چرا راه اندازی مجدد گوشی هوشمند بیشتر مشکلات را برطرف می کند؟

راه اندازی مجدد گوشی

چرا راه اندازی مجدد گوشی هوشمند بیشتر مشکلات را برطرف می کند؟ چه دلایلی باعث می شد تا بیشتر مشکلات گوشی هوشمند با راه اندازی مجدد حل شود .

چرا راه اندازی مجدد گوشی هوشمند بیشتر مشکلات را برطرف می کند؟

خاموش و روشن کردن مجدد گوشی واقعاً می تواند راهکار خوبی باشد.

راه اندازی مجدد گوشی

هر زمان که به کسی می گویید که با گوشی یا هر فناوری دیگری مشکل دارید، اولین سوالی که احتمالاً از او می پرسند این است: “آیا سعی کرده اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟” این سوال می تواند تحریک کننده به نظر برسد، زیرا توصیه بسیار کلی است. اما آیا حقیقتی در این راه حل سریع ادعا شده وجود دارد یا چیزی بیش از دانش فنی نیست؟

وقتی گوش خود را خاموش می کنید چه اتفاقی می افتد؟

راه اندازی مجدد گوشی

خاموش کردن گوشی کار بزرگی نیست، اما یک چیز کلیدی در این فرآیند اتفاق می افتد. بیایید در مورد رم صحبت کنیم.

رم (حافظه دسترسی تصادفی) داده ها را در کوتاه مدت و در زمانی که پردازنده گوشی به آن نیاز دارد ذخیره می کند. همچنین رم را در بسیاری از دستگاه‌های دیگر از جمله تبلت، کامپیوتر شخصی، لپ‌ تاپ و کنسول‌ های بازی مشاهده خواهید کرد. داده های ذخیره شده در رم شما برای انجام انواع کارها در هر برنامه ای که از آخرین باری که گوشی خود را روشن کرده اید استفاده می شود.

اگر می‌خواهید به یک صفحه وب یا برنامه دسترسی داشته باشید، این کار را می‌توان به سرعت با استفاده از رم انجام داد، زیرا داده‌های مربوطه را در اختیار دستگاه شما قرار می‌دهد که در انتظار حرکت بعدی شما ذخیره شده است. گوشی های هوشمند امروزی دارای رم بین 6 تا 12 گیگابایت هستند. با این حال، در حالی که بیشتر مردم به 6-8 گیگابایت بیشتر نیاز ندارند، مواردی وجود دارد که ممکن است به فضای اضافی نیاز داشته باشید (و اگر گوشی هوشمند در حد بودجه شما باشد، داشتن بیشتر ضرری ندارد!).

این نسبت به ظرفیت ذخیره سازی طولانی مدت گوشی شما زیاد به نظر نمی رسد، اما به خاطر داشته باشید که برای مدت طولانی به داده های رم خود نیاز نخواهید داشت.

به همین دلیل، هر زمان که گوشی شما راه اندازی مجدد شود، رم شما از تمام داده های خود پاک می شود. علاوه بر راه اندازی مجدد گوشی، راه های دیگری نیز برای پاک کردن رم وجود دارد، اما راه اندازی مجدد گوشی هوشمند به طور کلی ساده ترین و راحت ترین روش است. بعلاوه، راه اندازی مجدد گوشی مزایای بسیار خوبی دارد.

به چه علت خاموش کردن گوشی بسیاری از مشکلات را حل می کند؟

راه اندازی مجدد گوشی

وقتی از رم شما با داده های غیرضروری نسخه پشتیبان تهیه می شود، عملکرد کلی گوشی شما می تواند به میزان قابل توجهی کند شود. بارگیری برنامه‌ها و فایل‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است احساس کنید گوشی شما در سال‌ های آینده روشن می‌شود. حتی اگر پس از استفاده به صورت دستی برنامه های خود را ببندید، ممکن است داده های باقی مانده همچنان در رم باقی بماند. خاموش کردن گوشی به طور کامل برق رم را از بین می برد و به طور کامل آن را پاک می کند.

هرچه فضای رم شما بیشتر باشد، گوشی شما سریعتر به دستورات واکنش نشان می دهد. بنابراین، راه‌اندازی مجدد گوشی هنگامی که متوجه کاهش کیفیت عملکرد می‌شوید می‌تواند یک راه حل سریع باشد. با این حال، این یک راه حل تضمین شده نیست. تمام شدن حافظه رم یکی از دلایل رایج کندی عملکرد گوشی هوشمند است اما تنها مقصر آن نیست. سیستم عامل های قدیمی، باتری های فرسوده یا حتی بدافزارها نیز می توانند عملکرد گوشی را کاهش دهند.

بنابراین، اگر راه اندازی مجدد گوشی به شما کمکی نمی کند، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد که باید آن را شناسایی کنید.

راه اندازی مجدد گوشی می تواند مشکلات کلی درون برنامه و مشکلات اتصال را نیز برطرف کند. به عنوان مثال، بگویید یک برنامه راه اندازی نمی شود. خاموش و روشن کردن مجدد گوشی ، داده های RAM را پاک می کند، به این معنی که داده های تکه تکه شده و قدیمی ذخیره شده در برنامه نیز پاک می شوند. این اغلب می تواند به رفع مشکلات ساده برنامه کمک کند.

ممکن است سعی کرده باشید حالت هواپیما را برای به دست آوردن مجدد اتصال وای فای یا شبکه تلفن همراه فعال کنید، که گاهی اوقات کار می کند. همین امر در مورد راه اندازی مجدد کامل نیز صدق می کند. هنگامی که گوشی خود را راه اندازی مجدد می کنید، اتصال مجدد با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه شما اجباری می شود. علاوه بر این، شما این شانس را دارید که به طور خودکار دوباره به شبکه وای فای خود متصل شوید (اگر اتصال خودکار را در تنظیمات انتخاب کرده باشید).

باز هم، راه اندازی مجدد گوشی راه حل تضمینی برای مشکلات درون برنامه ای یا اتصال نیست. ممکن است مشکلی در شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید (مانند اتصال ناسازگار) یا برنامه ای که استفاده می کنید (مانند نرم افزار قدیمی) وجود داشته باشد. از طرف دیگر، مشکلات مربوط به سخت افزار گوشی شما ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد.

راه اندازی مجدد گوشی تنها یک راه حل روایتی نیست

ممکن است به نظر برسد که راه اندازی مجدد گوشی یک توصیه قدیمی برای رفع مشکلات است. با این همه، همه مایلند تصور کنند که این یک راه حل سریع است. اما در واقعیت، این گاهی اوقات می تواند درست باشد. با راه اندازی مجدد گوشی خود، می توانید تعدادی از مشکلات را برطرف کنید (اگرچه راه حل جهانی نیست). بنابراین اگر با مشکلاتی در عملکرد، اتصال یا موارد مشابه مواجه هستید، یک راه‌اندازی مجدد سریع را امتحان کنید تا ببینید کمکی می‌کند یا خیر.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید