نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار Auto brightness در اندروید

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار یا auto brightness در اندروید ، اگر روشنایی خودکار در شیائومی, سامسونگ یا هواوی کار نکرد چطور آن را درست کنیم؟ در این آموزش فعال سازی روشنایی خودکار یا Auto brightness گوشی های اندروید را می بینیم.

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار Auto brightness در اندروید

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

آیا روشنایی خودکار ​​در دستگاه اندروید شما کاردهی خوبی را ارائه نمی دهد؟ در اینجا پنج مورد وجود دارد که می توانید سعی کنید آن را برطرف کنید.

روشنایی خودکار ​​از حسگرهای موجود در گوشی اندرویدی شما برای تشخیص تغییرات نور محیط و تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش بر اساس آن استفاده می‌کند. با این حال، گاهی اوقات، روشنایی خودکار از کار می افتد و شما را مجبور می کند روشنایی دستی را تغییر دهید.

در این مقاله، نگاهی به چند مرحله عیب‌ یابی می‌اندازیم تا به شما در تشخیص مشکل و فعال کردن روشنایی خودکار اندروید به حالت کار کمک کند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نصب گوگل پلی استور هواوی برای گوشی های اندروید و روش های تبدیل گوشی اندروید به آیفون و سیستم عامل iOS مشاهده کنید.

1. روشنایی خودکار را خاموش و روشن کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده‌ اید، برای رفع این مشکل، روشنایی خودکار را خاموش و روشن کنید.

گوشی ها با هم متفاوت هستند، اما اغلب می‌توانید روشنایی خودکار ​​را از پانل اعلان‌ها فعال و یا غیرفعال کنید. برای فعال کردن روشنایی خودکار در گوشی سامسونگ، صفحه اعلان ها را به سمت پایین بکشید و روی تب See more (نماد فلش پایین) ضربه بزنید. سپس سوئیچ را تغییر دهید تا Adaptive Brightness و یا روشنایی خودکار فعال شود.

همچنین، به Settings > Display بروید و Adaptive Brightness  و یا روشنایی خودکار ​​را روی روشن یا خاموش تنظیم کنید.

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

2. Adaptive Brightness و یا روشنایی خودکار را به تنظیمات کارخانه برگردانید

Adaptive Brightness و یا روشنایی خودکار ​​تنظیمات دستی روشنایی شما را پیگیری می کند و آنها را به طور خودکار در شرایط نوری مشابه اعمال می کند. با این حال، مشکلات مربوط به داده های ترجیحی روشنایی شما می تواند باعث اختلال در روشنایی خودکار شود.

یک راه حل آسان در اینجا ریست کردن Adaptive Brightness به تنظیمات پیش فرض کارخانه است. می‌توانید این کار را با استفاده از برنامه Google’s Device Health Service که از پیش روی اکثر گوشی های اندرویدی نصب شده است، انجام دهید.

بمنظور ریست کردن Adaptive Brightness و یا روشنایی خودکار به تنظیمات کارخانه:

1. برای دسترسی به پنل اعلان‌ ها انگشت خود را به پایین بکشید و روی آیکون Settings بزنید. همچنین می توانید از کشوی برنامه به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

2. در تنظیمات، به پایین اسکرول کنید و روی Apps یا Applications ضربه بزنید و همه برنامه های نصب شده را مشاهده کنید.

3. سپس به پایین بروید و برنامه Device Health Service را پیدا کنید. همچنین می توانید از عملکرد جستجو برای مکان یابی برنامه استفاده کنید.

4. در قسمت Usage بر روی گزینه Storage ضربه بزنید. در دستگاه Google Pixel، به جای آن روی Storage & cache ضربه بزنید.

5. سپس، گزینه Manage storage را در گوشه پایین سمت چپ انتخاب کنید.

6. روی دکمه Reset adaptive brightness settings ​​ضربه بزنید و سپس اقدام را تأیید کنید. با این کار تنظیمات روشنایی خودکار شما به پیش‌فرض کارخانه ریست می‌شود.

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

پس از اتمام ریست کردن، ممکن است بسته به سطح روشنایی فعلی، صفحه نمایش خود را کمی یا بیشتر مشاهده کنید. اکنون روشنایی خودکار ​​باید به طور معمول شروع به کار کند.

3. Pending Device Updates را نصب کنید

اگر این یک مشکل رایج است، سازنده گوشی هوشمند شما ممکن است یک به روز رسانی برای رفع اشکال منتشر کند. بررسی کنید که آیا به روز رسانی جدیدی برای دستگاه موجود است و آن را نصب کنید تا ببینید آیا به رفع مشکل کمک می کند یا خیر.

بمنظور بروزرسانی دستگاه اندروید خود:

1. پانل اعلان ها را به سمت پایین بکشید و روی تنظیمات (آیکون چرخ دنده) ضربه بزنید.

2. به پایین اسکرول کنید و روی Software update ضربه بزنید. در برخی از گوشی ها، به About Phone بروید.

3. روی Check for updates یا Download and install updates ضربه بزنید.

4. گوشی شما به‌ روزرسانی‌ های موجود را اسکن می‌کند و از شما می‌خواهد در صورت وجود، آن را نصب کنید. پس از نصب آپدیت گوشی شما ریستارت می شود. پس از راه اندازی مجدد، بررسی کنید که آیا ویژگی روشنایی خودکار دوباره کار می کند یا خیر.

 

4. از یک اپلیکیشن روشنایی غیر بومی استفاده کنید

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

در حالی که منتظر رفع اشکال هستید، از یک برنامه روشنایی خودکار غیر بومی مانند Velis Auto Brightness بمنظور فعال کردن روشنایی خودکار استفاده کنید. این جایگزین عملکرد پیش‌فرض روشنایی خودکار گوشی شما می‌ شود و به شما امکان را می‌ دهد تا نمودار روشنایی را متناسب با نیاز خود سفارشی کنید.

علاوه بر این، Velis Auto Brightness به شما امکان می دهد چندین پروفایل کاربری ایجاد کنید، برنامه ها را به لیست استثنا اضافه کنید و بین سنسورهای مختلف مانند سنسور روشنایی یا حسگر مجاورت برای اندازه گیری سطوح نور انتخاب کنید.

لینک دانلود: Velis Auto Brightness

5. Sensor Test را جرا کنید

عملکرد نادرست سنسور می تواند باعث شود که ویژگی روشنایی خودکار از کار بیفتد. برای تشخیص مشکلات سخت افزاری می توانید یک تست معمولی برای سنسور نور انجام دهید.

در حالی که برخی از گوشی ها دارای یک گزینه داخلی برای آزمایش اجزای گوشی هستند، برنامه‌های غیر بومیی مانند Sensor Test روی همه دستگاه‌ های اندرویدی کار می‌کنند.

لینک دانلود:  Sensor Test

بمنظور تست کردن سنسور نور در گوشی های اندرویدی:

1. اپلیکیشن Sensor Test را نصب و راه اندازی کنید و مجوزهای لازم را ارائه دهید. این صفحه نمایش شما را با تمام سنسورهای شناسایی شده پر می کند.

2. یرای Light sensor روی دکمه Test بزنید.

3. اکنون کف دست خود را به سنسور نور نزدیک کنید. اگر با نزدیک‌ تر شدن به سنسور نور، مقدار کاهش یابد، حسگر نور شما به درستی کار می‌کند.

4. اگر مقدار ثابت بماند، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید که نیاز به تعمیر دارد.

نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار در اندروید

نحوه بازگردانی Adaptive Brightness در اندروید

Adaptive Brightness و یا روشنایی خودکار ​​در اندروید به دلایل مختلفی می تواند کار نکند. برای عیب‌ یابی مشکل و فعال کردن روشنایی خودکار, تنظیمات Adaptive Brightness را در برنامه Device Health Service بازگردانی کنید. در غیر این صورت، یک تست معمول سنسور برای تشخیص مشکلات سخت افزاری انجام دهید. اگر حسگرها کار می‌کنند، سعی کنید از برنامه‌های غیر بومی روشنایی صفحه‌نمایش اندروید به عنوان راه‌حل استفاده کنید تا زمانی که یک رفع دائمی منتشر شود.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید