صفحه نمایش pOLED چیست؟

آیا باید با گوشی هوشمند بعدی خود به صفحه نمایش pOLED ارتقا دهید؟ صفحه نمایش pOLED چیست و چگونه تجربه گوشی هوشمند شما را بهبود می بخشد؟

صفحه نمایش pOLED چیست؟

صفحه نمایش POELD چیست؟

آیا اینکه صفحه نمایش در برخی از تلفن ها بسیار عالی است شگفت انگیز نیست؟ یکی از این نمایشگرها ممکن است به این دلیل باشد که از فناوری صفحه نمایش فانتزی “pOLED” استفاده می کند. صفحه‌نمایش‌های pOLED رنگ‌ ها را برجسته می‌کنند و تصاویر را واضح می‌کنند و نمایشگر گوشی شما را به سطح بالاتری می‌برد.

بیشتر بخوانید: LCD یا AMOLED ؟ نحوه تشخیص نوع صفحه نمایش گوشی

اما pOLED چیست و چگونه بازی صفحه نمایش گوشی شما را افزایش می دهد؟

صفحه نمایش POLED چیست؟

pOLED مخفف OLED پلاستیکی است، و این در حالی است که OLED خود به معنای دیود ساطع نور ارگانیک است . به زبان ساده، صفحه‌نمایش‌های OLED دارای پیکسل‌هایی هستند که از مواد آلی ساخته شده‌اند که می‌توانند به طور مستقل و بدون نور پس‌زمینه روشن شوند. قسمت “پلاستیک” به زیرلایه یا لایه پایه مورد استفاده در نمایشگرهای POLED اشاره دارد.

به جای شیشه، pOLED از پلاستیک نازک و انعطاف پذیر به عنوان پایه استفاده می کند. این بستر پلاستیکی می تواند خم شود و تا شود. به همین دلیل است که به pOLED صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر نیز می گویند. این اجازه می دهد تا صفحه نمایش ها به روش های جالبی خم شوند، مانند آن دسته از نمایشگرهای لبه ای که در کناره های تلفن قرار می گیرند.

پایه پلاستیکی صفحه نمایش را نازک تر و سبک تر از OLED های شیشه ای سنتی می کند. اما علاوه بر خم بودن، نمایشگرهای pOLED کیفیت تصویر مشابهی را ارائه می دهند که باعث محبوبیت OLED می شود. این پیکسل های ارگانیک رنگ های پر جنب و جوش، سیاهی عمیق و کنتراست عالیی را تولید می کنند.

5 ویژگی صفحه نمایش pOLED

بسیار خب، ما اصول اولیه خرابی pOLED را داریم. حال بیایید ببینیم چرا این نمایشگرهای پلاستیکی برای گوشی‌ های هوشمند بسیار عالی هستند و چه ویژگی‌هایی را به همراه دارند.

1. انعطاف پذیری

یکی از جالب ترین چیزها در مورد pOLED انعطاف پذیر بودن آن است! این لایه پایه پلاستیکی نازک به سازندگان اجازه می دهد تا این صفحه نمایش ها را به روش های واقعا جالبی خم کنند. برخی از تلفن ها مانند Motorola Razr 40 Ultra و Motorola Edge 30 Fusion دارای صفحه نمایش pOLED هستند که در اطراف لبه های دستگاه خمیده می شوند. ظاهری براق و بدون درز به آنها می دهد.

قدرت فوق‌العاده‌ی نمایشگرهای pOLED فقط به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود – این فناوری در ساعت‌های هوشمند مانند LG G Watch R W110 نیز یافت می‌شود .

2. دوام

پس از انعطاف‌پذیری، نمایشگرهای pOLED عموماً دوام بیشتری نسبت به صفحه‌نمایش‌های معمولی دارند. به یاد داشته باشید که اکثر صفحه نمایش های گوشی از شیشه ساخته شده اند که همانطور که همه می دانیم شکننده است.

اما POLED به جای شیشه از پلاستیک استفاده می کند که بهتر در برابر افتادن و لرزش بدون شکستن مقاومت می کند.

بنابراین، هر زمان که تلفن خود را رها کردید، دیگر ترسی ندارید. pOLED می تواند ضربه را کنترل کند!

3. کاهش حاشیه

قاب ها همان حاشیه های ضخیم و زشت اطراف صفحه نمایش هستند. هیچ کس حاشیه ها را دوست ندارد، زیرا آنها ناحیه نمایشگر را کوچکتر می کنند!

با صفحه نمایش‌های pOLED، سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند این حاشیه‌ها را کوچک کرده و صفحه نمایش را به حداکثر برسانند. بدون بزرگتر کردن گوشی، ناحیه نمایش قابل استفاده بیشتری را دریافت خواهید کرد.

و بدیهی است که حاشیه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود گوشی شیک‌تر به نظر برسد.

4. بهره وری انرژی

همه ما درد تمام شدن باتری وشارژ قبل از اتمام روز را می دانیم. خوب، صفحه نمایش‌های pOLED نسبت به نمایشگرهای معمولی انرژی کمتری مصرف می‌کنند که به معنای عمر باتری بهتر برای شماست.

مواد ارگانیک فانتزی در پیکسل های OLED نور خود را تولید می کنند. بنابراین صفحه نمایش های POLED مانند LCD ها به نور پس زمینه جداگانه نیاز ندارند. یک جزء کم مصرف باعث نمایشگرهای کارآمدتر می شود.

و هنگام نمایش تصاویر سیاه یا تاریک، پیکسل های pOLED به طور کامل خاموش می شوند! این با LCD متفاوت است، جایی که نور پس‌ زمینه حتی برای پیکسل‌های سیاه روشن می‌ماند.

بنابراین اگر از خاموش شدن گوشی خود در ظهر خسته شده اید، یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش pOLED می تواند باتری شما را نجات دهد. بهره وری انرژی به افزایش عمر باتری کمک می کند تا بتوانید مدت زمان بیشتری روشن بمانید.

5. مقرون به صرفه

همه ما به قیمت گوشی های جدید اهمیت می دهیم. فن آوری فانتزی جالب است و همه چیز، اما باید مقرون به صرفه باشد!

خبر خوب این است که تولید صفحه نمایش های pOLED نسبت به سایر فناوری های نمایشگر سطح بالا ارزان تر است. میپرسی چطور؟ خوب، آن بستر پلاستیکی ارزان تر از شیشه است. و نمایشگرهای pOLED به طور کلی به اجزای کمتری نیاز دارند زیرا نیازی به نور پس زمینه یا لایه لمسی نیست!

این صرفه جویی در هزینه به این معنی است که سازندگان گوشی می توانند صفحه نمایش های pOLED با کیفیت بالا را بدون افزایش بیش از حد قیمت ارائه دهند. البته، برندها هنوز هم برای گوشی‌های pOLED هزینه بالایی می‌گیرند. اما با گذشت زمان، همانطور که فناوری به بلوغ می رسد، انتظار داریم هزینه ها حتی بیشتر کاهش یابد.

بنابراین، در حالی که گوشی های با صفحه نمایش pOLED همچنان دارای برچسب قیمتی هستند، تولید خود فناوری ارزان است.

2 دلیل برای اینکه چرا نباید صفحه نمایش pOLED را انتخاب کنید

بدون شک، نمایشگرهای pOLED مزایای خوبی دارند. اما قبل از انتخاب نمایشگر گوشی، نگاهی به دو روی سکه کمک می کند. چند ایراد ممکن است باعث شود دوبار در مورد گوشی های هوشمند با صفحه نمایش pOLED فکر کنید.

1. مستعد خراشیدگی

خراش روی صفحه گوشی بسیار ما را عصبانی می کند! حتی خراش های کوچکی که به سختی می‌توانید آنها را ببینید. بنابراین در حالی که نمایشگرهای pOLED انعطاف پذیر و بادوام هستند، اما کاملاً ضد خش نیستند.

آن لایه پایه پلاستیکی همچنان می تواند به مرور زمان خراشیده شود، به خصوص از چیزهای زبر در جیب یا کیف شما. چیزهای زبر و کلید دشمنان فانی پلاستیک هستند. می توانید یک محافظ صفحه نمایش را روی آن بزنید تا آن پلاستیک بکر بماند . اما محافظ ها هزینه دارند، حساسیت صفحه نمایش را کاهش می دهند و چیز دیگری هستند که باید آنها را پیگیری کرد.

بنابراین اگر سال‌ ها سالم نگه داشتن صفحه‌ نمایش گوشی و بدون خط و خش بسیار مهم است، صفحه نمایش pOLED می‌تواند در دراز شما را ناامید کند.

2. Burn-In

سوختگی یک مشکل در تمام صفحه‌های OLED است، نه فقط pOLED. اما خوب است که آگاه باشید.

Burn-in زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر ثابت برای مدت طولانی نمایش داده شود و یک سایه دائمی روی صفحه باقی بماند. برخی از پیکسل‌های OLED سریع‌تر از سایر پیکسل‌ها فرسوده می‌شوند اگر دائماً یک رنگ را نمایش دهند. اگر در تمام طول روز پیامک ارسال کنید، حتی اثر صفحه‌کلید می‌تواند سوخته شود.

خوشبختانه، سازندگان تلفن در به حداقل رساندن سوختن در OLED های مدرن بهتر شده اند و ویژگی هایی مانند تغییر پیکسل به کاهش این مشکل کمک می کند. اما کاربران سنگین ممکن است همچنان به مرور زمان متوجه بقایای آن شوند. به محض اینکه اتفاق بیفتد، نمی توان آن را واگرد کرد.

بنابراین اگر می‌دانید که المان‌های استاتیک زیادی روی صفحه نمایش خواهید داشت، احتمالاً با نمایشگر OLED یا pOLED، سوختن در درازمدت بیشتر خواهد بود.

کدام گوشی‌های هوشمند در حال حاضر از نمایشگرهای pOLED استفاده می‌کنند؟

در حالی که ما به دو نمونه عالی از گوشی‌هایی که از صفحه‌نمایش pOLED استفاده می‌کنند (Motorola Razr 40 Ultra و Motorola Edge 30 Fusion 5G) اشاره کردیم، فکر کردیم خوب است که گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

  • Google Pixel 2 XL
  • نوکیا 9 پیور ویو
  • ال جی وی 30
  • موتورولا ریزر 5G،
  • LG Wing 5G

در حالی که این لیست کامل نیست، گوشی های هوشمند دیگری در بازار موجود هستند که دارای صفحه نمایش POLED هستند.

صفحه نمایش POLED را از دست ندهید

صفحه‌نمایش‌های pOLED با ماهیت انعطاف‌پذیر و جلوه‌های بصری پر جنب و جوش، تجربه‌ای منحصر به فرد و همه‌جانبه را ارائه می‌دهند. طرح‌های منحنی یا تاشو که با فناوری pOLED امکان‌پذیر شده است، توجه مصرف‌کنندگان را به دنبال عوامل نوآورانه به خود جلب کرده است.

با این حال، آنها بازخورد ضعیفی دریافت کرده اند زیرا صفحه های پلاستیکی در مقایسه با صفحه نمایش های شیشه ای مستعد خراش هستند. آنها می توانند خیلی سریع از نظر بصری غیر جذاب شوند. این سوال در مورد دوام طولانی مدت و کیفیت نمایش صفحه نمایش های pOLED ایجاد می کند. اما انتخاب کاملاً به آنچه شما ترجیح می دهید بستگی دارد.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید