بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 پرو

پوکو ایکس ۶ پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 پرو. بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی پوکو X6 پرو.

بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 پرو

معرفی

خانواده کاملی از گوشی های پوکو به یکباره به درب منزل ما رسیدند و گوشی پوکو X6 پرو بهترین آنهاست. جدیدترین X Pro دارای چیپست قدرتمند Mediatek، صفحه نمایش OLED روشن و شارژ سریع است و با سیستم عامل جدید HyperOS شیائومی در بالای اندروید 14 عرضه می شود.

برای بررسی نمونه دیگری از سردرگمی احتمالی ناشی از شیوه‌های مشکوک شیائومی در نام‌گذاری و در دسترس بودن، به این نکته اشاره می‌کنیم که پوکو X6 پرو از نظر مشخصات بسیار شبیه به Redmi K70E است که فقط در چین عرضه می‌شود. البته پرو دارای مقداری DNA با X6 غیرپرو است، و تکه‌ها و تکه‌ها با این یا آن عضو فهرست Redmi Note 13 (که تعداد انگشت شماری نیز وجود دارد) مشترک است.

شیائومی پوکو ایکس 6 پرو شیائومی ردمی K70E
Xiaomi Poco X6 Pro • Xiaomi Redmi K70E

اگر تمرکز خود را به پوکو X6 پرو برگردانیم، به یک OLED 6.67 اینچی با حداکثر 1200 نیت روشنایی (حتی 1800 در برخی موارد)، پشتیبانی از Dolby Vision و وضوح بالاتر از حد متوسط ​​نگاه می کنیم. Dimensity 8300 Ultra که به Poco قدرت می دهد، در مرز بین سیلیکون میان رده و پرچمدار قرار گرفته است و نوید عملکرد انبوهی را می دهد. در همین حال، تصاویر بهینه‌ سازی‌ شده پوشش اندرویدی جدید، ظاهری تازه را در MIUI ارائه می‌دهد که مورد علاقه بسیاری است.

یکی از تفاوت های قابل توجه بین پوکو و همتای چینی Redmi آن ظرفیت باتری است – X6 پرو دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در مقایسه با 5500 میلی آمپر ساعت K70E است. قابلیت شارژ 67 واتی یکی دیگر از کاهش‌های جزئی در انتقال از چین به جهان است (90 وات در Redmi)، اگرچه ما هنوز منتظر اعداد ثابت از این هستیم.

بررسی Poco X6 Pro

وقتی صحبت از سیستم دوربین به میان می‌آید، هیجان زیادی وجود ندارد، اما هنوز هم  سخت‌افزار بسیار شگفت‌انگیز آن ما را غافلگیر می کند. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به آن ملحق می شود – اگر دوربین اصلی بتواند زوم 2 برابری را با هر سطح موفقیت انجام دهد، می تواند نمایش معقولی باشد.

مشخصات شیائومی پوکو X6 پرو در یک نگاه:

  • بدنه: 160.5×74.3×8.3mm, 186g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت پلاستیکی یا پشت پلیمری سیلیکونی (چرم اکو)؛ IP54، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 68B رنگ، 120 هرتز، HDR10+، Dolby Vision، 500 نیت (typ)، 1200 نیت (HBM)، 1800 نیت (پیک)، وضوح 1220×2712 پیکسل، 20.9 rats 20.44pp, rats:
  • چیپست: Mediatek Dimensity 8300 Ultra (4 نانومتر): هشت هسته ای 3.35 گیگاهرتز (1+3+4 هسته); Mali G615-MC6.
  • حافظه: 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 4.0.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، HyperOS.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 64 مگاپیکسل، f/1.7، 25 میلی‌متر، 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه؛ ماکرو : 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.4، (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@24/30fps، 1080p@30/60fps، gyro-EIS. دوربین جلو : 1080p@30/60fps.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ 67 وات سیمی، 100% در 45 دقیقه (تبلیغ شده).
  • اتصال: 5G; دو سیم کارته؛ وای فای 6; BT 5.4; NFC؛ پورت مادون قرمز
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای دوتایی

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G

آنباکسینگ گوشی پوکو X6

پوکو X6 پرو در یک جعبه مقوایی آشنا با طرح رنگ مشکی و زرد عرضه می شود. به غیر از گوشی، یک قاب محافظ سیلیکونی نرم، یک شارژر 67 واتی و یک کابل USB-A-to-C دارید.

بررسی Poco X6 Pro

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

وقتی صحبت از طراحی پوکو X6 پرو به میان می‌آید شگفت‌انگیز نیست مسلماً، پرو نسبت به X6 کاملاً مسطح کمی بیشتر از نظر شکل ظاهری دارد – یک انحنای ملایم در لبه‌ های پشتی که کمی چیزها را ادغام می‌کند.

Poco X6 Pro (سمت چپ) در کنار Poco X6Poco X6 Pro (سمت چپ) در کنار Poco X6

برخلاف محافظ صفحه نمایش Victus X6، X6 Pro دارای یک صفحه گوریلا گلس 5 در بالای صفحه نمایش خود است – پیشرفتی نسبتاً شگفت‌انگیز. فریم در پرو مانند مدل وانیلی از پلاستیک مات است و پنل پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده است.

بررسی Poco X6 Pro

پوکو X6 پرو در سه رنگ مشکی، زرد و خاکستری عرضه می شود. واحد بررسی ما رنگ مشکی است، براق و آینه مانند است، و از نظر برداشتن لک به همان اندازه بد است. گزینه زرد دارای روکشی چرمی مانند است، بنابراین باید چسبندگی بیشتری داشته باشد و کمتر با اثر انگشت سازگار باشد. رنگ خاکستری که ما ندیده‌ایم، اما اگر پوکو به نوعی روکش مات ارائه نکرده باشد، احتمالاً در تمیز نگه‌داشتن آن به بدی رنگ مشکی است.

بررسی Poco X6 Pro

قبلاً به وصله دوربین در پشت X6 پرو اشاره کردیم، اما در این مرحله آنقدر نشانه طراحی مشخص است که تکرار آن را تحمل می کند. در این رنگ مشکی، به اندازه دو گزینه دیگر که در آن رنگ مشکی با رنگ بقیه پنل تضاد دارد، کاملاً برجسته نیست، اما همچنان به لطف لنزهای دوربین بزرگ و نشان پوکو، توجه را به خود جلب می کند.

بررسی Poco X6 Pro

همانند ایکس 6، ایکس 6 پرو دارای گواهی IP54 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. جدا از گرد و غبار، 4 در رتبه بندی به این معنی است که باید برای پاشش های شدید از تمام 360 درجه پوشانده شود و گوشی باید بتواند در برابر بارندگی جان سالم به در ببرد. همانطور که گفته شد، بسیاری از گوشی های این کلاس دارای حفاظت IP67 یا IP68 با درجه غوطه وری هستند، بنابراین پوکو X6 پرو بعلت نداشتن این ویژگی ها از تجهیزات کمتری برخوردار است.

بررسی Poco X6 Pro

در قسمت جلویی، جایی که OLED 6.67 اینچی در مرکز قرار می گیرد، بیش از تجهیزات مناسبی است، اما بیایید با اعداد و ارقام از خودمان جلوتر نباشیم. قاب های نازکی که با نگاهی گذرا ضخامت یکنواختی به نظر می رسند، جلوه ای نسبتاً عالی را ایجاد می کنند.

بررسی Poco X6 Pro

در بالای صفحه نمایش، جایی که شیشه به قاب می رسد، یک بخش تراش خورده برای گوشی وجود دارد. دوربین سلفی پانچ سوراخ در امتداد لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است.

سمت راست گوشی دارای کنترل های فیزیکی است – یک دکمه روشن/خاموش و یک دکمه تنظیم صدا در بالای آن که هر دو به خوبی کلیک می کنند. در سمت راست چیزی نیست

در بالا، خروجی دیگری برای بلندگوی بالایی وجود دارد. همچنین در اینجا فرستنده IR وجود دارد – یک عنصر اصلی در گوشی های شیائومی بدون در نظر گرفتن خط تولید، و میکروفون برتر.

قسمت پایین جایی است که چیزهای معمولی را پیدا خواهید کرد – پورت USB-C، بلندگو و میکروفون. اسلات سیم کارت در اینجا نیز دیده می شود، سینی نانو سیم کارت دوگانه که توسط یک واشر قرمز در برابر نفوذ گرد و غبار و آب محافظت می شود.

بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست
بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست بررسی X6 Pro - Poco X6 Pro کجاست
همچنین یک اسکنر اثر انگشت نوری در زیر نمایشگر وجود دارد و طبق تجربه ما بدون هیچ گونه حادثه ای کار می کرد. می‌توانست آن را کمی بالاتر قرار دهد، اما چیزی نیست که بعد از چند روز یا حتی چند ساعت با Poco نتوانید از آن استفاده کنید.

بررسی Poco X6 Pro

X6 پرو دارای ابعاد 160.5×73.4×8.25 میلی‌متر و وزن 186 گرم است، اگر نسخه پلاستیکی معمولی را دریافت می‌کنید – 0.1 میلی‌متر ضخامت و 4 گرم وزن برای گزینه چرم وگان اضافه کنید. X6 پرو به طور قابل توجهی کوچکتر از X5 Pro است، در حالی که نمایشگر همان اندازه را نیز در خود جای می دهد، به طوری که درک نازکی قاب توسط اعداد نیز تأیید می شود – 2.6 میلی متر باریک تر، حتی در این اندازه کلی، بسیار باریک تر است.

بررسی Poco X6 Pro

البته این یک گوشی با اندازه کامل باقی می ماند. هندلینگ اکثرا خوب است – لبه های خمیده عقب احساس در دست را بهبود می بخشد، در حالی که قاب تخت فضای زیادی برای گرفتن دارد، حتی اگر به خودی خود چسبندگی خاصی ندارد. پشت براق خیلی لغزنده نیست، اگرچه گزینه چرم گیاهی احتمالا خرید ایمن‌تری را ارائه می‌کند – نه به ذکر است که مقاومت در برابر لک بهبود یافته است.

بررسی Poco X6 Pro

OLED 6.67 اینچی روشن با وضوح بالا

X6 پرو به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی مجهز شده است. رزولوشن 1220×2712 پیکسل (نسبت 20:9، ~446 ppi تراکم) از قبل از 1080p معمولی شما خاص تر است. با این حال، قابل توجه ترین، پشتیبانی از Dolby Vision است که حداقل تا حدی با 1800 نیت حداکثر روشنایی که پوکو تبلیغ می کند توضیح داده می شود (1200 نیت در موقعیت های معمولی که نیاز به تقویت اضافی دارند). حداکثر رفرش ریت 120 هرتز است و در مشخصات به نرخ نمونه برداری لمسی 2160 هرتز اشاره شده است.

بررسی Poco X6 Pro

در آزمایش ما، X6 پرو برای 1148 نیت در حالت روشنایی تطبیقی ​​خوب بود – که نسبت به مدل قبلی با بیش از 200 نیت بهبود یافته بود، اما به دلایلی کمتر از نتیجه X6 غیرپرو بود. ما نمی گوییم که Pro فاقد nits است، توجه داشته باشید – بسیار روشن است، فقط به اندازه مدل وانیلی در آزمایش ما روشن نیست. در حدود 500 نیت در شرایط معمولی، روشنایی X6 پرو که به صورت دستی قابل دستیابی است به بهترین شکل استاندارد توصیف می شود.

رفرش ریت

صفحه نمایش X6 پرو دارای حداکثر رفرش ریت 120 هرتز و برخی رفتارهای انطباقی ابتدایی است که در صورت عدم تعامل با نمایشگر به 60 هرتز کاهش می یابد.

بررسی Poco X6 Proمنوی تنظیمات به شما امکان می‌دهد بین حالت «پیش‌فرض»، که سوئیچ خودکار اولیه در بالا را انجام می‌دهد، و حالت سفارشی، که در آن می‌توانید 120 هرتز یا 60 هرتز را تعیین کنید، انتخاب کنید. در واقع، حالت سفارشی تنها زمانی کار می‌کند که بخواهید رفرش ریت را به 60 هرتز محدود کنید، زیرا تنظیمات 120 هرتز اساساً مانند حالت پیش‌فرض عمل می‌کند – شما را در 120 هرتز قفل نمی‌کند. ما بازی با نرخ فریم بالا را در X6 پرو دریافت کردیم و برای چنین عناوینی نرخ به‌روزرسانی در 120 هرتز باقی می‌ماند.

استریم و HDR

X6 پرو با انواع پشتیبانی از HDR، از جمله Dolby Vision و در واقع، جریان‌های Dolby Vision را از Netflix دریافت کردیم. یوتیوب همچنین پخش HDR را ارائه کرد.

بررسی Poco X6 Proبه عنوان بخشی از عملکرد Ultra HDR اندروید 14، شما همچنین برای تصاویر در گالری HDR دریافت می کنید. فقط در اینجا این ویژگی Pro HDR نامیده می شود و به طور پیش فرض فعال نیست، بنابراین باید به تنظیمات گالری بروید و کلید را روشن کنید.

عمر باتری پوکو X6 پرو

ظرفیت باتری X6 پرو نسبت به نسل گذشته 5000 میلی آمپر ساعتی بدون تغییر باقی می ماند و این عدد کم و بیش استاندارد برای این بخش است. همانطور که گفته شد، X6 non-Pro به نوعی باتری کمی بزرگتر (5100 میلی آمپر ساعت) دارد، در حالی که جایگزین چینی X6 پرو دارای یک سلول حتی بزرگتر 5500 میلی آمپر ساعتی است.

ما می گوییم که X6 پرو با آنچه که دارد به خوبی عمل می کند. با امتیاز استفاده فعال 11:46 ساعت هیچ رکوردی را نمی شکند و به ویژه در هر کار معینی برتری ندارد، اما اعداد به طور کلی خوبی را در سراسر صفحه ارائه می دهد.

پوکو ایکس ۶ پرو
پوکو ایکس ۶ پرو

سرعت شارژ

مشخصات X6 پرو می‌گوید که از شارژ 67 وات پشتیبانی می‌کند و این نیز امتیاز آداپتور همراه است. در تجربه ما، در مراحل اولیه فرآیند شارژ، خوانش هایی تا 56 وات مشاهده کردیم که به نظر ما رقم قابل احترامی است.

بررسی Poco X6 Proبا این آداپتور، X6 پرو در 43 دقیقه به 100٪ رسید، از خالی شروع شد – 7 دقیقه سریعتر از X5 پرو . رقبای زیادی وجود ندارند که بتوانند پوکو را در این زمینه شکست دهند، تنها Realme 11 Pro+ شاید مزیت قابل توجهی را ارائه دهد.

پوکو ایکس ۶ پرو

شارژ بی سیم در X6 پرو وجود ندارد، اما این چیزی نیست که شما با این قیمت به آن توجه کنید.

تست اسپیکر

X6 پرو از یک تنظیم معمولی دو بلندگو با یک واحد شلیک پایین و دیگری که صدا را به سمت بالا و جلو می فرستد، استفاده می کند، بنابراین به عنوان یک گوشی دو برابر می شود. در جهت عمودی، به بلندگوی بالایی کانال سمت چپ اختصاص داده می شود، در حالی که در حالت افقی، تلفن کانال ها را مطابق با جهت گیری گوشی در فضا تنظیم می کند.

اسپیکر پایین - بررسی Poco X6 Pro باز شدن بلندگوی بالا در بالا - بررسی Poco X6 Pro Earpiece - بررسی Poco X6 Pro
بلندگوی پایین • دهانه بلندگوی بالایی در بالا • گوشی

این تلفن از نظر بلندی صدا مانند مدل قدیمی، رتبه “بسیار خوب” را کسب کرده است. پروفایل صدای آن کمی متفاوت است، با نمایش متوسط‌ تری که صداها را بهبود می‌بخشد، اما نه به خوبی حضور در سطح پایین. به طور کلی خوب است، اما شاید یک قدم به عقب تر از X5 Pro باشد.

MIUI Hyper، اندروید 14 زیر آن را تبدیل می کند

پوکو X6 پرو اولین گوشیی است که روی پوشش اندرویدی جدید شیائومی که اکنون HyperOS نامیده می شود، اجرا می شود. به عنوان مثال، پوکو X6 هنوز در MIUI نمایش داده می شود، اگرچه قول داده شده است که در اسرع وقت به روز رسانی HyperOS را دریافت کند. برخی از دستگاه‌های دیگر، مانند 13T Pro و 13 Pro به‌تازگی به‌روزرسانی‌های خود را دریافت کرده‌اند، اما این وضعیت X6 پرو را به عنوان “اولین” تغییر نمی‌دهد. نسخه اصلی اندروید 14 است، بنابراین نرم افزار Poco تقریباً به همان اندازه جدید است.

بررسی Poco X6 Proاکنون، اگر در سال‌های اخیر هر گوشی شیائومی را دیده‌اید، همچنان می‌توانید به راحتی راه خود را در پوکو X6 پرو پیدا کنید، اگرچه اگر با Pocos روبرو شده باشید نیز کمک خواهد کرد، زیرا برخی از نمادهای برنامه برند خاص با این حال، تعدادی از تغییرات مربوط به Hyper جهانی هستند، و ما همین الان نگاهی به برخی از آنها خواهیم داشت.

بررسی Poco X6 Proیکی از تغییرات عمده در مرکز کنترل است که اکنون برای حذف برچسب های متنی آیکون ها دوباره طراحی شده است. اگر با نمادی که چه کاری انجام می دهد آشنا نیستید، ممکن است در چند تلاش اول، به خصوص برای تنظیماتی که کمتر به آن دسترسی دارید، چیز اشتباه را تغییر دهید. برچسب‌ ها در منوی ظاهر می‌شوند که در آن می‌توانید نمادها را دوباره مرتب کنید، بنابراین حداقل می‌توانید هر از چند گاهی به جستجوی نام‌ها بپردازید. توجه داشته باشید، هیچ رابط ترکیبی قدیمی برای تنظیمات و اعلان‌های سریع در پوکو X6 پرو وجود ندارد – این دو صفحه جداگانه است و بس.

مرکز کنترل - بررسی Poco X6 Pro تنظیمات مرکز کنترل - بررسی Poco X6 Pro Notification Shade - بررسی Poco X6 Pro منوی تنظیمات - بررسی Poco X6 Pro
مرکز کنترل • تنظیمات مرکز کنترل • سایه اعلان • منوی تنظیمات

MIUI همیشه بسیار قابل سفارشی‌سازی بوده است و HyperOS با گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی صفحه قفل بر روی آن استوار است. انواع مختلفی از طرح ها در دسترس است، که هر کدام دارای سبک ساعت متمایز خود و سبک نمایش همیشه روشن است.

ممکن است قبلاً آن را درک کرده باشید، اما اجازه دهید به آن اشاره کنیم – HyperOS با یک فونت جدید در سراسر سیستم ارائه می شود. می توانست به جای MiSans به نام HySans باشد، اما این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد.

شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro
شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro شخصی سازی - بررسی Poco X6 Pro
شخصی سازی

همچنین رابط چند پنجره ای، با دکمه های جدید و عملکرد تا حدودی بصری تر بهینه شده است. Task switcher در Poco فقط دارای رابط دو ستونی با قابلیت اسکرول عمودی است، در حالی که گوشی های شیائومی همچنان می توانند طرح بندی افقی کلاسیک تری را انتخاب کنند.

Task switcher - بررسی Poco X6 Pro بررسی چند پنجره ای - Poco X6 Pro بررسی چند پنجره ای - Poco X6 Pro بررسی چند پنجره ای - Poco X6 Pro بررسی چند پنجره ای - Poco X6 Pro
تعویض کار • چند پنجره ای

اضافه شدن HyperOS گزینه ای برای پوشه های بزرگ است و نه تنها یک نوع، بلکه دو نوع وجود دارد – بزرگ شده و XXL.

چیدمان صفحه اصلی پیش‌فرض دارای یک کشوی برنامه است، اگرچه می‌توانید یک رابط کاربری تک لایه را با همه برنامه‌ های خود در صفحه اصلی انتخاب کنید.

صفحه اصلی - بررسی Poco X6 Pro کشوی برنامه - بررسی Poco X6 Pro کشوی برنامه - بررسی Poco X6 Pro پوشه های بزرگ - بررسی Poco X6 Pro پوشه های بزرگ - بررسی Poco X6 Pro پوشه های بزرگ - بررسی Poco X6 Pro
صفحه اصلی • کشوی برنامه • کشوی برنامه • پوشه های بزرگ

طبیعتاً تعداد زیادی برنامه داخلی برای انجام این یا آن کار وجود دارد. یک گالری، یک پخش کننده موسیقی، یک برنامه ویدیو، یک مدیر فایل، یک برنامه امنیتی و همچنین مرورگر Mi وجود دارد. همچنین برنامه Mi Remote برای استفاده از فرستنده IR در X6 Pro گنجانده شده است.

گالری - بررسی پوکو ایکس 6 پرو بررسی موزیک - Poco X6 Pro ویدئوها - بررسی Poco X6 Pro بررسی فایل منیجر - Poco X6 Pro امنیت - بررسی Poco X6 Pro بررسی Mi Remote - Poco X6 Pro
گالری • موسیقی • ویدیوها • مدیریت فایل • امنیت • Mi Remote

یک ابزار بازی نیز وجود دارد – Game Center/Game Turbo دارای مجموعه ای از ویژگی های معمول برای محدود کردن وقفه ها در حین بازی، و همچنین ضبط صفحه نمایش و شمارنده فریم در ثانیه است.

بررسی بازی توربو - Poco X6 Pro بررسی بازی توربو - Poco X6 Pro بررسی بازی توربو - Poco X6 Pro
بررسی بازی توربو - Poco X6 Pro بررسی بازی توربو - Poco X6 Pro
بازی توربو 

بنچمارک ها و عملکرد

X6 پرو از تراشه Dimensity 8300-Ultra – یک تراشه Mediatek ساخته شده بر روی یک فرآیند 4 نانومتری که تاکنون منحصر به X6 Pro و آلتر ایگوی آن، Redmi K70E به نظر می‌رسد، مجهز شده است. این SoC دارای یک CPU هشت هسته ای با چهار هسته بزرگ Cortex-A715 (1×3.35GHz + 3×3.20GHz) و چهار هسته Cortex-A510 (4×2.20GHz) است. پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 است.

پیکربندی‌های حافظه برای X6 پرو شامل 8 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/512 گیگابایت (همانطور که واحد بررسی ما است).

بررسی Poco X6 Proهمانطور که اغلب اوقات در مورد گوشی های شیائومی که کمی زودتر دریافت می کنیم اتفاق می افتد، پوکو X6 پرو مایل به اجرای مجموعه کامل معیارهای ما نبود. ما توانستیم GeekBench و Antutu را اجرا کنیم، بنابراین تعدادی اعداد برای شما داریم.

با مشخصاتی مانند موارد بالا، جای تعجب نیست که پوکو X6 پرو اساساً از نظر معیارها در بین گوشی‌های کم و بیش قیمتی مشابه بی‌رقیب باشد. فقط یک پیکسل 7a ممکن است تحت بارگذاری پردازنده مرکزی، حرفی برای گفتن داشته باشد، اما همین.

پوکو ایکس ۶ پرو
پوکو ایکس ۶ پرو
پوکو ایکس ۶ پرو

هنگامی که نوبت به بارگذاری پایدار رسید، X6 پرو به تدریج عملکرد خود را افزایش داد و در حدود 20 دقیقه در یک ساعت آزمایش throttling CPU، توانست حدود 80 درصد از نتیجه اولیه خود را ثابت کند. بسیار چشمگیر. این در حالت باتری متعادل بود، اما برخلاف حالت عملکرد. در حالت عملکرد، نتیجه اولیه بالاتری را نشان می‌دهد، اما رفتار کمی متزلزل‌تر را نشان می‌دهد، اگرچه نتیجه 71 درصدی در تست نیز خیلی بد نیست.

تست throttling CPU - بررسی Poco X6 Pro تست throttling CPU - بررسی Poco X6 Pro
تست throttling CPU

دو دوربین و نیم در پشت

X6 پرو دارای تنظیمات دوربین نسبتاً استانداردی است که سخت افزار واقعاً برجسته ای ندارد. یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی می‌پیوندد، که وظیفه بزرگنمایی را نیز بر عهده دارد – البته تله فوتو وجود ندارد. چیزی که این گوشی علاوه بر این دو دارد، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

بررسی Poco X6 Pro

دوربین اصلی مبتنی بر حسگر OV64B است – یک تراشه 64 مگاپیکسلی OmniVision با فرمت اپتیکال 1/2.0 اینچی، پیکسل‌های 0.7 میکرومتر و یک آرایه فیلتر 4 سلولی (Quad Bayer). لنز همراه با آن دارای کانونی معادل 25 میلی‌متر است. طول و دیافراگم f/1.7 و تثبیت شده است.

دوربین فوق عریض مبتنی بر OV08D است – یک واحد 8 مگاپیکسلی بسیار ساده‌تر با فرمت اپتیکال 1/4.4 اینچی و پیکسل‌های 1.0 میکرومتر. این دوربین دارای یک لنز با فوکوس ثابت با فاصله کانونی معادل 16 میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 است.

در قسمت جلویی، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در اطراف سنسور OV16A قرار دارد – این دوربین دارای وضوح 16 مگاپیکسلی، فرمت اپتیکال 1/3.06 اینچی و پیکسل‌های 1.0 میکرومتر است.

برنامه و ویژگی های دوربین

برنامه دوربین HyperOS دقیقاً مانند برنامه دوربین MIUI اخیر است و به نوبه خود تقریباً شبیه برنامه دوربین هر سازنده ای است. عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها، همانطور که انتظار می‌رود با کشیدن انگشت‌های کناری کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید. می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید.

بررسی Poco X6 Pro

در انتهای منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR و یک چرخ دنده برای منوی تنظیمات دارید. همچنین یک منوی بیرون‌کشی از بالای رابط کاربری دوربین وجود دارد که در آن گزینه‌های اضافی از جمله حالت ماکرو، خطوط شبکه، نسبت تصویر و تایمر را خواهید یافت.

حالت ویدیویی Teleprompter که قبلاً اضافه شده بود، باقی می ماند. می‌توانید اسکریپت ویدیوی خود را در اینجا بچسبانید و هنگام ضبط ویدیوی خود به راحتی آن را بخوانید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ بزرگنمایی دوربین را دارید که در X6 پرو به حداکثر 2 برابر می رسد، در حالی که X6 به دلایلی دارای دکمه 4x نیز است.

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. شما می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک اسلایدر شماره گیری کنید. یک اسلایدر فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان یک گزینه)، و سرعت شاتر و کنترل ISO با محدوده بسته به دوربینی که استفاده می کنید وجود دارد.

بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro بررسی رابط کاربری دوربین - Poco X6 Pro
رابط کاربری دوربین

کیفیت عکس در روز

عکس های نور روز از دوربین اصلی X6 پرو ثابت هستند. سطح جزییات خوب است، اگرچه خوشایندترین بازنمایی بافت‌های تصادفی نیست، و در قسمت‌های رنگ یکنواخت مقداری سنگ‌ریزه وجود دارد.

وقتی صحبت از رنگ شد، تراز سفیدی خودکار کمی گرمای بیشتری به عکس‌های خارج از منزل می‌دهد – لزوماً چیز بدی نیست، اما دقت خاصی هم ندارد. هر چند اشباع خوب است.

محدوده دینامیکی نیز علامت خوبی می‌گیرد – نه عالی، نه وحشتناک، با برجسته‌ سازی در صحنه‌های متضادتر، گاهی اوقات بیش از آنچه به آن عادت کرده‌ایم.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1663s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1063s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1908s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/2403s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1663s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1966 - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1966 - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/1224s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 50، 1/940s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 320، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 250، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x) - f/1.7، ISO 80، 1/50s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)

حالت فول رزولوشن هیچ بهبود معنی داری در سطح جزئیات ثبت شده به ارمغان نمی آورد.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/1667s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/1067s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/1905s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/2424s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/1905s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/2051s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/2051s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 50، 1/1212s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (1x)، 64 مگاپیکسل

از طرف دیگر، سطح زوم 2 برابری، نتایج خوبی ایجاد می کند. حتی اگر باز هم طبیعی‌ترین نمایش نباشد، میزان جزئیات دقیق شگفت‌انگیز بسیار خوشایندی است.

نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/1802s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/2027s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/2949s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/2027s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/2027s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/2317s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/432s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 400، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/1118s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های نور روز، دوربین اصلی (2x) - f/1.7، ISO 50، 1/1118s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین اصلی (2x)

دوربین فوق عریض در X6 پرو عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. جزئیات برای رزولوشن 8 مگاپیکسل مناسب است، اما محدوده دینامیکی نسبتاً محدود است، به خصوص در قسمت هایلایت. رنگ ها هم کمی کم خون هستند.

نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1779s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/2174s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1957 - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1957 - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1701s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/2174s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1449s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 200، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 250، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 80، 1/100s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/180s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x) - f/2.2، ISO 50، 1/1087s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های نور روز، دوربین فوق عریض (0.6x)

کیفیت عکس در نور کم

X6 پرو دارای برخی از اجرای خودکار حالت شب است، اما ما فقط در موقعیت‌های بسیار تاریک شاهد آن بودیم – صحنه‌های معمول ما واقعاً واجد شرایط نبودند. از این نظر، ما دو مجموعه از تصاویر داریم – یکی در حالت عکس بدون عملکرد روشن خودکار حالت شب، و دیگری در حالت شب.

با این اوصاف، تفاوت‌های حداقلی در نتایج بین دو حالت وجود دارد – حداقل در دوربین اصلی. ما در حال دریافت تصاویر با نوردهی خوب با توسعه خوب در نواحی سایه، و درمان هایلایت کمی خشن، اما همچنان قابل قبول هستیم. جزئیات زیادی وجود دارد و نویز به خوبی در آن وجود دارد.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2500، 1/10s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2500، 1/10s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2000، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2500، 1/9s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2500، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت عکس

هرازگاهی، حالت شب ممکن است کمی سایه ها را بلند کند – ساختمان سمت چپ در صحنه اول به طور قابل توجهی در بازنمایی حالت شب روشن تر از حالت عکس است. با این حال، به طور کلی، ما نمی گوییم که الگوی رفتاری وجود دارد که یک حالت را از حالت دیگر متمایز می کند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2500، 1/10s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2500، 1/10s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2000، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2500، 1/9s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1600، 1/12s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2500، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (1x)، حالت شب

در زوم 2 برابری، مقدار کمی برای جدا کردن هر دو حالت وجود دارد. نتایج کاملاً دوست‌داشتنی هستند، اگرچه بافت‌ها و جزئیات کمی صاف‌تر می‌شوند. با این حال، خیلی بد نیست – یک بار دیگر X6 پرو در واقع عکس‌های زومی بهتر از حد انتظار ارائه می‌کند.

نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2500، 1/8s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 1600، 1/12s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 1600، 1/17s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 2000، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 800، 1/17s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس - f/1.7، ISO 1600، 1/17s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت عکس
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 2500، 1/8s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1250، 1/12s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1600، 1/17s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1600، 1/11s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 800، 1/17s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب - f/1.7، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین اصلی (2x)، حالت شب

خروجی دوربین utlrawide در تاریکی خیلی بد نیست، همه چیز را در نظر بگیرید. عکس ها واضح ترین نیستند، اما به اندازه کافی واضح هستند . محدوده دینامیکی خوب است، و بازتاب رنگ خوب است، اگر کمی خاموش باشد – همانطور که قبلاً در نور روز وجود داشت. بین حالت عکس و شب نیز تفاوت زیادی وجود ندارد.

نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 2000، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت عکس
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 2000، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 1600، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب - f/2.2، ISO 2500، 1/14s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های کم نور، دوربین فوق عریض (0.6x)، حالت شب

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که پوکو X6 پرو چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
Poco X6 Pro در مقابل Motorola Edge 40 Neo و Galaxy A54 در ابزار مقایسه عکس ما

حالت پرتره

حالت پرتره در X6 پرو تصاویر را در میدان دید اصلی دوربین اصلی می گیرد – در اینجا هیچ انتخابگر بزرگنمایی وجود ندارد. تشخیص سوژه بسیار خوب کار می کند و تاری پیش فرض نسبتا قانع کننده است.

نمونه‌های حالت پرتره - f/1.7، ISO 64، 1/100s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های حالت پرتره - f/1.7، ISO 50، 1/1297s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های حالت پرتره - f/1.7، ISO 50، 1/1582s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های حالت پرتره - f/1.7، ISO 200، 1/50s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های حالت پرتره

نمای نزدیک

نیمی از دوربینی که تنظیمات X6 پرو را تکمیل می کند، دوربین 2 مگاپیکسلی برای نماهای نزدیک است. نتایج آن فوق‌العاده است، با جزئیات کمی واقعی و رنگ‌های ملایم.

نمونه های ماکرو - بررسی Poco X6 Pro نمونه های ماکرو - بررسی Poco X6 Pro نمونه های ماکرو - بررسی Poco X6 Pro نمونه های ماکرو - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های ماکرو

عکس های سلفی

عکس‌های سلفی از X6 پرو مشکلی ندارند، اگرچه بدون اشکال نیستند. جزئیات مناسب است، اما قطعاً در حد استاندارد 16 مگاپیکسل نیست. تعادل رنگ سفید اغلب در داخل و خارج از خانه خاموش است، اگرچه تلفن به نحوی در اکثر مواقع رنگ پوست دوست‌داشتنی را حفظ می‌کند. محدوده دینامیکی بسیار عالی است.

نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 50، 1/280s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 80، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 80، 1/33s - بررسی Poco X6 Pro
نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 250، 1/25s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 50، 1/2941s - بررسی Poco X6 Pro نمونه‌های سلفی - f/2.4، ISO 50، 1/1961 - بررسی Poco X6 Pro
نمونه های سلفی

ضبط ویدیو

پوکو X6 پرو می‌تواند با دوربین اصلی خود تا رزولوشن 4K30 فیلمبرداری کند و همچنین فیلمبرداری 4K24 را نیز ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید در شرایط خاصی رزولوشن را با نرخ فریم عوض کنید، این امکان را برای ضبط 1080p60 نیز فراهم می‌کند. دوربین فوق عریض 1080p30 است.

دوربین اصلی ویدیوهای 4K خوبی می گیرد. کنتراست به نفع خود کمی بیش از حد زیاد است که منجر به افراط تونال نسبتاً خشن می شود، اما نوردهی کلی خوب است. تراز سفیدی خودکار نیز خاموش می ماند، اگرچه اشباع بسیار دوست داشتنی است. در حالی که ظاهر کمی مصنوعی دارد، جزئیات بسیار خوب است. از نظر کیفیت نیز تفاوتی بین 30 فریم در ثانیه و 24 فریم در ثانیه وجود ندارد.

کلیپ هایی که در سطح زوم 2 برابری گرفته شده اند، ظاهر کلی 1 برابر را حفظ می کنند، فقط وقتی از نزدیک مشاهده می شوند، واضح نیستند. با این حال، همانطور که کلیپ های زوم 2 برابری پیش می روند، این کلیپ ها در سطح متوسط ​​هستند.

دوربین فوق عریض با تراز سفیدی بهتر عمل می کند، اگرچه از نظر اشباع عقب است. محدوده دینامیکی بسیار زیاد است، جزئیات بسیار خوب است – برای 1080p، یعنی.

تثبیت‌سازی همیشه در پوکو X6 پرو فعال است، اما بهترین پیاده‌سازی نیست. تصاویر دوربین اصلی که در حین راه رفتن ثبت می شوند تقریباً در هر مرحله از شکار فوکوس رنج می برند که بسیار آزاردهنده است. ماهی تابه ها عموماً صاف هستند، اگرچه کاملاً از شکار نیز مصون نیستند.

فوق عریض از این نظر کار بهتری انجام می دهد – فوکوس ثابت در برخی موارد می تواند چیز خوبی باشد.

در نور کم، دوربین اصلی فیلم هایی را با کیفیت قابل قبولی برای کلاس ضبط می کند. جزئیات خوب است، محدوده دینامیکی خوب است، هیچ افتی در اشباع رنگ وجود ندارد. در حالت ایده آل، شما یک سه پایه دارید.

ویدیوهای فوق عریض در نور کم به طور متوسط ​​بد هستند – یعنی نرم و پر سر و صدا هستند، اما این کم و بیش برای دوره مشابه است.

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه پوکو X6 پرو با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است.ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
Poco X6 Pro در مقابل Motorola Edge 40 Neo و Galaxy A54 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

بررسی رقبای گوشی پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو جایگاه نسبتاً خاصی را در میان رده با تمرکز بر عملکرد به عنوان اولویت اصلی اشغال می کند. این کار را در حالی انجام می‌دهد که در سایر زمینه‌های کلیدی نیز سطح رقابتی خود را حفظ می‌کند، هر چند اینطور نیست که بدون چالش باشد.

بررسی Poco X6 Pro

یک گزینه نسبتا واضح در این بخش، گلکسی A54 است – یکی از همه کاره ترین ها برای پولی که پرداخت می کنیم. به نفع آن، ما دارای رتبه IP67، سیستم دوربین کمی بهتر از بسیاری جهات، اسلات microSD و رابط کاربری One UI سامسونگ هستیم. پوکو با عملکرد بالاتر، شارژ سریعتر و صفحه نمایش برتر کانتر می شود.

در نبرد بین پوکو و موتورولا اج 40 نئو، می توان انتظار برخی از معاوضه ها را داشت. پوکو در این مقایسه، در کنار چیپست بسیار برتر خود، طول عمر را به لیست مزایای خود اضافه می کند، اما شکاف در کیفیت نمایشگر اکنون کمتر شده است و سرعت شارژ بین این دو تفاوت دارد. ما می گوییم دوربین Moto حتی بهتر است و رتبه IP68 آن امتیاز بیشتری به آن می دهد، به علاوه وزن 170 گرمی می تواند به خودی خود جذاب باشد.

یک Pixel 7a به روش‌های قابل اندازه‌گیری – کیفیت صفحه‌نمایش، عمر باتری، سرعت شارژ، به Poco می‌بازد. عملکرد دوربین گوشی گوگل احتمالاً از نظر عینی بهتر است، اما قطعاً به طور ذهنی برای جمعیت مناسب برنده خواهد شد، و اندروید مخصوص گوگل نیز یکی از مزایایی است که به سختی می توان کمیت آن را تعیین کرد. تراشه Tensor G2 در کنار Poco’s Dimensity قرار ندارد و Pixel اولین تراشه در این لیست است که از شارژ بی‌سیم برخوردار است، هرچند ممکن است کند باشد.

از طرف دیگر، می‌توانید ایده پوکو X6 غیر پرو را به ذهن بسپارید. مطمئناً مقداری پول پس انداز خواهید کرد و این احتمالاً بهترین چیزی است که X6 برای آن در نظر گرفته است. خوب، آن، و یک صفحه نمایش مرموز روشن تر، که از همه جنبه های دیگر به خوبی صفحه نمایش Pro است. اما چیپست قدرتمندتر پرو، عمر باتری بیشتر، عملکرد دوربین بهتر و سیستم عامل جدیدتر، صرفه جویی پولی را زیر سوال می برد.

سامسونگ گلکسی A54 موتورولا اج 40 نئو گوگل پیکسل 7a شیائومی پوکو ایکس 6
Samsung Galaxy A54 • Motorola Edge 40 Neo • Google Pixel 7a • Xiaomi Poco X6

خلاصه مطلب

ظاهراً 8 مگاپیکسل تمام وضوحی است که شیائومی برای دوربین‌های فوق عریض گوشی های پوکو به کار می‌برد، بنابراین عکس‌ها تا حدودی در جزئیات محدود خواهند بود و ویدیوی 4K ممنوع است. این واقعیت که لرزشگیر در دوربین اصلی کمی لرزان است، یکی دیگر از مشکلات مربوط به تصویربرداری است که در این مدل داریم.

همچنین در بحث هندلینگ رنگ مشکی این گوشی لکه های زیادی را به خود جذب می کند، اما اگر رنگ زرد این گوشی را انتخاب کنید این مشکل کمتر به چشم می خورد. به طور معمول، ما رتبه IP54 را به تمسخر نمی گرفتیم، اما همانطور که مشخص است بازی گرد و غبار و آب رقابت یک درجه بالاتر است و X6 Pro کاملاً محافظت نمی شود.

بررسی Poco X6 Pro

اما عظمت پوکو بیش از همه در جلو می درخشد، جایی که صفحه نمایش کاملاً عالی با پخش Dolby Vision به خوبی همه چیز را برجسته می کند – یک اتفاق نادر. شارژ سریع نتیجه یک عمر باتری عالی را نیز تکمیل می کند.

یک نقطه فروش کلیدی برای X6 پرو این است که چیپست آن قدرت ذخیره دارد و در واقع در بسته‌ای عرضه می‌شود که یک اسباب بازی ساده نیست. همچنین تکامل از یک MIUI بسیار محبوب به یک HyperOS بسیار زیباتر وجود دارد. در عین حال، سخت‌افزار دوربین تا حد زیادی غیرقابل‌توجه، عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند، با مهارتی در عکاسی در نور کم که نباید نادیده گرفته شود.

در پایان، می‌توانیم بگوییم که پوکو X6 پرو چند کار را به‌طور استثنایی انجام می‌دهد، بسیاری از کارها را به خوبی انجام می‌دهد و تنها در چند زمینه کوتاه می‌آید. که آن را به یک توصیه آسان در کتاب ما تبدیل می کند.

چرا باید گوشی پوکو X6 پرو را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش عالی – واضح، روشن، با رفرش ریت بالا، و همچنین پشتیبانی از Dolby Vision.
  • سرعت شارژ به سمت بالای کلاس.
  • HyperOS ویژگی‌های جدید و جالبی را برای زنده کردن MIUI قدیمی به ارمغان می‌آورد.
  • عملکرد بی نظیر در بخش بازار
  • نتایج عالی از دوربین اصلی در نور خوب و به خصوص در شب.

چرا نباید گوشی پوکو X6 پرو را خریداری کنیم

  • پشت مشکی براق لکه های بسیاری را به خود جذب می کند.
  • IP54 خوب است، اما بسیاری از رقبا محافظت بهتری در برابر گرد و غبار و آب دارند.
  • تثبیت‌کننده ویدیو عالی نیست، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض پیکسل‌هایی برای ضبط 4K ندارد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید