هواوی P40 پرو پلاس اولین گوشی با سریع ترین شارژر بی سیم دنیا رونمایی شد

هواوی p40 پرو پلاس

بعد از ماه‌ها شایعه در مورد گوشی های جدید هواوی، هواوی P40 پرو پلاس با مشخصات فنی بسیار قدرتمند ، دوربین استثنایی، قیمت نجومی و سریع‌ترین شارژر بی‌سیم دنیا رونمایی شد.

امسال سری جدید هواوی همچون سامسونگ، یک نسخه بسیار قدرتمند از نسخه‌های دیگر عرضه کرده است. این نسخه گوشی هواوی P40 پرو پلاس نام دارد. این گوشی دارای قدرتمندترین سیستم دوربین گوشی هایی است که تا کنون هواوی به بازار عرضه کرده است. یک دوربین پریسکوپی بسیار حرفه‌ای و مشخصاتی که بیشتر شبیه به یک سیستم گیمینگ است تا یک گوشی!

ابتدای هفته نیز تصاویر پس زمینه گوشی هواوی p40 را برای دانلود قرار دادیم که می توانید این تصاویر را نیز دانلود کنید.

گوشی هواوی p40 پرو پلاس

طراحی هواوی P40 پرو پلاس و پرو

هر دو مدل دارای یک طراحی با صفحه نمایش خمیده و ماژول دوربین مستطیل شکل هستند. گوشی هواوی P40 پرو بر اساس متریال و ساختار رنگ سری قبلی یعنی هواوی P30 ساخته شده است. بدنه‌این گوشی از شیشه مات و در پنج رنگ به بازار عرضه می‌شود: آبی ، نقره ای، سفید، مشکی و طلایی

با این که گوش هواوی P40 پرو پلاس از فاکتورهای طراحی یکسانی با P40 پرو برخوردار است اما بدنه و شکل و شمایل متفاوتی دارد. در حقیقت هواوی P40 پرو plus یکی از زیباترین و خوش دست‌ترین گوشی های فعلی بازار به شمار می‌رود. این گوشی با بدنه سرامیکی در تنها دو رنگ عرضه شده : مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی.

هواوی p40 پرو پلاس

هواوی P40 پرو پلاس با بدنه‌ای ساخته شده که جنس سرامیک آن از تکنولوژی نانو و گرمادهی 1500 درجه به دست می‌آید. در نتیجه بدنه‌ای بسیار مقاوم همچون الماس پیدا می‌کند و این بدنه به هیچ وقت دچار خط و خش یا جای اثر انگشت روی آن نخواهد بود.

گوشی هواوی p40 پرو پلاس از دوربین بسیار قدرتمندی نیز بهره می‌برد که یک ماژول پنج گانه دارد و اولین محصول هواوی است که به بیش از 4 لنز مجهز می‌شود.

همچنین این گوشی از استاندارد IP68 نیز برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیز بهره می‌گیرد.

صفحه نمایش

گوشی هواوی P40 پرو plus با صفحه نمایش یکسان با p40 پرو عرضه شده است. هر دو گوشی دارای یک نمایشگر 6.58 اینچ با نسبت 19.8:9 و کیفیت 2640*1200 پیکسل 441PPI هستند. همچنین این نمایشگر یک صفحه نمایش 90 هرتز است.

شرکت هواوی این نوع صفحه‌ها را overflow display می‌خواند چرا که از یک فنجان پر از آب ایده گرفته شده است. کناره‌های صفحه تنها 1.7 میلی متر اندازه دارند.

یک دوربین دوگانه سلفی نیز روی صفحه نمایش هر دو گوشی جا سازی شده و هر دو محصول می‌توانند به صورت سه بعدی چهره افراد را تشخیص دهند. جایگاه دوربین سلفی این محصول به یک لنز 32 مگاپیکسلی و یک سنسور IR تشخیص چهره مجهز است. با این لنز می‌توان حتی در نور بسیار کم نیز گوشی را با قفل چهره باز کرد. سنسور IR کمک می‌کند تا حرکات دست روی گوشی تشخیص داده شده و بدون لمس کردن بتوان یک سری از کار ها را روی این محصول انجام داد.

گوشی سری هواوی p40 معمولی به چنین سنسوری مجهز نیست و تنها با سیستم هوشمند تشخیص چهره کار می‌کند.

هواوی همچنین سنسور اسکنر اثر انگشت خود را ارتقا داده که 30 درصد بزرگتر و 30 درصد سریع‌تر از سیستم قبلی است.

دوربین

تفاوت بزرگ موجود بین هواوی p40 پرو پلاس و p40 پرو، دوربین است. گوشی هواوی p40 پرو با یک دوربین چهار گانه و p40 پرو plus با دوربین پنج گانه عرضه می‌شود. گوشی p40 پرو پلاس به سنسور تله فوتو پریسکوپی با قابلیت بزرگنمای 10 برابر اپتیک و زوم دیجیتال 100 برابر مجهز است..

مشخصات فنی دوربین هواوی p40 پرو پلاس:

  • یک سنسور 40 مگاپیکسلی اولترا واید Cine
  • یک سنسور 50 مگاپیکسلی RYYB F/1.9 با سیستم OIS
  • یک لنز 8 مگاپیکسل f/2.4 سوپر پریسکوپ تله فوتو با OIS و بزرگنمایی اپتیک 10 برابر
  • یک سنسور 8 مگاپیکسل اپتیکال پریسکوپ با OIS
  • سنسور ToF
  • سنسور فلش حساس به گرما

بزرگترین به روز رسانی در بخش دوربین این محصول بزرگنمایی اپتیک 10 برابر روی لنز سوپر پریسکوپ تله فوتو این گوشی است. بنابراین هواوی p40 پرو پلاس اولین گوشی در دنیا با چنین ترکیب دوربینی به شمار می‌رود. در این لنز دوربین می‌توانید سه نوع بزرگنمایی 3 برابر ، 5 برابر و 10 برابر را نیز داشته باشید.

هواوی p40 پرو پلاس

از دیگر مشخصه‌های این لنز پریسکوپی استفاده از سنسور RYYB است. بنابراین گوشی هواوی p40 پرو پلاس اولین محصولی است که از دو سنسور RYYB در ماژول دوربین خود بهره می‌گیرد. سنسور RYYB می‌تواند در لنزهای پریسکوپی با بزرگنمایی بالا، نور محیط بیشتری را نسبت به سنسورهای RGB دریافت کند.

البته گوشی هواوی p40 پرو یک لنز سوپر پریسکوپ زوم را در اختیار ندارد اما می‌تواند با لنز اصلی خود 5 برابر بزرگنمایی اپتیک، 10 برابر هیبرید و 50 برابر دیجیتال را فراهم کند. (تفاوت با هواوی P40 پرو پلاس)

هر دو گوشی از تکنولوژی پیکسل فیوژن 16 در 1 بهره می‌برند که دارای پیکسل سایز 4.48um است. سنسور 40 مگاپیکسل اولترا واید روی هر دو گوشی نیز قدرتمندترین لنز اولترا واید ساخته شده توسط هواوی است.

از نظر فیلم برداری گوشی هواوی p40 پرو پلاس می‌تواند ISO 51200 را همراه داشته باشد، تصاویر 4k HDR+ تایم لپس ، 4k 60 fps و 7680 fps سوپر اسلوموشن و تصاویر بوکه زنده بگیرد. برای تثبیت تصاویر ویدیویی، Dual OIS + AIS نیز در این محصولات قرار گرفته است.

گوشی هواوی p40 پرو plus همچنین می‌توانید ویدیوهای سوپر زوم ثبت کند، یعنی اگر آن را روی سه پایه قرار دهید به راحتی سطح ماه را می‌توانید فیلم برداری کنید.

مشخصات فنی

هر دو محصول هواوی p40 پرو پلاس و پرو از طریق پردازنده کایرین 990 5G پشتیبانی می‌شوند، این پردازنده از یک  واحد NPU با 460% ارتقا کارکرد و 290% ارتقا بهره وری نسبت به مدل قبلی همراه شده ، هر دو مدل همچنین شبکه SA/NSA 5G را پشتیبانی می‌کنند. سیستم خنک کنندگی 4 super cooling system مایع نیز برای خنک کردن گوشی در هنگام عملیات سنگین به کار گرفته شده است.

گوشی های جدید هواوی با تکنولوژی وای فای 6 و سرعت انتقال داده 2600 مگابایت در ثانیه همراه شده‌اند. رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه اندروید 10 نیز درون محصولات قرار دارد. هرچند از نقطه ضعف‌های عمده این محصولات می‌توان به عدم حضور گوگل پلی سرویس و سایر موارد مرتبط اشاره کرد.

باتری

هر دو مدل به یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت با سیستم شارژ 40 وات مجهز هستند اما گوشی هواوی p40 پلاس پرو دارای سریع‌ترین شارژر بی‌سیم دنیا با سرعت 40 وات نیز هست. هر دو گوشی می‌توانند به صورت معکوس سایر دستگاه‌های دارای استاندارد شارژ بی‌سیم را نیز شارژ کنند.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت هواوی p40 پرو 1095 دلار در نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

قیمت هواوی p40 پرو پلاس 1533 دلار در نسخه 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

به نظر می‌رسد که این سری اولین پرچم‌داران هواوی باشند که با ورود به بازار ایران بیش از 20 میلیون تومان قیمت گذاری شوند.

تاریخ عرضه هر دوگوشی نیز 15 فروردین 1399 است.

منبع: GIZMOCHINA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید