نقد و بررسی گوشی ویوو X80 پرو , مشخصات فنی و قیمت

بررسی گوشی ویوو X80 پرو

نقد و بررسی گوشی ویوو X80 پرو , بررسی مشخصات فنی, قیمت, دوربین, طراحی, بدنه, و مشخصات کلی گوشی جدید ویوو, محصولی با بهترین دوربین ممکن در بین گوشی های هوشمند.

نقد و بررسی گوشی ویوو X80 پرو , مشخصات فنی و قیمت

مقدمه

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : ممکن است یک + از نام حذف شده باشد، اما این باعث نمی شود تا شما فکر کنید که این نکته منفی این گوشی است -گوشی ویوو X80 پرو جانشین خوبی برای X70 Pro+ است. در اصل، این دوربین گوشی نهایی این شرکت است و ما در حال دریافت پیشرفت‌ های سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری در بخش تصویربرداری هستیم.

البته X80 Pro یک پرچمدار همه جانبه است که امسال دارای یک چیپست رده بالا و یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و همچنین مقداری ظرفیت باتری اضافی است که همگی در بدنه ای خیره کننده به نظر می رسند. و بسیار مهمتر از اینکه پا را فراتر از گوشی X70 Pro+ که در حال حاضر به اروپا می رسد می گذارد.

vivo X80 Pro review

گوشی های ویوو به ندرت برای ما آسان هستند، زیرا اغلب بین نسخه‌های فروخته شده در چین و نسخه‌های موجود در بازارهای خارجی تفاوت‌ هایی وجود دارد – در اینجا نیز چنین است. لایه نرم افزاری اختصاصی بالای اندروید یکی از این لایه ها است (منشا در چین، Funtouch در جاهای دیگر)، اما امسال دو چیپ ست مختلف نیز وجود دارد – یکی Dimensity 9000، دیگری Snapdragon 8 Gen 1. مواد و رنگ های موجود خواهد بود. از منطقه ای به منطقه دیگر نیز متفاوت است. ما در حال بررسی یک نوع جهانی از X80 Pro با ترکیبی Snapdragon/Funtouch هستیم.

با این تمایز که امیدواریم برطرف شود، بیایید موارد جدید را تشریح کنیم. دوربین اصلی از سنسور انحصاری سامسونگ استفاده می‌کند، البته بر اساس سنسور آشنای 1/1.3 اینچی در نسل‌های قبلی. در عین حال، دوربین کوتاه‌تر از دو دوربین تله‌فوتو، یک گیمبال. در حال حاضر از پایداری اضافی رد شده است – شاید تله به هر حال استفاده بهتری از آن داشته باشد. دوربین پریسکوپ تثبیت شده 8 مگاپیکسلی مانند واحد سلفی 32 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی مانده است.

vivo X80 Pro review

به طور واقعی، صفحه نمایش OLED X80 Pro دارای وضوح QHD است و از نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز (اما حتی تا 1 هرتز) پشتیبانی می کند. همچنین به آرامی خمیده است، چه خوب و چه بد. یک پیشرفت جدید در زیر آن، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک عظیم است، همان چیزی که قبلاً در اوایل سال جاری در iQOO 9 Pro دیده بودیم (و دوست داشتیم). ما همچنین یک افزایش جزئی در ظرفیت باتری به 4700 میلی آمپر ساعت (از 4500 میلی آمپر ساعت) و افزایش توان شارژ به 80 وات (66 وات در مدل قدیمی) داریم.

و به نظر می رسد که حداقل تا آنجا که به specsheets مربوط می شود، همین است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی ویوو X80 پرو 28 میلیون تومان است.

بررسی مشخصات گوشی ویوو X80 در یک نگاه

بدنه: 164.6×75.3×9.1mm, 215g; جلو شیشه ای، پشت شیشه ای، قاب آلومینیومی؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.78 اینچ LTPO3 AMOLED، 1B رنگ، 120 هرتز، HDR10+، 1500 نیت (پیک)، وضوح 1440×3200 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 517ppi.

چیپست: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.40 GHz Cortex-A710 & 4×1.70 GHz Cortex-A510); Adreno 730.

حافظه: 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، Funtouch 12 (جهانی).

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.6، 1/1.3 اینچ، PDAF، لیزر AF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 48 مگاپیکسل، f/2.2، 114˚، 1/2.0 اینچ AF. تله فوتو: 12 مگاپیکسل، f/1.9، 50 میلی‌متر، 1/2.93 اینچ، 1.22 میکرومتر، دو پیکسل PDAF، زوم اپتیکال 2 برابر، گیمبال OIS؛ تله فوتو: 8 مگاپیکسل، f/3.4، 1/4.4 اینچ، 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS ، زوم اپتیکال 5 برابر.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.5، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/2.8 اینچ 0.8 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K، 4K@30/60fps، 1080p@30/60fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 4K@30fps، 1080p@30fps. باتری: 4700mAh; شارژ سریع 80 وات، 100% در 38 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ سریع بی سیم 50 وات، 100% در 50 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ معکوس.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (زیر صفحه نمایش، اولتراسونیک)؛ NFC؛ پورت مادون قرمز.

بررسی آنباکسینگ گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی آنباکسینگ گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که ارائه X80 پرو از سنت ایجاد شده توسط گوشی های premium vivo پیروی می کند. گوشی در یک جعبه بزرگ مربع شکل ساخته شده از مقوای بافت ضخیم وارد می شود. این یک سایه متفاوت از خاکستری-سرمه ای است که نامش سخت است – مدل های سال گذشته کمی بیشتر به سمت خاکستری متمایل شدند، این یکی آبی تر است. نشان آبی براق زایس همچنان همان رنگ آبی براق زایس است. بسته X80 Pro در حالی که از راه دور شبیه جعبه‌ های کوچک (و عمدتاً فاقد محتوا) سایر پرچم‌داران نیست، تقریباً یک سانتی‌متر از مدل‌ های سال گذشته باریک تر شده است، بنابراین این باید به لجستیک کمک کند.

vivo X80 Pro review

در داخل جعبه، گوشی به صورت رو به پایین در سمت چپ سینی قرار گرفته است، اما اکنون می‌توانید همه آن را ببینید – X70 Pro+ یک لایه مقوای دیگر در بالا با یک برش پنجره فقط برای جزیره دوربین داشت. این احتمال وجود ندارد که جزیره دوربین X80 پرو را از دست بدهید.

دو جعبه اضافی در زیر سینی لوازم جانبی را نگه می‌دارند و تعداد زیادی از آنها وجود دارد. یک شارژر 80 واتی نوید شارژ سریع را می دهد، که ما از آن استقبال می کنیم، اما ما در سال 2022 نسبت به اتصالات USB-A-to-C رضایت مند نیستیم. با این حال، ایربادهایی که درون جعبه قرار دارند ما را خوشنود می کنند.

قاب چرم مصنوعی با قطعات پلاستیکی ضخیم برای بالا و پایین گوشی (گوشه ها) نیز مورد استقبال قرار می گیرد. به احتمال زیاد محافظت زیادی برای خوشه دوربین ارائه نخواهد کرد، اما ایمن نگه داشتن آن و حفظ ظاهر زیبا غیرممکن به نظر می رسد. و تنها برای زیباتر جلوه دادن گوشی ویوو X80 پرو ساخته شده است.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی طراحی گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که آنها دقیقاً نامحسوس نبوده‌اند، اما X80 Pro به نوعی توانسته است حتی از X70 Pro+ در جزیره دوربین پیشی بگیرد. در تمام این مدت، vivo هنوز هم سطحی از محدودیت را در استایل خود حفظ می کند.

vivo X80 Pro review

بیشتر شخصیت یک گوشی مدرن در جزیره دوربین آن است و پسر، آیا X80 پرو شخصیت زیادی دارد. این چهار ماژول که تقریباً به‌طور بی‌ مشخصه پراکنده شده‌اند، آرایش مرتب موجود در X70 Pro+ را کنار می‌گذارند و سه تای آنها به همراه نشان اجباری Zeiss و پنجره AF لیزری اکنون به شکل دایره‌ای هستند.

پریسکوپ زیر آن دایره است، فلاش LED در سمت راست است و در اینجا خیلی مرتب نیست. بهتر است برخی از ملاحظات اجزای داخلی وجود داشته باشد که منجر به این ترتیب شود، برخلاف اینکه مهندسان مجبور باشند یک طرح داخلی را برای تطبیق با طرحی از این نوع تعیین کنند.

vivo X80 Pro review

خب, ممکن است جزیره دوربین کمی خشن به نظر برسد اما با دیدی متفاوت، می توان از استفاده کم از متن در جزیره دوربین، با فونت کوچک نیز استقبال کرد. و این واقعیت که این جزیره در حال حاضر بیشتر پهنای گوشی را در بر می گیرد، باعث می شود گوشی در هنگام قرار دادن روی میز بسیار پایدار باشد و یکی از ویژگی های X70 Pro+ نیست.

با این حال، ما معتقدیم که گوشی قدیمی‌ تر در طراحی دوربین خود دقیق‌ تر است – X80 پرو کاملاً متمرکز نیست.

vivo X80 Pro review

همچنان می‌توانید از مجموعه دوربین به‌ عنوان یک آینه استفاده کنید زیرا جزیره دوربین گوشی ویوو X80 پرو بزرگتر است و بهتر به عنوان آینه از آن می توان استفاده کرد.

vivo X80 Pro review

یکی دیگر از عناصر طراحی که حفظ شده است، طراحی پشتی براق این گوشی است که در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که طراحی مات است. ممکن است در داخل خانه یا عموماً در شرایط کم نور مات به نظر برسد، اما زمانیکه در معرض نور خورشید قرار می گیرد می درخشد.

vivo X80 Pro review

به عبارت کاربردی تر، پنل عقب (نوع شیشه ای بدون نام) تقریباً به همان اندازه لیز است، اما قاب همراه به این امر کمک می کند. با این حال، آن طراحی درخشان را پنهان می کند، و این یک طراحی عالی است. اینکه قاب پشتی گوشی اثر انگشت به خودش جذب نمی کند از ویژگی های خوب این گوشی است.

ما فقط در مورد این رنگ Cosmic Black صحبت کرده ایم، زیرا این تنها گزینه رنگ جهانی در X80 Pro خواهد بود. مدل چینی نیز با چرم گیاهی نارنجی یا سرامیک فیروزه‌ای ارائه می‌شود . نکته این است که رنگ مشکی زیبایی بسیار جذابی را ارائه می دهد، بنابراین ما از عدم انتخاب زیاد ناراحت نیستیم.

vivo X80 Pro review

در قسمت جلویی صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی OLED با علائم فیزیکی کلاسیک یک پرچمدار واقعی – کناره های خمیده، حاشیه های کوچک، بریدگی دوربین سلفی کوچک. این یک پنل کاملاً سطح بالا نیز هست، اما در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

vivo X80 Pro review

در حالی که در مورد ویژگی های فیزیکی، باید گفت که نمایشگر بزرگ به طور طبیعی در یک گوشی بزرگ عرضه می شود. X80 پرو با ابعاد 164.6×75.3×9.1 میلی‌ متر، دستگاهی با اندازه کامل است که هیچ آرزویی برای جمع و جور بودن ندارد. حتی یک میلی متر از گلکسی S22 اولترا بلندتر است، اگرچه غیرنوت مسلماً 2.6 میلی متر عریض تر است و این مقدار زیادی است. اما حتی در مقابل S22+، vivo بیش از 7 میلی متر بلندتر است. در همین حال، شیائومی 12 پرو اساساً همان ردپای vivo را دارد.

vivo X80 Pro review

X80 پرو نیز یکی از سنگین‌ ترین‌ های این کلاس است، اگرچه 215 گرم آن احتمالاً همان حسی را در جیب شما خواهد داشت که S22+ 195 گرمی دارد. تفاوت 1.5 میلی متری در ضخامت بین 9.1 میلی متر ویوو و گلکسی شیک 7.6 میلی متری تا حدودی توسط کناره های خمیده X80 Pro کاهش می یابد، اگرچه نمی تواند کاملاً شما را فریب دهد.

vivo X80 Pro review

آن ریل های آلومینیومی نازک در کناره ها ما را به یاد دورانی می اندازد که سامسونگ تماماً در مورد صفحه نمایش های خمیده بود. مسلماً، vivo چند سالی است که این طراحی را اتخاذ کرده است و آن را برای گوشی های خود نیز کار می کند.

یک شیار کم عمق در سمت راست، محل قرارگیری دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا است و هر دو به طرز قابل توجهی بی‌صدا و در عین حال با عملکرد کلیک رضایت‌ بخش عمل می‌کنند.

vivo X80 Pro review

قسمت بالایی دارای نوار پلاستیکی براقی است، که به نظر ما خوشایند نیست. نوشته زیبای Professional photography و همچنین فرستنده مادون قرمز کمکی نمی‌کند که نظر ما نسبت به این گوشی عوض شود.

در قسمت پایین گوشی درگاه USB-C قرار دارد. میکروفون اصلی و بلندگوی اصلی نیز در این مجاورت قرار دارند. همچنین در اینجا اسلات کارت وجود دارد که دو سیم کارت نانو را پشت سر هم می پذیرد، اما microSD ندارد. به واشر آبی توجه کنید – X80 پرو دارای استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است.

بررسی گوشی ویوو X80 پرو

بررسی صفحه نمایش گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی صفحه نمایش گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که مشخصات صفحه نمایش X80 پرو از هیچگونه ویژگیی فروگزاری نمی کند. پنل 6.78 اینچی OLED ساخت سامسونگ دارای رزولوشن 1440×3200 پیکسل برای تراکم پیکسلی 517ppi است. رفرش ریت حداکثر در 120 هرتز است، اما بسته به محتوا و فعالیت می‌تواند به 1 هرتز کاهش یابد، در حالی که نمونه‌ برداری لمسی می‌تواند تا 300 هرتز سریع باشد. این یک پنل 10 بیتی نیز برای بیش از 1 میلیارد رنگ است، از HDR10 پشتیبانی می کند و می تواند به حداکثر روشنایی 1500 نیت برسد.

 

vivo X80 Pro review

این عدد برای مناطق کوچک روشن است – به همین دلیل است که آنها آن را local peak brightness می نامند، که یک رویکرد صادقانه است که ما از آن استقبال می کنیم. به طور کلی استفاده از vivo 1000nits را وعده می‌دهد و اساساً این همان چیزی است که در X80 پرو اندازه‌گیری کردیم (به علاوه مقداری تغییر)، زمانی که گوشی در زیر نور مستقیم و با روشنایی تطبیقی ​​فعال در تنظیمات قرار گرفت. عددی که می توانید در انتهای سمت راست نوار لغزنده هنگام غیرفعال شدن کلید دریافت کنید 488 نیت است.

اینها تقریباً همان نتایجی هستند که در iQOO 9 Pro و vivo X70 Pro+ به دست آوردیم، و به همان اندازه صفحه نمایش گوشی روشن است – به استثنای گلکسی یا آیفون های پیشرفته فعلی.

گوشی X80 پرو مانند X70 Pro+ و iQOO 9 Pro از رنگ‌ها استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید همه چیز را به یک شکل تغییر دهید، سه رنگ از پیش تنظیم شده و همچنین یک اسلایدر درجه حرارت ساده وجود دارد. نمایه استاندارد طیف رنگی وسیعی دارد و عموماً برای محتوای DCI-P3 دقیق است، اگرچه رنگ‌ های نقطه سفید و مقیاس خاکستری آن به‌طور مشهودی سرد هستند و به سمت آبی تغییر می‌کنند – کم و بیش معمول است. می‌توانید با حرکت دادن لغزنده دما در حدود 1/3 یا نیمی از مسیر در جهت گرم، چیزها را به وضوح بهبود بخشید.

اگر به دنبال نمایش دقیق محتوای sRGB هستید، پیش‌تنظیم حرفه‌ای همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید – برای نمونه‌ های آزمایشی ما کاملاً مشخص بود.

سپس حالت Bright وجود دارد که دامنه را فراتر از فضای رنگی P3 گسترش می‌دهد و بدون هیچ تلاشی برای دقت، کمی منقبض‌تر است.

Display settings - vivo X80 Pro review Display settings - vivo X80 Pro review Display settings - vivo X80 Pro review Display settings - vivo X80 Pro review

گوشی X80 پرو از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و ما در یوتیوب و نتفلیکس استریم های HDR دریافت کردیم، اما در Amazon Prime نه چندان زیاد. هر دو Netflix و Prime با کیفیت 1080p پخش شدند.

vivo X80 Pro review

X80 پرو دارای سه گزینه در منوی رفرش ریت است: سوئیچ هوشمند، 60 هرتز و 120 هرتز. همانطور که قبلاً مشاهده کردیم، تفاوت کمی بین سوئیچ هوشمند و حالت 120 هرتز وجود دارد و هر دو از منطق تقریباً مشابهی برای تغییر خودکار رفرش ریت بر اساس مورد استفاده و اینکه آیا گوشی را لمس می‌کنید یا نه استفاده می‌کنند.

حالت 60 هرتز بالاترین رفرش ریت این گوشی است – حداکثر سرعت RR به 60 هرتز می رسد، اما زمانی که گوشی برای چند ثانیه هیچ ورودی لمسی را تشخیص ندهد همچنان برای صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش می یابد. با این حال، در این حالت هرگز خوانش زیر 10 هرتز را ندیدیم، در حالی که هر دو حالت دیگر در موارد ایزوله – یا بهتر است بگوییم، به عنوان مثال – منوی تنظیمات، زمانی که صفحه نمایش را لمس نمی کنید، به 1 هرتز کاهش می یابد. صحبت از این است که 1 هرتز فقط با حداکثر روشنایی یا نزدیک به حداکثر روشنایی قابل دستیابی است – اسلایدر را کمی بیشتر به سمت چپ بکشید و 10 هرتز می شود.

حداکثر سرعت مرورگرها در حالت سوئیچ هوشمند 60 هرتز است، اما در حالت 120 هرتز 120 هرتز. باز هم، اگر صفحه نمایش را لمس نکنید، گوشی از این فرصت استفاده می کند و به 10 هرتز کاهش می یابد، اگرچه در صورت وجود محتوای متحرک در صفحه وب، به اندازه کافی هوشمند خواهد بود که 60 هرتز را حفظ کند.

محتوای ویدیویی رفرش ریت مورد نیاز خود را دریافت می‌کند و نه بیشتر. کلیپ‌های 24 فریم، 30 فریم در ثانیه، و 48 فریم بر ثانیه شمارنده هرتز را در همه جا داشتند، اما ویدیو به آرامی پخش می‌شد (همچنین، کسانی که از 48 فریم در ثانیه استفاده می‌کنند)، در حالی که برای ویدیوهای 60 فریم در ثانیه، گوشی اعداد رفرش ریت پایدار را گزارش می‌کرد.

یکی از زمینه‌ هایی که شاهد هیچ پیشرفت مثبتی نیستیم، در دسترس بودن رفرش ریت بالا در بازی است. در حالی که می‌بینیم بنچمارک‌ها از آستانه 60 فریم در ثانیه بالاتر می‌روند و خوانش‌های 120 هرتزی را در GFXBench دریافت می‌کنیم، بازی‌های واقعی این کار را در ویوو X80 پرو انجام نمی‌دهند – همانطور که متأسفانه در گوشی های موجود در مجموعه vivo/Oppo/Realme/OnePlus معمول است.

بررسی عمر باتری گوشی X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی عمر باتری گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که X80 پرو نسبت به X70 Pro+ یک افزایش جزئی ظرفیت باتری دارد و این عدد اکنون به 4700 میلی آمپر ساعت رسیده است. ما انتظار داریم 200 میلی آمپر ساعت اضافی، نیازهای احتمالی بالاتر اسنپدراگون جدیدتر را پوشش دهد – واقعیتی که ما پذیرفته ایم این است که به نظر نمی رسد چیپست های جدیدتر عمر باتری بهتری را ارائه دهند.

vivo X80 Pro review

در واقع، این چیزی است که در شکل های زیر نشان داده شده است. ما تقریباً همان زمان اجرای 14:45 ساعت را در ویدیوهای حلقه ای (با صفحه نمایش متناوب بین نرخ رفرش 24/30 هرتز) مانند مدل قدیمی تر انجام دادیم، در حالی که مرور وب Wi-Fi نیم ساعت کمتر از X70 Pro+ در 13 بود: 49 ساعت (با نرخ نوسازی متغیر 10 هرتز تا 60 هرتز).

زمان مکالمه و صرفه جویی در حالت آماده به کار که در طرح بزرگ کارها تاثیرگذار نبود، به اندازه SoC های سطح بالا بد نبودند، اما به رتبه بندی کلی Endurance کمک نکردند و نتیجه 79 ساعت است.

vivo X80 Pro review

بررسی گوشی ویوو X80 پرو

بررسی سرعت شارژ گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی سرعت شارژ گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که گوشی X80 پرو همراه با یک آداپتور 80 واتی با نام تجاری FlashCharge vivo عرضه می شود. بالاترین امتیاز این حالت 20 ولت/4 آمپر است، و در این حالت است که گوشی به حداکثر قدرت شارژ 65 تا 66 وات دو سلول مجزای داخل آن می رسد – در حدود 17 ولت و کمی کمتر از 4 آمپر. ما آداپتورهای دیگری را امتحان کردیم که از USB PowerDelivery تا 65 وات پشتیبانی می‌کردند، اما با آنها، تلفن فقط 5 ولت/2 ولت مذاکره کرد – بنابراین اگر شارژر ویوو خود را در دسترس ندارید و پیاده‌سازی PD تا حدی غیرعادی در X80 Pro، یک بازگشت بسیار کند است.

vivo X80 Pro review

با این حال، با استفاده از آداپتور ارائه شده، می توانید شارژ سریع را دریافت کنید. شارژ کامل از تخت ما 39 دقیقه طول کشید – یک مورد بیشتر از ادعا های ویوو، که می تواند به خوبی به دلیل تفاوت در روش باشد. علامت سی دقیقه باعث شد که 88 درصد را در نشانگر باتری ببینیم.

بنابراین، در حالی که نسبت به X70 Pro+ سریع و مناسب است، X80 Pro با iQOO 9 Pro که 0 تا 100 درصد آن تنها 21 دقیقه طول می‌کشد، همتا نیست. با این حال، هیچ رقیب «خارجی» به جز شیائومی 12 پرو سریعتر از vivo نیست.

+X70 پرو شارژ بی سیم را به خط تولید معرفی کرد و X80 پرو نیز آن را دارد. Vivo حداکثر توان ورودی 50 وات و 50 دقیقه را برای کارکرد 0 تا 100 درصد تبلیغ می کند، اما این نیاز به یکی از پدهای بی سیم FlashCharge خود دارد که ما آن را برای آزمایش نداشتیم. با قضاوت بر اساس لیست گواهینامه X70 Pro+ در WPC (X80 Pro هنوز یکی ندارد، عجیب است)، X80 Pro باید با استفاده از پدهای شارژ Qi استاندارد از Extended Power Profile تا حداکثر 11 وات پشتیبانی کند.

بررسی اسپیکرهای گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی اسپیکرهای گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که یکی دیگر از ویژگی‌ های طولانی مدت که در X70 Pro+ نشان داده شد و اکنون در X80 Pro نیز در حال استفاده از آن هستیم، بلندگوهای استریو است. این یک راه‌ اندازی استاندارد است که در آن یک بلندگوی اختصاصی پایین‌ تر توسط گوشی به هم متصل می‌شود تا یک جفت کانال را تشکیل دهند و نرم‌افزار جهت‌گیری گوشی را برای ارسال کانال صحیح به بلندگوی صحیح در جهت افقی مشاهده می‌کند.

Bottom speaker - vivo X80 Pro review Earpiece/Top speaker - vivo X80 Pro review

بسیار خب امتیازی است که X80 Pro برای بلندی صدا در تست ما دریافت کرد، مطابق با گوشی‌های پایدار مانند Oppo Find X5 Pro و iQOO 9 Pro و همچنین X70 Pro+ سال گذشته. همه آنها به طور مشخص متفاوت به نظر می رسند – نه روز و شب متفاوت، بلکه متفاوت. ما می گوییم X80 Pro بهترین تعادل را دارد – دارای ضربان پایین تر، آوازهای دلنشین، سه گانه کاملاً مشخص است – سایرین در خانواده (گسترده) هر کدام در اینجا یا آنجا نقص دارند. در همین حال، رقبایی مانند شیائومی 12 پرو یا گلکسی اس 22 پلاس واقعاً قابل مقایسه نیستند.

بررسی گوشی ویوو X80 پرو

بررسی رابط کاربری و عملکرد گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی رابط کاربری گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که نسخه جهانی X80 Pro که در اینجا داریم Funtouch 12 را روی اندروید 12 اجرا می کند – ترکیبی که قبلاً در iQOO 9 Pro تجربه کرده بودیم. مدل چینی، درست مانند سایر گوشی‌های vivo و iQOO، به جای آن از Origin OS بهره می‌برد.

vivo X80 Pro review

Funtouch 12 یک رابط کاربری بسیار سفارشی و قابل تنظیم ارائه می دهد. برخی از تغییرات نیز بسیار جالب هستند، از جمله منوی سیستم که برای استفاده یک دست طراحی شده است. برخی از محتویات منوها با کشیدن انگشت به پایین به نیمه پایین صفحه منتقل می‌شوند، اما نه همه، که عجیب است.

Lockscreen - vivo X80 Pro review Homescreen - vivo X80 Pro review Folder view - vivo X80 Pro review Settings menu - vivo X80 Pro review Settings menu - vivo X80 Pro review Settings menu - vivo X80 Pro review
Lockscreen • Homescreen • Folder view • Settings menu

برای مثال، منوی برنامه های اخیر یکی از آن ویژگی های اختصاصی مفید را دارد. می‌توانید بین شکل‌گیری چرخ فلک استاندارد و چیدمان تایل های دو بلند یکی را انتخاب کنید – چیزی شبیه به MIUI که فقط به صورت افقی قابل پیمایش است.

کشوی برنامه، اگرچه ظاهری بسیار زیبا دارد، اما یک دسته برنامه‌ های پیشنهادی قابل ارتقا در بالا دارد (متداول‌ترین‌هایی که استفاده می‌شوند)، در حالی که استفاده از پیمایش عمودی در سمت راست، برنامه‌ هایی را که با حرف انتخاب شده شروع می‌شوند برجسته می‌کند.

Recent apps - vivo X80 Pro review Recent apps - vivo X80 Pro review Notification shade - vivo X80 Pro review Quick toggles - vivo X80 Pro review App drawer - vivo X80 Pro review App drawer - vivo X80 Pro review
Recent apps • Recent apps • Notification shade • Quick toggles • App drawer

سایه اعلان ها کمی متفاوت از iQOO است – ضامن های سریع در اینجا بر خلاف موارد مربع شکل در برند همتای این گوشی، دایره ای هستند. رنگ تاکیدی اطراف منوها (از جمله نمادهای تعویض سریع) آبی است و راهی برای تغییر آن وجود ندارد.

بقیه UI نیز توجه زیادی را به خود جلب می کند. در زیر منوی جلوه‌ های پویا، ویوو چند جنبه قابل تنظیم از صفحه اصلی، صفحه قفل، جلوه‌های انیمیشن و غیره را گروه‌بندی کرده است. حتی انیمیشن‌های مختلفی برای شارژ و تشخیص چهره وجود دارد.

جلوه نور محیطی با گزینه ای برای فعال کردن آن فقط در یک دوره زمانی محدود، کنترل دقیق تری دریافت می کند، یا می توانید انتخاب کنید کدام برنامه ها آن را فعال کنند.

Dynamic effects - vivo X80 Pro review Ambient light effect - vivo X80 Pro review Ambient light effect - vivo X80 Pro review Ambient light effect - vivo X80 Pro review
Dynamic effects • Ambient light effect

با این حال، تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن در یک منوی فرعی متفاوت است، اما تلفن همچنان گزینه‌های زیادی برای سرهم‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد – طیف گسترده‌ای از انیمیشن‌ ها، استایل های ساعت، رنگ‌ها، پس‌ زمینه‌ها، و بسیاری موارد. 

Always-on display - vivo X80 Pro review Always-on display - vivo X80 Pro review Always-on display - vivo X80 Pro review Always-on display - vivo X80 Pro review Always-on display - vivo X80 Pro review
Always-on display

همچنین می‌توانید انیمیشن اسکنر اثر انگشت، قفل‌گشایی چهره و حتی انیمیشن شارژ را تغییر دهید. وقتی صحبت از اسکنر اثر انگشت شد، هیچ راهی برای احضار نماد اثرانگشت خوان روی صفحه قفل وجود ندارد، مگر اینکه حسگر حرکتی حرکت را تشخیص دهد – مطمئنا، بسیار حساس است، اما همچنان. این به رغم وجود کلیدهایی است که شما را به این باور می رساند که باید امکان پذیر باشد. یک ضربه کار نمی کند، در حالی که عملکرد دو بار ضربه برای بیدار شدن در منوی حرکت هوشمند مدفون است.

vivo X80 Pro review

با این حال، اگر با موقعیت اسکنر آشنا شدید، می توانید فقط نوک انگشت خود را روی آن قرار دهید و منتظر باز شدن قفل باشید. و اگر بنا به دلایلی می‌خواهید از حداکثر، که تنظیم پیش‌فرض است، کوچک‌تر باشد، می‌توانید ناحیه تشخیص را تنظیم کنید. ما تشخیص اثر انگشت را بسیار سریع و قابل اعتماد دریافتیم، و منطقه بزرگ واقعاً تجربه بسیار طبیعی تری را در جایی که فقط کار می کند و اصلا لازم نیست در مورد آن فکر کنید، ایجاد می کند.

و یک چیز دیگر به عنوان بخشی از Funtouch 12 در X80 پرو در دسترس است – Quick Action برای اسکنر اثر انگشت. از آنجایی که حسگر اثرانگشت اولتراسونیک دارای ناحیه کاری بزرگ تری نسبت به حسگرهای نوری است، توانایی آن برای اسکن نوک های شما در یک مستطیل بزرگ به روشی واقعا هوشمندانه توسط iQOO مورد استفاده قرار می گیرد. ببینید، می توانید تا دو میانبر در اطراف ناحیه اسکن اضافه کنید. اگر انگشت خود را در دایره معمولی قرار دهید، به صفحه اصلی خود خواهید رسید. اما اگر آن را روی برنامه Facebook/YouTube/Camera/GSMArena یا هر چیزی که انتخاب می کنید در اینجا قرار دهید استراحت دهید، بلافاصله این برنامه را باز کرده و باز می کند.

Animations - vivo X80 Pro review Animations - vivo X80 Pro review Quick actions for fingerprints - vivo X80 Pro review Quick actions for fingerprints - vivo X80 Pro review Quick actions for fingerprints - vivo X80 Pro review Quick actions for fingerprints - vivo X80 Pro review
Animations • Animations • Quick actions for fingerprints

منوی صدا دارای چند شگفتی دلپذیر است. درست مانند سامسونگ، ویوو برای افرادی با شنوایی کمتر از ایده آل پذیرایی می کند و شما می توانید صدا را طوری تنظیم کنید که توسط افراد مسن یا کسانی که شنوایی ضعیف دارند شنیده شود. علاوه بر این، اعلان‌ ها و تماس‌ ها اسلایدر جداگانه دریافت می‌کنند. شدت لرزش را می توان برای تماس ها و اعلان ها به طور مستقل تنظیم کرد.

Sound options - vivo X80 Pro review Sound options - vivo X80 Pro review Sound options - vivo X80 Pro review Sound options - vivo X80 Pro review Sound options - vivo X80 Pro review Sound options - vivo X80 Pro review
Sound options

منوی حرکت هوشمند که قبلاً ذکر شد، تعداد انگشت شماری از ژست‌های آشنای روشن و خاموش کردن صفحه را به همراه برخی از موارد جدید اضافه می‌کند. یکی از این موارد از شما می‌خواهد در طول تماس دریافتی برای پاسخ دادن به هندزفری جلوی صفحه‌نمایش دست تکان دهید – برای مثال اگر در حال آشپزی هستید مفید است.

Smart motion menu - vivo X80 Pro review Smart motion menu - vivo X80 Pro review Smart motion menu - vivo X80 Pro review Smart motion menu - vivo X80 Pro review
Smart motion menu

نگه داشتن کلید کاهش صدا می تواند برای راه اندازی یک برنامه یا انجام یک کار خاص استفاده شود، اگرچه لیست مورد دوم محدود به راه اندازی برنامه دوربین، روشن/خاموش کردن مشعل یا شروع ضبط صدا است. ویژگی موسوم به Quick action به دلایل واضح هنگام پخش موسیقی کار نمی کند. چرا گزینه دوبار فشار دادن برای اقدام سریع وجود ندارد؟ همچنین، ممکن است متوجه شده باشید که این ویژگی دوم و متفاوت Quick action است که در منوی دیگری یافت می شود.

Quick action - vivo X80 Pro review S-capture - vivo X80 Pro review Easy Touch - vivo X80 Pro review Screen-split - vivo X80 Pro review Screen-split - vivo X80 Pro review Screen-split - vivo X80 Pro review
Quick action • S-capture • Easy Touch • Screen-split

مجموعه ای از برنامه های سیستمی اختصاصی وجود دارد که با مجموعه برنامه Funtouch 12 ارائه می شود. اینها شامل آلبوم‌ها، iManager و موسیقی می‌شوند، اما مرورگر داخلی و برنامه ویدیویی که در iQOO دیدیم در اینجا وجود ندارد. یک برنامه کنترل از راه دور هوشمند که از IR blaster استفاده می کند از قبل روی تلفن نصب شده است.

Albums - vivo X80 Pro review iManager - vivo X80 Pro review iManager - vivo X80 Pro review Smart Remote - vivo X80 Pro review Smart Remote - vivo X80 Pro review Music - vivo X80 Pro review
Albums • iManager • iManager • Smart Remote • Smart Remote • Music

در نهایت، یک حالت بازی Ultra اختصاصی وجود دارد و همه آن را دارد. بیشتر ویژگی‌ ها در مورد کاهش اختلال در حین بازی یا اجازه دادن به برنامه‌های خاص برای نمایش اعلان‌ های heads-up هستند. یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که مدتی است در گوشی های ویوو وجود داشته است، امکان خاموش کردن صفحه نمایش و اجرای بازی در پس زمینه است. مخصوصاً برای بازی‌های نوبتی یا بازی‌هایی که به نوعی «farming» و «grinding» نیاز دارند مفید است.

Ultra Game mode - vivo X80 Pro review Ultra Game mode - vivo X80 Pro review Ultra Game mode - vivo X80 Pro review Ultra Game mode - vivo X80 Pro review Ultra Game mode - vivo X80 Pro review Ultra Game mode - vivo X80 Pro review
Ultra Game mode

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی عملکرد گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که گوشی X80 پرو دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 است، نسخه اصلی بدون پلاس. X70 Pro+ سال گذشته در زمانی عرضه شد که SD888+ همه‌گیر بود، اما امسال زمان‌ بندی متفاوت است – SD 8 Gen 1+ به تازگی رسمی شد و X80 Pro از قبل از آن عرضه شده است. به هر حال، SD 8 Gen 1 به اندازه کافی قدرتمند است، همانطور که نتایج اکثر پرچمداران فعلی اندروید نشان می دهد.

vivo X80 Pro review

شایان ذکر است که X80 Pro در پیکربندی متفاوتی با استفاده از چیپست Dimensity 9000 نیز وجود دارد. تا جایی که ما می دانیم، آن نوع محدود به بازار چین است، اما ممکن است چیزی را از دست بدهیم. این مدل چینی همچنین می‌تواند در نسخه‌های رم/ذخیره‌ای متعدد – 8 گیگابایت/256 گیگابایت، 12 گیگابایت/256 گیگابایت، و 12 گیگابایت/512 گیگابایت- موجود باشد. نوع جهانی ما فقط در تریم 12/256 گیگابایتی عرضه می شود.

با شروع برخی از GeekBench، ما شاهد امتیازات کمی کمتر از ویوو نسبت به iQOO 9 Pro یا Realme GT2 Pro نسبتا دورتر هستیم. ارقام X80 Pro با دیگر رقبای سطح بالا با سخت افزار مشابه، از جمله شیائومی 12 پرو و ​​گلکسی اس 22 اولترا (اینجا در تریم اگزینوس) همخوانی دارد.

برخی از جا به‌ جایی موقعیت‌ ها را می‌توان تحت بار چند رشته‌ای مشاهده کرد، جایی که ریلمی به سطح ویوو می‌لغزد، اگرچه iQOO همچنان یک عملکرد برتر است. شیائومی و موتورولا اج 30 پرو نیز با فاصله کمی از X80 پرو جلوتر هستند.

در Antutu، X80 Pro در واقع موفق می‌شود یک اینچ جلوتر از iQOO باشد، در حالی که یکی دیگر از دوستان پایدار، Oppo Find X5 Pro، برد را به سختی از دست می‌دهد. جالب اینجاست که OnePlus 10 Pro همانند تست CPU تک هسته‌ای بالا، کمتر عرضه می‌شود.

در GFXBench، vivo اعداد کم و بیش متوسط ​​را برای سخت افزار خود ثبت می کند. توجه داشته باشید، صفحه نمایش 1440p آن به این معنی است که گوشی دارای پیکسل های بیشتری برای رندر در اجراهای بنچمارک روی صفحه است و در این موارد می تواند بسیار عقب تر از دستگاه های 1080p باشد.

جالب اینجاست که X80 Pro تقریباً در صدر جدول در زندگی 3D Mark Wild قرار گرفت، اگرچه این گوشی ها معمولاً در این گوشی فشرده هستند.

در حالی که هنوز در مورد 3D Mark بود، تست استرس زندگی وحشی، که 20 اجرای متوالی 1 دقیقه ای از همان معیار است، امتیاز پایداری 75٪ را نشان داد، که نتیجه بسیار محکمی است در حالی که پرچمداران همیشه در حال حرکت در سال 2022 هستند. .

با این حال، مشابه iQOO 9 Pro، vivo X80 Pro بسیار داغ بود و به دمای 59 درجه سانتی‌گراد (4 درجه سانتی‌گراد بیشتر از iQOO) رسید که در آن نقطه اساساً نگه‌داشتن آن در دست غیرممکن بود. با این اوصاف، بازی‌های واقعی یا سایر بارهای دنیای واقعی به مدت 20 دقیقه متوالی GPU شما را روی 100% فشار نمی‌دهند، بنابراین تمایلات آتشین X80 Pro در عمل کمتر مشکل ساز خواهد بود. رفتار تست استرس CPU با آنچه در iQOO مشاهده کردیم متفاوت بود.

در حالی که این گوشی به تدریج به کمتر از 70 درصد از حداکثر عملکرد خود کاهش می‌یابد و این سطح را حفظ می‌کند، اما vivo آنقدرها هم پایدار نبود. سعی کرد حدود 75 درصد ته نشین شود، اما کمی بیشتر از نیم ساعت بعد از آزمایش، برای چند دقیقه به 40 درصد پایین می‌آمد، کمی خنک می‌شد، به 75 درصد برمی‌گشت، تا آخر تکرار می‌کرد. نمودار iQOO بسیار مطلوب‌تر است – شما نمی‌خواهید به اندازه X80 Pro افت داشته باشید.

CPU Throttling test - vivo X80 Pro review 3DMark Wild Life stress test - vivo X80 Pro review 3DMark Wild Life stress test - vivo X80 Pro review 3DMark Wild Life stress test - vivo X80 Pro review

بررسی دوربین گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی دوربین گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که ویوو پیکربندی دوربین را در اصل در X60 Pro+ به درستی انجام داد و فقط کمی آن را برای X70 Pro+ تغییر داد. یک نسل بعد، بیشتر مشابه است – اساساً همان تنظیمات چهارگانه با چند دوربین تله فوتو، اما با چند تغییر.

vivo X80 Pro review

ویوو حسگر دوربین اصلی را به عنوان Ultra-sensing GNV برچسب گذاری می کند، و این یک واحد سامسونگ است که یک نوع انحصاری vivo از GN1 عمومی است که در هر دو تکرار قبلی (که در vivo نیز Ultra-sensing نامیده می شود) یافت می شود. این لنز دارای فرمت اپتیکال 1/1.3 اینچی، 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرومتر، و یک آرایه فیلتر رنگی تتراپیکسلی است (چهار بایر، اگر به زبان سونی علاقه دارید). 1.6 و دارای OIS است. درست مانند سال گذشته، عنصر جلویی لنز (خارجی ترین عنصر از 7 عنصر لنز) از شیشه ساخته شده است.

دوربین فوق عریض مانند قبل است، اما نه کاملاً. این دوربین مبتنی بر حسگر 1/2.0 اینچی 48 مگاپیکسلی Sony IMX598 است و لنز 14 میلی‌متری f/2.2 دارای فوکوس خودکار است، بنابراین کلوزاپ ها قابل استفاده هستند. چیزی که در مقایسه با X70 Pro+ کم است گیمبال است.

X80 پرو بدون گیمبال نیست – این بار دوربین تله فوتو کوتاه 2x است که پایداری بیشتری را به همراه دارد. ظاهراً این به معنای طراحی مجدد روی لنز است و دیافراگم در f/1.9 کمی تیره‌تر شده است (f/1.6 در لنز قدیمی)، اما سنسور همان Sony IMX663 است – یک تصویرگر 1/2.93 اینچی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتر. و فوکوس خودکار Dual Pixel.

تله زوم 5 برابری نیز در ظاهر یکسان به نظر می رسد، اما کاملاً اینطور نیست. هنوز هم یک لنز پریسکوپ تثبیت شده با زوم 5 برابر با دیافراگم f/3.4 دارید. سنسور 8 مگاپیکسلی دارای فرمت اپتیکال 1/4.4 اینچی و پیکسل‌های 1.0 میکرومتری است، فقط این سنسور OmniVision OV08A10 از مدل قبلی نیست، بلکه یک واحد SK hynix Hi-847 است.

همکاری زایس بار دیگر به این معنی است که لنزها دارای آن چیزی هستند که متخصصان اپتیک آلمانی آن را پوشش T* برای combating ghosting می نامند. همچنین یک نسخه بهبود یافته از تراشه پردازش تصویر داخلی که سال گذشته مشاهده شد، اکنون با یک ویژگی مثبت – V1+ وجود دارد.

این روند در بخش سلفی ادامه دارد، جایی که اعداد یکسان هستند – یک سنسور تتراپیکسلی 32 مگاپیکسلی 1/2.8 اینچی با پیکسل‌های 0.8 میکرومتر در پشت یک لنز 24 میلی‌متری f/2.5 با فوکوس ثابت قرار گرفته است. تنها تفاوت این است که سنسور اکنون به عنوان فهرست شده است. S5KGD2، بر خلاف S5KGD1 در مدل قبلی. به نظر نمی رسد سامسونگ صفحه مشخصات رسمی برای این سنسور جدید داشته باشد، اما به نظر می رسد یک به روز رسانی بدون تغییر در اصول اولیه باشد.

vivo X80 Pro review

برنامه دوربین شاهد تغییرات اساسی در سری X70 بوده است، و اگر قبلاً در iQOO 9 Pro با آن مواجه نشده بودیم، برای ما غافلگیر کننده بود، که ضربه را کاهش داد. با این حال، می توان موردی ایجاد کرد که برای آن مدل پرزرق و برق مناسب تر باشد، و کمتر برای X80 Pro با آرزوهای جدی تر عکس مناسب تر باشد. فونت مورب، رنگ اکسنت زرد، دکمه‌های بزرگ – از نظر سبک در جای خود نیست.

توجه داشته باشید، بیشتر فونت ها، نمادنگاری و پالت رنگی هستند که به ما مکث می کنند. عملکرد به خطر نمی افتد – یا، برای آن موضوع، تغییر کرده است.

یک انتخابگر بزرگنمایی ساده وجود دارد که به شما امکان دسترسی مستقیم به هر یک از چهار دوربین را می دهد. دسترسی به حالت سوپر ماکرو از نماد گل در کنار منوی همبرگر انجام می شود، اما یک گزینه روشن شدن خودکار نیز دارد که زمانی که به سوژه بسیار نزدیک می شوید، فعال می شود.

حالت های اصلی به صورت چرخ فلکی مرتب شده اند و می توانید با کشیدن انگشت یا ضربه زدن روی یکی از حالت های قابل مشاهده، بین آنها جابه جا شوید. تب More بقیه حالت ها را لیست می کند و از آنجا می توانید حالت هایی را که در منظره یاب در دسترس دارید سفارشی کنید.

حالت Pro به شما آزادی کامل برای تنظیم فوکوس خودکار، تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر، ISO و نوردهی را می دهد. شما می توانید این کار را در هر چهار دوربین نیز انجام دهید. در صورتی که به تازگی وارد عکاسی شده اید، اطلاعات مفیدی وجود دارد که همه گزینه های بالا را توضیح می دهد. عکاسی با فرمت RAW نیز یک گزینه است. حالت براکت در دسترس است.

Camera UI - vivo X80 Pro review Camera UI - vivo X80 Pro review Camera UI - vivo X80 Pro review Camera UI - vivo X80 Pro review Camera UI - vivo X80 Pro review Camera UI - vivo X80 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : با توجه به تجربیات گذشته خود با ویووهای سطح بالا، از دیدن عکس‌های عالی از X80 پرو شگفت‌زده نشدیم. با این حال، برخی ظرایف ما را تا حدودی غافلگیر کردند. برای نمونه، ما تفاوت اندکی بین عکس‌های گرفته شده با دکمه خاموش یا روشن هوش مصنوعی مشاهده کردیم – حداقل در صحنه‌ های آزمایشی خود شاهد افزایش مشخصه‌ای در کنتراست و اشباع رنگ نبودیم. در نهایت کمتر تعجب آور نبود تفاوت زیادی در تصاویر گرفته شده در حالت رنگ طبیعی زایس بود – که تاثیر قابل توجهی (یا هیچ) روی X70 Pro+ نیز نداشت. با این حال، این بیانیه تغییری دارد، و آن در این واقعیت است که در حین تصویربرداری، به نظر می‌رسد که هنگام تعویض بین حالت عکاسی معمولی بدون هوش مصنوعی و حالت Zeiss، تمایز واضحی بر روی صفحه نمایش گوشی وجود دارد، تمایزی که به این معنا نیست. 

vivo X80 Pro review

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : با این مقدمه، اجازه دهید به چند نمونه نگاه کنیم. اینها که با هوش مصنوعی خاموش گرفته شده‌اند، عموماً نسبت به تلاش‌های قبلی vivo دارای بازتاب رنگ محدودتری هستند که می‌توانید آن را از نظر عینی چیز خوبی بنامید. در حالی که ما نمی‌خواهیم اذعان کنیم که تصاویر منقطع‌ تر بیشتر به سلیقه ما می‌آیند، vivos در یک خط ظریف قدم می‌زدند و میزان اشباع را که یک بریدگی ایجاد می‌کند برای خروجی دقیق‌تر اگر کمی کمتر دراماتیک ایجاد می‌کند، پشت سر می‌ گذاشتند. 

محدوده دینامیکی مانند همیشه عالی است و حتی عکاسی عمدی به خورشید باعث ایجاد سایه ها و نقاط برجسته و همچنین کنتراست بسیار خوب می شود.

در مورد جزئیات چیز کمی وجود دارد – 12.5 مگاپیکسل آن، به همان اندازه که از رقبا دریافت می کنید. همچنین وقتی صحبت از شخصیت به میان می‌آید، نه اینجا و نه آنجا وجود دارد – نمونه‌ های پردازش‌ شده‌ تری نیز وجود دارد، مانند بازخوانی‌ های ارگانیک‌ تر.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 54, 1/1412s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 50, 1/1023s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 50, 1/4182s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 63, 1/1202s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 59, 1/1291s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 50, 1/3371s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 59, 1/1931s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 50, 1/517s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 238, 1/100s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 2506, 1/332s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 253, 1/3962s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 337, 1/100s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x)

مانند سال گذشته، عکس‌ های 50 مگاپیکسلی با رزولوشن کامل ظاهر کلی متفاوتی دارند، اما این بار رنگ‌ های عجیب و غریبی ندارند، بلکه به سادگی بسیار پاپ‌تر هستند. روشن‌ تر و با اشباع بالاتر، اینها شبیه چیزی هستند که از حالت‌ های قبلی با هوش مصنوعی انتظار می‌رفتیم، اما در حالت 50 مگاپیکسل هیچ تغییر هوش مصنوعی وجود ندارد. برخی از جزئیات اضافی را می توان هم در عکس های استودیویی ما و هم در موقعیت های خاص زندگی واقعی با بافت های همکار مشاهده کرد – نقاشی دیواری روی دیوار “قلعه” در میان آنها نیست، اما پرده های بالکن در نمونه 4 و برخی از شاخ و برگ اینجا و آنجا تعریف بیشتری دارد.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/4210s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/4457s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/3789s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/4330s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/3988s - vivo X80 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.6, ISO 50, 1/3789s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP

تصاویر دوربین با زوم 2 برابری زمانی که از نزدیک مشاهده می‌شوند، می‌توانند کمی دانه‌ دار باشند، کمی بیشتر از آنچه در X70 Pro+ به یاد می‌آوریم. با این حال، جزئیات هنوز وجود دارد. این را با محدوده دینامیکی عالی و تطابق کامل رنگ با دوربین اصلی (که دقیقاً در مدل قدیمی اینطور نبود) و تله فوتو کوتاه X80 Pro یک برنده است. ثابت شد که گیمبال هیچ تاثیری بر عکس های عکاسی در نور روز ندارد، نه اینکه واقعاً انتظارش را داشته باشیم.

Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 74, 1/1665s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/3885s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/4907s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 128, 1/3108s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/4907s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 50, 1/2914s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (2x)

تله فوتو 5x از نظر نمایش رنگ نیز در یک خط باقی می ماند. می‌توانید منتظر عکس‌ هایی با کیفیت بالا با جزئیات واضح و نویز بسیار خوب باشید.

Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 50, 1/895s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 50, 1/152s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 50, 1/747s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 50, 1/947s - vivo X80 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 53, 1/310s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (5x)

مانند سال گذشته، عکس‌ های دوربین فوق عریض دقیقاً واضح نیستند، اما همچنان در بزرگنمایی 1:1 خوب به نظر می‌رسند و جزو بهترین‌ ها هستند. اگر قبلاً این را خوانده‌اید، ما را متوقف کنید، اما اینها رنگ‌های دوست‌داشتنی دارند، اگر نه کاملاً با پانچ معمولی vivo، و محدوده دینامیکی عالی است.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 59, 1/907s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 59, 1/557s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 118, 1/1960s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 90, 1/649s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 63, 1/551s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 81, 1/1155s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x)

در اینجا نیز، حالت اسمی 48 مگاپیکسلی همان رنگی را ارائه می دهد که از یک گوشی ویوو انتظار داشتیم. مزایای جزئیات در دوربین اولتراواید بیشتر از دوربین اصلی مشکوک است، اگرچه می‌توانید از این حالت برای رنگ‌ ها استفاده کنید.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1652s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1623s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1652s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1540s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1540s - vivo X80 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP - f/2.2, ISO 56, 1/1377s - vivo X80 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x), 48MP

نمای نزدیک

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : دوربین فوق عریض X80 پرو، مانند هر پرچمداری که به خود احترام می گذارد، دارای فوکوس خودکار است، به این معنی که می توانید از آن برای عکاسی از سوژه های نزدیک استفاده کنید، خواه برای تأکید بر پرسپکتیو یا سایر فعالیت های خلاقانه.

Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 56, 1/193s - vivo X80 Pro review Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 95, 1/100s - vivo X80 Pro review Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 344, 1/48s - vivo X80 Pro review
Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 929, 1/49s - vivo X80 Pro review Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 500, 1/50s - vivo X80 Pro review Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 65, 1/147s - vivo X80 Pro review
Nearby subjects, ultrawide camera (0.6x)

همچنین یک حالت ماکرو وجود دارد که از همان دوربین فوق عریض استفاده می کند، اما یک برش مرکزی را از سنسور می کشد و آن را به عدد 12 مگاپیکسلی ارتقا می دهد. حالت ماکرو را می‌توان طوری تنظیم کرد که به‌طور خودکار درگیر شود، یا می‌توانید آن را به زور فعال کنید، اما می‌توانید این رفتار خودکار را نیز غیرفعال کنید – اگر می‌خواهید حرف آخر را بگویید، بهترین گزینه است. حالت ماکرو شما را به سوژه‌ هایتان نزدیک‌ تر می‌کند و به پر کردن کادر با اشیاء کوچک‌ تر کمک می‌کند، اما به دلیل ماهیت فرآیند، جزئیات کمتر از ایده‌آل در هر پیکسل خواهید داشت.

Close-up samples, Macro mode - f/2.2, ISO 56, 1/113s - vivo X80 Pro review Close-up samples, Macro mode - f/2.2, ISO 83, 1/100s - vivo X80 Pro review Close-up samples, Macro mode - f/2.2, ISO 455, 1/50s - vivo X80 Pro review
Close-up samples, Macro mode

اگر حالت ماکرو را رها کنید و با تصویر فوق عریض در میدان دید اصلی خود عکس بگیرید، تصاویر ظاهری «ماکرو» کمتری دارند، اما واضح‌ تر هستند.

Close-up samples, Macro mode off - f/2.2, ISO 70, 1/100s - vivo X80 Pro review Close-up samples, Macro mode off - f/2.2, ISO 68, 1/100s - vivo X80 Pro review Close-up samples, Macro mode off - f/2.2, ISO 374, 1/50s - vivo X80 Pro review
Close-up samples, Macro mode off

برای مقایسه، در اینجا این است که اگر آخرین مورد در دوربین اصلی در حداقل فاصله فوکوس گرفته شود چگونه به نظر می رسد.

 

Close-up sample, main camera - f/1.6, ISO 851, 1/447s - vivo X80 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : همانطور که انتظار داشتیم، X80 پرو مقداری از پردازش حالت شب را در حالت عکس معمولی بدون بیان صریح اعمال می کند. این رفتار مانعی ندارد زیرا فرآیند عکس‌ برداری تقریباً فوری باقی می‌ماند. این کار را با غیرفعال کردن کلید هوش مصنوعی انجام می‌دهد، در حالی که فعال کردن آن تغییر چندانی نمی‌کند – تنها کاری که انجام می‌دهد این است که به یک میانبر برای حالت شب واقعی تبدیل می‌شود، زمانی که هوا تاریک است، بدون اینکه بر روی تصاویر تأثیر بگذارد، تا جایی که می‌توانیم بگوییم.

تصاویر تولید شده در حالت Photo از دوربین اصلی به درستی عالی هستند. ما عکس‌ هایی با نوردهی خوب با دامنه دینامیکی گسترده و توسعه عالی در تونال‌ های افراطی دریافت می‌کنیم. رنگ‌ها در مقایسه با نتیجه X70 Pro+ از لحاظ اشباع یک درجه پایین‌تر هستند، اما همچنان به راحتی دوست‌ داشتنی هستند و ما هیچ اشتباهی در تعادل رنگ سفید مشاهده نکردیم. جزئیات به همان اندازه عالی هستند، البته با کمی وضوح حالت شب – نه بیش از حد، اما نه دقیقاً طبیعی. سر و صدا حتی در سایه ها به سختی قابل مشاهده است.

Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 4275, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 9758, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 2816, 1/17s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 1615, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 3106, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 3198, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 5616, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 13556, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.6, ISO 9944, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x)

حالت شب معمولاً حدود یک ثانیه به زمان عکس‌ برداری اضافه می‌کند، اما هرگز واقعاً احساس نمی‌شود که شما را مجبور می‌کند برای آن منتظر بمانید. تفاوت‌ ها بسیار اندک هستند – شاید جزئیات کمی بیشتر در تون‌ های میانی پایین‌تر و یک حرکت خفیف در اشباع با برخی از چراغ‌های خیابانی گرم‌تر می‌بینیم، اما به سختی بهبود چشمگیری حاصل می‌شود. سپس دوباره، نیازی به یکی نیست – عکس های معمولی قبلاً فوق العاده بودند.

Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 4289, 1/13s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 6176, 1/6s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 2212, 1/13s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 2131, 1/25s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 3696, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 1742, 1/7s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 3395, 1/6s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 7910, 1/7s - vivo X80 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.6, ISO 7461, 1/7s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode

حالت شب تفاوت قابل توجهی در سطح زوم 2 برابری ایجاد می کند، به ویژه از نظر وضوح و جزئیات در مناطق تاریک تر. افزایش جزئی اشباع نیز وجود دارد. ما نتایج به‌ دست‌ آمده از این طریق را ترجیح می‌دهیم، اما عکس‌ های معمولی در حالت عکس (با کمی کنش حالت شبانه ضمنی) نیز بسیار خوب هستند، فقط در سایه‌ ها نرم‌تر هستند. در هر صورت، عکس های 2x نیز در سطح بالایی قرار دارند.

Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 3959, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 3515, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 3250, 1/17s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 1788, 1/33s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 4363, 1/33s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 3957, 1/25s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 3567, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.6, ISO 10680, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x) - f/1.9, ISO 4803, 1/13s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x)

Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 3992, 1/17s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 4685, 1/11s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 2479, 1/11s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 1580, 1/33s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 2848, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 3402, 1/20s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 4445, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.6, ISO 7092, 1/7s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 4803, 1/13s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (2x), Night mode

نتایج در سطح زوم 5 برابر، به‌ویژه در صحنه‌ های تاریک‌ تر، جایی که دوربین 2 برابری ممکن است در جایگاه پریسکوپ قرار گیرد و تصاویر ملایم قابل‌توجهی ثبت کند، کاملاً ثابت نیستند (نمونه‌های 2 و 6). در جایی که نور کافی برای کارکرد 5x واقعی وجود دارد، عکس‌ ها با جزئیات نسبتاً خوب به‌طور قابل توجهی بهتر هستند، هرچند نویز نیز دارند. محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده است، حتی می توانید با توجه به سنسور کوچک آن را عالی بنامید، در حالی که رنگ ها سطح ثابتی از اشباع و وفاداری را حفظ می کنند.

Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 10056, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/1.9, ISO 2949, 1/17s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 2947, 1/20s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 7167, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 11237, 1/12s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/1.9, ISO 4427, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (5x)

حالت شب در بیشتر مواقع از نظر بهبود عملکرد نویز مفید است، اما نمی‌توان گفت که بهبود قابل توجهی ارائه می‌کند.

Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/3.4, ISO 5647, 1/7s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/1.9, ISO 3267, 1/17s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/3.4, ISO 3074, 1/20s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/3.4, ISO 5840, 1/7s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/1.9, ISO 3974, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode - f/1.9, ISO 4320, 1/13s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (5x), Night mode

با تعویض دنده از تله بلند به فوق عریض، عملکرد قابل ستایش ادامه دارد. معمولاً تفاوت کمی بین حالت عکس و شب وجود دارد، اگرچه برخی صحنه‌ ها بیشتر از پردازش اضافی بهره می‌برند – گوشه پایین سمت چپ صحنه دوم را مقایسه کنید. بهبودهای جزئی تونال را می توان در مقایسه مستقیم قبل و بعد مشاهده کرد، اما محدوده دینامیکی در هر صورت عالی است و رنگ ها نیز هیچ دلیلی برای شکایت ندارند.

Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 14259, 1/10s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 13761, 1/10s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 5687, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 7682, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 3462, 1/20s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 10055, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 9068, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 14265, 1/10s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x)

Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 15977, 1/8s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 19778, 1/6s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 5572, 1/14s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 7075, 1/14s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 5148, 1/17s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 8834, 1/11s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 8997, 1/11s - vivo X80 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode - f/2.2, ISO 14647, 1/8s - vivo X80 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.6x), Night mode

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که چگونه ویوو X80 پرو در مقابل رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
vivo X80 Pro against the Xiaomi 12 Pro and the Galaxy S22 Ultra in our Photo compare tool

حالت پرتره

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در حالت پرتره X80 Pro اتفاقات زیادی می افتد. این سه بزرگنمایی را به شما ارائه می دهد – 1x، 2x، 5x، که هر کدام از دوربین مربوطه تهیه شده است. سپس استایل ها و فیلترها، چهار (و نیم) برند زایس در دسته اول قرار دارند. پیشرفت‌ های زیباسازی و همچنین دستورالعمل‌هایی برای ژست گرفتن سوژه‌ها در اختیار شماست. در نهایت، می‌توانید سطح بوکه را برای مطابقت با دیافراگم شبیه‌سازی شده بین f/0.95 و f/16 کنترل کنید، f/4.0 «پیش‌فرض» است.

سطح زوم 1 برابر با فاصله کانونی معادل 23 میلی متری آن به این معنی است که برای قاب بندی سر و شانه باید به سوژه خود بسیار نزدیک شوید. برعکس، این دوربین اصلی است، به خصوص در نور کم، بهترین کیفیت ممکن را خواهید دید.

همانطور که انتظار می‌رفت، پرتره‌هایی که با رزولوشن 1x گرفته شده‌اند، جزئیات فوق‌العاده‌ای روی سوژه شما، در خارج از منزل و داخل دارند. محدوده دینامیکی خوب و گسترده است، بنابراین حتی صحنه های دارای نور پس زمینه نیز مشکلی ندارند.

Portrait mode samples, 1x - f/2.0, ISO 50, 1/172s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 1x - f/2.0, ISO 58, 1/100s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 1x - f/2.0, ISO 213, 1/109s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 1x - f/2.0, ISO 50, 1/562s - vivo X80 Pro review
Portrait mode samples, 1x

سطح زوم 2 برابری بهترین تعادل را بین فاصله سوژه و کیفیت تصویر ارائه می دهد. فقط کمی عقب تر از دوربین اصلی در جزئیات هر پیکسل، در هنگام نگاه کردن به پیکسل ناامید نمی شود. ویژگی‌های تفکیک سوژه و تاری به خوبی دوربین اصلی است، در حالی که پرسپکتیو لنز معادل 50 میلی‌متر، شکل‌ های چهره بسیار جذاب‌ تری را ایجاد می‌کند.

Portrait mode samples, 2x - f/2.0, ISO 50, 1/132s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x - f/2.0, ISO 64, 1/100s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x - f/2.0, ISO 100, 1/50s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x - f/2.0, ISO 50, 1/764s - vivo X80 Pro review
Portrait mode samples, 2x

اگر به پرتره‌های 1 برابری در گوشی های هوشمند عادت دارید، سطح زوم 5 برابری ممکن است احساس کند که شما را کمی از سوژه خود دور می‌کند، حتی اگر 125 میلی‌متر هنوز در محدوده فاصله کانونی پرتره کلاسیک قرار دارد. تفکیک سوژه همچنان در این حالت عالی است و پرسپکتیو بسیار پرتره است، اما کیفیت جزئیات در هیچ کجا به خوبی دو حالت دیگر نیست.

Portrait mode samples, 5x - f/2.0, ISO 237, 1/100s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 5x - f/2.0, ISO 143, 1/33s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 5x - f/2.0, ISO 463, 1/25s - vivo X80 Pro review
Portrait mode samples, 5x

حالت شبیه‌ سازی لنز زایس، که در بخش Styles یافت می‌شوند، با هدف بازتولید ویژگی‌ های محدوده لنزهای خاص توسط متخصصان اپتیک آلمانی هستند. آنها بیشتر در نحوه رندر شدن هایلایت های خارج از فوکوس و همچنین در نرمی بوکه قابل توجه هستند.

Portrait mode samples, 2x, Zeiss styles: Biotar - f/2.0, ISO 50, 1/671s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x, Zeiss styles: Sonnar - f/2.0, ISO 50, 1/507s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x, Zeiss styles: Planar - f/2.0, ISO 50, 1/510s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x, Zeiss styles: Distagon - f/2.0, ISO 50, 1/518s - vivo X80 Pro review
Portrait mode samples, 2x, Zeiss styles: Biotar • Sonnar • Planar • Distagon

سپس سبک جدید سینمایی زایس وجود دارد که تصاویر را با نسبت 2.39:1 می گیرد – به نظر ما که کاملاً برای عکس ها مناسب نیست. ما توپ‌ های بوکه بیضی شکل را دوست داریم که برای بازسازی ظاهری که توسط لنزهای سینمای آنامورفیک ساخته شده‌اند.

Portrait mode samples, 2x, Zeiss Cinematic - f/2.0, ISO 50, 1/542s - vivo X80 Pro review Portrait mode samples, 2x, Zeiss Cinematic - f/2.0, ISO 50, 1/1003s - vivo X80 Pro review
Portrait mode samples, 2x, Zeiss Cinematic

دوربین سلفی

مانند قبل، فقط می توانید در X80 پرو با وضوح اسمی 32 مگاپیکسل سلفی بگیرید. در حالی که ما اولین کسی هستیم که اعتراف می کنیم که این برای عکس های سلفی بیش از حد است، اما از جزئیات زیادی که آنها ارائه می دهند لذت می بریم. رنگ‌ها نیز عالی هستند و تنها مزاحم جزئی رویکرد محتاطانه به HDR در برخی صحنه‌ ها است که ممکن است برخی نکات برجسته را نادیده بگیرد. با وجود این، هیچ مشکلی در مورد صحنه های با نور پس زمینه آشکار وجود ندارد – HDR زیادی برای آن ها وجود دارد (نمونه 3).

Selfie samples - f/2.5, ISO 93, 1/100s - vivo X80 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 50, 1/422s - vivo X80 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 50, 1/143s - vivo X80 Pro review
Selfie samples - f/2.5, ISO 325, 1/50s - vivo X80 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 100, 1/33s - vivo X80 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 94, 1/33s - vivo X80 Pro review
Selfie samples

یک پیشرفت خوشایند در X80 پرو حالت پرتره سلفی ثابت است – در موارد قبلی، X70 Pro+ گنجانده شده بود، نیمی از اوقات بدون دلیل ظاهری کار نمی کرد، در حالی که در اینجا شما را ناامید نمی کند.

انزوای سوژه خوب است، با اتفاقات ناگوار گاه و بیگاه برای از بین بردن برداشت مثبت کافی نیست. به طور طبیعی موهای کثیف‌ تر ممکن است ماهیت دیجیتالی آن را نشان دهد، اما حتی آن نیز به خوبی مدیریت می‌شود.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 95, 1/100s - vivo X80 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 50, 1/415s - vivo X80 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 50, 1/148s - vivo X80 Pro review
Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 355, 1/50s - vivo X80 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 105, 1/33s - vivo X80 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 145, 1/34s - vivo X80 Pro review
Selfie samples, Portrait mode

بررسی فیلمبرداری گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی فیلمبرداری گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که گوشی ویوو X80 پرو می‌تواند تا 8K30 را با دوربین اصلی‌ اش ضبط کند، یا اگر به نرخ فریم بالا علاقه‌مند هستید، تا 4K60 را ضبط می‌کند. رزولوشن فوق عریض در 4K60 به حداکثر می رسد، در حالی که دو تله تنها تا 1080p30 پیش می روند، حتی اگر رابط برنامه ممکن است شما را به این باور برساند که می توانید 4K30 یا حتی 8K30 را با زوم 2 برابر انجام دهید – این حالت ها در دوربین اصلی ثبت می شوند.

یک حالت فیلم وجود دارد که فیلم‌های 21:9 (بله، با نوارهای سیاه کدگذاری شده در فیلم) را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می‌کند – فکر می‌کنید 24 فریم در ثانیه برای حالت «فیلم» منطقی‌ تر است. در واقع، یک سبک سینمایی نیز در حالت ویدیوی معمولی وجود دارد که می تواند 24 فریم در ثانیه را به شما برساند، اما این به 1080p محدود می شود. اوه، و آن هم جعبه نامه است.

می توانید بین کدک h.264 (کدک پیش فرض استفاده شده) یا h.265 کارآمدتر یکی را انتخاب کنید. صدا همیشه به صورت استریو با نرخ بیت 128 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

ویدیوی 8K (نرخ بیت 104 مگابیت بر ثانیه) از دوربین اصلی با زوم 1 برابر در واقع بسیار خوب است – برای استاندارد های گوشی هوشمند 8K که در این مقطع زمانی داریم. این کاملاً واضح نیست که از Mi 11 Ultra بیرون می آید، اما به خوبی یا بهتر از هر چیز دیگری است که دیده ایم و نسبت به X70 Pro+ بهبود یافته است. این بدان معنا نیست که ما آن را ارزش هزینه کردن را دارد – یک دقیقه ضبط 8K شما را حدود 780 مگابایت بازگرداند (نرخ بیت 104 مگابیت در ثانیه).

ما خیلی بیشتر به 4K30 خوب قدیمی علاقه داریم و این نیز بسیار خوب است. نرخ بیت حداقل 50 مگابیت در ثانیه است، اگرچه بسته به صحنه می تواند تا دهه شصت پایین نیز صعود کند. این بهترین تفسیر جزئیات نیست – ظاهری کاملاً “پردازش شده” دارد، اما جزئیات وجود دارد. رنگ‌ها به‌طور دلپذیری زنده هستند، بیشتر با آنچه که از vivo انتظار دارید، مطابقت دارند تا رویکرد آرامی که ما در عکس‌ها دریافت کردیم. محدوده دینامیکی عالی است و کنتراست کلی نیز عالی است.

فیلمبرداری 4K30 دوربین فوق عریض (63 مگابیت بر ثانیه) نیز عالی است، احتمالاً در میان بهترین هایی که دیده ایم. وضوح و جزئیات عالی هستند و هیچ صدایی برای صحبت وجود ندارد. چیزی جز ستایش مدیریت رنگ و محدوده دینامیکی نیز وجود ندارد. تغییر به 60 فریم در ثانیه نیز تأثیر مضری بر کیفیت ندارد – در واقع مانند دوربین اصلی. با حرکت به سمت ویدیوهای زوم شده، ما مستقیماً از 8K ساخته شده در 2x صرف نظر می کنیم، که همانطور که گفتیم از دوربین اصلی تهیه شده است.

می‌توانید کیفیت 4K را با 2x از دوربین اصلی دریافت کنید، و اگر پیکسل‌ ها را در عکس‌های 1:1 مشاهده نکنید، به اندازه کافی خوب است. خیره شدن از نزدیک، ماهیت بسیار تیز آن و سکته‌ های گسترده‌ تر آن چیزی که اساساً جزییات ارتقا یافته است را نشان می‌دهد.

1080p از تله فوتو واقعی در واقع جزئیات دقیق تری را ثبت می کند، و 4K در 2x را فقط برای استفاده در مواردی مناسب می کند که رزولوشن به گردش کار کمک می کند، اما به نظر می رسد که بهانه ای برای اعمال تا حدودی گمراه کننده ویوو باشد. به هر حال، 1080p در 2x – عالی (برای 1080p).

در سطح زوم 5 برابری، هیچ عکس العملی از دوربین وجود ندارد و شما از ماژول پریسکوپ 5 برابری فیلم می گیرید. باید اعتراف کنیم که فیلم سال گذشته زیباتر بود. این بار تا حدودی نرم و مبهم است. در سطح جهانی همه چیز خوب به نظر می رسد – محدوده دینامیکی و رنگ ها چیزی برای دلخواه باقی نمی گذارند.

در نور کم، دوربین اصلی فیلم های جامد 4K می گیرد. در حالی که کلیپ ها تا حدودی پر سر و صدا هستند، حاوی جزئیات خوبی هستند، رنگ ها روی نقطه هستند و محدوده دینامیکی برای صحنه هایی که ذاتاً دارای کنتراست بالا هستند بسیار خوب است.

فیلم‌های ultrawide نرم‌تر هستند، بله، اما با توجه به یک صحنه با نور مناسب، ویدیوهای قابل استفاده دریافت خواهید کرد.

در زوم 2 برابری 4K (بنابراین از دوربین اصلی) ویدیوها به بهترین وجه قابل عبور توصیف می شوند.

در یک چرخش نسبتاً عجیب، تثبیت‌ کننده به عنوان گزینه‌ای برای ضبط 8K ناپدید شد – X70 Pro+ این را داشت، حتی اگر ثابت‌ ترین نبود. شاید vivo تصمیم گرفت که اگر قرار نیست عالی باشد، بهتر است اصلاً این کار را نکنند.

در 4K در دوربین اصلی، به درستی ثابت است، بنابراین خوب است. لرزش پیاده‌ روی را اتو می‌کند، اگر فقط گوشی را در یک جهت بگیرید، ثابت می‌ماند، بدون تغییر ناگهانی می‌چرخد.

دوربین فوق عریض ممکن است گیمبال را از دست داده باشد، اما به نظر نمی‌رسد که تاثیر منفی روی تثبیت‌ کننده داشته باشد و همچنین بسیار عالی است.

وقتی تا 2 برابر زوم می‌شود و با کیفیت 1080p عکس می‌گیرد (بنابراین دوربین 2 برابری می‌گیرد)، فیلم فوق‌العاده محکم است. تابه ها هم بدون دردسر هستند. 5x کاملاً پایدار نیست، اما با توجه به فاصله کانونی زیاد، ما همچنان آن را خوب می‌دانیم.

مانند قبل، حالت های تثبیت کننده اضافی در X80 Pro وجود دارد. «Ultra» با کیفیت 1080p 60 فریم بر ثانیه در دوربین اصلی فیلم‌برداری می‌کند، در حالی که «خط افقی» با کیفیت 1080p 30 فریم در ثانیه در دوربین اولتراواید قفل می‌شود.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه vivo X80 Pro با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
vivo X80 Pro against the Xiaomi 12 Pro and the Galaxy S22 Ultra in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی ویوو X80 پرو

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : در بحث بررسی رقبای گوشی ویوو X80 پرو باید گفت که مشابه X70 Pro+ سال گذشته، X80 Pro در هند با قیمت 80 هزار روپیه (965 یورو با نرخ فعلی) برای نسخه 12/256 گیگابایتی در دسترس است. ما هنوز آمار رسمی برای اروپا نداریم، اما چیزی در زمین توپ 1100-1200 یورو یک حدس و گمان غیرمنطقی نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است مجموعه های متفاوتی از رقبا از منطقه ای به منطقه دیگر وجود داشته باشد، اما یک چیز واضح است – آن ها رقبای سطح بالایی خواهند بود.

vivo X80 Pro review

یک Galaxy S22 Ultra پایه INR 110K است، بنابراین شاید رقیب مستقیمی در هند نباشد، اما با قیمت حدودی 1100 یورو با قیمتی که X80 Pro در اروپا پیش بینی می کنیم مطابقت دارد.

گلکسی که خود یک متخصص دوربین است، به لطف تله 10 برابری خود دسترسی بیشتری به شما خواهد داد، اما حتی با این حساب، انتخاب یکی از آنها بر دیگری تنها به دلیل دوربین سخت است. گلکسی به راحتی در یک مسابقه استقامت پیروز می شود، اما عمر باتری ویوو به سختی می تواند یک شکست باشد، در حالی که پیروزی های کوچک برای نمایش در انتهای سامسونگ و بلندگوهای داخل ویوو کمک زیادی به حل این مشکل نمی کند. اساساً، اگر اهل قلم S Pen هستید، Galaxy را دریافت کنید، و اگر در هند هستید، vivo را دریافت کنید – اگر هیچ کدام در مورد شما صدق نمی کند، پیچیده تر است.

Galaxy S22+ در هند تقریباً با قیمت X80 Pro به فروش می رسد، اما به سختی می تواند با ویوو تطبیق پذیری دوربین برابری کند، و اگر تا اینجا پیش رفته باشید، به وضوح در بازار برتری تصویر هستید.

شیائومی 12 پرو با قابلیت‌های عکس و فیلم X80 پرو همخوانی ندارد، اما دوربین پشتی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی آن به‌اندازه کافی قادر است. بردهای کوچک در اینجا یا آنجا – vivo برای عمر باتری، Xiaomi برای شارژ، ویوو برای بلندگوها، Xiaomi برای کنترل نرخ تازه‌سازی و Dolby Vision HDR – می‌توانند ترازو را به هر نحوی بالا ببرند یکی از این موارد برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، اما هیچ کدام به خودی خود برای ما تصمیم نمی گیرد. پس از آن قیمت می آید – 63 هزار روپیه برای نسخه 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی (67 هزار تومان برای مطابقت با رم 12 گیگابایتی X80 Pro)، شیائومی در کنار vivo مقرون به صرفه است، اما با قیمت 1000 یورو / 1100 یورو آنقدرها هم ساده نیست.

در اروپا، برند نه چندان همتای ویوو، Oppo، یک Find X5 Pro را با قیمت 1200 یورو یا کمی کمتر به شما می‌فروشد. این باعث می شود بدنه سرامیکی با کیفیت تری داشته باشید، اما در مقایسه با X80 پرو ، چه از نظر مشخصات و چه از نظر نتایج واقعی، خیلی چیزهای دیگر را به همراه نخواهد داشت. از طرف دیگر، وان پلاس 10 پرو بدون توجه به اینکه در کدام گوشه جهان هستید، نسبت به X80 پرو دارای یک مزیت پولی است (67K INR، 920 یورو)، اما vivo همچنان دارای سیستم دوربین پیشرفته تری است. برای نشان دادن حق بیمه قیمت.

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G Xiaomi 12 Pro Oppo Find X5 Pro OnePlus 10 Pro
Samsung Galaxy S22 Ultra 5G • Xiaomi 12 Pro • Oppo Find X5 Pro • OnePlus 10 Pro

خلاصه مطلب

بررسی گوشی ویوو X80 پرو : X80 پرو جدیدترین در مجموعه ویووها با سخت افزار دوربین عالی است که عکس های فوق العاده می گیرد و فیلم های خوبی می گیرد. این صفحه نمایش بسیار عالی دارد، به سرعت شارژ می شود تا عمر باتری متوسط ​​را جبران کند، بلندگوهای استریوی آن از جمله بهترین ها هستند، در حالی که استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگ لذت بخش است. طرحی که سرها را برمی گرداند نیز یک مزیت در کتاب ما است، حتی اگر آن پشتی شیک فاقد چسبندگی باشد.

اشتباهاتی که می‌توانیم در عملکرد X80 پرو به آن اشاره کنیم، در بخش عملکرد است، جایی که ما شاهد افزایش قابل توجه گرما و فشار حرارتی بودیم. سپس باز هم، نرخ به روز رسانی محدود نمایشگر در بازی باید به این اطمینان کمک کند که این اتفاق زیاد رخ نمی دهد – تبدیل یک مخالف به یک حرفه ای.

vivo X80 Pro review

در هر صورت، این دوربین چهارگانه در پشت ویوو X80 پرو است که ستاره نمایش است. در واقع، بسته به اولویت‌های خاص شما، گوشی دوربین داری به بزرگی این دوربین سخت و شاید غیرممکن است. شاید Xiaomi 12 Ultra بهتر باشد، اما هنوز وجود ندارد، در حالی که 11 Ultra دیگر در جایی دیده نمی‌شود، و شاید زوم 10 برابری گلکسی ممکن است تغییر دهنده بازی شما باشد. با این حال، X80 پرو توصیه آسانی برای تجربه یک دوربین فوق العاده همه جانبه است. ضرری ندارد که خارج از آن هم یک گوشی محکم است.

چرا باید گوشی ویوو X80 پرو را خریداری کنیم

  • طراحی برجسته
  • اثر انگشت خوان فوق العاده صفحه نمایش عالی 
  • وضوح بالا، فوق العاده روشن، نرخ تجدید بالا، می تواند دقیق رنگ باشد.
  • شارژ سریع بلندگوهای استریو با صدای بلند، خروجی صدای خوب نیز.
  • یکی از کامل ترین سیستم های دوربین موجود در بازار با خروجی عالی در تمامی سناریوها.

چرا نباید گوشی ویوو X80 پرو را خریداری کنیم

  • همانطور که یک گوشی می تواند لغزنده باشد.
  • بدون رفرش ریت بالا در بازی.
  • مستعد گرمای بیش از حد شدید و throttling شدید.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید