نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

بهترین اپلیکیشن های اندروید در Google Play Store

به مهم ترین پیام های خود در اندروید با ظاهر شدن آنها در حباب های چت بدون خروج از برنامه فعلی خود دسترسی پیدا کنید. در این مقاله نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید آورده شده است.

نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

حباب های چت در اندروید قابلیتی است که به شما امکان می دهد مکالمات چت را در حباب های شناور روی صفحه نمایش دستگاه خود باز نگه دارید. به این ترتیب، می‌توانید بدون فرآیند خسته‌ کننده جابه‌جایی مداوم بین برنامه‌ ها، با افراد دیگر در تماس باشید. حتی بهتر از آن، در مقایسه با اعلان‌های سنتی، اختلال کمتری دارند.

می‌توانید از حباب‌ های چت در برنامه‌ های پیامرسان مختلف مانند WhatsApp، Google Messages، Slack، Facebook Messenger، Telegram و غیره استفاده کنید. در این مقاله، نحوه استفاده از حباب‌های چت در دستگاه‌های اندروید 11+ را مورد بررسی قرار می دهیم. راهنمای ما بر اساس اندروید 13 است.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل عدم اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر

Chat Bubbles را در اندروید فعال کنید

در قسمت اول از نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید, حباب هاب چت را در اندروید فعال کنید. در حالی که بیشتر دستگاه‌ها ویژگی حباب‌ های چت را به‌ طور پیش‌ فرض روشن می‌کنند، اگر این ویژگی فعال نیست، مراحل زیر را دنبال کنید. هنگام تنظیم مکالمات اولویت‌دار در Android، حباب‌ های چت نیز ممکن است به‌طور خودکار برای برخی از برنامه‌ها فعال شوند .

  1. برنامه تنظیمات را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید .
  2. روی دسته Notifications ضربه بزنید .
  3. در مرحله بعد، روی Bubbles در زیر دسته Conversation ضربه بزنید .
  4. کلید کنار گزینه Allow apps to show bubbles را فعال کنید .

توجه: ممکن است برخی از منوها بسته به گوشیی که استفاده می کنید متفاوت به نظر برسند، اما دستورالعمل های اصلی یکسان خواهد بود.

فعال یا غیرفعال کردن حباب های چت برای یک برنامه خاص

در این قسمت از نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید, فعال یا غیر فعال کردن حباب های چت برای یک برنامه خاص را بررسی می کنیم. پس از فعال کردن گزینه حباب‌ های چت در اندروید با استفاده از مرحله قبل، برنامه‌ های پشتیبانی شده آماده استفاده از این ویژگی هستند. با این حال، همچنان می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا تصمیم بگیرید که ویژگی حباب‌های چت در کدام برنامه‌ها روشن باشد.

  1. برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید و روی دسته Notifications ضربه بزنید .
  2. در صفحه Notifications ، روی  App settings در بخش Manage ضربه بزنید .
  3. یک برنامه را از بخش App notifications انتخاب کنید . می‌توانید از گزینه فیلتر در زیر نام دسته استفاده کنید تا همه برنامه‌ها را نشان دهید، اگر برنامه مورد نظرتان در لیست فعلی وجود ندارد.
  4. در زیر دسته Conversations ، روی Bubbles ضربه بزنید . به یاد داشته باشید، همه برنامه های پیام رسان اندروید از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. اگر این گزینه را پیدا نکردید، به پایین صفحه بروید، روی گزینه Additional settings in the app ضربه بزنید و تنظیمات حباب ها را در تنظیمات اصلی برنامه پیدا کنید.
  5. در صفحه بعد، روی گزینه دلخواه خود ضربه بزنید تا همه یا مکالمات انتخاب شده حباب شوند، یا با استفاده از گزینه Nothing can bubble، حباب های چت را برای برنامه خاموش کنید .
نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید
نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

فعال یا غیرفعال کردن حباب های چت برای یک مکالمه خاص

در این قسمت از نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید, فعال و یا غیر فعال کردن حباب های چت برای یک مکالمه خاص را بررسی می کنیم. اگر نمی‌خواهید برای هر پیامی در یک برنامه حباب‌ ها ظاهر شوند، مراحل زیر را دنبال کنید تا مکالمات خاصی را که می‌خواهید روی صفحه حباب شوند، پیکربندی کنید.

  1. از شخصی بخواهید که در یک برنامه پشتیبانی شده برای شما پیام ارسال کند. در مورد ما در اینجا، از برنامه Google Messages استفاده خواهیم کرد .
  2. پس از رسیدن پیام، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا سایه اعلان باز شود، سپس اعلان پیام خوانده نشده را بیابید و گسترش دهید. برنامه‌ای که از حباب‌های چت پشتیبانی می‌کند، نماد یک کادر کوچک با یک فلش و یک نقطه در گوشه سمت راست پایین اعلان برنامه خواهد داشت.
  3. روی آن نماد ضربه بزنید و یک پنجره چت شناور روی صفحه متصل به یک حباب یا سر چت باز می شود. از اینجا می‌توانید تمام فعالیت‌هایی را که معمولاً در برنامه اصلی انجام می‌دهید، انجام دهید. به یاد داشته باشید، می توانید چندین مکالمه در حباب های چت داشته باشید. برای مشاهده حباب های اخیر و حذف شده ، روی آیکون دارای علامت + ضربه بزنید .
  4. پس از اتمام مکالمه، می‌توانید روی سر چت یا خارج از پنجره ضربه بزنید تا آن را به یک حباب کوچک کنید که در لبه صفحه می‌ماند. می‌توانید حباب چت را به هر موقعیتی در لبه‌های چپ و راست صفحه ضربه بزنید و بکشید تا مانع از ایجاد مشکل نشود.
نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید

علاوه بر حباب‌های چت، در اینجا کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید با پیام‌های Google انجام دهید .

چگونه حباب های چت را از روی صفحه حذف کنیم

در قسمت بعدی نحوه استفاده از حباب های چت در اندروید, نحوه حذف حباب های چت از روی صفحه را بررسی می کنیم. می توانید حباب های چت را به طور موقت یا دائم رد کنید. هنگامی که به طور موقت یک حباب چت را رد می کنید، با دریافت پیام جدید دوباره باز می شود. در زیر یک راه سریع برای حذف موقت حباب آورده شده است.

  1. روی حباب چتی که می‌خواهید رد کنید ضربه بزنید و نگه دارید.
  2. آن را به سمت پایین صفحه بکشید و روی نماد X با یک دایره در اطراف آن رها کنید.
    حذف حباب چت در صفحه اصلی اندروید

در اینجا روش دیگری برای حذف موقت حباب چت وجود دارد.

  1. روی حباب چت ضربه بزنید تا پنجره مکالمه متصل آن باز شود.
  2. در زیر پنجره چت، روی دکمه Manage ضربه بزنید و گزینه Dismiss bubble را انتخاب کنید .

از طرف دیگر، وقتی حباب‌ های چت را برای همیشه حذف می‌کنید، حتی زمانی که پیام‌های جدیدی دریافت می‌کنید، دوباره روی صفحه نمایش آن مکالمه نمایش داده نمی‌شوند. برای رسیدن به این هدف از مراحل زیر استفاده کنید.

  1. برای مکالمه‌ای که می‌خواهید برای همیشه رد کنید، روی حباب چت ضربه بزنید.
  2. روی دکمه Manage در زیر پنجره مکالمه ضربه بزنید و Don’t bubble conversation را انتخاب کنید . به یاد داشته باشید، سایر مکالمات مجاز در برنامه پیام‌رسانی همچنان حباب‌های چت را نشان می‌دهند.

از اعلان‌های انعطاف‌پذیر در اندروید لذت ببرید

اگر به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با افراد بدون ایجاد اختلال در کاری که در حال حاضر در دستگاه اندروید خود انجام می دهید، حباب های چت یک ویژگی عالی هستند. فعال کردن، استفاده از آنها آسان است و فهرست رو به رشدی از برنامه های پیام رسانی از آنها پشتیبانی می کند. زمان آن فرا رسیده است که حباب های چت را امتحان کنید و ببینید که آیا آنها زندگی شما را بسیار آسان تر می کنند یا خیر.

منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید