بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A25, قیمت و مشخصات فنی

گلکسی A25

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A25. بررسی دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ گوشی گلکسی A25.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A25, قیمت و مشخصات فنی

معرفی

درست زمانی که همه چیز درباره سری گلکسی اس 24 است، ما بررسی گلکسی A25 خود را برای شما آورده ایم. درست است که زمان مناسبی برای معرفی این گوشی نیست، و سامسونگ زمان خود را صرف بررسی S24 برای کرده است، اما در این بین – ما یک دستگاه مهم دیگر داریم – گلکسی A25. برای سامسونگ و کاربران ارزش گرا به طور یکسان مهم است. پرچمداران سرفصل خبرها هستند، اما در این میان گوشی های میان رده نیز از ارزش خاصی برخوردارند.

گلکسی A25 نیز یک دستگاه در دسترس جهانی است. در حال حاضر در ایالات متحده ، بریتانیا ، اروپا و هند به فروش می رسد . بنابراین، اساساً در همه جبهه ها در میان رده رقابت می کند. و سامسونگ مطمئن شده که آماده شده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

گلکسی A25 جدید ممکن است ایمن باشد و خیلی از فرمول ثابت سری گلکسی A منحرف نشده باشد، بنابراین طراحی تغییرات کمی داشته است اما تعداد زیادی از به روز رسانی ها وجود دارد.

مشخصات گلکسی A25 سامسونگ در یک نگاه:

  • بدنه: 161.0×76.5×8.3mm, 197g; پشت و قاب پلاستیکی، جلو شیشه ای.
  • صفحه نمایش: 6.50 اینچ Super AMOLED، 120 هرتز، 1000 نیت (HBM)، رزولوشن 1080x2340px، نسبت تصویر 19.5:9، 396ppi.
  • چیپست: Exynos 1280 (5 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68.
  • حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، رابط کاربری One UI 6.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 50 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه؛ ماکرو : 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.2، (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@30fps، 1080p@30fps، gyro-EIS. دوربین جلو : 1080p@30fps.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ 25 وات سیمی
  • اتصال: 5G; هیبریدی دو سیم کارت؛ وای فای 5; BT 5.3; NFC؛ جک 3.5 میلی متری
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

لازم به ذکر است که قیمت گوشی گلکسی A25 با توجه به مقدار حافظه آن از 10 میلیون تا 12 میلیون تومان است.

برخی ارتقاء سخت افزاری قابل توجه نسبت به A24 وجود دارد. برای مثال، این یک هدست 5G به لطف چیپست داخلی سامسونگ Exynos 1280 است. این در واقع یکی از انتقادات کلیدی علیه گلکسی A24 سال گذشته را که تنها در نسخه 4G عرضه شده بود، برطرف می کند. با توجه به اینکه گلکسی A14 پایین رده دارای یک نوع 5G بود ، واقعاً یک انتخاب عجیب است .

سامسونگ همچنین در حال ارتقاء نرخ به روز رسانی صفحه نمایش پنل آشنای 6.5 اینچی Super AMOLED به 120 هرتز است که در دستگاه هایی مانند گلکسی A24 و گلکسی A15 90 هرتز است .

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A05s، قیمت و مشخصات فنی

بررسی سامسونگ گلکسی A25

در حالی که تنظیمات دوربین در گلکسی A25 به طور عمده تغییر نکرده است، سامسونگ یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی را به عنوان جایگزینی برای دوربین 5 مگاپیکسلی معرفی می کند که باید عکس ها و فیلم های با کیفیت بهتری را به همراه داشته باشد. وقتی صحبت از فیلم شد، به لطف چیپست جدید، گلکسی A25 می تواند فیلمبرداری 4K@30fps را روی دوربین اصلی خود انجام دهد. پشتیبانی EIS ژیروسکوپی نیز وجود دارد. گلکسی A25 برخلاف مدل قبلی خود، یک تنظیم بلندگوی استریو نیز ارائه می دهد.

همه این ارتقاءها مسلما A25 را بیش از هر زمان دیگری به دستگاه های سری A3X و به ویژه گلکسی A34 عالی نزدیک می کند. شما هنوز رتبه IP رسمی را با گلکسی A25 دریافت نمی‌کنید، اگرچه برخی از عناصر طراحی آن، مانند حاشیه‌های نمایشگر بزرگ‌تر، همچنان ماهیت اقتصادی بیشتر آن را نشان می‌دهند.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

با همه آنچه گفته شد، ما بسیار علاقه مندیم ببینیم که گلکسی A25 جدید چقدر در برابر رقبا در قیمت بسیار رقابتی خود، از جمله برخی دیگر از دستگاه های سامسونگ مانند گلکسی A34 که به آن اشاره کردیم، خوب است.

آنباکسینگ

گلکسی A25 در یک جعبه مقوایی کشویی ساده عرضه می شود. هیچ چیز خیلی فانتزی نیست. جنس مقوا خیلی مجکم نیست با این حال، گوشی مستقیماً زیر آن قرار نمی گیرد و به خوبی محافظت می شود. هیچ پلاستیکی در بسته بندی وجود ندارد، اما همچنان یک پایه مقوایی زیبا برای خود گوشی دریافت می کنید که به اندازه کافی خوب کار می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

بسته لوازم جانبی به همان اندازه اولیه است. سامسونگ فقط یک کابل سفید USB Type-C به Type-C را با گوشی ارائه می دهد و هیچ چیز دیگری. اگر برای سری S به اندازه کافی خوب است، حدس می زنیم برای سری A به اندازه کافی خوب باشد. اگرچه نمی توانیم بگوییم، ما به خصوص این واقعیت را دوست داریم.

طراحی

همانطور که گفته شد، سامسونگ تغییرات اساسی در طراحی کلی گوشی ایجاد نکرده است. قاب میانی در این نسل دارای یک شکل مجسمه‌دار متمایز است که ساده‌ترین راه برای تشخیص گلکسی A25 از مثلاً گلکسی A24 است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

ما متوجه می‌شویم که قاب جدید نسبت به طراحی قبلی، از نظر لمس زیباتر و از نظر احساس و هندلینگ بهتر است. هرچند تفاوت زیاد نیست.

به غیر از این، شما هنوز هم خوشه دوربین عمودی سه گانه آشنا را در پشت، بدون هیچ جزیره دوربین یا “منطقه” قابل تشخیصی در پشت خواهید داشت. خود پنل پشتی کاملاً صاف است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

همین امر در مورد قسمت جلویی نیز صدق می کند که یک قطعه شیشه ای صاف آن را می پوشاند. حاشیه‌های نمایشگر همچنان در انتهای بزرگ‌تر قرار دارند و ماهیت مقذون به صرفه بودن دستگاه را از بین می‌برند. بریدگی قطره گرد برای دوربین سلفی نیز چیزی است که ما تمایل داریم آن را با ارائه های پایین رده سامسونگ مرتبط کنیم.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

گلکسی A25 در مجموع در چهار رنگ موجود است. نوع چشم نواز Personality Yellow وجود دارد که ما آن را برای بررسی داریم، اما گزینه های کمتری نیز وجود دارد: مشکی، آبی فانتزی، و آبی.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

پنل پشتی دارای الگوی بسیار ظریفی است. چیزی شبیه به چکرزهای بسیار ظریف. شما واقعا نمی توانید این الگو را احساس کنید، زیرا در سطح بالایی نیست و به سختی از فاصله دور قابل مشاهده است. بسیار ظریف است.

کیفیت ساخت

گلکسی A25 بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. این شامل پانل پشتی و قاب میانی است. هر دو عالی به نظر می رسند و همچنین در لمس احساس عالی دارند.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

ما در گذشته از پلاستیک به عنوان یک ماده سازنده گوشی استقبال کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. کاملاً مانند فلز خراشیده یا فرورفته نمی شود و کاملاً مانند شیشه خرد نمی شود.

در حالی که گلکسی A25 قطعاً از همیشه به خط گلکسی A3X نزدیک‌تر است، اما رتبه‌بندی مناسب حفاظت از نفوذ همچنان در گلکسی A25 چیزی نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

هیچ واشر ظاهری روی سینی سیم‌کارت وجود ندارد، که گاهی اوقات آن را روی دستگاه‌ها می‌بینید، حتی بدون رتبه‌بندی رسمی IP. توصیه می کنیم A25 را زیر آب نبرید. به هر حال، سینی سیم کارت یک امر هیبریدی است. دو سیم کارت نانو را در خود جای می دهد یا یکی را می توان با کارت حافظه microSD تعویض کرد.

جابجایی و کنترل

ما متوجه شدیم که گلکسی A25 به خوبی در کف دست قرار می گیرد. به خصوص لیز نیست و چسبندگی خوبی ارائه می دهد. نه پشت و نه قاب اثر انگشت را نشان نمی دهد. صفحه نمایش 6.5 اینچی نسبتاً بزرگ است اما همچنان با یک دست قابل مدیریت است. اگرچه این بازبین دستان نسبتا بزرگی دارد.

چیز خاصی در مورد مجموعه کنترل و چیدمان گلکسی A25 قابل توجه نیست. خب، شاید جدا از این واقعیت که حسگر اثرانگشت به جای روی صفحه نمایش، در کناری نصب شده است. این یک بخش کوچک دیگر است که سامسونگ هنوز برای خط Galaxy A3X ذخیره می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

از جنبه مثبت، خواننده خازنی نصب شده در کنار بسیار خوب کار می کند – کاملا دقیق و بسیار محکم است.

اگر صحبت از سری گلکسی A3X و به طور خاص A34 شد ، فاقد جک 3.5 میلی متری صدا است. گلکسی A25 هنوز هم یکی دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

درست در کنار پورت Type-C و بلندگوی پایینی در سمت پایین دستگاه قرار دارد.

در مورد بلندگوها، A25 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی اکنون با نرخ تازه سازی 120 هرتز

سامسونگ همچنان به ساخت برخی از بهترین پنل‌ها در صنعت ادامه می‌دهد و تمایل دارد حتی دستگاه‌های ارزان‌تر خود را به مدل‌های مناسب مجهز کند. گلکسی A25 یک مثال عالی است. صفحه نمایش Super AMOLED ، درست مانند نسل قبلی خود، که هنوز 6.5 اینچ قطر دارد، دارد .

رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل با نسبت تصویر 19.5:9 با تراکم پیکسلی حدود 396 ppi است . ما متوجه شدیم که شخصاً کاملاً واضح است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

حاشیه‌های نمایشگر همچنان در انتهای بزرگ‌تر قرار دارند و ماهیت مقرون به صرفه دستگاه را از بین می‌برند.

نرخ تازه‌سازی 120 هرتز از 90 هرتز در گلکسی A24 سال گذشته و اکنون بیشتر مطابق با 120 هرتز موجود در خانواده گلکسی A3X و به ویژه A34 است.

قبل از اینکه بیشتر در مورد رفرش ریت صحبت کنیم، باید چند کلمه در مورد عملکرد نمایشگر ذکر کنیم. سامسونگ می گوید که گلکسی A25 باید حداکثر روشنایی 1000 نیت را روی صفحه نمایش خود داشته باشد – اساساً مشابه A24 سال گذشته است. ما 434 نیت را با حداکثر کردن اسلایدر دستی اندازه‌گیری کردیم و گوشی در حالت حداکثر خودکار به 1030 نیت رسید که اساساً ادعاهای بازار را تأیید می‌کند. این اعداد بیشتر با اعداد گلکسی A24 سال گذشته مطابقت دارند.

گلکسی A25

گلکسی A25

از نظر رنگ، عمق نمایشگر 8 بیتی استسامسونگ دو پروفایل رنگی – زنده و طبیعی با لغزنده دمای رنگ و تنظیمات جداگانه کانال RGB در حالت زنده ارائه می دهد.

گلکسی A25 فاقد پشتیبانی از HDR است. خود گوشی می‌تواند HDR10 و HLG را رمزگشایی کند، اما نه Dolby Vision یا HDR10+، اما نمایشگر اصلاً نمی‌تواند محتوای HDR را نشان دهد. نکته مثبت تر، این گوشی دارای بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM است که به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های FullHD را ارائه دهند و وضوح نمایشگر را اشباع کنند.

کنترل با رقرش ریت بالا

رفرش ریت گلکسی A25  صد و بیست هرتز است که نسبت به مدل A24 سال گذشته 90 هرتز افزایش یافته است. این به خودی خود یک افزودنی عالی است، اما متأسفانه، درست مانند گلکسی A34، عملاً هیچ تغییر خودکار رفرش ریت وجود ندارد. دو گزینه “صافی حرکت” در تنظیمات وجود دارد – High و Standard. اولی با فرکانس 120 هرتز ثابت و دومی با فرکانس 60 هرتز ثابت اجرا می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

هیچ منطقی برای تغییر خودکار از 120 هرتز به 90 هرتز یا 60 هرتز وجود ندارد، همانطور که ممکن است در بسیاری از رقبا پیدا کنید. این بدان معنی است که شما دائماً حداقل مقداری از انرژی را در حالت 120 هرتز هدر می دهید. نکته مثبت این است که حداقل بازی با رفرش ریت بالا همانطور که انتظار می رود کار می کند، با عناوینی که از رندر بالای 60 فریم در ثانیه به اندازه کافی برای Exynos 1280 پشتیبانی می کنند.

عمر باتری

گلکسی A25 دارای یک بسته باتری سنگین 5000 میلی آمپر ساعتی است – ظرفیتی که امروزه بیشتر کاربران انتظار آن را دارند. این گوشی به اندازه کافی از باتری مذکور استفاده می کند و امتیاز استفاده فعال 10:19 ساعت را مدیریت می کند . ما در حالت ایده آل دوست داشتیم نتایج بهتری را در مرور و بازی مشاهده کنیم.

گلکسی A25
گلکسی A25

شارژ کردن

گلکسی A25 از استاندارد شارژ سریع 25 واتی سامسونگ پشتیبانی می کند. این مبتنی بر Power Delivery است، اما همچنان بهترین گزینه برای خرید یکی از شارژرهای سامسونگ برای اطمینان از دریافت بهترین سرعت شارژ ممکن و پروفایل های شارژ PPS است. همانطور که اشاره کردیم، هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد، بنابراین باید شارژر خود را تهیه کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی A25ما از شارژر 25 واتی سامسونگ برای آزمایش خود استفاده کردیم و A25 کاملاً خوب عمل کرد. کاملاً مطابق با آنچه ما از یک دستگاه 5000 میلی آمپر ساعتی اخیر سامسونگ با شارژ 25 واتی انتظار داریم.

از نظر اعداد واقعی، ما موفق شدیم A25 خود را از 0٪ به 27٪ در 15 دقیقه و تا 49٪ در نیم ساعت برسانیم. شارژ کامل 84 دقیقه طول کشید .

گلکسی A25

گلکسی A25

گلکسی A25

بلندگوها

گلکسی A25 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو هیبریدی است. این ویژگی جدید امسال است. ارتقاء بلندگوی مونو A24 و بیشتر مطابق با تنظیمات A34. یک بلندگوی اختصاصی در پایین گوشی قرار دارد و یک گوشی تقویت‌شده کانال دیگر را کنترل می‌کند. به طور طبیعی، این بدان معنی است که تعادل بین این دو عالی نیست. بلندگوی پایین قطعا بلندتر و واضح تر است. با این حال، اثر استریویی که این دو با هم تولید می‌کنند، برای مصرف چند رسانه‌ای بسیار متقاعدکننده و دلپذیر است.

از نظر بلندی صدا، واحد گلکسیA25 ما -26 LUFS را مدیریت کرد که به سختی واجد شرایط درجه “بسیار خوب” ما است . این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به میانگین امتیاز گلکسی A24 و کاملاً مطابق با عملکرد گلکسی A34 است.

کیفیت واقعی صدا نیز بسیار خوب و بسیار شبیه به گلکسی A34 است. هیچ چیز قابل توجهی حتی در ولوم های بالا وجود ندارد و مرحله صدا نسبتاً غنی است. تن های میانی می توانستند کمی بهتر ارائه شوند، اما صدای بلندها عالی است، و حتی مقداری باس وجود دارد. Dolby Atmos، یک اکولایزر با امکانات کامل و ارتقاء دهنده UHQ روی آن وجود دارد.

قابلیت اتصال

همانطور که قبلا ذکر شد، گلکسی A25 یک دستگاه 5G است. در هر دو اسلات نانو سیم کارت 5G حالت آماده به کار دوگانه را ارائه می دهد. شکاف دوم یک امر ترکیبی است. برای ذخیره سازی قابل ارتقا می تواند از یک سیم کارت نانو یا یک کارت microSD استفاده کند. ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه یک نوع تک سیم کارت از گلکسی A25 نیز وجود دارد، اما تقریباً هر لیست فروشگاهی که دیده‌ایم مربوط به دو سیم‌کارت است.

برای اتصال محلی، A25 دارای دو باند Wi-Fi 6/ac و بلوتوث 5.3 است. برخی از مناطق NFC دارند، در حالی که به نظر نمی رسد رادیو FM در هیچ کجا در دسترس باشد. با این حال، هنوز ارزش آن را دارد که با خرده فروش محلی خود چک کنید.

هیچ بلستر IR روی هواپیما وجود ندارد، اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم یک جک صوتی 3.5 میلی متری وجود دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A25شما از GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSS برای موقعیت یابی پشتیبانی می کنید. پورت Type-C آنبورد دارای قابلیت USB Host/OTG است اما در ویژگی هایی مانند خروجی ویدیو هیچ چیز جالب دیگری نیست. پورت Type-C توسط یک اتصال USB 2.0 پشتیبان‌گیری می‌شود که به معنای حداکثر سرعت انتقال داده از نظر تئوری 480 مگابیت بر ثانیه است.

گلکسی A25 مجموعه‌ای از سنسورهای مناسبی دارد، اما متأسفانه سنسور مجاورت سخت‌افزاری مناسبی در آن وجود ندارد. شما یک سنسور مجاورت مجازی دریافت می کنید که اکثراً وظیفه خاموش کردن صفحه نمایش را در حین تماس های انجام شده بر عهده دارد. اگرچه ایده آل نیست. به غیر از آن، یک شتاب‌سنج و ترکیب ژیروسکوپ ICM42632M، یک سنسور نور STK31610 و یک مغناطیس‌سنج AK09918C دریافت می‌کنید. فشارسنج وجود ندارد.

One UI 6 در بالای اندروید 14

گلکسی A25 روی رابط کاربری One UI 6 فعلی سامسونگ در بالای جدیدترین اندروید 14 اجرا می‌شود. این رابط کاربری One UI به جای نسخه هسته‌ای است که در برخی از دستگاه‌های پایین‌رده گلکسی موجود است. این بدان معناست که تعداد کمتری از ویژگی ها حذف می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

گلکسی A25 برای چهار سال یا چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و One UI و در کل پنج سال وصله‌های امنیتی در طول چرخه عمر خود واجد شرایط است.

شما همان UX عمومی و حتی بیشتر ویژگی‌های سری Galaxy S را دریافت می‌کنید که دیدن آن در دستگاه‌های میان‌رده عالی است. خبر خوب برای همه کاربران گلکسی این است که لیست ویژگی‌های نرم‌افزاری که برای پرچمداران در نظر گرفته شده است در سال‌های اخیر کاهش یافته است و در حال حاضر شامل موارد خاص مانند Samsung DeX است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

علیرغم جهش بزرگ در نسخه، OneUI 6.0 از نظر بصری و عملکردی بسیار آشنا و بدون تغییرات واضح زیاد باقی مانده است. ویژگی های دیدی اعم از آزادی بیشتر برای جابجایی ویجت ساعت در صفحه قفل، طرح بندی دکمه های جدید در پانل سریع و طرح اعلان های پیشرفته در سایه اعلان وجود دارد.

صفحه اصلی دارای برچسب‌های آیکون ساده شده است و اکنون می‌توانید با نگه داشتن نماد با یک دست و کشیدن انگشت بین صفحه‌ها با دست دیگر، نمادها را از یک صفحه به صفحه دیگر بکشید و رها کنید. یک ویجت جدید Weather insights و یک ویجت دوربین سفارشی وجود دارد که می تواند دوربین را مستقیماً در حالت دوربین انتخابی راه اندازی کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

برخی تغییرات رفتاری کوچک با تنظیمات نیز وجود دارد. برای مثال، حالت هواپیما هوشمندتر شده است و اکنون آخرین باری که بلوتوث یا وای فای را در کنار حالت هواپیما روشن کرده اید را به یاد می آورد و حالت مذکور را به طور خودکار بازیابی می کند. تنظیمات باتری اکنون منوی سطح بالای خود را برای دسترسی آسان تر دریافت می کنند. منوی Digital Wellbeing دوباره طراحی شده است تا خواناتر باشد.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

Auto Blocker جدید سامسونگ یک فروشگاه یکپارچه برای تمام نیازهای حریم خصوصی و امنیتی شما است. بررسی خودکار مواردی مانند بدافزارها و پیشنهادات و برخی ویژگی‌های اختیاری منظم مانند جلوگیری از نصب برنامه‌های ناشناخته، جلوگیری از اجرای دستورات مخرب ADB در تلفن و اسکن تصاویر برای محتوای مخرب دریافت می‌کنید.

در مورد برنامه‌های سامسونگ، شما تعداد کمی از راه‌حل‌های توسعه‌یافته داخلی این شرکت مانند پیام‌های سامسونگ، تلفن، مخاطبین، گالری، یادداشت‌ها، سلامت، فایل‌ها، اینترنت و فروشگاه را دریافت می‌کنید که اغلب در ارتباط با برنامه‌های «تکراری» Google هستند. بررسی سامسونگ گلکسی A25

برنامه‌های از پیش بارگذاری‌شده زیادی وجود ندارد که ما آن‌ها را کاملاً bloatware در نظر بگیریم، اما واحد گلکسی A25 ما با TikTok، Spotify، Netflix، Facebook، Temu، Happy Color و WoW عرضه شد. خوشبختانه، چیزی که نتوانید به سرعت حذف کنید و از شر آن خلاص شوید.

ما متوجه هیچ تبلیغی در One UI 6 در Galaxy A25 نشدیم، همانطور که معمولاً اتفاق می افتد.

عملکرد

گلکسی A25 مبتنی بر چیپست اگزینوس 1280 سامسونگ است. این یک قطعه نسبتاً مدرن از سال 2022 است که با فرآیند تولید 5 نانومتری LPE (EUV) ساخته شده است. قبلاً شاهد عملکرد مناسب این چیپست در دستگاه هایی مانند Galaxy A53 5G و Galaxy A33 5G بوده ایم . دارای یک پیکربندی CPU هشت هسته ای با دو هسته ARM Cortex-A78 که تا 2.4 گیگاهرتز کار می کنند و شش هسته دیگر Cortex-A55 با کلاک 2.0 گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی داخلی یک واحد Mali-G68 است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

Exynos 1280 با 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. واحد آزمایشی ما که معیارها را روی آن اجرا کردیم، یک واحد پایه 6/128 گیگابایتی است.

بیایید با GeekBench و چند آزمایش CPU شروع کنیم. اول از همه، دیدن اینکه سامسونگ به نظر می رسد عملکرد بیشتری را از Exynos 1280 کم کرده است، دلگرم کننده است، زیرا به وضوح در مقایسه با گلکسی A53 5G در داخل گلکسی A25 بهتر عمل می کند. این می تواند به بسیاری از چیزها مربوط شود، از جمله حافظه یا حافظه سریعتر و بهبود سیستم عامل. با این حال، این یک یافته خوشایند است.

گلکسی A25
گلکسی A25

در طرح بزرگ‌تر، به نظر می‌رسد که Exynos 1280 کمی بهتر از Snapdragon 695 و Snapdragon 4 Gen 1 در وظایف CPU تک و چند هسته‌ای عمل می‌کند. Dimensity 6080 و همچنین Dimensity 7050 اکثراً با آن به عقب و جلو ضربه می زند. هر چیزی از خط 80xx مدیاتک برتر است، و همینطور Snapdragon 7s Gen 2 در پوکو X6.

به نظر می‌رسد که Dimensity 1080 در عملکرد کلی کمی بهتر است – واقعیتی که توسط AnTuTu و مجموعه تست‌های بسیار پیچیده‌تر آن پشتیبانی می‌شود که مواردی مانند ذخیره‌سازی و سرعت حافظه را نیز در نظر می‌گیرد. گلکسی A34 اندکی از A25 پیشی می‌گیرد و A54 همچنان برتری بیشتری دارد.

گلکسی A25

گلکسی A25

با این حال، هیچ یک از نظر عملکرد کلی در این محدوده قیمت نزدیک به بالاترین سطح نیستند. به نظر می رسد این افتخار نصیب Motorola Edge 40 و Infinix GT 10 Pro می شود که به ترتیب مدیاتک 8020 و 8050 را تسخیر می کنند. با این حال، گلکسی A25 قطعا خود را به خوبی حفظ می کند و نسبت به A24 قبلی خود، امتیاز کمی نسبت به AnTuTu ارائه می دهد.

3Dmark تا حد زیادی همان تصویر AnTuTu را نشان می دهد، موتورولا Edge 40 و Infinix GT 10 Pro در صدر جدول قرار دارند. وقتی صحبت از عملکرد پردازنده گرافیکی به میان می‌آید، به نظر می‌رسد Mali-G68 در گلکسی A25 تقریباً با Dimensity 1080 و Dimensity 7050 برابری می‌کند، زیرا همه این تراشه‌ها دارای تنظیمات گرافیکی یکسان هستند. و راه‌اندازی گفته شده یک پیشتازی برتر از Mali-G57 MC2 است، همانطور که در Helio G99، Dimensity 6080 و Dimensity 700 و همچنین Adreno 619 در بخش Qualcomm یافت می‌شود.

گلکسی A25

گلکسی A25

به بیان کاربردی تر، متوجه شدیم که گلکسی A25 بدون مشکل یا کندی قابل توجه کار می کند. قدرت زیادی برای کارهای روزانه و همچنین برخی از بازی های معمولی دارد.

گلکسی A25 حتی پس از تست استرس شدید هرگز در لمس بیش از حد داغ نمی شود. به نظر می رسد راه حل خنک کننده غیرفعال موجود در خروجی حرارت Exynos 1280 نیز به خوبی مدیریت می کند.

حرارتی - بررسی Samsung Galaxy A25 حرارتی - بررسی Samsung Galaxy A25 حرارتی - بررسی Samsung Galaxy A25

راه‌اندازی دوربین سه‌گانه آشنا اکنون با وضوح فوق‌العاده بالاتر

گلکسی A25 عمدتاً تنظیمات دوربین سلف گلکسی A24 خود را به جلو می برد.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

این دوربین شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است. یکی از ارتقاء در اینجا حرکت به دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در پشت است که نسبت به واحد 5 مگاپیکسلی در گلکسی A24 بالاتر است.

مشخصات دوربین گلکسی A25 سامسونگ

  • عریض (اصلی) : 50 مگاپیکسل Samsung ISOCELL (S5K)JN1، f/1.8، 27mm، 1/2.76 اینچ، 0.64μm، PDAF، OIS؛ 2160p@30fps
  • فوق عریض : 8 مگاپیکسل Samsung ISOCELL (S5K) 4HA، f/2.2، 120 درجه، 1/4 اینچ، 1.12 میکرومتر، فوکوس ثابت؛ 1080p@30fps
  • ماکرو : 2 مگاپیکسل GalaxyCore GC02M1، f/2.4، فوکوس ثابت.
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسل Hynix Hi-1339، f/2.2، 1/3.06 اینچ 1.12 میکرومتر، فوکوس ثابت؛ 1080p@30fps

به طور کلی، می توان گفت که سامسونگ آنقدرها دوربین را تغییر نداده است. یکی از افزودنی‌های جدید به این ترکیب، gyro-EIS است – یک امتیاز خوب برای داشتن و قبلاً در گلکسی A24 در دسترس نبود.

برنامه دوربین همان است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می کنید. شما فقط حالت Pro را در دوربین اصلی دریافت می کنید، در حالی که حالت شب را می توان در دوربین های اصلی، فوق عریض و سلفی استفاده کرد.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

کیفیت دوربین در نور روز

دوربین اصلی به طور پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می کند. قبلاً دیده‌ایم که این دوربین خاص در دستگاه‌های دیگری مانند گلکسی A24 سال گذشته عملکرد بسیار خوبی دارد.

جزئیات حل شده خوب است، کاهش نویز کار بسیار خوبی انجام داد، کنتراست عالی است، و محدوده دینامیکی گسترده است. در مد معمولی سامسونگ، رنگ‌ها کمی «پاپ» اضافی برای خود دارند. با این حال، به طور کلی، عکس ها بیش از حد پردازش شده یا بیش از حد تیز به نظر نمی رسند، که عالی است.

متأسفانه، اگر دقت کنید، عکس ها کاملا نرم به نظر می رسند.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/471s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/398s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/339s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/130s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/448s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/453s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

حتی در غیاب سنسور عمق اختصاصی، دوربین اصلی عکس های پرتره کاملا مناسبی می گیرد . سوژه ها با رنگ پوست دلپذیر با جزئیات به نظر می رسند. تشخیص و جداسازی سوژه کاملاً دقیق است و کیفیت تاری پس‌زمینه عالی است.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 320، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 500، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/326s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی
Samsung Galaxy A25: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 100، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 320، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 500، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 50، 1/319s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

گلکسی A25 فاقد دوربین تله فوتو اختصاصی است، اما همچنان می تواند با دوربین اصلی خود عکس هایی با زوم 2 برابری ثبت کنداین ها از نظر کیفیت با عکس های 1 برابری بسیار قابل مقایسه هستند، به این معنی که اگر خیلی نزدیک زوم نکنید، خوب به نظر می رسند.

Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/365s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/355s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/339s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/133s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/390s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 50، 1/508s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی جدید نسبت به واحد 5 مگاپیکسلی سال گذشته ارتقای کمی دارد. کنتراست و دامنه پویا همه چیز درست است. ما از تفسیر رنگ دوربین استقبال می کنیم. طبیعی نیست اما با ظاهر کمی اشباع شده دوربین اصلی مطابقت دارد.

جزئیات ترکیبی بیش از حد تیز شده است. کیفیت عکس‌ها به ما یادآوری می‌کند که دوربین‌های مداربسته با درجه خوب چه چیزی را تولید می‌کنند، به این معنی که صحنه را می‌گیرد، اما کیفیت آن با استانداردهای دوربین گوشی عالی نیست.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/988s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/862s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/759s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/208s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/879s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 40، 1/1284s - بررسی Samsung Galaxy A25
سامسونگ گلکسی A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

فوکوس دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در فاصله 4 سانتی متری ثابت شده است و ممکن است برای درست کردن آن چند تلاش لازم باشد. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید برخی از نزدیک های قابل استفاده را که می توانید در اینستاگرام خود پست کنید ذخیره کنید. رنگ ها و محدوده دینامیکی آنها خوب است، اما جزئیات حل شده نسبتاً غیر قابل توجه است.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

سلفی‌های 13 مگاپیکسلی که در گلکسی A25 گرفتیم بسیار عالی هستند – جزئیات زیادی حل‌شده و نمایش کلی متعادل، رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی گسترده وجود دارد. ما سلفی‌های بدتری را از گوشی‌های گران‌تر دیده‌ایم، بنابراین سامسونگ را به خاطر ساخت دوربین سلفی خوب در چنین دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ای تحسین می‌کنیم.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/472s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/379s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/414s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/539s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/322s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 50، 1/632s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی

کیفیت دوربین در نور کم

دوربین اصلی گلکسی A25 عکس‌های مناسب، اما تا حد زیادی بی‌نظیر در نور کم می‌گیرد. در حالی که جزئیات کمی وجود دارد، بیشتر سطوح نرم و کمی پر سر و صدا به نظر می رسند. هم سایه ها و هم هایلایت ها به خوبی توسعه یافته اند، و منابع نور به خوبی وجود دارند، اگرچه هنوز کاملاً نیستند. محدوده دینامیکی و کنتراست خوب است. رنگ ها کمی سرد هستند اما به طور کلی خوب هستند.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 800، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 1600، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم

گلکسی A25 به تنهایی برخی از حالت‌های شبانه خودکار را اعمال می‌کند، اما یک حالت دستی شبانه نیز وجود دارد که زمان نوردهی طولانی‌تری دارد و انباشتن تصاویر بیشتری را انجام می‌دهد. تصاویر به دست آمده کمی واضح تر، با نویز کمتر و سطوح تمیزتر هستند. منابع نور نیز به طور قابل توجهی بهتر مدیریت می شوند.

Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

انتظار می رود عکس های با زوم 2 برابری از دوربین اصلی، نویزتر و ملایم تر از عکس های 1 برابر به نظر می رسند. اگرچه هنوز هم بسیار قابل استفاده هستند.

Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.8، ISO 500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نمونه های نور کم - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری در نور کم

به نظر می رسد حالت شب کار زیادی برای این عکس ها انجام نمی دهد. نوردهی بیشتر است، که می تواند منجر به برخی از هایلایت های بریده شده شود و به سایه ها کمک چندانی نمی کند، و همین.

Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی 2x حالت شب نمونه - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی 2x حالت شب نمونه - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی 2x نمونه حالت شب - f/1.8، ISO 500، 1/33s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی 2x نمونه حالت شب - f/1.8، ISO 1000، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی 2 برابر حالت شب

با توجه به عملکرد ضعیف آن در نور روز، انتظار زیادی از 8 مگاپیکسل فوق عریض جدید در نور کم نداشتیم . عکس‌های با نور کم کاملاً نرم و پر سر و صدا هستند و جزئیات زیادی ندارند. با این حال، محدوده دینامیکی برای این نوع دوربین کاملاً مناسب است.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 250، 1/7s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور کم

حالت شب نوردهی را کمی افزایش می‌دهد و همه چیز را روشن می‌کند، اما واقعاً به توسعه مناطق تاریک‌تر یا منابع نوری بهتر کمک نمی‌کند. مقدار جزئیات ثبت شده تقریباً یکسان باقی می ماند، با کمی تیز کردن اضافی روی آنچه که از قبل وجود دارد اعمال می شود. این یک ظاهر کلی تمیزتر را ایجاد می کند، اما کاملا مصنوعی است.

Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 640، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 640، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های حالت شب دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی در شرایط کم نور نیز نمی تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. چهره ها در بیشتر مواقع نرم و گل آلود به نظر می رسند، حتی اگر سطح کانونی ثابت را میخکوب کنید. در یک نکته مثبت تر، حداقل رنگ پوست در بیشتر مواقع باورپذیر به نظر می رسد.

Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 1250، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 1600، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A25 Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.2، ISO 800، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A25: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم

کیفیت فیلم برداری

یکی از ارتقاهایی که توسط چیپست Exynos 1280 نسبت به Mediatek Helio G99 در گلکسی A24 سال گذشته ارائه شده است، توانایی فیلمبرداری 4K@30fps است. گلکسی A25 می تواند این کار را در دوربین اصلی خود و تنها در حالت 1x انجام دهد. حالت زوم 2 برابری دوربین اصلی، دوربین اولتراواید و دوربین سلفی همگی به 1080p محدود شده‌اند.

به‌طور پیش‌فرض، ویدیو در جریان h.264/AVC با سرعت حدوداً 49 مگابیت بر ثانیه در 4K و 17 مگابیت در ثانیه در FullHD ذخیره می‌شود. صدا همچنین استاندارد AAC استریو 48 کیلوهرتز است و هر دو در داخل یک ظرف استاندارد MP4 با هم قرار می گیرند. همچنین گزینه ذخیره در مقداری فضا و گرفتن در h.265/HEVC به جای آن وجود دارد.

ویدیوی 4K از دوربین اصلی با جزئیات زیاد، عملا بدون نویز، کنتراست خوب و محدوده دینامیکی عالی به نظر می رسد. رنگ ها، درست مانند عکس های ثابت، کمی در سمت اشباع قرار دارند، اما نه بیش از حد. کنتراست نیز کمی تغییر می کند تا ظاهر “خشخاش” اضافی را به دست آورد.

همانطور که گفته شد، ویدئو با زوم 2 برابر به 1080p محدود شده است و در مقایسه بسیار غیر قابل توجه به نظر می رسد. بد نیست، اما سطح جزئیات قطعاً وجود ندارد. در مورد دوربین فوق عریض و ویدیوهای 1080p آن به طور کلی می توان همین را گفت . اگرچه قطعا قابل استفاده هستند، اما نرم هستند، به خصوص در اطراف لبه های قاب. ما دوست داریم که رنگ ها به طور معقولی با دوربین اصلی مطابقت داشته باشند.

با جدا شدن از روند، ویدیوهای 1080p از دوربین سلفی عالی به نظر می رسند. جزئیات با بافت پوست عالی وجود دارد. رنگ های پوست نیز عالی به نظر می رسند. کنتراست دلپذیر است، و همچنین رنگ های کمی اشباع شده. به طور کلی، یک نمایش عالی.

یکی دیگر از افزوده‌های جدید به میکس گلکسی A25 تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (EIS) است . در دو طعم یا سطح موجود است. یکی از آنها تثبیت اولیه است که از طریق منوی تنظیمات دوربین تغییر می کند. رزولوشن آن را به 1080p کاهش می دهد، اما می تواند روی همه دوربین ها (به جز ماکرو 2 مگاپیکسلی) کار کند و کار بسیار مناسبی برای صاف کردن لرزش ها و ضربه های کوچک انجام می دهد. سپس Super Steady وجود دارد که فقط در 1080p و در دوربین فوق عریض کار می کند. این برای عکس‌های ورزشی و سایر عکس‌های اکشن در نظر گرفته شده است و تثبیت کلی بهتری را به هزینه برش دادن بیشتر از کادر ارائه می‌دهد.

فیلمبرداری در نور کم از دوربین اصلی به طرز شگفت انگیزی تمیز و دقیق است. جزئیات وجود دارد و رنگ ها نیز زیبا به نظر می رسند. محدوده دینامیکی می تواند بهتر باشد، با این حال، با منابع نور منفجر شده و اغلب سایه های خرد شده. فیلمبرداری با زوم 2 برابری از دوربین اصلی با جزئیات کمتر بدتر است زیرا وضوح 1080p نیز ملایمتر و کمی نویز دارد. ویدیوی 1080p از ultrawide بسیار ناامید کننده است. تاریک، گل آلود و پر سر و صدا است.

بررسی رقبا

در زمان نگارش این مقاله، گلکسی A25 پایه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی حدود 250 دلار / 285 یورو / 250 پوند / 27000 INR به شما باز می گرداند و سطح بالاتر 8 گیگابایت / 256 گیگابایت، 399 دلار / 330 یورو / 30،000 INR برای شما باز می گردد. این یک براکت قیمت رقابتی با گزینه های قابل دوام فراوان است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که سامسونگ برای گلکسی A35 چه چیزی آماده می کند، گلکسی A34 سال گذشته به خوبی قیمتش کاهش یافته است. شما می توانید یک واحد پایه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی را با قیمت حدود 250 دلار / 250 یورو / 190 پوند / 25500 INR تهیه کنید. البته، از آنجایی که A34 از نظر فنی «آخرین نسل» است و با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه شد، پس از چهار سال به‌روزرسانی اصلی و پنج سال وصله‌های امنیتی نویدبخش سامسونگ، پنجره پشتیبانی کوتاه‌تری باقی مانده است.

از نظر ارتقاء نسبت به A25، A34 دارای حفاظت مناسب IP67، فیلمبرداری 4K در دوربین سلفی و چیپست کمی قدرتمندتر Dimensity 1080 است. سایر مشخصات به نوعی شستشوی دو دستگاه است. شما حتی از جک 3.5 میلی متری صدا که A25 دارد چشم پوشی می کنید. با این حال، A34 ممکن است برای شخص شما مناسب تر باشد.

سامسونگ گلکسی A34 شیائومی پوکو X6 شیائومی پوکو ام 6 پرو
Samsung Galaxy A34 • Xiaomi Poco X6 • Xiaomi Poco M6 Pro

ما مدل‌های زیادی از جدیدترین محصولات شیائومی داریم. سری همیشه محبوب Redmi Note و به طور خاص Redmi Note 13 وانیلی وجود دارد. در حال حاضر قیمت آن کمی کمتر از Galaxy A25 است و مشخصات کاملاً قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. Dimensity 6080 آن کمی قدرتمندتر است، اما با وجود رزولوشن کافی 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی، باید به فیلمبرداری 1080p بسنده کنید.

وارد شیائومی پوکو X6 شوید. به نظر معقول ترین جایگزین برای گلکسی A25 است. البته، به نظر می رسد کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما شما یک صفحه نمایش AMOLED 12 بیتی بهتر، روشن تر و HDR، چیپست قدرتمندتر Snapdragon 7s Gen 2، حفاظت ورودی IP54 و Gorilla Glass Victus، حافظه پایه 256 گیگابایتی و 8 گیگابایت دارید. رم و شارژ سریعتر 67 واتی با باتری 5100 میلی آمپر ساعتی آنبرد، فقط به چند نکته اشاره می کنیم. با توجه به آزمایشات ما، اگر فقط کمی بیشتر برای خرج کردن دارید، می‌توانید به سراغ Poco X6 Pro با حافظه سریع‌تر UFS 4.0 و عمر باتری کلی بهتر بروید.

اگر در عوض به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، پوکو M6 پرو 4G وجود دارد که به نوعی مشابه ردمی نوت 13 پرو 4G است که فقط کمی ارزانتر است. در کنار گلکسی A25، صفحه نمایش بسیار قابل مقایسه و چیپست کمی قدرتمندتر دارد. شما باید با فیلمبرداری 1080p زندگی کنید، اما از سایر ویژگی ها مانند تنظیم بلندگوی استریو، جک 3.5 میلی متری صدا، NFC یا رادیو FM چشم پوشی نمی کنید. به عنوان یک امتیاز، Poco M6 Pro همچنین شارژ سریع 67 واتی و حفاظت رسمی IP54 را ارائه می دهد.

خلاصه مطلب

سال گذشته، سامسونگ با معرفی گلکسی A24 تنها در نسخه 4G/LTE، انتخاب نسبتاً گیج کننده ای داشت . در تمام مدت A34 5G بود و حتی A15 یک نوع 5G داشت . این دیگر در مورد گلکسی A25 جدید صدق نمی کند و این تنها ارتقاء معقول ارائه شده به فرمول نیست.

حرکت از رفرش ریت 90 هرتز به 120 هرتز ممکن است نسبتاً کوچک باشد، اما معنادار است و به گوشی کمک می‌کند تا در کل احساس خفه‌تر و واکنش‌پذیری بیشتری داشته باشد. احتمالاً می‌توانید با غیرفعال کردن رفرش ریت بالا، عمر باتری طولانی‌تری داشته باشید، بنابراین انتخاب آن به عهده شماست.

جهش از هلیو G99 مدیاتک به اگزینوس 1280 ممکن است از نظر عملکرد خام نیز بزرگ نباشد، اما فراتر از اتصال 5G که قبلاً ذکر شد، ضبط ویدیوی 4K را نیز به گلکسی A25 می‌آورد که به‌روزرسانی کوچک اما مهم دیگری است.

راه‌اندازی بلندگوی استریو جدید نیز در کتاب‌های ما اهمیت زیادی دارد. ممکن است این اسپیکر به هیچ وجه نسبت به رقبا ندرخشد، اما هنوز کیلومترها بهتر از تک اسپیکر ارائه شده در گلکسی A24 است.

بررسی سامسونگ گلکسی A25

همه این به‌روزرسانی‌های کوچک روی هم انباشته می‌شوند و احتمالاً گلکسی A25 را از نظر ویژگی‌ها بیشتر از همیشه به قلمرو گلکسی A3X نزدیک می‌کند. به غیر از ارتقاءها، گلکسی A25 هنوز هم ساختاری مستحکم دارد، اکنون با طراحی کمی تغییر یافته، که ما دریافتیم که گرفتن راحت تری را ارائه می دهد. هم عمر باتری و هم عملکرد قابل اعتماد هستند و همین را می توان در مورد تنظیمات دوربین نیز گفت. خب، حداقل در نور روز. عکاسی در نور کم کمی ناامید کننده است، اگرچه هنوز آنقدرها هم بد نیست.

ما دوست داشتیم مانند همتاهای بزرگتر گلکسی A25، رتبه حفاظت از نفوذ مناسبی را ببینیم، اما شاید سال آینده. ما واقعاً چیز مهمی در گلکسی A25 نمی بینیم که بتوان از آن شکایت کرد. این یک دستگاه سامسونگ جامد با تمام آنچه که مستلزم قیمت مناسب است، است و ما مطمئن هستیم که از محبوبیت خوبی برخوردار خواهد شد.

چرا باید گوشی گلکسی A25 را خریداری کنیم

  • طراحی جذاب و محکم.
  • صفحه نمایش Super AMOLED اکنون 120 هرتز دارد.
  • بلندگوهای استریو با کیفیت خوب
  • آخرین ورژن اندروید و One UI.
  • عملکرد خوب برای این محدوده قیمت و رفتار حرارتی عالی.
  • اکنون کیفیت عکس و فیلم عالی با فیلمبرداری 4K، زوم 2 برابری بدون ضرر، عکس‌ها و فیلم‌های سلفی عالی.
  • 5G، NFC، microSD.

چرا نباید گوشی گلکسی A25 را خریداری کنیم

  • فاقد شارژر داخل جعبه
  • هنوز رتبه‌بندی رسمی حفاظت از ورود وجود ندارد.
  • فاقد تعویض خودکارذفذش ریت و فاقد پشتیبانی از HDR.
  • تثبیت کننده ویدیو فقط در 1080p موجود است.
  • عملکرد بسیار ضعیف دوربین همه جانبه در نور کم.
  • سنسور مجاورت مجازی

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید