بهترین لنز برای عکاسی حرفه ای کدام است؟

بهترین لنز برای عکاسی

بهترین لنز برای عکاسی با دوربین حرفه ای کدام است؟ چه لنزی را برای عکاسی صحنه, پرتره, عکاسی از طبیعت، ماکرو, زوم و یا سایر موارد عکاسی حرفه ای انتخاب کنیم؟

بهترین لنز برای عکاسی حرفه ای کدام است؟

بهترین لنز برای عکاسی

لیست تقریباً بی پایانی از لنزهای دوربین برای انتخاب در مورد دوربین های DSLR و بدون آینه وجود دارد، بنابراین تلاش برای تعیین بهترین لنز برای عکاسی شما می تواند کمی سخت باشد.

خبر خوب این است که انجام این کار بسیار ساده است. همه چیز به این بستگی دارد که شما از چه چیزی عکس می گیرید و به چه چیزی نیاز دارید. اگرچه لنزهای ترجیحی برای انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد، اما لنز اشتباهیی وجود ندارد.

برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، فهرستی از لنزهای توصیه شده برای انواع مختلف عکاسی را گردآوری کرده ام تا به شما در انتخاب بهترین گزینه برای عکاسی کمک کند.

انتخاب بهترین لنز

وقتی صحبت از عکاسی می شود، انتخاب لنز مناسب می تواند تفاوتی را ایجاد کند. مطمئنا دوست ندارید تا برای عکاسی ورزشی با لنز پرایم 50 میلی‌متری متوقف شوید، همان‌طور که نمی‌خواهید با لنزی که حداکثر دیافراگم f5.6 دارد از غذا عکس بگیرید.

برای اینکه بهترین تصمیم را برای عکاسی خود بگیرید، مهم است که در نظر بگیرید از چه چیزی عکاسی می‌کنید و دقیقاً برای چه چیزی از لنز استفاده می‌کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید به چه نوع لنزی نیاز دارید، به لنز اصلی یا لنز زوم نیاز دارید، فواصل کانونی مفیدتر است و به چه دیافراگمی نیاز دارید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد بهترین گوشی ها برای عکاسی 2022, بهمراه قیمت و مشخصات فنی و بهترین ابزار برای عکاسی حرفه ای کدام است مشاهده کنید.

اگر با این مفاهیم آشنا نیستید، من همه اینها را با جزئیات بسیار بیشتری در راهنمای خرید لنز دوربینم توضیح می دهم.

بهترین لنز برای عکس پرتره

Portrait photo taken during the magic hour

انتخاب لنز می تواند تفاوت زیادی در هنگام عکاسی از افراد ایجاد کند.

به طور کلی، هر چیزی از 24 میلی متر تا 200 میلی متر را می توان برای عکاسی پرتره استفاده کرد، اما من بیشتر از لنزهای Hasselblad 80mm f2.8 و Hasselblad 100mm f2.2 استفاده می کنم (این معادل حدود 60 میلی متر و 73 میلی متر در فرمت 35 میلی متر است).

لنزهای پرایم پرطرفدار برای عکاسی پرتره شامل 50 و 85 میلی‌متر هنگام عکاسی از نمای نزدیک، یا 24 میلی‌متر و 35 میلی‌متر برای عکاسی تمام طول می‌شوند. یکی از رایج ترین لنزهای زوم برای عکاسی پرتره، 70-200 میلی متر است.

هنگام در نظر گرفتن اینکه از چه لنزی برای پرتره استفاده کنید، به یاد داشته باشید که لنزهای زاویه باز می توانند باعث تحریف و نتایج تقریباً کاریکاتور مانند شوند، در حالی که فواصل کانونی بیشتر می تواند سوژه را بازتر و درشت تر نشان دهد. می‌توانید مقایسه نتایج لنز برای پرتره را در کلاس «انتخاب‌های لنز برای کار در استودیو» مشاهده کنید.

بهترین لنز برای عکاسی از یک محصول

Watch product photo

یکی از اهداف عکاسی محصول ایجاد تصویری دقیق از سوژه است تا بیننده بتواند حس واقعی محصول را دریافت کند.

لنزهای ماکرو می‌توانند گزینه خوبی برای عکاسی از محصولات باشند، اما من معمولا از لنزهای Hasselblad 80mm f2.8 یا Hasselblad 100mm f2.2 استفاده می‌کنم که هیچ‌کدام از آنها لنز ماکرو اختصاصی نیستند.

اگرچه لنزهای ماکرو می توانند گزینه خوبی باشند، به خصوص هنگام عکاسی از محصولات کوچک، اما قیمت بسیار بالاتری دارند. اگر بودجه ای برای یک لنز ماکرو اختصاصی دارید، 100 میلی متر گزینه خوبی برای اکثر انواع عکاسی محصول خواهد بود.

از طرف دیگر، تیوب های اکستنشن راه حل عالی و مقرون به صرفه تری برای لنزهای ماکرو ارائه می دهند و در عین حال نتایج باکیفیتی را ارائه می دهند.

بهترین لنزها برای عکاسی از غذا

Food photograph of a bowl of pasta

به عنوان بخشی از برنامه گفتگوی زنده ما با عکاس غذا و استایلیست Anna Pustynnikova از او پرسیدم که لنز مورد استفاده او برای عکاسی غذا چیست. پاسخ او سریع بود – یک لنز ماکرو 100 میلی‌متری.

در تمام کلاس‌ های عکاسی از غذا، ما را می‌بینید که فقط از سه لنز استفاده می‌کنیم: لنز ماکرو Canon 100mm f/2.8، Hasselblad 80mm f/2.8 (معادل 55mm در فرمت 35mm)، و Hasselblad 100mm f/2.2 ( معادل 67 میلی متر در قالب 35 میلی متر). گزینه های دیگری که می توانید در نظر بگیرید شامل لنزهای زوم محبوب مانند 24-70 میلی متر یا 24-105 میلی متر است. اگر 70 تا 200 میلی‌متر دارید، این نیز می‌تواند کارساز باشد، اما ممکن است متوجه شوید که برای تطبیق فاصله فوکوس به فضای بیشتری نیاز دارید.

یکی از ویژگی های مهم همه این لنزها دیافراگم بزرگی است که ارائه می دهند. اینها عمق میدان بسیار کم و حداکثر قابلیت های عکاسی نور را امکان پذیر می کنند، که هر دو برای عکاسی از غذا بسیار مفید هستند، به خصوص اگر با نور طبیعی کار می کنید.

همانند عکاسی محصول، قابلیت ماکرو می‌تواند مفید باشد، اما ضروری نیست، به خصوص اگر تیوب های اکستنشن دارید.

بهترین لنز برای عکاسی از مناظر

Seascape landscape image with rocks in the foreground

لنزهای زوم زاویه باز به دلیل انعطاف پذیری که ارائه می دهند، رایج ترین انتخاب برای بسیاری از عکاسان منظره هستند. فواصل کانونی محبوب شامل 10-24mm، 16-35mm یا 24-70mm،

با این حال، لنزهای پرایم لنزهای عالی برای مناظر نیز می‌سازند. برخی از فواصل کانونی رایج عبارتند از: 14 میلی متر، 24 میلی متر و 35 میلی متر. من حتی قبلاً از یک لنز استاندارد 50 میلی متری برای عکاسی منظره استفاده کرده ام!

این تنها تعداد انگشت شماری از لنزهایی است که برای عکاسی منظره به ذهن خطور می کند، اما واقعیت این است که شما می توانید با استفاده از تقریباً هر لنزی برای عکاسی از مناظر دور شوید.

لنزهایی با فاصله کانونی بیشتر از 50 میلی متر نیز می توانند برای عکاسی منظره کار کنند. لنزهایی مانند 70-200 میلی متر می توانند برای عکاسی از مناظر وسیع تر عالی باشند، در حالی که 100-400 میلی متر برای عکاسی از ماه ایده آل هستند.

هر لنزی که در حال حاضر دارید، به احتمال زیاد می‌توانید آن را به کار ببرید – حتی لنز کیت استاندارد 18-55 میلی‌متری نیز می‌تواند نتایج عالی داشته باشد!

بهترین لنز برای عکاسی مراسم عروسی

بهترین لنز برای عکاسی

عکاسی عروسی می‌تواند یک ژانر چالش‌ برانگیز از عکاسی باشد و برای ثبت لحظه‌ ای عالی تلاش زیادی می‌شود، به همین دلیل است که داشتن لنز مناسب در زمان مناسب ضروری است.

عکاس عروسی برنده جایزه David Stanbury (که با همسرش جین کار می کند)، هنگامی که برای یک برنامه گفتگوی زنده به ما پیوست، لیست لنزهای خود را به اشتراک گذاشت. از آنجایی که او با دوربین های مدیوم فرمت و فول فریم عکاسی می کند، لنزهای دیوید عبارتند از: Hasselblad 80mm f/2.8 (معادل 55mm در فرمت 35mm)، Hasselblad 28mm f/4 (معادل 20mm در فرمت 35mm)، Canon 70-200mm f. /2.8 و Canon 24-70mm f/2.8.

سایر لنزهای رایج عکاسی عروسی شامل لنزهای پرایم مانند 50 میلی متر، 85 میلی متر یا کمی بازتر 35 میلی متر است. لنزهای ماکرو مانند 100 میلی متر نیز می توانند برای عکاسی از جزئیات نزدیک مفید باشند.

بهترین لنز برای عکاسی ورزشی

Action sports image of motorcross

وقتی صحبت از انتخاب لنز برای عکاسی ورزشی می شود، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که از چه ورزشی عکاسی می کنید. به عنوان مثال، کریکت در مقایسه با ورزش هایی مانند نت بال یا واترپلو به فاصله کانونی بسیار بیشتری نیاز دارد.

نکته مهم دیگر دیافراگم لنز است. دیافراگم های بزرگتر اجازه می دهد تا نور بیشتری جذب شود، بنابراین سرعت شاتر بالاتری را ممکن می سازد.

اگر به دنبال یک لنز کلی و همه منظوره برای عکاسی ورزشی یا اکشن هستید، لنزهای محبوب شامل لنزهای 70-200mm f/2.8، 80-200mm f/2.8 یا 100-400mm f/4.5-5.6 هستند.

لنزهای زوم در مقایسه با لنزهای پرایم گزینه بهتری هستند، اما لنزهای پرایم با فواصل کانونی طولانی‌تر مانند 300 میلی‌متر یا 400 میلی‌متر نیز می‌توانند در صورت عدم نیاز به قابلیت زوم کار کنند.

بهترین لنز برای عکاسی حیات وحش

Best Lenses for Wildlife Photography | The Royale

هنگام عکاسی از حیات وحش، همیشه نمی‌توان به سوژه‌های خود نزدیک شد، به همین دلیل است که فاصله کانونی شاید مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین لنز باشد.

لنزهای تله فوتو مانند 70-200 میلی متر می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که تازه شروع به کار کرده اند، اما اگر به دنبال چیز کمی جدی تر هستید، لنزهایی مانند 100-400 میلی متر، 200-500 میلی متر یا 150-600 میلی متر از جمله این لنزها هستند. 

اگرچه این نوع تجهیزات ارزان نیستند، بنابراین عکاس طبیعت، Chris Bale، که از دوربین های 500 میلی متری f/4 و 800 متری f/5.6 برای کارهای خود استفاده می کند، که بیشتر آنها عکاسی از پرندگان است، پیشنهاد می کند قبل از ارتقای کیت خود، دانش خود را ارتقا دهید.

بهترین لنزها برای عکاسی خیابانی

Black and white street photograph

کیت کوچک و سبک اغلب اولین انتخاب برای عکاسان خیابانی است، به همین دلیل است که بسیاری ترجیح می دهند از لنزهایی مانند لنزهای پرایم 35 یا 50 میلی متری استفاده کنند. اما اینها تنها گزینه ها نیستند.

لنزهای پرایم می توانند راهی عالی برای تشویق شما به حرکت و کاوش در چشم اندازهای مختلف باشند، اما انعطاف پذیری لنزهای زوم را ندارند. اگر به دنبال کمی آزادی بیشتر هستید، لنزهایی مانند 24-70mm یا 24-105mm انتخاب های محبوبی هستند.

70-200 میلی‌متر لنز دیگری است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، اما کمی حجیم‌تر از بقیه است و قابلیت‌های زاویه باز را ندارد که بتواند برای عکاسی خیابانی مفید باشد.

همه این لنزها دارای دیافراگم بزرگ هستند که آنها را برای کار در شرایط کم نور نیز عالی می کند.

بهترین لنزها برای عکاسی مد

Fashion image with theatrical lighting

همانند عکاسی پرتره، انتخاب لنز در عکاسی مد تاثیر زیادی دارد. دلایل محکمی برای لنزهای پرایم و زوم وجود دارد که برخی از محبوب‌ترین آنها شامل لنزهای ثابت 50 میلی‌متری و 85 میلی‌متری یا لنزهای زوم 24-70 میلی‌متری، 24-105 میلی‌متری و 70-200 میلی‌متری هستند.

من معمولا از Hasselblad 35mm f/3.5 (معادل 26mm در فرمت 35mm)، Hasselblad 80mm f/2.8 (معادل 60mm در فرمت 35mm) و Hasselblad 100mm f/2.2 (معادل 73mm در فرمت های 35mm) استفاده می کنم.

برای کارهای مد به مجموعه وسیعی از لنزها نیاز ندارید – داریا بلیکوا، عکاس مد، سال‌ ها صرف عکاسی با Hasselblad 50mm f/3.5 (معادل 35mm در فرمت 35mm) کرد.

منبع: KARLTAYLOREDUCATION.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید