندروید 15، فقط دستیار گوگل و بیکسبی در گوشی های سامسونگ امکان فعال سازی صدای هندزفری را از طریق یک کلمه بیدار می دهند.

فوکوس Auracast: اشتراک‌گذاری صدا در جریان‌های صوتی بلوتوث LE نزدیک

با اندروید 15، گوگل می تواند Auracast را به عنوان یک ویژگی کلیدی به بازار عرضه کند. اندروید 13 به کاربران امکان می دهد جریان های صوتی LE نزدیک را به اشتراک بگذارند یا به آن متصل شوند، اما اندروید 15 می تواند کشف این ویژگی را آسان تر کند . این به دستگاه های پشتیبانی شده از Auracast اجازه می دهد تا صدا را با استفاده از BLE بدون دردسر جفت شدن به دستگاه های Auracast نزدیک پخش کنند. انتظار داریم صفحه جدیدی «اشتراک‌گذاری صدا» در Settings > Connected devices > Connection preferences ظاهر شود تا این اشتراک‌گذاری صدا را تسهیل کند.

گفتگوی پاپ آپ بلوتوث

دیالوگ بازشو بلوتوث اندروید 15
اندروید به شما امکان می‌دهد بلوتوث را از طریق تایل تنظیمات سریع تغییر دهید، اما اکثر مردم برای اتصال سریع به لوازم جانبی خود در طول روز، اتصال را روشن می‌کنند. اگر لوازم جانبی متعددی در اطراف دارید، ممکن است ابزار بهتری را با تایل تنظیم سریع بیابید که به شما امکان می‌دهد اتصالات جداگانه را تغییر دهید تا به دستگاه‌های جداگانه متصل و قطع شود.

فضای خصوصی

Private Space یک ویژگی آینده است که احتمالاً با اندروید 15 عرضه می شود و به شما امکان می دهد برنامه ها و داده ها را در تلفن خود پنهان کنید. این ویژگی می تواند مشابه نحوه عملکرد پوشه امن سامسونگ در گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی کار کند. با فضای خصوصی، برای مخفی کردن برنامه‌های دیگر در تلفن Android خود به برنامه‌های شخص ثالث اضافی نیاز نخواهید داشت .

وقتی این ویژگی فعال شود، درSettings > Security & privacy > Private Space در دسترس خواهد بود .

جفت‌های برنامه برای راه‌اندازی سریع ترکیب‌های برنامه با صفحه نمایش تقسیم‌شده

اندروید به شما امکان می دهد برنامه ها را در حالت تقسیم صفحه اجرا کنید، اما هر بار که برنامه ها را اجرا می کنید باید آنها را انتخاب کنید. اندروید 15 می‌تواند به شما اجازه دهد ترکیب‌های برنامه‌های تقسیم‌شده را به‌عنوان یک جفت برنامه ذخیره کنید، بنابراین می‌توانید به سرعت یک جفت برنامه را در حالت تقسیم صفحه راه‌اندازی کنید.

هنگامی که یک جفت برنامه را ذخیره می کنید، نمادی به صفحه اصلی اضافه می شود که دو برنامه را در یک پیکربندی جفت ذخیره شده نشان می دهد. با کلیک بر روی این نماد، پیکربندی این جفت برنامه اجرا می شود.

برنامه های لبه به لبه به طور پیش فرض

اندروید به برنامه ها اجازه می دهد تا از تمام ارتفاع و عرض نمایشگر برای نمایش محتوای خود استفاده کنند، اما بسیاری از برنامه ها از این مزیت استفاده نمی کنند. اندروید 15 می‌تواند برنامه‌ها را به‌طور پیش‌فرض مجبور کند لبه به لبه بروند ، اگرچه این احتمال وجود دارد که Google به توسعه‌دهندگان برنامه زمان بیشتری برای تطبیق برنامه‌هایشان بدهد.

حالت از پیش تنظیم شده آسان برای بهبود خوانایی و سهولت ناوبری

رشته‌های موجود در نسخه‌های قبلی اندروید نشان می‌دهد که گوگل روی ویژگی به نام « حالت از پیش تنظیم آسان » کار می‌کند که می‌تواند با نسخه‌های بعدی اندروید ۱۵ ارائه شود.

حالت از پیش تنظیم شده آسان می تواند تجربه اندروید را برای بهبود خوانایی و سهولت ناوبری بهینه کند. این کار را با بزرگ کردن آیکون ها و متن، اضافه کردن کنتراست و جسارت و اضافه کردن دکمه های ناوبری به پایین صفحه انجام می دهد. همچنین تصویر زمینه فعلی را روی یک رنگ سیاه تنظیم می کند، بنابراین می توانید زمان آسان تری را برای کشف نمادها و برچسب های نمادهای خود داشته باشید. قابلیتی مانند این برای کاربران مسن یا کمتر آشنا به فناوری بسیار مفید است زیرا استفاده از تلفن را آسان تر می کند.


اندروید 15: ویژگی هایی که می خواهیم ببینیم

اندروید 15 در حال تبدیل شدن به یک به‌روزرسانی تاثیرگذار است، اما کامل نیست. موارد زیادی وجود دارد که گوگل می تواند بهبود بخشد، و از آنجایی که هنوز زمان وجود دارد، امیدواریم برخی از این ویژگی ها را در نظر بگیرند

اندروید 14 یک به‌روزرسانی نسبتاً تکراری بود، اما همه چیزهایی که از نسخه‌های بتا قبلی دیده‌ایم نشان می‌دهد که گوگل مشغول کار روی برخی تغییرات بزرگ‌تر است که در نهایت به اندروید 15 راه پیدا می‌کند. فقط با چند ویژگی که دوست دارم ببینم به آپدیت اندروید 15 می آید.

شبیه سازی برنامه و/یا یک پوشه امن

برخی از ما بیش از یک حساب برای منتخب برنامه های اجتماعی یا کاری داریم. در حالی که بسیاری از برنامه‌ها مانند اینستاگرام، مسنجر و TikTok اکنون راه‌حل‌های داخلی خود را برای این سناریوها دارند، هنوز برنامه‌های زیادی وجود دارند که به شما اجازه نمی‌دهند بیش از یک حساب را بدون راه‌حل‌هایی مانند ورود و خروج کامل هر بار اجرا کنید. . سامسونگ و چندین سازنده دیگر تلفن های اندرویدی به روش های مختلفی با این موضوع برخورد می کنند. به عنوان مثال، سامسونگ دارای ویژگی Dual Messenger است که به شما امکان می‌دهد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اصلی را شبیه‌سازی کنید، و همچنین می‌توانید به طور موثر دو نمونه را با استفاده از ویژگی پوشه امن سامسونگ اجرا کنید.

اندروید 15 بالاخره باید یک ابزار رسمی شبیه سازی اپلیکیشن را به اندروید بیاورد. می‌خواهم چیزی را ببینم که به شما امکان می‌دهد تکرارهای بی‌پایانی بسازید که می‌توان آن‌ها را در هر جایی از تلفنتان قرار داد، اگرچه به احتمال زیاد ما فقط نظر خود را در مورد پوشه امن دریافت کنیم. در واقع، شایعات از قبل نشان می‌دهند که گوگل دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. این ویژگی جدید Private Space نام دارد و به کاربران اندروید اجازه می دهد برنامه های خود را مخفی و قفل کنند. به احتمال زیاد، شما همچنین می توانید چندین نمونه از برنامه را از این طریق اجرا کنید، اگرچه ما هیچ جزئیات خاصی در مورد نحوه عملکرد همه اینها نداریم.

ویجت ها می توانند از یک تعمیر اساسی استفاده کنند

ویجت پیشرفته آب و هوا در One UI 6
زمان آن فرا رسیده است که اندروید شیوه مدیریت ویجت ها را به روز کند. در روزهای اولیه اندروید، می‌توانستید ویجت‌ها را به صفحه قفل اضافه کنید، اما این ویژگی با Android 5.0 Lollipop حذف شد. وقت آن است که این برگردد! من همیشه احساس می‌کردم که آنها باید یک گزینه باشند، اما اکنون که اپل ابزارک‌ها را به طور گسترده با iOS پذیرفته است ، قطعا زمان مناسبی است.

ویجت‌ها اخیراً بسیار تکامل یافته‌اند، و از بسیاری جهات، اپل از قضا در حال حاضر پیشتاز این بسته است. این برای ویجت های انباشته نیز صدق می کند. توانایی قرار دادن ویجت‌ها در iOS یک افزونه مفید است و اندروید 15 می‌تواند از این و دیگر پیشرفت‌های ویجت بهره مند شود، اگر بخواهد همچنان در فضای ویجتی که ایجاد کرده است پیشتاز باشد.

چقدر احتمال دارد که اندروید 15 این تغییرات را ایجاد کند؟ کدهای موجود در اندروید 14 QPR2 بتا نشان می‌دهد که ویجت‌های صفحه قفل به زودی ممکن است یک چیز باشند، اگرچه هنوز هیچ نشت یا کدی وجود ندارد که نشان دهد ویجت‌های انباشته بخشی از این طرح هستند.

پنجره های شناور

پنجره برنامه شناور در گوشی هوشمند
ویجت‌های شناور این روزها در بسیاری از رایج‌ترین پوسته‌های اندرویدی رایج نیستند، اما وقتی با آنها در پوسته‌هایی مانند ColorOS و MIUI مواجه شدم، این ویژگی را بسیار مفید دیدم. به طور خلاصه، این پوسته‌ها به شما امکان می‌دهند اندازه هر برنامه را طوری تغییر دهید که بدون اینکه کل عرض نمایشگر را اشغال کند، روی صفحه قرار بگیرد. حتی می‌توانید برنامه‌ها را روی برنامه‌های دیگر قرار دهید، که می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، شما در حال برنامه ریزی مواد غذایی برای یک هفته هستید، اما باید به استفاده از ماشین حساب برای جمع کردن مجموعات ادامه دهید. نگه داشتن ماشین حساب به عنوان یک پنجره شناور، گرفتن و استفاده از آن را در هر زمان برای شما آسان می کند.

آیا این یک ویژگی ضروری است که خیلی ها به آن اهمیت می دهند؟ احتمالاً نه، اما گاهی اوقات حتی کوچکترین موارد اضافه شده می تواند واقعاً مفید باشد، حتی اگر فقط برای برخی از ما باشد.

گزینه های سفارشی سازی بیشتر، به ویژه برای نمادها

عکس صفحه قفل در تلفن پیکسل
گوگل قابلیت سفارشی‌سازی را در نسخه‌های اخیر اندروید بسیار تحت فشار قرار داده است، اما من احساس می‌کنم که جا برای رفتن بیشتر از این هم وجود دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از نمادها می‌شود.

اندروید 12 آیکون های مضمون را به عنوان یک ویژگی بتا معرفی کرد، اما بسیاری از سازندگان برنامه این ویژگی را نادیده گرفتند، بنابراین استفاده از تم ها باعث ایجاد آشفتگی از آیکون های ناسازگار می شود. گوگل باید با همکاری با سازندگان برنامه های بیشتر یا با ایجاد ابزارهای بهتری که می تواند برای برنامه هایی که این ویژگی را نادیده می گیرند و آنها را به سبک گوگل مجبور می کنند، آیکون بگیرد، این مشکل را حل کند، شاید با استفاده از نوعی هوش مصنوعی مولد. قطعا امکان پذیر است.

با این حال، این فقط در مورد موضوع نیست. من می خواهم ببینم آیکون ها برای شکل ها، فونت ها و حتی سبک نمادهای ارائه شده در منوی سریع سفارشی سازی های بیشتری دریافت می کنند. اندروید قبلاً این اجازه را می‌داد، اما تغییرات آن در اندروید 12 برای سازگاری بهتر با سیستم موضوعی جدید آن حذف شد.

در حالی که ما در مورد سفارشی‌سازی صحبت می‌کنیم، می‌خواهم منوی سریع را نیز ببینم. در حالی که می‌توانید با تنظیمات سریع مقدار زیادی را انجام دهید، من می‌خواهم کنترل‌های دقیق‌تری مانند ترکیب میانبرها در یک تابع را ببینم. فرض کنید یک روال متشکل از چند میانبر مختلف دارید. این به شما امکان می دهد همه آنها را به یکباره فعال کنید. در یک یادداشت مرتبط، من همچنین می‌خواهم برخی چیزها را به‌صورت جداگانه کنترل کنم، مانند شبکه‌های Wi-Fi و تلفن همراه. از زمانی که گوگل اینها را زیر یک سقف ادغام کرد متنفر بودم، و می‌دانم که از تنها آن فاصله دارم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید