راه‌های سریع و آسانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کنترل سطح صدا در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید، اگر دکمه‌ها از کار افتادند. اگرچه برای تعمیر دکمه های صدا باید به یک تکنسین مراجعه کنید، اما این روش ها به عنوان راه حل های موقتی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه پیدا کردن عکس در Google Photos

1. از برنامه تنظیمات استفاده کنید

به غیر از دکمه‌ ها، ساده‌ترین راه برای کنترل سطح صدا در گوشی شما از طریق تنظیمات دستگاه است. فقط کافی است به Settings > Sound & vibration بروید و لغزنده های مختلف را برای کنترل میزان صدای رسانه، آهنگ زنگ، اعلان ها و زنگ هشدار مطابق میل خود تنظیم کنید. در تلفن های سامسونگ، این مورد را درSettings > Sounds and vibration > Volume پیدا خواهید کرد .

نحوه کنترل صدا بدون دکمه در اندروید

2. از دستیار صوتی بپرسید

همه گوشی‌های اندرویدی مدرن دارای دستیار Google از پیش نصب شده هستند و می‌توانید از آن بخواهید کارهای مختلفی از جمله تغییر سطح صدا را انجام دهد. به سادگی با گفتن کلمه کلیدی «Hey Google» دستیار را بیدار کنید و دستور را درخواست کنید.

با این حال، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که این ویژگی فعال است تا دستیار بتواند صدای شما را بشنود. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه Google Assistant را در Android خاموش کنید. در گوشی های گلکسی نیز می توانید دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ را فعال کرده و از آن بخواهید که همین فرمان را انجام دهد.

3. از یک دستگاه صوتی پوشیدنی استفاده کنید

تلفن هوشمند اندرویدی با صفحه قفل بنفش در کنار یک جفت هدفون

اگر گوشی شما به یک دستگاه صوتی بلوتوث مانند هدفون یا هدفون بی سیم متصل است، می توانید از آنها برای کنترل سطح صدا نیز استفاده کنید.

هدفون‌ های بی‌سیم شما ممکن است دکمه‌ های اختصاصی برای کنترل سطح صدا داشته باشند، و اکثر هدفون‌ ها این امکان را از طریق کنترل‌ های لمسی می‌دهند. در بسیاری از مواقع، حتی می توانید از طریق برنامه رسمی، اقدامی را که باید سطح صدا را افزایش/کاهش دهد، سفارشی کنید.

کنترل صدا در اندروید بدون دکمه

در حالی که مراجعه به یک تکنسین و تعمیر دکمه های تنظیم صدا راه حل دائمی است، نکات فوق تا زمانی که مشکل برطرف نشود مفید خواهد بود.

برای مثال، ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای تعمیر دکمه‌های تنظیم صدا داشته باشید، یک تماس مهم دریافت کنید. در این صورت، این نکات معجزه خواهند کرد.

منبع: MAKEUSEOF.COM