شارژ بی سیم چگونه کار می کند و چطور با آن گوشی را شارژ کنیم

شارژ بی سیم

شارژ بی سیم هنوز هم برای بسیاری عجیب و غریب است. اگر می خواهید بدانید شارژ وایرلس چگونه کار می کند ، این مطلب را برای شناختن نوع کارایی شارژر های بی سیم و انواع سیستم شارژ وایرلس مطالعه کنید.

شارژرهای وایرلس در نگاه اول جادویی هستند. گوشی خود را برای مدت کمی در یک جای مخصوص قرار دهید و زمانیکه برمیگردید گوشی شما بطور کامل شارژ شده است. با این وجود شارژ وایرلس به آن پیچیدگی که در ابتدا فکر میکنید نیست و زمانیکه از آن استفاده کنید به آسانی متوجه می شوید.

بیایید به اینکه شارژ وایرلس چگونه کار میکند واینکه چطور ساخته شده نگاهی بیندازیم.

شارژ بی سیم چگونه کار میکند؟

شارژ بی سیم

خب¸شارژ بی سیم چیست ؟ این تکنولوژی از شارژ القایی بهره میبرد. بحث این تکنولوژی از اواخر قرن19  بوجود آمد اما اخیرا به موفقیت پیوسته است.

استفاده از قانون حلقه ای و اورستد برای انتقال انرژی

شارژ القایی با بهره گیری از قانون اورستد کار میکند.این قانون به شرح این مطلب میپردازد که وقتی که جریان اکتریکی از یک سیم رد میشود میدان مغناطیسی ایجاد میکند.

و حتی بهتر از آن اگر حلقه محکمی را ایجاد کنید و برق را از آن رد کنید آن حتی میدان مغناطیسی قویتری را ایجاد میکند. این حلقه کوچک همان چیزی است که شما در پد شارژر وایرلس پیدا خواهید کرد.این حلقه در آنجاست و جریان الکتریکی را به یک میدان الکترومغناطیسی تبدیل میکند که در آنجا منتظر میماند و انرژی آنرا میگیرد.

البته شما نمیتوانید تنها با قرار دادن یک باطری در میدان مغناطیسی انتظار این را داشته باشید که شارژ شود. شما حتما باید یک دریافت کننده ای را ایجاد کنید که بتواند این میدان الکترومغناطیسی را دریافت کند و به جریان الکتریکی برگرداند. در این مثال بهترین دریافت کننده زمانی اتفاق می افتد که حلقه دیگری تشکیل شود.

برای انتقال الکتریسیته از طریق هوا شما میتوانید جریان الکتریکی را از حلقه القا رد کنید و حلقه دریافت کننده ای را در کنار آن قرار دهید. حلقه القا جریان الکتریکی را با توجه به قانون اورستد به میدان مغناطیسی تبدیل میکند.

اگر حلقه دریافت کننده در میان میدان باشد حلقه انرژی الکترومغناطیسی را دریافت و آنرا به الکتریسیته برمیگرداند. سپس شما میتوانید این جریان الکتریکی را به هرجایی احتیاج است انتقال دهید به عنوان مثال به باطری گوشی خود.

چرا تکنولوژی شارژ بی سیم همه جا استفاده نمیشود؟

شارژ بی سیم

این تکنولوژی به نظر یک شگفتی علمی در قرن 21 است اما دوباره یاد آور شویم که بیش از 100 سال است که در مورد این تکنولوژی چیزهایی میدانیم. زمانی جالب بود که انرژی الکتریکی از طریق هوا منتقل میشود و این تکنولوژی کمی محدود بود.

به دلیلی حلقه القا و حلقه دریافت کننده احتیاج به این دارند که تنها میلیمتری از هم فاصله داشته باشند. این به این خاطر است که تولید حلقه میدان مغناطیسی به آن بزرگی نیست بنابراین لازم است که به منظور جریان بهتر دو حلقه را در کنار هم نگه داریم.

این در مقابل یک تکنولوژی مثل وای شارژ یک عیب اصلی به حساب می آید.

دراین تکنولوژی مسافت شارژ بی سیم تا 30 پا است بدون اینکه لازم باشد از قبل با دستگاه شارژی اتصال ایجاد کنید.

دوم اینکه میزان شارژ در مقابل شارژ با سیم آهسته تر است. شارژ وایرلس احتیاج به شارژ یک حلقه و انتقال انرژی آن به حلقه ای دیگر در یک فاصله میلیمتری دارد و در هر نقطه شما شاید همچنین آن فاصله را با سیم بپوشانید.

بعنوان مثال شارژ بی سیم که زمان طولانی برای شارژ مصرف میکند در وسایل درمانی و مسواک های برقی دیده میشد. تا اینکه اخیرا این تکنولوژی را در گوشی های هوشمند می بینیم.

امروزه اگر گوشی شما شارژ بی سیم را ساپورت میکند میتوانید با خرید یک جای شارژ کوچک گوشی خود را در آن قرار دهید. این جای شارژ حاوی حلقه هایی است که انرژی را به گوشی شما انتقال می دهد.

شارژ بی سیم کیو آی چیست؟

برای پیچیده کردن چیزها استانداردهای مختلفی برای شارژ بی سیم وجود دارد. همانند گوشیهای مختلف که احتیاج به پرت های شارژ مختلف برای پر کردن باطریشان دارند.یک نوع کابل به همه گوشیهای دنیا نمیخورد.

علی رغم آن با این وجود شارژ بی سیم استاندارد اصلی خودش را دارد مثل بیشتر گوشیهایی که کابل یو اس بی 3.0 استفاده میکنند. بزرگترین استاندارد هم اکنون در گوشیهای وایرلس کیو آی نامیده میشود( که تلفظ آن چی است)

شما میتوانید شارژ چی را در همه برندهای اصلی گوشی از آیفون گرفته تا گوگل پیکسل تا سامسونگ گلکسی پیدا کنید. شماهمچنین متوجه خواهید شد که گروه سوم شارژرها استاندارد چی را ساپورت خواهند کرد همانند شارژرهای وایرلسی که از شارژرها ارزانتر هستند.

اینکه چگونه شارژر وایرلس- چی- کار میکند را قبلا به آن پرداخته ایم. با ایجاد استانداردی در حیطه تکنولوژی   تولید کنندگان شارژرهای بی سیم و طراحان گوشی راحت تر میتوانند محصولات خود را بصورت همگام دریافت کنند و از این اطمینان حاصل کنند که گوشی شارژ به اندازه کافی دریافت میکند.

مزایای استفاده از شارژ بی سیم

شارژ وایرلس

اگر به فکر شارژ بی سیم هستید از لحاظ تکنولوژی مزیتهایی دارد.یکی از دلایل مهم آن اینست که برای افرادی که فراموش میکنند که گوشی خود را به شارژ بزنند مفید است. تنها پد شارژ خود را در جایی قرار بدهید که گوشی خود را آنجا میگذارید و زمانیکه از گوشی خود استفاده نمیکنید آنرا شارژ خواهد کرد.

همچنین شارژ وایرلس بدین معنی است که دیگر شما لازم نیست هر موقع که میخواهید گوشی خود را شارژ کنید کابلی به گوشی خود بزنید و یا از آن جدا کنید. پس از گذشت زمانی پورت شما بر اثر استفاده روزانه آسیب خواهد دید. شارژر وایرلس با این وجود همچین خسارتی را وارد نمیکند.

معایب استفاده از شارژ بی سیم

پس چرا همه ما از شارژ وایرلس استفاده نمیکنیم؟ همانطور که مشخص می شود مشکلاتی بر سر راه سطح فعلی شارژ وایرلس وجود دارد.

اول از همه شارژ وایرلس مناسب افرادی که معتاد و وابسته گوشی هستند مناسب نیست. اگر از جمله آن افرادی هستید که هر 5 دقیقه یکبار گوشی خود را بر میدارید تا ببینید چه اتفاقهایی افتاده از پد شارژ وایرلس خسته می شوید. وقتی از شارژ با سیم استفاده می کنید تا زمانیکه سیم در شارژ است و گوشی شما به آن متصل است گوشی شما شارژ می شود اما شارژ وایرلس اینطور نیست چون زمانی که گوشی در سر جای خود است شارژ می شود و در غیر اینصورت گوشی شما شارژ نمی شود.

دوم اینکه شارژ باسیم خیلی سریعتر است. اگر شخصی هستید که تمایل به شارژ سریع دارید باید از شارژ باسیم استفاده کنید.

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده میکنید محصولات دیون ویدئو بر روی گوشی های اپل چه با سیم و چه بیسیم تست شده اند.شارژ باسیم در هر ساعت 51 درصد از باطری را پر میکند این در حالی است که شارژ بیسیم در همین زمان 38 درصد از باطری را پرمیکند.

با این وجود ممکن است در آینده تغییر کند. با اینهمه شیائومی شارژر بی سیمی را روانه بازار کرده است که میتواند باطری گوشی را در 20 دقیقه فول کند. به همین دلیل احتیاج نیست که زمان زیادی صبر کنیم تا سرعت شارژ بیسیم به شارژ باسیم برسد.

در آوردن سیم ها از شارژر گوشی

شارژ وایرلس بی نقص نیست اما تکنولوژی آن در مراحل اولیه اش است. هم اکنون شما میدانید که چگونه کار میکند و همچنین از مزایا و معایب آن آگاهید.

اگر میخواهید از مزایای این روش عالی برای شارژ گوشی خود استفاده کنید چرا گوشی نمی خرید که از شارژ وایرلس بهره میبرد؟ با هر هزینه ای میتوانید گوشی که از شارژ وایرلس بهره می برد تهیه کنید بنابراین باید چیزی را انتخاب کنید که نیازهای شمارا برآورده کند. شما می توانید برای این کار بهترین گوشی تا 4 میلیون و بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان را بررسی کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید