مجموعه گلکسی S23 سامسونگ مجموعه‌ای از دوربین‌های چشمگیر دارد و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار است که در سال 2023 عرضه می‌شود. با گلکسی S23 Ultra، عملکرد زوم بی‌نظیری را دریافت می‌کنید که تعداد کمی از گوشی‌های موجود در بازار می‌توانند با آن برابری کنند. اکنون، سامسونگ عملکرد زوم گلکسی S23 را با استفاده از دوربین اصلی با وضوح بالا برای ارائه زوم 2 برابری در حسگر، حتی بهتر کرده است.

بنابراین، زوم درون سنسور چیست؟ چه چیزی آن را نسبت به زوم معمولی بسیار خاص می کند؟ و چگونه از آن در گلکسی S23 استفاده می کنید؟ در ادامه نحوه فعال کردن زوم 2 برابری در سنسور سامسونگ گلکسی S23 را مورد بررسی قرار می دهیم.

زوم با کیفیت اپتیکال دو برابری سنسور سامسونگ گلکسی S23 چیست؟

در قسمت اول نحوه فعال کردن زوم 2 برابری در سنسور سامسونگ گلکسی S23 این سوال مطرح می شود که زوم با کیفیت اپتیکال دو برابری سنسور سامسونگ گلکسی S23 چیست؟ سری Galaxy S23 طیف گسترده ای از گزینه های دوربین را ارائه می دهد. سامسونگ از سنسورهای 50 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا در S23 و S23+ معمولی استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی S23 Ultra دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی است. کل سری S23 دارای یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری است و Ultra همچنین دارای یک دوربین پریسکوپ 10 برابری است.

یک گزینه زوم دیجیتال 2 برابری نیز قبلاً در سری گلکسی S23 وجود داشت و اکنون سامسونگ با به‌ روز رسانی آگوست 2023 با استفاده از یک سیستم جدید زوم درون حسگر آن را حتی بهتر کرده است.

بنابراین، زوم درون سنسور چیست؟ پیش از این، زمانی که در S23 عکس‌های با زوم 2 برابری می‌گرفتید، دوربین یک عکس 12 مگاپیکسلی با پیکسل می‌گرفت، برای اعمال افکت زوم، تصویر را برش می‌داد و سپس خروجی را با استفاده از هوش مصنوعی افزایش داده و اندازه آن را تغییر می‌داد. این بدان معناست که فریم اصلی هرگز 12 میلیون پیکسل داده نداشته است، بنابراین کیفیت آن ضربه قابل توجهی خواهد داشت.

با زوم درون حسگر، دوربین عکسی با وضوح بالاتر 50 مگاپیکسل می گیرد و سپس با برش دادن در مرکز عکس، زوم 2 برابری را اعمال می کند. سپس فریم قبل از ارائه تصویر نهایی پردازش می شود. این زوم بدون تلفات است، زیرا عکس گرفته شده دارای 12 میلیون پیکسل داده است، بنابراین کیفیت بسیار بهتری نسبت به عکس گرفته شده با زوم دیجیتال 2 برابری خواهد داشت.

یک دوربین تله فوتو اختصاصی همچنان عکس های بهتری با زوم 2 برابری می گیرد. اما زوم درون حسگر سازش خوبی را ارائه می‌دهد و تصویر حاصل بهتر از یک عکس زوم شده دیجیتال است. زوم درون حسگر ثابت می کند که دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا یک ویژگی فریب دهنده نیست .

از آنجایی که این ویژگی به سنسور دوربین با وضوح بالا نیاز دارد، فقط در گوشی های منتخب در دسترس است. علاوه بر گلکسی اس 23، گوگل پیکسل 7 گوشی پرچمدار دیگری در اکوسیستم اندروید است که این قابلیت را ارائه می دهد.

یک نقطه ضعف در بزرگنمایی حسگر وجود دارد. از آنجایی که تصویر با وضوح بالا گرفته می‌شود، ممکن است محدوده دینامیکی و سطوح نویز مشابه تصویری که توسط تله‌فوتوی اختصاصی 2x یا دوربین اصلی گرفته شده است، نداشته باشد.

چگونه زوم دو برابری سنسور سامسونگ گلکسی اس 23 را فعال کنیم

قبل از انجام مراحل زیر برای فعال کردن زوم 2 برابری در سنسور سامسونگ گلکسی S23، مطمئن شوید که گلکسی شما روی سیستم عامل اوت 2023 یا جدیدتر اجرا می شود. همچنین، آخرین ساخت دستیار دوربین را از فروشگاه گلکسی بگیرید. این برنامه چندین گزینه پیشرفته را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد از تلفن گلکسی خود عکس های بهتری بگیرید .

  1. برنامه Camera Assistant را در گلکسی S23 خود باز کنید .
  2. زوم برش با کیفیت نوری را فعال کنید .
  3. برنامه دوربین سامسونگ را روی گوشی خود اجرا کنید. اکنون باید گزینه 2x را در نوار بزرگنمایی نمایاب ببینید.
  4. علاوه بر حالت عکس، گزینه زوم 2 برابری در منظره یاب ظاهر می شود در حالی که فیلم های تا 4K و 30 فریم بر ثانیه ضبط می شود. گزینه زوم 2 برابری نیز در حالت Super Steady موجود است.

جای تعجب است که سامسونگ برای فعال کردن زوم با کیفیت اپتیکال در سری گلکسی S23 به استفاده از دستیار دوربین نیاز دارد. با این وجود، این افزودنی به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های بهتری بگیرید، به خصوص که زوم 2 برابری برای گرفتن عکس‌های پرتره و کلوزآپ از سوژه‌ها عالی است.

در گلکسی اس 23 با زوم بهتر عکس بگیرید

به لطف یک سنسور اپتیکال 3 برابری و یک دوربین پریسکوپ 10 برابری در Ultra، سری گلکسی S23 عملکرد زوم بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. سامسونگ با افزودن زوم 2 برابری در حسگر، قابلیت‌های دوربین گوشی‌ های پرچمدار سال 2023 خود را افزایش داده است و اکنون می‌توانید در هر سطح زوم بین 1 تا 10 برابر بدون ضربه زدن به کیفیت تصویر، عکس بگیرید.

منبع: MAKEUSEOF.COM