نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9, قیمت و مشخصات فنی

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9. بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, سخت افزار, نرم افزار, عمر باتری و شارژ گوشی هواوی نوا 9.

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9

سری نوا 9 هواوی احتمالا مشخصاتی شبیه به آنر 50 خواهد داشت - زومیت

مقدمه

سری نوا هواوی با ظاهری پر زرق و برق و قیمت نسبتا پایین برای نسل جوان در نظر گرفته شده است. خانواده نوا 9 با فرمول اصلی فاصله زیادی ندارد. ما Vanilla نوا 9 را برای این بررسی در نظر گرفته ایم، اما به نظر می‌رسد مدل پرو فقط کمی متفاوت است – صفحه نمایش بزرگ‌تر، باتری کوچک‌ تر با شارژ سریع‌ تر و دوربین سلفی ثانویه دارد. متأسفانه، تنها نوا 9 استاندارد راه خود را به بازار بین‌المللی باز می‌کند و پرو را به انحصار چین تبدیل می‌کند.

با این حال، می توان استدلال کرد که نوا 9 مناسب ممکن است به دلیل قیمت پایین تر و مجموعه ویژگی های نسبتاً یکسان، گزینه معقول تر از این دو باشد. در واقع، طبق نظرسنجی مناظره یکشنبه ما در گذشته، معمولاً باتری بزرگتر نسبت به شارژ سریعتر ترجیح داده می شود. در هر صورت، می توانید از این بررسی به عنوان مرجعی برای مدل Pro استفاده کنید، زیرا اکثر سخت افزارها مطابقت دارند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد گوشی هواوی P50 Pocket تاشو با صفحه نمایش 6.9 اینچ رونمایی شد و نصب گوگل پلی استور روی گوشی های هواوی مشاهده کنید.

بررسی مشخصات هواوی نوا 9

بدنه: 160.0*73.7*7.8 میلی متر, 175 گرم, قاب پشتی و جلویی شیشه ای, فریم پلاستیکی

صفحه نمایش: 6.57 اینچی, OLED, رنگ های 1B, صد و بیست هرتز, HDR10, رزولوشن 1080*2340, نسبت تصویر 19.5:9, 392ppi

پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G (6 nm): Octa-core (4×2.4 GHz Kryo 670 & 4×1.8 GHz Kryo 670); Adreno 642L.

حافظه: 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM; UFS

سیستم عامل, نرم افزار: HarmonyOS 2.0 (China), EMUI 12 (Europe), فاقد Google Play Service

دوربین عقب: دوربیت اصلی: 50 مگاپیکسل, f/1.9 و 23 میلی متر, PDAF, دوربین فوق عریض: 8 مگاپیکسل, f/2.2, دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل, f/2.4, سنسور عمق: 2 مگاپیکسل, f/2.4.

دوربین جلو: 23 مگاپیکسل, f/2.0.

ویدئو: دوربین عقب:  4K, 1080p, 720p@960fps, gyro-EIS, دوربین جلو: 4K@30fps, 1080p@30fps, 720p@240fps, gyro-EIS.

عمر باتری: 4300 میلی آمپر, شارژ سریع 33 وات, 60% در 18 دقیقه, 100% در 38 دقیقه, شارژ معکوس

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان( در زیر صفحه نمایش, NFC

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 12 میلیون تومان است.

نوا 9، یک صفحه نمایش 6.57 اینچی OLED با فرکانس 120 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی، اسنپدراگون 778G قدرتمند و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی را ارائه می دهد. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی نیز روی یک شارژر 66 واتی سریع شارژ می شود. یک گوشی میان رده خوب که مطمئناً در خارج از چین با مقاومت زیادی روبرو خواهد شد.

به هر حال، درام هواوی-ایالات متحده به پایان نرسیده است، بنابراین گوشی های هواوی بدون خدمات موبایل گوگل عرضه می شوند که در خارج از چین ایده آل نیست. این یک مانع بزرگ برای غلبه بر آن است. راستش را بخواهید، هارمونی او اس هواوی با نسخه 2.0 راه طولانی را پیموده است. در حال حاضر تعداد زیادی برنامه بومی وجود دارد، و به اصطلاح جستجوی Petal راهی سریع و آسان برای بارگذاری برنامه ها از طریق فروشگاه های غیر بومی فراهم می کند.

Huawei nova 9 review

با این حال، نوا 9 بر روی رابط کاربری EMUI 12 مبتنی بر اندروید 11 اجرا می‌شود که بسیار نزدیک به هارمونی او اس انحصاری چین است. در هر صورت، این موضوع را که آیا EMUI 12 مجهز به HMS باعث می‌شود GMS را فراموش کنیم و ببینیم که دستگاه چگونه از نظر قدرت خام، استقامت، کیفیت نمایشگر و غیره در مقابل رقبا قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی آنباکسینگ گوشی هواوی نوا 9

جعبه گوشی هواوی نوا 9 چیز عجیبی نیست زیرا شارژر 66 واتی مربوطه، کابل USB-C به USB-A و دفترچه راهنمای کاربر همراه آن را در خود جای داده است.

Huawei nova 9 review

ما همچنین یک جعبه سیلیکونی شفاف دریافت کردیم، اما به ما گفته شد که بخشی از بسته نرم افزاری برای همه بازارها ارائه نخواهد شد.

بررسی طراحی و ارگونامی گوشی هواوی نوا 9

گوشی هواوی نوا 9 ظاهر و احساس ممتازی دارد، حتی اگر مواد آن همه ارزش یک پرچمدار را نداشته باشند. این گوشی دارای قاب جلویی و پشتی شیشه ای است و این در حالی است که قاب گوشی پلاستیکی باقی مانده است. ما از این بابت که هواوی از گوریلا گلس در گوشی های خود استفاده می کند خیلی مطمئن نیستیم.

Huawei nova 9 review

با این حال، ما از این بابت که گوشی سبک است و به راحتی در دست جای می گیرد خوشحالیم. با تنها 175 گرم، نوا 9 احتمالاً یکی از سبک‌ترین گوشی‌های رده 6.5 اینچی + است. و طراحی پشتی ممکن است برای همه خوب نباشد، اما نمی‌ توان انکار کرد که این گوشی را متمایز می‌کند. به خصوص به دلیل در اختیار داشتن جزیره دوربین و به ویژه کتیبه عجیب و غریب “nova”.

برآمدگی دوربین کمی بیرون زده است، و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با حلقه‌ای در اطراف آن برجسته شده است، در حالی که سه سنسور دیگر در یک حلقه ثانویه قرار گرفته‌اند که هیچ اکسنتی ندارند.

Huawei nova 9 review

پشت شیشه ای در چندین رنگ برای بازار چین عرضه می شود، اما تنها رنگ های آبی ستاره ای و مشکی آن را به اروپا رساندند. ما اولی را با خود داریم، و صادقانه بگویم، تغییر رنگ آنقدر شدید است که تشخیص اینکه آیا اصلا آبی وجود دارد یا خیر، دشوار است. با این حال، هنوز هم بسیار تازه به نظر می رسد، و رنگ مشکی باید به اندازه کافی قابل تشخیص باشد.

روکش مات شده طراحی درستی را ارائه می دهد. گوشی را نسبت به سطح شیشه ای ساده چسبانتر می کند و اجازه نمی دهد اثر انگشت بر روی گوشی باقی بماند. در واقع، شما باید در زیر نور خاصی به دنبال آن اثر انگشت باشید تا آنها را ببینید. این یک امتیاز بزرگ است که روی گوشی شما لکه نداشته باشد.

Huawei nova 9 review

به هر حال، پشت شیشه ای درست مانند جلو خمیده است. اکثر برندها صفحه نمایش خمیده خود را برای مدل های پریمیوم ارائه می دهند، اما ما صفحه نمایش معمولی آبشار مانند هواوی را در سری نوا 9 نیز داریم. این یک ویژگی نسبتاً قطبی است، بنابراین به شما اجازه می دهیم تصمیم بگیرید که آیا آن را دوست دارید یا نه.

Huawei nova 9 review

پر واضح است که نوا 9 ظاهری مدرن دارد. حاشیه‌های کناری کمی در قسمت ضخیم قرار دارند، اما انحنای آن‌ها را باریک نشان می‌دهد. قاب های بالا و پایین تقریباً متقارن به نظر می رسند و ظاهر کامل تری به گوشی می دهند. ما سوراخ پانچ وسط را چندان دوست نداشتیم زیرا کمی بزرگتر از چیزی است که در یک صفحه نمایش OLED انتظار داریم.

Huawei nova 9 review

حالا قاب کناری داستان متفاوتی دارد. از پلاستیک براق ساخته شده است و لکه ها به راحتی قابل تشخیص هستند. خوشبختانه، طرفین فوق العاده باریک هستند و جای زیادی برای اثر انگشت وجود ندارد. و قسمت های بالا و پایین صاف و یخ زده هستند، بنابراین هیچ لک چربی بر روی گوشی باقی نمی ماند.

Huawei nova 9 - Huawei nova 9 review Huawei nova 9 - Huawei nova 9 review
Huawei nova 9 - Huawei nova 9 review Huawei nova 9 - Huawei nova 9 review

دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و ممکن است برای برخی از کاربران کمی بالا باشد. دسترسی به دکمه پاور نسبتاً آسان است، اما دکمه تنظیم صدا نیاز به کشش دارد.

انتهای پایینی کانکتور USB-C، مشبک بلندگو و سینی سیم کارت را در خود جای داده است. دومی می تواند تنها دو سیم کارت را در خود جای دهد و جایی برای microSD وجود ندارد.

Huawei nova 9 review

در مجموع، شکایت کمی از طراحی نوا 9 وجود دارد. سبک و باریک است و اجازه نمی دهد اثر انگشت بر روی آن باقی بماند. اما اگر ما نیاز به انتقاد بیشتری داشته باشیم، گزینه‌ های زیادی با ورقه‌ های محافظ گوریلا گلس و نوعی محافظ نفوذ وجود دارد.

بررسی صفحه نمایش گوشی هواوی نوا 9

کاملا واضح است که صفحه نمایش نوا 9 یکی از ویژگی های محوری است. همچنین نمایشگر از یک OLED صد و بیست هرتزی با کیفیت بالا با بازتولید رنگ 10 بیتی استفاده می کند. وضوح استاندارد و نسبت تصویر – 1080*2340 پیکسل در 19.5:9.

Huawei nova 9 review

از نظر روشنایی، پنل OLED ویژگی چشمگیری به نظر نمی رسد. در حالت منووال و زمانیکه اسلایدر وضوح را در حالت ماکسیمم قرار می دهیم، صفحه نمایش 433 نیت تولید می‌کند، و این در حالی است که در حالت خودکار، به حداکثر 608 نیت می‌رسد – موارد استاندارد. ما متوجه شدیم که این ویژگی در خارج از خانه بسیار عالی عمل می کند ، بنابراین شک داریم که در یک روز آفتابی روشن مشکلی پیش بیاید.

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا 9

هر چند دقت رنگ داستان دیگری است. از همان ابتدا، حتی بدون استفاده از ابزار آلات آزمایش، واضح است که دمای رنگ بسیار سرد است. همه خاکستری ها و سفیدها دارای ته مایل به آبی یا بنفش قوی هستند. خوشبختانه، حالت رنگ عادی بیشتر رنگ‌ ها را در محدوده معقول dE2000 دریافت می‌کند، اما رنگ‌های سفید و خاکستری همچنان آبی به نظر می‌ رسند.

یک چرخ رنگ وجود دارد که به شما امکان می دهد دمای رنگ را تنظیم کنید، بنابراین ممکن است حتی اگر تجهیزات مناسبی برای بررسی D65 ندارید بخواهید از آن استفاده کنید، بنابراین فقط آن را به میل خود تنظیم کنید.

کنترل HRR خیلی پیچیده نیست، اما ساده و بیشتر موثر است. سه تنظیمات وجود دارد – Dynamic، High و Standard. با این حال، ما به سختی می‌توانیم تفاوتی بین دو مورد اول پیدا کنیم. در حالت پیش‌تنظیم بالا، انتظار می‌ رود رفرش ریت روی 120 هرتز قفل شود، اما به نظر می‌ رسد که دقیقاً مانند پیش‌ تنظیم دینامیک عمل می‌کند. لمس نکردن صفحه نمایش برای مدتی، رفرش ریت را به 60 هرتز کاهش می دهد و همین امر در مورد برخی از برنامه ها نیز صدق می کند.

با این حال، خوب است بدانید که این سیستم در اکثر موارد از رفرش ریت صفحه‌ نمایش استفاده می‌کند و در سناریوهای خاصی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. برای مثال، هنگام تماشای ویدیوهای YouTube تمام صفحه با استفاده از مرورگر پیش‌فرض، رفرش ریت به 60 هرتز محدود می‌شود (به هر حال، GMS وجود ندارد، بنابراین ما نتوانستیم برنامه YouTube را فعال کنیم، همین امر در مورد Google Chrome نیز صدق می‌کند). با راه‌اندازی برنامه نتفلیکس، صفحه نمایش در فرکانس 60 هرتز فورا قفل می‌شود، در حالی که گالری پیش‌فرض این کار را فقط هنگام پخش ویدیو انجام می‌دهد. هنگام مرور گالری می توانید با سرعت 120 هرتز اسکرول کنید.

بررسی عمر باتری گوشی هواوی نوا 9

هواوی نوا 9 از باتری کمی کوچک‌تر از اکثر گوشی‌ های موجود در محدوده قیمتی خود بهره می‌برد، شاید در تلاشی برای باریک نگه داشتن مشخصات (7.8 میلی‌متر) باشد. به هر حال، باتری 4300 میلی آمپر ساعتی توانست چراغ ها را به اندازه ای روشن نگه دارد که به باتری نمره متوسطی را بدهیم. با این حال، تفاوت زیادی بین nova 9 و رقبای آن وجود دارد – آنها SoC های قدرتمندتری را اجرا می کنند.

اکثر رقبای نوا 9 یا از اسنپدراگون 888 یا 870 بهره می برند – هر دو چیپست بسیار قدرتمند و پرقدرت در مقایسه با اسنپدراگون 778 جی هستند. از سوی دیگر، گلکسی A72 از اسنپدراگون 720G با امتیاز کلی استقامت 117 ساعت استفاده می کند. 

 

Huawei nova 9 review

بررسی سرعت شارژ گوشی هواوی نوا 9

نوا 9 ممکن است سریع‌ترین گوشی نباشد، اما مطمئناً سرعت آن نیز کند نیست. شما حدود 61 درصد از شارژ را در 30 دقیقه اول دریافت می کنید و جالب اینجاست که سرعت را تا 100 درصد نگه می دارد که حدود 54 دقیقه طول می کشد. این فقط کمی کندتر از Xiaomi Mi 11i و 11T است. اگرچه این دو در تست شارژ 30 دقیقه ای به طور قابل توجهی سریعتر هستند.

بررسی اسپیکرهای گوشی هواوی نوا 9

برخلاف اکثر رقبای خود، نوا 9 مجموعه ای از بلندگوهای استریو ندارد و در عوض به بلندگوی تکی و رو به پایین خود متکی است. برای یک اسپیکر به اندازه کافی بلند است و صدایی نسبتاً عالی را در اختیار دارد. اما وقتی با ولوم را زیاد می کنید شروع به زنگ زدن می کند. اسپیکر نیز کمی در سمت صاف قرار دارد که این انتظار از یک حفره کوچک و فقط یک بلندگو می رود.

بررسی نرم افزار گوشی هواوی نوا 9

EMUI 12, اندروید 11

بدیهی است که رابطه هواوی و ایالات متحده همچنان این شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، و شاید به همین دلیل است که شما اطلاعات زیادی در مورد آنچه در EMUI 12 اجرا می شود، که نوا 9 را تامین می کند، پیدا نخواهید کرد. با جستجو در منوها، نمی توانید کلمه Android را پیدا کنید، اما می‌توانیم تأیید کنیم که این گوشی از اندروید 11 بهره می برد. در حال حاضر، HarmonyOS منحصر به نسخه‌ های چینی گوشی‌ های هواوی است، در حالی که EMUI 12 در نسخه‌ های جهانی توزیع می‌شود.

Huawei nova 9 review

تفاوت کمی بین EMUI 12 و HarmonyOS 2.0 وجود دارد، حداقل تا آنجا که تجربه محدود ما با تبلت های هوآوی دارای نرم افزار مذکور است. صفحه اصلی و منوی برنامه های اخیر طبق معمول کار می کنند. هنگامی که دستگاه را برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنید، چینش صفحه اصلی ساده پیش‌فرض هواوی به شما نمایش داده می‌شود، اما در صورت تمایل، همیشه می‌توانید کشوی برنامه را انتخاب کنید. قابل توجه ترین تغییر در این نسخه از نرم افزار، شید نوتیفیکیشن است.

با کشیدن انگشت در سمت چپ دوربین سلفی به سمت پایین، پانل اعلان‌های و یا نوتیفیکیشن های اختصاصی باز می‌شود و اعلان‌ها با کارت‌های سفارشی EMUI نمایش داده می‌شوند. انجام همین کار در سمت راست دوربین سلفی، کلیدهای سریع، کنترل رسانه و لغزنده روشنایی را پایین می‌آورد. در کمال تعجب، هیچ سوئیچی برای حالت خودکار صفحه نمایش وجود ندارد، بنابراین باید هر بار که می خواهید کنترل خودکار روشنایی نمایشگر را روشن یا خاموش کنید، در منوی تنظیمات جستجو کنید.

Home screen, recent apps, notification shade, Control Panel - Huawei nova 9 review Home screen, recent apps, notification shade, Control Panel - Huawei nova 9 review Home screen, recent apps, notification shade, Control Panel - Huawei nova 9 review Home screen, recent apps, notification shade, Control Panel - Huawei nova 9 review Home screen, recent apps, notification shade, Control Panel - Huawei nova 9 review

علاوه بر این، ما تنظیمی برای جسچر pull-down نسبتاً محبوب در صفحه اصلی پیدا نکردیم، که قرار است شید نوتیفیکیشن یا به اصطلاح کنترل پنل را پایین بیاورد. به نظر می رسد که این مورد برای جستجوی جهانی رزرو شده است، بنابراین بایدبا انگشت خود حرکتی را انجام دهید تا به نوار وضعیت برسید و یکی از دو پانل را پایین بکشید.

به هر حال، ما متوجه شدیم که اکثر گزینه‌ های چند وظیفه‌ای که در HarmonyOS امتحان کرده‌ایم، در اینجا نیز در دسترس هستند. با کشیدن انگشت از سمت چپ یا راست صفحه و نگه داشتن آن برای یک ثانیه، به اصطلاح داک Multi-window ظاهر می شود. می توانید برنامه ها را به دلخواه مرتب کنید یا یک مورد خاص را جستجو کنید و آن را در یک پنجره کوچک باز کنید. می توانید چندین برنامه را همزمان باز نگه دارید، اما تنها یکی در پیش زمینه باقی می ماند. 

Multi-window and floating window features - Huawei nova 9 review Multi-window and floating window features - Huawei nova 9 review Multi-window and floating window features - Huawei nova 9 review

وقتی صحبت از اپلیکیشن ها شد, متوجه شدیم که تلاش های هواوی برای ارائه نرم افزارهای منطقه ای قابل تحسین است. هنگامی که برای اولین بار گوشی را راه اندازی کردید و یک حساب هواوی ایجاد کردید، از شما خواسته می شود تا منطقه ای که در آن زندگی می کنید را وارد کنید و بر اساس آن، EMUI برنامه های محبوب در کشور شما را پیشنهاد می کند. برخی از پیشنهادات برنامه حتی در صفحه اصلی در کنار موارد از پیش نصب شده قرار می گیرند که بسیار کم هستند. البته بسیاری از آنها را می توان حذف نصب کرد و در صورت آزار دهنده بودن، می توان پیشنهادات را غیرفعال کرد. اوه، ما از ویژگی پوشه های توسعه یافته خوشمان آمد – می توانید برنامه های مختلف را در یک پوشه قرار دهید و پوشه مذکور را بزرگ کنید. مشابه iOS اپل.

Expandable folders, pre-installed apps and regional suggestions - Huawei nova 9 review Expandable folders, pre-installed apps and regional suggestions - Huawei nova 9 review

سفارشی کردن رابط کاربری نیز یک گزینه است. طیف گسترده ای از تم های از پیش نصب شده و گزینه ای برای دانلود بیشتر وجود دارد. همین منوی فرعی به شما امکان می دهد آیکون ها و صفحه نمایش همیشه روشن را که طیف گسترده ای از تصاویر و سبک های ساعت را ارائه می دهد، سرهم بندی کنید. شما هم می توانید یکی از آنها را خودتان درست کنید.

UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review UI customizations and AOD - Huawei nova 9 review

آخرین مورد که درباره آن صحبت خواههیم کرد و از اهمیت کمی نیز برخوردار نیست، EMUI 12 است که از گزینه های بهره وری و اتصال منظمی که HarmonyOS ارائه می دهد، یعنی ویژگی Device+ استفاده می کند. به طور پیش‌فرض می‌توان آن را در کنترل پنل پیدا کرد و اتصال آسان و اشتراک‌گذاری فایل را با MatePad و MateBook شما ارائه می‌دهد. راه‌اندازی چند صفحه نمایشگر گوشی را روی تبلت یا نوت‌بوک شما منعکس می‌کند تا جریان کار بدون وقفه بدون لمس گوشی انجام شود. می توانید از دومی برای پخش محتوا در تلویزیون های سازگار نیز استفاده کنید.

 فقدان خدمات تلفن همراه گوگل و پشتیبانی برنامه. مورد اول برای بیشتر افراد مشکل‌سازتر خواهد بود، زیرا بسیاری از برنامه‌ها از خدمات Google برای کار استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که نمی‌توانیم برنامه مستقل YouTube، Google Maps یا مرورگر Chrome را اجرا کنیم.

اگر نمی‌توانید برنامه‌ ای را در Huawei AppGallery پیدا کنید، می‌توانید آن را از APKPure، APKMirror و Amazon’s app store برای نام بردن چند مخزن برنامه جایگزین، بارگذاری کنید. Petal search موجود در AppGallery می تواند به طور خودکار در بین آن وب سایت ها جستجو کند. مطمئناً، کمی دست و پا گیر است، اما بهترین چیزی است که در اختیار خواهیم داشت.

تعداد زیادی تبلیغات برای تبلیغ برنامه‌ها در داخل برنامه AppGallery وجود دارد، اما این کاملاً قابل درک است – توسعه‌ دهندگان نیاز به پذیرش گسترده‌تری از نرم‌افزار خود دارند و هواوی راه‌هایی برای قرار گرفتن در معرض نمایش ارائه می‌دهد.

با این حال، نمی توانیم بگوییم که طرفدار تبلیغات تمام صفحه ای هستیم که هنگام راه اندازی AppGallery ظاهر می شوند.

علیرغم همه این راه‌حل‌ها، فقدان Google Mobile Services چیزی است که در بازارهای غربی به سختی می‌توان آن را هضم کرد. همه قبلاً به استفاده از برنامه‌های Google Play Store عادت کرده‌ اند و بسیاری از برنامه‌ ها برای شروع به GMS متکی هستند.

بنابراین هواوی در وضعیت نسبتاً تنگی قرار گرفته است و از یک سو باید با عادات کاربران مبارزه کند و از سوی دیگر سعی می کند توسعه دهندگان را به استفاده از خدمات موبایل هواوی خود ترغیب کند. این یک کار طولانی است، به ویژه در میان محدودیت های ایالات متحده در استفاده از فناوری 5G و کمبود عمومی چیپست.

بررسی عملکرد گوشی هواوی نوا 9

اسنپ دراگون 778G مورد استفاده در نوا 9 بر اساس فرآیند تولید 6 نانومتری N6 TSMC است و از یک CPU هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L برای کارهای گرافیکی فشرده استفاده می کند. CPU از سه کلاستر استفاده می کند, یکی از آنها 1x 2.4 GHz Kryo 670 Prime (Cortex-A78) است, دیگری 3x 2.4 GHz Kryo 670 Gold (Cortex-A78) و بعدی 4x 1.8 GHz Kryo 670 Silver (Cortex-A55) است. 

هواوی نوا 9 در دو مدل 8/128 گیگابایتی و 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی بدون اسلات کارت microSD برای توسعه عرضه می‌شود. البته، ما مجموعه معمولی از بنچمارک‌ های مصنوعی را اجرا کردیم تا ببینیم در برابر رقبا چه رتبه‌ای دارد و آیا انحراف قابل توجهی از دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 778G قبلاً آزمایش شده در پایگاه داده ما وجود دارد یا خیر.

همانطور که انتظار می رفت، هیچ تفاوت عمده ای بین سایر گوشی های اسنپدراگون 778G وجود ندارد، اما این گوشی با اکثریت رقبا رقابت می کند. در این بازه قیمت، یافتن گوشی‌ هایی با Dimensity 1200 SoC یا Snapdragon 888/870 بسیار آسان است و همانطور که می‌بینید، Snapdragon 778G برای آنها مناسب نیست.

بررسی دوربین گوشی هواوی نوا 9

4 دوربین در پشت با سنسور اصلی 50 مگاپیکسل

هواوی انواع سنسورهای مورد استفاده در نوا 9 را ارائه نمی دهد، اما ما متوجه شدیم که آنها از یک سنسور 50 مگاپیکسلی پیشرفته Sony IMX766 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری در پشت لنز f/1.9 استفاده می‌کنند. همین واحد را می‌توان در Oppo Find X3 Proو البته با یک لنز پیچیده تر پیدا کرد.

Huawei nova 9 review

دوربین فوق عریض به یک سنسور معمولی 8 مگاپیکسلی 1/4.0 اینچی متکی است که توسط لنز f/2.2 به هم متصل شده است. دو دوربین دیگر برای سنجش عمق و عکاسی ماکرو هستند، هر دو 2 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، 0.8 میکرومتر پیکسل، دیافراگم f/2.0 است و با توجه به تجربه قبلی با چنین پیکربندی، اندازه سنسور باید 1/2.8 اینچ باشد.

نرم افزار دوربین

برنامه پیشفرض دوربین هیچ تفاوتی با سایر نرم‌افزارهای دوربین اندرویدی ندارد – حالت‌های اصلی به صورت چرخ و فلکی مرتب شده‌اند و می‌توانید با کشیدن انگشت بین آنها جابه‌جا شوید. یک منوی فرعی More وجود دارد که بقیه حالت ها را در خود جای داده است. منوی تنظیمات عمومی در گوشه سمت راست بالای منظره یاب قرار دارد.

Default camera app - Huawei nova 9 review Default camera app - Huawei nova 9 review Default camera app - Huawei nova 9 review Default camera app - Huawei nova 9 review Default camera app - Huawei nova 9 review Default camera app - Huawei nova 9 review

حالت Pro نیز در دسترس است که به شما کنترل کامل روی فوکوس دوربین اصلی، ISO، سرعت شاتر، نوردهی و تعادل رنگ سفید را می دهد.

نمونه عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی

وقتی نوبت به عکس‌ های روشنایی روز می‌ رسد، متوجه می شویم که این عکس‌ها برای محدوده قیمتی رقابتی نیستند، اما کاملاً خوب هستند.

چیزی که بیش از همه ما را شگفت زده کرد این است که فوکوس خودکار ناسازگار است و گاهی اوقات عکس هایی دریافت می کنیم که وضوح کمتری دارند. به جز این موارد، نوا 9 عموماً عکس های زیبا و دلپذیری را ارائه می دهد که زیبا و شارپ هستند.

12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/2770s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3356s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/2933s - Huawei nova 9 review
12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/2315s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3891s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3401s - Huawei nova 9 review
12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5376s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5000s - Huawei nova 9 review

 

محدوده دینامیکی بیش از حد کافی است زیرا حتی شرایط چالش برانگیز نیز نمی تواند تعادل سایه/هایلایت را از بین ببرد. رنگ ها نیز دلپذیر هستند – کمی اشباع شده اما قطعاً بیش از حد نیستند. و ما اصلا متوجه هیچ نویزی نشدیم.

12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/4255s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5155s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/4785s - Huawei nova 9 review
12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/1942s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/4132s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3509s - Huawei nova 9 review
12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3257s - Huawei nova 9 review 12.5MP main camera samples - f/1.9, ISO 160, 1/50s - Huawei nova 9 review

رفتن به به حالت هوش مصنوعی 50 مگاپیکسلی، هیچ مزیتی فراتر از پردازش طبیعی تر را برای شما به ارمغان نمی آورد، اما درک آن در صفحه نمایش گوشی سخت است.

50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5587s - Huawei nova 9 review 50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5155s - Huawei nova 9 review 50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/4348s - Huawei nova 9 review
50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5236s - Huawei nova 9 review 50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/5263s - Huawei nova 9 review 50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/4975s - Huawei nova 9 review
50MP main camera samples - f/1.9, ISO 50, 1/3584s - Huawei nova 9 review

زوم دو برابر

ما عکس‌های زوم ۲ برابری را امتحان کردیم، و آنها برای دوره مشابه هستند. به نظر می رسد که آنها برش داده شده و به 12 مگاپیکسل از عکس های دوربین معمولی ارتقا یافته اند.

2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/5319s - Huawei nova 9 review 2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/5814s - Huawei nova 9 review 2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/5236s - Huawei nova 9 review
2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/765s - Huawei nova 9 review 2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1698s - Huawei nova 9 review 2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/3460s - Huawei nova 9 review
2x zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/4505s - Huawei nova 9 review

دوربین فوق عریض

عکس های زوم ۲ برابری را امتحان کردند، و آنها برای دوره مشابه هستند. به نظر می رسد که آنها برش داده شده و به 12 مگاپیکسل از عکس های دوربین معمولی ارتقا یافته اند.

Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/1361s - Huawei nova 9 review Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/2247s - Huawei nova 9 review Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/2183s - Huawei nova 9 review
Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/2770s - Huawei nova 9 review Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/2119s - Huawei nova 9 review Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/2494s - Huawei nova 9 review
Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/940s - Huawei nova 9 review Ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/1074s - Huawei nova 9 review

نکته مثبت تر اینکه، هیچ حاشیه رنگی وجود ندارد.

نمونمه عکس های گرفته شده در نور کم

دوربین اصلی

عملکرد شبانه دوربین اصلی در نگاه اول خوب است، اما باز هم ثبات ندارد. برخی از عکس ها به طور غیرقابل توضیحی خارج از فوکوس ظاهر می شدند.

به غیر از آن، ما متوجه جزئیاتی که در سایه ها به چشم نمی خورند و همچنین هایلایت های خوب می شویم. رنگ های شب نیز کاملاً زنده هستند.

Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 1600, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 1600, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 800, 1/20s - Huawei nova 9 review
Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 500, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 400, 1/33s - Huawei nova 9 review Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 500, 1/33s - Huawei nova 9 review
Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 400, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light main camera samples - f/1.9, ISO 400, 1/20s - Huawei nova 9 review

روشن کردن حالت شب نتایج خیلی بهتری برای شما به همراه نخواهد داشت. بین عکس استاندارد و حالت شب اختصاصی تفاوتی وجود ندارد. دومی ممکن است نقاط برجسته را بررسی کند و وضوح را کمی بهبود بخشد، اما نه به اندازه ای که تصاویر را با رقبا مقایسه کند.

Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 1000, 1/20s - Huawei nova 9 review Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 1000, 1/20s - Huawei nova 9 review Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 1000, 1/20s - Huawei nova 9 review
Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 640, 1/20s - Huawei nova 9 review Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 500, 1/33s - Huawei nova 9 review Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 500, 1/33s - Huawei nova 9 review
Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 500, 1/20s - Huawei nova 9 review Night mode main camera samples - f/1.9, ISO 800, 1/20s - Huawei nova 9 review

ما حتی تا آنجا پیش خواهیم رفت که بگوییم زمان انتظار برای حالت شب ارزشش را ندارد. بهتر است آن زمان را روی چند عکس استاندارد حالت عکس صرف کنید و مطمئن شوید که فوکوس درست است. 

زوم دوبرابر

عکس های برش‌خورده با زوم ۲ برابر قابل قبول هستند و روی صفحه‌نمایش گوشی بسیار خوب به نظر می‌رسند، اما به نظر نمی‌رسند که قابل بررسی باشند، زیرا بسیار نرم هستند و جزئیات دقیقی ندارند. با این حال، عدم وجود نویز، به خصوص برای تصاویر برش‌خورده، بسیار چشمگیر است.

Low-light 2x zoom samples: Normal - f/1.9, ISO 400, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light 2x zoom samples: Night mode - f/1.9, ISO 800, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light 2x zoom samples: Normal - f/1.9, ISO 400, 1/33s - Huawei nova 9 review
Low-light 2x zoom samples: Night mode - f/1.9, ISO 500, 1/33s - Huawei nova 9 review Low-light 2x zoom samples: Normal - f/1.9, ISO 400, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light 2x zoom samples: Night mode - f/1.9, ISO 800, 1/20s - Huawei nova 9 review
Low-light 2x zoom samples: Normal • Night mode

دوربین فوق عریض

عکس های شبانه توسط دوربین فوق عریض دوباره بسیار نرم هستند و نویز زیادی دارند، با این حال به دلیل توسعه تونال خوب، روی صفحه نمایش گوشی خوب به نظر می رسند. بزرگنمایی بیشتر از آن نشان می دهد که جزئیات ظریف چقدر نرم و لطیف هستند.

Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Huawei nova 9 review Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Huawei nova 9 review Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Huawei nova 9 review
Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/20s - Huawei nova 9 review Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Huawei nova 9 review Low-light ultrawide camera samples - f/2.2, ISO 3200, 1/20s - Huawei nova 9 review
Low-light ultrawide camera samples

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی هواوی نوا 9 در مقابل سایر رقبا در محیط کنترل‌ شده ابزار مقایسه عکس ما آمده است.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Huawei nova 9 vs. Xiaomi 11T and the Samsung Galaxy A72 in our Photo compare tool

پرتره

پرتره ها یک بسته ترکیبی هستند – بیشتر آنها با رنگ های طبیعی، محدوده دینامیکی گسترده و جزئیات بسیار دقیق به نظر می رسند. اگرچه، برخی ممکن است دوباره نرم ظاهر شوند. با این حال، بزرگترین مشکل، تشخیص لبه و جلوه بوکه مصنوعی است.

اولا اینکه, شما یک پس‌ زمینه تار معمولی ندارید، بنابراین باید بین سبک‌ های مختلف یکی را انتخاب کنید. از بین تمام حالت‌ هایی که امتحان کرده‌ایم، افکت‌ های به اصطلاح Super و Circle بهترین نتایج را ایجاد کردند. و حتی پس از آن، تاری بیش از حد قوی بود. ثانیاً، تشخیص لبه ها به معنای واقعی کلمه کمی  در اطراف لبه ها خشن به نظر می رسد. این نرم افزار نمی تواند اشیاء را در پیش زمینه نیز محو کند. در مجموع، بوکه مصنوعی چندان قانع کننده نیست. خاموش کردن کامل جلوه ها فقط یک عکس استاندارد را در اختیار شما قرار می دهد.

Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 500, 1/25s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 50, 1/3205s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 50, 1/699s - Huawei nova 9 review
Portrait samples: Circles - f/4.0, ISO 50, 1/631s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 50, 1/140s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 50, 1/132s - Huawei nova 9 review
Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 50, 1/1698s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 50, 1/1698s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 50, 1/3663s - Huawei nova 9 review
Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 50, 1/3509s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 100, 1/50s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 100, 1/50s - Huawei nova 9 review
Portrait samples: Super - f/1.9, ISO 250, 1/100s - Huawei nova 9 review Portrait samples: Circles - f/1.9, ISO 250, 1/100s - Huawei nova 9 review
Portrait samples: Super • Circles

دوربین سلفی

عکس های سلفی خیلی خوب بود. آنها به اندازه کافی شارپ به نظر می رسند و دوربین 32 مگاپیکسلی جزئیات بسیار دقیقی را ارائه می دهد. محدوده دینامیکی گسترده است، صورت سوژه همیشه به خوبی نوردهی می شود و رنگ ها نزدیک به طبیعی به نظر می رسند. ما حتی از محدوده دینامیکی حالت پرتره شگفت زده شده ایم زیرا HDR در این تنظیمات غیرفعال نیست. بیشتر اوقات، HDR در سلفی های پرتره فعال نیست.

Selfies: Normal - f/2.0, ISO 160, 1/50s - Huawei nova 9 review Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 160, 1/50s - Huawei nova 9 review Selfies: Normal - f/2.0, ISO 160, 1/60s - Huawei nova 9 review
Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 160, 1/60s - Huawei nova 9 review Selfies: Normal - f/2.0, ISO 160, 1/60s - Huawei nova 9 review Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 160, 1/60s - Huawei nova 9 review
Selfies: Normal - f/2.0, ISO 50, 1/3067s - Huawei nova 9 review Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 50, 1/3300s - Huawei nova 9 review Selfies: Normal - f/2.0, ISO 50, 1/523s - Huawei nova 9 review
Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 50, 1/500s - Huawei nova 9 review Selfies: Normal - f/2.0, ISO 50, 1/128s - Huawei nova 9 review Selfies: Portrait - f/2.0, ISO 50, 1/126s - Huawei nova 9 review
Selfies: Normal • Portrait

ضبط ویدئو

این گوشی ویدیوهایی تا 2160p@30fps ضبط می‌کند و این در حالی است که حالت سینمایی با نسبت 21:9 روی 1080p محدود شده است.

در کمال تعجب، دوربین فوق عریض همچنین می تواند حتی اگر وضوح سنسور فقط 8 مگاپیکسل باشد ویدیوهای 4K ضبط کند. اجازه دهید ابتدا از دوربین اصلی شروع کنیم.

فیلم برای 2160p کمی خیلی نرم به نظر می رسد، کنتراست کمی کمتر از آنچه ما می خواهیم دارد. قطعا انتظار بیشتری از ویدیوهای 4K دوربین اصلی داشتیم.

ویدئوی فوق عریض 4K نرمتر است و رنگهای واضحی را ارائه می دهد.

از سوی دیگر، تثبیت کاملاً چشمگیر است. مهم نیست که در حال دویدن هستید یا فقط آهسته راه می روید، نرم افزار هر لرزشی را دریافت می کند. و حتی در رزولوشن 2160p این کار را کاملاً انجام می دهد. 

وقتی سناریوهای واقعی را تمام کردید، به ابزار مقایسه ویدیوی ما نگاهی بیندازید تا ببینید هواوی nova 9 چگونه در برابر سایر گوشی هایی که بررسی کردیم قرار می‌گیرد. متأسفانه به نظر می‌رسد که nova 9 قادر به فوکوس مناسب در فواصل نزدیک نیست و همه نمونه‌ های ویدیویی خارج از فوکوس به نظر می‌رسند. این چیزی است که ما قطعاً دوباره آن را مرور خواهیم کرد.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
2160p: Huawei nova 9 vs. Xiaomi 11T and the Samsung Galaxy A72 in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی هواوی نوا 9

هواوی نوا 9 در ظاهر خوبی دارد. این گوشی دارای طراحی جذاب با ویژگی های منحصر به فرد، صفحه نمایش منحنی درجه یک پرچمدار، شارژ سریع 66 واتی و چیپست مدرن اسنپدراگون 778G است، البته بدون بخش 5G. به هر حال، با توجه به پوشش ضعیف 5G در اروپا، ممکن است چنین مشکل بزرگی نباشد. متأسفانه، با قیمت اولیه 499 یورو، جذابیت این گوشی از بین می رود زیرا تقریباً همه تلفن های دارای اسنپدراگون 778G زیر قیمت 400 یورو هستند.

Huawei nova 9 review

اولین جایگزین هایی که به ذهن می رسد، شیائومی 11i و 11T هستند. قیمت اولی تقریباً به همان اندازه است در حالی که 11T حتی ارزان تر در حدود 450 یورو است. هر دو گوشی های بسیار مشابهی با نمایشگرهای روشن تر، SoC های قدرتمندتر، محافظت از نفوذ، بلندگوهای استریو و همچنین گزینه های بهتری برای عکاسی هستند.

Xiaomi Mi 11i Xiaomi 11T Realme GT 5G Samsung Galaxy A72
Xiaomi Mi 11i • Xiaomi 11T • Realme GT 5G • Samsung Galaxy A72

بعدی در لیست، ما یک قاتل پرچمدار با قیمت 450 یورو داریم – Realme GT 5G. این گوشی مانند سایر گوشی‌ها همه ویژگی ها را در اختیار دارد – SoC پرچم‌دار، صفحه‌نمایش عالی، شارژ سریع، باتری بزرگ و اگرچه به خوبی شیائومی نیست، اما GT هنوز دوربین‌فون بهتری نسبت به نوا 9 است.

وقتی صحبت از دوربین‌فون‌ها شد، سامسونگ گلکسی A72 احتمالاً از نظر دوربین بهترین‌ ها را در کلاس خود دارد. حتی یک دوربین تله فوتو مناسب با زوم 3 برابر و OIS دارد. Ultrawide 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه است – بسیار بهتر از اکثر گوشی های موجود در این گروه قیمت. نمایشگر عالی، مجموعه ای زیبا از بلندگوهای استریو و عمر باتری بسیار طولانی ممکن است برای جبران کمبود چیپست قدرتمند کافی باشد. اسب بخار خام نوا 9 تنها مزیت واقعی نسبت به گلکسی A72 مجهز به اسنپدراگون 720G است.

خلاصه مطلب

 فقدان Google Mobile Services در برگه مشخصات نوا 9 بسیار به چشم می خورد. با این حال، همانطور که بررسی ما پیشرفت کرد، متوجه شدیم که این تنها نقص آن نیست.

نوا 9 عملکرد دوربین پایین‌تری دارد. رقبای با قیمت مشابه، SoC های بسیار قدرتمندتری را اجرا می کنند، در حالی که رقیب هواوی نتوانست با استقامت باتری تحت تأثیر قرار گیرد. بلندگوهای استریو و حفاظت از نفوذ نیز ویژگی های محبوبی در دسته قیمتی هستند که nova 9 از ارائه آنها ناتوان است. طراحی نرم و سبک وزن و صفحه نمایش خوب برای جذب خریداران کافی نخواهد بود.

Huawei nova 9 review

اگر گوشی هواوی قیمت پایین تری داشت، ممکن بود توصیه ما را دریافت کند، اما در حال حاضر، پولی که به سختی به دست آورده اید بهتر در جای دیگری خرج می شود. مگر اینکه چند ماه پس از انتشار این بررسی را بخوانید، در این صورت نوا 9 ممکن است از نظر قیمت در موقعیتی سودمندتر باشد.

چرا باید گوشی هواوی نوا 9 را خریداری کنیم

  • طراحی  باریک و سبک، صفحه نمایش خمیده.
  • صفحه نمایش OLED روشن، سریع و 10 بیتی.
  • راه حل رقابتی شارژ سریع

چرا نباید گوشی هواوی نوا 9 را خریداری کنیم

  • عملکرد ضعیف دوربین
  • جایگزین های قدرتمندتر برای همان قیمت یا پایین تر.
  • فاقد خدمات گوگل موبایل بدون حفاظت از ورود،
  • فاقد بلندگوهای استریو.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید