بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A05s، قیمت و مشخصات فنی

گلکسی A05s

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A05s. بررسی قیمت, مشخصات فنی, دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A05s.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A05s، قیمت و مشخصات فنی

معرفی

سامسونگ به طور مداوم در حال افزایش نمونه کارهای سطح پایه Galaxy A خود است. در حال حاضر گلکسی A05 و گلکسی A05s در انتهای لیست قرار دارند که امروز مورد دوم را برای بررسی در اختیار داریم.

گلکسی A05s ابتدا در مالزی ظاهر شد و بعداً به هند نیز راه یافت و دیگر اینکه این یک گوشی مقرون به صرفه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در تلاشی برای مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر کردن و دست‌یابی به گلکسی A05s، سامسونگ نسخه رم 4 گیگابایتی این گوشی را در کنار نسخه اصلی 6 گیگابایتی منتشر کرد. این مدلی است که امروز برای بررسی در اختیار داریم – A05s با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا.

مشخصات گلکسی A05s سامسونگ در یک نگاه:

  • بدنه: 168.0×77.8×8.8mm, 194g; جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی.
  • صفحه نمایش: 6.70 اینچ PLS LCD، 90 هرتز، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 393ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (4×2.4 GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver); Adreno 610.
  • حافظه: 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 50 مگاپیکسل، f/1.8، AF. ماکرو : 2 مگاپیکسل، f/2.4; عمق : 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.0.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 1080p@30/60fps; دوربین جلو : 1080p@30fps.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ 25 وات سیمی
  • اتصال: LTE؛ دو سیم کارته؛ وای فای 5; BT 5.1; جک 3.5 میلی متری
  • متفرقه: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار).

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A05s: در حدود ۷ میلیون تومان

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A04s , قیمت و مشخصات فنی

در مقایسه با گلکسی 04s سال گذشته، می‌توانیم شاهد چند ارتقای قابل توجه باشیم. صفحه نمایش به 6.7 اینچ افزایش یافته است و اکنون دارای وضوح FullHD (1080 در 2400 پیکسل) در 90 هرتز است که بالاتر از HD+ است. این چیپست به یک اسنپدراگون 680 هنوز قدیمی اما از نظر فنی برتر ارتقا یافته است. شما هنوز از اتصال 5G برخوردار نیستید، اما گوشی دارای یک تراشه 6 نانومتری است، بنابراین امیدواریم اکنون کارایی بهتری داشته باشد. دوربین سلفی نیز ارتقای قابل توجهی داشته است. اکنون وضوح 13 مگاپیکسلی بزرگتر دارد و قادر به فیلمبرداری 1080p است. همچنین، اکنون با همان بسته باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی شارژ سریع‌تر با 25 وات شارژ می‌شود.

به طور کلی، گلکسی A05s نسبت به نسل قبلی خود دستگاه بسیار بهتری به نظر می رسد، اما این بدان معنا نیست که بدون ایراد نیست. حتی بر روی کاغذ، نمی‌توانیم برخی چیزها را نادیده بگیریم، مانند حافظه داخلی بسیار کند eMMC 5.1. البته، در بررسی همه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

آنباکسینگ

گلکسی A05s دارای بسته‌بندی با لوازم جانبی کم است. جعبه به خودی خود چیز خاصی نیست، فقط یک کشویی دو تکه کاملاً از مقوا ساخته شده است، که از منظر زیست محیطی از آن استقبال می کنیم. پایه مقوایی داخلی که گوشی را نگه می دارد کار خود را به خوبی انجام می دهد که این مهم است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

ما با گلکسی A05s انتظار یک بسته لوازم جانبی فراوان را نداریم و صادقانه بگوییم. این دستگاه به همان اندازه که می‌شود، ساده است – یک کابل ساده USB Type-C به Type-C و یک ابزار اجکتور سیم‌کارت. نه کمتر نه بیشتر.

طراحی

سامسونگ مدتی است که سبک ثابتی در کل خط گوشی های خود دارد. یک آرایش عمودی دوربین سه گانه در پشت، یک فلاش LED در سمت راست، و چیز دیگری وجود ندارد. این یک طراحی مسطح و بدون جزیره دوربین است که به نوعی ساده به نظر می رسد اما همچنین به اندازه کافی قابل تشخیص است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s در مجموع در چهار گزینه رنگی قابل استفاده است. رنگ‌های اصلی مشکی و نقره‌ای، بنفش، و سبز روشن که در این مقاله برای بررسی وجود دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

سطح پشتی مات، کمی حالت بافت دارد و کمی صاف و تقریباً مخملی به نظر می رسد. اثر انگشت را خیلی بد حفظ نمی کند، که با توجه به بافت، شگفت آور است. با این حال، سطح پلاستیکی است و شیشه ای نیست، که به بخش اثر انگشت کمک می کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s از طراحی سه تکه ای بهره می برد که پشت و جلوی آن به قاب میانی “پیچ و مهره” شده است. مانند قسمت پشتی، قسمت جلویی تقریباً کاملاً هم سطح با قاب میانی قرار می گیرد. هیچ چیز قابل توجهی در قسمت جلویی گوشی وجود ندارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

انتظار می رود حاشیه های نمایشگر عریض باشند، اما صادقانه بگویم که علیرغم ماهیت اقتصادی گوشی، چندان بد هم نیست.

قاب میانی گلکسی A05s پلاستیکی است اما ظاهری فلزی برس خورده دارد. خوب، در واحد سبز ما چندان زیاد نیست زیرا فریم با قسمت پشتی مطابقت دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

ما دوست داریم لبه های گوشی به خوبی گرد باشد. آنها یک احساس بسیار راحت و در دست را ارائه می دهند.

کیفیت ساخت

گلکسی A05s بسیار خوب ساخته شده است. ما دقیقاً آن را “عالی” نمی نامیم، اما به خصوص سبک نیست و وزن آن به 194 گرم می رسد . این برای یک گوشی 168 × 77.8 × 8.8 میلی متری با صفحه نمایش 6.7 اینچی که عمدتاً از پلاستیک ساخته شده است کاملاً منطقی است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

هم پنل پشتی و هم فریم میانی گوشی پلاستیکی است. با این حال، آنها دارای سطوح کاملاً متفاوتی هستند. پلاستیک ممکن است به نظر عالی نباشد، اما بسیار محکم است و در عین حال سبک باقی می ماند. کاملاً مانند فلز فرورفته نمی شود و کاملاً مانند شیشه خرد نمی شود. بعلاوه، اگر به ایمن نگه داشتن گوشی خود اهمیت می دهید، احتمالاً یک قاب در بالای بدنه پلاستیکی خواهید داشت.

دیدن این که یک سطح شیشه ای قسمت جلوی گلکسی A05s را می پوشاند بسیار عالی است. متأسفانه، سامسونگ دقیقاً از چه نوع شیشه ای برای گوشی استفاده می کند، فاش نمی کند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s فاقد هرگونه رتبه رسمی حفاظت از نفوذ است. نه اینکه انتظار داشته باشیم سامسونگ با این قیمت برای گواهینامه ها هزینه کند. ما فقط می گوییم که از آنجایی که یک واشر لاستیکی زیبا در اطراف سینی سیم کارت وجود دارد، که نشان می دهد حداقل مقداری آب بندی در محل وجود دارد. با این حال، ما به شما توصیه نمی کنیم که گوشی را به طور هدفمند در معرض آب یا گرد و غبار قرار دهید.

کنترل ها

گلکسی A05s دارای یک مجموعه کنترل کاملا استاندارد است. خوب، شاید، به جز جک 3.5 میلی متری صدا، که سخت تر و سخت تر است. درست و سالم است و در قسمت پایینی گوشی قرار دارد. از آنجایی که ما قبلاً در مورد قسمت پایینی صحبت کرده‌ایم، این اسپیکر تکی در گلکسی A05s را نیز در خود جای داده است. فاقد تنظیم بلندگوی استریو، حتی هیبریدی است. میکروفون اصلی و پورت USB Type-C نیز اینجا هستند.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

قسمت بالایی گوشی عملا خالی است، اما سوراخی برای میکروفون ثانویه حذف نویز وجود دارد. هیچ خط آنتنی در قاب میانی وجود ندارد زیرا تمام آن از پلاستیک ساخته شده است و لازم نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

سمت چپ قاب نیز کاملاً خالی است. سینی سیم‌کارت اینجاست، کاملاً در بالا قرار دارد، که دقیقاً مکان معمولی برای آن نیست. ما خوشحالیم که Galaxy A05s دارای دو اسلات نانو سیم کارت مجزا و همچنین یک اسلات اختصاصی microSD در سینی خود است. لازم نیست بین سیم‌کارت دوم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر یکی را انتخاب کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در سمت راست گوشی دکمه تنظیم صدا و پاور قرار دارد. هر دو از نظر ارتفاع در موقعیت خوبی قرار دارند و بازخورد لمسی مناسب، اگر نگوییم کامل، را ارائه می دهند. دکمه پاور در گلکسی A05s به عنوان حسگر اثرانگشت عمل می کند. این یک خواننده خازنی کلاسیک است و هم بسیار دقیق و هم سریع است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

همانطور که قبلا ذکر شد، حسگر اثرانگشت در دکمه پاور کناری تعبیه شده است و نه در جلوی دستگاه. به هر حال نه این که بتوانید یک خواننده در صفحه نمایش با پنل LCD داشته باشید. با این حال، حداقل می توانید هر دو ضربه زدن را برای روشن و خاموش کردن صفحه فعال کنید، که راحت است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

عملا هیچ کنترلی در جلوی گوشی وجود ندارد. دوربین سلفی در یک بریدگی دایره‌ای نسبتاً عمیق قرار دارد که هدفون آن به‌خوبی در بالای آن قرار گرفته است و حسگرهای نور و مجاورت در کناره‌ای در قاب بالایی پنهان شده‌اند.

هیچ LED اعلان وجود ندارد، اما جای تعجب نیست، زیرا این روزها در گوشی‌ها بسیار نادر هستند.

قابلیت اتصال

گلکسی A05s در بخش اتصال به خوبی عمل می کند. اگرچه، مستقیماً باید توجه داشته باشیم که این یک دستگاه 5G نیست. هر دو اسلات نانو سیم کارت روی گوشی از اتصال همزمان 4G LTE پشتیبانی می کنند.

A05s همچنین دارای Wi-Fi ac دو بانده و بلوتوث 5.1 است. اگرچه پشتیبانی LE را ارائه می دهد. متأسفانه، هیچ NFC وجود ندارد، و همچنین بلستر IR وجود ندارد. واحد ما یک گیرنده رادیویی FM دارد، اما ممکن است وابسته به منطقه باشد، بنابراین با خرده فروش محلی خود مشورت کنید. یک گیرنده با پشتیبانی از GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSS موقعیت یابی را انجام می دهد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

درگاه USB Type-C در پایین می‌تواند حداکثر 25 وات را بپذیرد که نسبت به شارژ 15 واتی گلکسی A04s ارتقاء قابل توجهی دارد . این پورت همچنین از USB Host/OTG پشتیبانی می کند. با این حال، هیچ چیز واقعاً فانتزی فراتر از آن وجود ندارد، مانند خروجی ویدیو. پورت Type-C توسط یک اتصال USB 2.0 پشتیبان‌گیری می‌شود که به معنای سرعت انتقال داده‌ها تا 480 مگابیت بر ثانیه است.

گلکسی A05s در بخش حسگر کمی سبک است. شتاب سنج sc7a20 دارد اما ژیروسکوپ ندارد. این دو معمولاً ترکیبی هستند. یک سنسور نور sip3515 وجود دارد که خوشبختانه با یک سنسور مجاورت سخت افزاری از همان مدل جفت شده است. در اینجا هیچ سنسور مجاورت مجازی ناخوشایندی وجود ندارد. A05s به طور مشخص فاقد مغناطیس سنج و قطب نما است.

یک صفحه نمایش بزرگتر، اکنون با وضوح FullHD

این نمایشگر یکی از ارتقاءهای اصلی دستگاه پایه Galaxy A در سال جاری است. برای شروع، در مقایسه با پنل گلکسی A04s ، پنل موجود در A05s کمی رشد کرده است و اکنون قطر آن 6.7 اینچ است . نسبت تصویر هنوز هم همان 20:9 است .

اما مهمتر از آن، صفحه نمایش انتخابی امسال دارای وضوح FullHD 1080 در 2400 پیکسل نسبت به صفحه نمایش HD+ در A04s است. این یک جهش قابل توجه در وضوح از حدود 270 ppi به حدود 393 ppi در مدل جدید است. این تفاوت قطعا در شخص قابل توجه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

متأسفانه، این تنها ویژگی خوبی است که می توانیم برای نمایشگر گلکسی 05s ارائه کنیم. به خصوص اینکه روشن نمی شود. ما حداکثر 468 نیت روشنایی را روی اسلایدر اندازه‌گیری کردیم. در فضای باز قابل استفاده است اما مطمئنا راحت نیست.

هنوز تنظیم خودکار روشنایی وجود دارد که به خوبی کار می کند، اما نمایشگر فقط در نور شدید می تواند به 468 نیت یا بیشتر برسد. کنتراست نیز می‌تواند بهتر باشد، زیرا رنگ‌های مشکی روی پنل کمی نور می‌تابند. ما 1418:1 اندازه گرفتیم.

گلکسی A05s

گلکسی A05s

دقت رنگ نیز در گلکسی A05s مناسب نیست. این گوشی کاملاً بدون تنظیمات رنگ ارائه می شود. هیچ حالت، نقطه سفید یا تنظیم دمای رنگ وجود ندارد.

انتظار می رود گلکسی A05s از ویدیوی HDR پشتیبانی نمی کند. نه در صفحه نمایش آن و نه از نظر رمزگشایی ویدیو.

پشتیبانی HDR - بررسی Samsung Galaxy A05s Widevine - بررسی Samsung Galaxy A05s قابلیت‌های پخش Netflix - بررسی Samsung Galaxy A05s
پشتیبانی HDR • Widevine • قابلیت پخش Netflix

نکته مثبت تر، این گوشی دارای بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM است که به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های ویدیویی FullHD را برای اشباع وضوح صفحه نمایش خود ارائه دهند.

کنترل با رفرش ریت بالا

Samsung Galaxy A05s دارای حداکثر رفرش ریت 90 هرتز است . متأسفانه، اگرچه مزایایی را در رابط کاربری ارائه می دهد، اما اجرای رفرش ریت بالایی ندارد زیرا زمان پاسخ پیکسل واقعی نمایشگر بسیار کم است. هنگام حرکت اجسام روی صفحه نمایش، لکه گیری زیادی وجود دارد. تقریباً به نظر می‌رسد که مصنوعات بصری از اورکلاک کردن یک پانل فراتر از قابلیت‌های نرخ تازه‌سازی بومی آن به دست می‌آید.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

هنوز هم با نرخ به‌روزرسانی بالا در گلکسی A05 چیزهای عجیب‌تری وجود دارد. برای اولین بار، هیچ تنظیماتی برای کنترل نرخ تجدید وجود ندارد. هیچ حالتی وجود ندارد و هیچ راهی برای کاهش دستی به 60 هرتز وجود ندارد، که کمی حذفی عجیب است.

همانطور که توسط خود سیستم گزارش شده است، گوشی قطعاً از رفرش کردن در فرکانس 90 یا 60 هرتز پشتیبانی می کند. A05s تقریباً به طور کامل روی عملکرد 90 هرتز قفل شده است. این شامل UI و بیشتر برنامه ها می شود. تنها استثناهای قابل توجهی که متوجه شدیم برخی از سناریوهای پخش ویدیو است. متأسفانه، نه همه آنها، اما بیشتر اوقات، گوشی یک ویدیو در حال پخش را تشخیص می دهد و برای صرفه جویی در مصرف برق به طور خودکار تا 60 هرتز کاهش می یابد.

Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با 90 هرتز کار می کند - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s بیشتر اوقات با فرکانس 90 هرتز کار می کند

طبیعتاً، ما بازی با رفرش ریت بالا را نیز امتحان کردیم، با موفقیتی متفاوت. نیمی از بازی‌هایی که امتحان کردیم با فرکانس 90 هرتز اجرا می‌شدند، در حالی که سایر عناوین آزمایشی متأسفانه به 60 هرتز کاهش یافتند. اینطور نیست که گلکسی A05s قدرت زیادی برای افزایش نرخ فریم بالا داشته باشد، اما داشتن این گزینه خوب بود.

بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s بازی با نرخ تازه سازی بالا - بررسی Samsung Galaxy A05s
بازی با رفرش ریت بالا

با در نظر گرفتن همه موارد، باید بگوییم که رفتار نرخ به‌ روز رسانی بالای گلکسی 05s قابل تحمل است، اما چیزی بیش از این نیست. ما به خصوص اهمیتی نمی‌دهیم که گوشی با نرخ تازه‌سازی تقریباً ثابت 90 هرتز کار می‌کند، زیرا قبلاً آزمایش کرده‌ایم که این جهش کوچک بیش از 60 هرتز به ندرت بر استقامت باتری تأثیر می‌گذارد. ما آرزو می‌کنیم که تشخیص پخش خودکار ویدیو یکدست‌تر بود و بدمان نمی‌آمد که کنترل دستی بیشتری روی نرخ تازه‌سازی در سطح سیستم یا هر برنامه داشته باشیم.

عمر باتری

گلکسی A05s دارای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است. همانطور که ممکن است بدانید، ما اخیراً آزمایش باتری جدید GSMArena 2.0 و معیار جدید امتیاز استفاده فعال را معرفی کردیم.

گلکسی A05s در تست باتری ما بسیار خوب عمل کرد، که این خود یک نمایش قوی است. این شماره‌های استقامت تماس عالی را مدیریت می‌کند، و پخش ویدیو و استقامت وب آن نیز تا نیمه بد نیست.

گلکسی A05s
گلکسی A05s

سرعت شارژ

سامسونگ گلکسی A05s با نرخ نسبتاً مناسبی شارژ می شود، اگرچه به سختی سریع ترین در میان یا در گروه قیمتی خود است. سامسونگ این گوشی را قادر به شارژ 25 واتی ارزیابی می‌کند که ارتقای کمی نسبت به محدودیت مصرف 15 وات گلکسی A04s و سایر دستگاه‌های سامسونگ مانند گلکسی A14 5G است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05sاز آنجایی که چنین است، و متأسفانه، شارژر در جعبه گلکسی A05s دریافت نمی کنید، ما آن را با یکی از شارژرهای 25 واتی PD+PPS سامسونگ جفت کردیم. با نظارت بر منحنی شارژ، دیدیم که گوشی با این شارژر 24 وات انرژی مصرف می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد این دو خوب بازی می‌کنند.

گلکسی A05s در پانزده دقیقه از صفر به 24 درصد و سپس در 30 دقیقه شارژر به 43 درصد رسید . شارژ کامل درست حدود 1:26 ساعت طول کشید.

گلکسی A05s
گلکسی A05s

کیفیت بلندگو

گلکسی A05s تنها دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می‌کند و چندان چشمگیر نیست. در آزمون ما فقط امتیاز بلندی متوسط ​​را داشت . و به سختی از قلمرو زیر متوسط ​​خارج شد.

پاسخ فرکانسی آن مناسب است. به طور خاص، میان و صداها به اندازه کافی، و مسلماً بخش مهمی هستند. به علاوه، باید به یاد داشته باشیم که این A05 چقدر ارزان است و انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

از نظر ویژگی‌های صوتی اضافی، Galaxy A05s دارای Dolby Atmos و Dolby Atmos برای پشتیبانی از بازی است. هر دوی این ویژگی‌های اکولایزر فقط با هدفون و هدست‌های بلوتوث کار می‌کنند.

گزینه ها و ویژگی های صدا - بررسی Samsung Galaxy A05s گزینه ها و ویژگی های صدا - بررسی Samsung Galaxy A05s
گزینه ها و ویژگی های صدا

ویژگی صدای برنامه جداگانه سامسونگ نیز وجود دارد. این به شما امکان می دهد یک برنامه را انتخاب کنید و خروجی صدای آن را به دستگاه خاصی متفاوت از دستگاه خروجی اصلی فعلی تلفن تغییر دهید. این یک ویژگی واقعا شسته و رفته است.

One UI Core 5.1 در بالای اندروید 13

انتظار آخرین اندروید 14 از گلکسی A05s کمی جاه طلبانه است و ما نمی توانیم به جای آن از دریافت اندروید 13 شکایت کنیم. چیزی که کمی ناامید کننده تر است اما غیرمنتظره نیست این است که گلکسی A05s نسخه “هسته ای” One UI سامسونگ را دریافت می کند. به طور دقیق، یک UI Core 5.1. در مقایسه با رابط کاربری One UI معمولی، برخی از ویژگی های پیشرفته تر را از دست داده است.

برخی از حذفیات قابل توجه عبارتند از حالت Easy Mode، Edge Panels، Good Lock، Link to Windows، Samsung Knox Security، Samsung Pay و Secure Folder. این فهرست غیر جامع در گذشته طولانی‌تر بود، اما خوشبختانه ویژگی‌های بیشتر و بیشتری به “Core” رسیده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05sبا وجود اجرای یک رابط کاربری One UI “Core”، گلکسی A05s بیشتر مجموعه ویژگی ها و ظاهر و احساس شاخه اصلی One UI را دارد.

برای اکثر افراد، حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار، احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید. می‌تواند در موقعیت‌های خاص راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری دارد زیرا از دوربین سلفی استفاده می‌کند. اگر در حالی که فقط گوشی را در دست گرفته اید، اسکن های تصادفی زیادی را تجربه می کنید، می توانید عملکرد همیشه روشن اسکنر اثر انگشت را غیرفعال کنید.

گزینه های امنیتی - بررسی Samsung Galaxy A05s بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy A05s تنظیمات اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A05s ثبت نام اثر انگشت - بررسی Samsung Galaxy A05s
گزینه های امنیتی • بیومتریک • تنظیمات اثر انگشت • ثبت اثر انگشت

تجربه هنگام برخورد با اصول UI ساده و آشنا است. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، همگی مانند منوی تنظیمات عمومی، طبق معمول کار می‌کنند.

پالت رنگ برجسته به طور خودکار بر اساس کاغذ دیواری شما ایجاد می شود و سیستم انتخاب گسترده ای از ترکیب رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد که پالت را می توان روی نمادهای برنامه نیز اعمال کرد.

Task Switch یک کار معمولی است که از چندوظیفگی هم به صورت پاپ آپ و هم با صفحه نمایش تقسیم شده پشتیبانی می کند.

مبانی One UI 5.1: صفحه قفل - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: صفحه اصلی - بررسی Samsung Galaxy A05s اصول One UI 5.1: کشوی برنامه - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: اعلان ها - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: تنظیمات سریع - بررسی Samsung Galaxy A05s مبانی One UI 5.1: Task switcher - بررسی Samsung Galaxy A05s
مبانی One UI 5.1: صفحه قفل • صفحه اصلی • کشوی برنامه • اعلان ها • تنظیمات سریع • تعویض کار

اکنون می‌توانید ویجت ها را روی هم قرار دهید، و می‌توانید با یک کشیدن انگشت ساده بین ویجت‌های انباشته جابه‌جا شوید. همه ویجت ها از انباشتگی پشتیبانی نمی کنند.

ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s ویجت های انباشته - بررسی Samsung Galaxy A05s
ویجت های انباشته شده

حالت‌ها و روتین‌ها، ویژگی مشابه با فوکوس اپل، نیز وجود دارند. مدتی قبل در One UI Core وجود نداشت. می‌توانید بر اساس کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، حالتی را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید، پروفایل‌های صدا، تنظیمات نمایشگر، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید. به عنوان مثال، نمایه Routines رانندگی را می‌توان برای روشن کردن حالت DnD و راه‌اندازی خودکار Spotify تنظیم کرد. حتی می‌توانید روال‌های خاصی را با اقداماتی که انتخاب می‌کنید فعال کنید، مانند روشن کردن نقطه اتصال یا حالت هواپیما.

حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s حالت ها و روال ها - بررسی Samsung Galaxy A05s
Modes and routines

Gaming Hub (که قبلا Game Launcher نامیده می شد) – هاب برای همه بازی های شما، همچنین گزینه هایی را برای محدود کردن حواس پرتی در زمانی که بازی در اینجا باقی می ماند، ارائه می دهد.

یک برنامه گالری داخلی و یک فایل منیجر اختصاصی هر دو و همچنین مرورگر وب اینترنت سامسونگ وجود دارد. چندوظیفه ای با صفحه نمایش تقسیم شده نیز یک گزینه است.

Gaming Hub - بررسی Samsung Galaxy A05s گالری - بررسی Samsung Galaxy A05s مدیر فایل - بررسی Samsung Galaxy A05s تقسیم صفحه - بررسی Samsung Galaxy A05s
مرکز بازی • گالری • مدیر فایل • تقسیم صفحه

قابلیت Samsung Edge Panels در هیچ کجا یافت نمی‌شود، اما همچنان برخی از حذفیات از نسخه Core One UI انتظار می‌رود.

عملکرد و بنچمارک ها

سامسونگ گلکسی A05s از چیپست Qualcomm Snapdragon 680 4G پشتیبانی می کند. این یک تراشه نسبتا قدیمی از سه ماهه چهارم 2021 است. این تراشه هرگز تراشه قدرتمندی نبود و اکنون قدمت خود را نشان داده است. نکته مثبت، ارتقای قابل توجهی نسبت به اگزینوس 850 است که هم از نظر قدرت خام و هم از نظر فرآیند تولید 6 نانومتری کوچکتر و کارآمدتر، گلکسی A04s سال گذشته را تامین می کرد.

بررسی سامسونگ گلکسی A05sاسنپدراگون 680 4G دارای یک راه اندازی پردازنده هشت هسته ای متشکل از چهار هسته Kryo 265 Gold (Cortex-A73) با کلاک تا 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Kryo 265 Silver (Cortex-A53) با سرعت حداکثر 1.9 گیگاهرتز است. . اینها با پردازنده گرافیکی Adreno 610 با فرکانس 1114 مگاهرتز جفت می شوند. ما همچنین یک ISP Spectra 346، یک مودم X11 LTE با قابلیت سرعت دانلود Cat.13 و یک کنترلر رم دو کاناله LPDDR4X 2133 MHz داریم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گلکسی A05s با 6 یا 4 گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس است. ما آخرین پیکربندی کوچکتر را در واحد بررسی خود داریم.

حافظه داخلی 128 گیگابایت در هر دو نوع رم ثابت است اما از طریق کارت microSD قابل ارتقا است. ما اطلاعاتی را در مورد یک نسخه 64 گیگابایتی موجود دیده‌ایم، اما به نظر نمی‌رسد در هیچ کجا فروخته شود. جای تاسف است که سامسونگ از تراشه های ذخیره سازی eMMC 5.1 به جای نوعی ذخیره سازی سریعتر UFS استفاده می کند. این به خودی خود قطعاً بر عملکرد کلی و روان بودن سیستم تأثیر می گذارد.

اسنپدراگون 680 حتی با توجه به محدوده قیمتی خود، از تنظیمات CPU خاصی برخوردار نیست. در سناریوی تست همه هسته ای عملکرد وحشتناکی ندارد، اما عملکرد تک هسته ای آن واقعاً آن را ناامید می کند. حتی مدیاتک هلیو جی 88 و جی 85 نیز در این بخش برتری دارند. هسته های ARM Cortex در اسنپدراگون 680 به سادگی در دندان قرار می گیرند.

AnTuTu به طور کلی نسبت به گلکسی A05s بهتر است، اما اگر به اندازه کافی سخت نگاه کنید و همچنان متوجه خواهید شد که سخت افزار آن را عقب نگه می دارد. مقایسه با Realme 9 قدیمی‌تر، مبتنی بر همان چیپست Snapdragon 680، بسیار جالب است. Realme 9 کمی رم بیشتر در اختیار دارد، که ممکن است به آن کمک کند امتیاز بالاتری کسب کند، اما همچنین این احتمال وجود دارد که حافظه eMMC گلکسی A05s آن را عقب نگه دارد.

پردازنده گرافیکی Adreno 610 نیز یک امتیاز یا مزیت نیست. و مطمئناً، می توان استدلال کرد که وضوح صفحه نمایش FullHD ارتقا یافته تا حدودی مانعی در بخش عملکرد GPU است. با این حال، واقعیت این است که Adreno 610 به سادگی قدرت زیادی ندارد. با این حال، در یک نکته مثبت تر، با نگاهی به تست های رندر خارج از صفحه، می توانیم متوجه شویم که عملکرد GPU نسبت به گلکسی A04s افزایش خوبی دارد. همچنین، این چیزی است که می‌توانیم از اسنپدراگون 680 انتظار داشته باشیم، و اعداد تقریباً با اعداد هلیو G88 مدیاتک برابری می‌کنند.

همانطور که گفته شد، 3Dmark، که در تجربه ما تمایل دارد نتایج بهتر و قابل مقایسه‌تری را در میان چیپست‌ها ارائه دهد، هلیو G88 مدیاتک را کاملاً جلوتر از گلکسی A05s و Snapdragon 680 آن قرار می‌دهد. 

نکته مثبت تر، اسنپدراگون 680 یک چیپست بسیار باحال است که رام کردن آن با یک راه حل خنک کننده مدرن، حتی یک راه حل اقتصادی، دشوار نیست. گلکسی A05s هرگز روی سطح خود حتی نسبتاً گرم نشد. تراشه در اکثر تست های استرس طولانی مدت ما با کاهش تدریجی و حداقلی رفتار بسیار خوبی داشت. با این حال، در حدود چهل دقیقه، کندی نسبتاً عجیب و نگران‌کننده‌ای پیدا کرد و به طور ناگهانی و کوتاهی عملکرد خود را کاهش داد. این برای سناریویی مانند جلسات طولانی بازی ایده آل نیست، زیرا می تواند منجر به کندی در بازی شود.

کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s کاهش حرارت - بررسی Samsung Galaxy A05s
حرارت دهی

به طور کلی، نمی‌توانیم بگوییم که گلکسی A05s ما را با چیزی نزدیک به عملکردی که ما آن را صاف می‌نامیم تحت تأثیر قرار داده است. مطمئناً، هرگز در طول تست‌های استفاده معمولی ما کندی نداشت، اما انیمیشن‌ها و انتقال‌ها هنوز بسیار کند هستند. در حالی که از یک دستگاه مقرون به صرفه انتظار می رود، سخت افزار قدرتمندتری در این محدوده قیمت وجود دارد.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دو کمک 2 مگاپیکسلی

در بخش دوربین نسبت به گلکسی A04s تغییر زیادی نکرده است . حداقل نه در پشت، جایی که گلکسی A05s همچنان دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی همراه با دو واحد 2 مگاپیکسلی است – یکی دوربین ماکرو اختصاصی، در حالی که دیگری برای داده های عمقی است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

جستجو در فایل های پیکربندی نشان داد که دوربین اصلی در واقع همان طور که انتظار می رود از سنسور سامسونگ استفاده نمی کند، بلکه از یک واحد Hynix hi5022 استفاده می کند. Hi5022 یک سنسور بسیار جدید از سال 2023 با اندازه 1/2.8 اینچ و 0.64 میکرومتر پیکسل است. در گلکسی A05s، پشت یک لنز f/1.8 قرار گرفته و دارای یک سیستم فوکوس خودکار ساده است. هیچ چیز فانتزی فراتر از آن نیست.

در ادامه، ما دو دوربین 2 مگاپیکسلی را داریم. ما مطمئن نیستیم که کدام سنسور متعلق به کدام دوربین است، اما یکی از این سنسورها از سنسور GalaxyCore gc2375h استفاده می کند، در حالی که دیگری مبتنی بر SuperPix sp2507 است. فایل‌های پیکربندی همچنین به حسگر SmartSens sc201 اشاره می‌کنند که ارزش آن را دارد. هر دوی این دوربین های کمکی 2 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار و دارای دیافراگم f/2.4 هستند.

در نهایت دوربین سلفی را داریم که از نظر وضوح نسبت به گلکسی A04s سال گذشته ارتقا یافته است. گلکسی A05s یک سلفی 13 مگاپیکسلی f/2.0 دارد که متأسفانه، اما کاملاً مورد انتظار، هنوز فوکوس ثابت است. واحد بررسی ما در مجموع دارای سه سنسور سلفی احتمالی است که در تنظیمات دوربین خود فهرست شده است – GalaxyCore gc13a0 (1/3.1″، 1.12μm)، Hynix hi1336 (1/3″، 1.12μm) و SmartSens sc1320 (1/3.06) “، 1.12 میکرومتر). دوربین سلفی اکنون می تواند ویدیوهای FullHD بگیرد که امتیاز خوبی است.

برنامه دوربین همان است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را می دهد. از آنجایی که گزینه‌های کمی وجود دارد، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. مانند خطوط شبکه، داده های مکان، و غیره، چیزهای معمولی را می توان در آنجا یافت. همچنین می توانید Scene Optimizer را روشن و خاموش کنید. با این حال، پس از شروع، هنوز باید آن را برای بار دوم از رابط کاربری اصلی تغییر دهید. این را در نظر داشته باشید.

رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s رابط کاربری برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s
رابط کاربری برنامه دوربین

فقط دوربین های اصلی و سلفی از حالت شب پشتیبانی می کنند.

یک حالت حرفه ای نیز وجود دارد. کنترل‌های نوردهی دانه‌ای و فوکوس دستی، بدون پیک کردن، کنترل سرعت شاتر تا 30 ثانیه را دریافت می‌کنید، اما هیستوگرام زنده یا گزینه‌ای برای کار کردن با دوربین اصلی ندارید.

تنظیمات دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s تنظیمات دوربین - بررسی Samsung Galaxy A05s
تنظیمات دوربین

حالت وضوح کامل در اصلی از گزینه‌های جنبه فعال می‌شود، که تا حدودی غیرقابل درک است.

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی گلکسی A05s به طور پیش‌فرض عکس‌های باندی را با وضوح کمی بیش از 12.5 مگاپیکسل می‌گیرد.

این عکس ها به طرز شگفت انگیزی خوب به نظر می رسند. جزئیات زیادی در قاب وجود دارد و با وجود اینکه رگه هایی از تیز شدن اضافی قابل مشاهده است، به هیچ وجه بیش از حد نیست. اگرچه شاخ و برگ و چمن کمی نرم و گل آلود به نظر می رسند. رنگ ها عمدتا طبیعی و واقعی هستند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/2110s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1122s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/898s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1873s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1616s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1037s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

تا آنجایی که برخی از ویژگی‌های کمتر مطلوب، سر و صدا و دانه‌ریزی کمی در سراسر فریم وجود دارد. به ویژه در سطوح یکنواخت قابل توجه است. همچنین، محدوده دینامیکی می‌تواند بسیار بهتر باشد، زیرا جزئیات در حال حاضر در سایه‌ها خرد می‌شوند.

در حالی که می توانید دوربین اصلی را مجبور کنید در حالت 50 مگاپیکسلی عکس بگیرد، ما سودمندی چنین عملی را زیر سوال می بریم. این عکس‌های بسیار بزرگ‌تر و کار کردن با آنها سخت‌تر، جزئیات بیشتری نسبت به عکس‌های معمولی ۱۲.۵ مگاپیکسلی ندارند. آنها به طور قابل توجهی کمتر پردازش و تیز می شوند، که ظاهر طبیعی تری را ایجاد می کند، اما همچنین باعث می شود همه چیز نرم تر به نظر برسد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/2174s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1145s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1085s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1818s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1592s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 20، 1/1221s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی

شایان ذکر است که برخلاف حالت پیش‌فرض دوربین binned که برای گرفتن عکس‌ها بسیار کند است، حالت 50 مگاپیکسلی بسیار سریع‌تر است. این ممکن است تنها دلیلی باشد که به آن بروید.

در اینجا نحوه مقابله سامسونگ گلکسی A05s در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
سامسونگ گلکسی A05s در برابر سامسونگ گلکسی A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه عکس ما
ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
50 مگاپیکسل: سامسونگ گلکسی A05s در مقابل سامسونگ گلکسی A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه عکس ما

رابط کاربری ثبت عکس دارای یک کلید زوم 2 برابری است . دوربین اصلی دارای وضوح کافی برای تطبیق زوم دیجیتال و برش است. این عکس ها بسیار مناسب به نظر می رسند و بسیار نزدیک به همتایان 1x خود هستند. جزئیات تقریباً مشابه هستند و رنگ ها نیز همینطور. نویز و محدوده دینامیکی همچنان نقاط دردناک هستند.

Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/2208s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/460s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/591s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1961s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1848s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی نمونه‌های زوم 2 برابری - f/1.8، ISO 20، 1/1203s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری

گلکسی A05s با دوربین اصلی خود عکس های پرتره بسیار خوبی می گیرد . کیفیت تاری پس‌زمینه به‌ویژه نقطه بالایی است. تشخیص و تفکیک سوژه مناسب است، هرچند دور از ایده‌آل بودن است، که با توجه به وجود حسگر عمق اختصاصی در پشت گوشی، کمی عجیب است.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 110، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 253، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 203، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 23، 1/60s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی
Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 117، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 245، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 191، 1/50s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 39، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های پرتره دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

گلکسی A05s فاقد دوربین فوق عریض است که به طور قابل توجهی به کاربرد کلی آن آسیب می رساند. با این حال، حداقل شما یک دوربین ماکرو اختصاصی دارید که با وجود رزولوشن محدود 2 مگاپیکسلی، عکس‌های شگفت‌آور خوبی می‌گیرد. البته نمی توان انتظار معجزه داشت، اما جزئیات و رنگ ها خوب هستند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی جدید به اندازه کافی خوب عمل می کند، اگرچه عکس های آن بسیار عالی هستند. علیرغم اصرار ما برای خاموش کردن فیلترهای زیبایی، این فیلترها کمی بیش از حد تهاجمی پردازش شده به نظر می رسند. تیز کردن نیز بسیار آزادانه اعمال می شود. محدوده دینامیکی نیز می تواند بهتر باشد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/2457s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/1010s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/967s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/1280s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/551s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/429s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی

با این وجود، اینها برخی از سلفی های کاملاً قابل استفاده هستند که ما در چنین دستگاهی مقرون به صرفه از آنها انتقاد نمی کنیم.

پرتره های سلفی تقریباً به خوبی عکس های دوربین اصلی به نظر می رسند که خود گواهی است.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/584s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 50، 1/398s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 206، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های پرتره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی

کیفیت فیلم برداری

سامسونگ گلکسی A05s می‌تواند در دوربین پشتی خود با سرعت 1080p@60fps و در سلفی با سرعت 1080p@30fps فیلم‌برداری کند. به‌طور پیش‌فرض، ویدیو در قالب استاندارد AVC (h.264) با نرخ بیت در حدود 17 مگابیت در ثانیه و جریان صوتی استریو 48 کیلوهرتز AAC در یک ظرف MP4 ذخیره می‌شود. همچنین گزینه ای برای کدگذاری HEVC (h.265) و صرفه جویی در فضا وجود دارد.

در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً کیفیت ویدیوی 1080p از دوربین اصلی را ستایش کنیم، اما خیلی هم بد نیست. با توجه به وضوح، جزئیات مناسب است و رنگ ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند. محدوده دینامیکی نیز به طرز شگفت آوری مناسب است. عملا هیچ صدایی برای صحبت وجود ندارد.

کنتراست برای ذائقه خاص ما کمی بالاست.

ویدیوهای زوم شده 2 برابر از دوربین اصلی به طور طبیعی با جزئیات کمتر کمی دانه دانه تر به نظر می رسند. با این حال، اگر انتظارات خود را به درستی تنظیم کنید، ما این موارد را قابل استفاده می نامیم.

متأسفانه، هیچ تثبیت کننده ویدیو در گلکسی A05s در دسترس نیست، نه در حالت جداگانه و نه یک رابط کاربری یا تغییر تنظیمات.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
سامسونگ گلکسی A05s در مقابل سامسونگ گلکسی A14 5G و Tekno Spark 10 Pro در ابزار مقایسه ویدیوی ما

دوربین سلفی گلکسی A05s ویدیوهای بسیار مناسبی با کیفیت 1080p می گیرد. جزئیات خوب هستند و رنگ ها هم همینطور.

کنتراست و محدوده دینامیکی می‌توانند بهتر باشند، اما نمی‌توانیم خیلی شکایت کنیم. نکته واقعاً آزاردهنده در مورد این ویدیوها نوردهی ناسازگار و دائماً در حال تغییر است.

کیفیت دوربین در نور کم

سامسونگ گلکسی A05s در شرایط کم نور به شدت با مشکل مواجه می شود. جزئیات این عکس‌ها از دوربین اصلی نه چندان بد است و نه رنگ‌ها. منابع نور حتی به خوبی مدیریت می شوند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 383، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 463، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 694، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 704، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم

سر و صدا یک مشکل اصلی در این عکس ها است، به خصوص در سطوح یکنواخت. محدوده دینامیکی نیز می‌تواند بهتر باشد، زیرا بیشتر جزئیات در نواحی تاریک‌تر خرد می‌شوند.

می توانید از حالت شب در دوربین اصلی گلکسی 05s استفاده کنید. کمی ترکیبی است. از یک طرف، حالت شب بیشتر نویز را پاک می کند. همچنین به طور قابل توجهی قاب را روشن می کند و جزئیات بیشتری را در قسمت های تاریک نشان می دهد.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 848، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1433، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 1105، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی - f/1.8، ISO 2764، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های حالت شب دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی

با این حال، از طرف دیگر، برخی از جزئیات در پردازش گم می شوند و “نقاشی” می شوند. همچنین، منابع نور در حالت شب خیلی بهتر مدیریت نمی شوند.

ما سعی کردیم در حالت زوم 2 برابری در نور کم نیز عکاسی کنیم، و در نهایت به عکس‌های نرم‌تر و دانه‌دارتر از عکس‌های 1x رسیدیم. ما تحت تاثیر قرار نمی گیریم.

Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 438، 1/20s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی با نور کم - f/1.8، ISO 926، 1/17s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 465، 1/25s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه‌های زوم 2 برابری دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم - f/1.8، ISO 743، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین اصلی 12.5 مگاپیکسلی در نور کم با زوم 2 برابری
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1144، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 3200، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1208، 1/13s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم - f/2.0، ISO 1680، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نور کم

حالت شب در دوربین سلفی متاسفانه واقعا کمکی نمی کند.

Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1120، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 3200، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1304، 1/13s - بررسی Samsung Galaxy A05s Samsung Galaxy A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی - f/2.0، ISO 1728، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy A05s
سامسونگ گلکسی A05s: نمونه های حالت شب دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی

ویدیوهای کم نور از دوربین اصلی بسیار نرم و دانه دار با جزئیات کم هستند. با این حال، بزرگترین مشکل آنها این است که چقدر تاریک هستند.

انتظار می‌رود ویدیوهای با زوم 2 برابر در کیفیت کلی کمی بدتر باشند. به نظر ما اینها به سختی قابل استفاده هستند.

بررسی رقبا

سامسونگ گلکسی A05s یک دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. نسخه اصلی رم 6 گیگابایتی 17499 روپیه (210 دلار) از سامسونگ هند قیمت دارد، و این قبل از شامل صرفه جویی های اضافی و پیشنهادات ویژه ای است که سامسونگ در حال حاضر ارائه می دهد.

در تلاشی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و دست‌یابی به گلکسی A05، سامسونگ نسخه رم 4 گیگابایتی این گوشی را نیز با MSRP 13499 INR (162 دلار) عرضه کرد . این به طور موثر ما را با دو نکته قیمتی که باید در نظر بگیریم، باقی می گذارد.

بنابراین بیایید دستگاه های زیر 230 دلار و گوشی های زیر 180 دلار را بررسی کنیم. این تفاوت 50 دلاری در واقع بسیار قابل توجه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

بیایید ابتدا به بقیه لیست سامسونگ نگاه کنیم. در همان لحظه، می‌توانیم ببینیم که گلکسی A24 4G به‌طور شگفت‌انگیزی با قیمتی در حدود 175 دلار در زمان نگارش این مقاله به فروش می‌رسد. با این حال، این قیمت ایالات متحده است و به نظر نمی رسد این مدل به طور رسمی در هند موجود باشد.

گلکسی A14 5G در هند در دسترس است و در حالی که مدل 2023 است و از نظر فنی دیگر جدیدترین آن نیست، با قیمت بسیار رقابتی INR 14,499 (174 دلار) برای نسخه 4GB/64GB و INR 16,999 (204 دلار) برای نسخه به فروش می رسد. 6 گیگابایت/128 گیگابایت یک. ممکن است بخواهید آن را به دلیل اتصال 5G و چیپست قدرتمندتر آن نسبت به A05s در نظر بگیرید. بقیه برگه مشخصات بین این دو کاملاً مشابه است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

شیائومی چند دستگاه قابل دوام دارد، مانند شیائومی ردمی 12. این صفحه نمایش بزرگ مانند گلکسی A05s و یک LCD و یکی با وضوح FullHD+ نیز دارد. Redmi 12 دارای رتبه رسمی حفاظت از نفوذ IP53، به ویژه یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. Redmi همچنین دارای یک بلستر IR است و از چیپست MediaTek Helio G88 بسیار بهتر استفاده می کند.

سامسونگ گلکسی A14 5G شیائومی ردمی 12 شیائومی ردمی نوت 12 تکنو پووا 5 پرو
Samsung Galaxy A14 5G • Xiaomi Redmi 12 • Xiaomi Redmi Note 12 • Tecno Pova 5 Pro

در مرحله بعد، توصیه می کنیم Redmi Note 12 همیشه محبوب را در نظر بگیرید. همچنین کمی گرانتر از گلکسی A05s چهار گیگابایتی است، اما دارای رتبه IP53، صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی و شارژ 33 وات است. همچنین دارای دوربین فوق عریض و چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 است.

Tecno حداقل چند گزینه جالب در اطراف این قیمت دارد. ما شخصاً به سراغ Pova 5 Pro برای نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتزی IPS، چیپست قدرتمندتر و برتر Dimensity 6080، بلندگوهای استریو و شارژ سریع 68 واتی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن می رویم. با این حال، اگرچه اسپارک 10 پرو در بسیاری از جنبه‌ها از نظر فنی پایین‌تر است، اما در آزمایش‌های ما، استقامت باتری به‌طور قابل توجهی بهتری را مدیریت کرد. بنابراین، ما آن را نیز در مخلوط می اندازیم.

خلاصه مطلب

سامسونگ تلاش بیشتری برای به روز رسانی گلکسی A05s در سال جاری انجام داده است. ما از انتقال به FullHD+ برای رزولوشن نمایشگر، حافظه داخلی 128 گیگابایتی بالاتر (البته هنوز eMMC)، وضوح بالاتر و دوربین سلفی 1080p و حرکت به سمت شارژ 25 واتی قدردانی می کنیم. همه اینها ارتقاهای ارزشمند و قابل توجهی نسبت به Galaxy A04s هستند .

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

در حالی که از نظر فنی، چیپست اسنپدراگون 680 نیز در ستون ارتقاء قرار می گیرد. نمی‌توانیم بگوییم که از گنجاندن آن در گوشی‌های 2023 استقبال می‌کنیم، به خصوص نه در ترکیب با حافظه eMMC. واقعیت این است که گلکسی A05s به طرز قابل توجهی کند است. حتی نسخه هسته‌ای One UI برای ارائه انیمیشن‌ها و انتقال‌های روان تلاش می‌کند. واضح است که هرگز واقعاً دچار کندی نمی‌شود، اما تجربه‌ای بیش از حد خوشایند نیست، تنها با کاهش زمان پاسخ پیکسلی نمایشگر بدتر می‌شود. ما از نبود تنظیمات نرخ تازه سازی صفحه نمایش یا تنظیمات رنگ نیز قدردانی نمی کنیم.

بلندگوی منفرد در گلکسی A05s نیز چیزی برای گوشی خانگی نیست. این گوشی همچنین فاقد NFC است و چندین سنسور در فهرست آن وجود ندارد. تنظیمات دوربین همچنان از نظر تطبیق پذیری محدود است زیرا نه فوق عریض و نه تله فوتو وجود دارد. و در حالی که در نور خوب عملکرد مناسبی دارد، عملکرد دوربین اصلی در نور کم اغلب ناامید کننده است.

بررسی سامسونگ گلکسی A05s

اسلات کارت microSD اختصاصی و جک 3.5 میلی‌متری صدا هر دو بسیار زیبا هستند، اما به سختی مختص گلکسی A05s هستند و برای جبران برخی از مشکلات اصلی‌تر دیگری که با آن مواجه شده‌ایم کافی نیستند. اگر واقعاً یک سامسونگ با این قیمت می‌خواهید، بسته به محل زندگی و بودجه‌تان، احتمالاً به جای گلکسی A14 5G یا گلکسی A24 4G می‌رویم. ما وقتمان را با هر دوی این دستگاه ها بیشتر از A05 دوست داشتیم. یا، در عوض، کمی بیشتر خرید کنید.

چرا باید گوشی گلکسی A05s را خریداری کنیم

  • طراحی زیبا با کیفیت ساخت خوب.
  • عمر باتری خوب
  • عملکرد مناسب دوربین در نور روز
  • حافظه قابل ارتقا با اسلات اختصاصی microSD؛ یک جک 3.5 میلی متری صدا

چرا نباید گوشی گلکسی A05s را خریداری کنیم

  • LCD کم رنگ و نرخ تازه سازی ثابت.
  • فاقد NFC، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج یا قطب نما.
  • (به سختی) بلندی متوسط ​​بلندگو.
  • چیپست اسنپدراگون 680 عملکرد نسبتا ضعیفی با کاهش سرعت رابط کاربری دارد.
  • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین در نور کم.
  • فاقد تثبیت کننده ویدیو

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید