بدافزار در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند از یک مزاحمت خفیف تا یک ابزار نفوذی که می‌تواند پول و هویت شما را بدزدد یا دستگاه شما را به یک ماینر ارز دیجیتال تبدیل کند، متغیر باشد.

در حالی که احتمالاً برای دور نگه داشتن دستگاه اندرویدی خود از برنامه های ناخواسته و مخرب به Google متکی هستید، خاموش کردن گوشی خود در هر روز ممکن است یکی از کارهایی باشد که می توانید برای محافظت از خود نیز انجام دهید.

بدافزار چگونه وارد گوشی اندرویدی شما می شود؟

بدافزار معمولاً به عنوان بخشی از یک بسته بزرگتر به گوشی شما راه می یابد. ممکن است با یک برنامه معمول یا مفید مانند ماشین حساب یا برنامه چراغ قوه تعبیه شده باشد.

این برنامه‌ها معمولاً نسبتاً مفید، کاملاً بی‌ضرر و از نوع ابزارهایی هستند که ممکن است با عجله نیاز داشته باشید، بدون اینکه به منبع اهمیت زیادی بدهید. گاهی اوقات، آنها برخی از محبوب ترین برنامه ها در Android هستند .

توزیع‌کنندگان بدافزار می‌توانند برنامه را مستقیماً بخرند یا به توسعه‌دهندگان مبلغ کمی بپردازند تا چند خط کد بی آزار را به برنامه خود اضافه کنند.

بدافزار به ندرت در خود برنامه گنجانده می شود. در عوض، کد اضافی برای دانلود کدهای بیشتر از یک سرور راه دور استفاده می شود.

این می تواند چیزی باشد که به صورت مجزا بر روی دستگاه شما اجرا می شود و گهگاه با برنامه نویسان با استفاده از گزارشی از ضربه های کلید شما تماس تلفنی می گیرد، یا بدافزار را می توان مستقیماً توسط یک اپراتور راه دور کنترل کرد که می تواند ماژول ها و عملکردها را به سرعت اضافه کند.

هنگامی که مجرمان جزئیات ورود شما را داشته باشند، می توانند به سایر حساب های آنلاین شما دسترسی داشته باشند و حتی ممکن است بتوانند از آنها برای نفوذ به شبکه خانگی شما یا کارفرمایان شما استفاده کنند.

گوش دادن به موسیقی در گوشی هوشمند اندرویدی

نشانه این است که یک برنامه ممکن است بدافزار باشد این است که درخواست دسترسی به عملکردهای تلفن بی ربط به هدف خود را داشته باشد. spirit level نیازی به دسترسی به صفحه کلید شما ندارد و ماشین حساب کاری ندارد که به میکروفون شما گوش دهد. حداقل باید مجوزهای همه برنامه های اندرویدی نصب شده خود را بررسی کنید .

چگونه خاموش کردن تلفن به حفظ امنیت شما کمک می کند

برای شروع، اگر گوشی شما روشن نیست و نمی تواند کد را اجرا کند، بدافزار اصلا نمی تواند اجرا شود. با این حال، داشتن یک دستگاه ارتباطی که ارتباط برقرار نمی کند، بی معنی است!

در عوض، کارشناسان پیشنهاد می کنند که باید دستگاه خود را به طور منظم، معمولاً یک بار در روز یا یک بار در هفته راه اندازی مجدد کنید – تا زمانی که تلفن خود را به طور منظم خاموش کنید، فرکانس دقیق آن مهم نیست.

اگر بدافزار در برنامه‌ای تعبیه شده باشد که آن را در پس‌زمینه اجرا کرده‌اید، آن را مجبور به بستن و بازنشانی اتصالات می‌کند.

در بسیاری از موارد، اگر برنامه را دوباره به صورت دستی راه‌اندازی نکنید، از حمله در امان هستید: این برنامه نمی‌تواند به خانه تلفن بزند و نمی‌تواند داده‌ های شما را از طریق اینترنت به مجرمان منتقل کند.

آیا خاموش کردن تلفن همیشه شما را از بدافزار در امان نگه می‌دارد؟

خوابیدن با گوشی در کنار شما

خلاصه نه برخی از برنامه ها به محض راه اندازی گوشی شما شروع به اجرا می کنند. در گوشی های اندرویدی، اینها شامل تمام برنامه‌های Google مانند Google Drive، Google Photos، شماره‌گیر پیش‌فرض شما و برنامه پیامک می‌شود.

سایر برنامه های غیر بومی نیز این امتیاز را دارند.

اگر برنامه‌ ای که نیاز قانونی به راه‌اندازی در هنگام راه‌اندازی مجدد گوشی شما ندارد، این امتیاز را داشته باشد، ممکن است محل بدافزار باشد.

برای بررسی اینکه چه برنامه‌هایی بلافاصله پس از راه‌اندازی تلفن Android خود راه‌اندازی می‌شوند، حالت توسعه‌دهنده را فعال کنید ، همه برنامه‌های در حال اجرا را ببندید، سپس دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید از منوی حالت توسعه‌دهنده، روی Running Services کلیک کنید و به دنبال برنامه‌هایی بگردید که نباید در آن نقطه اجرا شوند. .

در نظر بگیرید که آیا ماشین حساب شما باید در زمان بوت شدن در پس زمینه بارگیری شود یا خیر…

گوشی های اندرویدی تنها دستگاه هایی نیستند که در برابر بدافزار آسیب پذیر هستند

اگرچه گوشی اندرویدی شما دستگاهی است که به طور منظم از آن استفاده می کنید، احتمالاً تنها کامپیوتری نیست که استفاده می کنید.

کامپیوترهای شخصی رومیزی اغلب توسط مجرمان هدف قرار می گیرند، بنابراین مطمئن شوید که مجموعه آنتی ویروس قدرتمند و به روزی برای مبارزه با هر گونه تهدید سایبری که سعی در آلوده کردن شبکه شما دارد، دارید.

منبع: MAKEUSEOF.COM