کیبورد پیش‌فرض که با دستگاه اندرویدی شما ارائه می‌شود، کاربردی است، اما چرا وقتی می‌توانید دنیایی از امکانات را کشف کنید، به چیزهای معمولی بسنده کنید؟ چه به دنبال بهبود سرعت تایپ، تم های منحصر به فرد، متن پیشگویانه پیشرفته یا پشتیبانی از شکلک های پیشرفته باشید، در اینجا لیستی از بهترین برنامه های کیبورد برای اندروید وجود دارد که هر سلیقه و ترجیحی را برآورده می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبوردهای گیمینگ 2023, راهنمای خرید

1. Gboard

اگر به دنبال کیبورد اندرویدی هستید که از همه جنبه‌ ها پشتیبانی کند، Gboard Google که اولین گزینه بهترین کیبوردهای اندروید است را امتحان کنید. اگر گوشی Pixel دارید، Gboard کیبورد پیش‌فرض اندروید است. به عنوان یک راه حل داخلی، ممکن است فکر کنید Gboard یک کیبورد اساسی است، اما اینطور نیست. برای شروع، از روش‌ های ورودی مختلف، از جمله تایپ معمولی، سر خوردن، دست‌نویسی، تایپ صوتی و حتی کد مورس پشتیبانی می‌کند!

علاوه بر این، بسیاری از ویژگی‌های مفید برای نیازهای تایپ شما، از جمله متن پیش‌بینی‌کننده، کلیپ‌بورد، پشتیبانی از ترجمه، تصحیح خودکار، فرهنگ لغت سفارشی، پیشنهادهای ایموجی، زبان‌ها و طرح‌بندی‌های متعدد، حالت یک دست، GIF، برچسب‌ها و شکلک‌ها را در خود جای داده است. همچنین ویژگی‌هایی را خواهید یافت که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید، مانند امکان زمان‌بندی پیام‌ها و ایجاد برچسب‌های سفارشی در برنامه پیام‌ها.

اگر به سفارشی‌سازی علاقه دارید، Gboard به شما امکان می‌دهد اندازه و موضوع کیبورد خود را سفارشی کنید. با بسیاری از ویژگی‌ هایی که در اختیار دارید، باید تنظیمات مختلف Gboard را برای تایپ بهتر تنظیم کنید .

دانلود: Gboard (رایگان)

2. Grammarly

Grammarly یکی دیگر از بهترین کیبوردهای اندروید است. اگر نام قبلاً همه چیز را مشخص نکرده است، Grammarly برای اطمینان از درست بودن نوشته شما از نظر گرامری اختصاص داده شده است.

این صفحه کلید از موتور استثنایی این شرکت برای تشخیص و تصحیح اشتباهات املایی، گرامری و نقطه گذاری در زمان واقعی استفاده می کند. به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های بررسی گرامری برای اندروید، اگر مرتباً پیام‌ها و ایمیل‌های رسمی را روی دستگاه خود می‌نویسید، ضروری است.

اما Grammarly فقط یک دستیار نوشتن نیست. همچنین با توجه به قابلیت هایش، یکی از بهترین کیبوردهای اندرویدی است. همه اصول اولیه را به درستی دریافت می کند، از تایپ پیشگویانه گرفته تا اندازه صفحه کلید سفارشی، ایموجی ها، برچسب ها، گیف ها، طرح بندی های متعدد صفحه کلید و پشتیبانی از زبان های مختلف.

دانلود: Grammarly (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

3. Microsoft SwiftKey

مایکروسافت SwiftKey گزینه سوم بهترین کیبوردهای اندروید است. پیشرفت های مداوم این شرکت، آن را به یکی از بهترین کیبوردهای اندروید تبدیل کرده است. دارای پشتیبانی چند زبانه با بیش از 700 زبان است که اطمینان حاصل می کند که کاربران از تمام نقاط جهان مورد توجه قرار می گیرند.

سایر اصول اولیه مانند تصحیح خودکار، تایپ پیشگویانه، سفارشی‌سازی اندازه و تم، ایموجی‌ها، برچسب‌ها و GIF‌ها همگی در دسترس هستند. با این حال، SwiftKey چندین ترفند در آستین خود دارد که آن را متمایز می کند.

ابتدا، کلیپ بورد داخلی دارای یک ویژگی ابری است که به شما امکان می دهد متن را بین گوشی و دستگاه های ویندوز خود کپی و جایگذاری کنید. دوم، می‌توانید وظایفی را از کیبورد خود ایجاد کنید و آن‌ها در برنامه To-Do مایکروسافت ذخیره می‌شوند تا بتوانید آنها را از آنجا مدیریت کنید. تنها نکته این است که برخی از این ویژگی‌ها نیاز به ورود به سیستم دارند.

دانلود: SwiftKey (رایگان)

4. Typewise

برخلاف کیبوردهای قبلی در این لیست، Typewise که گزینه چهارم بهترین کیبوردهای اندروید است برای کسانی است که به کیبوردی نیاز دارند که طرح‌بندی غیر استاندارد داشته باشد. Typewise از طرح شش ضلعی استفاده می کند که کلیدها را 70 درصد بزرگتر و ضربه زدن آسان تر می کند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که به کیبورد اندرویدی با کلیدهای بزرگتر از طرح استاندارد QWERTY یا QWERTZ نیاز دارند.

اگر به این چیدمان تسلط دارید، باید اشتباهات تایپی کمتری را تجربه کنید. اما اگر می‌خواهید به چیدمان معمولی پایبند باشید، آن را به عنوان یک گزینه در اختیار دارید.

Typewise دارای پشتیبانی از حرکت است که تجربه کلی تایپ را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، با کشیدن انگشت به سمت بالا، حروف بزرگ، تند به چپ حذف می‌شوند، و کشیدن انگشت به سمت راست حروف حذف شده را بازیابی می‌کند. تصحیح خودکار، طرح‌بندی‌های متعدد و سفارشی‌سازی (فونت، تم‌ها و فرهنگ لغت شخصی) نیز پشتیبانی می‌شوند.

مانند Gboard و SwiftKey، Typewise نیز سبک نوشتن شما را می آموزد تا کلمات شخصی سازی شده را به شما پیشنهاد دهد. تنها نقطه ضعف این است که برخی از ویژگی‌ها به پرداخت هزینه نسخه Pro برنامه نیاز دارند.

دانلود: Typewise (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

5. Ginger Keyboard

Ginger گزینه پنجم بهترین کیبوردهای اندروید, یک کیبورد غیر بومی است که مانند Grammarly به بررسی گرامر خود می‌بالد. چیدمان کیبورد استانداردی است که قبلاً با آن آشنا هستید. Ginger از زبان‌های مختلف، اندازه‌های صفحه‌کلید سفارشی، ژست‌ها و ورودی تایپ سرخورده پشتیبانی می‌کند. دارای پشتیبانی از بررسی املا و دستور زبان و بازنویسی جمله، مشابه Grammarly.

همانطور که از هر صفحه کلید قوی اندرویدی انتظار دارید، Ginger شامل تصحیح خودکار، پیشنهادات شکلک، ایموجی‌ها، GIF، برچسب‌ها و تم‌های زیادی است. زنجبیل تم های مختلفی دارد، اما چیدمان آن ثابت است.

دانلود:  Ginger (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

6. Kika Keyboard

Kika که گزینه ششم بهترین کیبوردهای اندروید است همه چیز در مورد سفارشی سازی است. اگر به یک کیبورد  اندرویدی کاربردی نیاز دارید که امکان سفارشی‌سازی را فراهم می‌کند، مسلماً این بهترین گزینه است. گزینه های زیادی برای سفارشی کردن کیبورد از تصویر پس زمینه به متن و صدا وجود دارد.

گالری تم حاوی بسیاری از تصاویر پس‌زمینه است که برای جستجوی آسان دسته‌بندی شده‌اند، مانند میوه‌ها، انیمه‌ها، سه بعدی، نئون، فیلم‌ها و موارد دیگر که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند. فقط در صورتی که به چیزی سفارشی نیاز دارید باید چرخ را دوباره اختراع کنید زیرا این برنامه انواع تم های آماده را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید.

جدا از تمرکز بر زیبایی شناسی، Kika شامل تصحیح خودکار، ورودی صدا، تایپ حرکتی، پیش بینی های هوشمند، ایموجی های داخلی، برچسب ها و طیف گسترده ای از زبان ها است.

دانلود: Kika Keyboard  (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

7. Big Font Keyboard

Big Font Keyboard که گزینه نهایی بهترین کیبوردهای اندروید است به طور خاص برای سالمندان ساخته شده است. به این ترتیب، عمدتاً حول محور دسترسی به تایپ برای سالمندان است و به شما امکان می دهد اندازه و فونت کیبورد را بزرگ کنید. این برنامه با این امکان پیش می رود که اندازه متن را در دستگاه اندروید خود بزرگ کنید.

به طور کلی، به عنوان یک کیبورد فونت بزرگ فاقد تمام ویژگی هایی است که در سایر برنامه های کیبورد پیدا می کنید. برای مثال، هیچ تصحیح خودکار وجود ندارد، بنابراین مهارت‌های گرامری شما باید قوی باشد. پیشنهادهای کلمه نیز در دسترس نیستند، اما شکلک‌ها، شکلک‌ها و کائوموجی دریافت می‌کنید. با این حال، اگر می‌خواهید دستگاه اندرویدی خود را برای سالمندان مناسب کنید، ما آن را توصیه می‌کنیم.

دانلود: Big Font Keyboard (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

انتخاب بهترین ;کیبورد اندروید برای نیازهای شما

ما هفت مورد از کیبوردهای اندرویدی مورد علاقه خود را که هر کدام دارای عملکرد منحصربه‌ فردی هستند، برجسته کرده‌ایم. Gboard در صدر فهرست ما قرار دارد، اما ممکن است بسته به نیازها و ترجیحات خود گزینه های دیگری را ترجیح دهید.

برای برخی، Big Font به دلیل تمرکز مناسب برای سالمندان، یا Kika به دلیل زیبایی‌شناسی، ممکن است بهترین باشد. از آنجایی که هیچ گزینه خاصی برای همه وجود ندارد، بهترین راه این است که گزینه های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

منبع: MAKEUSEOF.COM