نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 5G 12, قیمت و مشخصات فنی

ردمی نوت 12

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 12 . بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی ردمی نوت 12.

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 5G 12, قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

با توجه به اینکه نسخه 4G مقرون به صرفه‌ترین ردمی نوت 12 امسال عرضه نشده است، وقت آن رسیده است که تغییرات 5G را نیز بدانید. نکته اینجاست که ردمی نوت 12 4G و نوت 12 5G از سخت افزار متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین تجربه کاربر ممکن است کمی متفاوت باشد. 

واضح ترین تفاوت در چیپست ها است. 4G دارای پردازنده اسنپدراگون 685 است، در حالی که گزینه 5G دارای تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 است. و برخلاف انتظار ما، دومی از هر نظر قدرتمندتر به نظر می رسد زیرا ردمی نوت 12 اصلی با قابلیت 5G تقریباً 100 یورو بیشتر به فروش می رسد.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 12 در یک نگاه

بدنه: 165.9×76.2×8.0mm, 188g; گوریلا گلس 3 جلو، پلاستیکی پشت و قاب; IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 120 هرتز، 1200 نیت (پیک)، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.
چیپست: Qualcomm SM4375 Snapdragon 4 Gen 1 (6 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.0 GHz Cortex-A78 & 6×1.8 GHz Cortex-A55); Adreno 619.
حافظه: 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 14 
دوربین عقب: عریض (اصلی): 48 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120˚، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.5، (عریض)، 1/3.0 اینچ
فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.
باتری: 5000 میلی آمپر؛ سیمی 33 وات، 50 درصد در 22 دقیقه (تبلیغ شده).
سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری
لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 8 میلیون تومان است.
نسخه 5G همچنین دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به جای 50 مگاپیکسل است که 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه را ارائه می دهد. در غیر این صورت، با مدل 4G از همان پنل OLED 120 هرتزی، شارژ سریع 33 واتی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و از ترکیب سه گانه – رادیو FM، اسلات کارت microSD اختصاصی و جک 3.5 میلی متری صدا – ویژگی های مورد توجه یک گوشی میان رده.
Xiaomi Redmi Note 12 review
 به شما پیشنهاد می‌کنیم در صفحات بعدی به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چیپست ظاهراً کارآمدتر اسنپدراگون 4 نسل 1 در برابر اسنپدراگون 685 از نظر عملکرد و استقامت چگونه عمل می‌کند.

آنباکسینگ شیائومی ردمی نوت 12

این دستگاه در یک جعبه خرده فروشی استاندارد حاوی تمام دفترچه های راهنمای کاربر معمولی، یک کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده، و همچنین شارژ مناسب 33 واتی عرضه می شود.
ردمی نوت 12
همچنین یک قاب محافظ شفاف و سیلیکونی جایزه برای شروع کار در جعبه وجود دارد.

بررسی طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 12

طراحی ردمی نوت 12 کمی با گزینه 4G متفاوت است و بیشتر با سایر اعضای خانواده ردمی نوت 12 مطابقت دارد. در واقع، تقریباً شبیه به حرفه ای ها است – همان انحناها، ظاهر و جزیره دوربین. برآمدگی دوربین آنقدر بیرون زده نمی شود و حلقه های جداگانه دوربین فقط کمی بیرون می آیند.

Xiaomi Redmi Note 12 review

پشت گوشی با پلاستیک مات پوشیده شده است که شبیه شیشه است. ما رنگ سبز مات را داریم، اما مشکی مات و آبی Mystique نیز وجود دارد. اثر انگشت و لکه‌ ها را می‌توان در زاویه‌ای مشخص دید، اما از برجسته بودن دور هستند. آنها نیز به سرعت پاک می شوند.

منحنی‌های کناره‌ها بدون ایجاد برجستگی ناخواسته با قاب کناری، چسبندگی خوب و راحت را فراهم می‌کنند. با این حال، ردمی نوت 12 به دلیل پوشش مات، لغزنده است.

Xiaomi Redmi Note 12 review

قاب کناری نیز از پلاستیک با روکش مات ساخته شده است. در سمت راست دکمه تنظیم صدا به همراه دکمه پاور قرار دارد که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند.

دکمه پاور دقیقاً در دسترس انگشت شست قرار دارد، اما دکمه تنظیم صدا نیاز به کشش دارد.  تشخیص این دو دکمه سخت است. آنها تقریباً با لمس یکسان هستند و گاهی اوقات می توانید به اشتباه ضربه بزنید.

Xiaomi Redmi Note 12 review

سمت چپ فقط سینی سیم کارت/کارت microSD را در خود جای داده است و در پایین، کانکتور USB-C و مشبک بلندگو را می بینیم. جک 3.5 میلی‌متری صدا در قسمت بالایی قاب قرار گرفته است تا با بلستر IR همراهی کند.

Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review
Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review

نمای جلویی کاملاً مشابه نسخه 4G است که با توجه به اینکه دو دستگاه پنل مشابهی دارند جای تعجب نیست. قاب های بالا و کناری نسبتاً نازک هستند، اما چانه پایینی بسیار ضخیم است. این معمولا در مورد گوشی های ارزان قیمت صدق می کند. حداقل بریدگی دوربین سلفی بسیار کوچک است.
Xiaomi Redmi Note 12 review
و حتی اگر پانل جلویی کاملاً مسطح است، کناره‌ ها تیز نیستند و شکاف یا برآمدگی ناخوشایندی را در محل برخورد با قاب کناری ایجاد نمی‌کند.
Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review Xiaomi Redmi Note 12 - Xiaomi Redmi Note 12 review
به طور کلی، از نظر طراحی، ردمی نوت 12 مناسب است. وزن آن کاملاً سبک است و وزن آن به 188 گرم می رسد که برای یک گوشی هوشمند 6.67 اینچی خیلی ضعیف نیست. شاید کمی سنگین تر باشد که این تصور را از یک گوشی سنگین تر می دهد. گواهی IP53 در برابر گرد و غبار و پاشش پاشیده نیز یک امتیاز خوب در بخش قیمت زیر 300 یورو است.

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت 12

هر دو، ردمی نوت 12 4G و ردمی نوت 12 5G یک پنل نمایش دارند – AMOLED، رزولوشن 1080 x 2400 پیکسل، مورب 6.67 اینچ و با رفرش ریت 120 هرتز. هیچ قابلیت ویدیوی HDR وجود ندارد، اما ما انتظار نداشتیم.

Xiaomi Redmi Note 12 review

و از آنجایی که این دو گوشی پنل یکسانی دارند، نتایج آزمایش ما برای همه مقاصد یکسان بود.
در حالت دستی، حداکثر روشنایی 447 نیت را دریافت کردیم، در حالی که در حالت خودکار، پنل به حداکثر 706 نیت رسید. اینها به ترتیب به 474 و 744 نیت ما در نسخه 4G نزدیک هستند. به تفاوت 30-40 نیت اهمیت ندهید. این یک انحراف نسبتاً استاندارد در واحدهای مختلف است و به سختی قابل توجه است.
به طور خلاصه، با ردمی نوت 12، صفحه نمایش OLED به اندازه کافی روشن خواهید داشت که خوانایی عالی در نور خورشید را ارائه می دهد.
ردمی نوت 12
وقتی صحبت از بازتولید رنگ به میان می‌آید، بهترین نتایج را در حالت به اصطلاح رنگ استاندارد دریافت کردیم. dE2000 که در برابر فضای رنگی sRGB اندازه‌گیری کردیم، 1.4 بود، که قابل توجه است – اگر تا به حال دیده‌ایم، این صفحه‌نمایش کالیبره‌شده رنگی است.

کنترل HRR

کنترل رفرش ریت بالا بسیار ساده است. در واقع خیلی ساده است. هنگامی که رابط کاربری روی صفحه در حالت غیرفعال است، این نرم‌افزار به 60 هرتز کاهش نمی‌یابد، و تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که پخش‌کننده ویدیو مانند YouTube، Netflix یا برنامه Gallery را راه‌اندازی کنید. در تمام سناریوهای دیگر، شما 120 هرتز ثابت خواهید داشت. این رویکرد مصرف کلی انرژی را افزایش می دهد، اما دیده نمی شود – Galaxy A34 که اخیراً بررسی کردیم، تقریباً همان رفتار را داشت.

بررسی عمر باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 به همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مانند همتای 4G خود متکی است، اما همچنین از چیپست متفاوتی استفاده می کند که ظاهراً کارآمدتر است. و با قضاوت بر روی تست های روی صفحه نمایش، در سناریوی مرور وب تا حدودی بهتر است، اما در تست پخش ویدئو به این اندازه دوام نیاورد.
Xiaomi Redmi Note 12 review
در هر صورت، ما از زمان اجرا روی صفحه نمایش راضی هستیم، اما به دلیل زمان ضعیف استندبای، این گوشی رتبه استقامت 101 ساعته را دریافت می کند. این مقدار برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با باتری بزرگ کمی است.
به نظر می رسد این موضوع رایج در کل خط تولید ردمی نوت 12 باشد. به نظر می رسد مصرف برق آماده به کار برای همه آنها بالاتر از حد معمول باشد.
ردمی نوت 12

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی ردمی نوت 12

دو گوشی ردمی نوت 12 نیز استاندارد باتری و شارژ یکسانی دارند. ما شک داریم که چیپست ها تفاوتی را در معادله ایجاد کنند و نتایج این را تأیید می کند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پس از یک ساعت و 8 دقیقه با استفاده از شارژر 33 واتی به طور کامل پر می شود، در حالی که در 30 دقیقه، 56 درصد از شارژ را مشاهده خواهید کرد. تفاوت بین زمان شارژ در هر دو دستگاه بسیار ناچیز است و به راحتی با خطای آماری قابل توضیح است.

در مقابل راه حل های رقیب، ردمی نوت 12 عملکرد خوبی دارد. شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی شده برای رده قیمتی بسیار مناسب است.

ردمی نوت 12

ردمی نوت 12

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی ردمی نوت 12

ردمی نوت وانیلی امسال از تنظیم بلندگو صرف نظر کرده و تنها به بلندگوی پایینی متکی است. این کمی ناامید کننده است زیرا ردمی نوت 11 از سال گذشته یک تنظیم استریو را ارائه کرد.

در هر صورت، بلندی صدا شگفت انگیز نیست، اما به اندازه کافی “خوب” در -28.1 LUFS است. از نظر کیفیت هم نباید انتظار زیادی داشته باشید. بیس کسل کننده است و صداهای با فرکانس بالا با صدای بالاتر شروع به زنگ زدن می کنند.

و در حالی که جایگزین های زیادی برای ردمی نوت 12 4G با بلندگوهای استریو وجود نداشت، بسیاری از رقبای ردمی نوت 12 5G دارای بلندگوهای استریو هستند.

ردمی نوت 12

بررسی عملکرد و نرم افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 12

با کمال تعجب، ردمی نوت 12 5G در هنگام راه‌اندازی اندروید 12 قدیمی‌تری دریافت می‌کند. ، آن را به خاطر بسپار. از نظر ویژگی، این نباید مشکلی باشد زیرا اکثر گوشی های MIUI مجموعه ویژگی های یکسانی را به اشتراک می گذارند و محدودیت های سخت افزاری را ممنوع می کند. این بدان معناست که هر دو دستگاه اساساً یک نرم افزار دریافت می کنند، اما تکرار 4G دارای آخرین اندروید 13 به عنوان پایه است. و ما ترجیح می‌دهیم که آخرین نسخه اندروید را برای آینده محافظت کنیم، به خصوص که اندروید 13 بیش از نیم سال است که وجود دارد.

Xiaomi Redmi Note 12 review

ظاهراً MIUI 14 تقریباً از ابتدا ساخته شده است زیرا مهندسان معماری اصلی رام MIUI را در سطح کرنل اندروید بازسازی کرده‌اند. این شامل CPU جدید، GPU و زمانبندی حافظه، اندازه سیستم عامل کوچکتر و کاهش مصرف حافظه به طور کلی است. در نتیجه، شیائومی ادعا می‌کند 60 درصد تجربه نرم‌تر و فرآیندهای بهینه‌تر شده است. فشرده سازی خودکار برای برنامه هایی که به طور فعال استفاده نمی شوند نیز وجود دارد. با این حال، متأسفانه، اینها ویژگی هایی نیستند که بتوانیم به طور قابل اعتماد آزمایش و تأیید کنیم.
از نظر ویژگی، ما برخی از قابلیت‌های تبلیغاتی MIUI 14 را پیدا کردیم. پوشه‌های بزرگ‌ شده جدید اینجا هستند و برنامه گالری علاوه بر ادغام لنز Google، به تشخیص متن بومی نیز دست می‌یابد. پوشه های بزرگ جدید در صفحه اصلی نیز در دسترس هستند. اگرچه، پوشه های اندازه XXL در هیچ کجا یافت نمی شوند، بنابراین می توانید بین Regular و Enlarged یکی را انتخاب کنید.
Large folders - Xiaomi Redmi Note 12 review Large folders - Xiaomi Redmi Note 12 review
ویژگی‌های دیگری مانند جابجایی دستگاه‌های هوشمند برای مدیریت آسان‌تر دستگاه‌های هوشمند شیائومی، ویجت‌های جدید و کلید خاموش کردن اعلان‌های دائمی در هیچ کجا یافت نمی‌شوند. همچنین همچنان منتظر گزینه تاریخچه اعلان هستیم که یک ویژگی درونی اندروید است.
بقیه کار طبق معمول است، و ما سعی خواهیم کرد بر روی ویژگی هایی تمرکز کنیم که تا حدودی منحصر به فرد MIUI هستند یا به نوعی عملکردهای برجسته هستند.
تقسیم بین اعلانات و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.
General settings - Xiaomi Redmi Note 12 review General settings - Xiaomi Redmi Note 12 review General settings - Xiaomi Redmi Note 12 review
صفحه اصلی، برنامه های اخیر و تنظیمات کلی بدون تغییر باقی می مانند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.
Home screen, recent apps, notification shade, Control center - Xiaomi Redmi Note 12 review Home screen, recent apps, notification shade, Control center - Xiaomi Redmi Note 12 review Home screen, recent apps, notification shade, Control center - Xiaomi Redmi Note 12 review Home screen, recent apps, notification shade, Control center - Xiaomi Redmi Note 12 review
برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، منوی MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند (شما می‌توانید به تراز افقی استاندارد تغییر دهید) و چندین میانبر مفید ارائه می‌دهد. اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، شما می توانید حداکثر یک برنامه را در یک زمان باز نگه دارید. اگر می‌خواهید میانبر سریع‌تری برای برنامه‌هایی که از پنجره‌های آزاد پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید، فقط نوار کناری را فعال کنید.
Sidebar and Floating windows - Xiaomi Redmi Note 12 review Sidebar and Floating windows - Xiaomi Redmi Note 12 review Sidebar and Floating windows - Xiaomi Redmi Note 12 review Sidebar and Floating windows - Xiaomi Redmi Note 12 review
تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 14 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.
Themes app and other customizations - Xiaomi Redmi Note 12 review Themes app and other customizations - Xiaomi Redmi Note 12 review Themes app and other customizations - Xiaomi Redmi Note 12 review Themes app and other customizations - Xiaomi Redmi Note 12 review Themes app and other customizations - Xiaomi Redmi Note 12 review
البته، علاوه بر تنظیمات از پیش تعیین شده، تنظیمات نمایشگر همیشه روشن نیز موجود است. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، افکت Notification لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند، اما امکان سفارشی‌سازی جز چند رنگ مختلف و گزینه Starlight وجود ندارد. این اثر می تواند با یا بدون AOD کار کند.
Always-on display options - Xiaomi Redmi Note 12 review Always-on display options - Xiaomi Redmi Note 12 review Always-on display options - Xiaomi Redmi Note 12 review Always-on display options - Xiaomi Redmi Note 12 review Always-on display options - Xiaomi Redmi Note 12 review
با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه شده است. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برخی برنامه‌ها اعمال کند.
Security app - Xiaomi Redmi Note 12 review Security app - Xiaomi Redmi Note 12 review
در مجموع، MIUI 14 از نظر تجربه کلی کاربر نسبت به تکرار سیزدهم کمی تغییر کرده است و این بد نیست. مثل همیشه سریع و قابل تنظیم است.
Xiaomi Redmi Note 12 review
شیائومی توجه ویژه ای به بخش لمسی این دستگاه داشته است و ما متوجه شدیم که موتور آن واضح، قوی، دقیق و پاسخگو است. به بسیاری از اقدامات در سراسر سیستم و هنگام ناوبری واکنش نشان می دهد. حتی اگر آن را مزاحم یا به اندازه کافی قوی نیست، یک شدت بازخورد لمسی وجود دارد.

عملکرد بنچمارک

اسنپدراگون 4 نسل 1 بیش از نیم سال پیش عرضه شد، اما این اولین بار است که با آن بازی می کنیم. نرخ پذیرش برخی از چیپست های اخیر Qaulcomm نسبتاً کند بوده است. در هر صورت، اسنپدراگون 4 نسل 1 قرار است جانشین تراشه های سری اسنپدراگون 400 شود که کارایی و کارایی بالاتری را ارائه می دهد. این تراشه مبتنی بر گره تولید 6 نانومتری TSMC است و از یک CPU هشت هسته ای استفاده می کند.
Xiaomi Redmi Note 12 review
خود CPU از 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است در حالی که هسته های دیگر 6 هسته Cortex-A55 روی 1.8 گیگاهرتز کار می کنند. از طرف دیگر، Adreno 619 وظایفی را که نیاز به پردازش گرافیکی دارند، انجام می دهد. این پردازنده گرافیکی به طور خاص در بسیاری از چیپست‌های سری اسنپدراگون 600 و 700 استفاده شده است، بنابراین در سطح پایین‌تر اسنپدراگون از آن استقبال می‌شود.
دستگاهی که در حال بررسی آن هستیم نسخه استاپ با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. در غیر این صورت، این گوشی در دو مدل 4/128 گیگابایتی و 6/128 گیگابایتی به فروش می رسد. حالا بدون بحث بیشتر، بیایید به معیارها برسیم.
ردمی نوت 12
ردمی نوت 12
ردمی نوت 12
متأسفانه، ما نتوانستیم مجموعه کاملی از بنچمارک ها را روی ردمی نوت 12 5G اجرا کنیم زیرا برخی از آنها محدود شده بودند. با این حال، Geekbench و AnTuTu برای سنجش عملکرد کلی اسنپدراگون 4 نسل 1 کافی هستند. و علاوه بر این، ما قبلاً تعداد زیادی پردازنده گرافیکی Adreno 619 را در پایگاه داده خود آزمایش کرده ایم.
اسنپدراگون 4 نسل 1 در زمینه سایر چیپست‌های موجود در همان قیمت، عملکرد خوبی دارد. در بارهای کاری تک رشته ای از رقبا عقب تر است اما در سناریوهای CPU چند هسته ای همگام است. در تست های ترکیبی، SoC از بقیه عقب تر است. این گوشی تنها اسنپدراگون 685 را در ردمی نوت 12 4G و ردمی نوت 11 سال گذشته را با اسنپدراگون 680 مشابه شکست داد.
دیگر گوشی هایی که از اسنپدراگون 695 استفاده می کنند، به وضوح قدرت بیشتری در زیر کاپوت دارند. حتی تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ نیز در دو مورد از این سناریوها عملکرد بهتری دارد. تنها در تست Geekbench تک هسته ای از SD4 Gen 1 عقب تر است.

بررسی دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 12

تنظیمات دوربین کمی با نسخه 4G گوشی متفاوت است. دوربین اصلی در اینجا با یک دوربین 48 مگاپیکسلی جایگزین شده و با دیافراگم f/1.8 جفت شده است. به غیر از دوربین اصلی، بقیه سخت افزار دوربین در این دو گوشی یکسان است.

Xiaomi Redmi Note 12 review

ما یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.2، 120 درجه، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر فوق عریض داریم که در پشت به همراه یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 قرار دارد.
برای سلفی، ردمی نوت  12s از صفحه نمایش 13 مگاپیکسلی، f/2.5، (واید)، 1/3.0 اینچی استفاده می کند.

منوهای دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خود را دارد. اول، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها با استفاده از سایدوایپ‌ها کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید.
سوایپ‌ های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌ های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.
می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بیرون‌کش (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.
Camera modes - Xiaomi Redmi Note 12 review Camera modes - Xiaomi Redmi Note 12 review Camera modes - Xiaomi Redmi Note 12 review Camera modes - Xiaomi Redmi Note 12 review Camera modes - Xiaomi Redmi Note 12 review
منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌های اضافی از جمله حالت ماکرو را خواهید یافت. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک میانبر برای لنز گوگل دارید. ما متوجه شدیم که کلید HDR همیشه پس از بستن برنامه دوربین خاموش می شود. بنابراین از آن آگاه باشید و همیشه بررسی کنید که آیا سوئیچ HDR روشن است یا خیر. توصیه می کنیم آن را روشن نگه دارید، حتی اگر نرم افزار به ندرت حالت HDR را انتخاب کند.
Camera settings - Xiaomi Redmi Note 12 review Camera settings - Xiaomi Redmi Note 12 review
همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئون، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره، و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.
حالت شب فقط در دوربین اصلی و در حالت زوم 2 برابری در دسترس است.

عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی

  ردمی نوت 12 تا زمانی که شرایط نوری مناسب وجود داشته باشد، عکس‌های مناسبی می‌گیرد. به هر حال انتظار کیفیت عالی از یک گوشی زیر 300 یورو غیر واقعی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این عکس‌ها در زیر یک آسمان ابری سنگین گرفته شده‌اند، بنابراین ممکن است قضاوت شما را مخدوش کند.
در مجموع، نویز مهمترین مسئله در اینجا است. دانه بندی زیادی در اطراف وجود دارد، بیشتر در سایه ها و پس زمینه های همگن. همچنین، اگر بدون چند ثانیه منتظر ماندن یکی پس از دیگری عکس می گیرید، هر عکس بعد از عکس دوم بسیار نویزدار می شود، که نشان می دهد ممکن است عملکرد ISP محدود باشد.
در غیر این صورت، عکس ها را به اندازه کافی با جزئیات، به اندازه کافی واضح، با رنگ های طبیعی و محدوده دینامیکی قابل قبول می یابیم. با این حال، کنتراست کمی بالاتر از مدل شیائومی است. این اغلب عکس‌هایی با ظاهر شن و گاهی اوقات سایه‌های بیش از حد تیره ایجاد می‌کند.
Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/787s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/699s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/720s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/997s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/809s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/241s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 50, 1/1205s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 90, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight main camera samples - f/1.8, ISO 180, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 12 review
در مقایسه با دوربین های نوت 12 4G، دوربین 5G به طور کلی دوربین بهتری را نشان می دهد. نسخه 4G عکس های نویزتر و تیره تر با کنتراست تیزتر تولید می کند. رنگ‌ها در تکرارهای 5G نیز زیباتر هستند.
Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 50, 1/760s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 50, 1/640s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 50, 1/656s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 50, 1/649s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 50, 1/609s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 50, 1/669s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 50, 1/749s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 50, 1/763s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 50, 1/609s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 50, 1/498s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 172, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 90, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight samples: Note 12 4G - f/1.8, ISO 169, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight samples: Note 12 5G - f/1.8, ISO 180, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 12 review

زوم دوبرابر

این حالت دارای ویژگی‌های حالت استاندارد 1x و پردازش کلی است، اما نویز آشکارتر است، همه چیز به طور قابل توجهی نرم‌تر است و می‌توانید خطوط مستقیم ناهموار را از دور ببینید. ارتقاء به 12 مگاپیکسل کاملاً واضح است.

Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/753s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/483s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/1139s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight 2x zoom samples - f/1.8, ISO 50, 1/835s - Xiaomi Redmi Note 12 review

دوربین فوق عریض

همانطور که معمولاً اتفاق می‌افتد، دوربین‌های فوق عریض در رده‌های رده پایین و میان‌رده، عکس‌های پایین‌تر از بهینه تولید می‌کنند. بدون توجه به شرایط نور، نویز فراوان است، وضوح وجود ندارد و جزئیات دقیق کاملاً از بین رفته است. شیائومی کنتراست و رنگ‌ها را برای ظاهری جذاب‌تر تقویت کرده و تا حدودی تأثیر داشته است.

Daylight ultrawide samples - f/2.2, ISO 60, 1/2342s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight ultrawide samples - f/2.2, ISO 50, 1/2349s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight ultrawide samples - f/2.2, ISO 50, 1/2683s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Daylight ultrawide samples - f/2.2, ISO 50, 1/1827s - Xiaomi Redmi Note 12 review Daylight ultrawide samples - f/2.2, ISO 60, 1/3508s - Xiaomi Redmi Note 12 review

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو از یک سنسور کوچک 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت استفاده می کند، بنابراین گرفتن عکس های ماکرو مناسب یک چالش است. جزئیات کافی نیست، اگرچه وضوح خوب است. فقدان کنتراست و رنگ های زنده، توصیه به استفاده از دوربین ماکرو را برای ما واقعا سخت می کند.

Macro camera samples - Xiaomi Redmi Note 12 review Macro camera samples - Xiaomi Redmi Note 12 review
Macro camera samples - Xiaomi Redmi Note 12 review Macro camera samples - Xiaomi Redmi Note 12 review

عکس های گرفته شده در شب

دوربین اصلی

همانطور که در مورد نسخه 4G بود، دوربین اصلی تغییر 5G نیز برای ارائه کیفیت عکس خوب در نور کم تلاش می کند. محدوده دینامیکی ایده‌آل نیست زیرا می‌توانیم سایه‌های خرد شده را ببینیم، نویز در اطراف وجود دارد و عکس‌ها معمولاً نرم هستند و جزئیات دقیقی ندارند. با این حال، ما متوجه شدیم که نسخه 5G رنگ های بهتری تولید می کند، کنتراست به طور قابل توجهی بالاتر است و هایلایت ها بهتر به نظر می رسند.

Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 480, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 3400, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 1700, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 470, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 1900, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light main camera samples - f/1.8, ISO 1030, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review

حالت شب اختصاصی یک ضربه یا از دست دادن است. در تلاشی برای پاک کردن نویز، الگوریتم آنچه از جزئیات باقی مانده در عکس باقی مانده است را لکه دار می کند. در واقع، در برخی موارد، با روشن بودن حالت شب، آسمان شب بسیار دانه دانه به نظر می رسد. تنها مزیت استفاده از حالت شب این است که سایه ها را بالا می برد و جزئیات بیشتری را در آنجا معرفی می کند.
Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 490, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 3700, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 1800, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 410, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 1700, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode main camera samples - f/1.8, ISO 950, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
وقتی صحبت از عملکرد در نور کم می شود، هر دو دستگاه کاملاً با یکدیگر قابل مقایسه هستند. تنها تفاوت قابل توجه در رنگ ها و کنتراست است. همین امر در مورد عکس های حالت شب نیز صدق می کند.
Low-light: Note 12 4G - f/1.8, ISO 12800, 1/15s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 5G - f/1.8, ISO 9700, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 4G - f/1.8, ISO 613, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 5G - f/1.8, ISO 480, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Low-light: Note 12 4G - f/1.8, ISO 2056, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 5G - f/1.8, ISO 3400, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 4G - f/1.8, ISO 2956, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 5G - f/1.8, ISO 1700, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Low-light: Note 12 4G - f/1.8, ISO 3296, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light: Note 12 5G - f/1.8, ISO 1900, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Night mode: Note 12 4G - f/1.8, ISO 10784, 1/8s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 5G - f/1.8, ISO 8300, 1/13s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 4G - f/1.8, ISO 613, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 5G - f/1.8, ISO 490, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Night mode: Note 12 4G - f/1.8, ISO 1969, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 5G - f/1.8, ISO 3700, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 4G - f/1.8, ISO 2267, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 5G - f/1.8, ISO 1800, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Night mode: Note 12 4G - f/1.8, ISO 2267, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Night mode: Note 12 5G - f/1.8, ISO 1700, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review

زوم دوبرابر

در مورد نمونه های زوم 2 برابری چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. این حالت با یا بدون حالت شب غیر قابل استفاده است. تمام مشکلاتی که با حالت زوم 1 برابر پیدا کردیم در اینجا تقویت می شوند.

Low-light 2x zoom: Normal - f/1.8, ISO 450, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 420, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 1800, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 1900, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 1700, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light 2x zoom: Night mode - f/1.8, ISO 1500, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review

دوربین فوق عریض

با داشتن یک دوربین فوق عریض ضعیف در طول روز، انتظار عکس‌های عکاسی خوب در نور کم غیرواقعی است. آنها بسیار نرم، پر سر و صدا، با رنگ های شسته شده و محدوده دینامیکی ضعیف هستند.
Low-light ultrawide samples - f/2.2, ISO 890, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light ultrawide samples - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 12 review Low-light ultrawide samples - f/2.2, ISO 1500, 1/17s - Xiaomi Redmi Note 12 review
در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در شیائومی ردمی نوت 12 در مقابل بقیه رقبا در محیط کنترل‌شده ابزار مقایسه عکس ما آمده است.
Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

حالت پرتره

پرتره ها بسیار محکم بودند. تشخیص لبه جلوه بوکه را حتی با پس‌زمینه یا پیش‌زمینه پیچیده‌تر کاملاً قانع‌کننده می‌کند، و تا زمانی که نور زیادی وجود داشته باشد، می‌توانید تصاویری دقیق و بدون نویز با رنگ‌های تند و رنگ پوست تا حدودی طبیعی را انتظار داشته باشید. با این حال، کوچکترین افت نور محیط باعث ایجاد نویز و گاهی تار شدن عکس ها می شود.
Portraits - f/1.8, ISO 90, 1/100s - Xiaomi Redmi Note 12 review Portraits - f/1.8, ISO 50, 1/1226s - Xiaomi Redmi Note 12 review Portraits - f/1.8, ISO 50, 1/799s - Xiaomi Redmi Note 12 review
Portraits - f/1.8, ISO 250, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 12 review Portraits - f/1.8, ISO 290, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 12 review

دوربین سلفی

دوربین سلفی از نظر ثبات کمی بیشتر مورد نظر است. اگر می توانید دست خود را به اندازه کافی ثابت نگه دارید و شرایط نور محیطی خوبی دارید، می توانید منتظر عکس های مناسب با وضوح و جزئیات خوب باشید. اما بیش از نیمی از نمونه‌هایی که ما گرفته‌ایم به‌طور غیرقابل قبولی تار بودند و نمونه‌هایی که در نور اتاق متوسط گرفته شده‌اند نیز کاملاً نرم هستند. رنگ ها هم کمی تیره هستند.
Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/100s - Xiaomi Redmi Note 12 review Selfies - f/2.5, ISO 250, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 12 review Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/1073s - Xiaomi Redmi Note 12 review

فیلمبرداری

 قابلیت‌های ضبط ویدیو بسیار کم است، اما برای قیمت مناسب است. ردمی نوت 12 5G از فیلم برداری تا 1080p@30fps پشتیبانی می کند و EIS همیشه فعال است، به هیچ وجه آن را خاموش نکنید.
ضبط با دوربین اصلی نتایج مناسبی را تضمین می کند. این ویدئو حتی برای وضوح Full HD کمی نرم است، اما کنتراست مناسب، رنگ‌های زیبا دارد و حتی با ابری شدید، نرم‌افزار موفق شد سایه‌ها و هایلایت‌ها را با موفقیت متعادل کند.
توانایی ultrawide برای ضبط ویدیو بسیار محدود است. بسیار مه آلود و پر سر و صدا است. هیچ جزئیات ظریفی وجود ندارد و رنگ ها شسته شده اند. توصیه حتی در شرایط نوری خوب سخت است.
Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 با برچسب قیمت مناسب عرضه می‌شود و این همان چیزی است که از عرضه سری ردمی نوت 11 سال گذشته انتظار دارید. در واقع، این گوشی را می‌توان در محدوده 200 یورویی متوسط یافت که آن را به گزینه‌ای مطلوب‌تر تبدیل می‌کند. و چه چیزی را دوست ندارد؟ این دستگاه دارای یک پنل OLED عالی 6.67 اینچی با فرکانس 120 هرتز، یک چیپست جدید اسنپدراگون 4 نسل 1، یک باتری بزرگ با شارژ سریع قابل احترام و سه گانه مقدس از ویژگی ها – جک 3.5 میلی متری صدا، اسلات کارت microSD اختصاصی و رادیو FM است. مجموعه ای از ویژگی های بسیار محبوب در تلفن های هوشمند پایین تا متوسط. و اگرچه به بازار وابسته است، به نظر می رسد NFC در واحد بین المللی ما وجود دارد، که در مورد نسخه 4G اینطور نبود.
Xiaomi Redmi Note 12 review
وقتی صحبت از رقابت به میان می آید، ردمی نوت 12 دارای رقبای زیادی برای رقابت است. بیشتر آنها مدل های سال گذشته هستند، اما این نباید چندان نگران کننده باشد زیرا در دوره زمانی 2022-2023 جهش بزرگی در فناوری سیلیکون یا هر چیز مرتبط با سخت افزار وجود نداشت. بنابراین با کاهش قیمت گوشی های میان رده 2022، مطمئناً کار را انجام خواهند داد.
سامسونگ گلکسی A33 با قیمت 260 یورو مثال خوبی است. پنل آن ممکن است با فرکانس 120 هرتز کار نکند، اما هنوز از نظر کیفیت و روشنایی کلی بسیار قوی است. Exynos 1280 به طور قابل توجهی سریعتر از Snapdragon 4 Gen 1 پایین رده است. دارای عمر باتری قابل مقایسه و مجموعه ای از بلندگوهای استریو است. رقیب سامسونگ همچنین دارای گواهی IP67 در برابر آب، گرد و غبار است و تجربه دوربین نسبتاً بهتری در اطراف و توانایی ضبط ویدیوهای 4K را ارائه می دهد. ما همچنین این واقعیت را دوست داریم که A33 دارای حسگر اثر انگشت خود در زیر صفحه نمایش است، که راحت تر و همه کاره تر از دستگاه نصب شده در جانبی است.
Samsung Galaxy A33 5G Motorola Moto G82 Realme 10 Pro
از طرف دیگر، همیشه می‌توانید نسخه 4G را انتخاب کنید، که تقریباً همان تجربه کاربری را ارائه می‌کند. چیپست ممکن است به سرعت SD4 Gen 1 نباشد، اما روی اندروید جدیدتر اجرا می شود و عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد.

خلاصه مطلب

ردمی نوت 12 5G درست مانند همتای 4G خود، یک دستگاه همه کاره قوی است که جای شکایتی از آن وجود ندارد. این گوشی دارای یک پنل OLED عالی، عمر باتری مناسب است، اگرچه انتظار بیشتری از آن همانند شارژ سریع رقابتی، دوربین اصلی قابل اعتماد و یک اسلات کارت microSD اختصاصی داشتیم.
Xiaomi Redmi Note 12 review
با این حال، با نسخه ارزان‌تر 4G با تجربه کاربری تقریباً یکسان در یک طرف و برخی جایگزین‌های قوی با برچسب قیمت یکسان، ردمی نوت 12 امسال در شرایط سختی قرار دارد. حذف بلندگوهای استریو از سال گذشته یک اشتباه است و همچنین عمر باتری بی‌نظیر است. هنگامی که قیمت کمی کاهش یابد، نوت 12 ممکن است قانع کننده تر شود. اما در حال حاضر، برخی از گزینه هایی را که در بالا ذکر کردیم نیز در نظر بگیرید.

چرا باید گوشی شیائومی ردمی نوت 12 را خریداری کنیم

  • طراحی راحت، دارای رتبه IP53.
  • صفحه نمایش OLED 120 هرتزی استثنایی و روشن.
  • سرعت شارژ مناسب جک 3.5 میلی متری، رادیو FM، بلستر IR، اسلات microSD.
  • عملکرد دوربین اصلی مناسب اگر چشمگیر نباشد.

چرا نباید گوشی شیائومی ردمی نوت 12 را خریداری کنیم

  • دوربین های فوق عریض و سلفی ناامید کننده، اصلاً فیلمبرداری 4K وجود ندارد.
  • بدون اسپیکر استریو گوشی هایی با چیپست های بهتر با همان قیمت موجود هستند.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید