وضعیت باتری گوشی ، آیا باتری گوشی اندروید من سالم است؟

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

وضعیت باتری گوشی اندروید. آیا باتری گوشی من سالم است ؟ از کجا بفهمیم باتری گوشی ما سالم است و به درستی کار می کند؟ بررسی ظرفیت کامل و سیکل باتری گوشی اندروید و آموزش نگهداری بهتر از باتری گوشی را در ادامه با هم می بینیم.

با گذشت زمان، احتمالاً با مشکلی در باتری گوشی هوشمند خود مواجه خواهید شد. از آنجایی که باتری ها قابل مصرف هستند، عملکرد آنها به مرور زمان کاهش می یابد. پس از چند سال، آنها به اندازه زمانی که جدید بودند شارژ نمی شوند.

با دانستن این موضوع، احتمالاً دوست دارید تا آنجا که می توانید از وضعیت باتری گوشی خود محافظت کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه وضعیت باتری را در Android بررسی و نظارت کنید تا دستگاه شما تا زمانی که ممکن است به خوبی کار کند.

وضعیت باتری اندروید

 آیا می توانید وضعیت باتری اندروید را به صورت بومی بررسی کنید؟

متأسفانه، اندروید روش داخلی برای بررسی وضعیت باتری شما در همه دستگاه ها ارائه نمی دهد. اگر نمی دانستید، اندروید برخی از اطلاعات اولیه باتری را در منوی تنظیمات خود ارائه می دهد.برای مشاهده، به تنظیمات > باتری بروید و روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید. از منوی ظاهر شده، روی میزان مصرف باتری کلیک کنید. این پیمایش بسته به گوشی و نسخه اندروید شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه افزایش عمر باتری گوشی های اندروید

در صفحه نمایش داده شده، فهرستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که از آخرین شارژ کامل دستگاه شما بیشترین مصرف باتری را داشته‌اند. برای جزئیات کامل، روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و Show full device usage را انتخاب کنید تا شامل استفاده از فرآیندهای سیستم، مانند صفحه نمایش و خود سیستم عامل شود. این در عوض در انتهای لیست در اندروید 12 ظاهر می شود.

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

در حالی که این به شما اجازه نمی‌دهد وضعیت باتری اندروید را مدیریت کنید، حداقل می‌توانید برنامه‌هایی را که باتری بیش از حد مصرف می‌کنند شناسایی کنید و استفاده از آنها را محدود کنید. به نوبه خود، این باتری شما را برای مدت طولانی تری در ظرفیت قوی نگه می دارد.

نحوه بررسی وضعیت باتری در دستگاه های سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ دارید، می توانید از منوی داخلی برای بررسی وضعیت باتری دستگاه خود استفاده کنید. برای انجام این کار، اگر قبلاً برنامه Samsung Members را ندارید از Google Play یا Galaxy Store نصب کنید. سپس برنامه را باز کنید، روی Get Help در پایین ضربه بزنید و Go to Phone care را انتخاب کنید. در نهایت، چک های تعاملی و سپس باتری را انتخاب کنید.

قدرت باتری را می بینید که میزان شارژ فعلی است. زندگی سلامت عمومی باتری شما است و ظرفیت میزان شارژ باتری شما است (برای اطلاعات بیشتر به زیر مراجعه کنید). اگر Good را در کنار Life نمی بینید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر تعویض باتری باشید.

بررسی وضعیت باتری اندروید از طریق کد شماره گیر

اندروید چند کد مخفی دارد که می‌توانید آن‌ها را در برنامه گوشی خود وارد کنید تا به منوهای آزمایشی دسترسی پیدا کنید. یکی از این موارد، اطلاعات مختلفی را در مورد دستگاه شما، از جمله وضعیت باتری آن، نمایش می دهد. برای مشاهده آن، شماره گیر خود را باز کرده و *#*#4636#*#* را تایپ کنید.

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

متأسفانه، در آزمایش ما روی پیکسل 4 دارای اندروید 12، این منو شامل هیچ داده باتری نبود. با این حال، ممکن است نتایج بهتری در دستگاه خود داشته باشید. برخی از گوشی‌ها دارای منوی اطلاعات باتری هستند که رتبه‌بندی خوب یا وضعیت سلامت دیگری را نشان می‌دهد.

این تمام داده های باتری است که اندروید به تنهایی ارائه می کند. اما به یاد داشته باشید که می توانید بسیاری از نشانه های باتری مصرف شده را به تنهایی مشاهده کنید. اگر گوشی شما در زمانی که از آن استفاده نمی کنید به سرعت تخلیه می شود یا به طور مداوم در طول روز دوام نمی آورد، احتمالا باتری آن فرسوده شده است.

برای انجام بررسی صحیح وضعیت باتری در اندروید خارج از راه حل سامسونگ، باید به راه حل های شخص ثالث مراجعه کنید.

معرفی اپلیکیشن باتری AccuBattery برای اندروید

AccuBattery یکی از بهترین برنامه های اندروید برای به دست آوردن اطلاعات اضافی درباره باتری دستگاه اندرویدی شما است. در حالی که نمی تواند به اندازه یک برنامه روت اطلاعات زیادی ارائه دهد، اما بهترین بررسی کننده وضعیت باتری برای کاربران اندرویدی است که روت نکرده اند.

دانلود: AccuBattery برای اندروید (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

چگونه AccuBattery وضعیت باتری را بررسی می کند

پس از نصب AccuBattery، یک صفحه معرفی با اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد برنامه خواهید دید. ایده اصلی در پشت مراقبت از وضعیت باتری اندروید این است که باتری گوشی شما قبل از اینکه عملکرد آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد، تعداد چرخه های شارژ محدودی داشته باشد. هر بار شارژ کامل باتری از 100 تا صفر درصد یک چرخه کامل رخ می دهد. هر چند لازم نیست این کار به یکباره انجام شود.

به عنوان مثال، فرض کنید گوشی شما از 100 تا 50 درصد تخلیه شده است. اگر دوباره آن را به 100 درصد شارژ کنید و اجازه دهید دوباره به 50 درصد کاهش یابد، این معادل یک چرخه کامل است.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم باتری گوشی ما فول شارژ شده است؟

AccuBattery بیان می کند که تنها با شارژ کردن دستگاه خود تا 80 درصد به جای 100 درصد کامل، از چرخه های کمتری استفاده می کنید و در نتیجه عمر باتری خود را افزایش می دهید. چند ابزار را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند تا به این هدف بمانید.

نحوه بررسی وضعیت باتری در اندروید با AccuBattery

پس از راه اندازی اولیه، می توانید از طریق برگه های AccuBattery مرور کنید، اما آنها هنوز اطلاعات زیادی در آنها نخواهند داشت. با توجه به ماهیت برنامه، باید آن را نصب کنید و قبل از شروع به دریافت اطلاعات مفید، مدتی مانند معمول از گوشی خود استفاده کنید.

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

برای شروع، باید وقتی گوشی خود را 80 درصد شارژ کرد، آن را از برق بکشید. AccuBattery دارای زنگ هشداری است که در این سطح شارژ به شما هشدار می دهد. اگر می‌خواهید آن را تنظیم کنید، از تب شارژ دیدن کنید و نوار لغزنده آبی را به سطح دیگری بکشید.

هنگامی که گوشی شما به برق وصل است، این تب اطلاعاتی در مورد مدت زمان شارژ شدن نیز نمایش می دهد. با گذشت زمان، با دقیق‌تر شدن آن، این به شما کمک می‌کند تا تخمین بزنید که گوشی شما چه مدت روی شارژر قرار دارد.

نظارت بر برنامه هایی که از باتری استفاده می کنند

در برگه تخلیه، اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده از برق گوشیتان پیدا خواهید کرد. این نشان می دهد که چه مقدار از باتری در زمان روشن و خاموش بودن صفحه نمایش شما و همچنین در خواب عمیق استفاده شده است .

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

در بخش دسترسی به استفاده از برنامه، مطمئن شوید که به برنامه اجازه دسترسی به داده‌های استفاده را می‌دهید. این به شما بینش بیشتری می دهد که کدام برنامه ها باتری شما را بیشتر تخلیه می کنند.همانطور که برنامه یاد می‌گیرد چگونه از گوشی خود استفاده می‌کنید، تخمین‌های زمانی برای مدت زمانی که باتری در سطح شارژ فعلی شما دوام می‌آورد را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که این با کالیبره کردن باتری شما که غیر ضروری است متفاوت است.

اطلاعات وضعیت باتری AccuBattery

البته، این اطلاعات به نحوه نظارت بر وضعیت باتری گوشی اندرویدی شما مربوط می شود. تب Health با مقایسه ظرفیت تخمینی فعلی باتری شما با ظرفیت طراحی شده از کارخانه، آمار وضعیت باتری را به شما نشان می دهد. این به شما این امکان را می دهد که ببینید باتری شما با یک بار شارژ کامل چقدر انرژی دارد، در مقایسه با وضعیت کاملا جدید خود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید نمودار فرسودگی باتری را در زیر بررسی کنید. این نشان می‌دهد که چقدر در روز به باتری فشار وارد کرده‌اید، بنابراین می‌توانید با عادات خود آشنا شوید و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید آمار روزهای قبل را ببینید، به تب History نگاهی بیندازید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، روی یک ورودی ضربه بزنید.

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

گزینه های AccuBattery و ارتقاء نسخه پرو

این تمام چیزی است که باید در مورد استفاده از AccuBattery برای نظارت بر وضعیت باتری دستگاه Android خود بدانید. قبل از اتمام راه‌اندازی، باید چند تنظیمات برگزیده آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه به همان صورتی که شما ترجیح می‌دهید اجرا می‌شود. روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید تا نگاهی بیندازید.

گزینه‌ها به شما امکان می‌دهند واحد دما را تغییر دهید، زمان‌های Do Not Disturb را برای هشدار شارژ تنظیم کنید و گزینه‌های اعلان برنامه را تغییر دهید. به‌طور پیش‌فرض، AccuBattery یک اعلان دائمی با مقداری اطلاعات باتری نمایش می‌دهد. اگر به نظر شما آزاردهنده است، می توانید آن را غیرفعال کنید.

وضعیت باتری گوشی اندروید / سلامت باتری

اگر برنامه را دوست دارید، باید AccuBattery Pro را از طریق خرید درون برنامه ای نیز خریداری کنید. با چند دلار، می‌توانید تبلیغات را حذف کنید و به تم‌های تاریک دسترسی داشته باشید، به علاوه آمارهای تاریخی بیشتری را ببینید و اطلاعات باتری اضافی را در اعلان قرار دهید.

به راحتی بررسی وضعیت باتری اندروید را انجام دهید

AccuBattery به شما کمک می کند تا ببینید باتری اندروید شما چقدر سالم است. اگرچه کامل نیست، اما اطلاعات بسیار بیشتری از آنچه اندروید به تنهایی ارائه می دهد است. یک یا دو هفته پس از نصب برنامه صبور باشید و داده های قابل اجرا برای اعمال خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که لازم نیست زیاد در مورد وضعیت باتری خود استرس داشته باشید. اگر باتری خود را به طور مداوم تخلیه نکنید یا آن را در شرایط شدید مانند گرمای شدید کار کنید، اکثر باتری های گوشی به اندازه کافی جامد هستند که تا چند سال استفاده معمولی دوام بیاورند. این ایده بدی نیست که تا جایی که می توانید وضعیت باتری را حفظ کنید، اما نباید روی آن وسواس داشته باشید.و اگر زمانی باتری شما کم شد، بهتر است بدانید که چگونه گوشی خود را سریع شارژ کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید