نقد و بررسی چندین فروشگاه اینترنتی خلاقانه

سام درب

در این نقد و بررسی به سراغ سایت هایی می رویم که در طراحی آن ها خلاقیت زیادی بکار رفته است. طراحی ظاهری تکراری سایت ها به دلیل رعایت UI و UX به اوج خود رسیده و می بایست تلاش کنیم تا این یک نواختی را از بین ببریم. در زیر به سایت هایی می پردازیم که می توانند برای شما ایده های جدیدی به همراه داشته باشند.

تلاش کردیم تا سایت های خلاقانه دنیا را بررسی کنیم و تعدادی از آن ها را برای نمونه مورد نقد و بررسی قرار دهیم. در کنار سایت های جهانی میان سایت های ایرانی نیز این جستجو را انجام دادیم و یک سایت ایرانی را نیز به شما معرفی می کنیم.

yolele

Yolele

سایت yolele.com یک فروشگاه مواد غذایی است که محصولات خود را از آفریقا به تمام دنیا ارسال می کند . پس از ورود به این سایت قطعا از کیفیت تصاویر و خلاقیت بکار رفته در آ« تعجب می کنید.

صفحه اصلی سایت یا همان لندینگ پیج اولیه با نمایش زیبای محصولات همراه است. شما طبق عادت دوست دارید با اسکرول کردن به پایین صفحه بروید و بخش های بعدی سایت را ببینید، اما در این سایت با اسکرول کردن محصولات مختلف این شرکت به حرکت در می آیند و محصولات جذاب بعدی به شما نمایش داده می شود.

صفحه محصولات نیز جذابیت خود را دارد، استفاده از فونت هایی مشابه اسپری که بیشتر در نقاشی خیابانی دیده می شود جذابیت این سایت را بیشتر کرده است.

قسمت منو این سایت نیز بسیار جذاب است گذشته از فونت آن، موس را بر روی هر قسمت از که حرکت می دهید تصاویر مخصوص آن منو به شما نمایش داده می شود. واقعا شور آفریقایی را در این سایت به سادگی می توانید ببینید، همان قدر شاد و زیبا.

در بخش مواد تشکیل دهنده و دیگر بخش ها نیز از همین افکت استفاده شده و با حرکت موس بر روی مواد تشکیل دهنده تصاویر این مواد را به شما نشان می دهد.

بخش درباره ما این سایت نیز به زیبایی تاریخچه این محصول و این شرکت را در افریقا به نمایش گذاشته است.

استفاده از پارالاکس در طراحی این سایت مخصوصا صفحه محصولات بسیار زیاد است و همین مسئله سایت را بسیار زنده و زیبا نشان می دهد

طراحی این سایت برنده جایزه awwwards.com شده است.

moooi

Moooi

سایت www.moooi.com یک فروشگاه لوازم دکوراسیون لوکس و معماری داخلی است. طراح این سایت تلاش کرده است تا شما را در همان ورود اولیه غافلگیر کند. باید بگوییم یکی از زیبا ترین ورود ها را برای این سایت در نظر گرفته اند. در همان اول با کنار رفتن گل هایی زیبا شما وارد دنیای خارق العاده moooi می شوید.

هر بخش از این سایت جذابیت ویژه ای دارد و با اسکرول کردن شما را به بخش های جذاب دیگر هدایت می کند. نکته جالب اینجاست که برای خارج شدن از هر بخش و ورود به بخش دیگر یک اینترو زیبا در نظر گرفته شده و این موشن گرافیک ها طراحی این سایت را پویا و زنده نشان می دهند.

بخش هایی از طراحی این سایت مانند بازی های کامپیوتری است و شما می توانید در بخش های مختلفی بر روی قطعات کلیک کنید و مشخصات آن محصول را ببینید. بطور مثال در تصویر سه بعدی نشان داده شده شاید شما از لوستر ها بخواهید بازدید کنید. تنها کافیست بر روی آن کلیک کنید تا مشخصات محصول به شما نمایش داده شود.

این سایت بیشتر شبیه به یک اثر هنری است . البته کاربری با آن به دلیل همین موشن گرافیک ها و طراحی نامتعارف کمی سخت بنظر می رسد. با این حال زیبایی این فروشگاه آنقدر زیاد است که این سایت نیز جایزه طراحی awwwards را دریافت کرده است.

Apose

این سایت یک فروشگاه ساعت است. شاید طراحی این سایت یکی از زیبا ترین طراحی های ممکن برای یک فروشگاه اینترنتی باشد. www.apose.fr

استفاده از فیلم، افکت های زیبا و انیمیشن های کوتاه رئال همگی زیبایی این سایت را دو چندان کرده است. برند apose یک برند ساعت فرانسوی است و همین مسئله شاید زیبایی این سایت را توجیه کند.

یکی از بخش های خیلی جذاب در این وب سایت، طراحی منو و نحوه انتقال به دیگر صفحات است. تصاویر فوق حرفه ای و خیره کننده بخش هایی است که هر بیننده را برای چند دقیقه معطوف خود می کند.

در مجموع اگر از عاشقان ساعت هستید این سایت را از دست ندهید.

samdarb

Samdarb

دربین فروشگاه های اینترنتی ایرانی جستجوی زیادی را انجام دادیم تا به این سایت با خلاقیت ویژه رسیدیم samdarb.com

هیچ منبعی برای پیدا کردن سایت های خلاقانه ایرانی وجود نداشت و همین جستجوی ما را بسیار طولانی کرد. طراحی خلاقانه و زیبای سام درب موجب شد تا بین سایت های ایرانی این سایت را برای بررسی انتخاب کنیم. سایت سام درب یک فروشگاه آنلاین است که محصولات آن درب های ضد سرقت و درب های اتاق خواب هستند.

این فروشگاه اینترنتی در کنار ظاهر جذاب خود، شاید جزو معدود فروشگاه های ایرانی بود که در جستجوی ما قابلیت شخصی سازی محصولات را دارا بود. کاستومایز کردن محصولات قبل از سفارش برای مشتریان بسیار جذاب است.

در این سایت بعد از انتخاب محصول می توانید قطعات ظاهری هر درب را خودتان انتخاب کنید، انتخاب دستگیره، روکوب و رنگ همگی در اختیار مشتری است.

در کنار این موارد گزینه های متعددی برای ارتقاء امنیتی محصول دیده شده است که مشتریان می توانند آن ها را انتخاب کنند.

در ویدئو زیر می توانید نحوه کارکرد این سایت را مشاهده کنید.

 

خوبی این سایت این است که در طراحی آن قیمت نهایی و امکان پرداخت اینترنتی دیده شده است. شاید بگویید این موارد خیلی طبیعی است و در اکثر سایت ها وجود دارد. نکته اینجاست که بطور معمول در سایت هایی که قابلیت خرید محصول سفارشی را دارا می باشند می بایست درخواست برای مجموعه ارسال شود و سپس مجموعه قیمت نهایی را به شما اعلام کند. اما در سایت سام درب این مسئله به خوبی حل شده و در لحظه با اضافه و کم کردن امکانات قیمت محصول تغییر می کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید