چرا شارژ کردن گوشی در شب اشتباه است

شارژ کردن گوشی در شب

چرا شارژ کردن گوشی در شب اشتباه است. کاردهی عمر باتری چگونه تعیین می شود, چرا باتری لیتیوم-یون قابل شارژ کاهش می یابد و به چه علت شارژ کردن گوشی در شب توصیه نمی شود و موارد دیگری در مورد شارژ باتری گوشی هوشمند.

چرا شارژ کردن گوشی در شب اشتباه است

شارژ گوشی هوشمند در طول شب می تواند به باتری آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد. در این مقاله همه آنچه را که در مورد شارژ کردن گوشی در شب باید بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم.

شارژ کردن گوشی در شب

چگونه شارژ باتری را با اجتناب از شارژ گوشی در شب افزایش دهید؟ ممکن است فکر کنید شارژ کردن آن در هنگام خواب برای رسیدن به 100 درصد به طور منظم مفید است، اما در واقع به باتری شما آسیب می رساند و عمر آن را کاهش می دهد.

در اینجا حقیقتی در مورد نگهداری باتری گوشی های هوشمند وجود دارد – و اینکه چرا شارژ کردن گوشی در شب توصیه نمی شود.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد شارژ بی سیم چگونه کار می کند و چطور با آن گوشی را شارژ کنیم و راهنمای خرید بهترین شارژرهای دیواری 2021 را مشاهده کنید.

کاردهی عمر باتری چگونه تعیین می شود؟

شما می خواهید فناوری گوشی شما, تا حد امکان قابل استفاده باشد. استفاده حداکثری از باتری به طور فزاینده ای مهم است زیرا اکثر مردم با تعویض باتری پیش فرض ناراحت مشکل دارند.

شارژ کردن گوشی در شب

باتری های قابل شارژ به تدریج ظرفیت خود را از دست می دهند (حتی اگر از آنها استفاده نکنید). پس از اولین سال استفاده منظم متوجه کاهش ظرفیت خواهید شد. برای بسیاری، گذراندن یک روز کامل با یک بار شارژ بیش از دو سال غیرممکن است.

سازندگان, طول عمر گوشی های هوشمند را از طریق «چرخه های شارژ باتری» مشخص می کنند. چرخه شارژ به عنوان شارژ باتری از 0 تا 100 درصد و سپس تخلیه مجدد به 0 درصد تعریف می شود. تعداد چرخه های شارژ مورد انتظار به شما نشان می دهد که باتری, چند چرخه کامل را می تواند قبل از اینکه به طور محسوسی ظرفیت خود را از دست بدهد تحمل کند.

باتری‌های لیتیوم یونی (Li-Ion) در بیشتر تکنولوژی های قابل شارژ استفاده می‌شوند. می‌توانید نوعی باتری لیتیوم یونی را در گوشی‌های هوشمند، بخارساز ها، لپ‌ تاپ‌ ها، Teslas و حتی اره‌های برقی پیدا کنید.

محبوب ترین باتری لیتیوم یونی 18650 است. این باتری می تواند بین 300 تا 500 چرخه شارژ کامل طول بکشد تا اینکه به حدود 75 درصد ظرفیت کاهش یابد. این زمانی است که مشکلات بزرگتری بروز می کنند.

چرا باتری لیتیوم-یون قابل شارژ کاهش می یابد؟

گوشی های هوشمند و تبلت‌ ها از نوعی باتری لیتیوم یونی به نام پلیمر لیتیوم-یونی (Li-Poly) استفاده می‌کنند. این نسخه ایمن تر، کوچکتر است و سریعتر شارژ می شود. در غیر این صورت، همان قوانین طول عمر برای Li-Poly مانند هر باتری Li-Ion اعمال می شود.

وقتی باتری شما به طور منظم از 80 درصد گذشته باشد و اجازه دهید به زیر 20 درصد کاهش یابد، سریع‌ تر کاهش پیدا می کند. دستگاه شما با 50 درصد شارژ بهترین عملکرد را دارد.

از انجام کارهایی مانند شارژ کردن گوشی در شب که به کاهش عمر باتری کمک می کنند اجتناب کنید. شارژها و دشارژهای جزئی که تا 100 درصد ترکیب می شوند به عنوان یک چرخه کامل به حساب می آیند. با شارژ و دشارژ جزئی بین 20 تا 80 درصد، می توانید 1000 سیکل کامل یا بیشتر را قبل از کاهش محسوس ظرفیت داشته باشید. این تقریباً سه سال شارژ روزانه است.

چرا این اتفاق می افتد؟ این به دلیل عملکرد واقعی باتری شما است. این باتری ها از یک لایه اکسید لیتیوم کبالت و یک لایه گرافیت ساخته شده اند. یون های لیتیوم از گرافیت به اکسید لیتیوم کبالت حرکت می کنند تا انرژی آزاد کنند. شارژ کردن باتری، این یون ها را به لایه گرافیت برمی گرداند.

به همین دلیل است که هر یک از این دو به باتری آسیب می زند: شما یکپارچگی سلول را به خطر می اندازید زیرا پر کردن بیش از حد یک لایه با لیتیوم مقاومت داخلی را افزایش می دهد.

چگونه از باتری گوشی خود مراقبت کنیم؟

بنابراین, چگونه با اجتناب از شارژ کردن گوشی در شب از باتری دستگاه خود مراقبت می کنید؟ ممکن است در هنگام شارژ کردن گوشی در شب عادت های بدی مانند وصل کردن آن در هنگام خواب داشته باشید. خوشبختانه اصلاح این شیوه ها زمان و تلاش زیادی نمی خواهد.

به چه علت شارژ کردن گوشی در شب توصیه نمی شود ؟

وقتی به رختخواب می روید گوشی خود را از برق بکشید و بعد از بیدار شدن آن را شارژ کنید و انجام این کار از شارژ کردن گوشی در شب جلوگیری می کند. می توانید در طول برنامه صبحگاهی، زمانی که سر کار هستید یا در حال تماشای تلویزیون در عصر هستید این کار را انجام دهید.

ممکن است یک ساعت طول بکشد تا دستگاه شما شارژ شود، اما شارژ کردن گوشی در شب به این معنی است که برای مدت زمان بیشتری به شارژر متصل است.

نه، باتری گوشی شما نمی تواند بیش از حد شارژ شود. سازندگان برای جلوگیری از این امر تدابیری را در نظر گرفته اند. با این حال، هنگامی که گوشی خود را تا 100 درصد شارژ می‌کنید، «شارژ کاهشی» اضافه می‌شود، یعنی انرژی اضافی کافی برای جبران آنچه دستگاه شما به‌طور پیش‌ فرض استفاده می‌کند. با شارژ کردن گوشی در شب و 100 درصد کردن و وصل نگه داشتن آن، باتری خود را بیش از حد مصرف می کنید و آن را مجبور می کنید در مواقعی که نیاز ندارد انرژی مصرف کند .

این علاوه بر این واقعیت است که اگر شارژ کردن گوشی را در شب انجام دهید، مطمئناً از 80 درصد شارژ توصیه شده بالاتر خواهید رفت.

شارژ کردن گوشی در شب همچنین می تواند منجر به افزایش دما شود که به طور طبیعی باتری شما را ضعیف می کند. همچنین در موارد شدید می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر گوشی خود را زیر بالش خود نگه دارید.

اگر می توانید به هیچ وجه برای شارژ کردن گوشی در شب, گوشی خود را زیر بالش خود رها نکنید. کمبود جریان هوا نه تنها به معنای آسیب احتمالی باتری شماست، بلکه خطر آتش سوزی را نیز افزایش می دهد.

باید از قرار دادن گوشی خود در معرض هر گونه چیزی که منجربه افزایش دمای آن شود اجتناب کنید. دمای کمتر از 32 فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) و بالاتر از 158 فارنهایت (70 درجه سانتیگراد) باتری لیتیوم یونی شما را سریعتر خراب می کند. مراقب باشید زمانیکه گوشی در کنارتان است در زیر آفتاب خود را گرم نکنید و همچنین در روزهای سرد و گرم  آن را در ماشین خود رها نکنید.

 آیا می توان در حین شارژ شدن گوشی از اپلیکیشن ها استفاده کرد؟

در حین شارژ شدن از دستگاه خود برای انجام فعالیت های با شدت بالا استفاده نکنید. در واقع، بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند. با این وجود، انجام منظم این کار می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.

این با اورکلاک کردن CPU کامپیوتر شما قابل مقایسه است. تأثیر اجرای همزمان برنامه های زیاد را در نظر بگیرید: داغ می شود و به درستی کار نمی کند. انجام این کار نیز به “شارژ کاهشی” اضافه می کند.

ممکن است تماشای ویدیو های یوتیوب یا رسیدن به سطح بعدی در بازی مورد علاقه خود در حالی که به برق وصل است وسوسه انگیز باشد، اما ارزش آن را ندارد که روی باتری شما تأثیر منفی بگذارد.

البته این بستگی به مدت زمانی دارد که قصد دارید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. برخی از کاربران دستگاه ها را فقط تا زمانی که قراردادشان تمدید شود نگه می دارند، اغلب هر دو تا سه سال یکبار. استفاده منظم از برنامه ها در حین شارژ کردن، سرعت گوشی شما را در سال دوم به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اگر می خواهید گوشی خود را برای مدت طولانی نگه دارید، از برنامه ها در هنگام شارژ استفاده نکنید.

با این وجود، بررسی پیام‌ ها یا ایمیل‌ های شما باید خوب باشد. فقط کاری که انرژی زیادی می گیرد را انجام ندهید.

آیا شارژ گوشی شما تا 80 درصد متوقف می شود؟

شرکت ها به ندرت به شما اجازه می دهند که از ظرفیت کامل باتری های خود به طور کامل استفاده کنید. احمقانه است که یون های لیتیوم را در یک لایه به شدت تخلیه کنیم. با این وجود، وقتی صفحه نمایش شما به ظرفیت کامل مجاز رسید، همچنان 100 درصد می خواند.

برای اینکه دستگاه خود را بیش از 80 درصد توصیه شده شارژ نکنید، یک روش مطمئن وجود دارد: مراقب آن باشید و از شارژ کردن گوشی در شب جلوگیری کنید.

ایده آل نیست، اینطور است؟ با این حال، می‌توانید از برخی نرم‌ افزارها برای کمک به تغییر عادت شارژ خود استفاده کنید.

برای Android، Accubattery نکاتی را برای بهبود باتری نشان می‌دهد و به شما امکان می‌ دهد هشدارهای درصد ظرفیت را تنظیم کنید. گزینه های کمتری برای iOS وجود دارد، اما حداقل می توانید از اپلیکیشن FruitJuice برای افزایش عمر مک خود استفاده کنید.

برخی از لپ‌ تاپ‌ ها دارای تنظیمات بایوس هستند که به شما امکان می‌دهد حداکثر درصد شارژ باتری را پیکربندی کنید. به عنوان مثال، Lenovo با نرم افزار Lenovo Energy Management این کار را برای ویندوز آسان می کند. این اپلیکیشن را نصب کنید و گزینه Optimize for Battery Lifespan را انتخاب کنید تا باتری لپ تاپ شما با 80 درصد شارژ متوقف شود.

چگونه مصرف باتری دستگاه خود را کاهش دهید

شارژ کردن گوشی در شب

علاوه بر تماشای دما و درصد شارژ دستگاه خود، می‌توانید با کاهش تعداد دفعات شارژ آن، عمر باتری را بیشتر افزایش دهید. شارژ کمتر به معنای چرخه های کمتر است که منجر به عمر طولانی تر دستگاه شما می شود.

کاهش زمان وقفه صفحه نمایش و کم کردن تنظیمات روشنایی بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

علاوه بر این، اکثر گوشی های هوشمند و برخی از لپ تاپ ها دارای گزینه صرفه جویی در باتری هستند. این موارد به ندرت بر تجربه شما از دستگاه تأثیر منفی می گذارد. از جمله این موارد می‌توان به Screen Time در iOS اشاره کرد که می‌تواند برنامه زمان‌ بندی توقف و محدودیت‌ های برنامه را برای تشویق عادات بهتر به شما بدهد.

برخلاف تصور، اتصال به بلوتوث و وای فای انرژی زیادی از باتری مصرف نمی کند.

با این حال، غیرفعال کردن GPS و دیتای گوشی می تواند تخلیه را به میزان قابل توجهی در اکثر دستگاه ها کاهش دهد.

چگونه باتری گوشی هوشمند خود را ذخیره کنیم

اگر  قصد ندارید برای مدت طولانی از دستگاه خود استفاده کنید، همچنان باید مراقب باتری های خود باشید و از شارژ کردن گوشی در شب اجتناب کنید..

این بدان معنی است که آنها را در معرض چیزهایی که منجر به کاهش عمر باتری می شود در ذخیره سازی قرار ندهید. در جای خنک‌تر نگهداری کنید: باتری‌ ها می‌توانند با محیط‌ های کمی سردتر بهتر از محیط‌ های گرم‌ تر کنار بیایند. اگر این امکان وجود ندارد، آنها را در دمای اتاق نگه دارید.

قبل از ذخیره گوشی هوشمند خود نیز آن را تا 100 درصد شارژ نکنید. به یاد داشته باشید که 50 درصد بهینه است، اما تخلیه آن بین 40 تا 60 درصد خوب است.

فشار برای ادامه به روز رسانی دستگاه های ما تأثیر واقعی بر محیط زیست دارد. با استفاده طولانی تر از فناوری خود، به نجات سیاره زمین نیز کمک می کنید.

چگونه طول عمر باتری خود را افزایش دهیم

بنابراین, چگونه می توانید عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهید؟ در اینجا چند نکته ساده وجود دارد.

1. از شارژ جزئی استفاده کنید تا باتری خود را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.

2. با اجتناب از شارژ کردن گوشی در شب، مدت زمانی که باتری خود را 100 درصد نگه می دارید، کاهش دهید. این زمانی است که باتری سریعتر از بین می رود. دستگاه خود را در دمای اتاق نگه دارید، بنابراین از دمای شدید جلوگیری کنید.

3. با خاموش کردن سرویس های غیر ضروری، تخلیه باتری دستگاه خود را کاهش دهید.

4. برای استفاده طولانی تر از هر بار شارژ، از محافظ باتری استفاده کنید.

در کوتاه مدت، ممکن است تفاوت زیادی را متوجه نشوید. اما وقتی گوشی شما پس از یک سال همچنان با یک بار شارژ یک روز کامل کاردهی داشته باشد، خوشحال خواهید شد.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید