بررسی گوشی آنر 50, قیمت, طراحی و مشخصات فنی

بررسی گوشی آنر 50

بررسی گوشی آنر 50, معرفی گوشی میان رده جدید هواوی به همراه بررسی قیمت دوربین و مشخصات فنی آن.

بررسی گوشی آنر 50

بررسی گوشی آنر 50

مقدمه و آنباکسینگ

این اولین گوشی هوشمند آنر در اروپا از زمان جدایی آن از هواوی است، اما به طرز عجیبی آشنا است. دلیل آن این است که آنر 50 تقریباً دوقلوی مشابه هواوی نوا 9 است که اخیراً بررسی شده است، اما با دو تفاوت اساسی. دوربین اصلی به 108 مگاپیکسل ارتقا یافته است و با خدمات موبایل گوگل همراه است. و از آنجایی که این دو مورد شکایات اصلی در بررسی نوا 9 بودند، قطعاً می‌توانیم پتانسیل آن را در آنر 50 ببینیم.

با این حال، ممکن است بتوانید آنر را از هواوی جدا کنید، اما به احتمال زیاد حذف هواوی از آنر دشوارتر است. این دو گوشی نه تنها از نظر سخت افزاری، بلکه نرم افزاری شبیه هم هستند. با این حال، برخی تفاوت های اندک از فرمول اصلی EMUI وجود دارد.

همچنین، از آنجایی که آنر به تمام سخت افزارهای کوالکام دسترسی دارد، این گوشی از اتصال 5G پشتیبانی می کند . شاید درخواست 30 یورویی پریمیوم آنر نسبت به نوا 9 نسبتا معقول باشد.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد گوشی هواوی P50 Pocket تاشو با صفحه نمایش 6.9 اینچ رونمایی شد و نصب گوگل پلی استور روی گوشی های هواوی (آپدیت 1400 ) را مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی آنر 50

بدنه: 160*73*8*7 میلی متر, 175 گرم, قاب جلویی شیشه ای, قاب پشتی پلاستیکی

صفحه نمایش: صفحه نمایش OLED 6.57 اینچی, رنگ ها 1B, رفرش ریت 120 هرتز, رزولوشن 1080*2340, نسبت تصویر 19.5:9, 392ppi

پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm): Octa-core (4×2.4 GHz Kryo 670 & 4×1.8 GHz Kryo 670); Adreno 642L.

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم, 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم, 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم, 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم

سیستم عامل/ نرم افزار: اندروید 11, Magic UI 4.2, Google Play Services

دوربین عقب: دوربین اصلی عریض, 108 مگاپیکسل,  f1/9, 1/1.52″, 0.7µm, PDAF, فوق عریض: 8 مگاپیکسل, f/2.2, 120˚, 17mm ماکرو: 2 مگاپیکسل, f/2.4 عمق: 2 مگاپیکسل, f/2.4.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل, f/2.2, 22 میلی متر, 1/3.14

ویدئو: دوربین عقب 4K@30fps, 1080p@30/60fpsgyro-EIS دوربین جلو: 1080p@30fps

عمر باتری: 4300 میلی آمپر, شارژ سریع 66 وات, 70درصد در بیست دقیقه, 100درصد در 45 دقیقه

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان ( در زیر صفحه نمایش, اپتیکال) NFC.

با این حال، این سوال که آیا ورود مجدد آنر به بازار اروپا موفقیت آمیز خواهد بود، همچنان باقی است. آنر 50 همان مفهوم معمولی هواوی را در خود دارد و شاید این چیز بدی نباشد. اکنون، طرفداران هواوی و آنر می توانند بهترین های هر دو دنیا را داشته باشند – تجربه ای آشنا با GMS در بالا.

سخت افزار نسبتاً ماهر آنر 50، مانند OLED 6.57 اینچی 10 بیتی، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، شارژ سریع 66 واتی و طراحی سبک وزن، باعث می شود فکر کنیم این یک توصیه خوب است. ما پیش از انجام بررسی گوشی آنر 50 از ارائه هرگونه نظری خودداری می کنیم. پس در صفحات بعدی با ما همراه باشید تا متوجه شوید.

بررسی آنباکسینگ گوشی آنر 50

بررسی گوشی آنر 50

این گوشی در یک بسته استاندارد با شارژر دیواری مناسب 66 واتی و یک کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده عرضه می شود.

آنر یک قاب سیلیکونی شفاف و همچنین هدفون های سیمی با USB-C را داخل آن انداخت زیرا این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا ندارد.

بررسی طراحی و هندلینگ گوشی آنر 50

بررسی طراحی و ارگونومی گوشی آنر 50

آنر 50 ظاهر و احساسی شبیه به هواوی نوا 9 دارد. دارای همان انحناها، طراحی پشتی و ماژول دوربین دایره‌ای است که کاملا در این گوشی به چشم می خورد. این همچنین به این معنی است که برای ساخت دستگاه از همان مواد استفاده شده است – پشت و جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی. هیچ اشاره ای به گوریلا گلس نشده است، بنابراین فرض می کنیم ورق های شیشه ای هیچ محافظ اضافی ندارند.

بررسی گوشی آنر 50

ما نسخه Midnight Black گوشی را داریم. قطعاً نسخه تمیزی از این گوشی است، اما جنبه‌های دیگری از نسخه رنگی آن به جز خود رنگ وجود دارد. برخلاف نسخه‌ های شیشه‌ ای مات نوا 9 و آنر 50، مدل Midnight Black پشتی براق و لغزنده‌تر دارد. اثر انگشت و لک نیز به خوبی قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید از گوشی بدون قاب استفاده کنید، توصیه می‌کنیم برای چسبندگی بهتر و لک‌ های کمتر از رنگ‌ های Frost Crystal و Emerald Green استفاده کنید.

بررسی گوشی آنر 50

برآمدگی دوربین کمی بیرون زده است، و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با حلقه‌ای در اطراف آن برجسته شده است، در حالی که سه سنسور دیگر در یک حلقه ثانویه و بدون لهجه قرار دارند.

به هر حال، پشت شیشه ای درست مانند جلو خمیده است – کمی در سمت تهاجمی. اکثر برندها از صفحه نمایش خمیده خود را برای مدل های پریمیوم استفاده می کنند، اما ما صفحه نمایش معمولی آبشار مانند هواوی را در Honor 50 نیز داریم. این یک ویژگی نسبتاً پلاریزه است، بنابراین به شما اجازه می دهیم تصمیم بگیرید که آیا آن را دوست دارید یا نه.

بررسی گوشی آنر 50

هر چه که ممکن است که این انتخاب شما باشد، اما واضح است که نوا 9 ظاهری مدرن دارد. حاشیه‌ های کناری کمی در قسمت ضخیم قرار دارند، اما انحنای آن‌ ها را باریک نشان می‌دهد. قاب های بالا و پایین تقریباً متقارن به نظر می رسند و ظاهر کامل تری به گوشی می دهند. ما از سوراخ پانچ در مرکز آنقدر خوشمان نیامد زیرا کمی بزرگتر از چیزی است که در صفحه نمایش OLED انتظار داریم. 

بررسی گوشی آنر 50

قاب کناری از پلاستیک براق ساخته شده است و لکه ها به راحتی قابل تشخیص هستند. خوشبختانه، طرفین فوق العاده نازک هستند و جای زیادی برای اثر انگشت وجود ندارد. و قسمت‌های بالا و پایین صاف با روکش مات هستند، بنابراین هیچ اثر انگشتی از آن به جای نخواهد ماند.

بررسی گوشی آنر 50

دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و ممکن است برای برخی از کاربران کمی بلند شود. دسترسی به دکمه پاور نسبتاً آسان است، اما دکمه تنظیم صدا نیاز به کشش انگشتان دست دارد.

انتهای پایینی کانکتور USB-C،  بلندگو و سینی سیم کارت را در خود جای داده است. سینی سیم کارت می تواند تنها دو سیم کارت را در خود جای دهد و جایی برای microSD وجود ندارد.

حتی با سطح لغزنده ای که مستعد لک است، ما آنر 50 را همانطور که Nova 9 دوست داشتیم دوست داشتیم. مطمئناً، Corning’s Gorilla Glass در ساخت نقشی ندارد، اما با ۱۷۵ گرم، ضخامت ۷.۸ میلی‌متر و نمایشگر ۶.۵۷ اینچی، آنر 50 به راحتی یکی از قابل کنترل‌ ترین گوشی‌های این رده است. 

بررسی صفحه نمایش گوشی آنر 50

رفرش ریت 120 هرتز – صفحه نمایش OLED

در بررسی گوشی آنر 50 باید گفت که می توان حدس زد که نمایشگر آنر 50 با هوآوی نوا 9 یکسان است، اما به نظر می رسد در حداکثر روشنایی و همچنین کالیبراسیون رنگ کمی انحراف وجود دارد.

آنر 50 حول یک صفحه نمایش 6.57 اینچی OLED با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل ساخته شده است که می تواند تا رفرش ریت 120 هرتز بالا رود و نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز برای عملکردهای واکنش گراتر را در حین بازی دارد. پشتیبانی از بیش از 1 میلیارد رنگ (10 بیتی) نیز در لیست ویژگی ها قرار دارد. ما بررسی کردیم و پشتیبانی محتوای HDR10 یا HDR10+ ظاهراً در دسترس است، اما Netflix از پخش فیلم‌های HDR10 خودداری کرد. با این حال، برنامه YouTube محتوای سازگار با HDR را پخش کرد.

بررسی گوشی آنر 50

اکنون, بخش جالب این است که نمایشگر آنر 50 درخشش بیشتری نسبت به نوا 9 دارد. یا ما یک دستگاه نوا 9 معیوب داشتیم، یا آنر 50 پنل های OLED بالاتر را دریافت می کند. در کنترل دستی روشنایی، صفحه نمایش 525 نیت بود، در حالی که در حالت خودکار، پنل به 748 نیت رسید. هر دو معیار حدود 100 امتیاز بالاتر از نوا 9 هستند.

بررسی گوشی آنر 50

از نظر دقت رنگ، آنر 50 نیز بهتر است. پیش‌فرض Vivid با دمای پیش‌فرض رنگ، صفحه همچنان تا حدودی آبی به نظر می‌رسد. ما پیش‌ تنظیم رنگ عادی را برای رفع این مشکل پیدا کردیم و حتی به dE2000 2.6 رسیدیم. ماندن در Vivid و انتخاب از پیش تنظیم دمای رنگ گرم نتایج مشابهی را به همراه خواهد داشت.

اکنون، وقتی صحبت از کنترل HRR می شود، آنر 50 یک کنترل مناسب دارد. در بیشتر موارد، یعنی. رفتن به حالت های پویا و رفرش ریت بالا تجربه مشابهی را ارائه می دهد. عدم تعامل با صفحه نمایش، نرخ به‌روزرسانی را به 90 هرتز کاهش می‌دهد (بله، نه 60 هرتز، اگرچه نمی‌توانیم با ابزارهایی که در اختیار داریم تأیید کنیم)، در حالی که باز کردن برنامه یوتیوب یا Netflix رفرش ریت را به 60 هرتز محدود می‌کند. همین امر در مورد ویدیوهایی که از طریق برنامه پیش فرض گالری پخش می شوند نیز صدق می کند.

اگرچه کروم از اجرا در بیش از 60 هرتز خودداری کرد، اما با اجرای حالت “High” که 120 هرتز را بر روی اکثر برنامه ها یا حداقل آنهایی که اجازه می دهند، به راحتی قابل حل است. با توجه به رفتار مشابه با حالت دینامیک، پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از اینکه اکثر برنامه ها از پانل HRR استفاده می کنند، به 120 هرتز “بالا” پایبند باشید.

ما همچنین چند بازی را امتحان کرده‌ایم، و آنها توانستند به 90 هرتز برسند، که بهتر از اکثر گوشی‌ های محدود به 60 هرتز است، اما همچنان زیر علامت 120 هرتز است.

بررسی عمر باتری گوشی آنر 50

اگرچه آنر 50 و هوواوی nova 9 از سخت افزار یکسانی استفاده می کنند، نتایج آزمایش های باتری ما تا حد زیادی متفاوت است. به نظر می رسد که نرم افزار زیربنایی مقصر این امر است. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی آنر 50 و نوا 9 را تامین می کند، اما باتری قبلی طبق رتبه بندی کلی ما چهار ساعت امتیاز بیشتری کسب کرد.

با این حال, امتیاز کلی نباید شما را فریب دهد، زیرا چند تفاوت اساسی بین آنر 50 و رتبه استقامت نوا 9 وجود دارد. نوا 9 امتیاز آماده به کار بهتری نسبت به رقیب آنر به دست آورد، اما دومی در تست های روی صفحه نمایش برتری دارد و نتیجه زمان مکالمه 3G بسیار بالاتری دارد. مسلماً معیارهای نمایشگر مهمتر هستند.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه شود این است که ما نتوانستیم 120 هرتز را در تست مرور وب خود اجبار کنیم، بنابراین آن را در 60 هرتز اجرا کردیم، بنابراین نتیجه به طور مستقیم با سایر گوشی‌ هایی که در تست‌های مرور 120 یا 90 هرتز آزمایش کرده‌ایم قابل مقایسه نیست.

بررسی سرعت شارژ گوشی آنر 50

در اینجا جای تعجب نیست زیرا شاهد عملکرد مشابه نوا 9 در تست شارژ خود بوده ایم. شارژر 66 واتی ارائه شده باتری گوشی را در عرض 30 دقیقه به 61 درصد می رساند و در 54 دقیقه به 100 درصد می رسد. کمی کندتر از برخی رقبا است، اما از نظر عینی، هنوز هم بسیار سریع است. 61 درصد اول کمی کندتر از آن چیزی است که از یک شارژر 66 واتی انتظار می‌رود، اما با نزدیک‌تر شدن آنر 50 به 100 درصد، به رقبا می‌رسد.

بررسی اسپیکر گوشی آنر 50

درست مانند نوا 9، آنر 50 نیز شانس داشتن مجموعه ای از بلندگوهای استریو را از دست می دهد – یک ویژگی مشترک در اطراف این قطعات. اکثر رقبای مستقیم آنر 50 دارای نوعی بلندگو های استریو هستند که حداکثر حجم بالاتر، باس عمیق‌تر (یعنی برای گوشی) و صدای کلی‌تر را ارائه می‌کنند. بلندگوی تکی و پایین در آنر 50 نسبتاً واضح به نظر می رسد اما با صدای بلندتر شروع به زنگ زدن می کند. احتمالاً نیازی به گفتن نیست که صدای آن هم به نوعی صاف است.

بررسی نرم افزار و عملکرد گوشی آنر 50

Magic UI 4.2 و اندروید 11

بررسی گوشی آنر 50

اگرچه وضعیت فعلی آنر یعنی Magic UI 4.2 شبیه رابط کاربری EMUI 12 هواوی است که روی نوا 9 آزمایش کرده‌ایم، اما در واقع فاصله زیادی با آن دارد. همین زیبایی‌ شناسی، آیکون ها، تم‌ ها، از پیش تنظیم‌ های نمایشگر همیشه روشن برای اینکه شما را فریب دهند کافی است، اما شباهت‌های بصری تنها زمینه مشترک هستند. متأسفانه، Magic UI 4.2 تقریباً از تمام ویژگی های اصلی EMUI چشم پوشی می کند. حداقل می توانیم با اطمینان تأیید کنیم که آنر 50 روی اندروید 11 اجرا می شود.

اگر صحبت از اندروید 11 شد، آنر 50 دارای تمام ویژگی‌ های ذاتی سیستم‌عامل گوگل است، مانند مجوزهای یکبار مصرف برنامه، حباب‌های اعلان، کنترل‌ های رسانه یکپارچه در قسمت اعلان‌ ها و گروه‌بندی مکالمات اعلان‌ های شما از برنامه‌ های پیام‌ رسان. 

با این حال، تقریباً همه برنامه‌ های پیش‌ فرض، برنامه‌ های استاک گوگل نیستند. آنها انحصاری هستند. ما Gallery, Phone, Weather, Calculator, Files, Notepad را در اختیار داریم. همچنین چند مورد از اپلیکیشن های از پیش نصب شده وجود دارد که می‌توان آنها را به دلخواه حذف کرد.

بررسی گوشی آنر 50

برخلاف EMUI 12، اعلان‌ها به دو قسمت تقسیم نمی‌شوند، اما به جای طراحی معمولی با جابجایی‌ ها و اعلان‌ های سریع قابل تنظیم مجدد است. متأسفانه، نمی‌توانید با ژست پایین کشیدن معمول در صفحه اصلی به آن برسید. برخی از جسچرهای انگشتی از شما می خواهند که نوار وضعیت را بکشید تا آن را پایین بیاورید. ما همچنین نتوانستیم کلید کنترل روشنایی خودکار را پیدا کنیم – برای روشن یا خاموش کردن آن باید در منوی تنظیمات عمومی جستجو کنید. ضربه زدن و نگه‌ داشتن روی یک برنامه فقط دکمه «حذف نصب» را در منوی زمینه نشان می‌دهد، بنابراین یک بار دیگر مجبور می‌شوید منوی تنظیمات را برای پاک کردن حافظه پنهان، توقف اجباری یک برنامه نادرست، تنظیم استفاده از پس‌ زمینه و غیره باز کنید.

بررسی گوشی آنر 50

ما تا آنجا پیش می رویم که بگوییم وضعیت فعلی نرم افزار تقریباً ناتمام به نظر می رسد. ویژگی‌ های اساسی در کنار ویژگی‌ هایی که Magic UI را به نوعی منحصر به‌ فرد می‌کنند، از دست رفته‌اند. ویژگی های چند وظیفه ای با پنجره های شناور از بین رفته است. خبر خوب این است که تا زمانی که یک آنر MagicBook واجد شرایط برای استفاده از آن دارید، ویژگی Honor Share وجود دارد. 

و برای پایان دادن به این بخش، می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که رابط کاربری Magic UI سریع، پاسخگو است و انیمیشن‌ ها واقعاً مانعی برای پخش  ندارند. تجربه ای عمدتاً بدون درهم و برهمی که ممکن است برای بسیاری از کاربران اندرویدی که لزوماً از تعداد ویژگی های بالا پیروی نمی کنند، جذاب باشد.

بررسی عملکرد گوشی آنر 50

اسنپ دراگون 778G مورد استفاده در آنر 50 بر اساس فرآیند تولید 6 نانومتری N6 TSMC است و از یک CPU هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L برای کارهای گرافیکی فشرده استفاده می کند. CPU از سه کلاستر 1*2.4 گیگاهرتز Kryo 670 Prime (Cortex-A78)، 3 x 2.4 GHz Kryo 670 Gold (Cortex-A78) و  4*1.8 گیگاهرتز Kryo 670 Silver (Cortex-A55) تشکیل شده است.

بررسی گوشی آنر 50

علیرغم اینکه آنر 50 و نوا 9 از یک SoC استفاده می کنند، انواع حافظه آنها کمی متفاوت است. نسخه اول در طعم های بیشتری عرضه می شود – 6 گیگابایت / 128 گیگابایت، 8 گیگابایت / 128 گیگابایت، 8 گیگابایت / 256 گیگابایت، 12 گیگابایت / 256 گیگابایت در مقایسه با دو نسخه حافظه موجود در نوا 9، با نسخه پایه 8 گیگابایت / 128 گیگابایت.

البته، ما مجموعه معمولی از بنچمارک‌ های مصنوعی را اجرا کردیم تا ببینیم در برابر رقبا چه رتبه‌ ای دارد و آیا انحراف قابل توجهی از دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 778G قبلاً آزمایش شده در پایگاه داده ما وجود دارد یا خیر.

همانطور که انتظار می رفت، تفاوت عمده ای بین سایر گوشی های اسنپدراگون 778G وجود ندارد، اما این گوشی با اکثریت رقبا مبارزه می کند. در این بازه قیمت، یافتن گوشی‌هایی با Dimensity 1200 SoC یا اسنپ دراگون 888/870 بسیار آسان است و همانطور که می‌بینید، اسنپ دراگون 778G برای آنها مناسب نیست. همانطور که در مورد nova 9 وجود دارد، اساساً اما با توجه به قیمت پایه بالاتر آنر 50، نسبت قیمت/عملکرد پایین تری دریافت خواهید کرد.

ما همچنین تست استرس محدود به CPU را انجام دادیم تا ببینیم که چگونه گوشی در طول زمان بارهای بالا را تحمل می کند. این برنامه دو افت قابل توجه در عملکرد را نشان داد، به طور دقیق تا 74٪ از حداکثر عملکرد CPU، اما سپس دوباره افزایش یافت. اگر قصد دارید گوشی را برای مدت طولانی‌ تری کار کنید، ممکن است ایده‌ آل نباشد، زیرا این امر به ناچار منجر به نرخ فریم ناپایدار می‌شود.

بررسی دوربین گوشی آنر 50

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی

در بررسی دوربین آنر 50 باید گفت که بزرگترین تفاوت، از نظر سخت افزاری، بین آنر 50 و nova 9، تنظیمات دوربین یا به طور دقیق دوربین اصلی است. آنر 50 دستگاه 50 مگاپیکسلی نوا 9 را با 108 مگاپیکسلی جایگزین می کند. متأسفانه، ما نمی‌ توانیم در مورد سازنده این گوشی صحبت کتیم، اما می‌توانیم تأیید کنیم که این یک گوشی غیر بایر است که عکس‌ های 12 مگاپیکسلی را تولید می‌کند. اندازه سنسور 1/1.52 اینچ و دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتر است. لنز دارای دیافراگم f/1.9 است.

بررسی گوشی آنر 50

دوربین فوق عریض مانند نوا 9 و بسیاری از میان رده‌های دیگر است – 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 که میدان دید 120 درجه را فراهم می‌کند. دو دوربین دیگر نیز وجود دارد – 2 مگاپیکسل برای عکس های ماکرو و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی که برای عکس های پرتره استفاده می شود.

در داخل سوراخ پانچ، آنر یک دوربین 32 مگاپیکسلی، 1/3.14 اینچی با دیافراگم f/2.2 قرار داده است – دهانه کمی باریکتر از f/2.0 موجود در نوا 9.

نرم افزار دوربین

برنامه پیش‌فرض دوربین چیزی غیرعادی نیست – حالت‌ های اصلی در یک کاروسلی مرتب شده‌اند و می‌ توانید با کشیدن انگشت بین آنها جا به‌ جا شوید. منوی فرعی “بیشتر” بقیه حالت ها را نگه می دارد. تنظیمات کلی دوربین از طریق چرخی در گوشه سمت راست بالای منظره یاب قابل دسترسی است.

بررسی گوشی آنر 50

حالت Pro به شما امکان دسترسی به فوکوس خودکار، ISO، سرعت شاتر، نوردهی و تعادل رنگ سفید را می دهد. با این حال، فقط می توانید با دوربین اصلی سرهم بندی کنید، زیرا ultrawide در حالت Pro در دسترس نیست.

نمونه عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی

عکس های آنر 50 در نور روز بسیار بهتر از عکس‌ هایی که با نوا 9 گرفته‌ایم به نظر می‌رسند. آنها به طور مداوم واضح‌تر هستند، جزئیات زیادی را حل می‌کنند، و محدوده دینامیکی نیز خوب است. با نگاهی دقیق تر به عکس ها با ابری آشکار، سایه ها نشان می دهد که نرم افزار تمایل به نوردهی کمی کمتر دارد. با این حال، مشکل اصلی نیست، و باعث می شود تصاویر کمی کنتراست به نظر برسند.

بررسی گوشی آنر 50

بازتولید رنگ دقیق نیست زیرا بیشتر رنگ‌ ها کمی اشباع‌تر هستند. از سوی دیگر، این باعث می‌شود که عکس‌ ها جذاب‌تر شوند و به هیچ وجه بالاتر از حد معمول نباشند. تقریباً در همه نمونه ها یک بار دیگر متوجه یک رنگ سرخابی خفیف می شویم. سر و صدا نیز اغلب وجود ندارد، و تشخیص آن حتی در داخل خانه سخت است، که تحسین برانگیز است. این گوشی در سناریو هایی با نور ضعیف نیز وضوح خود را حفظ می کند.

بررسی گوشی آنر 50

با این حال, دقیقاً مانند نوا 9، آنر 50 هم از نظر کیفیت دوربین کمی از رقبای خود فاصله دارد. حالت به اصطلاح Hi-res با وضوح 108 مگاپیکسل عکاسی می‌کند، اما توصیه کردن این عکس‌ ها سخت است. شما جزئیات زیادی را دریافت می کنید، اما از دست دادن وضوح و نویز افزایش یافته ارزش آن را ندارد.

بررسی گوشی آنر 50

زوم دو برابر

انتظار داشتن عکس‌های با زوم ۲ برابری غیر واقعی است، زیرا تقریباً همه گوشی ها از عکس‌ های ذخیره‌ شده و با کیفیت بالا به وضوح مورد نظر برش می‌دهند. آنر 50 هم همین کار را می کند و متأسفانه از پتانسیل کامل دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده نمی کند. نمایش کلی مانند حالت زوم استاندارد 1 برابر است، اما عکس‌های کمی نویزتر با وضوح کاهش قابل توجهی دریافت می‌کنید. با این حال، به نظر می رسد که آنها برای کلاس مناسب هستند.

بررسی گوشی آنر 50

دوربین فوق عریض

عکس های فوق عریض با دوربین 8 مگاپیکسلی مشابه رقبا تفاوت چندانی ندارند. آنها نرم هستند، محدوده دینامیکی محدودی دارند، برخی از رنگ ها شسته به نظر می رسند، و جزئیات ریز به طور کامل از بین می روند. همچنین حاشیه های رنگی ظاهری حتی تا وسط قاب وجود دارد. اگر فکرش را بکنید، نمونه های فوق عریض کمی بهتر از رقبای با تنظیمات دوربین مشابه دیده ایم.

بررسی گوشی آنر 50

دوربین ماکرو

کیفیت عکس های ماکرو بار دیگر مورد انتظار است. کنتراست کمی در قسمت پایین است و رنگ ها کمی بیشتر نیاز دارند. تا زمانی که فاصله فوکوس مناسب را بگیرید، وضوح خوب است، اما به دلیل سنسور کوچک 2 مگاپیکسلی با وضوح پایین، جزئیات چشمگیر نیست.

بررسی گوشی آنر 50

نمونه عکس های گرفته شده در نور کم

دوربین اصلی

عکس های شبانه خیلی خوب هستند. وضوح می‌تواند بهتر باشد، اما ما همچنین تحت تأثیر میزان جزئیات تفکیک‌شده، به‌ویژه در سایه‌ها هستیم، و واضح است که HDR تقریباً در همه عکس‌ ها فعال می‌شود. محدوده دینامیکی عالی است زیرا هایلایت ها بدون از بین بردن سایه ها در طول مسیر وجود دارند. نویز تقریباً وجود ندارد، کنتراست عالی است، و رنگ ها مناسب هستند.

بررسی گوشی آنر 50

عکاسی با حالت شب نتایج بهتری دارد، اگرچه در برخی صحنه ها به سختی قابل توجه است. ما مشاهده کرده‌ایم که حالت شب بیشتر در محیط‌ های تاریک‌ تر و چالش‌ برانگیزتر می‌درخشد. سایه ها با تفکیک جزییات بیشتر تقویت می شوند، حتی آثار کوچک نویز نیز پاک می شوند و مهمتر از آن، نرم افزار کمی به وضوح عکس می افزاید. یک پیشرفت کوچک در تولید رنگ وجود دارد – رنگ‌ ها زنده‌ تر به نظر می‌رسند، اما واقعاً باید به اندازه کافی نزدیک نگاه کنید. شما می توانید تفاوت را در گیاهان یا سایر جزئیات کوچک در اطراف ساختمان ها پیدا کنید.

بررسی گوشی آنر 50

زوم دوبرابر

کراپ کردن دوربین در طول شب تقریبا همیشه ایده بدی است و نمونه های زیر برای اثبات آن در اینجا آمده اند. افزایش مقیاس باعث می شود عکس ها شبیه نقاشی های آبرنگ به نظر برسند و نویز به طور قابل توجهی بیشتر قابل مشاهده است. روشن کردن حالت شب فقط می تواند به سایه ها و نویز کمک کند.

بررسی گوشی آنر 50

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض برای ارائه عکس‌های مناسب در طول روز تلاش می‌کند، بنابراین ما انتظار نداشتیم این کار را در شب انجام دهد. تصاویر مبهم هستند، فاقد جزئیات هستند، محدوده دینامیکی باریکی دارند و رنگ‌ها از بین رفته‌اند.

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در آنر 50 در مقابل بقیه رقبا در محیط کنترل شده ابزار مقایسه عکس ما آمده است.

بررسی گوشی آنر 50

پرتره

پرتره ها بسیار خوب به نظر می‌رسند و تشخیص لبه بسیار بهتر از چیزی است که در nova 9 دیدیم. در واقع، تاری بوکه در پشت سوژه می‌تواند کاملاً دقیق باشد. وضوح و جزئیات عالی هستند و حتی وقتی نور کم می شود نیز همینطور باقی می مانند. رنگ ها زنده هستند، در حالی که پوست سوژه تا حدودی طبیعی به نظر می رسد.

بررسی گوشی آنر 50

سلفی

سلفی ها خیلی خوب به نظر می رسند. در واقع این سلفی ها یکی از بهترین سلفی ها در رنج قیمتی هستند. نمونه ها با جزئیات به نظر می رسند، به اندازه کافی تیز هستند، رنگ های زیادی ارائه می دهند و محدوده دینامیکی نیز بسیار گسترده است. حتی در شرایط چالش‌برانگیزتر، چهره سوژه تا حدودی به خوبی نوردهی می‌شود بدون اینکه پس‌زمینه روشن را قطع کند. حتی در داخل خانه، که در آن نور ایده آل نیست، تصاویر به طور کلی ثابت به نظر می رسند.

افکت بوکه مصنوعی نیز کاملاً متقاعد کننده است، به جز آخرین نمونه که گربه باید در نظر گرفته می شد و در کانون توجه قرار می گرفت.

بررسی گوشی آنر 50

ضبط ویدئو

این گوشی ضبط خود را در 2160p@30fps محدود می کند، در حالی که دوربین فوق عریض فقط می تواند ویدیوهای 1080p@30fps را انجام دهد. تثبیت کننده در 4K نیز موجود است.

صادقانه بگوییم که در مورد ویدئو عیبی را مشاهده نکردیم. فیلم 4K زیر واضح، دقیق، با دامنه دینامیکی گسترده و رنگ‌ها و کنتراست عالی به نظر می‌رسد. مناطق تیره‌ تر تصویر کمی تیره‌ تر از حد معمول به نظر می‌رسند، اما ما ابری بودن را مقصر می‌دانیم.

ویدئوی فوق عریض Full HD پردازش مشابهی را نشان می‌دهد، اما به طور قابل‌توجهی نرم‌ تر و جزئیات کمتری دارد. کنتراست و رنگ ها کاملاً

شبیه به فیلمبرداری دوربین اصلی هستند.

درست مانند نوا 9، آنر 50 با تثبیت خوب در وضوح 2160p تحت تأثیر قرار می گیرد. 

وقتی سناریوهای واقعی را تمام کردید، نگاهی به ابزار مقایسه ویدیوی ما بیندازید تا ببینید آنر 50 چگونه در برابر سایر گوشی هایی که بررسی کرده‌ایم قرار می‌گیرد.

رقابت

آنر 50 حدود 30 یورو بیشتر از nova 9 در اروپا درخواست می کند که برای نسخه 6GB/128GB 530 یورو می شود. این بدان معناست که آنر 50 در رده متفاوتی رقابت نخواهد کرد. با این حال، پیشنهاد آنر در اروپا شروع بهتری دارد زیرا GMS دارد، از اتصال 5G پشتیبانی می کند، و ما چند تفاوت کلیدی بین این دو گوشی پیدا کردیم که آن را انتخاب بهتری می کند. با این حال، این دو گوشی در یک دسته قیمت قرار می گیرند. از این رو آنها با رقبای مشابه رقابت می کنند.

بررسی گوشی آنر 50

ما تصمیم گرفتیم گوشی دیگری را به لیست جایگزین‌ های بالقوه اضافه کنیم، البته – Asus Zenfone 8. این گوشی به طور قابل‌توجهی کوچک‌تر با 5.9 است، و همچنین به طور معقولی گران‌تر است – تقریباً 600 یورو. این دستگاه قدرتمندتر با قابلیت‌ های دوربین بهتر و همچنین ابعاد جمع و جور تر، که دلیل اصلی این است که ما پیشنهادات ایسوس را انتخاب کردیم. مطمئناً گران تر است، اما اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار مناسب و جمع و جور هستید، 70 یورو اضافی ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

بررسی گوشی آنر 50

از سوی دیگر، برخی گوشی های پرچمدار قیمت 530یورویی را پیشنهاد می دهند. Xiaomi 11T و Mi 11i گوشی‌های مشابهی با SoCهای سریع‌تر، نمایشگرهای عالی، عمر باتری خوب، مهارت‌های عکاسی عالی، شارژ سریع و بهترین بخش این است که قیمت آن‌ها در حدود 450 یورو است. حفاظت از نفوذ، بلندگوهای استریو و در کل ساختار بهتر، قاب گوشی آنر را سخت‌تر می‌کند.

بررسی گوشی آنر 50

گوشی ریلمی GT 5G یکی دیگر از گوشی های پرچمدار دارای اسنپدراگون 888 است. این گوشی مخصوص عکاسی نیست، اما به نظر می رسد تجربه دوربین مشابه، شارژ بسیار سریع تر، عمر باتری قابل مقایسه و صفحه نمایش OLED رقابتی 120 هرتزی را ارائه می دهد.

تنها گوشی در این دسته که از نظر قدرت عملکرد در رتبه زیر آنر 50 قرار دارد، سامسونگ گلکسی A72 است. اگرچه این یکی در زمینه های دیگر برتر است. به عنوان مثال، یکی از درخشان‌ ترین پنل‌های OLED در شهر را دارد، دارای تنظیمات دوربین چندمنظوره‌ تر است، که اتفاقاً عکس‌های بسیار بهتری نسبت به اکثر رقبای مستقیم خود، اگر نه همه، تولید می‌کند. یکی از معدود گوشی هایی است که دوربین تله فوتو مناسبی دارد (زوم 3 برابری با OIS) و رزولوشن بالاتر و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی. علاوه بر این، A72 دارای عمر باتری فوق‌ العاده‌ای است و ویژگی‌ های اضافی مانند بلندگوهای استریو، محافظت از ورودی IP67، جک 3.5 میلی‌متری صدا و اسلات کارت microSD ممکن است باعث شود چیپست اسنپدراگون 720G کمتر از حد مطلوب را فراموش کنید.

خلاصه مطلب

در خلاصه بررسی گوشی باید گفت که گوشی آنر 50 با نمایشگر عالی 120 هرتزی که روشن‌ تر از نوا 9 است، تحت تاثیر قرار می‌دهد، عمر باتری قابل اعتمادی ارائه می‌دهد، عکس‌ ها و فیلم‌ های خوبی می‌گیرد، سریع شارژ می‌شود و یکی از سبک‌ ترین گوشی‌های رده خود است. حتی برخی از ایراداتی را که nova 9 نتوانست برطرف کند برطرف می کند – از خدمات Google Mobile پشتیبانی می کند و اتصال 5G را ارائه می دهد. این در اصل یک نسخه بهبود یافته از نوا 9 است.

بررسی گوشی آنر 50

متاسفانه این برای ورود به لیست توصیه های ما کافی نیست. آنر 50 در هیچ یک از این دو زمینه فوق العاده خوب نیست و فضا را برای درخشش رقبا باز می کند. جایگزین های بسیار قوی تری با قابلیت های دوربین بهتر با پول کمتر وجود دارد. و آنر 50 برخی از ویژگی های رایج مانند بلندگوهای استریو و خاصیت ضد آب بودن را نیز از دست می دهد.

با تمام گفته‌ ها، ما مجبوریم این بررسی را با توصیه‌های نوا 9 به پایان برسانیم – گوشی‌های دیگر نسبت به قیمتشان ارزش خرید را دارند. در صورت کاهش قابل توجه قیمت، آنر 50 ممکن است در آینده یک انتخاب سودآور باشد، اما در حال حاضر، رقابت در رده قیمتی آن تقریبا غیرممکن است.

بررسی مزایا و معایب گوشی آنر 50

چرا باید گوشی آنر 50 را خریداری کنیم

  • طراحی باریک و سبک،
  • صفحه نمایش خمیده.
  • صفحه نمایش OLED روشن، سریع و 10 بیتی.
  • به طور کلی تجربه دوربین مناسب.
  •  شارژ سریع

چرا نباید گوشی آنر 50 را خریداری کنیم

  • جایگزین های قوی تر برای همان قیمت یا پایین تر.
  • بدون حفاظت از ورود، بدون بلندگوهای استریو.
  • نرم افزار نسبتاً ناتمام به نظر می رسد، مجموعه گسترده ای از ویژگی های Magic UI از دست رفته است.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید