از ورود به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تأیید اعتبار و انتقال پول، همه جا از رمزهای عبور یک‌بار مصرف استفاده می‌کنیم. OTP ها هنگام ورود آنلاین به حساب های خود امنیت را افزایش می دهند تا از اطلاعات شما در برابر افشای محافظت کنند.

در حالی که OTP ها واقعا مفید هستند، پس از استفاده منسوخ می شوند و صندوق ورودی شما را به هم می ریزد. خوشبختانه، Google Messages دارای یک ویژگی است که به شما کمک می کند صندوق ورودی خود را شلوغ کنید. بیایید ببینیم این ویژگی چگونه کار می کند و چگونه می توان رمزهای عبور یک بار مصرف را به طور خودکار حذف کرد.

OTP ها چقدر ایمن هستند؟

در همان ابتدا، یک OTP (گذرواژه یک بار مصرف) بسیار ایمن تر از رمز عبور استاتیک ایجاد شده توسط کاربر است. این به این دلیل است که یک رمز عبور ثابت می‌تواند چندین بار بدون نیاز به تلفن شما استفاده شود، اما OTP از شما می‌خواهد که تلفن خود را همراه داشته باشید تا پیامک دریافت کنید، و پس از استفاده از آن منقضی می‌شود که احتمال سرقت اطلاعات را به حداقل می‌رساند.

حذف خودکار پیام های OTP

با این حال، پیامک‌های OTP کاملاً ایمن نیستند زیرا برای استفاده به شماره تلفن شما متکی هستند. این بدان معناست که اگر کسی به جزئیات سیم کارت شما دسترسی پیدا کند، می تواند OTP های جدیدی را در دستگاه خود دریافت کند و با تظاهر به شما به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. یک مثال شناخته شده از این موضوع، اتفاق تعویض سیم کارت Jack Dorsey، مدیرعامل توییتر در سال 2019 است.

بنابراین، ممکن است ایده خوبی نباشد که به طور کامل به OTP ها برای ایمن سازی اطلاعات خود وابسته باشید. اما این بدان معنا نیست که آنها بی فایده هستند. آنها همچنان در افزودن یک لایه حفاظتی اضافی در بالای رمزهای عبور معمولی شما برای امنیت بهتر بسیار مفید هستند.

نحوه حذف خودکار پیام های OTP بعد از 24 ساعت

اگر از Google Messages به‌عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض خود در گوشی اندروید خود استفاده می‌کنید، می‌توانید پیام‌های OTP را 24 ساعت پس از دریافت به‌طور خودکار حذف کنید. این ویژگی کمک می کند صندوق ورودی خود را تمیز و بدون درهم و برهم نگه دارید ، بنابراین می توانید سریعتر به پیام های مهم برسید.

برای فعال کردن حذف خودکار OTPها در پیام‌های Google این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه Google Messages را باز کنید و روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. Messages settings > Message organization ضربه بزنید .
  3. Auto-delete OTPs after 24 hrs را روشن کنید .

صندوق ورودی خود را با پیام های Google سازماندهی کنید

اگر شما فردی هستید که دوست دارد صندوق ورودی خود را مرتب نگه دارد، این ویژگی کوچک و در عین حال جذاب کمک بزرگی به شما می کند. پس از روشن شدن این ویژگی، الگوریتم های یادگیری ماشینی Google به طور خودکار OTP های شما را پس از 24 ساعت شناسایی و حذف می کنند.

توجه داشته باشید که اگر از نسخه قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنید، ممکن است پیام Google در دستگاه شما (حتی آخرین نسخه) این ویژگی را نشان ندهد. در این صورت، توصیه می شود بررسی کنید که آیا به روز رسانی سیستم برای دستگاه شما موجود است یا خیر.
منبع: MAKEUSEOF.COM