بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A04s , قیمت و مشخصات فنی

گلکسی A04s

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A04s , قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A04s , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه و مشخصات

آیا به دنبال تجربه سامسونگ ارزان قیمت هستید؟ گلکسی A04s به همان اندازه در رده گوشی های سامسونگ ارزان قیمت قرار می گیرد. اما ارزان بودن همیشه به این معنی نیست که چیزی ارزش خوبی دارد، پس بنابراین بیایید تا نگاهی به این گوشی بیندازیم.

با کمال تعجب، ما همچنین متوجه شدیم که سامسونگ مدل دیگری را نیز ارائه می‌کند – گلکسی M13 – که تقریباً با برخی تفاوت‌های جزئی در بخش دوربین یکسان است. نسخه هندی گلکسی M13 در اصل همان گوشی گلکسی A04s است اما با باتری حتی بزرگتر. گلکسی A13 گوشی دیگری است که اوایل امسال عرضه شد و تقریباً به طور کامل با مشخصات A04s مطابقت دارد.

Samsung Galaxy A04s Samsung Galaxy M13 Samsung Galaxy M13 (India) Samsung Galaxy A13
Samsung Galaxy A04s • Samsung Galaxy M13 • Samsung Galaxy M13 (India) • Samsung Galaxy A13

اگر سردرگم هستید، شما را سرزنش نخواهیم کرد، اما نکته کلیدی این است که گلکسی A04s احتمالاً همان تجربه کاربری دو M13 را ارائه می دهد. بنابراین برای همه مقاصد، می توانید از این بررسی به عنوان یک نقطه مرجع برای M13 و M13 (هند) نیز استفاده کنید.

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A04s در یک نگاه

بدنه: 164.7×76.7×9.1mm, 195g; جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی.

صفحه نمایش: 6.50 اینچ PLS LCD، 90 هرتز، 400 نیت (پیک)، وضوح 720×1600 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 270ppi.

چیپست: Exynos 850 (8nm): هشت هسته ای (4×2.0 GHz Cortex-A55 & 4×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G52.

حافظه: 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (اختصاصی).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، One UI Core 4.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4; عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل، f/2.2، (واید).

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 720p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ 15 وات

سایر مشخصات : اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ جک 3.5 میلی متری؛ حسگر مجاورت مجازی

لازم به ذکر است که قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A04s در حدود 3500000 است.

در هر صورت، گلکسی A04s بر روی یک Exynos 850 SoC پایین رده به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با اسلات توسعه کارت microSD اجرا می شود. واضح است که ما در مورد یک گوشی با قیمت متوسط ​​100 یورو صحبت می کنیم، اما از دیدن نمایشگری با رفرش ریت بالا شگفت زده شدیم. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS 90 هرتز است، البته با وضوح 720 در 1600 پیکسل.

Samsung Galaxy A04s review

از آنجایی که چیپست Exynos 850 به یک CPU کم مصرف با هشت هسته کم مصرف Cortex-A55 متکی است، انتظار داریم در تست های خود دوام باتری فوق العاده ای داشته باشیم. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی شما تا حدودی دوام خواهد آورد، اگرچه شارژ کامل آن نیز بیش از یک ساعت طول می‌کشد.

در نهایت، این دستگاه بر روی یک نسخه سبک از رابط کاربری سامسونگ به نام One UI Core 4 اجرا می‌شود که به نوبه خود مبتنی بر اندروید 12 است.

بررسی آنباکسینگ گوشی سامسونگ گلکسی A04s

این دستگاه در یک جعبه خرده فروشی کوچک که فقط حاوی دفترچه راهنمای کاربر و یک پین برای سینی سیم کارت است ارسال می شود.

Samsung Galaxy A04s review

متاسفانه سامسونگ شارژر یا قاب محافظ در نظر نگرفت. اما شما یک کابل USB-C به USB-C دریافت می کنید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

بررسی طراحی و هندلینگ گوشی سامسونگ گلکسی A04s

طراحی این گوشی کاملا ساده و مینیمالیستی است. گلکسی A04s دارای طراحی یکپارچه پلاستیکی با لبه‌های گرد دلپذیر است که در دست گرفتن راحت است. پنل جلویی نیز کمی گرد است و هر گونه برآمدگی یا شکاف را از بین می برد. تقریباً مثل این است که شاسی از یک قطعه کامل ساخته شده است – ما آن را دوست داریم.

Samsung Galaxy A04s review

با این حال، سطح پلاستیکی در پشت یک آهنربای اثر انگشت است و خراش دادن آن نسبتاً آسان است. ما رنگ سبز را دریافت کردیم که به نظر می رسد بسیار تیره تر از آنچه در عکس های محصول رسمی می بینیم است. این گوشی در رنگ های مشکی، سفید و مسی نیز موجود است.

Samsung Galaxy A04s review

یکی دیگر از موارد خوب در مورد ساخت این است که پلاستیک کمتر لغزنده است و سطح براق A04s تماس خوبی با پوست برقرار می کند. مطمئناً نسبت به گوشی ساندویچ شیشه ای معمولی شما کمتر لغزنده است. با این حال، نه این که سامسونگ اتاق تکان دادن با مواد داشته باشد. ما شک داریم که هدف قیمت گلکسی A04s با ساختار شیشه ای یا فلزی قابل دستیابی باشد.

Samsung Galaxy A04s review

با دور زدن کناره‌ها، دکمه پاور را پیدا می‌کنیم که به عنوان خواننده اثر انگشت عمل می‌کند و در یک فرورفتگی کوچک قرار دارد. به راحتی درست در دسترس انگشت شست قرار می گیرد، اما برای رسیدن به دکمه تنظیم صدا که درست بالای کلید پاور قرار دارد، باید کمی انگشت خود را کشش دهید. انتهای پایینی کانکتور USB-C، مشبک بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا را در خود جای داده است.

Samsung Galaxy A04s - Samsung Galaxy A04s review Samsung Galaxy A04s - Samsung Galaxy A04s review
Samsung Galaxy A04s - Samsung Galaxy A04s review Samsung Galaxy A04s - Samsung Galaxy A04s review

سینی  سیم کارت در سمت چپ قاب نزدیک لبه سمت چپ بالای A40s قرار گرفته است. دارای دو اسلات سیم کارت و یک اسلات کارت microSD اختصاصی است.

در جلو، گلکسی A04s یک نمایشگر 6.5 اینچی با بریدگی قطره‌ای شکل برای دوربین جلو به نمایش می‌گذارد. حاشیه های کناری بسیار نازک هستند، اما لبه پایینی به طور قابل توجهی ضخیم تر است. این برای دوره در این گروه قیمتی برابر است.

Samsung Galaxy A04s review

جالب است بدانید که این دستگاه برای یک گوشی هوشمند 6.5 اینچی با ساختار تمام پلاستیکی تا حدودی سنگین است. نه اینکه این یک مشکل بزرگ است، اما 195 گرم معمولاً یک دستگاه بزرگتر یا ساختار شیشه ای را تشکیل می دهد.

Samsung Galaxy A04s review

در مجموع، گلکسی A04s کیفیت ساخت خوبی دارد و کار با آن خوب و آسان است. وزن آن بالاتر از وزن خود نیست، اما به هر حال انتظار مواد درجه یک و طراحی خلاقانه در این محدوده قیمت را نداشتیم.

بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A04s

سامسونگ گلکسی A04s حول یک پنل 6.5 اینچی IPS LCD ساخته شده است که در این محدوده قیمتی رایج است. LCD ها هنوز هم بسیار رایج هستند و اغلب امکان کاهش هزینه ها را فراهم می کنند. جالب اینجاست که سامسونگ به جای 60 هرتز به دنبال نمایشگر 90 هرتزی است که ممکن است تیم برنامه‌ریزی محصول را مجبور کند به رزولوشن 720 در 1600 پیکسل بسنده کند. اکثر رقبای این گوشی، اگر نگوییم همه، صفحه نمایش با وضوح 1080p بالاتری دارند.

Samsung Galaxy A04s review

از نظر روشنایی، گوشی نتوانست به علامت 400 نیت اعلام شده برسد، اما بسیار نزدیک شد. در تست های ما، نمایشگر در حالت خودکار و دستی به 389 نیت رسید. در حالت خودکار هیچ افزایش روشنایی وجود ندارد.

عدم وجود حسگرهای مجاورت فیزیکی و نور محیط تا حدودی مشکل ساز است. سنسورهای مجاورت مجازی به دلیل سازگاری ضعیف خود در خاموش کردن صفحه نمایش در هنگام تماس عملکرد خوبی را ارائه نمی دهند. گوشی هایی که فاقد حسگر نور محیطی هستند از دوربین جلو برای اندازه گیری شرایط نور استفاده می کنند. این بدان معناست که مصرف انرژی کمتری دارد، زمان زیادی برای واکنش به تغییرات نیاز دارد و گاهی اوقات دقیق نیست.

پس از بیرون آوردن گوشی از جیب، چند ثانیه طول می کشد تا نرم افزار روشنایی را تنظیم کند، در صورتی که تفاوت فاحشی با وضعیت نور محیط قبلی که آخرین بار از آن استفاده کرده اید وجود داشته باشد. ما متوجه شدیم که بیشتر اوقات به سمت نوار لغزنده روشنایی می رویم. و وقتی حداکثر روشنایی تا حدودی کم را در نظر بگیرید، تجربه کلی در فضای باز می تواند بهتر باشد.

از سوی دیگر، دقت رنگ با میانگین dE2000 3.8 چندان بد نیست. سپس دوباره سفیدها و خاکستری ها کاملاً آبی به نظر می رسند و هیچ راهی برای تنظیم دمای رنگ یا تغییر حالت رنگ وجود ندارد.

HRR control

کنترل رفرش ریت بالا در گلکسی A04s بسیار ساده است – صفحه نمایش بیکار به معنای 60 هرتز و تعامل با آن به معنای 90 هرتز است. همه برنامه‌هایی که امتحان کرده‌ایم با فرکانس 90 هرتز اجرا می‌شدند، از جمله پخش‌کننده‌های ویدیو و برنامه‌های پخش. اما وقتی فیلم را برای چند ثانیه بدون لمس صفحه نمایش رها کنید، صفحه نمایش به 60 هرتز می رسد.

عمر باتری

گلکسی A04s از چیپست کم مصرف Exynos 850 استفاده می کند و انرژی را از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند، بنابراین انتظار می رود عمر باتری عالی باشد. صفحه نمایش روشن، و همچنین نتایج تست صفحه نمایش خاموش، بیش از حد قابل ستایش است. ما همچنین انتظار داشتیم که یک امتیاز استقامت کلی مشابه گلکسی A13 داشته باشیم زیرا هر دو گوشی از سخت افزار تقریباً یکسانی بهره می برند. در هر صورت، رتبه بندی استقامت کلی 114 ساعت یک امتیاز عالی است.

Samsung Galaxy A04s review

 

سرعت شارژ

گلکسی A04s همراه با شارژر همراه نیست اما از شارژ استاندارد 15 واتی پشتیبانی می کند، درست مانند گلکسی A13. حتی زمان شارژ نیز کاملاً مشابه است زیرا گلکسی A04s فقط 28 درصد از شارژ باتری را در 30 دقیقه اول دریافت می کند در حالی که شارژ کامل به 2 ساعت و 14 دقیقه روی سیم نیاز دارد.

گلکسی A04s

 

اگرچه این به هیچ وجه سریع نیست، اما تا حدودی در زمینه کلاس ابتدایی مناسب است.

اسپیکرها

گلکسی A04s دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می‌کند، که تنظیمات صوتی معمولی برای دستگاه‌های در این گروه قیمتی است. از نظر بلندی صدا، بلندگوی کوچک کمی ضعیف است زیرا سناریوی آزمایشی ما نمره “متوسط” 30.3- LUFS را به دست آورده است.

از نظر کیفیت، اسپیکر نیز چندان چشمگیر نیست. صداها و بلندی ها با صدای بالاتر شروع به زنگ زدن می کنند در حالی که باس وجود ندارد، و در نتیجه، همه آهنگ ها کاملا صاف به نظر می رسند. با این حال، این تا حدودی در این کلاس مورد انتظار است، بنابراین ما گلکسی A04s را به خاطر آن مورد انتقاد قرار نخواهیم داد.

بررسی نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی A04s

گلکسی A04s ممکن است آخرین نسخه اندروید را اجرا نکند، اما یک گوشی ارزان قیمت است که در ماه سپتامبر منتشر شد، بنابراین انتظار داشتن اندروید 13 غیرواقعی است. و از آنجایی که A04s یک دستگاه ارزان قیمت سامسونگ است، رابط کاربری One UI سفارشی شده به One UI 4.1 Core کاهش یافته است. این بدان معناست که ویژگی‌های اصلی One UI و زیبایی‌شناسی اینجا هستند، اما برخی از قابلیت‌های پیشرفته حذف شده‌اند.

Samsung Galaxy A04s review

سامسونگ از یک نسخه سبک نرم افزار برای گلکسی A04s استفاده می کند زیرا One UI منابع بسیار زیادی دارد و Exynos 850 سریع ترین چیپست موجود نیست. حتی با وجود مجموعه‌ای از ویژگی‌های محدود، تجربه کاربری One UI می‌تواند روان‌تر باشد.

نسخه اصلی One UI چند برنامه و سرویس را کاهش می‌دهد تا راه‌انداز را در منابع سیستم آسان‌تر کند. لیستی از ویژگی‌هایی که نتوانسته‌اند شامل سرویس Samsung Pay (GPay در دسترس است)، حالت آسان، دستیار Bixby، سرویس Windows Link و برنامه Good Lock برای سفارشی‌سازی‌های پیشرفته است. پوشه امن نیز وجود ندارد، اما جالب اینجاست که Knox در A04s وجود دارد و حتی در صفحه مشخصات رسمی برای محافظت از بدافزار و تهدید آن تبلیغ شده است.

Samsung Galaxy A04s review

تجربه اندروید با One UI 4.1 Core بسیار ساده و آشنا است. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، همه مثل همیشه کار می‌کنند. حتی منوی تنظیمات عمومی.

Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review
Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review Home screen, recent apps, notification shade, settings menu - Samsung Galaxy A04s review

Music Share و Smart View سامسونگ نیز در دسترس نیستند. ما گمان می‌کنیم که تعداد کمی از مردم این موارد را در چنین گوشی ساده‌ای از دست خواهند داد. Samsung Game Launcher نیز وجود ندارد، اما Game Booster بخشی از One UI 4.1 Core است. ویجت‌ های هوشمند سامسونگ، پنل‌های لبه و پاک‌کن شیء فانتزی در برنامه گالری نیز در دسترس نیستند، اما پالت‌های رنگی جدید اینجا هستند.

گلکسی A04s از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی کند. صفحه قفل پیش‌فرض آن دو میانبر دارد – شماره‌گیر و دوربین، اما می‌توانید برنامه‌های مختلفی را انتخاب کنید. صفحه قفل دارای یک ویجت Wellbeing است – اکنون می توانید مدت زمان صرف شده روی گوشی خود را بدون باز کردن قفل آن پیگیری کنید.

Samsung Galaxy A04s review

باز کردن قفل صفحه با اسکنر اثرانگشت که در کنار آن نصب شده است، تجربه ای دلپذیر است – خواننده همیشه روشن است و دقت و سرعت فوق العاده ای دارد.

ما اغلب متوجه می‌شویم که خارج از دستگاه قفل شده‌ایم، زیرا به طور تصادفی با کف دست چندین بار خواننده اثر انگشت را لمس کرده‌ایم. بنابراین ما ترجیح دادیم گزینه ای را فعال کنیم که در آن منتظر می ماند تا قبل از خواندن اثر انگشت ابتدا دکمه پاور را فشار دهید.

Fingerpint readerand other biometrics settings - Samsung Galaxy A04s review Fingerpint readerand other biometrics settings - Samsung Galaxy A04s review Fingerpint readerand other biometrics settings - Samsung Galaxy A04s review

تمام تنظیمات طرح‌بندی استاندارد و جابجایی‌های پنل سریع و نوار وظیفه در نظر گرفته شده‌اند. اعلان‌های Bubbles برای برنامه‌های پیام‌رسانی وجود دارد – این اعلان‌ها را در منوی فرعی «اعلان‌های شناور» پیدا خواهید کرد، جایی که می‌توانید هر دو را خاموش کنید و رابط کاربری فقط کارت‌های مدرسه قدیمی را انتخاب کنید.

Notification settings - Samsung Galaxy A04s review Notification settings - Samsung Galaxy A04s review Notification settings - Samsung Galaxy A04s review Notification settings - Samsung Galaxy A04s review Notification settings - Samsung Galaxy A04s review Notification settings - Samsung Galaxy A04s review

صفحه رسانه قبلاً در One UI 2.5 قبل از اندروید 11 موجود بود و عملکرد مشابهی را برای انتخاب دستگاه خروجی ارائه می داد. پانل کنترل صدا نیز تغییر کرده است و اکنون چهار لغزنده به جای لغزنده های افقی One UI های گذشته عمودی هستند.

Audio settings - Samsung Galaxy A04s review Audio settings - Samsung Galaxy A04s review

One UI همیشه قابلیت سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهد و One UI 4.1 Core در گلکسی A13 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تصاویر پس زمینه و خدماتی مانند صفحه قفل پویا و اهداف جهانی سامسونگ را دریافت می کنید. همچنین طیف کاملی از تم ها و کاغذدیواری ها برای انتخاب از طریق تم های سامسونگ وجود دارد – بسیاری از آنها نیز رایگان هستند.

Themes, wallpapers, accent colors - Samsung Galaxy A04s review Themes, wallpapers, accent colors - Samsung Galaxy A04s review

همانطور که اشاره کردیم، ویژگی جدید پالت رنگ وجود دارد. این به شما امکان می دهد رنگ های تاکیدی رابط کاربری و حتی رنگ های نماد برنامه موجود را با رنگ های کاغذ دیواری خود مطابقت دهید.

گلکسی A04s دارای گالری، مرورگر اینترنت و برنامه Notes خود سامسونگ است. این گالری به ویژه فاقد ویژگی فانتزی جدید Object Eraser سامسونگ است. گلکسی استور برنامه‌های متفاوتی را نسبت به Google Play Store ارائه می‌کند، اگرچه بسیاری از آنها همپوشانی دارند و می‌توانند از طریق هر یک از مخزن‌ها دانلود و به‌روزرسانی شوند.

Samsung Browser and Gallery - Samsung Galaxy A04s review Samsung Browser and Gallery - Samsung Galaxy A04s review Samsung Browser and Gallery - Samsung Galaxy A04s review Samsung Browser and Gallery - Samsung Galaxy A04s review

به طور کلی، One UI یکی از بهترین و زیباترین تجربه‌های سفارشی اندروید است. این مملو از ویژگی‌های مفید است، حتی در این نسخه سبک‌تر One UI 4.1 Core که گلکسی A04s اجرا می‌کند.

با این حال، موارد زیادی وجود دارد که از نحوه اجرای آن در گلکسی A04s ناراضی باشیم. این یک تجربه روان و روان نیست. در انیمیشن‌ها و انتقال‌ها، کاهش سرعت و کندی زیادی وجود دارد. زمان بارگذاری کند برنامه و حتی مشکلات تعویض برنامه و عملکرد پس زمینه به دلیل منابع محدود گوشی. به نظر می‌رسد که Exynos 850 واقعاً در تلاش است تا با One UI 4.1 Core که در غیر این صورت عالی است، همگام شود.

عملکرد

این اولین برخورد ما با تراشه اگزینوس 850 سامسونگ نیست – به هر حال این یک سخت افزار 2020 است که از نظر گوشی های هوشمند تا حدودی قدیمی است. این مبتنی بر فرآیند 8 نانومتری LPP این شرکت است که کمی از تراشه‌های ارزان قیمت فعلی در 6 نانومتر فاصله دارد.

بسته CPU بسیار ساده است زیرا فقط از 8 هسته Cortex-A55 کم مصرف تشکیل شده است. به نوبه خود، آنها برای خرد کردن شماره های جدی ساخته نشده اند. هر هشت با فرکانس 2.0 گیگاهرتز کار می کنند. Mali-G52 بخش GPU را رهبری می کند که در اکثر موارد برای ارائه عملکرد معنی دار تلاش می کند.

Samsung Galaxy A04s review

متاسفانه, گزینه های حافظه دستگاه از 3/32 گیگابایت شروع می شود و تا 4/128 گیگابایت می رسد. با این حال، ما معتقدیم که پیکربندی‌های 3/32 گیگابایتی، حتی در بخش ارزان‌قیمت، متعلق به گذشته هستند. مطمئناً یک اسلات کارت microSD اختصاصی وجود دارد، اما 32 گیگابایت کافی نیست، به خصوص که اکثر رقبا 64 گیگابایت را به عنوان استاندارد ارائه می دهند.

گلکسی A04s

گلکسی A04s

گلکسی A04s

گلکسی A04s

گلکسی A04s

پردازنده گرافیکی تک هسته ای Mali-G52 برای بازی های مقرون به صرفه روی صفحه نمایش 720p کافی است، بنابراین احتمالاً این موضوع به هیچ وجه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

عملکرد ضعیف CPU احتمالا ضعیف ترین نقطه گلکسی A04s است. در حالی که امروزه یک CPU هشت هسته ای استاندارد است، اکثر رقبا حداقل دو هسته قدرتمند مانند Cortex-A75 را ارائه می دهند. CPU ضعیفی که در اینجا استفاده می‌شود، عملکرد UI غیر الهام‌بخشی را ایجاد می‌کند، و زمانی که شروع به پر کردن آن صفحه‌های اصلی و برنامه‌ها با محتوا کنید، مقداری تاخیر یا کندی اتفاق می‌افتد.

از نظر عملکرد، A04s در حد رقبا نیست، زیرا پردازنده ناامیدکننده آن فلج شده است. این یک گوشی مقرون به صرفه است، اما ما حتی در این کلاس کمی بیشتر انتظار داشتیم.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A04s

گلکسی A04s دارای سه دوربین در پشت خود است و دوربین اصلی آن یک سنسور 50 مگاپیکسلی Tetracell سامسونگ است که احتمالاً در چندین گوشی گلکسی دیگر از جمله گلکسی A13 و M13 استفاده شده است. بنابراین می توان فرض کرد که سنسور در اینجا ISOCELL JN1 (S5KJN1) است. سنسور مذکور با دیافراگم f/1.8 جفت شده و از PDAF پشتیبانی می کند.

Samsung Galaxy A04s review

دوربین فوق عریض بر روی آن وجود ندارد، که در تضاد کامل با سایر گوشی های با قیمت مشابه است. با این حال، این مشکل بزرگی نیست زیرا کیفیت دوربین فوق عریض در این بخش هرگز خوب نیست.

در عوض، سامسونگ دو سنسور 2 مگاپیکسلی را در کنار سنسور اصلی قرار داده است – یکی برای عکاسی ماکرو استفاده می‌شود و دیگری سنسور عمق است. نیازی به گفتن نیست که هر دوی این دوربین ها به سختی کاربرد دارند.

دوربین سلفی فقط 5 مگاپیکسل است و دارای دیافراگم f/2.2 است.

منوی دوربین

برنامه دوربین همان چیزی است که این روزها در اکثر گوشی های سامسونگ مشاهده می کنید، فقط برای چند ویژگی.

کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. سوایپ های عمودی بین دوربین های جلو و عقب جابه جا می شوند.

Camera menus and modes - Samsung Galaxy A04s review Camera menus and modes - Samsung Galaxy A04s review Camera menus and modes - Samsung Galaxy A04s review Camera menus and modes - Samsung Galaxy A04s review

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را می دهد. خطوط شبکه، داده های مکان – چیزهای معمولی را می توان در آنجا یافت. همچنین می توانید Auto HDR را روشن و خاموش کنید.

Camera menus and settings - Samsung Galaxy A04s review Camera menus and settings - Samsung Galaxy A04s review

موارد اضافی سرگرم کننده ای برای کاوش وجود دارد، مانند Deco Pic و برچسب های AR آن. همچنین، حالت Pro در دسترس است، اما فقط برای دوربین اصلی و با مجموعه نسبتاً محدودی از کنترل‌ها. می‌توانید ISO را بین 100 تا 800، جبران نوردهی در محدوده دو استاپ و تعادل رنگ سفید را بین 2300 تا 10000 هزار تنظیم کنید. بدون فوکوس دستی یا اوج فوکوس و بدون کنترل سرعت شاتر.

همچنین به طور قابل توجهی در تجربه دوربین گلکسی A13 از دست رفته است: بهینه ساز صحنه، حالت شب و تثبیت کننده ویدیو.

عکس های گرفته شده در روز

اگر نور زیاد باشد، گلکسی A04s عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. وضوح خوب است، سطح جزئیات برای کلاس قابل توجه است، رنگ ها واقعی هستند، و نویز وجود ندارد. گلکسی A04s بالاتر از کلاس خود است. حتی محدوده دینامیکی هم روی نقطه است.

12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/600s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/673s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/1217s - Samsung Galaxy A04s review
12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/604s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/697s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/883s - Samsung Galaxy A04s review
12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/331s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/755s - Samsung Galaxy A04s review 12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 40, 1/889s - Samsung Galaxy A04s review
12.5MP daylight samples - f/1.8, ISO 100, 1/50s - Samsung Galaxy A04s review

با این حال، شما نمی توانید چیزی از حالت اختصاصی 50 مگاپیکسل به دست آورید زیرا کیفیت تصویر خیلی خوب نیست و به نظر می رسد عکس ها به جای گرفتن رزولوشن اصلی سنسور، ارتقا یافته اند. این احتمالاً به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری نیز هست زیرا چیپست Exynos 850 به هر حال از خروجی دوربین تا حداکثر 48 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

50MP daylight samples - f/1.8, ISO 20, 1/1202s - Samsung Galaxy A04s review 50MP daylight samples - f/1.8, ISO 20, 1/604s - Samsung Galaxy A04s review 50MP daylight samples - f/1.8, ISO 20, 1/684s - Samsung Galaxy A04s review
50MP daylight samples - f/1.8, ISO 20, 1/903s - Samsung Galaxy A04s review 50MP daylight samples - f/1.8, ISO 20, 1/321s - Samsung Galaxy A04s review

زوم دوبرابر

با این حال، شما نمی توانید چیزی از حالت اختصاصی 50 مگاپیکسل به دست آورید زیرا کیفیت تصویر خیلی خوب نیست و به نظر می رسد عکس ها به جای گرفتن رزولوشن اصلی سنسور، ارتقا یافته اند. این احتمالاً به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری نیز هست زیرا چیپست Exynos 850 به هر حال از خروجی دوربین تا حداکثر 48 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. این بسیار خوش بینانه است که سامسونگ در حالت پیش فرض عکس، یک کلید زوم اختصاصی 2 برابری را قرار دهد. همانطور که انتظار دارید، کیفیت بسیار دور از ایده آل است. نمونه‌های زوم 2 برابر نرم، گاهی اوقات دانه‌ریز هستند و جزئیات دقیقی ندارند.

2x zoom samples - f/1.8, ISO 40, 1/595s - Samsung Galaxy A04s review 2x zoom samples - f/1.8, ISO 40, 1/642s - Samsung Galaxy A04s review 2x zoom samples - f/1.8, ISO 40, 1/1014s - Samsung Galaxy A04s review
2x zoom samples - f/1.8, ISO 40, 1/1271s - Samsung Galaxy A04s review 2x zoom samples - f/1.8, ISO 40, 1/816s - Samsung Galaxy A04s review

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو محبوب 2 مگاپیکسلی به گلکسی A04s نیز راه پیدا می‌کند، و صادقانه بگوییم، در این مرحله همه فقط یک بازی اعداد است. این دوربین به سختی عملکرد خوبی را ارائه می دهد زیرا وضوح پایینی دارد که بر جزئیات تأثیر می گذارد و از آنجایی که یک سنسور کوچک است، فقط در شرایط نوری مطلوب به طور قابل قبولی کار می کند. با این حال، حتی در نور خوب، عکس ها کسل کننده هستند، کنتراست وجود ندارد، و سطح کلی جزئیات بسیار ضعیف است. عدم فوکوس خودکار یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ است.

Macro samples - Samsung Galaxy A04s review Macro samples - Samsung Galaxy A04s review
Macro samples - Samsung Galaxy A04s review Macro samples - Samsung Galaxy A04s review

عکس های گرفته شده در نور کم

دوربین اصلی

با توجه به ماهیت سطح ابتدایی گلکسی A04s، عکس‌های کم نور خوب هستند. عکس‌ها به خوبی نوردهی می‌شوند، اما پردازش HDR نمی‌تواند کار زیادی برای جلوگیری از بریده شدن نقاط برجسته انجام دهد. رنگ ها و کنتراست فقط مشکلی ندارند. از سوی دیگر، نویز به خوبی کنترل می شود و جزئیات شگفت انگیزی در آن وجود دارد.

Low-light samples - f/1.8, ISO 1000, 1/20s - Samsung Galaxy A04s review Low-light samples - f/1.8, ISO 800, 1/10s - Samsung Galaxy A04s review Low-light samples - f/1.8, ISO 1000, 1/10s - Samsung Galaxy A04s review
Low-light samples - f/1.8, ISO 800, 1/20s - Samsung Galaxy A04s review Low-light samples - f/1.8, ISO 1000, 1/10s - Samsung Galaxy A04s review

متاسفانه, در شرایط نوری سخت، هیچ حالت Night برای متوسل شدن به آن وجود ندارد. این احتمالاً به دلیل قدرت پردازش محدود SoC و قابلیت های ISP است. و در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای آزمایشی ما هستند که توسط سامسونگ گلکسی A04s گرفته شده‌اند. با مقایسه مستقیم می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

دوربین سلفی

در حالت معمولی سامسونگ، دو کلید روی منظره یاب وجود دارد – یکی برای یک تصویر با اندازه کامل 5 مگاپیکسلی که از میدان دید کامل استفاده می کند و یک حالت کمی بزرگنمایی شده که از مرکز تصویر برش داده می شود و تصاویر تقریباً 3.6 مگاپیکسلی تولید می کند. خوب است که سامسونگ به سمت ارتقاء اسکیل نرفت، زیرا ارتقاء تا 5 مگاپیکسل وحشتناک به نظر می رسید. اگرچه هر دو حالت از نظر وضوح و جزئیات قابل مقایسه هستند. بنابراین بستگی به این دارد که آیا شما مقدار بیشتری FoV می خواهید یا نه.

Selfies: Normal - f/2.2, ISO 40, 1/873s - Samsung Galaxy A04s review Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 40, 1/874s - Samsung Galaxy A04s review Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 40, 1/1116s - Samsung Galaxy A04s review
Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 40, 1/1152s - Samsung Galaxy A04s review Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 200, 1/50s - Samsung Galaxy A04s review Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 200, 1/50s - Samsung Galaxy A04s review
Selfies: Cropped - f/2.2, ISO 40, 1/108s - Samsung Galaxy A04s review

درهر صورت، عکس‌ هایی که در شرایط نوری خوب گرفته شده‌اند، برای گوشی‌های ارزان قیمت بسیار خوب به نظر می‌رسند. رنگ‌ ها پر جنب و جوش هستند، محدوده دینامیکی در اکثر موارد مناسب است، رنگ پوست طبیعی به نظر می‌رسد، و همانطور که قبلاً گفتیم، وضوح نیز خوب است.

حالت پرتره در اطراف لبه ها خشن است و لبه های سوژه اصلی را محو می کند. همانطور که انتظار می رود، گرفتن عکس در داخل خانه، جایی که نور چندان مطلوب نیست، منجر به سلفی های ملایم و نویز دار می شود.

Portrait - f/2.2, ISO 40, 1/974s - Samsung Galaxy A04s review Portrait - f/2.2, ISO 40, 1/1152s - Samsung Galaxy A04s review
Portrait - f/2.2, ISO 40, 1/109s - Samsung Galaxy A04s review Portrait - f/2.2, ISO 200, 1/50s - Samsung Galaxy A04s review

دوربین پرتره

پرترهها واضح و دقیق هستند و اشباع رنگ خوبی را ارائه می دهند. ما حتی از قانع‌کننده بودن افکت بوکه مصنوعی شگفت‌زده شدیم – پس‌زمینه تار خوب به نظر می‌رسد، و تشخیص لبه بسیار دقیق است. با توجه به محدوده دینامیکی محدود، انتخاب یک صحنه بدون تفاوت نور شدید، سودمند است.

drastic light differences.

Portrait samples - f/1.8, ISO 40, 1/50s - Samsung Galaxy A04s review Portrait samples - f/1.8, ISO 40, 1/208s - Samsung Galaxy A04s review Portrait samples - f/1.8, ISO 40, 1/1109s - Samsung Galaxy A04s review

ضبط ویدئو

همانطور که انتظار می رفت، فیلم برداری با کیفیت 1080p محدود شده است، اما در کمال تعجب، گزینه 60 فریم بر ثانیه نیز وجود ندارد. شما می توانید ویدیوهای 720p یا 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام دهید و تمام. بار دیگر، ISP در Exynos 850 عامل محدود کننده است، زیرا سنسور 50 مگاپیکسلی می تواند بدون مشکل ضبط ویدیوی 4K را انجام دهد.

به هر حال، ویدیوهای 1080p در اینجا بسیار خوب به نظر می رسند. وضوح برای رزولوشن فول اچ دی مناسب است، رنگ ها دقیق هستند، محدوده دینامیکی کافی است، و میزان نویز حداقلی وجود دارد. شما می توانید آن را بیشتر در مناطقی با بافت یکنواخت مانند آسفالت یا چمن سبز مشاهده کنید.

با کمال تعجب، حالت فیلمبرداری با زوم 2 برابری بسیار مناسب است. مطمئنا، وضوح به طور چشمگیری کاهش می یابد، اما بقیه جنبه های قوی حالت استاندارد 1x Video حفظ می شوند.

حتی در 1080p هیچ EIS وجود ندارد و همه ویدیوهای شما به شدت لرزان به نظر می رسند، بنابراین بهتر است دست خود را ثابت نگه دارید.

در نهایت، می‌توانید خروجی ویدیوی سامسونگ گلکسی A04s را با سایر گوشی‌هایی که در ابزار مقایسه خود در زیر بررسی کرده‌ایم، مقایسه کنید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
1080p: Samsung Galaxy A04s agaianst the Redmi Note 11 and the Poco M4 5G in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی سامسونگ گلکسی A04s

سامسونگ گلکسی A04s یک گوشی هوشمند سطح پایه، سخت افزار ساده ای دارد که برای انجام کارهای ساده طراحی شده است. این گوشی با هیچ چیز خاصی متمایز نیست، اما عملکرد دوربین مناسبی در شرایط نوری خوب و عمر باتری قابل اعتماد دارید. رابط کاربری بالغ و قابل تنظیم One UI 4.1 Core سامسونگ نیز یک مزیت است، اگرچه نسخه کوچک شده One UI اصلی است.

Samsung Galaxy A04s review

تولیدکنندگان محبوب گوشی ها مدل‌های سطح پایه زیادی را ارائه نمی‌کنند، بنابراین در تحقیقات بازار مقایسه‌ای ما برای این بررسی، جایگزین‌های ارزشمند کمی پیدا کردیم. اکثر رقبا در این گروه قیمتی، مانند Realme C31، C3 یا C25Y، به دلیل استفاده از چیپست های Unisoc ضعیف، به سختی توصیه می شوند.

در زمان بررسی، سامسونگ گلکسی A04s قیمتی حدود 150 یورو برای نسخه 32/3 گیگابایتی خود دارد. اگر قرار است به طور مکرر از دوربین و ویژگی‌های پیام‌رسانی گوشی خود استفاده کنید، توصیه می‌کنیم مدل 64 گیگابایتی را انتخاب کنید زیرا پیش از اتمام گارانتی گوشی، در مدل 32 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی شما تمام می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 11 در همان رده قیمتی قرار می گیرد که حدود 160 یورو قیمت دارد و از چیپست اسنپدراگون 680 بسیار شایسته تر به همراه پیکربندی حافظه استاندارد 4/64 گیگابایت استفاده می کند. همچنین با بلندگوهای استریو، پنل OLED 90 هرتزی با Gorilla Glass 3 در بالا، تنظیمات دوربین همه کاره تر و البته شارژ سریع تر و عمر باتری بیشتر، تحت تاثیر قرار می گیرد. گوریلا گلس 3 و گواهی IP53 در برابر پاشیدن آب و گرد و غبار یک امتیاز خوب است. این گوشی هوشمند بهتر است، و تنها دلیلی که ممکن است بخواهید به سراغ گلکسی A04s بروید، نام تجاری سامسونگ است.

Xiaomi Redmi Note 11 Realme 9i
Xiaomi Redmi Note 11 • Realme 9i

اگر تصمیم دارید کمی از پله های قیمتی بالا بروید، ممکن است بخواهید ریلمی9i را در نظر بگیرید. 170 تا 180 یورو می‌خواهد، اما از تراشه اسنپدراگون 680 با قابلیت‌تر، نمایشگر بهتر با وضوح بالاتر، شارژ سریع‌تر و دوربین سلفی زیباتر استفاده می‌کند. بلندگوهای استریو نیز در منو هستند و رابط کاربری ریلمی در Snapdragon 680 SoC نرم‌تر است. ممکن است چند دلار بیشتر هزینه داشته باشد، اما شما ارزش بیشتری نسبت به پول دارید.

اکنون نوبت به رقابت های داخلی رسیده است. گلکسی A04s، گلکسی A13 و گلکسی M13 قیمت‌های مشابهی دارند و سخت‌افزار و ویژگی‌های مشابهی دارند و هر چهار دارای LCD با اندازه یکسان و چیپست Exynos 850 هستند. در واقع، گلکسی A13 کمی ارزان‌تر از A04s در اروپا است، در حالی که نسخه هندی M13 ارزان‌تر است و در عین حال دارای باتری بزرگ‌تر 6000 میلی‌آمپر ساعتی است.

Samsung Galaxy A13 Samsung Galaxy M13 Samsung Galaxy M13 (India) Samsung Galaxy A13 5G
Samsung Galaxy A13 • Samsung Galaxy M13 • Samsung Galaxy M13 (India

با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد و آنها به نفع جدیدترین گلکسی A04s نیستند. A13 و M13 دوربین های فوق عریض، سنسورهای سلفی بهتر و نمایشگرهایی با وضوح بالاتر ارائه می دهند. مطمئنا، گلکسی A04s صفحه نمایش 90 هرتزی دارد، اما تاخیر مکرر هنگام پیمایش رابط کاربری One UI در Exynos 850 کم قدرت، هدف از داشتن نمایشگر نرم‌تر را از بین می‌برد. و در سال 2022، یک صفحه نمایش با وضوح 720p خوب نمی نشیند. علاوه بر این، M13 با 4/64 گیگابایت شروع می شود، در حالی که A04s به پیکربندی استاندارد 3/32 گیگابایتی رضایت می دهد که سطح فضای ذخیره سازی ناکافی است.

همین امر در مورد نوع هندی M13 نیز صدق می کند – A04s را در زمان عرضه منسوخ می کند. وقتی یک M13 در قفسه‌ها دارید، دلیلی وجود ندارد که به سراغ A04 بروید.

و سپس، گلکسی A13 5G سال گذشته است که در دسامبر 2021 عرضه شد. این چیپست دو برابر قدرتمندتر MediaTek Dimensity 700 اجرا می شود، پیکربندی پایه آن 64/4 گیگابایت است و قیمت آن حدود 170 یورو است. این اساساً همان دستگاه با اسب بخار بیشتر و پشتیبانی از اتصال 5G است، بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی سامسونگ را ندارید، ما معتقدیم که 20 یورو اضافی برای Galaxy A13 5G می‌تواند تا حد زیادی به تجربه بهتری از گوشی هوشمند کمک کند.

خلاصه مطلب

گوشی سامسونگ گلکسی A04s یک دستگاه ارزان قیمت است – احتمالاً ارزان ترین گوشی هوشمند گلکسی که می توانید تهیه کنید. این صفحه نمایش با رفرش ریت بالا، دوربین اصلی خوب و عمر باتری بسیار خوب دارد، بنابراین یک ارتقاء قوی نسبت به گلکسی A03s سال گذشته است. متأسفانه، این به سختی برای کج کردن ترازو به نفع خود کافی است.

Samsung Galaxy A04s review

عملکرد گوشی پایین‌تر است و فضای ذخیره‌سازی ارائه شده توسط پیکربندی حافظه پایه ناکافی است. این می تواند برای افرادی که عمدتاً علاقه مند به برقراری تماس و پیام های گاه به گاه هستند، کار کند. اما برای موارد استفاده سخت‌تر، توصیه A04s را صحیح نمی‌دانیم. با حداکثر روشنایی کم و وضوح پایین، تجربه نرم‌افزاری تأخیر، و شارژ آهسته، گزینه‌های بهتری در بازار وجود دارد – برخی حتی از کمپ خود سامسونگ می‌آیند.

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی A04s را خریداری کنیم

  • عمر باتری خوب
  • کیفیت دوربین نور روز خوب است، سلفی ها مناسب هستند. فیلمبرداری نیز با وجود رزولوشن 1080p خوب است.
  • One UI 4.1 Core در بالای اندروید 12 قابل تنظیم، بالغ و دارای ویژگی های فراوان است.
  • جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC.

چرا نباید گوشی سامسونگ گلکسی A04s را خریداری کنیم

  • عملکرد پایین تر، تاخیر و کندی مکرر هستند.
  • صفحه نمایش تنها 720p است، در حالی که رفرش ریت صاف 90 هرتز با تاخیر UI بسیار بی معنی است.
  • سنسور مجاورت مجازی ممکن است ناسازگار باشد، عدم وجود حسگر نور محیط به این معنی است که تنظیم روشنایی کمتر از حد مطلوب است.
  • تک اسپیکر با کیفیت عمدتاً بی‌نظیر.
  • دوربین فاقد حالت شب یا لرزشگیر ویدیویی است.
  • فاقد شارژر همراه

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید