بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G. بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G

ردمی نوت  13 پرو پلاس 5G محصول پرچمدار شیائومی در سری بسیار موفق ردمی نوت است. در حالی که مدل‌های پرو پلاس چندین نسل در این سری وجود دارند، تنها با ردمی نوت پرو پلاس 12 است که این شرکت به یک مدل قیمت‌گذاری برتر از آنچه قبلاً یک سری گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بود، روی آورد.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G همه چیز را یک درجه بالاتر می برد و گران ترین گوشی Redmi تا به امروز است. این گوشی به خوبی با طیف وسیعی از ویژگی های سطح بالا عرضه می شود. یک صفحه نمایش خمیده برای اولین بار در دستگاه های سری Redmi با محافظ گوریلا گلس Victus و همچنین رتبه ورودی IP68 ظاهر می شود. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 جدید سامسونگ است و شما همان شارژ فوق سریع 120 واتی را با شارژر ارائه شده در جعبه دریافت می‌کنید.

از همه اینها می توان به MediaTek Dimensity 7200-Ultra سفارشی با لیست به روز شده گزینه های ذخیره سازی و حافظه اشاره کرد که از 256 گیگابایت شروع می شود و اکنون به 512 گیگابایت UFS 3.1 می رسد.

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G با قیمت 31999 INR شروع می شود، INR 4000 بیشتر از ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G و 11000 INR بیشتر از ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G که فقط دو سال پیش عرضه شد.

آنباکسینگ

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G در بسته‌بندی به‌ روز رسانی‌شده شیائومی برای سری Redmi عرضه می‌شود که دارای یک طرح رنگ قرمز و متن برجسته در جلو است که جایگزین تصویر گوشی های موجود در بسته‌های قبلی می‌شود.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

در داخل جعبه گوشی، یک شارژر 120 واتی، یک کابل و یک کیف را دریافت می کنیم. قاب سیلیکونی نرم از طرحی شفاف به رنگی کاملا مشکی تبدیل می شود. از آنجایی که از جنس مات است، پس مانند قاب های سیلیکونی قبلی زرد نخواهد شد.

طراحی جدید کیس - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus طراحی جدید کیس - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
طراحی کیس جدید

دارای یک بریدگی نسبتاً بزرگ در بالای اطراف دوربین است که به دلایل صرفاً زیبایی شناختی، مقدار زیادی از گوشی را در معرض دید قرار می دهد و خیلی به عنوان یک محافظ گوشی به حساب نمی آید. ما توصیه می کنیم برای محافظت بیشتر، یک قاب بهتر تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 5G 12, قیمت و مشخصات فنی

طراحی

شیائومی با طراحی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G چند کار جالب انجام داده است. برای شروع، این اولین گوشی Redmi است که دارای صفحه نمایش خمیده است. مزایای عملکردی زیادی برای این طراحی وجود ندارد، اما بسیار زیبا به نظر می رسد و از آنجایی که این شرکت شروع به شارژ هزینه بالای این تلفن ها کرده است، ممکن است آنها نیز ممتاز به نظر برسند.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

پشت گوشی نیز چیز جالبی در حال انجام است اما فقط در یک نوع خاص. مدل فیوژن بنفش دارای پشتی چرم گیاهی است. چرم وگان فانتزی به نظر می رسد اما این فقط یک کلمه دیگر برای پلاستیک است. به هر حال، نکته جالب استفاده از قطعات هندسی چند رنگی است که آثار نقاش معروف هلندی پیت موندریان را ارائه می دهد، البته با رنگ‌های بسیار ظریف‌تر.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

متأسفانه، این بخش جالب طراحی منحصر به مدل فیوژن بنفش است، زیرا فیوژن مشکی و فیوژن سفید در تصویر در اینجا دارای پشت شیشه ای ساده با تفاوت های جزئی در انعکاس مواد برای قسمت بالایی و پایینی پانل هستند. با این حال، برخی ممکن است پشت شیشه‌ای را در مدل‌های سیاه و سفید ترجیح دهند زیرا در دست بهتر است و کمتر از پلاستیک نرم لکه دار می‌شود.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

در بین دو پنل شیشه ای قاب پلاستیکی قرار گرفته است که از چهار طرف صاف شده است. با کمی مهارت و حوصله، می توانید گوشی را در سه طرف از چهار طرف قرار دهید، اگر کاری بهتر از این با زمان خود نداشته باشید.

قسمت بالایی گوشی دارای یک بریدگی برای بلندگو، میکروفون و بلستر IR است. پایین دارای یک بلندگو، میکروفون و سینی سیم است. در سمت راست دکمه های پاور و صدا وجود دارد.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

از نظر زیبایی شناختی، ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G ظاهر و احساس برتری را دارد که شرکت قصد دستیابی به آن را دارد. اما چیزی که آن را واقعاً ممتاز می کند، گنجاندن IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این با دستگاه های پرچمدار سایر سازندگان برابری می کند و یک چیز واقعاً خوب است، به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی چالش برانگیز زندگی می کنید یا کار می کنید.

صفحه نمایش

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 در 1220 است. صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز به روز شود، دارای حداکثر روشنایی 1800 نیت، 100٪ پوشش P3 است و توسط Corning Gorilla Glass Victus محافظت می شود.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

صفحه نمایش دارای کیفیت تصویر قابل توجهی است. در خارج از جعبه، روی حالت معمولی خنک‌تر و اشباع تنظیم شده است، اما می‌توان آن را از طریق تنظیمات به حالت استاندارد sRGB تغییر داد، در این مرحله حتی چشم‌گیرتر و دقیق‌تر به نظر می‌رسد. می‌توانید گستره رنگ، تعادل رنگ RGB، HSV، کنتراست و گاما را به‌صورت دستی از طریق تنظیمات پیشرفته تنظیم کنید.

این نمایشگر در شرایط معمولی قادر است 500 نیت روشنایی داشته باشد. در زیر نور شدید خورشید می‌تواند به 1200 نیت در سطح جهانی برسد و رقم 1800 نیتی که تبلیغ می‌شود حداکثر روشنایی است که می‌توان برای HDR به دست آورد، اگرچه فقط برای بخش کوچکی از نمایشگر در یک زمان یا برای مدت زمان بسیار کوتاه.

تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
تنظیمات نمایشگر

صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز به روز شود اما بسته به محتوا و برنامه می تواند تا 90 هرتز و 60 هرتز نیز کاهش یابد. همچنین می تواند تا 30 هرتز کاهش یابد اما فقط برای حالت نمایش همیشه روشن. این سیستم عامل به شما امکان می دهد رفرش ریت خود را بین 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز بر اساس هر برنامه انتخاب کنید. به عنوان مثال، برنامه YouTube به طور پیش فرض روی 60 هرتز تنظیم شده است اما می توان آن را تا 120 هرتز افزایش داد. این امر بر پخش ویدیوی تمام صفحه تأثیر نمی گذارد، که به طور جداگانه بر اساس نرخ فریم محتوا مدیریت می شود، اگرچه نمایشگر معمولاً روی 60 هرتز قرار می گیرد.

این گوشی از تمام استانداردهای اصلی HDR از جمله HDR10، HDR10+، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند. ما توانستیم محتوای Dolby Vision را به صورت محلی و همچنین در برنامه Netflix پخش کنیم.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G دارای یک فیلتر شفاف‌سازی دائمی و بهبود رنگ است که برای همه برنامه‌های ویدیویی مانند YouTube، Netflix، Prime Video و حتی برنامه داخلی Gallery اعمال می‌شود. این یک فیلتر بهبود لبه و اشباع بسیار قوی را اعمال می کند که به خصوص در محتوای HDR بسیار شیک به نظر می رسد. به نظر می رسد محتوای Dolby Vision از افزایش رنگ معاف است، اما همچنان بیش از حد واضح می شود.

بدترین بخش این است که اختیاری نیست و کار زیادی برای غیرفعال کردن آن نمی توانید انجام دهید. این گوشی در حال حاضر دارای یک صفحه نمایش با وضوح بالا است که تصویری واضح با اشباع رنگ خوب ارائه می دهد. شارپ کردن و تقویت رنگ بیشتر تصویر را از بین می برد و آن را شبیه چیزی می کند که در یک تلویزیون زیرزمینی ارزان در فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی خود پیدا می کنید.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

مشکل دیگر این است که حتی با وجود اینکه گوشی حالت “همیشه روشن” دارد، در واقع روشن نمی ماند. پس از فعال شدن، فقط ده ثانیه روشن می ماند و پس از آن باید روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا صفحه همیشه روشن را ببینید.

این نمایشگر دارای یک اسکنر اثر انگشت نوری است که به اندازه کافی جالب است که به عنوان نمایشگر ضربان قلب نیز عمل می کند. این گزینه کمی در زیر تنظیمات مدفون است، اما هنگامی که آن را پیدا کردید، فقط انگشت خود را روی سنسور نگه دارید تا ضربان قلب شما در زمان واقعی به شما بگوید.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

به طور کلی، در مورد نمایشگر ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G شکایت زیادی وجود ندارد. روشنایی بالا به ویژه هنگام عکاسی در فضای باز در نور روز مفید است. تنها مشکل، شارپ کردن تصویر نفرت انگیز است که برای همه برنامه های ویدیویی اعمال می شود. این هرگز نباید یک گزینه اجباری در هیچ دستگاهی باشد.

باتری و شارژ

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. ما در یک بررسی کامل یک تست کامل باتری را انجام خواهیم داد، اما در طول استفاده روزمره از گوشی عمر باتری خوبی دریافت کردیم.

این گوشی از شارژ 120 واتی با استفاده از فناوری اختصاصی HyperCharge شیائومی پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می کند که شارژ کامل گوشی 19 دقیقه طول می کشد.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

با استفاده از شارژر 120 واتی ارائه شده در جعبه، حدود 25 دقیقه طول کشید تا گوشی 100% از 1% را گزارش دهد. ما در گذشته نتایج مشابهی را از سایر گوشی های شیائومی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 120 واتی دریافت کرده ایم و حتی در آن زمان نیز این شرکت ادعا کرده بود که 19 دقیقه طول کشیده است. ما فکر می‌کنیم که شیائومی باید در ادعاهای تبلیغاتی خود تجدید نظر کند، زیرا آنها به طور مداوم از حد مجاز خارج هستند.

با این حال، 25 دقیقه زمان بسیار کوتاهی برای شارژ کامل یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و شما می توانید تنها در 15 دقیقه حدود 70 درصد یا تنها در پنج دقیقه 30 درصد به دست آورید. این ویژگی بسیار چشمگیر است اما نیاز به استفاده از شارژرهای اختصاصی شیائومی دارد.

از روی کنجکاوی، ما همچنین سعی کردیم شارژ کامل را با یک شارژر USB-PD 65 واتی انجام دهیم و کمی بیش از یک ساعت طول کشید، که هنوز هم بسیار خوب است.

بلندگوها

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G دارای مجموعه ای از بلندگوهای استریو است که یکی در داخل گوشی و دیگری در پایین گوشی قرار دارد. بلندگوی گوشی دارای یک دریچه اضافی در بالای دستگاه است.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

صدای بلندگوهای گوشی خیلی خوب نیست. صدا نسبتاً نازک است و در حالی که ما از کلمه tinny استفاده نمی کنیم، باس یا بدنه زیادی برای صدا وجود ندارد. علاوه بر این، بلندگوها برای استفاده در فضای باز صدای خاصی ندارند، اگرچه در داخل خانه به اندازه کافی هستند. این دو بلندگو هنگام پخش با هم از نظر توناژ و صدا به خوبی متعادل هستند، اما دیدن بدنه و باس بیشتر بلندگوی گوشی نسبت به بلندگوی پایینی که به صورت جداگانه پخش می شود، تعجب آور بود، زیرا معمولاً برای اکثر تلفن ها برعکس است.

این گوشی از کدک Dolby Atmos و پردازش صدا پشتیبانی می کند. در صورت فعال بودن، ویژگی‌های فضایی بلندگوها را بهبود می‌بخشد، در حالی که صدای آنها را در ارتفاع‌های پایین و بلند، اما فقط تا حد کمی، بهتر می‌کند.

این گوشی از خروجی صدای آنالوگ از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند، بنابراین نیازی به سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های USB DAC پس از فروش برای صدای سیمی ندارید.

خوشبختانه، هنگام استفاده از هدفون های سیمی یا بی سیم، می توانید Atmos و سایر پردازش های صوتی را غیرفعال کنید.

نرم افزار

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G با رابط کاربری MIUI 14 در بالای اندروید 13 عرضه می‌شود. این ناامیدکننده است زیرا شیائومی قبلاً اعلام کرده است و شروع به عرضه نسل بعدی HyperOS خود که بر روی Android 14 در دستگاه‌های دیگر اجرا می‌شود، شده است.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

این شرکت از قدیمی ترین ترفند موجود در کتاب در اینجا استفاده می کند. راه‌اندازی گوشی با نسخه قدیمی اندروید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از ارسال به‌ روز رسانی‌های کمتر در آینده دوری کنند. شیائومی وعده سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید را برای این دستگاه داده است، به این معنی که با اندروید 16 به جای اندروید 17 که گوشی با اندروید 14 عرضه شده بود، متوقف می‌شود. به‌روزرسانی HyperOS برای این دستگاه انتظار می‌رود در زمان نامشخصی برسد.

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G به همراه برادرانش در سری ردمی نوت 13 آخرین دستگاه شیائومی خواهند بود که با MIUI راه اندازی شده است، بنابراین بیشتر شبیه یک مصاحبه خروجی است تا بررسی. باز هم HyperOS از نظر ظاهر بی شباهت به MIUI نیست، بنابراین بسیاری از آنچه در اینجا گفته می شود در به روز رسانی اصلی بعدی اعمال می شود.

MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus MIUI 14 - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
MIUI 14

MIUI همیشه کمی سلیقه ای بوده است. این طراحی که عمدتاً پس از iOS مدل شده است، چیزی بیش از یک شباهت گذرا دارد و در حالی که بسیاری از رقبا که همین کار را انجام می‌دادند، ادامه یافته است، شیائومی در طول سال‌ها تنها دو برابر شده است که شامل قرض گرفتن برخی از ایده‌های مشکوک مانند مراکز اعلان و کنترل جداگانه، یک برنامه تنظیمات بیش از حد تو در تو، یک برگه اشتراک‌گذاری به طور عینی بدتر، و نیاز به وادار کردن هر نماد برنامه به‌صورت پیش‌فرض مربع است.

چیزی که MIUI همیشه در iOS و حتی اکثر پوسته های اندرویدی قبلاً داشته است، سطح باورنکردنی از قابلیت شخصی سازی است. بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربر را می‌توان آنقدر تغییر داد که رضایت شما را جلب کند که اغلب فضای کمی برای شکایت وجود دارد، زیرا تقریباً همیشه جایی برای تغییر چیزی که شما را آزار می‌دهد وجود دارد. این تغییر به ویژه مواردی مانند وضوح تصویر شکست ناپذیر برای ویدیو را بسیار خسته کننده می کند زیرا نه تنها برای کاربر آزاردهنده است بلکه در روح سیستم عامل نیز نیست. همچنین طراحی اپلیکیشن Settings را خسته‌کننده‌تر می‌کند، زیرا تعداد باورنکردنی از گزینه‌ها در آنجا وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تغییر داد، اما آنها اغلب در سطوح بسیار زیرین (مشابه iOS) قرار می‌گیرند که اکثر کاربران هرگز جرأت نمی‌کنند وارد آن شوند.

Bloatware و هرزنامه اعلان - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus Bloatware و هرزنامه اعلان - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus Bloatware و هرزنامه اعلان - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus Bloatware و هرزنامه اعلان - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus Bloatware و هرزنامه اعلان - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
Bloatware و اسپم های نوتیفیکیشن

 همانطور که سیستم عامل قابل تنظیم است، یکی از شکایات همیشه تعداد زیاد برنامه ها و سرویس های غیر ضروری است که از قبل نصب شده اند، که بسیاری از آنها را نمی توان حذف یا غیرفعال کرد. آیا دلیل خوبی وجود دارد که گوشی دارای دو برنامه پیام کوتاه، دو مدیر فایل، دو فروشگاه برنامه، دو برنامه گالری و دو مرورگر باشد؟ نه واقعا. گوشی‌های Redmi به‌ویژه از نظر حجم نرم‌افزارهایی که با آن عرضه می‌شوند، توهین‌آمیز هستند. ما 18 برنامه غیر بومی را شمارش کردیم که بسیاری از آنها بازی بودند که به غیر از برنامه های شیائومی و گوگل از قبل روی تلفن نصب شده بودند. به نظر می رسد شیائومی فراموش کرده است که این روزها گوشی های خود را برای چه چیزی خرده فروشی می کند، زیرا ما انتظار نداریم یا دوست نداریم این سطح از زباله را در دستگاه های گران قیمت ببینیم.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

توجه داشته باشید، این جدا از تبلیغاتی است که هنوز بسیاری از برنامه های شخص اول را در دستگاه های Redmi در بازارهایی مانند هند گرفتار می کنند، و شما باید برای غیرفعال کردن آنها در هر یک از این برنامه ها تلاش کنید. باز هم، آن چیزی نیست که در یک دستگاه ممتاز انتظار دارید.

سپس اعلان های بی پایان وجود دارد. بهترین توصیه‌ای که می‌توان به یک کاربر جدید گوشی هوشمند شیائومی کرد این است که فوراً به تنظیمات بروید و اعلان‌ها را برای هر برنامه شخص اول (یا حداقل آن‌هایی که به شما اجازه می‌دهند) غیرفعال کنید، در غیر این صورت آنها از ارسال اسپم به شما جلوگیری نمی‌کنند. به طور خاص ویژگی App Vault بی‌وقفه اطلاعاتی را که نه مشترک شده‌اید و نه به آن اهمیت می‌دهید، به شما ارسال می‌کند.

این نرم افزار همچنان یک موضوع بحث برانگیز برای گوشی های شیائومی است. مانند یک نسخه سوپرشارژ iOS با بهترین و بدترین جنبه‌های اندروید است.

عملکرد

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G بر روی MediaTek Dimensity 7200-Ultra اجرا می شود که به نظر می رسد یک نوع سفارشی از Dimensity 7200 برای این دستگاه باشد. با این حال، به نظر می رسد که هیچ تفاوتی روی کاغذ در مورد پیکربندی هسته و سرعت ساعت وجود ندارد. سفارشی‌سازی‌ها ممکن است تا حد زیادی به ISP و نحوه تعامل آن با دوربین محدود شود.

این گوشی همچنین دارای حافظه LPDDR5 تا 12 گیگابایت و حافظه UFS 3.1 تا 512 گیگابایت است. واحد بررسی ما در اینجا دارای 12 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. هیچ پشتیبانی برای گسترش حافظه وجود ندارد.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

عملکرد ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G واقعاً چشمگیر بود. گوشی بسیار پاسخگو است و عملکرد اسکرول بسیار روان است. این معمولاً مانعی است که بسیاری از تلفن‌ها حتی زمانی که ادعا می‌کنند پریمیوم هستند و سخت‌افزار شیک دارند، نمی‌توانند از پس آن برآیند، اما شیائومی این جنبه از تجربه کاربری را از بین برده است. این یک گوشی کارآمد است و استفاده از آن برای کارهای روزمره لذت بخش است.

متأسفانه، ما نتوانستیم برخی از معیارهای معمول خود را اجرا کنیم زیرا واحد بررسی ما از اتصال آنها به اینترنت جلوگیری می کرد، که سپس آنها را از دانلود داده های اضافی که به آنها اجازه اجرا می داد، باز می داشت. ما مجبور شدیم آزمایش را به معیارهایی که عملیاتی بودند محدود کنیم. ما آرزو می‌کنیم که سازندگان از اختراع روش‌های جدید و خلاقانه برای تداخل در فرآیند آزمایش دست بردارند و اجازه دهند دستگاه برای خود باقی بماند. در صورت عملیاتی شدن این معیارها ممکن است نتایج را به روز کنیم.

در بنچمارک‌هایی که می‌توانیم اجرا کنیم، می‌توان دید که ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G چندان رقابتی نیست و در مقابل دستگاه‌های قدیمی مانند OnePlus 11R و Nord 3 با اختلاف بسیار مغلوب شده است. اما این یکی از مواردی است که در آن بنچمارک ها کل داستان را بیان نمی کنند و همانطور که قبلا ذکر شد، این گوشی در استفاده روزمره عملکرد شگفت انگیزی دارد.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

دوربین

ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G دارای سه دوربین در پشت است که دوربین اصلی یکی از ویژگی‌های کلیدی بازار این دستگاه است. ما در اینجا یک سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ به همراه لنز 7P معادل 23 میلی متر، دیافراگم f1.65 و OIS داریم. این سنسور به طور پیش فرض در حالت 16 به 1 کار می کند و تصاویر 12.5 مگاپیکسلی تولید می کند. با این حال، می تواند تصاویر بومی 200 مگاپیکسلی را بگیرد و همچنین از کراپ های مرکزی برای تولید تصاویر 2x و 4x بدون اتلاف استفاده کند.

دو دوربین دیگر شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماکرو 2 مگاپیکسلی هستند.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plusبرنامه دوربین به خوبی چیدمان شده است، با تمام حالت‌های اصلی در پایین قرار گرفته‌اند و گزینه‌های اضافی را می‌توان با کشیدن انگشت به پایین روی صفحه نمایش به نمایش گذاشت. از نظر ویژگی‌ها، مظنون‌های معمول خود مانند حالت شب، حالت پرتره و همچنین حالت حرفه‌ای را دریافت می‌کنید. متأسفانه، در حالت حرفه ای هیچ تصویر RAW وجود ندارد، که به شدت مفید بودن آن را محدود می کند.

برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus برنامه دوربین - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
برنامه دوربین

حالا برای کیفیت تصویر. کیفیت تصاویر دوربین اصلی به دلیل بازتولید رنگ پایین کمی پایین بود. همه تصاویر دارای یک سوگیری سرخابی هستند که در برخی موارد می تواند بسیار قابل توجه باشد. رنگ‌ها همچنین فاقد گرما هستند، که بیشتر بر رنگ‌های قرمز تأثیر می‌گذارد و سایه‌های تیره‌تر مانند خاک قرمز در برخی عکس‌ها اغلب قهوه‌ای به نظر می‌رسند. سوگیری سرخابی به ویژه برای رنگ پوست مخرب است، با رنگ های تیره تر اغلب به جای قهوه ای صورتی به نظر می رسد.

دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 64، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/278s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 125، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 64، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/332s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/349s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 200، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

واحد بررسی ما همچنین انحراف رنگی قابل‌توجهی را در چندین عکس نشان داد که منجر به حاشیه‌های بنفش قابل‌توجهی در اطراف لبه‌های با کنتراست بالا، مانند برگ‌های درخت در جلوی آسمان شد. این معمولاً یک مصنوع عدسی است که می‌توان آن را از طریق نرم‌افزار سرکوب کرد، اما به نظر نمی‌رسد که در واحد ما اتفاق می‌افتد.

وضعیت رنگ‌ها تاسف‌آور بود، زیرا سطح جزئیات و محدوده دینامیکی در تصاویر رضایت‌بخش است، اگرچه مانند گوشی‌های سامسونگ تمایل به نوردهی بیش از حد با توقف وجود دارد. اگر شیائومی بتواند رنگ‌ها و نوردهی را تنظیم کند، این دوربین می‌تواند بسیار توانمند باشد، اما در حال حاضر اینطور نیست.

فقط برای توضیح بیشتر این نکته، در اینجا آن را با OnePlus 11R مقایسه می کنیم. جزئیات سایه در OnePlus چشمگیر نیست، اما نمایش رنگ بسیار بهتر و دقیق تری دارد. این صحنه مانند تصاویر OnePlus به نظر می‌رسد، که بیشتر نشان می‌دهد که Redmi در مقایسه با چه میزان منحرف شده است.

دوربین اصلی: Redmi Note 13 Pro+ 5G - f/1.6, ISO 50, 1/305s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی: OnePlus 11R - f/1.8، ISO 50، 1/425s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی: Redmi Note 13 Pro+ 5G - f/1.6, ISO 50, 1/346s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی: OnePlus 11R - f/1.8، ISO 50، 1/288s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی: Redmi Note 13 Pro+ 5G - f/1.6, ISO 50, 1/178s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی: OnePlus 11R - f/1.8، ISO 50، 1/281s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی: Redmi Note 13 Pro+ 5G • OnePlus 11R

هر دو با وجود چهار برابر تعداد پیکسل‌های یکی از آنها، سطح جزئیات یکسانی دارند و این به دلیل عملکرد سنسور روی Redmi Note 13 Pro+ 5G در حالت 16 به 1 است، به این معنی که تنها 12.5 مگاپیکسل داده را ضبط می‌کند و فشرده نمی‌کند. 200 مگاپیکسل در یک تصویر 12.5 مگاپیکسلی.

اما داشتن یک سنسور 200 مگاپیکسلی یک مزیت دارد و آن در هنگام زوم است. زوم 2 برابری از یک برش وسط و حالت 4 به 1 برای تولید یک تصویر 12.5 مگاپیکسلی استفاده می کند که بسیار واضح و همتراز با هر دوربین 2 برابری بومی است. در واقع، بهتر به نظر می رسد زیرا شما همچنان از مزایای اپتیک و دیافراگم برتر برخوردار هستید که دوربین های تله فوتو بومی فاقد آن هستند.

زوم دیجیتال 2 برابری بدون ضرر - f/1.6، ISO 320، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 2 برابر - f/1.6، ISO 80، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 2 برابر - f/1.6، ISO 64، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
2 برابر زوم دیجیتال بدون ضرر - f/1.6، ISO 50، 1/499s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون افت 2 برابری - f/1.6، ISO 50، 1/252s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 2 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/708s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
زوم دیجیتال بدون ضرر 2 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/761s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال 2 برابری بدون ضرر - f/1.6، ISO 160، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
2 برابر زوم دیجیتال بدون ضرر

تصاویر 4x بیشتر برش داده می شوند و در حالت 1 به 1 عکس می گیرند تا واضح نباشند اما همچنان کاملا قابل استفاده باشند.

زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 100، 1/50s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/123s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/50s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/593s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/222s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/848s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 50، 1/763s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم دیجیتال بدون ضرر 4 برابر - f/1.6، ISO 64، 1/50s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
4 برابر زوم دیجیتال بدون ضرر

تصاویر 200 مگاپیکسلی بومی دارای جزئیات زیادی هستند، اما اندازه فایل ها می تواند از 8 برابر تا 10 برابر فایل های 12.5 مگاپیکسلی متغیر باشد. این تصاویر همچنین از سطح پردازشی مشابه تصاویر 12.5 مگاپیکسلی بهره نمی برند، بنابراین محدوده دینامیکی بدتر است و مشکلات مربوط به انحراف رنگی بیشتر برجسته می شوند.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/420s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 100، 1/50s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/352s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی - f/1.6، ISO 50، 1/100s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی

چیزی که منطقی تر بود داشتن یک حالت 50 مگاپیکسلی با 4 تا 1 پیکسل است. اینها هنوز هم می‌توانستند جزئیات زیادی با اندازه‌های فایل قابل کنترل‌تر و پردازش تصویر بهتر داشته باشند.

رفتن به دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، چیز خاصی نیست. وضوح برای این دید گسترده کافی نیست، بنابراین سطح جزئیات به طور قابل درک پایین است. تصاویر دارای محدوده دینامیکی مناسبی هستند و درجه بندی رنگ در اکثر موارد با دوربین اصلی مطابقت دارد. این دوربین همچنین حاشیه‌های بنفش را نشان می‌دهد، بنابراین به نظر می‌رسد مشکلی سیستماتیک با نرم‌افزار باشد تا دوربین یک دوربین خاص.

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/999s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/303s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/1190s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/423s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/903s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/349s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/471s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/174s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نسبت به آنچه در گذشته دیده‌ایم دارای مشکل کمتری است، اما با این وجود هنوز بسیار افتضاح است.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

بدترین بخش این است که دوربین ماکرو در این گوشی کاملاً اضافی است زیرا می توانید به سادگی با عقب نشینی و استفاده از زوم 2 یا حتی 4 برابری روی دوربین اصلی، نتایج بسیار بهتری دریافت کنید. وضوح و جزئیات بیشتر، رنگ‌ها و محدوده دینامیکی بهتر و تحریف های بسیار کمتری با عمق میدان دلپذیرتر دریافت می‌کنید. ما قبلاً این را گفته‌ایم، اما دوربین‌های ماکرو فقط برای پر کردن برگه مشخصات وجود دارند و به نظر می‌رسد که پول بیشتری به دست می‌آورید در حالی که این فقط یک کلاهبرداری است.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus زوم 4 برابری بدون ضرر - f/1.6، ISO 50، 1/50s - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی • زوم بدون افت 4 برابری

با رفتن به ویدیو، ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K تا حداکثر 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این یک محدودیت برای خود چیپست است زیرا سنسور می تواند ترکیبات وضوح و نرخ فریم بسیار بالاتری را انجام دهد.

ویدیوهای 4K ظاهر نسبتاً دلپذیری دارند، به طوری که سطح وضوح بیش از حدی را که معمولاً در تلفن‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم، نشان نمی‌دهند و در عین حال سطح جزئیاتی را که از یک ویدیوی 4K انتظار می‌رود حفظ می‌کنند. متأسفانه، همچنان از همان تعصب سرخابی و حاشیه های رنگی در تصاویر ثابت رنج می برد و در موارد نادری می تواند واقعاً بد به نظر برسد.

عکس‌هایی از ویدیوی 4K - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus عکس‌هایی از ویدیوی 4K - بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus
عکس از ویدیوی 4K

ترکیب OIS و EIS برای عکس های دستی به اندازه کافی خوب عمل می کند، اما اگر راه رفتن یا دویدن را انتخاب کنید، لرزش قابل توجهی وجود دارد و به خوبی دستگاه های گران قیمت تر سرکوب نمی شود.

دوربین فوق عریض تنها می تواند تا رزولوشن 1080p ضبط کند و فیلم ها به طور قابل توجهی نرم و کم نور هستند تا نویز سایه را پنهان کند. با این حال، آنها می توانند تحت شرایط مناسب قابل استفاده باشند.

خلاصه مطلب

قیمت ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G از 31999 INR در هند شروع می شود که بالاترین قیمت برای دستگاه های سری Redmi است. با این پول، طراحی و کیفیت ساخت قابل توجهی را دریافت می کنید، بهترین تا به حال در گوشی های Redmi. کیفیت نمایشگر نیز عالی است و ما از عملکرد دستگاه در کارهای روزمره بسیار راضی بودیم. شارژ سریع 120 واتی نیز یک ویژگی خارق‌العاده است و ما از گنجاندن شارژر 120 واتی در دنیایی که به سرعت از بسته‌ها ناپدید می‌شوند قدردانی می‌کنیم.

بررسی عملی Redmi Note 13 Pro Plus

با این حال، ما چندان از دوربین راضی نبودیم. ویژگی زوم بدون اتلاف رزولوشن عظیم 200 مگاپیکسلی واقعاً تمیز است، اما مشکلات رنگی قابل توجهی وجود داشت که همه دوربین‌های دستگاه را آزار می‌داد. خبر خوب این است که قابل تعمیر است و ما امیدواریم که شرکت موارد را بر اساس بازخورد ارائه شده در اینجا تنظیم کند.

متأسفانه، ما شاهد تغییرات زیادی در بخش نرم افزاری نیستیم، که همچنان یکی از ضعیف ترین جنبه های دستگاه Redmi است. با وجود افزایش روزافزون قیمت‌ها، این گوشی همچنان مملو از نرم‌افزارها، تبلیغات و برنامه‌هایی با اعلان‌های آزاردهنده است.

چرا باید گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G را خریداری کنیم

  • طراحی خوب و دوام دارای رتبه IP68
  • کیفیت نمایش عالی
  • عملکرد سریع و روان
  • سرعت شارژ بسیار سریع

چرا نباید گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G را خریداری کنیم

  • نرم افزار پر از نرم افزارهای bloatware، برنامه های اضافی و نوتیفیکیشن های مزاحم است
  • فیلتر شارپنینگ و اشباع دائمی برای برنامه های ویدیویی خسته کننده است
  • دوربین دارای مشکلات تعادل رنگ سفید و حاشیه رنگ است

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید