بررسی گوشی شیائومی پوکو M6 پرو

پوکو M۶ پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو M6 پرو. بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی پوکو M6 پرو.

بررسی گوشی شیائومی پوکو M6 پرو

پوکو M6 پرو ما را گیج کرد، و این اولین باری نیست که شیائومی این مانور را روی ما اعمال می کند. در حال حاضر یک پوکو M6 پرو 5G وجود دارد که در 5 آگوست 2023 معرفی شده است . این یک مدل فقط هند و یک دستگاه 5G است.

پوکو M6 پرو برای دارای سخت افزار کاملاً مشابه ردمی نوت 13 پرو 4G است که برای دوربین اصلی ذخیره می شود.

چیزی که امروز در دفتر برای بررسی داریم، پوکو M6 پرو کاملاً جدید برای بازارهای جهانی است و هیچ ربطی به هیچ یک از گوشی های ذکر شده ندارد. مشخصات آن به طور قابل توجهی متفاوت است و نسبت به نسخه هندی از برخی جنبه ها بسیار پریمیوم تر است و در برخی دیگر نه چندان. به عنوان مثال، پوکو M6 پرو جهانی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز است، اما فاقد 5G است.

مشخصات شیائومی پوکو M6 پرو در یک نگاه:

  • بدنه: 161.1×75.0x8.0mm, 179g; قاب پلاستیکی؛ IP54، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 120 هرتز، 1000 نیت (HBM)، 1300 نیت (پیک)، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.
  • چیپست: Mediatek Helio G99 Ultra: هشت هسته ای (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G57 MC2.
  • حافظه: 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13، MIUI 14، ارتقاء برنامه ریزی شده به اندروید 14، HyperOS.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 64 مگاپیکسل، f/1.8، 25 میلی متر، 1/2 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 8 مگاپیکسل، f/2.2؛ ماکرو : 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 1080p@30/60fps، gyro-EIS. دوربین جلو : 1080p@30/60fps.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ 67 وات سیمی، 100٪ در 44 دقیقه (تبلیغ شده).
  • اتصال: LTE؛ هیبریدی دو سیم کارت؛ وای فای 5; BT 5.2; NFC؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای دوتایی

در بخش دوربین، پوکو M6 پرو جهانی دارای یک دوربین فوق عریض اضافی برای مجموع سه دوربین در پشت است. مدل جهانی همچنین دارای شارژ سریع 67 واتی برای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود است. شما حتی یک شارژر سریع سازگار در جعبه دریافت می کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 پرو

آنباکسینگ گوشی پوکو M6 پرو

صحبت از شارژر شد، بیایید به سرعت بسته خرده فروشی را بررسی کنیم. پوکو M6 پرو مانند بسیاری از دستگاه های دیگر Poco در یک جعبه مقوایی دو تکه زرد روشن عرضه می شود. هیچ پایه تلفن پلاستیکی در داخل جعبه وجود ندارد، اما خود گوشی همچنان به خوبی در جای خود قرار گرفته و محافظت می شود.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

بسته لوازم جانبی ارائه شده در واقع بسیار کامل است. همانطور که قبلاً ذکر شد، یک شارژر سریع 67 واتی شیائومی در جعبه وجود دارد. گاهی اوقات به آن شارژر سریع توربو می گویند. این شارژر با کابل شارژ USB Type-A به Type-C سازگار است. این یک کابل انحصاری است، بنابراین بهتر است آن را نگه دارید تا با حداکثر سرعت شارژ شود.

جعبه خرده فروشی ما برای پوکو M6 پرو همچنین دارای یک قاب TPU خوب و نرم برای تلفن است، بنابراین می توانید بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید.

طراحی

پوکو ام 6 پرو دارای طراحی بسیار مدرن و عمدتاً آرامی است. لبه های مربعی در حال حاضر به نوعی داخل هستند. با این حال، گوشه ها به خوبی گرد شده اند و حس خوب و راحت در دست را ایجاد می کنند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروامروزه تنها راهی که یک گوشی مدرن “slab” به طور واقع بینانه متمایز می شود، طراحی دوربین جالب است و باید بگوییم که پوکو M6 پرو به طور ذهنی به نظر می رسد که این کار را انجام دهد. هیچ جزیره دوربین واقعی وجود ندارد، بلکه کل قسمت بالای گوشی با رنگ کمی متفاوت (البته نه پایان) به قسمت خود تقسیم شده است.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروخود دوربین ها خیلی خوب نمایش داده می شوند. آنها تا حدودی از بدنه گوشی بیرون می‌آیند، شاید حتی فراتر از آن چیزی که برای قرار دادن آن‌ها لازم بود، و حس یک دوربین قدرتمند را منتقل می‌کنند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروما همچنین از تقارن نسبی دوربین، فلاش و متن دوربین لذت می بریم. ما نمی گوییم که لزوماً از داشتن تعداد مگاپیکسل یا “POCO” در پشت گوشی استقبال می کنیم، اما حداقل تقارن آن خوب است.

می توانید پوکو M6 پرو را در رنگ های مشکی، آبی یا بنفش تهیه کنید. ما دومی را داریم که اتفاقاً دارای یک قاب میانی همرنگ با رنگ است. دو نوع دیگر هر دو دارای فریم مشکی هستند که رنگ آبی را تا حدودی دو رنگ می دهد. ما ظاهر را حداقل در تصاویر دوست داریم.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرودر مورد واحد بنفش ما – رنگ به هیچ وجه زنده نیست و در شخص بسیار ظریف به نظر می رسد.

کیفیت ساخت

پوکو M6 پرو بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. ابعاد آن 161.1*74.95*7.98  میلی‌متر است و وزن آن به 179 گرم می‌رسد که بیشتر به لطف ساختار پلاستیکی آن است. ما قبلا از پلاستیک تعریف کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. نه تنها سبک وزن است، بلکه کاملاً محکم است. همچنین کاملاً مانند فلز خراش و فرورفتگی ندارد و کاملاً مانند شیشه خرد نمی شود.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروشیائومی با پایان دادن به قاب پلاستیکی پوکو M6 پرو، کار بسیار خوبی انجام داد. از دور تقریباً مانند فلز سندبلاست شده به نظر می رسد.

این گوشی همچنین هیچ انعطافی به آن ندارد. هیچ توخالی آزاردهنده ای نیز وجود ندارد. احساس بسیار محکم و خوش ساختی دارد.

شیائومی در این مورد در مشخصات رسمی مشخص نیست، اما به نظر می رسد پشت پوکو M6 پرو از شیشه ساخته شده است. جلوی گوشی با گوریلا گلس 5 پوشانده شده است که انصافاً آرامش زیادی را ارائه می دهد.

پوکو M6 پرو دارای حفاظت ورودی IP54 است که بسیار ابتدایی است اما هنوز از هیچ چیز بهتر است.

کنترل ها

پوکو M6 پرو دارای چیزی است که ما آن را یک طرح کنترل بسیار استاندارد می نامیم. با این حال، همانطور که گفته شد، در این بخش با اجزایی مانند جک 3.5 میلی متری صدا و بلستر IR به نوعی “بارگذاری” شده است. هر دوی این ها در بالای گوشی قرار گرفته اند. همچنین، در آنجا، یکی از دو بلندگوی استریوی دستگاه را پیدا می کنیم. درست است، M6 پرو دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است، اگرچه به نظر می رسد که یک اسپیکر هیبریدی باشد. بیشتر در مورد آن در بخش بلندگو. همچنین یک سوراخ برای میکروفون ثانویه حذف نویز در بالا وجود دارد.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروبلندگوی دیگر M6 پرو در قسمت پایینی قرار دارد. در کنار میکروفون اصلی و جک USB Type-C قرار می گیرد.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروسمت چپ دستگاه فقط یک سینی سیم کارت دارد. این یک کار هیبریدی با یک اسلات اختصاصی نانو سیم‌کارت 4G و یک اسلات دوم هیبریدی است که می‌تواند نانوسیم‌کارت دوم یا کارت میکرو اس‌دی را بگیرد. ما به خصوص این واقعیت را دوست نداریم که شما باید بین این دو یکی را انتخاب کنید، اما ما همچنان یک شکاف توسعه را نسبت به نداشتن آن در نظر خواهیم گرفت.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروسینی سیم‌کارت دارای یک واشر کوچک در اطراف لبه‌اش است که نشان می‌دهد پوکو M6 پرو به طور بالقوه دارای حفاظت از نفوذ مناسبی است، شاید حتی فراتر از استاندارد IP54 آن. نه اینکه ما به هر طریقی عمداً آن را در معرض عناصر قرار دهیم.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرودکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور را در سمت راست گوشی داریم. این دکمه ها از نظر ارتفاع به خوبی قرار گرفته اند. آنها لزوما بهترین بازخورد لمسی را ندارند، اما خیلی بد هم نیستند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرودر پایان، در پایان تور کنترل‌ها، باید اشاره کنیم که پوکو M6 پرو دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است که برای اولین بار برای دستگاه‌های خانواده Poco M است. سنسور خود یک واحد نوری استاندارد است.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرواینها واقعاً راه طولانی را طی کرده اند و اکنون کاملاً قابل اعتماد و سریع هستند. ما هیچ شکایتی در مورد یکی از اینجا نداریم.

قابلیت اتصال

پوکو M6 پرو جهانی فاقد اتصال 5G است که کمی سخت است. دارای پشتیبانی دوگانه 4G/LTE با Cat است. 13 سرعت دانلود که قابل تقدیر است. چیپست مدیاتک G99 GPS، QZSS، Galileo، BeiDou و NAVIC را برای موقعیت یابی ارائه می دهد.

اتصال محلی شامل دو باند Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث 5.2 با پشتیبانی از LE است.

همانطور که قبلا ذکر شد، واحد جهانی پوکو M6 پرو ما دارای یک جک 3.5 میلی متری صدا و یک بلستر IR است. همچنین دارای NFC روی برد و همچنین رادیو FM است.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروهیچ چیز خاصی در مورد پورت Type-C در پوکو M6 پرو وجود ندارد. خوب، فراتر از پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی، که اولین مورد برای خانواده Poco M است. این پورت توسط یک اتصال USB 2.0 پشتیبان‌گیری می‌شود، که به معنای انتقال نظری داده حداکثر 480 مگابیت در ثانیه است. میزبان USB/OTG پشتیبانی می شود. هیچ خروجی ویدیو یا چیز فانتزی دیگری روی پورت وجود ندارد.

از نظر سنسورها، پوکو M6 پرو دارای یک ترکیب شتاب سنج و ژیروسکوپ lsm6dso است. همچنین یک مغناطیس سنج mmc5603 وجود دارد. شما همچنین یک سنسور نور tsl2522 دریافت می کنید. به طور معمول، دومی با یک خواننده مجاورت همراه است، اما متأسفانه، به نظر می رسد پوکو M6 پرو به جای یک سخت افزار، یک خواننده مجاورت مجازی دارد. به خوبی کار نمی کند و بسیار مشروط به شرایط اطراف است. فشارسنج نیز روی آن وجود ندارد، اما در یک گوشی مقرون‌به‌صرفه انتظار می‌رود.

صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی AMOLED 120 هرتزی

نمایشگر بدون شک یکی از ویژگی های برجسته پوکو M6 پرو است. با قطر 6.67 اینچی بسیار بزرگ است . نسبت تصویر استاندارد 20:9 با رزولوشن FullHD (1080 x 2400 پیکسل) دارد . تراکم پیکسلی کاملاً واضح در حدود 395 ppi است .

بررسی شیائومی پوکو M6 پروبا وجود دوربین سلفی پانچ حفره ای، نمایشگر بسیار زیبا به نظر می رسد. این یک پنل AMOLED است که شیائومی آن را “Flow AMOLED DotDisplay” می نامد. شیائومی کنتراست را 5,000,000:1 تبلیغ می‌کند ، اما از نظر عملی، به دلیل داشتن رنگ مشکی کامل، به نوعی بی‌نهایت است.

قبل از اینکه به رفرش ریت 120 هرتز بپردازیم ، اجازه دهید در مورد برخی از ویژگی های عملکرد صفحه نمایشی که آزمایش کرده ایم، مانند روشنایی صحبت کنیم. ما 493 نیت روشنایی مناسب و البته غیر قابل توجهی را روی اسلایدر اندازه‌گیری کردیم. Poco M6 Pro دارای سنسور نور مناسب است (برخلاف مجاورت آن) و روشنایی آن را به طور خودکار به خوبی تنظیم می کند. در تست استاندارد ما توانسته به حداکثر 1053 نیت برسد . این برای این کلاس قابل توجه است و برای استفاده راحت از پوکو M6 پرو در خارج از خانه در اکثر سناریوها کافی است. با این حال، انتظار نداشته باشید نمایشگر آن در زیر نور مستقیم خورشید به وضوح خوانا باشد.

این نمایشگر از کاهش نور PWM 1920 هرتزی در سطوح روشنایی پایین‌تر پشتیبانی می‌کند و این باید فشار چشم را برای افراد حساس کاهش دهد.

پوکو M6 پرو روی صفحه نمایش خود از HDR پشتیبانی نمی کند. می تواند HDR10، HLG و Dolby Vision را در سطح نرم افزاری رمزگشایی کند. همه چیز به جز HDR10+. نکته مثبت تر، M6 Pro دارای بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM است که به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های FullHD را ارائه دهند و وضوح نمایشگر را اشباع کنند.

رسیور HDR - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro اطلاعات DRM - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro قابلیت های پخش Netflix - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
رمزگشای HDR • اطلاعات DRM • قابلیت پخش Netflix

کنترل با رفرش ریت بالا

پوکو M6 پرو دارای رفرش ریت 120 هرتز بر روی صفحه نمایش خود است. این گوشی با ارائه چند حالت رفرش ریت در تنظیمات – 60 هرتز، 120 هرتز، و یک حالت پیش فرض که قول می دهد بین رفرش ریت ها به طور خودکار جابجا شود، مدیریت می کند. این گوشی در واقع می تواند در یکی از سه حالت نرخ به روز رسانی – 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز کار کند.

تنظیمات نرخ تازه سازی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات نرخ تازه سازی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
تنظیمات نرخ تازه سازی

حالت 60 هرتز همانطور که انتظار می رود کار می کند. فقط رفرش ریت را روی 60 هرتز قفل می کند و بس. برای عملکرد رفرش ریت بالاتر، می توانید بین انتخاب حالت “سفارشی” 120 هرتز یا رفتن به حالت پیش فرض انتخاب کنید. حالت سفارشی 120 هرتز یک لیست تنظیمات برای هر برنامه ارائه می دهد که تعیین می کند کدام برنامه ها می توانند به 120 هرتز بروند و کدام یک فقط باید به 60 هرتز بمانند. این یک چیز واقعاً مفید است.

تنظیمات حالت 120 هرتز برای هر برنامه - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات حالت 120 هرتز برای هر برنامه - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
تنظیمات حالت 120 هرتز برای هر برنامه

حالت 120 هرتز مانند حالت 60 هرتز حالت “قفل” نیست. برخی از سوئیچینگ های خودکار را انجام می دهد، یعنی زمانی که هیچ حرکتی روی صفحه نمایش وجود ندارد یا با صفحه نمایش تعامل ندارید، به 60 هرتز کاهش می یابد. این به طور کلی روش بدی برای مدیریت چیزها نیست، اما به این معنی است که پخش ویدیو معمولاً در 120 هرتز انجام می شود که باعث هدر رفتن انرژی می شود.

عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت 120 هرتز - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
عملکرد در حالت 120 هرتز

خوشبختانه حالت «پیش‌فرض» وجود دارد که به‌نظر می‌رسد در کل به‌نظر می‌رسد منطق حرکت و تعامل مشابهی با حالت 120 هرتز برای تغییر رفرش ریت آن دارد. با این حال، حالت پیش فرض به اندازه کافی هوشمند است که پخش ویدیو را تشخیص دهد و آن طور که باید تا 60 هرتز کاهش یابد.

عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro عملکرد در حالت پیش فرض - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
عملکرد در حالت پیش فرض

باید توجه داشته باشیم که با وجود اینکه پوکو M6 پرو از نظر فنی از حالت نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند، ما هرگز در طول آزمایش خود شاهد درگیر شدن حالت 90 هرتز نبودیم. فقط بین 120 هرتز و 60 هرتز تغییر کرد. این یک ضرر بزرگ نیست، اما هنوز هم قابل توجه است.

به طور طبیعی، ما بازی با رفرش ریت بالا را در پوکو M6 پرو امتحان کردیم و به طور شگفت انگیزی موفقیت زیادی داشتیم. عناوینی که ما امتحان کردیم و می دانیم می توانند از علامت 60 فریم بر ثانیه عبور کنند، همگی در حالت پیش فرض و 120 هرتز مطابق انتظار عمل کردند.

بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
بازی با نرخ تازه سازی بالا

هنوز هم ممکن است بخواهید از دومی استفاده کنید، زیرا متوجه شدیم که رفرش ریت را کمی بیشتر نگه می‌دارد، زیرا بازی‌های خاصی مانند Alto’s Adventure تا 60 هرتز کاهش می‌یابند در حالی که ما برای پرش روی صفحه نمایش ضربه نمی‌زنیم، که بسیار ناراحت کننده بود. حالت نرخ تازه سازی پیش فرض چنین مشکلی نداشت.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروبه طور کلی، باید بگوییم که سیستم شیائومی برای مدیریت سوئیچینگ با رفرش ریت بالا قابل اعتماد و جامع است. بین حالت پیش فرض و 120 هرتز با تنظیمات هر برنامه، باید بتوانید در هر نقطه از زمان به وضوح مورد نظر خود برسید. در مورد استفاده عمومی، فقط گوشی را در حالت Default بگذارید و نگران آن نباشید.

قبل از اینکه بخش نرخ تازه سازی را ببندیم، باید اشاره کنیم که پوکو M6 پرو از نرخ نمونه برداری لمسی فوری 2160 هرتز پشتیبانی می کند.

عمر باتری

پوکو ام 6 پرو دارای باتری بسیار سنگین 5000 میلی آمپر ساعتی است. پوکو M6 پرو در تست باتری ما بسیار خوب عمل کرد. هیچ چیز دیدنی نیست، اما هنوز یک نمایش قوی است. این تقریباً برابر با سایر دستگاه های اقتصادی اخیر با همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است. در واقع، امتیاز کلی استفاده فعال بهتری نسبت به Poco C65 و Poco F5 دارد. با این حال، توزیع آزمایشی انفرادی در این گوشی ها به نوعی در همه جا وجود دارد. Poco F5 دارای چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 است، در حالی که Poco F5 دارای چیپست مدیاتک است، درست مانند M6 Pro، اما یک مدل MediaTek G85 کارآمدتر است. G99 از یک فرآیند بسیار مدرن TSMC 6 نانومتری استفاده می کند.

با نگاهی به اجزای تست منفرد، باید توجه داشته باشیم که پوکو M6 پرو در هیچ تست خاصی متمایز نیست. همه جا مناسب است، اما چیزی برای تماس با خانه نیست.

پوکو M۶ پرو

سرعت شارژ

پوکو M6 پرو به فناوری بسیار سریع 67 واتی شیائومی Super Charge مجهز شده است. این در واقع اولین مورد برای خانواده Poco M است. فناوری شارژ خود کاملاً آشنا است، همانطور که در گذشته بارها در گوشی های سری Poco X و F دیده ایم. گاهی اوقات به آن شارژ سریع توربو می گویند و برای خروجی بین 5 ولت تا 20 ولت در 3.25 آمپر تا 6.2 آمپر رتبه بندی می شود.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروشیائومی یک شارژر سازگار در جعبه به همراه کابل USB Type-A به Type-C اختصاصی با یک پین اضافی ارائه می‌کند. برای داشتن بهترین سرعت شارژ، احتمالاً باید از هر دو استفاده کنید.

طبق گفته شیائومی، اینها باید کاملاً چشمگیر باشند. طبق اطلاعات رسمی، پوکو M6 پرو باید در 44 دقیقه به طور کامل شارژ شود. آزمایشات ما عمدتاً این عدد را تأیید می کند.

ما واحد بررسی خود را از حالت خاموش به 15 درصد شارژ در 40 دقیقه ، سپس به 71 درصد در 30 دقیقه ، با رام کردن شارژ کامل تقریباً 48 دقیقه رساندیم . اصلاً چیز قدیمیی نیست، مخصوصاً برای دستگاه ارزان قیمت خانواده Poco M. البته لازم به ذکر است که در مدل‌های دیگر شاهد شارژ سریع‌تر از فناوری 67 واتی شیائومی بوده‌ایم. زیاد نیست، اما هنوز هم ارزش اشاره دارد.

پوکو M۶ پرو
پوکو M۶ پرو
پوکو M۶ پرو

بلندگوها

پوکو M6 پرو دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. این گوشی در واقع دارای گریل اسپیکر در هر دو قاب بالا و پایین است. با این حال، تا آنجا که می توانیم بگوییم، دو بلندگو اختصاصی وجود ندارد. این تنظیمات در واقع ترکیبی است و یک هدفون تقویت‌ شده مانند بلندگوی دوم عمل می‌کند. شیائومی به تازگی تصمیم گرفته است که یک “مسیر” اضافی برای خروج صدای گوشی اضافه کند. این باعث می شود که این سمت از راه اندازی بلندگو برای پوشاندن تصادفی با کف دست شما بسیار دشوارتر شود.

از طرف دیگر، نمی‌توان گفت که این دو بلندگو از تعادل خوبی برخوردارند. با این حال، اشتباه نکنید، تنظیم هنوز کیلومترها بهتر از یک بلندگوی تک بلندگو به نظر می رسد.

از نظر بلندی صدا، پوکو M6 پرو یک LUFS -25.0 کاملا قابل احترام را داشت .

از نظر کیفیت، M6 پرو بسیار خوب است. قطعاً صدای اوج و آواز با حداکثر صدا وجود دارد، اما بیس، از سوی دیگر، کاملاً برجسته است و آهنگ ها در کل صدای کاملی دارند.

پوکو ام 6 پرو علیرغم قیمت مقرون به صرفه اش، از تنظیم Dolby Atmos بهره می‌برد که مرحله صدا را کمی باز می‌کند و حس فضایی بیشتری به آهنگ‌ ها می‌دهد. به نظر نمی رسد در کل کیفیت صدا را بدتر کند.

بررسی Dolby Atmos و اکولایزر - شیائومی Poco M6 Pro بررسی Dolby Atmos و اکولایزر - شیائومی Poco M6 Pro بررسی Dolby Atmos و اکولایزر - شیائومی Poco M6 Pro
Dolby Atmos و اکولایزر

در بالای سوئیچ Dolby Atmos، یک اکولایزر با امکانات کامل نیز برای بازی در اختیار دارید.

MIUI 14 با HyperOS در گوشه و کنار قرار دارد

یک پیشرفت نسبتا جالب این است که پوکو M6 پرو با جدیدترین و بهترین سیستم عامل شیائومی عرضه نمی شود. واحد بررسی ما MIUI 14 را به جای HyperOS اجرا می‌کند و این کار را در بالای Android 13 به جای 14 انجام می‌دهد. شیائومی در مطالب مطبوعاتی خود قول می‌دهد که به‌ روز رسانی HyperOS “ASAP” ارائه می‌شود. با این حال، در این میان چاره ای جز بررسی محیط موجود و آشنای MIUI 14 نداریم.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروهمانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما با ترکیب MIUI 14 و Android 13 کاملاً آشنا هستیم. ما حتی یک راهنما اختصاصی داریم که اگر جزئیات نرم افزار بیشتری می خواهید باید آن را بررسی کنید.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروالبته، از آنجایی که این گوشی هوشمند پایین رده با قابلیت های سخت افزاری محدود است، برخی از عملکردهای اصلی MIUI وجود ندارند. با این حال، بسیاری از آنها در دسترس هستند، حتی قابلیت های چند وظیفه ای مانند ویژگی پنجره های شناور.

ما متوجه شدیم که برخی از تبلیغات در برخی از مکان‌های رابط کاربری مانند داخل نصب‌کننده برنامه پخش شده‌اند که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. همچنین مقدار زیادی “bloat” از پیش نصب شده روی واحد ما وجود دارد، بیشتر در راه بازی ها و یک فروشگاه برنامه جداگانه متفاوت از فروشگاه Google Play. چیزی نیست که با حذف نصب نتوانید از شر آن خلاص شوید، اما هنوز هم ارزش اشاره کردن دارد.

بررسی شیائومی پوکو M6 پروما هنوز برخی از اصول اولیه را به سرعت بررسی خواهیم کرد. تقسیم بین اعلانات و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.

تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
تنظیمات عمومی

صفحه اصلی، برنامه های اخیر و تنظیمات کلی بدون تغییر باقی می مانند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان، مرکز کنترل

برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، منوی MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند (شما می‌توانید به تراز افقی استاندارد تغییر دهید) و چندین میانبر مفید ارائه می‌دهد. اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، می توانید حداکثر یک برنامه را در یک زمان باز نگه دارید. اگر می‌خواهید میانبر سریع‌تری برای برنامه‌هایی که از پنجره‌های آزاد پشتیبانی می‌کنند، داشته باشید، فقط نوار کناری را فعال کنید.

نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
نوار کناری و پنجره های شناور

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 14 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها

البته، علاوه بر تنظیمات از پیش تعیین شده، تنظیمات نمایشگر همیشه روشن نیز موجود است. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، افکت Notification لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند. این افکت می‌تواند با یا بدون AOD کار کند.

گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
گزینه های نمایش همیشه روشن

با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه شده است. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند.

برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
اپلیکیشن امنیتی

همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

عملکرد و معیارها

پوکو M6 پرو بر اساس چیپست MediaTek Helio G99 ساخته شده است. با این حال، به نظر می رسد که یک نوع خاص از چیپست مذکور را اجرا می کند که با نام Helio G99-Ultra به بازار عرضه می شود . شماره مدل این تراشه خاص MT6789G است . این به لیست نسبتاً طولانی اصلاحات شناخته شده Helio G99 می پیوندد – MT6789، MT6789V/CD، MT8781V/CA، و MT8781V/NA. ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه چیزی این تراشه خاص را به عنوان “Ultra” نشان می دهد یا چه چیزی آن را متفاوت می کند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرواز آنچه که از ترکیبی از برگه های مشخصات و واحد بررسی می توانیم بگوییم، Helio G99 Ultra همچنان از فرآیند تولید TSMC 6 نانومتری استفاده می کند. همچنین همچنان دو هسته “بزرگ” ARM Cortex-A76، با فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر “کوچک” CPU Cortex-A55، تا 2.0 گیگاهرتز کار می کند. ظاهراً هیچ چیز در جلوی GPU نیز آویزان نشده است، جایی که چیپست دارای یک GPU متوسط ​​Mali-G57 MC2 است.

پوکو M6 پرو در زمان نگارش در دو پیکربندی حافظه موجود است – 8 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/512 گیگابایت. فضای ذخیره سازی از طریق اسلات microSD قابل افزایش است. RAM با سرعت LPDDR4X کار می کند، در حالی که تراشه های ذخیره سازی UFS 2.2 هستند، و ما نمی توانیم از نظر سرعت در بودجه شکایت کنیم. شیائومی همچنین پیاده سازی مخصوص به خود را از حافظه مجازی نرم افزاری دارد که روی M6 Pro اجرا می شود. نام آن Memory Extension 3.0 است و به طور پیش فرض، در واحد بررسی 12/512 گیگابایتی ما، قرار است 4 گیگابایت حافظه مجازی اضافی اضافه کند. همچنین می توانید آن را روی 6 یا 8 گیگابایت تنظیم کنید یا آن را به طور کامل خاموش کنید.

بیایید برای شروع با GeekBench و CPU آن، به برخی از بنچمارک های واقعی برسیم. یک بار دیگر، در حالی که مطمئن نیستیم دقیقاً چه چیزی در چیپست G99 Ultra در پوکو M6 پرو نشان می دهد، اما به وضوح می توانیم شاهد پیشروی آن در بسته G99 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای باشیم. تفاوت بزرگی نیست، اما در هر دو مورد، افزایش اندک عملکرد، تراشه و M6 Pro را تقریباً با تراشه‌هایی مانند Qualcomm Snapdragon 4 Gen 1 در Redmi Note 12 5G مطابقت می‌دهد.

MIUI 14 با HyperOS در گوشه و کنار قرار دارد

یک پیشرفت نسبتا جالب این است که پوکو M6 پرو با جدیدترین و بهترین سیستم عامل شیائومی عرضه نمی شود. واحد بررسی ما MIUI 14 را به جای HyperOS اجرا می‌کند و این کار را در بالای Android 13 به جای 14 انجام می‌دهد. شیائومی در مطالب مطبوعاتی خود قول می‌دهد که به‌روزرسانی HyperOS “ASAP” ارائه می‌شود. با این حال، در این میان چاره ای جز بررسی محیط موجود و آشنای MIUI 14 نداریم.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما با ترکیب MIUI 14 و اندروید 13 کاملاً آشنا هستیم. ما حتی یک راهنما اختصاصی داریم که اگر جزئیات نرم افزار بیشتری می خواهید باید آن را بررسی کنید.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

البته، از آنجایی که این گوشی هوشمند پایین رده با قابلیت های سخت افزاری محدود است، برخی از عملکردهای اصلی MIUI وجود ندارند. با این حال، بسیاری از آنها در دسترس هستند، حتی قابلیت های چند وظیفه ای مانند ویژگی پنجره های شناور.

ما متوجه شدیم که برخی از تبلیغات در برخی از مکان‌های رابط کاربری مانند داخل نصب‌کننده برنامه پخش شده‌اند که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. همچنین مقدار زیادی “bloat” از پیش نصب شده روی واحد ما وجود دارد، بیشتر در راه بازی ها و یک فروشگاه برنامه جداگانه متفاوت از فروشگاه Google Play. چیزی نیست که با حذف نصب نتوانید از شر آن خلاص شوید، اما هنوز هم ارزش اشاره کردن دارد.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

ما هنوز برخی از اصول اولیه را به سرعت بررسی خواهیم کرد. تقسیم بین اعلانات و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.

تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات عمومی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
تنظیمات عمومی

صفحه اصلی، برنامه های اخیر و تنظیمات کلی بدون تغییر باقی می مانند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، مرکز کنترل - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان، مرکز کنترل

برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، منوی MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند (شما می‌توانید به تراز افقی استاندارد تغییر دهید) و چندین میانبر مفید ارائه می‌دهد. اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، می توانید حداکثر یک برنامه را در یک زمان باز نگه دارید. اگر می‌خواهید میانبر سریع‌تری برای برنامه‌هایی که از پنجره‌های آزاد پشتیبانی می‌کنند، داشته باشید، فقط نوار کناری را فعال کنید.

نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro نوار کناری و پنجره های شناور - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
نوار کناری و پنجره های شناور

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 14 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
برنامه تم و سایر سفارشی سازی ها

البته، علاوه بر تنظیمات از پیش تعیین شده، تنظیمات نمایشگر همیشه روشن نیز موجود است. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، افکت Notification لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند. این افکت می‌تواند با یا بدون AOD کار کند.

گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گزینه های صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
گزینه های نمایش همیشه روشن

با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه شده است. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند.

برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro برنامه امنیتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
اپلیکیشن امنیتی

همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

عملکرد و بنچمارک ها

پوکو M6 پرو بر اساس چیپست MediaTek Helio G99 ساخته شده است. با این حال، به نظر می رسد که یک نوع خاص از چیپست مذکور را اجرا می کند که با نام Helio G99-Ultra به بازار عرضه می شود . شماره مدل این تراشه خاص MT6789G است . این به لیست نسبتاً طولانی اصلاحات شناخته شده Helio G99 می پیوندد – MT6789، MT6789V/CD، MT8781V/CA، و MT8781V/NA. ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه چیزی این تراشه خاص را به عنوان “Ultra” نشان می دهد یا چه چیزی آن را متفاوت می کند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

از آنچه که از ترکیبی از برگه های مشخصات و واحد بررسی می توانیم بگوییم، Helio G99 Ultra همچنان از فرآیند تولید TSMC 6 نانومتری استفاده می کند. همچنین همچنان دو هسته “بزرگ” ARM Cortex-A76، با فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر “کوچک” CPU Cortex-A55، تا 2.0 گیگاهرتز کار می کند. ظاهراً هیچ چیز در جلوی GPU نیز آویزان نشده است، جایی که چیپست دارای یک GPU متوسط ​​Mali-G57 MC2 است.

پوکو M6 پرو در زمان نگارش در دو پیکربندی حافظه موجود است – 8 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/512 گیگابایت. فضای ذخیره سازی از طریق اسلات microSD قابل افزایش است. RAM با سرعت LPDDR4X کار می کند، در حالی که تراشه های ذخیره سازی UFS 2.2 هستند، و ما نمی توانیم از نظر سرعت در بودجه شکایت کنیم. شیائومی همچنین پیاده سازی مخصوص به خود را از حافظه مجازی نرم افزاری دارد که روی M6 Pro اجرا می شود. نام آن Memory Extension 3.0 است و به طور پیش فرض، در واحد بررسی 12/512 گیگابایتی ما، قرار است 4 گیگابایت حافظه مجازی اضافی اضافه کند. همچنین می توانید آن را روی 6 یا 8 گیگابایت تنظیم کنید یا آن را به طور کامل خاموش کنید.

بیایید برای شروع با GeekBench و CPU آن، به برخی از بنچمارک های واقعی برسیم. یک بار دیگر، در حالی که مطمئن نیستیم دقیقاً چه چیزی در چیپست G99 Ultra در پوکو M6 پرو نشان می دهد، اما به وضوح می توانیم شاهد پیشروی آن در بسته G99 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای باشیم. تفاوت بزرگی نیست، اما در هر دو مورد، افزایش اندک عملکرد، تراشه و M6 Pro را تقریباً با تراشه‌هایی مانند Qualcomm Snapdragon 4 Gen 1 در Redmi Note 12 5G مطابقت می‌دهد.

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

علاوه بر این، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که G99 Ultra تقریباً با هر چیپ مدیاتک دیمنسیتی شکست بخورد. همچنین به نظر می رسد که اسنپدراگون 695 قدرت CPU کمی بیشتر داشته باشد، و همینطور اسنپدراگون 4 نسل 2. همه نتایج کاملاً مورد انتظار هستند.

AnTuTu یک بنچمارک بسیار پیچیده تر است که مواردی مانند حافظه و ذخیره سازی را نیز در نظر می گیرد. به نظر می رسد به طور کلی نسبت به پوکو M6 پرو بسیار مهربان است و ما گمان می کنیم که انتخاب رم سریع LPDDR4X و فضای ذخیره سازی UFS 2.2 این گوشی با نمرات خوب ارتباط دارد.

پوکو M۶ پرو
پوکو M۶ پرو

نه تنها پوکو M6 پرو با Helio G99 Ultra خود کمی بهتر از بسیاری از  همتاهای G99 معمولی خود است، بلکه AnTuTu G99 Ultra و M6 Pro را بالاتر از Redmi Note 12 5G و Snapdragon 4 Gen 1 خود قرار می دهد و کمی پایین تر از Redmi 12 5G و Snapdragon 4 Gen 2 آن.

ما مشکلاتی در اجرای GFXBench در واحد بررسی پوکو M6 پرو داشتیم. شیائومی به دلایلی این معیار را مسدود کرده است، بنابراین ما مجبور شدیم از حلقه های اصلی عبور کنیم تا به نتایجی دست یابیم. همانطور که انتظار می رفت، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 در Helio G99 Ultra از نظر عملکرد دستکاری نشده است و امتیازات پوکو M6 پرو دقیقاً مطابق با سایر دستگاه های Helio G99 است. یعنی می توان انتظار عملکرد بهتری نسبت به هلیو G88 و اسنپدراگون 685 و 680 داشت.

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

از سوی دیگر، تعداد زیادی تراشه‌های مقرون‌به‌صرفه، پردازنده‌های گرافیکی قوی‌تری مانند Dimensity 6080، 7020، 1080، 7050، 8020، 8050 یا Snapdragon 695 ارائه می‌دهند.

3Dmark همان تصویر کلی را ترسیم می کند.

پوکو M۶ پرو

پوکو M۶ پرو

پوکو M6 پرو دستگاهی قدرتمند نیست اما برای عملکرد نیز بند نیست. در عمل، محیط MIUI خود را به آرامی اجرا می کند، تنها با کاهش سرعت. برای کارهای روزانه و برخی بازی های سبک به اندازه کافی خوب است.

یکی از مزایای اجرای یک چیپست نسبتا کم مصرف این است که شما مجبور نیستید با مشکلات عمده خنک کننده غیرفعال دست و پنجه نرم کنید. پوکو M6 پرو  گرما را به طرز شگفت آوری اداره می کند. هرگز در لمس داغ نمی شود، حتی با آزمایش شدید، و CPU.

گلوگاه حرارتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گلوگاه حرارتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گلوگاه حرارتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro گلوگاه حرارتی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro

راه اندازی دوربین سه گانه

بر خلاف نوع هندی پوکو M6 پرو، مدل جهانی ما در اینجا دارای یک راه اندازی دوربین سه گانه است که با دوربین فوق عریض کامل می شود و تنظیمات دوربین همه کاره تری را ایجاد می کند.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

دوربین اصلی پوکو M6 پرو یک دوربین 64 مگاپیکسلی بر اساس سنسور OmniVision OV64B است. این یک سنسور 1/2 اینچی با پیکسل‌های مجزا 0.7 میکرومتر است. دوربین اصلی دارای OIS است که دیدن آن عالی است. دارای لنز f/1.8 است.

در مرحله بعد، دوربین فوق عریض را داریم . وضوح 8 مگاپیکسلی دارد و پشت یک لنز f/2.2 قرار دارد. سنسور مورد استفاده در اینجا OmniVision OV08D است. اندازه آن 1/4 اینچ با پیکسل های 1.12 میکرومتر است. فوق عریض فاقد فوکوس خودکار است، بنابراین نمی تواند به عنوان یک عکاس ماکرو دو برابر شود.

اگرچه واقعاً لازم نیست، زیرا پوکو M6 پرو دارای یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اختصاصی است . همچنین به هیچ وجه خاص نیست. فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.4 دارد. این سنسور مبتنی بر سنسور OmniVision OV02B است که دارای فرمت اپتیکال 1/5 اینچی و پیکسل‌های 1.75 میکرومتر است.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

در نهایت، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را داریم . همچنین فوکوس ثابت با دیافراگم f/2.4 است. یا از یک سنسور GalaxyCore gc16b3 (1/3.1 اینچ 1.0 میکرومتر) یا OmniVision OV16A (1/1.306 اینچ 1.0 میکرومتر) استفاده می کند.

برنامه دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی ساده است، هرچند که ویژگی های خاص خود را دارد. ابتدا، عملیات اصلی تغییر حالت‌ها با استفاده از سایدوایپ‌ها کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به حالت‌ها بروید.

سوایپ‌های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود.

بررسی رابط کاربری دوربین - Xiaomi Poco M6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Xiaomi Poco M6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Xiaomi Poco M6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Xiaomi Poco M6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Xiaomi Poco M6 Pro
رابط کاربری دوربین

یک منوی بیرون‌کشی برای گزینه‌های اضافی، از جمله حالت ماکرو، وجود دارد. در کنار آن فلش کشویی، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR و یک میانبر برای Google Lens دارید.

تنظیمات دوربین - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات دوربین - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro تنظیمات دوربین - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
تنظیمات دوربین

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه نشان دهنده گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال است. یا می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و به طرفین بکشید تا سطوح بزرگ‌نمایی حتی بیشتر را نشان دهید – 2x و 5x، به‌علاوه یک اسلایدر برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط. همچنین در اطراف یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها وجود دارد.

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. در اینجا می توانید از دوربین های اولیه و فوق عریض استفاده کنید. شما می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک اسلایدر شماره گیری کنید. یک اسلایدر فوکوس دستی و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه) و کنترل ISO با محدوده بسته به دوربینی که استفاده می کنید وجود دارد. حداکثر فوکوس در دسترس است.

همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب در دوربین اصلی، فوق عریض و حتی سلفی در دسترس است.

کیفیت دوربین در روز

ابتدا با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی شروع می کنیم . این دوربین از سنسور Quad Bayer استفاده می کند، به این معنی که به طور پیش فرض عکس های 16 مگاپیکسلی را می گیرد.

عکس ها به سختی مناسب هستند زیرا در کل بسیار نرم هستند. سطح جزئیات گرفته شده عالی نیست و در تلاش برای بهبود موارد، برخی تیز کردن های سنگین اعمال می شود.

رنگ ها کمی اشباع شده اند اما همچنان زیبا به نظر می رسند، به خصوص در صفحه نمایش OLED گوشی. محدوده دینامیک کمی مشکل است زیرا تنظیم کنتراست اعمال شده به نفع خود بسیار زیاد است.

Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/789s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/216s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/977s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/641s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/977s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/1043s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

M6 Pro با دوربین اصلی خود عکس های پرتره بسیار مناسبی می گیرد . تشخیص و جداسازی سوژه تقریباً همیشه به صورت نقطه ای انجام می شود. ما همچنین رنگ پوست و اجرای کلی رنگ را دوست داریم. کیفیت تاری پس زمینه نیز خوب است.

Poco M6 Pro: نمونه های پرتره دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 320، 1/100s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های پرتره دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 640، 1/100s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های پرتره دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 64، 1/100s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
 پوکو M6 پرو: نمونه های پرتره دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

می‌توانید عکس‌هایی با وضوح کامل ۶۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی بگیرید . اینها واقعاً هیچ مزیتی برای جزئیات ندارند و همچنان نرمتر به نظر می رسند، زیرا وضوح کمتری توسط الگوریتم های پردازش اعمال می شود. با این حال، از آنجایی که کنتراست کمتری دارند، محدوده دینامیکی خوبی دارند و ممکن است ظاهر طبیعی‌تری را ترجیح دهید.

Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/1045s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/642s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/969s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/1045s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی

در اینجا نحوه قرار گرفتن دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
شیائومی پوکو ام 6 پرو در مقابل شیائومی پوکو ایکس 6 پرو و ​​شیائومی پوکو ایکس 6 در ابزار مقایسه عکس ما
ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
64 مگاپیکسل: شیائومی پوکو M6 پرو در مقابل شیائومی پوکو ایکس 6 پرو و ​​شیائومی پوکو ایکس 6 در ابزار مقایسه عکس ما

پوکو M6 پرو فاقد دوربین تله فوتو اختصاصی است، اما همچنان می‌توانید زوم‌های دیجیتال را با دوربین اصلی ثبت کنید. رابط کاربری دارای یک کلید زوم 2 برابری است . این عکس ها کاملا شبیه عکس های معمولی 1x هستند. آنها سطح جزییات کمتری دارند – نرم و بیش از حد تیز. آنها همچنین بیش از حد متضاد هستند که منجر به محدوده دینامیکی محدود می شود.

Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.7، ISO 50، 1/1045s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.7، ISO 50، 1/203s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.7، ISO 50، 1/969s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر - f/1.7، ISO 50، 1/420s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر - f/1.7، ISO 50، 1/1111s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.7، ISO 50، 1/1045s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی اکثراً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. از نظر جزئیات عالی نیست و تمایل به نوردهی بیش از حد عکس ها دارد. محدوده دینامیکی نیز چندان خوب نیست و فریم نویز قابل مشاهده ای دارد.

Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/752s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/317s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/869s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/527s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/1004s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/1004s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
پوکو M6 پرو: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

تصحیح اعوجاج در نزدیکی لبه‌های فریم از مناسب تا واقعا ضعیف در عکس‌ها متفاوت است. حداقل چیز زیادی در نرمی گوشه وجود ندارد.

با گرد کردن دوربین های پشتی پوکو M6 پرو، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی داریم . فوکوس ثابتی دارد اما سطح کانونی بسیار وسیع و قابل توجهی نیز دارد. به طور کلی، با توجه به سخت افزار موجود، عکس های کاملا مناسبی می گیرد. اینها دارای جزئیات فراوان و رنگ های زیبا هستند.

Poco M6 Pro: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی برای این کلاس مناسب است اما چیزی نیست که بتوان از آن استقبال کرد. همچنین بسیاری از جزئیات و بافت پوست را با رنگ پوست زیبا به تصویر می کشد.

Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 64، 1/592s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 64، 1/466s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 64، 1/749s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 64، 1/109s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

این دوربین فقط فوکوس ثابتی دارد که برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملاً انتظار می رود، اما سطح کانونی آن به اندازه ای که ما می خواستیم عریض نیست و اغلب منجر به سلفی های کاملاً واضح نمی شود.

کیفیت فیلم برداری

پوکو M6 پرو با وضوح 1080p فیلم می گیرد. هیچ 4K در دسترس نیست، که بسیار بد است. ویدیوها از هر دو دوربین اصلی و فوق عریض در یک ویدیوی استاندارد h.264/AVC با سرعت حدود 20 مگابیت در ثانیه و صدای استریو 48 کیلوهرتز AAC در یک ظرف MP4 ذخیره می‌شوند. می‌توانید به‌طور متناوب، عکس‌برداری در h.265/HEVC را انتخاب کنید و مقداری فضا ذخیره کنید.

دوربین اصلی فیلم‌های خوب اما بی‌نظیر 1080p می‌گیرد. جزئیات کمتر از حد است. آنها بیش از حد متضاد و بیش از حد تیز هستند، اما رنگ ها خوب به نظر می رسند.

محدوده دینامیکی کمی محدود است، اما غیرمنتظره نیست.

تثبیت‌کننده ویدیو در دوربین اصلی محدود است، اما با تکان‌ها و ضربه‌های کوچک کاملاً خوب عمل می‌کند.

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده مقایسه ویدیویی گسترده ما آمده است.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Xiaomi Poco M6 Pro در برابر Samsung galaxy A05s و Xiaomi Poco C65 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

درزوم 2 برابری، ویدیوها کمی ملایم تر به نظر می رسند، اما نه چندان. رنگ ها هنوز عالی هستند

دوربین فوق عریض فیلم های بسیار نرمی را ضبط می کند. جزئیات می تواند بهتر باشد. حداقل رنگ ها زیبا به نظر می رسند.

دوربین سلفی ویدیوهای بسیار مناسبی با کیفیت 1080p می گیرد. رنگ ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند، به ویژه رنگ پوست. مقدار زیادی بافت پوست در حال ثبت است. محدوده دینامیکی آنقدرها هم بد نیست و ویدیوها حتی آنقدر لرزان نیستند.

کیفیت دوربین در نور کم

دوربین اصلی پوکو M6 پرو در نور کم عملکرد شگفت‌آوری دارد. جزئیات زیادی وجود دارد – حتی اگر خیلی تمیز نباشد. نواحی تاریک به خوبی در معرض دید قرار می گیرند و منابع نور به خوبی مهار می شوند. رنگ ها نیز زیبا به نظر می رسند. برای یک گوشی مقرون به صرفه نمایش بسیار خوبی است.

Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 4000، 1/20s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 6400، 1/8s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 6400، 1/11s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 6400، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 6400، 1/11s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.7، ISO 6400، 1/8s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی در نور کم

در زوم 2 برابری، عکس های دوربین اصلی به طور قابل درک کمی نرم تر و کمی نویزتر به نظر می رسند، کمی پردازش شده تر. با این حال، آنها کاملاً قابل استفاده هستند.

Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 10000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 12800، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 12800، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 12800، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 10000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.7، ISO 8000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری در نور کم

خروجی دوربین فوق عریض در شرایط نور کم بسیار ضعیف است. سطوح نرم و پر سر و صدا به نظر می رسند، نواحی تاریک کاملاً خرد شده اند و منابع نور کمی از بین می روند. همانطور که گفته شد، ما نمی‌توانیم انتظار بهتری از یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید داشته باشیم.

Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 1000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم

حالت عادی عکس در پوکو M6 پرو به طور خودکار برخی از پردازش حالت شب را اعمال می کند. فراتر از آن، یک حالت شب اختصاصی نیز وجود دارد .

فعال کردن حالت شب دستی در دوربین اصلی واقعاً کار زیادی نمی کند. این عکس ها را کمی روشن می کند و مقدار کمی نویز را روی سطوح یکنواخت خاص پاک می کند. با این حال، مسلماً ارزش انتظار اضافی برای زمان ضبط و پردازش اضافی را ندارد.

Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 3200، 1/20s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 8000، 1/8s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 6400، 1/11s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 6400، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 6400، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه‌های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 6400، 1/8s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

الگوریتم حالت شب روی عکس های با زوم 2 برابری از دوربین اصلی کمی سخت تر عمل می کند . در تلاش برای کاهش نویز و نرمی، تمایل به معرفی برخی از مصنوعات تیز کننده دارد. از دور، اینها باعث می شوند که شات از نظر ذهنی کمی واضح تر به نظر برسد، اما نمی توانیم بگوییم که ظاهر را ترجیح می دهیم. احتمالاً بهتر است به طور کلی از حالت شب برای دوربین اصلی دور بمانید.

Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 6400، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 8000، 1/8s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 4000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 6400، 1/11s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 5000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه حالت شب - f/1.7، ISO 5000، 1/14s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های حالت شبانه دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری

بدون شک دوربین فوق عریض از فعال کردن حالت اختصاصی شب بیشترین سود را می برد. ما تغییر زیادی در میزان جزئیات در کادر مشاهده نکردیم، اما حالت شب تا حدی نواحی تاریک‌تر را نشان می‌دهد و همه چیز را قابل مشاهده‌تر و دلپذیرتر می‌کند. منابع نور و رنگ ها تقریباً یکسان هستند.

Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 2000، 1/10s - بررسی Xiaomi Poco M6 Pro
Poco M6 Pro: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

ویدیوهای دوربین اصلی عمدتاً غیر قابل توجه به نظر می رسند. آنها کاملا تیره و نرم هستند. با کمال تعجب، آنقدرها پر سر و صدا نیست، اما جزئیات بسیار کم است، و منابع نور به شدت منفجر شده اند.

ویدیوها در زوم 2 برابری بدتر به نظر می رسند . قاب دارای نویز و لرزش فراوان است و بیشتر سطوح بیشتر شبیه یک نقاشی رنگ روغن هستند تا یک تصویر واقعی.

ویدئوهای دوربین فوق عریض بسیار تاریک و پر سر و صدا هستند.

بررسی رقبای گوشی پوکو M6 پرو

اجازه دهید به سرعت برخی از سردرگمی‌های احتمالی را در اینجا برطرف کنیم. در حال حاضر، دو دستگاه بسیار متفاوت با نام تجاری پوکو M6 پرو وجود دارد. یکی از آنها مدل پوکو M6 پرو 5G از آگوست 2023 است که به نظر می رسد یک مدل انحصاری هند باشد. مورد دیگر پوکو M6 پرو کاملاً جدید است که برای بازارهای جهانی ساخته شده است که امروز در حال بررسی آن هستیم. در حالی که این یک دستگاه فقط 4G است، در بسیاری از جنبه های دیگر نسبت به همنام خود ارتقا یافته است. در هر صورت، ما در اینجا به دستگاه های بودجه نگاه می کنیم.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

Poco M6 Pro جهانی در انواع مختلف موجود است – 8GB/256GB و 12GB/512GB با امتیازهای پیشنهادی MSRP به ترتیب 199 و 249 دلار. حتی ممکن است بتوانید با قیمت گذاری زودهنگام معامله بیشتری را به دست آورید.

نقطه قیمت کاملا رقابتی است، اما برخی از جایگزین های جالب وجود دارد. در کمپ خود شیائومی، همیشه خانواده محبوب Redmi Note 12 وجود دارد. اکنون که خط Redmi Note 13 عرضه شده است، تنها منطقی است که در این مسیر حرکت کنیم و Redmi Note 13 4G وانیلی به عنوان یک جایگزین عالی برای پوکو M6 پرو شناخته می شود. در واقع، به نظر می‌رسد که این دو دستگاه شباهت‌های طراحی و مشخصات زیادی دارند، مانند صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED 120 هرتزی و باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی. Redmi Note 13 هنوز کمی متفاوت است. شیائومی نمایشگر خود را به روشنی نمایشگر پوکو M6 پرو تبلیغ نمی کند. در حالی که دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با وضوح بالاتری دارد، فاقد OIS است، و در حالی که Dimensity 6080 ممکن است در اکثر کارها کمی سریعتر از Helio G99 باشد، همچنان فاقد برخی ویژگی‌ها مانند ضبط ویدیوی 4K است. Redmi همچنین تنها دارای یک بلندگو و شارژ کندتر 33 واتی است.

شیائومی ردمی نوت 13 سامسونگ گلکسی A24 4G تکنو پووا 5 پرو
Xiaomi Redmi Note 13 • Samsung Galaxy A24 4G • Tecno Pova 5 Pro

سامسونگ در بخش قیمت نیز پیشنهادهای جالبی دارد. اگر قصد دارید در هزینه خود صرفه جویی کنید، پس شاید گلکسی 05s را که اخیراً بررسی کردیم، در نظر بگیرید. شما باید به جای OLED، یک اسپیکر تکی و تنظیمات دوربین کاملاً مناسب به LCD بسنده کنید. بدترین نکته در مورد A05s مسلماً حافظه eMMC است که عملکرد را پایین می آورد. گلکسی A15 یک گام خوب را ارائه می دهد و بسیاری از کاستی های ذکر شده را برطرف می کند، اما در دسترس بودن آن محدود است.

وارد Galaxy A24 4G شوید. همانطور که از نام آن پیداست، این دستگاه مانند پوکو M6 پرو یک دستگاه 4G است. به غیر از آن، A24 4G یک صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED، تنظیمات دوربین قابل مقایسه با Poco با OIS در دوربین اصلی و شارژ 25 واتی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود ارائه می دهد. شما فقط یک بلندگو دریافت می‌کنید و با همان چیپست Helio G99 که به معنای درپوش فیلمبرداری 1080p نیز هست، گیر کرده‌اید.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

در نهایت، می‌خواهیم به چند پیشنهاد بودجه خوب از Tecno مانند Spark 10 Pro و احتمالاً بهتر، Tecno Pova 5 Pro اشاره کنیم . دومی دستگاه بسیار جالبی است، به خصوص از نظر طراحی، با طراحی بد و چراغ های LED متعدد در پشت. برای این کار، باید به یک LCD 120 هرتزی و بدون OIS در دوربین اصلی بسنده کنید. با این حال، شما همچنان بلندگوهای استریو دریافت می کنید، و چیپست مدیاتک Dimensity 6080 بسیار مناسب است، حتی قادر به ارائه فیلمبرداری 1440p در دستگاه است. همچنین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن دارای شارژ سریع 68 واتی است. و در پایان، اگر Tecno در بازار شما موجود است، باید همه اینها را با قیمت فعلی حدود 150 دلار دریافت کنید.

خلاصه مطلب

به سختی می توان چیزی را به طور خاص یا فاجعه بار در مورد پوکو M6 پرو بیان کرد زیرا واقعاً یک دستگاه مقرون به صرفه است. اگر هنوز مجبور بودیم آرزوهایی را بیان کنیم، احتمالاً چیپست بهتری در آنجا وجود داشت. در حالی که Helio G99 لزوماً برای تامین انرژی مورد نیاز نیست، اما از مواردی مانند اتصال 4G و فیلمبرداری 1080p برخوردار است.

به غیر از این، قابلیت‌های دوربین پوکو M6 پرو نیز تحت تأثیر قرار نگرفتیم. همین امر در مورد حذف HyperOS و جدیدترین اندروید 14 نیز صدق می کند، که شیائومی قول داده است هر دو را در اسرع وقت ارائه دهد، هر چه که باشد.

بررسی شیائومی پوکو M6 پرو

از طرف دیگر، ما از نمایشگر AMOLED 120 هرتزی در پوکو M6 پرو لذت بردیم. به‌خصوص برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه، بسیار روشن‌تر می‌شود، و کنترل نرخ به‌روزرسانی نرم‌افزار شیائومی بسیار خوب است. تنظیم بلندگوهای استریو هیبریدی نیز به طور کلی کاملا مناسب است و ما از گنجاندن جک 3.5 میلی متری صدا و همچنین یک بلستر IR قدردانی می کنیم. می‌دانیم که این ویژگی به‌طور فزاینده‌ای مهم و قدیمی است، اما همچنان فکر می‌کنیم که این ویژگی ارزش افزوده خوبی است، درست مانند گیرنده FM داخلی. پوکو M6 پرو همچنین عمر باتری جامد و شارژ بسیار سریع را مدیریت کرد.

همانطور که گفتیم، سخت است که پوکو M6 پرو را به عنوان یک بسته کلی دوست نداشته باشید، زیرا ارزش ثابت و محصولی کامل را نسبت به قیمت ارائه می دهد. از طرح نامگذاری گیج کننده شیائومی که بگذریم، مطمئن هستیم که پوکو M6 پرو مخاطبان خود را پیدا خواهد کرد.

چرا باید گوشی پوکو M6 پرو را خریداری کنیم

  • شارژر سریع توربو شیائومی در جعبه موجود است.
  • طراحی زیبا با کیفیت ساخت خوب. محافظ گوریلا گلس 5 در جلو و IP54.
  • AMOLED 120 هرتزی بسیار روشن و واضح با کنترل رفرش ریت خودکار خوب.
  • عمر باتری خوب
  • شارژ سریع باتری 67 واتی.
  • تنظیم مناسب بلندگوهای استریو هیبریدی.
  • عملکرد مناسب دوربین در نور روز
  • ذخیره سازی قابل ارتقا؛ یک جک 3.5 میلی متری صدا و بلستر IR.

چرا نباید گوشی پوکو M6 پرو را خریداری کنیم

  • فاقد اتصال 5G
  • هیبریدی به جای یک اسلات کارت microSD اختصاصی./li>
  • سنسور مجاورت مجازی
  • با آخرین HyperOS شیائومی عرضه نمی‌شود، اما MIUI 14 و Android 13 را با تبلیغات فراوان در رابط کاربری ارائه می‌کند.
  • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین در نور کم.
  • ضبط ویدیو به 1080p محدود شده است.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید