بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا, قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

معرفی

زمانیکه به گلکسی S24 و S24+ نگاه می کنید به این فکر می کنید که آیا این گوشی ها واقعاً مدل های جدید هستند یا سامسونگ فقط رفته و مدل های قدیمی را دوباره منتشر کرده است. از سوی دیگر، Ultra یک گوشی متفاوت است. گلکسی S24 اولترا گام‌های مهمی در جهت بهبود بسته‌بندی نهایی گوشی‌های هوشمند برداشته است.

برخی از تغییرات بلافاصله قابل مشاهده هستند و با طراحی حتی مسدودتر با یک چهره کاملاً صاف و شیشه نمایشگر با بازتاب کمتر شروع می شوند. شما فوراً متوجه آن نمی‌شوید، اما آن شیشه نیز باید سخت‌تر باشد، و با گذشت ماه‌ ها، احتمالاً از تغییر به تیتانیوم برای قاب نمایان نیز استقبال کنید.

پیشرفتی که حتی کمتر واضح است، اما پتانسیل آن را دارد که گامی بزرگ در تثبیت موقعیت گلکسی اولترا به عنوان دوربین برتر باشد، تله فوتو جدید با زوم 5 برابری است. بدون شک در 5 برابر بهتر از مدل قدیمی است، آیا می تواند در 10x نیز خوب باشد؟

Ultra در تقسیم چیپست که اکنون به مدل‌های کوچک‌تر بازگشته است، شرکت نخواهد کرد، و همه گلکسی ها نهایی از یک اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهند برد – اگر تفاوتی ایجاد کند، در اینجا بدون اگزینوس. مطمئناً S24 Ultra دارای تمام هوش مصنوعی‌های سامسونگ و گوگل برای پر کردن یک ساعت Unpacked 2024 است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

ظرفیت باتری مدل امسال بدون تغییر است و همچنین حداکثر امتیاز شارژ، چه خوب و چه بد، تغییری نکرده است. هیچ تغییری نیز نمی‌تواند چیز خوبی باشد، و قلم S یکی دیگر از تمایزهایی است که Galaxy Ultra را از نظر بهره‌وری و صرفاً مفید بودن عمومی، بالاتر از سایرین قرار می‌دهد (این بهترین کنترل از راه دور دوربین است که هست).

قبل از اینکه در نهایت به سراغ Ultra برویم، می‌توانید نگاهی دیگر به مشخصات کلیدی زیر بیندازید.

مشخصات Samsung Galaxy S24 Ultra در یک نگاه:

  • بدنه: 162.3×79.0x8.6mm, 232g; جلو شیشه ای (Gorilla Armor)، پشت شیشه ای (Gorilla Armor)، قاب تیتانیومی؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه).
  • صفحه نمایش: 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X، 120 هرتز، HDR10+، 2600 نیت (پیک)، رزولوشن 1440×3120 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، 505ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • چیپست: Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 (4 نانومتر): 8 هسته ای (1×3.39GHz Cortex-X4 & 3×3.1GHz Cortex-A720 & 2×2.9GHz Cortex-A720 & 2×2.2GHz Cortex-X4); Adreno 750 (1 گیگاهرتز).
  • حافظه: 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 1 ترابایت 12 گیگابایت رم؛ UFS 4.0.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، رابط کاربری One UI 6.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 200 مگاپیکسل، f/1.7، 24 میلی‌متر، 1/1.3 اینچ 0.6 میکرومتر، PDAF چند جهته، لیزر AF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 120 درجه 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، Dual Pixel PDAF، ویدیوی فوق‌العاده ثابت؛ تله فوتو : 10 مگاپیکسل، f/2.4، 67 میلی‌متر، 1/3.52 اینچ، 1.12 میکرومتر، دو پیکسل PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر؛ تله فوتو : 50 مگاپیکسل، f/3.4، 111 میلی‌متر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر.
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 26 میلی‌متر (عرض)، Dual Pixel PDAF.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 8K@24/30fps، 4K@30/60/120fps، 1080p@30/60/240fps، 1080p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو، ژیروسکوپ EIS. دوربین جلو : 4K@30/60fps، 1080p@30fps.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ سیمی 45 وات، PD3.0، 65 درصد در 30 دقیقه (تبلیغ شده)، بی سیم 15 وات (Qi/PMA)، 4.5 وات بی سیم معکوس.
  • اتصال: 5G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ وای فای 7; BT 5.3; NFC.
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung DeX، Samsung Wireless DeX; پشتیبانی از باند فوق العاده (UWB)؛ قلم S Pen (ادغام بلوتوث، شتاب سنج، ژیروسکوپ).

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24, قیمت و مشخصات فنی

آنباکسینگ گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

یک تجربه آنباکسینگ بدون اتفاق دیگر در انتظار است، اما اینطور نیست که جعبه باریک این گوشی قول اوازم جانبی زیادی را به شما بدهد. یک پین خارج کردن سیم کارت همچنان گنجانده شده است، اگرچه خطی در دستورالعمل‌ها که می‌گوید «از گیره کاغذ یا گوشواره استفاده کنید» می‌تواند در آینده نزدیک جایگزین آن شود.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

یکی دیگر از موارد استفاده عملی در داخل جعبه، کابل USB-C است، اما فقط برای 3 آمپر جریان خوب است و ممکن است برای شارژ 45 وات وعده داده شده کافی نباشد. ممکن است بعداً در بررسی در مورد آن موضوع صحبت کنیم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

از نظر مفهوم سامسونگ گلکسی S24 اولترا بسیار شبیه S23 Ultra است، اما همچنین از جهات مختلفی متفاوت است – هم ملموس و هم قابل مشاهده. مطمئناً، شکل و نسبت های کلی را حفظ می کند – DNA گلکسی نوت می درخشد – اما یک سال دیگر اصلاح به معنای برخی تغییرات واقعی است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra<strong>از این زاویه، به سختی می توانید گلکسی S24 اولترا (سمت چپ) را از S23 اولترا تشخیص دهید.

یکی از پیشرفت‌های مهم این بار، و اولین تفاوتی که می‌توانید احساس کنید، تغییر صفحه نمایش کاملاً تخت است. سامسونگ پس از اینکه پیشگام نمایشگرهای خمیده بود، به تدریج انحناها را کاهش داد و اکنون تصمیم گرفته است که آن را به طور کامل به گوشی های تاشو بسپارد. گلکسی S24 اولترا اکنون برای استفاده از محافظ صفحه بسیار مناسب‌تر خواهد بود، به علاوه دیگر برای رسیدگی به مشکلات ناشی از انحنای طرفین در معرض انتقاد قرار نخواهد گرفت.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

نکته مهم دیگر امسال، شیشه ای است که از صفحه نمایش Ultra محافظت می کند. فرمول جدید Corning به نام Gorilla Armor دارای مقاومت در برابر سقوط و خراش بهبود یافته است، اگرچه مواد تبلیغاتی Corning به راحتی با تلاش های قبلی آنها مقایسه نمی شود. در عوض، آنها برتری شیشه جدید نسبت به رقبا را نقل می کنند.

در حالت ایده‌آل، هرگز نخواهید فهمید که Armor از نظر مقاومت در برابر سقوط چقدر بهتر از مثلاً Victus است، اما احتمالاً از بازتاب بسیار کاهش یافته ماده جدید روز به روز قدردانی خواهید کرد. حداقل یک نفر در دفتر درباره این پیشرفت جدید هیجان زده است. برخی بهبود را بدون هیاهو تصدیق می کنند، و همچنین چند شانه بی تفاوت وجود داشته است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

همچنین قاب تیتانیومی جدید در بهبود گلکسی S24 اولترا نقش دارد. برخلاف اپل که از پیوند انتشار برای اتصال لایه بیرونی قاب آیفون 15 پرو به اسکلت آلومینیومی داخلی استفاده کرد، سامسونگ چندین نوک را در قاب قالب‌بندی کرد و سپس از پلاستیک برای اتصال آن‌ها به ساختار آلومینیومی داخلی استفاده کرد.

ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که چگونه و چرا یکی از دیگری بهتر است، اما در هر صورت، انگشتان شما تیتانیوم را لمس می‌کنند. ظاهراً تیتانیوم سامسونگ هم سطح تیتانیوم اپل نیست و البته تیتانیوم اپل ظاهراً شیک‌تر است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

در حالی که هنوز روی سطحی تمرکز می کنیم، اجازه دهید به رنگ هایی که می توانید Ultra را در آن داشته باشید اشاره کنیم. طبق معمول رنگ های انحصاری آنلاین وجود دارد که فقط می توانید از Samsung.com دریافت کنید (سه مورد از آن ها وجود دارد) و رنگ های اصلی که حامل هستند.

رنگ‌های موجود: مشکی تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra رنگ‌های موجود: بنفش تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra رنگ‌های موجود: زرد تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
رنگ‌های موجود: مشکی تیتانیوم • بنفش تیتانیوم • زرد تیتانیوم
رنگ های اختصاصی Samsung.com: آبی تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra رنگ های اختصاصی Samsung.com: سبز تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra رنگ های اختصاصی Samsung.com: نارنجی تیتانیوم - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
رنگ های اختصاصی Samsung.com: آبی تیتانیوم • سبز تیتانیوم • نارنجی تیتانیوم

صرف نظر از رنگ، همه گوشی های گلکسی S24 اولترا دارای یک پنل پشتی مات شده هستند که از Gorilla Armor نیز ساخته شده است – همانطور که S23 Ultra دارای Victus 2 در جلو و عقب بود.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

وقتی صحبت از محافظت Ultra در برابر عناصر به میان می آید، چیزی تغییر نکرده است، و این گوشی دارای رتبه IP68 است، به این معنی که در برابر گرد و غبار مقاوم است و باید بتواند تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. قلم S نیز خوب خواهد بود و مهم نیست که گوشی را در آب غوطه ور کنید و قلم S از دست رفته باشد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

در مورد قلم S Pen، تغییرات اندکی در طراحی و عملکرد آن رخ داده است، اگرچه این بدان معنا نیست که چیزهایی وجود ندارند که کمی ما را آزار دهند. یکی از آنها صفحه کلیکی تغییر شکل یافته است که اکنون کمی بیشتر از پایین گوشی بیرون زده است – مشکلی به سختی وجود دارد، اما چیزی که به طور طبیعی در مکالمات اطراف دفتر ظاهر می شود.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

یکی از تغییراتی که در Galaxy S Pen-wielding که برخی از ما هنوز در تلاش برای کنار آمدن با آن هستیم، حتی اگر در Note20 Ultra در سال 2020 معرفی شد، قرار دادن S Pen در سمت چپ گوشی است. شاید چپ‌گراها از آن استقبال کنند، اما برای بقیه ما هنوز تا حدودی اشتباه به نظر می‌رسد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

چیزی که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، مکان اثر انگشت خوان در موقعیت معمول سامسونگ است – نه خیلی نزدیک به لبه پایین، بلکه در یک نقطه طبیعی بالاتر از صفحه نمایش.

این یک حسگر اولتراسونیک است، هنگام باز کردن قفل، فلاش روشنی دریافت نمی کنید و سرعت و دقت معمولا برای ما عالی بوده است. به خاطر داشته باشید که اگرچه نمایشگر تخت گلکسی S24 اولترا ممکن است از محافظ صفحه نمایش شیشه ای استقبال کند، عملکرد خواننده اثر انگشت ممکن است از این موارد آسیب ببیند.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

صفحه نمایش OLED سطح بالا با چند مشکل

گلکسی S24 اولترا با یک صفحه نمایش OLED عرضه می شود که از بسیاری جهات عالی و در تعداد انگشت شماری دیگر عجیب است. دارای قطر 6.8 اینچی در ابعاد 19.5:9 – نسبت معمولی تر از 19.3:9 Ultra قدیمی. وضوح تصویر 1440×3120 پیکسل است که 505ppi می باشد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

همانطور که انتظار می رفت حاشیه ها بسیار کم هستند، اما مهمتر این واقعیت است که صفحه نمایش تخت است و شیشه در بالای آن قرار دارد.

نکته کلیدی دیگر در اینجا این است که زره گوریلا گلس جدید بازتاب کمتری دارد، اما بلافاصله مشخص نیست که این توسعه چقدر تغییر دهنده است.

نمایشگرهای OLED سطح بالا در حال حاضر به اندازه کافی روشن شده اند تا بر بسیاری از اثرات نامطلوب آفتاب ظهر بر تجربه مشاهده غلبه کنند، بنابراین ما به این فکر می کنیم که بازتاب کم Armor احتمالاً بیشتر عاملی برای استقامت باتری است (روشنایی کمتری برای همین مورد نیاز است. یا شاید همه ما زمان کافی را در ساحل صرف نمی کنیم تا به طور کامل از پیشرفت ها قدردانی کنیم – این و این واقعیت که فصل ساحل برای چند ماه دیگر اینجا در نیمکره شمالی وجود نخواهد داشت.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultraگلکسی S24 اولترا (سمت چپ) در کنار گلکسی S23 اولترا

به هر حال، S24 Ultra از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند، اما از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند – سامسونگ نبردهای خود را برای مبارزه در فضای ویدیوی HDR دارد.

آنها ادعا می کنند حداکثر روشنایی 2600 نیت، که بازاریابی به معنای “بسیار بسیار روشن” است، اگرچه هوآوی، آنر، اوپو، وان پلاس و بسیاری از آنها اعدادی را تقریباً دو برابر ذکر کرده اند. این در شرایطی است که ما واقعاً نمی‌توانیم آن را آزمایش کنیم، و فعلاً به 75 درصد رنگ سفید خود پایبند خواهیم بود.

باور کنید یا نه، 1447 نیت گلکسی که در تست ما با قرار گرفتن گوشی در زیر نور شدید و 755 نیت در هنگام تنظیم اسلایدر به صورت دستی به دست آمد، نتایجی در میانه راه نسبت به نمونه های پیشرو در کلاس دارد. احتمالاً این مسابقه‌ای است که سامسونگ به جای ناتوانی در آن، واقعاً به آن اهمیتی نمی‌دهد.

 روشنایی یک پنجره سفید 20% را اندازه‌گیری کردیم و در Galaxy S24 Ultra 2408nits دریافت کردیم، در مقایسه با 2235nits در iPhone 15 Pro – این احتمالاً یک نوع برد است.

رفرش ریت

رفرش ریت صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا می تواند در محدوده 1 هرتز تا 120 هرتز متفاوت باشد و دو حالت آن به عنوان سقف عمل می کنند – استاندارد همه چیز را در 60 هرتز محدود می کند، در حالی که Adaptive به آن اجازه می دهد به حداکثر 120 هرتز برسد. در هر یک از حالت‌ها، گوشی در حالت بی‌حرکتی یا برای محتوای ویدیویی با نرخ فریم خاص، پایین می‌آید. در حالت تطبیقی ​​نیز می توانید بازی با نرخ فریم بالا داشته باشید.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultraاستریم و HDR

گلکسی از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند، اما دارای قابلیت HDR10 و HDR10+ است. ما پخش‌های HDR را از YouTube و Netflix دریافت کردیم، و YouTube این کار را در جایی انجام می‌دهد که فقط ویدیوی واقعی HDR در حالت HDR نمایش داده می‌شود در حالی که بقیه رابط کاربری کم‌نور است. همچنین Super HDR را در گالری دریافت می‌کنید – نام سامسونگ برای عملکرد Ultra HDR Google برای نمایش نقاط برجسته روشن در عکس‌های شما. در Google Photos نیز کار می کند.

زمانی که گلکسی S24 اولترا به تعداد زیادی عرضه شد، با شکایت های زیادی در مورد جنبه های مختلف عملکرد نمایشگر آن مواجه شد. یکی از آنها دانه‌بندی است که می‌توان آن را در سطوح روشنایی کم (در صورت داشتن ابزار) مشاهده کرد و واقعاً با چشم غیرمسلح با حداقل روشنایی یا بسیار نزدیک به حداقل روشنایی قابل مشاهده است – و نور محیطی بسیار کم یا بدون نور محیط.

اعتراف می کنیم که ما آن را در دستگاه خود تجربه کرده ایم، اگرچه می توان استدلال کرد که اگر در سمت چپ ترین قسمت اسلایدر قرار دارید و در 0.9 نیت (حداقل روشنایی که در گلکسی S24 اولترا اندازه گیری کردیم)، شاید شما در محیطی نیستید که کمال مطلق تصویر در درجه اول اهمیت قرار دارد.</p>

با این حال، ما قبلاً آن پدیده را ندیده بودیم – شاید ما مراقب آن نبودیم – و در هر صورت، به نظر نمی رسد که نمایشگر پرچمدار مطلق سامسونگ چیزی جز بی نقص باشد. شاید در ماه‌های آینده مشخص شود که آیا این فقط تولید اولیه است یا این که برای همه گوشی های گلکسی S24 اولترا چگونه خواهد بود. ما فکر نمی کنیم که از نظر عملی مشکلی باشد، اما قطعا برای اپتیک بد است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultraنکته دیگر عدم وجود هیجان در بازتولید رنگ در حالت پیش فرض Vivid است. در واقع، S23 Ultra و تقریباً هر صفحه نمایش دیگر گوشی های سامسونگ در حالت Vivid خود پر جنب و جوش تر از چیزی است که در اینجا می بینیم. شایعه این است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی ممکن است تنظیماتی را معرفی کند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا کمی از عملکرد گوشی را تغییر دهد. همه ما از حالت کمتر واضح Vivid ناراحت نیستیم، اما داشتن گزینه ای برای تنظیم آن پارامتر به میل خود مطمئناً بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

عمر باتری سامسونگ گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند – همان تعداد باتری نسل قبل. در همین حال، هر دو S24 و S24+ دارای ضربه های جزئی در ظرفیت بودند، اما شاید یک باتری بزرگتر گزینه ای برای Ultra نباشد، که حتی در حال حاضر در وزن 232 گرمی به سختی قابل تحمل است.

در تست Active Use ما، گلکسی S24 اولترا در هر سه روتینی که با نمایشگر روشن انجام می‌شوند، بهبودهایی نشان داد – روتین‌های کوچک، اما با این وجود بهبودهایی – در حالی که نتیجه تست تماس تا حدودی کوتاه‌تر بود. به طور کلی، نسل جدید از نظر استقامت کمی بهتر از مدل قبلی است و بین Pixel 8 Pro ( بدترین کم خوب) و iPhone 15 Pro Max (بهترین) جای می گیرد.

گلکسی S24 اولترا

 

گلکسی S24 اولترا

سرعت شارژ

گلکسی S24 اولترا برای شارژ 45 وات رتبه بندی شده است و روشی که سامسونگ در پیش می گیرد از طریق اجرای نسبتاً خاص پروتکل PPS استاندارد USB Power Delivery است. نتیجه این است که اگر از شارژر دیگری استفاده می‌کنید که شارژر 45 واتی سامسونگ نباشد، احتمالاً سرعت شارژ کمتری خواهید داشت – کمی کمتر، اما با این وجود کمتر.

همچنین این موضوع وجود دارد که کابل همراه در جعبه گلکسی S24 اولترا فقط برای 3A مناسب است، در حالی که حداکثر کردن امتیاز 45 وات با استفاده از PPS سامسونگ نیاز به بالاتر از این دارد. شارژر EP-T4510 سامسونگ («جدید»، v2) با یک کابل خوب 1.8 متری 5 آمپر (با کانکتورهای قوی بر خلاف اتصالات روی کابلی که با v1 آداپتور 45 واتی، EP-TA845 عرضه می‌شود ) عرضه می‌شود. شما آداپتور سامسونگ را دریافت می‌کنید و کاملا آماده هستید، اما اگر شارژرهای غیر بومی دارید و می‌خواهید از کابل همراه Ultra استفاده کنید، اینطور نیست.

بررسی Samsung Galaxy S24 UltraEP-TA800 (v1 آداپتور 25 واتی، سمت چپ) در کنار EP-T4510

با استفاده از آداپتور 45 واتی سامسونگ، گلکسی S24 اولترا ما در 30 دقیقه به 69٪ (خوب) رسید و 65 دقیقه طول کشید تا به 100٪ برسد. هنوز 20 دقیقه دیگر نگذشته بود که در واقع به حالت شارژ کامل رسید و دیگر از آداپتور برق نمی کشید، که باعث می شود در ارتباط با وضعیت شارژ خود در بین بدترین متخلفان قرار گیرد.بررسی Samsung Galaxy S24 UltraEP-T2510 (v2 آداپتور 25W)

اگر به رقبای Ultra فکر می کنید، از منظر غربی محدود، یا حتی به طور خاص از نقطه نظر ایالات متحده، گلکسی سریع ترین گوشی هوشمند پریمیوم بزرگ است – Pixel 8 Pro نزدیک است، اما نه خیلی نزدیک، و iPhone 15 پرو مکس به سختی در این مسابقه شرکت می کند. با این حال، اگر افق های خود را گسترش دهید، به سرعت مشخص می شود که سامسونگ واقعاً سرعت شارژ را در هیچ کجای اولویت های خود ندارد.

گلکسی S24 اولترا از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و مشخصات آن 15 وات است، اما ما نتوانستیم سرعت را آزمایش کنیم.

تست بلندگو

گلکسی S24 اولترا دارای تنظیمات استریو با یک بلندگو از پایین گوشی و بلندگوی دیگر در انتهای بالایی است که صدا را از طریق شکافی که به عنوان هدفون نیز عمل می کند، به جلو پخش می کند. هر بلندگو فقط آهنگ کانال خودش را پخش می‌کند، و این صدای سمت چپ برای بلندگوی بالایی است که در جهت عمودی قرار دارد و هر کدام از کانال‌ها که درست است، بسته به روشی که گوشی را در حالت افقی نگه می‌دارید.

بلندگو پایین - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra بلندگوی برتر - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
بلندگو پایین • بلندگو بالایی

S24 اولترا در تست بلندگوی ما رتبه “بسیار خوب” را از نظر بلندی صدا به دست آورد، در حد S24 و S24+ و همچنین نسل قبلی. کیفیت صدا نیز عالی است – صدای خروجی Ultra بزرگتر از مدل های معمولی با حضور کمی پایین تر به نظر می رسد. اگرچه در مورد بلندگوها آیفون را به گلکسی ترجیح می دهیم، اما Ultra در گوش ما بهتر از پیکسل است.

گلکسی S24 اولترا

قابلیت اتصال

S24 اولترا یک دستگاه 5G دو سیم کارته است. این می تواند همزمان SA و NSA Sub-6 را روی دو سیم کارت انجام دهد. بسته به بازار، احتمالاً نمی توانید پیکربندی سیم کارت فیزیکی واقعی خود را انتخاب کنید. به نظر می رسد اکثر مناطق دارای دو اسلات فیزیکی نانو سیم کارت و گزینه ای برای اتصال سیم کارت الکترونیکی از طریق نرم افزار هستند.

انواع با یک اسلات فیزیکی نانو سیم کارت و eSIM به عنوان تنها گزینه “خط دوم” وجود دارد. و تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، حداقل برخی از واحدهای ایالات متحده فقط eSIM هستند، بدون اسلات فیزیکی.

در حالی که شایعات در جهت مخالف اشاره می کردند، S24 اولترا فاقد اتصال ماهواره ای است. این برای S24 و S24+ نیز صدق می کند.

هیچ اسلات کارت microSD روی سینی سیم‌کارت وجود ندارد – نه اینکه ما انتظار داشته باشیم که وجود داشته باشد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultraبرای اتصال محلی، S24 Ultra دارای Wi-Fi 7 جدید است. همچنین سه باند است، بنابراین می توانید از باند 6 گیگاهرتز نیز استفاده کنید. S24 و S24+ فقط از Wi-Fi 6e پشتیبانی می کنند.

بلوتوث نسخه 5.3 با پشتیبانی از LE است. شما NFC را در داخل هواپیما و همچنین UWB (باند فوق العاده) دریافت می کنید، اما هیچ رادیوی FM یا بلستر IR وجود ندارد.

ما قابلیت‌های USB S24 Ultra را آزمایش کردیم و مشابه S24 و S24+ است. پشتیبانی از Host/OTG، Display Port 1.2 روی حالت USB Alt دارد، و توسط یک اتصال USB 3.2 Gen 1 پشتیبان‌گیری می‌شود، که با سرعت انتقال 5 گیگابیت در ثانیه به پایان می‌رسد – برای گوشی‌های هوشمند اصلاً خیلی ضعیف نیست.

همانطور که انتظار می رفت، S24 اولترا فهرست بلندبالایی از سنسورهای داخلی دارد. یک شتاب سنج STM LSM6DSV و ژیروسکوپ STM LSM6DSO وجود دارد. اینها احتمالاً یک واحد ترکیبی هستند. یک سنسور نور Sensortek STK33F11، یک مغناطیس سنج AKM AK09918 و یک فشارسنج STM LPS22DF وجود دارد.

در کمال تعجب و ناامیدی، یک سنسور مجاورت مجازی وجود دارد – سنسور مجاورت کف دست سامسونگ V2. برای خاموش کردن صفحه نمایش در حین تماس کاملاً قابل اعتماد کار می کند. از نظر فنی، یک سنسور مجاورت سخت افزاری واقعی در داخل گوشی وجود دارد، اما به نظر می رسد که هیچ برنامه شخص ثالثی بدون راه حل غیرقابل دسترسی به آن باشد. به نظر می رسد شماره گیر از سنسور استفاده می کند، اما این در مورد آن است. با این حال، این موارد عجیب و غریب مجاورت سامسونگ جدید نیستند و به نظر می رسد حداقل به نسل S23 برمی گردد، جایی که هر گوشی، از جمله Ultra، دارای همان سنسور V2 Palm Proximity Sensor سامسونگ است که به همان شیوه عجیب و غریب رفتار می کند.

One UI 6.1 با Galaxy AI

خانواده S24 سامسونگ با جدیدترین رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ در بالای جدیدترین اندروید 14 گوگل راه اندازی می شود. علیرغم به روز رسانی نسبتاً کوچک شماره گذاری “.1″، One UI 6.1 چیزهای جدیدی را در جدول به ارمغان می آورد – به ویژه ویژگی های Galaxy AI، که امیدواریم آنها باشند. در نهایت به مدل های دیگر گلکسی نیز سرازیر خواهد شد.

به عنوان بخشی از ابتکار سبز خود، سامسونگ نسبت به نسل S24 بسیار جاه طلب است و هفت سال به روز رسانی قابل توجه سیستم عامل و One UI و وصله های امنیتی را ارائه می دهد. این در مقایسه با چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال وصله امنیتی در نسل پرچمدار قبلی S23 بیشتر است.

دستگاه‌های گلکسی S24 در نهایت می‌توانند انتظار داشته باشند که چرخه پشتیبانی خود را با اندروید 21 پایان دهند، هر چه که در نهایت نامیده شود. امیدواریم بسیاری از دستگاه‌های خانواده S24 برای مدت طولانی‌تری از محل‌های دفن زباله دور بمانند، شاید با تعویض باتری در اواسط چرخه. اینجا امید است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

هر مدل S24 اساساً دارای همان عملکرد نرم افزاری در فهرست خود است، از جمله هوش مصنوعی جدید. تنها تفاوت عمده نرم افزاری از گنجاندن قلم S در Ultra ناشی می شود. همانطور که برای چندین نسل از گلکسی های مجهز به قلم S رخ داده است، قلم در اینجا یک قلم فعال است و دارای یک باتری در داخل و همچنین یک ژیروسکوپ، یک شتاب‌سنج و اتصال بلوتوث برای برقراری ارتباط با تلفن بدون نزدیکی فوری است. این عملکرد Air Actions را فعال می‌کند – مجموعه‌ای از حرکات که می‌توانند عملکردها را در برنامه‌های مختلف، از جمله گالری و مرورگرها (خود سامسونگ و همچنین کروم) اجرا کنند، اما شاید مفیدترین آنها – دوربین باشد.

به غیر از آن، S Pen تمام عملکردی را دارد که کاربران انتظار داشتند. شما می توانید خط خطی کنید، طراحی کنید، و از تشخیص دست خط به حدود 100 زبان استفاده کنید، یا حداقل این تعداد گزینه در منو است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

هیچ چیز جدیدی در مورد S Pen این نسل وجود ندارد، که در مورد نسل S23 نیز وجود داشت. نه اینکه S Pen در گذشته فاقد آن بوده است – فقط همه چیز باید آشنا باشد.

عملکرد و معیارها

چیپست دوگانه گلکسی S24 و S24+ S24 Ultra را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مهم نیست که دستگاه خود را از کجا تهیه کنید، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط کوالکام خواهد بود. این تراشه بر روی یک گره 4 نانومتری TSMC N4P ساخته شده است.

سامسونگ بار دیگر نسخه سفارشی سازی شده چیپست را با یک هسته اولیه با کلاک کمی بالاتر ارائه کرده است. پیکربندی CPU، همانطور که توسط دستگاه گزارش شده است، شامل یک هسته اصلی Cortex X4 با کلاک 3.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با حداکثر سرعت 3.15 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 دیگر با سرعت 2.96 گیگاهرتز و در نهایت دو هسته Cortex- است. هسته‌های A520 بر اساس مشخصات رسمی تا 2.27 گیگاهرتز و طبق گزارش‌های گوشی 2.26 گیگاهرتز کار می‌کنند. تفاوت زیادی وجود ندارد، اما شایان ذکر است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

یک Adreno 750 در بخش GPU وجود دارد که تا 1000 مگاهرتز کلاک دارد. این پردازنده تقریباً عملکردی مشابه پردازنده گرافیکی Xclipse 940 در Exynos 2400 و Immortalis-G720 MC12 در MediaTek Dimensity 9300 دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 با رم چهار کاناله 4800 مگاهرتز LPDDR5X جفت شده است که 12 گیگابایت آن در تمام سطوح ذخیره سازی دارد. گزینه های ذخیره سازی شامل 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت است که همگی دارای تراشه های فلش UFS 4.0 هستند.

بیایید کارها را با برخی از معیارهای CPU و GeekBench شروع کنیم. دستگاه‌های دارای Snapdragon 8 Gen 3 در کل محدوده نمودار، از جمله قسمت بالایی که انتظار داریم، و همچنین نزدیک به پایین آن را در بر می‌گیرند. این یک پیشرفت جالب است، اما به نحوه تنظیم نمایه عملکرد این دستگاه ها مربوط می شود.

هر دو گوشی ROG Phone 8 Pro و OnePlus 12 در پروفایل عملکرد پیش فرض خود به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. به هر حال، گلکسی اس 24 اولترا بال های خود را به خوبی باز می کند و تقریباً بیشترین فشار را از اسنپدراگون 8 نسل 3 می دهد. فراموش نکنیم که این نوع ویژه چیپست «برای گلکسی» با ساعت هسته اولیه کمی بالاتر است. این را با نمرات بالاتر در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای در مقایسه با Realme GT5 Pro نشان می‌دهد که نسخه معمولی Snapdragon 8 Gen 3 را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گلکسی S24 اولترا
گلکسی S24 اولترا

جدای از برخی تفاوت های جزئی در امتیاز، می توانیم ببینیم که اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در گلکسی اس 24 اولترا اساساً عملکردی مشابه یا کمی بهتر از اگزینوس 2400 سامسونگ در وظایف پردازنده دارد. MediaTek Dimensity 9300 در سناریوهای حجم کاری همه هسته ای کمی پیشرو است، اما در سناریوهای تک هسته ای چنین نیست. اپل و تراشه های A16 و A17 Pro آن همچنان در صدر زنجیره غذایی تک هسته ای قرار دارند.

AnTuTu یک معیار ترکیبی است که دارای تست های GPU است و مواردی مانند سرعت حافظه را نیز در نظر می گیرد. گلکسی اس 24 اولترا تقریباً در جایی که ما انتظارش را داشتیم، در میان بقیه اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار گرفته است. سخت است بگوییم که سرعت کلاک هسته اصلی 100 مگاهرتز اضافی به نوع خاص SM8650-AC چیپست در این مجموعه آزمایشی خاص کمک می کند یا خیر.

یک بار دیگر می بینیم که اگزینوس 2400 جدید سامسونگ در گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس از نظر امتیاز عقب نیست و قطعاً با اختلافی که در استفاده در دنیای واقعی قابل توجه باشد، نیست.

گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

در نهایت، ما تست GPU و 3DMark را داریم. اگر نمی‌پرسید، ما S24 Ultra را هم در پیش‌فرض FHD+ و هم حداکثر وضوح QHD+ آن آزمایش کردیم. اما همانطور که انتظار می رفت، از آنجایی که تست های 3DMark از رندر خارج از صفحه استفاده می کنند، تفاوتی در نتایج وجود نداشت. Galaxy S24 Ultra و Adreno 750 آن اساساً در اکثر آزمایش‌ها پیشتاز بودند، اگرچه ضربه‌هایی با Immortalis-G720 MC12 در MediaTek Dimensity 9300 مبادله شد.

با توجه به رندر شطرنجی سنتی، به نظر می‌رسد که اسنپدراگون 8 نسل 3 گلکسی نسبت به Exynos 2400 و پردازنده گرافیکی Xclipse 940 برتری کوچک اما قابل توجهی دارد. با این حال، هنگامی که به آزمایش سخت‌تر Solar Bay قدم گذاشتیم، با گرافیک ردیابی اشعه، Exynos 2400 به سرعت زمین‌های از دست رفته را جبران می‌کند. از آن چیزی که می خواهید بسازید.

گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

سامسونگ راه حل های خنک کننده vapor chamber خود را در سری S24 ارتقا داد. مهمتر از همه، S24 Ultra دارای یک محفظه 1.9 برابر اندازه داخلی S23 Ultra است. با این حال، به نظر می رسد که این کار به دلیل افزایش تولید گرما توسط چیپست های جدید به جای عملکرد پایدار بهتر انجام شود.

S24 اولترا در تست ما فشار حرارتی عظیمی را از خود نشان داد و بخش عظیمی از حداکثر عملکرد خود را در طول زمان از دست داد، یعنی 53 درصد در 3DMark. این به طور قابل توجهی بدتر از S24+ و S24 و همچنین S23 Ultra است . در حالی که می‌توانید این را یک نمایش خوب بنامید، اما باز هم بیشتر به پایان ناامیدکننده چیزها می‌پردازد.

throttling مبتنی بر CPU چندان بد نیست (35٪ کاهش عملکرد)، اما هنوز با ایده آل فاصله دارد. تنها مشاهدات مثبت بالقوه ای که می توان انجام داد این است که سطح گوشی حتی پس از یک ساعت آزمایش شکنجه هرگز آنقدر داغ یا ناراحت کننده برای نگه داشتن آن نبود.

گلوگاه حرارتی - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra گلوگاه حرارتی - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra گلوگاه حرارتی - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

دوربین اصلی 5X تله فوتو 200 مگاپیکسلی جدید

سامسونگ با سیستم دوربین S24 اولترا تغییر چندانی نکرده است، اما همه چیز یکسان نیست. Spicing things up یک دوربین تله فوتو جدید 5 برابری است که جایگزین ماژول 10 برابری نسل گذشته می شود – به این ترتیب شما می توانید عکس هایی با زوم 5 برابر و 10 برابر بگیرید . بقیه تنظیمات انجام شده است، از جمله واحد اصلی 200 مگاپیکسلی که 16 پیکسل را در 1 قرار می دهد و تنها دوربین فوق عریض با فوکوس خودکار در مجموعه Galaxy.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

نه اینکه به آن فوق عریض بی احترامی کنیم، اما این یک واحد حسگر بزرگ نیست و به غیر از آیفون 15 پرو، تقریباً هر گوشی دیگری در این سطح (و چندین سطح پایین تر) از سخت افزار مناسب تری برخوردار است.

تله فوتو 3x نیز در اندازه کوچک است، اما از آنجایی که تنظیمات به گونه‌ای است که واقعاً برای زوم بیشتر استفاده نمی‌شود، ما خیلی شکایت نخواهیم کرد.

  • عریض (اصلی): 200 مگاپیکسل Samsung Isocell HP2، 1/1.3″، 0.6μm (2.4μm)، f/1.7، 23mm، PDAF، OIS؛ 4320p@60، 2160p@60fps
  • فوق عریض: 12 مگاپیکسل Sony IMX563، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، f/2.2، PDAF؛ 2160p@60fps
  • تله فوتو 1: 12 مگاپیکسل سونی IMX754، 1/3.52 اینچ، 1.12 میکرومتر، f/2.2، 67 میلی‌متر، PDAF، OIS؛ 2160p@60fps
  • تله فوتو 2: 50 مگاپیکسل سونی IMX854، 1/2.52، 0.7 میکرومتر (1.4 میکرومتر)، f/3.4، 111 میلی‌متر، PDAF، OIS؛ 2160p@60fps
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل سامسونگ ایزوسل S5K3LU، 1/3.2 اینچ، 1.12 میکرومتر، f/2.2، 26 میلی‌متر، PDAF؛ 2160p@60fps

ما در مورد روشی که گلکسی فوکوس نزدیک را کنترل می کند، شکایت داریم، زیرا زمانی که کمتر از حداقل فاصله فوکوس فعلی دوربین فعلی بروید، تمایل دارد به دوربین در خط تغییر کند. در حالی که می توانید این رفتار را از حالت اصلی به فوق عریض غیرفعال کنید، هیچ راهی فوری برای انجام این کار برای تله فوتو وجود ندارد. به غیر از این، وقتی صحبت از برنامه دوربین One UI به میان می‌آید، صحبت زیادی در مورد آن وجود ندارد – این برنامه دارای امکانات کامل و در عین حال ساده است.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

کیفیت عکس در روز

همانطور که انتظار می رفت، دوربین اصلی S24 اولترا عکس های فوق العاده ای می گیرد. جزئیات عالی است و به روشی نسبتاً طبیعی ارائه شده است – مطمئناً طبیعی تر از آنچه S23 Ultra در ماه های گذشته انجام داده است. پردازش S24 اولترا هنوز به اندازه S24 و S24+ آرام نیست، و در اینجا کمی وضوح بیشتری وجود دارد، که ما آن را حد وسط بهینه می نامیم – برخی افراد می گویند S24 ها برای منافع خود بسیار نرم هستند. .

مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1441s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 10، 1/1525s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1170s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 10، 1/1245s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/952s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 10، 1/1047s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1614s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 10، 1/1709s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1x Daylight: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

در کنار تغییر نسل در ارائه جزئیات، کاهش اندکی در اشباع نیز وجود دارد. این بدان معنا نیست که خروجی رنگ S24 Ultra کسل کننده به نظر می رسد، بلکه فقط یک لمس کمتر در مقایسه با جنب و جوش است.

مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1441s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 25، 1/3048s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1170s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 25، 1/2712s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/952s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 25، 1/2288s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 12، 1/1614s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 1x: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 25، 1/3744s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S24+

این ویژگی های مدل را کنار بگذاریم، نتایج گلکسی اس 24 اولترا در حالت پیش فرض آن ما را به هیچ وجه ناامید نمی کند.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1441s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/697s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1380s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1170s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/640s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/952s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1614s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/897s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 400، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 250، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 400، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/180s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 320، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1884s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/989s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 12 مگاپیکسل

ما یک آزمایش سریع نیز به Expert RAW دادیم، فقط منهای پرداختن به فایل‌های RAW واقعی – ما بیشتر علاقه‌مندیم که گزینه‌ای برای گرفتن JPEG‌های 24 مگاپیکسلی داشته باشیم، که در آن حالت/برنامه دریافت می‌کنید، اما نه در حالت عکس معمولی. تقریباً می‌توانیم خودمان را متقاعد کنیم که جزییات جزئی‌تری در این عکس‌ها وجود دارد، اما اجرای آن ناهموار و پیکسلی است و خیلی خوشایند نیست. نمایه تعبیه شده پیش فرض در DNG ها نیز کمکی نمی کند.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1232s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/300s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1350s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1126s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/565s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/929s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1672s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/871s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 500، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 250، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 400، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 32، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، Expert RAW، 24MP

عکس‌های 200 مگاپیکسلی را بدون بررسی زیاد رد می‌کنیم، اما حالت 50 مگاپیکسلی علاقه ما را برانگیخت. جزئیات نیز آن ظاهر دیجیتال مصنوعی را دارند، اما در اینجا نیز می‌توان موردی را ایجاد کرد که بتوانید بافت‌های ظریف‌تر یا متن‌های دور را استخراج کنید. این برای عکس های عمومی نیست، بلکه شاید برای استفاده گاه به گاه است.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1245s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/2483s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1108s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/939s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 12، 1/1472s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 200، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 16، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 50 مگاپیکسل

اولین دوربین تله‌فوتوی S24 Ultra یک عملکرد شناخته‌شده است و ما نتایج محکمی از آن می‌بینیم – حسی آشنا. تغییر نسل در برخی از مناطقی که در دوربین اصلی مشاهده کردیم، در اینجا نیز قابل مشاهده است، از جمله کاهش کلی اشباع.

مقایسه 3 برابری روز نور: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/3540s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در روز: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/4529s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/3869s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 3 برابری روز نور: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/5627s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه سه برابری در روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/7142s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 3 برابری روز نور: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/9285s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 3 برابری روز نور: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/2346s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 3 برابری روز نور: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/3951s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 3 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

به طور کلی، این عکس‌ها دارای جزئیات بسیار خوبی هستند و تنها دانه‌های بسیار ریز در مناطقی با رنگ یکنواخت قابل مشاهده هستند. محدوده دینامیکی عالی است چه در فضای باز و چه در داخل، و حتی در حالت پرتره، صحنه های با نور پس زمینه به خوبی رندر می شوند.

نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/3436s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/3143s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/1283s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/5627s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/2790s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 320، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/135s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/117s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 160، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/6190s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 50، 1/1728s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (3x)

این بار به سراغ یک دوربین جدید برویم – تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر که جایگزین دوربین 10 مگاپیکسلی 10 برابری از سه نسل قبلی شده است. با تنظیماتی مانند این، مدل جدید باید بتواند عکس‌های 5 برابری بسیار عالی ارائه دهد و در عین حال کیفیت تصویر مشابه S23 Ultra را در 10x حفظ کند.

در واقع، ما به عکس های زوم 5 برابری علاقه داریم. آنها دارای جزئیات خوب و کمترین نویز در ایزوهای پایین هستند که با افزایش حساسیت در داخل خانه به مقداری ریزدانه تبدیل می شود. محدوده دینامیکی عالی است و نمایش رنگ نیز بسیار دوست داشتنی است.

نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 32، 1/848s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 32، 1/488s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 32، 1/1834s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 400، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 40، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 64، 1/81s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 32، 1/1709s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 32، 1/542s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (5x)

فقط برای مقایسه، در اینجا نحوه عملکرد دوربین 5x S24 Ultra با خروجی تله فوتو 3x S23 Ultra با زوم تا 5 برابر است.

مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/1418s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری نور روز: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/6190s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/2180s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/8843s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 5 برابری روز نور: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/809s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/3418s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/1019s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری Daylight: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 50، 1/4421s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 5 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

ما به رفتار سوئیچینگ خودکار Ultra اشاره کردیم که اگر دوربین فعلی به دلیل نزدیک بودن بیش از حد به سوژه شما نتواند فوکوس کند، شما را به دوربین بعدی عریض تر می برد. هیچ تنظیم فوری برای غیرفعال کردن آن برای تله فوتو وجود ندارد، اما می‌توانید در حالت حرفه‌ای یا Expert RAW عکاسی کنید و گوشی این کار را انجام نخواهد داد. از طرف دیگر، می‌توانید اپلیکیشن Camera Assistant را از فروشگاه گلکسی دانلود کنید و تعویض را از آنجا غیرفعال کنید. وقتی این را بدانید، تقریبا منطقی است، اما نمی‌توانیم فکر نکنیم که کلید تقویت‌کننده فوکوس که در منظره یاب ظاهر می‌شود و این سوئیچینگ را به‌طور خاص از دوربین اصلی به دوربین فوق عریض کنترل می‌کند، می‌تواند وزن غیرفعال کردن خاموش کردن را تحمل کند. از تله فوتوها

به هر حال، این مقدمه ای بود برای نمونه های نزدیکی که با دوربین 5x S24 Ultra گرفتیم. در حالی که ما اغلب در مورد کلمات سختگیر هستیم و از نامگذاری کلان آنها اجتناب می کنیم، آنها مطمئناً نمای نزدیک بسیار خوبی هستند.

کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 40، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 125، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 320، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 64، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra کلوزآپ، 5x - f/3.4، ISO 400، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
کلوزآپ، 5 برابر

در زوم 10 برابری، S24 اولترا سطح جزئیات و عملکرد نویز خوبی را حفظ می کند.

نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 32، 1/912s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 32، 1/545s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 32، 1/703s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 320، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 40، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 32، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x) - f/3.4، ISO 32، 1/326s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین تله فوتو (10x)

می‌توان گفت که عکس‌های 10x S23 Ultra وضوح کمی بهتری دارند، اما نویز برجسته‌تری نیز دارند، بنابراین S24 Ultra لزوماً بدتر نیست.

مقایسه Daylight 10x: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/1361s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری Daylight: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 50، 1/1123s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری Daylight: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/1804s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری Daylight: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 50، 1/1376s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه Daylight 10x: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/2000s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 50، 1/1780s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 32، 1/1218s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 50، 1/1047s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 10 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

نکته این است که S24 Ultra می تواند تصاویری با ظاهر بهتر نسبت به تصاویری که با 10 برابر گرفته شده است، ثبت کند، اگر شما می توانید با زوم کوچک و بزرگنمایی 9.9 یا 9.8 برابر زحمت بکشید (اما نه 10.1x – این کمکی نمی کند). . اینها پردازش طبیعی تری را نشان می دهند و تمایل به ارائه بهتر جزئیات دقیق دارند، به علاوه دانه های کمتری در آسمان.

ما مطمئن نیستیم که این نابرابری چگونه به وجود آمده است. اگر نتایج 9.9x بهتر به نظر می رسند، چرا سامسونگ آنها را فقط 10x نامیده و آنها را خروجی پیش فرض قرار نداده است، نیز یک سوال معتبر است. این موضوع باید به نحوه برش داده شدن اطلاعات حسگر 50 مگاپیکسلی و پاکسازی آن برای ایجاد یک عکس 12 مگاپیکسلی در سطح زوم 2 برابری از نقطه نظر آن مربوط باشد. مشاهده چگونگی پیشرفت این امر با به روز رسانی های نرم افزاری آتی جالب خواهد بود.

مقایسه Daylight 10x: 10x - f/3.4، ISO 32، 1/1361s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 9.9x-ish - f/3.4، ISO 32، 1/1252s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 10x - f/3.4، ISO 32، 1/1804s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 9.9x-ish - f/3.4، ISO 32، 1/1732s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه Daylight 10x: 10x - f/3.4، ISO 32، 1/2000s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 9.9x-ish - f/3.4، ISO 32، 1/1967s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 10x - f/3.4، ISO 32، 1/1218s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه Daylight 10x: 9.9x-ish - f/3.4، ISO 32، 1/1258s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 10 برابری نور روز: 10 برابر • 9.9 برابر

این دوربین نیز نسبت به نسل قبلی بدون تغییر است و نتایج از بسیاری جهات مشابه است. ممکن است در مقایسه با S23 Ultra، جزئیات کمی بهتر ارائه شود.

مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/3282s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه نور روز 0.6 برابر: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/3717s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/3354s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/3220s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/2671s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/2805s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/2204s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابری نور روز: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 50، 1/2693s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 0.6 برابر نور روز: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

Ultra تنها گلکسی با دوربین فوق عریض است که قابلیت فوکوس خودکار دارد، بنابراین می توانید از آن برای گرفتن سوژه های نزدیک با فوکوس واضح استفاده کنید. در بقیه معیارها، فوق عریض Ultra مانند S24s است و ما احساس می کنیم که Ultra سزاوار برخورد ویژه تری است.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/3409s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/2216s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/3309s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/2111s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 250، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 160، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 200، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/342s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x)

عکس های سلفی

گلکسی اس 24 اولترا از دوربین سلفی با سایر اس 24 ها استفاده می کند و همچنین باید مانند نسل قبلی باشد. البته این چیز بدی نیست، زیرا S23 برخی از بهترین سلفی‌ها را گرفته است و ما قبلاً تأیید کرده‌ایم که این مورد در S24 و S24+ وجود دارد.

جزئیات در این عکس‌ها عالی است، در حالی که از نویز جلوگیری می‌شود. رنگ‌های واقعی پوست و نمایش رنگ عموماً دوست‌داشتنی، به‌علاوه دامنه دینامیکی گسترده، به این معناست که جای شکایت کمی وجود دارد.

نمونه‌های سلفی - f/2.2، ISO 40، 1/120s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های سلفی - f/2.2، ISO 320، 1/120s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های سلفی - f/2.2، ISO 25، 1/1742s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه‌های سلفی - f/2.2، ISO 25، 1/591s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های سلفی

کیفیت عکس در نور کم

همانطور که در S24 های معمولی مشاهده کردیم، کهکشانی ها تمایل دارند عکس های کم نور خود را بین حالت عکس و حالت شب به طور متفاوتی پردازش کنند. بسیاری از رقبا به رویکردی روی آورده‌اند که در آن نتایج کامل خودکار با نتایج حالت شب اختصاصی مطابقت دارد، و ما تا حدودی تمایل داریم که از این رفتار حمایت کنیم – از نقطه‌نظر عملی واقعی، اما همچنین به‌عنوان بازبین‌هایی که باید دو مجموعه را به شما نشان دهند. عکس به جای یک عکس گفته می‌شود، کهکشان می‌تواند با پردازش آرام در حالت عکس و حالت شب که وقتی اصرار می‌کنید یا شرایط کاملاً به آن نیاز دارد، یک کیس قوی در جهت مخالف ایجاد کند.

دوربین اصلی

دوربین اصلی عکس‌های فوق‌العاده‌ای را در حالت Photo، با نوردهی‌های متعادل و دامنه دینامیکی گسترده می‌گیرد – نمی‌توان گفت که سایه‌ها به توسعه بهتر نیاز دارند، و همچنین نقاط برجسته را دمیده نمی‌دانیم. رنگ ها نیز به خوبی ارائه می شوند، با اشباع خوب و به طور کلی تعادل رنگ سفید قابل اعتماد.

جزئیات بسیار خوبی نیز وجود دارد و به طور طبیعی با تیز کردن محافظه کارانه طراحی شده است. صدایی که در سایه ها دیده می شود یک معامله کاملا قابل قبول است.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 2500، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 1600، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 2500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 1000، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 1600، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 2000، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 2500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 800، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 2500، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)

حالت شب تغییراتی را به ارمغان می‌آورد و تقریباً بیشتر از چیزی که روی میز می‌آورد، کم می‌کند. افراط تون به سختی بهتر می شود – فقط کنتراست ترین صحنه ها ممکن است سودمند باشد، اما حتی در آن صورت هم تفاوت چشمگیری نیست.

مهم‌تر اگر هنوز کاملاً در چهره شما نیست، تغییر در نویز و نمایش جزئیات است – همه چیز به طور کلی کمی صاف می‌شود، هم نویز و هم جزئیات کنار گذاشته می‌شوند. مثل این است که ما برای یک بهبود حداقلی قیمت متوسطی می پردازیم – به نظر زیاد نمی رسد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1250، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 800، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1000، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب

ما می گوییم که مدل جدید با جزئیات دقیق کمی بهتر از S23 Ultra عمل می کند – کاهش نویز کمتر باعث می شود دانه های بیشتری باقی بماند، اما بافت های ظریف تری نیز به جا می گذارد.

مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 2500، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1600، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1600، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 1250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 2000، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

نتایج حالت شب نیز در S24 Ultra یک لمس بهتر با رنگ کاذب کمتر و وضوح کمی کمتر است.

مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1250، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 500، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 800، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 320، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 2000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 1000، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1000، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S23 Ultra - f/1.7، ISO 400، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم، حالت شب: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

در مقایسه با S24+، ما می گوییم که Ultra به طور مداوم بهتر است، با حاشیه ای که به اندازه کافی بزرگ است تا با سخت افزار برتر توضیح داده شود و محتوای کاربر S24 Ultra برای پرداخت پول اضافی ایجاد شود. از طرف دیگر، به نظر ما، نتایج S24+ برای زمینه خودش کاملاً خوب است.

مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 2500، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 2500، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1600، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 1600، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 1600، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 2000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/1.7، ISO 2000، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/1.8، ISO 2000، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 1 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S24+

دوربین 3X تله فوتو

تله فوتو 3x در تاریکی به طرز تحسین‌آمیزی عمل می‌کند – به ویژه بهتر از نمونه S24+ – که برای ما کمی شگفت‌انگیز است، زیرا باید از همان سخت‌افزار دوربین استفاده کند. یک توضیح احتمالی می تواند این باشد که در مورد ما چیپست متفاوتی دارد – اسنپدراگون در Ultra، اگزینوس در پلاس.

مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/2.4، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/2.4، ISO 400، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 3200، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/2.4، ISO 1600، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24+ - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S24+

در مقایسه با S23 Ultra، S24 Ultra همچنین به لطف وضوح کمتر و کاهش نویز قابل توجه تر، کیفیت تصویر را با زوم 3 برابر ارتقاء داده است.

مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 250، 1/36s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 320، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 3200، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 2500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه سه برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 3 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

به طور کلی، ما اعتراف خواهیم کرد که این دوربین 3x نسبتاً بی ادعا ما را با تولید نتایج محکم شگفت زده کرد. جزئیات در صحنه هایی با حداقل نور متوسط ​​بسیار خوب است، محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است و تراز سفیدی خودکار با نورهای ترکیبی به خوبی انجام می شود.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 250، 1/36s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 400، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 3200، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 1000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 2500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 1000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x) - f/2.4، ISO 2000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)حالت شب تعادل در پردازش را تغییر می دهد و شما را از شر نویز و برخی از جزئیات دقیق در فرآیند خلاص می کند، در حالی که وضوح قابل توجه بیشتری را ارائه می دهد. ما معمولاً از استفاده از آن خودداری می کنیم، مگر اینکه صحنه ای خاص تاریک یا متضاد باشد. دو نمونه آخر را در زیر بگیرید – در این موارد حالت شب عکس را باز می کند و نوردهی یکنواخت تری ایجاد می کند، حتی اگر کلیسای جامع در دوردست ممکن است کمی کیفیت بازسازی شده مصنوعی داشته باشد.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت شب - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت شب - f/2.4، ISO 250، 1/36s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت شب - f/2.4، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت شب - f/2.4، ISO 640، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (3x)، حالت شب

دوربین تله فوتو 5x

تله فوتو 5x به ارائه ادامه می‌دهد، و چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد. جزئیات ظریف و دانه ریز دست به دست هم می دهند که یک نمایش محدود و دوست داشتنی در سطح پیکسل است. نوردهی‌ها روی نقطه هستند و محدوده دینامیکی در بیشتر شرایط فضای زیادی برای بهبود حالت شب باقی نمی‌گذارد.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 2000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 400، 1/31s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 2500، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 2000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x) - f/3.4، ISO 2500، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)

همانطور که گفته شد، صحنه های فوق العاده تاریک یا فوق کنتراست هستند که می توانند کمی از توسعه تونال استفاده کنند و حالت شب به احتمال زیاد این کار را به شما ارائه می دهد. بیت «بسیار محتمل» مربوط به عکس دوم در سکانس زیر است، جایی که ما اکشن حالت شب را دریافت نکردیم، حتی اگر از سایه‌های روشن‌تری استقبال می‌کردیم.

نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)، حالت شب - f/3.4، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)، حالت شب - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)، حالت شب - f/3.4، ISO 3200، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)، حالت شب - f/3.4، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین تله فوتو (5x)، حالت شب

این مقایسه خاص با مدل قدیمی یک برنده شگفت‌انگیز ایجاد نمی‌کند، اگرچه هنوز هم آموزنده است که بدانید S24 Ultra در 5x چقدر بهتر است، اگر 5x سطح زوم ترجیحی شما باشد – معادل 111 میلی‌متر.

مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 2000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 2500، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 2500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 5 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

در 10 برابر در تاریکی، S24 Ultra حداقل کمی بهتر از S23 Ultra است، اما هر از چند گاهی بسیار بهتر می شود – هر چه صحنه کم نورتر باشد، شکاف در کیفیت بیشتر می شود.

مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 2500، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 3200، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 400، 1/31s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 1000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 2500، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.4، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 4000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 1000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 2000، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/3.4، ISO 2500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/4.9، ISO 3200، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 10 برابری در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

دوربین فوق عریض

فوق عریض در تاریکی خوب عمل می کند، شاید کمی بهتر از آن چیزی که با نگاه کردن به مشخصات انتظار داریم. این یک بار دیگر بهبودی در کیفیت تصویر نسبت به نسخه قبلی، به ویژه در حالت عکس است.

مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 1250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 1250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 1000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 2000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 2000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S24 Ultra - f/2.2، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S23 Ultra - f/2.2، ISO 1000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
مقایسه 0.6 برابر در نور کم: Galaxy S24 Ultra • Galaxy S23 Ultra

ما به عکس‌هایی با نوردهی خوب با دامنه دینامیکی گسترده و رنگ‌های خوب نگاه می‌کنیم. بررسی سطح پیکسل مقداری نویز یا نرمی را در سایه ها نشان می دهد، اما ما آن را تخلفات شکستن نمی نامیم.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1250، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1250، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1250، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1000، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 2000، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1600، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 1600، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)

حالت شب کمی بیشتر از آنچه در بالا در مورد آن صحبت کردیم انجام می دهد – بافت های نرم تر، نویز و جزئیات کمتر، کمی تقویت در میان تن در صحنه های تاریک تر.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 500، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 320، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 1600، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 800، 1/9s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra> ref=”https://www-gsmarena-com.translate.goog/samsung_galaxy_s24_ultra-review-2670p6.php?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp#”>نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 500، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 1600، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب

ضبط ویدیو

سامسونگ گلکسی S24 اولترا با دوربین اصلی خود و همچنین تله فوتو 5x تا 8K30 ویدیو ضبط می کند. هر 5 دوربین، شامل یکی از جلو، می توانند 4K60 (و البته 4K30) فیلمبرداری کنند، در حالی که دوربین اصلی در پشت نیز می تواند 4K120 را انجام دهد اما از حالت اسلوموشن.

گزینه‌های بیشتری در حالت Pro Video در دسترس هستند – ضبط معمولی 4K120 در دوربین اصلی، اما همچنین در حالت فوق عریض، به علاوه حالت‌های 24 فریم در ثانیه برای 4K در همه دوربین‌ها و 24 فریم در ثانیه 8K در دوربین اصلی و 5 برابر تله فوتو.

کدک ویدیویی از پیش تنظیم شده h.265 (HEVC) است و می‌توانید بین اولویت‌بندی کیفیت (تنظیم پیش‌فرض) یا اندازه‌های فایل کوچک‌تر یکی را انتخاب کنید. از طرف دیگر، می توانید کدک h.264 قدیمی و کم کارآمدتر را انتخاب کنید.

صدا به صورت استریو با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه ضبط می‌شود، در حالی که نرخ بیت برای ویدیو دور خوب 40 مگابیت در ثانیه برای 4K30، 60 مگابیت در ثانیه برای 4K60 و 80 مگابیت در ثانیه برای 8K30 (h.265، اولویت کیفیت) است. یک جابجایی برای «ویدیوهای با نرخ بیت بالا» در تنظیمات وجود دارد که مقادیر را به ترتیب به 96 مگابیت در ثانیه و 144 مگابیت در ثانیه برای 4K30 و 4K60 افزایش می‌دهد، اما برای 8K خاکستری شده است. ضبط ویدیوی HDR10+ نیز در منو است.

تثبیت‌کننده ویدیو در همه حالت‌ها در همه دوربین‌ها موجود است، اما اگر ابزار دیگری برای اطمینان از پایداری دارید، می‌توانید آن را در تنظیمات غیرفعال کنید.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

کیفیت فیلمبرداری گلکسی اس 24 اولترا به طور کلی عالی است. در روز روشن، همه دوربین‌های عقب رنگ ثابتی ارائه می‌کنند و می‌توانند با هم در یک «پروژه» جدی‌تر استفاده شوند. نوردهی‌ها به خوبی ارزیابی می‌شوند و محدوده دینامیکی و کنتراست عالی هستند، به طوری که فقط فوق‌العاده به‌طور بالقوه ابرو را برای نمایش هایلایت‌های کم‌نظیر آن بالا می‌برد.

جزئیات در هر سه ماژول عقب در سطح زوم اصلی آنها بسیار خوب است. کلیپ‌های زوم 10 برابری S24 Ultra به اندازه مواردی که ما از S23 Ultra دریافت می‌کنیم، دقیق نیستند، اما خیلی بد هم نیستند و ما تمایل داریم که کلیپ‌های 5x بسیار بهتر نسل جدید را مهم‌تر در نظر بگیریم. توسعه. هنگام عکاسی با سرعت 60 فریم در ثانیه هیچ جریمه جزییاتی وجود ندارد – همه اینها بین دو نرخ فریم یکسان است.

دوربین سلفی نیز کلیپ‌های باکیفیت ارائه می‌کند و میدان دید آن به اندازه‌ای وسیع است که می‌توانید به راحتی کل سر را با تعدادی شانه در جهت افقی در طول بازو قرار دهید.

تثبیت به درستی در S24 Ultra عالی است. لرزش راه رفتن تقریباً در دوربین اصلی و فوق عریض در پشت و همچنین در دوربین سلفی کاملاً حذف می شود. پانینگ در همه دوربین‌ها صاف است و وقتی دوربین را در یک جهت قرار می‌دهید، می‌توانید روی ثبات تقریباً سه‌پایه‌ای حساب کنید.

در نور کم می توان انتظار فیلمبرداری با کیفیت خوبی از دوربین اصلی داشت. نوردهی در نقطه است، محدوده دینامیکی بسیار گسترده است و رنگ ها از اشباع شدن رنج نمی برند. جزییات هم خیلی کثیف نیست. فیلم های ultrawide نرم تر و پر سر و صداتر هستند، اگرچه هنوز قابل احترام هستند. تله‌فوتوها در شب در اصل خود نیستند و ویدیوهای آنها به سختی می‌پسندد.

بررسی رقبای گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

وضعیت نهایی گوشی هوشمند گلکسی S24 اولترا را تنها می توان با پیشنهادات غیرقابل سازش مشابهی تهدید کرد، اگرچه می توان با استدلال درست، برخی از آنها را در نظر گرفت. با این حال، اول از همه، و ما فکر می‌کنیم که رقابت درون برندی وجود دارد که باید قبل از اینکه به بیرون از کهکشان نگاه کنید، آن را بررسی کنید.

Galaxy S24 Ultra (سمت چپ) در کنار Galaxy S23 Ultraight=”799″ /&gt;<strong>Galaxy S24 Ultra (سمت چپ) در کنار Galaxy S23 Ultra

بدیهی‌ترین جایگزین نسل قبلی است – انتخاب آن یکی از این گزینه‌ها می‌تواند بسته به موقعیت مکانی تقریباً 20 تا 30 درصد از شما صرفه‌جویی کند، احتمالاً با توجه به ترکیب مناسب تحقیق و شانس، حتی بیشتر. نمایشگر با بازتاب کمتر، ساختار کلی بهبود یافته و آخرین پیشرفت های دوربین را از دست خواهید داد. اما دوربین‌های قدیمی هنوز هم توانایی زیادی دارند، عمر باتری و شارژدهی مشابه است، نسل آخر اسنپدراگون سال‌های خوب زیادی در آن باقی مانده است و قلم S نیز همان است. ما همیشه آخرین مورد را انتخاب می‌کنیم، اما یک فرد منطقی‌تر می‌تواند ارزش آن را در مدل 2023 ببیند.

یکی دیگر از سال گذشته، اما به این زودی ها جایگزین نمی شود، Z Fold5 می تواند Ultra را برای بهره وری به چالش بکشد، به خصوص اگر قلم S اختیاری را با یکی از آن قاب های زیبا بگیرید که به شما امکان می دهد آن را در همه جا حمل کنید. تفاوت قیمت در اینجا برعکس است و تقریباً در همه جای دنیا برای Fold هزینه بیشتری می پردازید، و در این فرآیند یک سیستم دوربین به طور قابل توجهی پایین تر خواهید داشت. اما کاربرد بوم 7.6 اینچی ممکن است ارزش همه چیز را داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر هفت صفحه از بررسی گلکسی اس 24 اولترا را به سادگی به دنبال یک گوشی هوشمند معمولی سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ به پایان رساندید، شاید S24+ پاسخ شما باشد. این یکی برای پول S23 Ultra یا کمی بیشتر اجرا می شود و شما را در یک معضل کهکشانی دیگر قرار می دهد. این را می‌توان با بررسی S24+ ما حل کرد، اما اساساً اگر می‌خواهید جدیدترین چیپست، هوش مصنوعی و سیاست به‌روزرسانی بی‌رقیب را داشته باشید و به بهترین دوربین‌ها یا قلم اهمیتی ندارید، S24+ ارزش دیدن دارد.

Samsung Galaxy S23 Ultra Samsung Galaxy Z Fold5 Samsung Galaxy S24+
Samsung Galaxy S23 Ultra • Samsung Galaxy Z Fold5 • Samsung Galaxy S24+

فرض کنید همه اینها را رد کرده اید و مایلید راه های دیگری را کشف کنید. آیفون 15 پرو مکس یکی از این مسیرهای جایگزین است که به نوعی در ایالات متحده ارزان تر و در هر جای دیگر گران تر است. مزایا و معایب اکوسیستم این نیست که ما به جای شما تصمیم بگیریم، اما آیفون ممکن است یک مزیت عینی در استقامت داشته باشد. S24 Ultra احتمالا دوربین برتری است و بحث در مورد پشتیبانی از S Pen و DeX برای کار و بازی سخت است.

اگر به هوش مصنوعی گوگل و پشتیبانی طولانی مدت علاقه دارید، چه گزینه ای بهتر از خود گوشی گوگل یعنی پیکسل 8 پرو؟ پیکسل نه با عمر باتری گلکسی برابری می‌کند و نه می‌تواند به این سرعت شارژ شود، و علیرغم تمایل عمومی به طرفداران دوربین #teampixel، Galaxy احتمالاً بهترین دوربین دوربین است. اما شما می‌توانید پیکسل 8 پرو 128 گیگابایتی را با دو سوم قیمت اولترا داشته باشید و حتی برای فضای ذخیره‌سازی همسان، صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهید داشت.

یک گزینه کمتر واضح و با قدرت دوربین قابل توجهی که بالاتر از Galaxy S24 Ultra است، یک Ultra دیگر است – Xiaomi 13 Ultra. از نظر فنی، یک نسخه بین المللی وجود دارد، اما ردیابی آن ممکن است مشکل باشد. شیائومی با چهار دوربین عقب 50 مگاپیکسلی، از جمله یک لنز اصلی با دیافراگم دوگانه با سنسور 1 اینچی و یک دوربین فوق عریض مناسب، سخت‌افزاری دارد که می‌تواند تنظیمات گلکسی را تقریباً در رده‌ی متوسط ​​بالا به نظر برساند. اگرچه قلم S وجود ندارد. عمر باتری تا حدودی مبهم و چیپست سال گذشته. اما در واقع، این در دسترس بودن است که مسئله اصلی است.

اپل آیفون 15 پرو مکس گوگل پیکسل 8 پرو شیائومی 13 اولترا
Apple iPhone 15 Pro Max • Google Pixel 8 Pro • Xiaomi 13 Ultra</h6>

خلاصه مطلب

گلکسی S24 اولترا ما را غافلگیر کرد – ما انتظار نداشتیم که نقصی داشته باشد و ناگهان یک بخش معایب داریم. با یک لیست در آن. در واقع، گیج کننده ترین این واقعیت است که سامسونگ صفحه نمایشی تولید کرده است که چیزی کمتر از بی نقصی است. البته آنقدرها هم بد نیست و ایرادات آن ناچیز است یا بعداً در نرم افزار برطرف خواهد شد. اما این چیزی نیست که ما از گوشی هوشمند نهایی سامسونگ انتظار داریم.

فقدان ابتکار سامسونگ در بخش شارژ به طور مداوم آزاردهنده است و به نظر می رسد هیچ آداپتور جدید 45 واتی شارژ واقعاً سریع را به همراه نخواهد داشت. این یکی را ما انتظار داشتیم، اما به این معنی نیست که آن را بهتر دوست داریم.

شاید یک تیم نرم افزاری بیش از حد کار شده با ضرب الاجل های غیر واقعی، ویژگی های خاصی را در عملکرد زوم دوربین جدید برای ما به ارمغان آورد. ما شنیده‌ایم که این اتفاق می‌افتد و با گذشت هفته‌ها چنین نادیده‌گیری‌ها برطرف می‌شوند. ما فقط فکر نمی کردیم که این اتفاق برای کهکشان ها بیفتد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

اما با بازخوانی مطالب بالا برای برخی دیدگاه‌ها، متوجه می‌شویم که اگرچه تا حدی ناقص است، اما گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی هوشمند سامسونگ است و کامل‌ترین بسته‌ای است که می‌توانید امروز بخرید.

سامسونگ فقط برای یک سال دیگر کار نکرد، که ما احساس کردیم در مورد S23 Ultra نیز صدق می کند. این بار چیزهای جدید بیشتری از آنچه می توانستیم پیش بینی کنیم به دست آوردیم. مواد جدید در ساخت فقط احساس خوبی ندارند. آنها همچنین تجربه بصری را بهبود می بخشند. پس از سال‌ها لذت بردن از خنکی صفحه‌نمایش‌های منحنی، اکنون بزرگ شده‌ایم که متوجه شده‌ایم صفحه‌نمایش‌های تخت مزایای خود را دارند و سامسونگ اکنون صفحه‌نمایش‌های تخت را در سراسر محدوده به ما می‌دهد.

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

بدون سر و صداهای زیادی پیرامون این موضوع، گلکسی S24 اولترا یکی از بادوام ترین اندرویدهایی است که می توانید بخرید، و حتی اگر نام های بزرگ چینی سه برابر سریع تر شارژ شوند، پیکسل و آیفون این کار را نمی کنند. قلم همیشه با شما خارج از پرچمدار سامسونگ گریزان باقی می ماند و ممکن است تا زمانی که یک قلم را نداشته باشید ندانید که می خواهید یا به آن نیاز دارید.

سیستم دوربین نیز بیشتر مایه رضایت است. بازنگری در راه اندازی تله فوتو گامی رو به جلو است که لایه دیگری از تطبیق پذیری را اضافه می کند. بقیه ماژول‌های عقب را تقریباً کهنه می‌نامیم در کنار آنچه از مارک‌های چینی و سخت‌افزار چشمگیر آن‌ها می‌بینیم، اما سامسونگ توانسته آنچنان عملکردی را از این بخش‌های غیر الهام‌گرفته حذف کند که به نظر ما نمی‌رسد. کمتر از آنچه درست است دریافت می کنید.

در پایان، گوشی هوشمند نهایی سامسونگ به راحتی توصیه می شود.

چرا باید گوشی گلکسی S24 اولترا را خریداری کنیم

  • شیشه نمایشگر جدید تجربه بهتری از دید را ارائه می دهد و خود صفحه نمایش نیز بسیار روشن است.
  • مواد سخت تر و ساخت اطراف، قاب تیتانیومی در لمس خوب است، مخاطبان هدف احتمالاً از بازگشت به صفحه تخت استقبال خواهند کرد.
  • عمر باتری به سمت بالای کلاس است. شارژ سریعتر از پیکسل یا آیفون است.
  • قلم S به همان اندازه که سال ها بوده یک پیشنهاد منحصر به فرد در سال 2024 است.
  • رابط کاربری هیجان انگیز One UI با هوش مصنوعی فراوان، پشتیبانی از DeX و گزینه های اتصال عالی.
  • سیستم دوربین به لطف تله فوتو مفیدتر و پردازش کلی بهبود یافته مانند همیشه همه کاره است.

چرا نباید گوشی گلکسی S24 اولترا را خریداری کنیم

  • نمایشگر دارای ایراداتی است که ممکن است در طول مسیر مبهم یا قابل رفع باشند، اما تصور کلی را مختل می کنند.
  • سرعت شارژ همچنان پشت منحنی است. گوشی در مورد آداپتورها حساس است و کابل همراه آن فقط 3A است.
  • تفاوت غیرمنطقی کیفیت تصویر بین 10 برابر و سطوح زوم کمی کمتر.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید