نقد و بررسی گوشی ایسوس راگ فون 5, قیمت و مشخصات فنی

ایسوس راگ فون 5

نقد و بررسی گوشی ایسوس راگ فون 5. بررسی دوربین, قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و سرعت شارژ و سایر ویژگی ها و مشخصات این گوشی.

نقد و بررسی گوشی ایسوس راگ فون 5

ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون 5 گوشی گیمینگی است که افرادی که به بازی علاقه ندارند را نیز مجذوب خود خواهد کرد.

نگاهی کوتاه به این گوشی

گوشی راگ فون 5 بهترین گوشی هوشمند گیمینگ است که می توانید با ویژگی های طراحی و مزایای نرم افزاری که تجربه بازی را افزایش می دهد خریداری کنید. بهبودهای تدریجی نسبت به نسل قبلی، آن را به انتخابی برتر تبدیل کرده است که این گوشی را برای افرادی که علاقه با بازی ندارند را نیز مجذوب خود می کند، از صفحه نمایش خوب آن گرفته تا بلندگوهای عالی و اصلاحات داخلی دیده نشده که به شارژ سریع 65 واتی آن اجازه می دهد تا گوشی را در کمتر از یک ساعت از صفر تا تقریبا پر فول شارژ کند. این گوشی هنوز هم یک گوشی گران قیمت با کاستی های قابل توجه دوربین در مقایسه با پرچمداران رقیب است، اما اگر از ایرادات اندک آن چشم پوشی کنید, راگ فون 5 جایگزین مناسبی برای گوشی های برتر اندرویدی است.

چرا باید گوشی راگ فون 5 را خریداری کنیم

  • عملکرد قابل توجه
  • ویژگی های بازی داخلی منظم
  • نمایشگر و اسپیکر عالی

چرا نباید گوشی راگ فون 5 را خریداری کنیم

  • هنوز فاقد لنز تله فوتو است
  • ظاهر گیمری شیک این گوشی ممکن است برای برخی بیش از حد باشد
  • بزرگ، سنگین و متراکم

بررسی کوتاه

گوشی ایسوس راگ فون 5 یکی از بهترین گوشی های گیمینگ موجود است. اما با توجه به صفحه نمایش عالی، عمر باتری و سرعت شارژ زیاد و بلندگوهای عالی، یکی از بهترین گوشی ها برای لذت بردن از هر نوع رسانه ای است. برخی ارتقاها در نسل قبلی قدرتمند آن وجود دارد – و آنها حتی راهی برای بازگشت جک 3.5 میلی متری پیدا کردند.

معایب اندک این گوشی، مانند مجموعه دوربین‌های محدود آن، به‌طور اساسی بهبود نیافته‌ اند تا با گوشی‌ های برجسته‌ای مانند گلکسی S21 سامسونگ برابری کند. اما آنها با هر گوشی ROG جدید این معایب کمتر و کمتر به چشم می خورند و ایسوس راگ فون 5 برخی از مزایای کیفیتی گوشی را نسبت به سایر گوشی های اندرویدی مدیریت کرده است تا جایی که با گوشی های هوشمند غیر گیمینگ قابل رقابت است – به همین خاطر احتیاجی به گوشی هایی با بهترین دوربین ندارید.

ایسوس همچنین تعادل خوبی در طراحی بصری گوشی‌ ها ایجاد کرده است، که پلاستیک زاویه‌دار gamer chic خود را در گوشی های ROG قبلی به خطوط ساده‌تری در قاب پشتی ROG 5 تغییر داده است.

در جایی که گوشی پیشین راگ فون 5 یعنی  راگ فون 3 (ROG 4 وجود ندارد؛ چرا که در زیر توضیح می‌دهیم) یک پنجره دید در قسمت پشتی داشت که به قسمت‌های داخلی گوشی دید داشت، چیزی که باعث شده تا این گوشی زیبایی خاصی پیدا کند یک چراغ روشن در پنل پشتی گوشی است – که یا لوگوی ROG را روشن می‌کند یا در مدل‌های گران‌تر راگ 5، یک صفحه نمایش کوچک OLED برای نمایش هر آنچه که می‌خواهید دارد.

بله, راگ 5 اولین گوشی ایسوس است که دارای سه مدل است: نسخه استاندارد، ایسوس راگ فون 5 پرو و ایسوس راگ 5 Ultimate. دو مورد آخر دارای مشخصات کمی بهتر و نمایشگرهای کوچک OLED در قاب پشتی هستند تا اعتبار گیمری شما را افزایش دهند. آنها ارتقاهای زیبایی شناختی هستند، اما همچنین تنها راه برای دستیابی به یکی از گوشی های گیمر با بالاترین عملکرد موجود است. نکته: راگ 5 Ultimate دارای 18 گیگابایت رم است.

آنچه در واقع با این همه رم دریافت می‌کنید، مشخص نیست، و حتی ایسوس آن را بیشتر به‌عنوان یک انعطاف‌پذیر توصیف کرد – همانطور که سخنگوی شرکت آن را به TechRadar توصیف کرد – که ترکیبی از لاکچری بودن و استعداد ROG بود تا یک ارتقای قابل‌توجه در حین بازی کردن. ، اگرچه آنها انتظار دارند که بتوانید بازی ها و برنامه های بیشتری را همزمان باز نگه دارید.

اما حتی نسخه پایه ایسوس راگ فون 5 نیز اصلاحاتی دارد که باید توجه کاربران اصلی اندروید را به خود جلب کند. به لطف برخی تنظیمات داخلی، این گوشی باتری 6000 میلی آمپر ساعتی خود را در کمتر از یک ساعت با شارژر داخلی 65 واتی خود شارژ می کند. دسترسی به پورت USB-C جانبی آن نسبت به نسل های قبلی آسان تر است تا هنگام تماشای رسانه یا بازی شارژ شود. بلندگوهایش بهتر از همیشه هستند. و چه کسی جک 3.5 میلی متری را دوست ندارد؟

 آیا ما به این نکته اشاره کردیم که نسخه جدید فن AeroActive Cooler 5 (که در جعبه Pro و Ultimate موجود است) دارای دکمه های ماشه است؟

راگ فون 5 بهترین نسخه از تلفن‌های ROG تاکنون است، و اگرچه ممکن است مشتریانی را که به چیزی که نمی‌تواند ارائه کند – زوم عالی یا عکاسی در نور کم – نیاز دارند قانع کند، اما همچنان یک رقیب برای یک گوشی همه‌ جانبه عالی است. 

همچنین می توانید مطالبی را در مورد تبلت گیمینگ ایسوس Rog flow Z13 شبیه به سری سرفیس مایکروسافت معرفی شد و مشخصات فنی و تصویر گوشی ایسوس راگ فون 3 مشاهده کنید.

ایسوس راگ فون 5

بررسی تاریخ عرضه و قیمت گوشی راگ فون 5

ایسوس راگ فون 5 در 10 مارس 2021 با برای سه مدل خود معرفی شد و به طور گسترده ای عرضه شد. نسخه استاندارد در اواخر ماه مارس در برخی مناطق در دسترس قرار گرفت، ایسوس راگ فون 5 پرو در ماه آوریل به فروش رسید و ایسوس راگ فون 5 Ultimate در ماه مه در دسترس خواهد بود – اما فقط در تعداد محدود. در حالی که در دسترس بودن برای همه مدل‌ ها ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد، Ultimate در همه جا فروخته می‌شود، اما کمبود خواهد داشت.

ایسوس راگ فون 5 اکنون در ایالات متحده به فروش می رسد، اما تنها در یک پیکربندی – بالاترین – 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 1000 دلار، که در سایت ایسوس به فروش می رسد.

نکته ای سریع در مورد نامگذاری: بله، ایسوس راگ فون 5 جانشین مستقیم ایسوس ROG 3 است که در سال 2020 منتشر شد. این شرکت تصمیم گرفت از ROG 4 صرفنظر کند، زیرا برخی فرهنگ ها نسبت به شماره چهار خودداری می کنند.

قیمت استاندارد ایسوس راگ فون 5 از 799 یورو (حدود 950 دلار / 684 پوند / 1233 دلار استرالیا) برای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 899 یورو (حدود 1069 دلار / 769 پوند / 1367 دلار استرالیا) برای 12 گیگابایت رم و 25 گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود. 999 (حدود 1188 دلار / 855 پوند / 1541 دلار استرالیا) برای 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی.

ایسوس راگ فون 5 پرو 1199 یورو (حدود 1426 دلار / 1027 پوند / 1849 دلار استرالیا) برای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی قیمت خواهد داشت که تقریباً همان قیمت سامسونگ گلکسی S21 اولترا است. قیمت ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت 1299 یورو (حدود 1545 دلار / 1112 پوند / 2004 دلار استرالیا) برای 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

ایسوس راگ فون 5 در بیشتر مناطق به رنگ مشکی عرضه می شود، اگرچه یک نوع سفید نیز وجود دارد که بسیار شبیه به راگ فون 5 Ultimate (در زیر) منتشر شده در برخی مناطق است. ایسوس راگ فون 5 پرو در یک رنگ مشکی با صفحه نمایش OLED قابل برنامه ریزی خود در قاب پشتی عرضه می شود. ایسوس راگ فون 5 Ultimate دارای رنگ سفید مخصوص به خود با ته رنگ آبی و صفحه نمایش تک رنگ OLED است.

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 30 میلیون تومان است.

ایسوس راگ فون 5

بررسی طراحی گوشی ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون 5 طراحی تقریباً مشابهی با مدل قبلی خود، راگ 3 دارد: یک مستطیل سیاه (یا سفید، اگر نسخه Ultimate را دریافت کنید) با دکمه ها و پورت ها در همان مکان ها. البته چندین پیشرفت وجود دارد – به عنوان مثال، نماد ROG با نور RGB قاب پشتی اکنون از طریق بلوک هایی فیلتر شده است که آن را 8 بیتی می کند – اما اکثر آنها کمتر قابل توجه هستند.

دکمه تنظیم صدا در بالای دکمه پاور در سمت راست، با دکمه‌های لمسی خازنی در لبه‌ های انتهایی بالا و پایین سمت راست وجود دارد که به عنوان دکمه‌های شانه عمل می‌کنند. در سمت چپ پورت USB-C قرار دارد که از زمان شروع به کار در سری ROG وجود داشته است، اما این بار به جای درگاه کابل دیگری، یک نوار خازنی برای اتصال به لوازم جانبی وجود دارد. و از آنجایی که سطح آن از یک درگاه کم‌عمق‌تر است، باعث می‌شود پلاگ لاستیکی (برای جلوگیری از گرد و غبار و شن) راحت‌تر بیرون بیاید.

ایسوس راگ فون 5

این نمادی از پیشرفت‌های کوچک اما قابل توجه در کیفیت  ROG 5 است: صفحه نمایش 6.78 اینچی به لطف حاشیه‌ های کوچک‌تر بالا و پایین، دکمه‌ های شانه‌ای پاسخ‌ گوتر از راگ 3 کمی بزرگ‌تر از راگ 3 است و البته، جک 3.5 میلی متری هدفون با این حال، انتظار مواد بهبود یافته را نداشته باشید: قاب پشتی همچنان پلاستیکی است.

(فقط…گوشی را در یک قاب قرار دهید یا هنگام تنظیم گوشی آن را محکم کنید. با کوچکترین شیب سر می خورد. به ما اعتماد کنید.)

یک تغییر بزرگتر طراحی قاب پشتی است. پنجره بریده راگ 3 به داخل هیت سینک از بین رفته است. هنوز یک لوگوی ROG در استاندارد راگ 5 وجود دارد (البته با یک فیلتر بلوکی که آن را 8 بیتی به نظر می‌رسد) که با الگوهای قابل برنامه‌ریزی روشن می‌شود، دقیقاً مانند اجزای روشن‌کننده gamer chic در ساخت دسکتاپ ;hl\d,jv شخصی. در نسخه های Pro و Ultimate، لوگو با یک پنل OLED کوچک (حدود 1 اینچی) جایگزین می شود که می تواند آیکون یا پیام مورد نظر شما را نمایش دهد.

اگرچه پنل‌های RGB و OLED مطمئناً زیبایی خاصی را به گوشی داده اند، اما با اولین گوشی ROG که دارای شیارهای عمیقی بود که روی قاب پشتی آن به‌طور زیگ زاگ به نظر می‌رسید، بسیار فاصله دارند. این شکوفایی‌ ها در نسل‌های گوشی های ROG شکل گرفته اند، و خطوط حداقلی که امروزه دیده می‌شوند، نقطه اوج ظاهری رایج‌ تر هستند، با یک بلوک دوربین هندسی اما گرد در بالای قاب پشتی.

ایسوس راگ فون 5

چیزهای دیگر نسبت به راگ 3 تغییر نکرده است: به عنوان مثال، دکمه‌های اولتراسونیک شانه در محل قرارگیری یا عملکرد خود تغییر نکرده‌اند (هنوز هم تغییر می‌کنند، اگرچه به ما گفته می‌شود که تراکم بیشتری از سنسورها وجود دارد که نزدیک‌تر به لبه قرار می‌گیرند. آنها را حداقل در تئوری پاسخگوتر می کند.در عمل، ما به سادگی دریافتیم که دکمه های شانه ROG 5 برای استفاده، نقشه برداری و لذت بردن در بازی آسان تر است.

این گوشی  دارای چهار میکروفون است که با فاصله یکسان در اطراف گوشی – در بالا، پایین، سمت راست و در کنار بلوک دوربین در پشت – قرار گرفته اند تا صدا را از اکثر زوایا بدون توجه به نحوه نگه داشتن گوشی یا لوازم جانبی گیره دریافت کنند. 

در مورد هزینه باید گفت که، یک چیز وجود دارد که راگ 5 بهتر از هرکس دیگری در تجارت گوشی های هوشمند انجام می دهد: بلندگوها. بلندگوهای دوگانه 12×16 میلی‌متری جلو با صدای Dirac HD بسیار تماشایی هستند و لایه‌های همپوشانی صدا را پخش می‌کنند: اگر صدای راگ 5 را پایین بیاوردید، ترکیبی بسیار متعادل‌تر از صدا را از هر دو منبع بلندگو خواهید شنید. گوشی های دیگر (و به ویژه آنهایی که بلندگوهای تکی و/یا پایینی دارند). ممکن است تلفن‌هایی با تنظیم صوتی خاص‌تری وجود داشته باشد – برای مثال، آیفون 12 پرو ظاهراً ترکیبی را ترجیح می‌دهد که شنیدن دیالوگ‌ها را به قیمت نویز پس‌زمینه آسان‌تر می‌کند – اما صدای ROG 5 می‌تواند یک اتاق را پر کند، و شما این کار را نخواهید کرد. هنگام بازی، بلندگوها را بپوشانید. 

این طراحی گسترده ایسوس راگ 5 است، اما تفاوت های جزئی بین نسخه های استاندارد، Pro و Ultimate وجود دارد – در ادامه بخوانید:

ایسوس راگ فون 5

مقایسه راگ فون 5, راگ فون 5 پرو و راگ فون 5 Ultimate

به طور کلی, نسخه‌های Pro و Ultimate به غیر از مشخصات بهتر و چند تغییر طراحی، چیز زیادی نسبت به راگ 5 استاندارد ایسوس ندارند. اگر می‌خواهید بهترین تجربه بازی با موبایل را داشته باشید، باید هزینه بیشتری را برای خرید دو مدل دیگر پرداخت کنید.

از نظر مشخصات، ROG 5 استاندارد دارای 16 رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. ایسوس راگ فون 5 پرو در یک پیکربندی عرضه می شود: 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی. برای داشتن بهترین مشخصات در این نسل، ایسوس راگ فون 5 Ultimate دارای 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. هیچ یک از آنها نمی توانند حافظه فیزیکی خود را ارتقا دهند، زیرا اسلات microSD وجود ندارد.

از نظر طراحی، هر دو نسخه گران‌ تر، پوشش پلاستیکی پشتی را برای پشتی شیشه‌ای باکلاس‌تر حذف می‌کنند، و همچنین پنل RGB را برای یک صفحه نمایش OLED کوچک (حدود 1 اینچی) که می‌تواند پیام یا لوگوی قابل تنظیم را نمایش دهد، رها می‌کند.

Pro و Ultimate یک چیز دیگر دارند که نسخه استاندارد ندارد: یک جفت نوار حسگر لمسی در پشت گوشی که مانند دکمه‌ های اضافی عمل می‌کنند. آنها بلند و در عین حال باریک هستند و انصافاً ضربه زدن به آنها از دکمه های اولتراسونیک شانه دشوارتر است. آنها با انگشتان میانی و انگشتری که حلقه در آن می کنید قابل دسترسی هستند.

اما در غیر این صورت، هر سه گوشی یکسان هستند: نمایشگر یکسان، همان چیپست اسنپدراگون 888 و پردازنده گرافیکی Adreno 660، همان باتری 6000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 65 واتی در جعبه. تفاوت‌های رم روی بنچمارک‌های گوشی‌ها تأثیر می‌گذارد، اما در مورد عملکرد، ما فقط می‌توانیم راگ 5 استانداردی را که آزمایش کردیم با 16 گیگابایت رم و ROG 5 Ultimate با 18 گیگابایت رم مقایسه کنیم (ROG 5 Pro برای بررسی ارسال نشده است). . قابل پیش‌بینی بود که عملکرد آنها تقریباً یکسان بود، اگرچه نسخه استاندارد به طرز عجیبی در بنچمارک چند هسته‌ای Geekbench 5 بهتر عمل کرد: 3732 برای استاندارد ROG 5 در مقابل 3678 برای ROG 5 Ultimate. در این سطح از رم، 2 گیگابایت ظاهرا ناچیز است. 

البته در اینجا یک گپ وجود دارد: چگونه قابلیت‌های بازی پیکربندی‌های رم 8 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی با گوشی‌های رده بالای 16 و 18 گیگابایتی که ما آزمایش کردیم مطابقت دارد؟ متأسفانه، فعلاً نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم، اما اگر و زمانی که گوشیی با مشخصات پایین‌تر به دستمان برسد، این بخش را تازه‌ سازی می‌کنیم. حداقل چیزی که می توانیم بگوییم این است که به نظر می رسد مزایای نسخه های گران قیمت Pro و Ultimate کاملاً آرایشی است.

ایسوس راگ فون 5

بررسی صفحه نمایش گوشی ایسوس راگ فون 5

ایسوس راگ فون 5 دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی Full HD Plus (2440 x 1080) AMOLED با گواهی HDR10+ است – این صفحه نمایش قادر به نمایش تصاویر واضح و رنگ‌ های زنده است. دوربین جلو در یک نوار مشکی نازک قرار گرفته است، حرکتی درجه یک برای جلوگیری از بریدگی.

تصویر واضح است، و تنها نکته مهمی که می‌توانیم بیاوریم این بود که تصاویر در سایه‌ های عمیق یا تکه‌ های بسیار تاریک وضوح را از دست می‌دهند. به طور طبیعی، صفحه نمایش فول اچ دی پلاس راگ 5 به اندازه گوشی های دارای صفحه نمایش با وضوح بالاتر تصویر واضحی تولید نمی کند – مثلاً صفحه نمایش WQHD Plus (3200 x 1440) در Samsung Galaxy S20 Plus. به طور کلی، نمایشگر ROG 5 به همان اندازه خوب است که گویی بهتر از همه گوشی‌ های هوشمند پرچم‌دار دیگر موجود نیست (آی‌فون 12 پرو فقط کمی شفافیت و تعادل رنگی روی آن دارد).

البته مزیت واقعی برای گیمرها رفرش ریت 144 هرتزی است که مرور اینترنت را به تجربه ای روان تر از نمایشگرهای معمولی 60 هرتزی تبدیل می کند، البته در هنگام اجرای بازی هایی که از نرخ فریم بر ثانیه بالاتری پشتیبانی می کنند، گیم پلی خوبی را در اختیار نخواهید داشت.

صفحه نمایش دارای نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز است که به فشار انگشت بسیار سریعتر از بسیاری از گوشی ها عمل می کند – برای مثال، نمونه صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S21 در 240 هرتز.

ایسوس راگ فون 5

بررسی دوربین گوشی ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون 5 مجموعه‌ ای از دوربین‌ها را نسبت به محدوده قیمتی خود ارائه می دهد، به‌ویژه فاقد لنز تله‌فوتو برای عکاسی زوم است. در حالی که لنز اصلی مگاپیکسلی آن قادر به گرفتن تصاویر با وضوح کافی برای برش زوم است، این لنز جایگزینی برای نوع بزرگنمایی نیست که ویژگی‌ های سامسونگ گلکسی S20 و S21 با قابلیت زوم فضایی دارند.

با این حال، ایسوس راگ فون 5 دارای عکس برداری غیر حرفه ای است که با دوربین‌های پشتی سه‌گانه خود پوشانده شده است: دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با میدان دید 125 درجه، و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی. یک دوربین جلوی 24 مگاپیکسلی وجود دارد که به خوبی کار می کند.

راگ فون 5 در نور روز عکس‌ های مناسبی می‌گیرد، طیف رنگ‌ های زنده و سطح شفافی مناسبی را ثبت می‌کند، اگرچه در گوشی‌ های سطح‌بالایی مانند آیفون 12 Pro و سامسونگ گلکسی S20 Plus (تلفن‌هایی که ما با آن‌ها آزمایش کردیم، به خوبی از گوشی‌های دومی برتری دارد. ). و در حالی که گوشی سامسونگ به لطف زوم فضایی خود در عکاسی از راه دور در مجموع برنده شد، ایسوس راگ فون 5 در واقع با حداکثر زوم (8 برابر) در نور روز از آیفون 12 پرو بهتر عمل کرد و تصاویری با تاری کمتر و تعادل واقعی‌تر تولید کرد. 

ایسوس راگ فون 5 قادر به ایجاد افکت‌های عمق میدان خوب است و تاری پس‌ زمینه مناسبی ایجاد می‌کند، اگرچه حالت پرتره آن کاملاً در سطح پرچمداران سطح بالا نیست. عملکرد در نور کم قابل قبول است، اگرچه با نور محیط بهتر است، و ممکن است مجبور شوید برای تغییر فوکوس با دوربین دست و پنجه نرم کنید (مثلاً اگر می خواهید عمق میدان را ایمن کنید).

ROG 5 می‌تواند تا 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (یا 30 فریم در ثانیه با دوربین فوق عریض)، فیلم‌برداری اسلوموشن با کیفیت 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه، و گرفتن عکس‌های ثابت در حین فیلم‌برداری را ارائه دهد.

ایسوس راگ فون 5

بررسی سخت افزار و نرم افزار گوشی ایسوس راگ فون 5

سری گوشی‌های ROG بقیه کیت‌ های خود را بهبود داده‌اند تا برای مصرف‌کننده‌های معمولی جذاب‌ تر باشند، اما آنها همیشه بر روی بازی تمرکز کرده‌اند و ROG 5 بهترین گوشی بازی است. این ممکن است نسبت به سال‌ های قبل که رقابت بیشتری داشت تحسین‌کننده‌ تر باشد، اما گوشی جدید هنوز بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای بازی در گوشی‌های امروزی دارد.

اگر ایسوس ROG 3 را بشناسید، تغییر چندانی نکرده است: این گوشی هنوز تقریباً همان ترکیب سخت افزار و نرم افزار را دارد. دو دکمه اولتراسونیک در بالا و پایین سمت راست وجود دارد که وقتی گوشی به پهلو بچرخد، به دکمه‌ های شانه تبدیل می‌شوند. آن‌ها نسبت به گوشی های ROG قبلی برای نقشه‌برداری به هر بازی که بازی می‌کنید، پاسخ‌گو هستند و راحت‌تر هستند، اگرچه باید منوی همپوشانی «Game Genie» را بیرون بکشید (از سمت چپ بکشید) تا به‌صورت دستی روشن شود و فعال‌سازی انجام شود. ناحیه ای که دکمه ها فعال می شوند. 

نرم افزار Armory Crate نسبتاً بدون تغییر است – هنوز هم مخزنی برای همه بازی های شما است، اگرچه راه های بیشتری برای سفارشی کردن نحوه اجرای گوشی شما برای هر بازی خاص وجود دارد. X-Mode بهبود دهنده عملکرد نیز بازمی گردد، اگرچه وقتی با تنظیمات پیش فرض فعال شد، شاهد افزایش قابل توجهی در امتیازات بنچمارک Geekbench 5 نبودیم، در عوض، به نظر می رسد با دستکاری برای به حداکثر رساندن عملکرد، سود بیشتری می برد.

عملکرد جدیدی برای نرم‌افزار میان‌ بازی گوشی نیز وجود دارد: Game Genie یک رابط نقشه‌برداری قابل درک‌تر دارد، و یک حالت esports جدید وجود دارد که اعلان‌ های حواس‌پرتی و هر نرم‌افزار ماکرو را غیرفعال می‌کند (که می‌توانید در منوی Game Genie درون بازی تنظیم کنید. مسلما) برای حفظ زمین بازی یکنواخت.

ایسوس راگ فون 5

در مورد لوازم جانبی، یکی تغییر بزرگی داشته است: AeroActive Cooler 5 اکنون دارای دو دکمه فیزیکی است که مانند پدل های زیرین کنترلرهای کنسول حرفه ای عمل می کنند. اگرچه جدید و قابل کلیک کردن هستند، اما به راحتی قابل دسترسی نیستند.

یک نسخه اصلاح شده از گیم پد Kunai 3 وجود دارد که به طور خاص برای ROG 5 ساخته شده است – حتی اگر شبیه به مدل قدیمی تر ساخته شده برای ROG 3 باشد، هیچ قابلیت همکاری وجود ندارد، به این معنی که اگر آن را بردارید باید یک نسخه کاملا جدید بخرید. گوشی جدید درست مثل همیشه کار می‌کند: ROG 5 را داخل قاب مخصوص (و فیش USB-C آن) بکشید و می‌توانید هر نیمه از پد Kunai را به هر طرف، به سبک Nintendo Switch بکشید.

ایسوس راگ فون 5

Kunai 3 فقط می‌تواند با بازی‌ هایی کار کند که از آن پشتیبانی می‌کنند، و برخی از آن‌ها باید هر دکمه را به هر ناحیه روی صفحه که نیاز دارید، نگاشت کنید، فرآیندی طاقت‌فرسا اما نه دردناک. خوشبختانه، این کار به طور خودکار برای برخی از بازی‌ها مانند Dead Cells انجام می‌شود، که می‌توانم آن‌ها را به راحتی بردارم، انگار که آن را روی نینتندو سوییچ بارگذاری کرده‌ام – یک امتیاز جدی. اما برای عناوینی مانند Call of Duty: Mobile، نقشه برداری تک تک دکمه ها خسته کننده بود اما وحشتناک نبود. 

به طور کلی، جای تعجب نیست که مشخصات سنگین، صفحه نمایش فوق العاده، سخت افزار و نرم افزار کمک کننده بازی، و عمر باتری قابل توجه ایسوس راگ فون 5 برای تجربه بازی بهتری نسبت به هر گوشی دیگری در بازار در حال حاضر ترکیب شده است.

ایسوس راگ فون 5

بررسی مشخصات و عملکرد گوشی ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون 5 دارای مشخصات درجه یک است و عملکرد بالاتری دارد و آن را از نظر مشخصات با بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2021 مانند گلکسی S21 سامسونگ قابل رقابت می‌کند. هر چیزی که از این گوشی می گوییم، از جابه‌جایی برنامه‌ها گرفته تا مرور وب، تماشای رسانه‌ها و انجام بازی‌های طولانی مدت, همه و همه باعث میش وند تا این گوشی با گوشی های دیگری از جمله گلکسی S21 قابل مقایسه شود.

یک متغیر بین نسخه‌های مختلف ایسوس راگ فون 5، رم و فضای ذخیره‌سازی است: نسخه استاندارد از 8 گیگابایت رم شروع می‌شود، اما می‌توانید آن را در پیکربندی‌های 12 و 16 گیگابایتی، همه در آخرین LPDDR5/UFS 3.1 دریافت کنید. باید به این نکته توجه داشته باشیم که که ایسوس نسخه رم 16 گیگابایتی را برای ما ارسال کرده است و همه چیز را در آن خلاصه کرده است – که در صورت جفت شدن با پردازنده قدرتمندش قابل انتظار است.

اما با توجه به پیکربندی با بهترین انتخاب رم برای گوشی استاندارد ROG تقریباً با قیمت  سامسونگ گلکسی S21 Plus، بهترین گوشی هوشمند فعلی ما، مجموعه‌ای از مشخصات رقابتی است که این نتایج را به دست می‌آورد: ROG 5 با 16 گیگابایت رم به دست آمد. امتیاز 3732 چند هسته‌ای Geekbench 5 که به راحتی S21 Plus را با 8 گیگابایت رم امتیاز 3170 شکست می‌دهد. 

ROG 5 با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود که برای اکثر گوشی های اندرویدی 2021 پایه است، اما می توان آن را تا 256 گیگابایت افزایش داد – اما با وجود سینی سیم کارت با رنگ های روشن در پایین سمت راست گوشی، فضای ذخیره سازی قابل ارتقای وجود ندارد. از طریق microSD ROG 5 Pro مانند ROG 5 Ultimate دارای 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

Asus ROG 5 اندروید 11 را بدون نسخه اجرا می‌کند، با روکش معمولی – اما همچنان بسیار کم – Zen UI که جذاب و ساده است. و شامل نرم‌افزار بازی Armory Crate به همراه والپیپرهای شیک مخصوص بازی ROG می‌شود که با فعال شدن X-Mode فعال می‌شوند. این گوشی دارای 5G است، اما فقط فرکانس های زیر 6 – اتصال mmWave وجود ندارد.

ایسوس راگ فون 5

بررسی عمر باتری گوشی ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون 5 همان ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی باتری نسل قبلی خود را دارد، اگرچه در داخل برای دستیابی به عملکرد شارژ بهتر طراحی شده است. به جای یک واحد 6000 میلی آمپر ساعتی، ROG 5 دارای دو باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است که در دو طرف CPU مرکزی قرار گرفته اند که به گوشی امکان می دهد با شارژ همزمان هر دو واحد سریعتر شارژ شود و بیش از دو سوم (4400 میلی آمپر ساعت) شارژ شود. باتری را در 30 دقیقه با استفاده از شارژر درون جعبه 65 واتی، به حساب ایسوس.

ایسوس ادعا می کند که جدا کردن CPU باعث کاهش گرما می شود – تا 46٪ تولید دمای پایین تر در حالی که باتری کاملاً شارژ می شود. و در جلسات بازی معمولی – مثلاً بیست دقیقه مسابقات Call of Duty: Mobile – تلفن بسیار خنک می ماند و فقط قاب فلزی بعد از جلسه کمی گرم می شد.

ایسوس یک ویژگی منظم را در ایسوس ROG 3 معرفی کرد و در اینجا باز می گردد: شارژ آهسته. به جای اینکه باتری خود را با استفاده از حداکثر سرعت شارژ سریعتر فرسوده کنید، می‌توانید باتری را با سرعت کمتری پر کنید، مثلاً اگر یک شبه آن را به برق وصل می‌کردید. اگر می‌خواهید گوشی خود را با بیشترین سرعت ممکن شارژ کنید، این شارژر 65 واتی فقط برای نمایش نیست: ما با عمر باتری 6 درصد شروع کردیم و در نیم ساعت به 75 درصد رسیدیم، در 45 دقیقه 90 درصد را جمع‌آوری کردیم و باتری را کامل کردیم. مدت زیادی بعد شارژ نکنید.

اگر می‌خواهید یک شبه شارژ کنید، ویژگی جدیدی به نام شارژ برنامه‌ریزی شده وجود دارد که به شما امکان می‌دهد زمان بیدار شدن را وارد کنید، و اگر گوشی به برق وصل باشد، درست در زمانی که انتخاب می‌کنید شروع به شارژ شدن می‌کند تا شارژ شود. این بسیار معقول است و بار دیگر به کسانی که نگران طول عمر باتری خود هستند اجازه می دهد تا چرخه های شارژ غیر ضروری را کاهش دهند. همچنین اگر نمی‌خواهید گوشی تا آخر شارژ شود، می‌توانید سقف 80 یا 90 درصدی را تعیین کنید.

همچنین می‌توانید از شارژ bypass استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد به سادگی گوشی را وصل کنید تا جلسات بازی خود را تامین کنید – و میلی‌آمپر ساعت بیشتر را دوباره پر نکنید. چرا؟ برای جلوگیری از ایجاد گرمای اضافی، و با توجه به اینکه ROG 5 شما ممکن است بعد از جلسات طولانی بازی گرم باشد، این گزینه خوبی است.

همچنین یک حالت باتری فوق‌العاده بادوام جدید وجود دارد که می‌تواند تا حد ممکن انرژی را حفظ کند و در عین حال گوشی را همچنان فعال نگه می‌دارد – عمدتاً با شماره‌گیری عملکرد گوشی. هنگامی که حالت فعال است، CPU و GPU آن در ساعت پایین‌تری کار می‌کنند، رفرش ریت نمایشگر به 60 هرتز کاهش می‌یابد، ورودی لمسی کمتر است و فرآیندهای پس‌زمینه محدود می‌شوند. این فقط موارد ضروری است که عمر بیشتری را از باتری به دست آورید.

گوشی ایسوس راگ فون را خریداری کنید در صورتیکه:

نیاز به بهترین گوشی گیمینگ دارید

این آسان است: ما احساس می کنیم ایسوس راگ فون 5 با توجه به پیشرفت ها، نرم افزار و لوازم جانبی آن یکی از بهترین گوشی های بازی است. اگر به بازی های موبایلی علاقه دارید، انتخاب های بهتری وجود ندارد.

شما دوست دارید فیلم ها را با گوشی خود تماشا کنید برخی از همان چیزهایی که ایسوس راگ فون 5 را به یک گوشی گیمینگ خوب تبدیل می‌کند، آن را برای استفاده از رسانه‌ها نیز عالی می‌کند: صفحه‌ نمایش خوب، بلندگوهای عالی، و باتری غول‌ پیکری که به سرعت با شارژر داخلی 65 واتی خود شارژ می‌شود. و جک 3.5 میلی متری هدفون کمک می کند.

شما از تمام شدن عمر باتری متنفر هستید گوشی های کمی با باتری 6000 میلی آمپری وجود دارند که ایسوس ROG 5 یکی از آنهاست. با توجه به ساختار منحصربفرد باتری تقسیم شده (دو سلول 3000 میلی آمپر ساعتی) و شارژر 65 واتی، تعداد کمتری به اندازه این گوشی به سرعت شارژ می شوند.

گوشی ایسوس راگ فون را خریداری نکنید در صورتیکه:

نیاز به یک گوشی با دوربین حرفه ای دارید.

بر کسی پوشیده نیست که ایسوس ROG 5 از سایر گوشی های پرچمدار در بخش دوربین عقب است. اگر به عکاسی با گوشی خود علاقمند هستید، یک مدل پیشرو آیفون 12 یا سامسونگ گلکسی S21 را در نظر بگیرید.

شما یک تجربه ارزان‌ تر از بازی‌های موبایلی می‌خواهید ایسوس راگ فون 5 به اندازه بسیاری از پرچمداران رده بالا، به ویژه مدل های Pro و Ultimate، گران است. پرچمداران دیگری با مشخصات بالا و در عین حال مقرون به صرفه تر مانند وان پلاس 8T وجود دارند که می توانند تجربه بازی مناسب و مقرون به صرفه تری را ارائه دهند.

شما یک گوشی با ظاهر کلاسیک می خواهید gamer chic برای همه مناسب نیست و با قیمت ایسوس ROG 5، ممکن است گوشی شیک تری بخواهید. اگر به لبه های غیر زاویه دار علاقمند هستید، سری آیفون 12 مناسب است، یا اگر به کلاس مطلق نیاز دارید، سامسونگ S21 Ultra/Note 20 Ultra مناسب است.

منبع: TECHRADAR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید