آیا گوشی اندرویدی شما پس از نصب محافظ صفحه، حساسیت کمتری به ورودی های لمسی دارد؟ یا شاید لمس های تصادفی را زمانی که در جیب شماست ثبت می کند؟ در هر صورت، می توانید این مشکل را با تنظیم تنظیمات حساسیت لمسی در دستگاه خود حل کنید.

چگونه حساسیت صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را تغییر دهیم

در اولین قسمت از نحوه تنظیم حساسی حساسیت صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما را می توان در برنامه تنظیمات تنظیم کرد. بسته به مدل دستگاه و نسخه اندروید شما، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد. مراحل زیر در یک دستگاه سامسونگ آمده است:

  1. برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید و روی Display ضربه بزنید .
  2. به پایین اسکرول کنید تا گزینه Touch sensitivity را ببینید . اگر آن را نمی بینید، آن را در برنامه تنظیمات جستجو کنید.
  3. اگر غیرفعال است، آن را روشن کنید. ممکن است لازم باشد دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

می‌توانید حساسیت لمس را با استفاده از گوشی خود به طور معمول آزمایش کنید و ببینید که چگونه به ضربه‌ ها و تند کشیدن‌ هایتان پاسخ می‌دهد.

کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای بهبود تجربه صفحه لمسی خود انجام دهید، اگر تنظیم حساسیت لمسی این کار را انجام نداد. تمیز و خشک نگه داشتن صفحه نمایش گوشی، استفاده از محافظ صفحه نمایش نازک، و تنظیم رفرش ریت صفحه نمایش، راه های دیگری برای بهبود حساسیت صفحه نمایش لمسی گوشی شما هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه غیر فعال کردن نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

در یک دستگاه سامسونگ، می‌توانید با رفتن به Settings > Display > Motion smoothness، رفرش ریت صفحه را تنظیم کنید . در آنجا، می‌توانید بین نرخ‌های تازه‌سازی تطبیقی ​​(یا بالا ) و استاندارد یکی را انتخاب کنیدمی‌توانید نرخ تازه‌سازی نمایشگرتان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید تغییراتتان ذخیره شده‌اند یا خیر.

حساسیت لمسی مناسب را در گوشی خود دریافت کنید

تنظیم حساسیت لمسی دستگاه اندروید شما می‌تواند به شما کمک کند از موقعیت‌ های خسته‌ کننده مانند ورودی‌ های لمسی تصادفی یا نادرست و صفحه‌ های نمایشی که پاسخ نمی‌دهند، جلوگیری کنید. در حالی که افزایش حساسیت لمسی مطمئناً به شما کمک می کند اگر محافظ صفحه نمایش ضخیم روی گوشی خود نصب کرده باشید، راه حل جادویی برای همه مشکلات صفحه لمسی نیست.

بنابراین، اگر پس از تنظیم حساسیت همچنان با مشکلی در صفحه لمسی خود مواجه هستید، ممکن است لازم باشد دلایل دیگری مانند اشکالات نرم افزاری، سخت افزار معیوب و تداخل محافظ صفحه را بررسی کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM