بررسی گوشی ناتینگ فون 1 , قیمت و مشخصات فنی

ناتینگ فون 1

بررسی گوشی ناتینگ فون 1 ,بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی ناتینگ فون 1 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

شایعه تولید گوشی ناتینگ ماه هاست که وجود دارد، اما سرانجام انتظار به پایان رسید. کارل پی، مدیر عامل این شرکت، با ارائه‌ای ساده و مستقیم، گوشی ناتینگ فون 1 را به دنیا معرفی کرده است که برای چنین محصول تبلیغاتی غیرمنتظره‌ای بود، در عین حال محصولی که به نظر درست می‌رسید. بنابراین، اینجاست، با گوشی ناتینگ فون 1 آشنا شوید.

به نظر می رسد اولین گوشی هوشمند این شرکت با رعایت یک قانون ساده ساخته شده است – همه چیزهایی که شما نیاز دارید، در این گوشی ارائه شده است و البته مقداری نوآوری. و با نگاهی به مشخصات گوشی ناتینگ فون 1، می‌توانیم به وضوح مشاهده کنیم که این مورد به طور کامل اعمال شده است.

گوشی ناتینگ فون 1 از یک OLED 6.55 اینچی با وضوح 1080p و به روز رسانی 120 هرتز استفاده می کند. و به دلیل این نمایشگر نسبتاً رایج، گوشی واقعاً به آخرین چیپست اسنپدراگون نیاز ندارد. به همین دلیل است که گوشی ناتینگ فون 1 چیپست توانمند، البته نه سطح بالا، Snapdragon 778G+ 5G را انتخاب کرده است، که قبلا خود را ثابت کرده است.

بخش دوربین نیز کاملاً ساده به نظر می رسد، اما با این وجود کافی است. یک دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد – دوربین اصلی با لنز OIS با زاویه دید عریض و ثانویه با زاویه دید فوق عریض با AF. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در سمت دیگر قرار دارد که درون یک سوراخ کوچک نمایشگر قرار دارد.

سپس، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی سیم 33 وات و شارژ بی سیم 15 وات نیز پیدا خواهید کرد. شارژ بی سیم معکوس نیز موجود است.

Nothing Phone (1) review

اگرچه قدرت گوشی ناتینگ فون 1 در جای دیگری نهفته است. اول اینکه، این طراحی شفاف منحصر به فرد مقاوم در برابر پاشش است، دوم – اندروید 12 فوق العاده تند با رابط ناتینگ، و در نهایت، رابط منحصر به فرد Glyph illumination در پشت. اینها گوشی ناتینگ فون 1 را در میان هر جمعیتی متمایز می کند. 

ارائه نکردن فناوری پیشرفته مطمئناً یک حرکت مخاطره آمیز است، اما نمی توانید یک پرچمدار 450 یورویی در سال 2022 بسازید. نه مانند اولین گوشی های OnePlus در هشت سال پیش. و به همین دلیل است که فکر می‌کنیم این یک حرکت هوشمندانه بود که گوشیی با مفیدترین ویژگی‌ ها دریافت کنید و هزینه اضافی را پرداخت نکنید و به ندرت (اگر هرگز) از آن استفاده کنید، مانند LiDAR، صفحه‌نمایش 4K، تراشه‌ای که عمر باتری را از بین می‌برد.

Nothing Phone (1) review

ببینید, ما موفق شدیم تا این قسمت از هیچ شوخی‌ ای اجتناب کنیم و به همین دلیل، از قبل به خودمان افتخار می‌کنیم. بنابراین، قبل از اینکه تسلیم وسوسه شویم، اجازه دهید تا مشخصات این گوشی را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی مشخصات گوشی ناتینگ فون 1 در یک نگاه

بدنه: 159.2×75.8×8.3mm, 194g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5)، فریم آلومینیومی؛ چراغ های LED متعدد در پشت (اعلان ها، پیشرفت شارژ، چراغ پر شدن دوربین)، چراغ قرمز چشمک زن در پشت (نشانگر ضبط ویدیو)، IP53 – مقاوم در برابر پاشش، آب و گرد و غبار.

صفحه نمایش: 6.55 اینچ OLED، 1B رنگ، 120 هرتز، HDR10+، 500 نیت (typ)، 1200 نیت (پیک)، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 402ppi.

چیپست: Qualcomm SM7325-AE Snapdragon 778G+ 5G (6 نانومتر): هشت هسته ای (1×2.5 GHz Cortex-A78 & 3×2.4 GHz Cortex-A78 & 4×1.8 GHz Cortex-A55); Adreno 642L.

حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، هیچ سیستم عامل.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.9، 24 میلی‌متر، 1/1.56 اینچ 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 50 مگاپیکسل، f/2.2، 114˚، 1/2.76 اینچ، 0.64 میکرومتر ، PDAF.

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.1 اینچ 1.0 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60fps، gyro-EIS، زنده HDR. دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 33 وات، 50 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 70 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 5 وات، تحویل برق 3.0، شارژ سریع 4.0.

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی ناتینگ فون 1, 29 میلیون تومان است.

تنها نقص عمده ای که می توانیم از گوشی موتورولا تشخیص دهیم، عدم حفاظت کامل از نفوذ است. مطمئناً مقاومت در برابر پاشش هنوز چیزی است، اما برای گوشیی با چنین سطح تبلیغاتی حداقل IP67 را انتظار داشتیم.

گوشی ناتینگ فون 1 در دو گزینه رنگی – سیاه و سفید – و سه نوع حافظه – 8/128، 8/256 و 12/256 موجود است. مدل پایه از 469 یورو شروع می شود که با توجه به همه چیز، قیمت کاملاً مناسبی است.

همه چیز در یک سوال خلاصه می شود – آیا گوشی ناتینگ فون 1 یک گوشی منحصر بفرد است، و اگر خواهان آن باسید یک گوشی با امید جدید است یا یک میان رده با شکوه و گران قیمت؟ بیایید گوشی ناتینگ فون 1 را مورد بررسی قرار دهیم!

آنباکسینگ گوشی ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1 در جعبه سازگار با محیط زیست ساخته شده از فیبر بازیافتی ارسال می شود. به محض باز شدن از بین می‌رود، و تا زمانی که آن را به عقب نچسبانید، هرگز یکسان نخواهد بود.

Nothing Phone (1) review

بنابراین, هنگامی که جعبه کاغذ را باز کردید، در داخل آن، گوشی ناتینگ فون 1، یک کابل USB-C، و جالب‌ترین ابزار خروج سیم‌کارت که تا به امروز دیده‌ایم، خواهید دید!

Nothing Phone (1) review

داخل جعبه شارژر وجود ندارد. این تلفن از USB-PD 3.0 پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از هر شارژر PD که در خانه خود دارید استفاده کنید.

یک چیز دیگر، گوشی ناتینگ فون 1 همراه با محافظ صفحه نمایش نازکی است که در کارخانه اعمال شده است. کیفیت آن بالاتر از حد معمول است و به اندازه گوشی‌های چندگانه شیائومی لکه‌دار نمی‌شود.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1 که اولین گوشی هوشمند این شرکت بود، باید تاثیرگذار باشد و باید آن را درست می کرد. انتظارات برای طراحی به ویژه بالا بود، و ما خوشحالیم که هیچ چیز واقعاً موفق به ایجاد اولین تأثیر برجسته نشد!

Nothing Phone (1) review

ناتینگ فون 1 دارای دو بیت سیگنچر است که احتمالاً حداقل برای چند نسل باقی خواهند ماند – شیشه شفاف پشتی و LED های Glyph در زیر آن شیشه.

علاوه بر پنل منحصربفرد به عقب، گوشی ناتینگ فون 1 دارای ساختار معمولی با کیفیت بالا از دو قطعه مسطح گوریلا گلس 5 و یک قاب آلومینیومی و شاسی در میان است. کل این محصول دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش نور است. بهتر بود که از حفاظت کامل در برابر آب، دارای استاندارد IP67 یا بیشتر استفاده کنید، اما این همان چیزی است که هست. به هر حال، ما در اینجا به دنبال یک پرچمدار نیستیم.

Nothing Phone (1) review

گوشی ناتینگ فون 1 در دو رنگ مشکی یا سفید موجود است و ما هر دو را داریم. واضح است که تفاوت اصلی در طراحی قسمت پشتی است. فریم هر دو مدل دارای روکش مات است و به رنگ خاکستری تیره رنگ شده است.

Nothing Phone (1) review

و اگر بخواهیم در مورد قاب صحبت کنیم، باید بگوییم که این قاب فوق‌العاده مسطح است و گوشی ناتینگ فون 1 می‌تواند مانند برخی از آیفون‌ها به تنهایی خود نمایی کند. این یک دستاورد مهم نیست، اما به خوبی برای تعادل کلی طراحی دستگاه صحبت می کند.

با شروع از جلو، می‌توانیم ببینیم که گوشی ناتینگ فون 1 بیش از یک شباهت گذرا به آیفون‌های OLED مدرن دارد. گوریلا گلس 5 کاملاً صاف و کاملاً همسطح با فریم است. حاشیه‌ های اطراف نمایشگر یکنواخت هستند و هیچ چیز از همان فناوری OLED منعطف استفاده نمی‌کند که اپل برای انحنا دادن کنترل‌کننده نمایشگر به زیر خود به منظور کاهش اندازه قاب پایینی استفاده می‌کند. تنها تفاوت واقعی وجود یک دوربین سوراخ دار در بالا سمت چپ به جای بریدگی بدنام اپل است.

Nothing Phone (1) review

هیچ چیزی از اسکنر اثر انگشت نوری که در زیر نمایشگر قرار داده شده است استفاده نکرده است. حدود 1 سانتی متر از پایین فاصله دارد، کمی پایین تر از اکثر تلفن ها، اما ما محل قرارگیری آن را راحت دیدیم. به علاوه، اسکنر همیشه روشن است و سرعت و دقت قابل توجهی را ارائه می دهد.

Nothing Phone (1) review

در بالای صفحه نمایش، درست در کنار قسمت بالایی قاب، می توانید یک خروجی کوچک با یک توری به سختی قابل مشاهده ببینید. اینجا جایی است که یکی از بلندگوهای استریو که نقش یک گوشی را نیز ایفا می کند، می رود. یک حسگر مجاورت واقعی در قاب‌های مشکی پنهان شده است، بنابراین لازم نیست نگران اشتباهات در هنگام تماس باشید.

Nothing Phone (1) review

پشت گوشی جایی است که همه چیز جالب می شود. یک پنل شفاف گوریلا گلس 5 تمام سطح را می پوشاند و نمای برخی از اجزا را نشان می دهد. همچنین به چراغ‌های Glyph Interface اجازه می‌دهد تا بدرخشند.

Nothing Phone (1) review

البته طرح شفاف بیشتر پانسمان پنجره است. شما در واقع نمی توانید قسمت های داخلی گوشی را ببینید زیرا بیشتر آن در پشت درب های پلاستیکی پنهان شده است. تنها اجزای قابل شناسایی قابل مشاهده سیم پیچ القایی برای شارژ بی سیم دو طرفه و یک کابل نواری، احتمالاً برای باتری است.

اگر انتظار داشتید اجزای واقعی مانند مادربرد، باتری و بلندگو را ببینید، ممکن است در نهایت ناامید شوید. 

Nothing Phone (1) review

نسخه مشکی آرام تر به نظر می رسد، در حالی که مدل سفید شلوغ تر و تا حدودی درخشان تر به نظر می رسد. هر دو برایشان جذابیت خاصی دارند. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید.

تنها دلیل عملی برای شفاف بودن پشت گوشی این است که چراغ‌های Glyph Interface بدرخشند. این چهار مجموعه LED را می توان از طریق نرم افزار کنترل کرد (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد) و اساساً برای نشان دادن تماس ها، اعلان ها و وضعیت شارژ استفاده می شوند. همچنین می توان از آنها به عنوان چراغ پرکننده دوربین استفاده کرد.

LED ها می توانند بسیار روشن شوند، به حدی که زمانی که در شرف روشن شدن هستند توصیه نمی کنیم گوشی را در نزدیکی چشمان خود نگه دارید، . رنگ آنها تا حدودی ناسازگار است و در برخی از نوارها مقداری زردی مشهود است. با این حال، این معمولاً قابل توجه نیست زیرا معمولاً خیلی سریع پلک می‌زنند.

و چیزی که بلافاصله نخواهید دید یک LED قرمز کوچک است که می تواند در حین فیلمبرداری چشمک بزند. به طور پیش فرض از داخل برنامه دوربین خاموش است.

Nothing Phone (1) review

glyph منحصر به فرد و مفید است. دو راه در مورد آن وجود ندارد اما، برای به دست آوردن هر ارزشی از آن، باید کسی باشید که گوشی خود را رو به پایین می گذارد، کاری که اغلب ما اغلب انجام نمی دهیم. با ظهور نمایشگرهای همیشه روشن، واقعاً دلیلی وجود ندارد که گوشی خود را رو به پایین بگذارید، زیرا اطلاعات مفید زیادی را از دست خواهید داد. با AOD، اطلاعات به‌روزی را در مورد تمام تماس‌ ها و اعلان‌ های دریافتی دریافت می‌کنید، در حالی که چراغ‌ های پشتی تنها می‌توانند تماس گیرنده خاصی را با استفاده از آهنگ‌ های زنگ سفارشی شناسایی کنند، اما در غیر این صورت به عنوان یک سیستم اعلان کاملا مبهم هستند.

Nothing Phone (1) review

ما اعتراف می کنیم که شارژ بی سیم هدفون یا ساعت هوشمند یا به سادگی شارژ کردن زمانی که در شرف روشن شدن هستند و لذت بردن از نشانگر باتری که به آرامی افزایش می یابد، جالب است. الگوهای مختلف Glyph اعلان نیز جالب هستند. اما برای این کار باید عادات خود را کاملاً تغییر دهید. و احتمالاً محافظ صفحه نمایش کارخانه را روشن بگذارید یا حتی یک محافظ درجه بالاتر را اعمال کنید.

Nothing Phone (1) review

دو حلقه فلزی برآمده در پشت وجود دارد – هر یک دور یک دوربین 50 مگاپیکسلی می چرخند. دوربین بالایی فوق عریض است، در حالی که پایینی دوربین اصلی با زاویه دید عریض با OIS است. یک فلاش LED نیز در اطراف وجود دارد. گوشی ناتینگ فون 1 به همین دلیل کمی روی میز می لرزد، اما نه به اندازه بسیاری از گوشی های اخیر. اگرچه، از آنجایی که قرار است آن را روی صورتش دراز بکشید، مشکلی پیش نمی آید، درست است؟

Nothing Phone (1) review

کناره های گوشی ناتینگ فون 1 نیز ما را به یاد مدل های معمولی آیفون می اندازد. آنها کاملاً مسطح هستند، در حالی که دکمه های پاور و ولوم به روشی مشابه روی آنها تقسیم شده اند. اگر هیچ چیز تمام نشده بود و همچنین اسلایدر هشدار را که اتفاقاً در گوشی های وان پلاس نیز یافت می‌شد قرض می‌گرفتیم، بهتر می توانستیم از این گوشی استقبال کنیم.

Nothing Phone (1) review

و کلید پاور/قفل در سمت راست وجود دارد.

Nothing Phone (1) review

بالای گوشی یک میکروفون تنها، یکی از سه میکروفون در واقع قرار دارد. یکی دیگر در کنار دوربین دوگانه در پشت قرار دارد و دوربین اصلی در پایین و در کنار درگاه USB-C قرار دارد.

Nothing Phone (1) review

پایین نیز جایی است که می توانید سینی دو سیم کارته و دومین بلندگوی استریو را پیدا کنید.

Nothing Phone (1) review

از نظر قابلیت استفاده، گوشی ناتینگ فون 1 بسیار بزرگ است، تقریباً به اندازه آیفون 13 پرو مکس. این، همراه با کناره‌های صاف، استفاده از گوشی را در صورتی که به گوشی‌های کوچک‌تر عادت دارید، ناخوشایند می‌کند.

کیفیت ساخت گوشی ناتینگ فون 1 خوب است. سطح شیشه و آلومینیوم عالی است و مواردی مانند شکاف پانل که بسیار محکم هستند. دکمه‌های کناری احساس محکمی دارند و بازخورد لمسی خوبی دارند. یکی دیگر از چیزهای مثبتی که متوجه شدیم پانل‌های شیشه‌ای است که به‌طور باورنکردنی به راحتی تمیز می‌شوند – یک دستمال مرطوب برای بازگرداندن آن‌ها به حالت بکر کافی است. حتی بهتر از آن، چسباندن اثر انگشت و لک به راحتی در گوشی های دیگر نیست. ما می‌رفتیم و حدس می‌زدیم که شاید گوشی ناتینگ فون 1، دقیقاً مانند آیفون‌ها، دارای پوشش اولئوفوبیک باشد.

Nothing Phone (1) review

گوشی ناتینگ فون 1 همچنین دارای رتبه IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که تا حدودی در حد استاندارد IP حداقل است.

به طور کلی، ما گوشی ناتینگ فون 1 را به خاطر جالب بودن و متمایز بودن از دریای گوشی های سیاه و خاکستری موجود در بازار می دانیم. برخی می توانند استدلال کنند که اگر به جای این نسخه زیبا و ضدعفونی شده، نگاهی به داخل واقعی گوشی می انداختیم، خنک تر می شد.

اما شفافیت کامل می‌توانست به قیمت زیبایی Glyph UI تمام شود، زیرا به تمام توجهی که می‌تواند جلب کند نیاز دارد، زیرا خنک بودن و قابلیت استفاده آن ممکن است به سرعت محو شود.

Nothing Phone (1) review

خلاصه داستان – Nothing Phone (1) شروع یک سری کاملاً جدید از دستگاه ها را نشان می دهد و این کار را به روش درست انجام می دهد. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا Glyph در کتاب‌های تاریخ اثری از خود برجای می‌گذارد، اما به عنوان یک تلفن – این دستگاه دارای ساختار محکم و بی‌معنی با لمسی عالی است که به راحتی می‌توان آن را از جعبه دوست داشت.

بررسی صفحه نمایش گوشی ناتینگ فون 1

گوشی ناتینگ فون 1 از یک OLED 6.55 اینچی با کیفیت عالی استفاده می کند – عمق رنگ 10 بیتی را ارائه می دهد و می تواند تا 1 بایت رنگ را نمایش دهد. رفرش ریت 120 هرتز، نرخ لمس 240 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ وجود دارد. وضوح 1080p گسترش یافته سنتی است که منجر به تراکم 402ppi می شود.

این پنل دارای سوراخ کوچکی در گوشه سمت چپ بالای خود است تا راه را برای دوربین سلفی باز کند. شیشه گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت را بر عهده دارد، در حالی که این گوشی با یک فیلم از پیش اعمال شده نازک اما با کیفیت عالی برای محافظت در برابر خراش بیشتر عرضه می شود.

Nothing Phone (1) review

صفحه رسمی ناتینگ به 500 نیت روشنایی معمولی و حداکثر 1200 نیت روشنایی اشاره می کند (این مورد فقط در سناریوهای ویدیویی HDR خاصی قابل دستیابی است که ما آنها را آزمایش نمی کنیم).

اندازه‌گیری‌ های صفحه نمایش ما 462 نیت حداکثر روشنایی و 663 نیت حداکثر روشنایی را در حالت خودکار ثبت کردند.

حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 2 نیت بود – که با اکثر OLED های این روزها برابری می کند و به عنوان یک نور عالی در نظر گرفته می شود.

دقت رنگ

نمایشگرگ وشی ناتینگ فون 1 از طیف رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. تنظیمات گوشی دو حالت رنگی مختلف را ارائه می‌کند – زنده (پیش‌فرض، DCI-P3) و استاندارد (sRGB). شما می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید.

تنظیمات پیش‌فرض Alive است و برای بازتولید وفادارانه DCI-P3 تنظیم شده است – ما متوجه شدیم صفحه نمایش از دقت بسیار خوبی نسبت به DCI-P3 (میانگین deltaE 1.9) برخوردار است. حالت استاندارد همچنین دقت فوق‌العاده‌ای به sRGB ارائه می‌دهد (میانگین دلتای ۱.۵).

رفرش ریت

دو حالت رفرش ریت وجود دارد – بالا (120Hz) و استاندارد (60Hz).

هنگام استفاده از تنظیمات بالا، صفحه نمایش از 120 هرتز در سراسر رابط کاربری و همه برنامه‌ های سیستم استفاده می‌کند، اما در اغلب موارد زمانی که تصویر به دلایل صرفه‌جویی در مصرف باتری ثابت است، به 60 هرتز برمی‌گردد. 60 هرتز اغلب برای پخش / پخش ویدیو و در بین برنامه هایی که نمی توانند صفحه نمایش های بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کنند استفاده می شود.

Refresh rate - Nothing Phone (1) review Colors - Nothing Phone (1) review

یکی غربالگری سخت‌ افزار صفحه‌ نمایش را به‌عنوان مراحل رفرش ریت ثابت 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز تشخیص می‌دهند. تنها مواردی که متوجه شدیم گوشی از فرکانس 90 هرتز استفاده می کند، در برخی از منوها (به جای 60 هرتز)، و هنگام پخش پیش نمایش های ویدیویی یا در پنجره های پاپ آپ ویدیویی بود.

بازی با رفرش ریت بالا در گوشی ناتینگ فون 1 امکان پذیر به نظر می رسد (1) و ما شاهد چند بازی بودیم که از نرخ رفرش 120 هرتز به عنوان بومی استفاده می کردند.

HDR و استریمینگ

صفحه نمایش گوشی ناتینگ فون 1 از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند. این گوشی همچنین از Widevine L1 DRM پشتیبانی می‌کند، به این معنی که آماده ارائه بالاترین کیفیت پخش، در کیس خود، 1080p HDR10 است.

Nothing Phone (1) review

گوشی ناتینگ فون 1 توسط برنامه های پخش محبوب مانند Netflix پشتیبانی می شود و بالاترین وضوح موجود را برای کیفیت پخش ارائه می دهد. متأسفانه، در زمان راه اندازی، فقط YouTube از پخش HDR پشتیبانی می کند. امیدواریم برنامه هایی مانند Prime و Netflix نیز به زودی گوشی را تأیید کنند. بازخورد لمسی در نهایت، می‌خواهیم

بازخورد لمسی

در آخر می خواهیم تا از بازخورد ضفحه لمسی تمجید کنیم – این یکی از بهترین‌هایی است که استفاده کرده‌ایم، با لمسی دوست‌ داشتنی که می‌توانید دقیقاً در همان نقطه‌ای که ضربه زده‌اید احساس کنید.

بررسی عمر باتری گوشی ناتینگ فون 1 

گوشی ناتینگ فون 1 از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند – ظرفیتی برابر با گلکسی A52s و Poco F4. می توان آن را از طریق شارژرهای Power Delivery تا 33 وات شارژ کرد. گوشی ناتینگ فون 1 امتیاز استقامت 108 ساعت را کسب کرد. این هر سه آزمایش – تماس، مرور وب و پخش ویدیو را انجام داد. تنها جزء متوسط ​​در اینجا حالت آماده به کار بود.

Nothing Phone (1) review

ناتینگ فون 1

بررسی سرعت شارژ گوشی ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1 از شارژ سریع سیمی تا 33 وات پشتیبانی می کند و می توان آن را با هر شارژر USB-PD 3.0 موجود در بازار به دست آورد. هیچ چیز 50 درصد شارژ در 30 دقیقه با چنین شارژری را ذکر نمی کند و ما می توانیم آن را تأیید کنیم.

Nothing Phone (1) review

ما از یک شارژر بیسئوس 65 واتی استفاده کردیم و 48 درصد باتری گوشی ناتینگ فون 1 را در نیم ساعت پر کرد.

ناتینگ فون 1

شارژ کامل به 91 دقیقه نیاز دارد، با گوشی ناتینگ فون 1 به طور قابل توجهی سرعت شارژ را پس از رسیدن به 80 تا 90 درصد کاهش می دهد.

ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1 از شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید دستگاه‌های پشت آن را به‌صورت بی‌سیم معکوس کنید.

Nothing Phone (1) review

خب, ما آن را امتحان کردیم، و طبق آگهی کار می کند. فقط باید Battery Share را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.

بررسی اسپیکرهای گوشی ناتینگ فون 1

گوشی ناتینگ فون 1 یک تنظیم بلندگوی استریو از نوع هیبریدی ارائه می دهد. یک بلندگوی تمام عیار در پایین گوشی وجود دارد، در حالی که هدفون به عنوان یک بلندگوی دوم در جلو عمل می کند.

Nothing Phone (1) review

بر خلاف بلندگوی پایینی نسبتاً بلند و بیس گوش، به طرز محسوسی بی صداتر است و بیس ندارد. از سوی دیگر، زمانی که هر دو با هم موسیقی می‌نوازند – صدا به اندازه کافی متعادل است، مخصوصاً برای اهداف تماشای منظره.

ما متوجه یک مشکل عجیب در بلندگوها شدیم، مشکلی که امیدواریم با به‌ روز رسانی‌های آتی هیچ چیز برطرف نشود. کانال‌های بلندگو قفل هستند – گوشی به سمت چپ پخش می‌شود، پایین آن به سمت راست پخش می‌شود و متأسفانه اگر گوشی را بچرخانید، آنها عوض نمی‌شوند.

بلندگوهای گوشی ناتینگ فون 1 نمره بسیار خوبی را در تست بلندی صدای ما کسب کردند. از طرف دیگر، کیفیت صدا صرفاً متوسط ​​است – تنظیمات صداهای بالا را به خوبی پخش می‌کند، اما تن‌ های میانی و باس آن به‌طور قابل توجهی ضعیف هستند.

GSMArena speaker test

ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1

بررسی کیفیت صدای گوشی ناتینگ فون 1

مدتی است که این فصل را انجام داده‌ایم – آزمایش را در اوایل سال 2020 متوقف کردیم، زیرا گوشی ها آنقدر خوب شدند که تفاوت‌ های بین آنها فقط با تجهیزات آزمایشگاهی قابل تشخیص بود و در زندگی واقعی واقعاً مهم نبود.

اما گوشی ناتینگ فون 1 ما را مجبور کرد تا کمی حفاری انجام دهیم زیرا هیچ یک از هدفون های سیمی هنگام اتصال به آن صدا درستی نداشت. بنابراین ما گرد و غبار ابزار آزمایشی قابل اعتماد قدیمی خود را پاک کردیم و گوشی ناتینگ فون 1 را از طریق آن اجرا کردیم تا ظن خود را تأیید کنیم.

و در واقع، گوشی ناتینگ فون 1 پاسخ فرکانسی فاجعه‌ باری دارد – می‌ توانید مقایسه‌ای با پاسخ فرکانسی Poco F4 را در زیر مشاهده کنید.

Nothing Phone (1) review

و این تنها مشکل نیست – تداخل استریو آنقدر زیاد است (-3.9dB در مقایسه با -85dB یا کمتر برای تقریباً هر گوشی) که جلوه استریو گوشی به شدت به خطر می افتد.

به طور معمول، پاسخ فرکانس ضعیف به یک اکولایزر اعمال شده اشاره می کند، اما در این مورد، آنقدر لرزان است که اگر واقعاً چنین است، این اکولایزر باید بسیار بسیار بد تنظیم شود. و حتی اگر وجود داشته باشد، هیچ گزینه ای برای خاموش کردن آن وجود ندارد، بنابراین ما بیشتر تمایل داریم که باور کنیم که این شرکت به طور کلی نرم افزار را در این قسمت خراب کرده است. ما مطمئناً امیدواریم که به زودی رفع شود زیرا تا آن زمان، تجربه صوتی به شدت به خطر خواهد افتاد. برای شرکتی که اولین محصول آن مربوط به صدا بود، چشم انداز خوبی ندارد.

بررسی نرم افزار گوشی ناتینگ فون 1

گوشی ناتینگ فون 1 بر روی Nothing OS اجرا می‌شود، نسخه‌ای که تا به حال کمی تغییر کرده است.

Nothing Phone (1) review

واحد گوشی ناتینگ فون 1 ما در طول فرآیند بررسی دو به‌روزرسانی عمده دریافت کرد – هر دو باعث بهبود عمر باتری، رابط کاربری Glyph و عملکرد دوربین شدند. بررسی ما بر اساس آخرین نسخه Nothing OS – 1.1.0 است.

Updates - Nothing Phone (1) review Updates - Nothing Phone (1) review

استفاده از گوشی ناتینگ فون 1 بسیار شبیه به استفاده از Google Pixel است. بسیاری از رابط کاربری آشنا هستند، با مواردی مانند راه‌انداز، برنامه تنظیمات، و بیشتر برنامه‌های از پیش نصب‌شده مشابه آنچه در گوشی‌های هوشمند گوگل می‌بینید.

Nothing UI - Nothing Phone (1) review Nothing UI - Nothing Phone (1) review Nothing UI - Nothing Phone (1) review Nothing UI - Nothing Phone (1) review Nothing UI - Nothing Phone (1) review Nothing UI - Nothing Phone (1) review

تغییراتی که Nothing ایجاد نکرده، ماهیت کاملاً گزینشی و سنجیده دارند. در حالی که این گوشی بیشتر از Roboto برای رابط استفاده می‌کند، همچنین از حروف ماتریس نقطه‌ای متمایز شرکت برای عناصر رابط کاربری خاص مانند سرفصل‌ های داخل برنامه تنظیمات، صفحه قفل، رابط کاربری شارژ و ویجت‌های سفارشی استفاده کم‌تری وجود دارد.

Nothing Phone (1) review

در مورد ویجت های سفارشی صحبت می کنیم، چهار ویجت در گوشی وجود دارد (1) که همگی انواع ویجت های معمول ساعت و آب و هوا هستند. همچنین اگر به این کار علاقه دارید یک ویجت گالری NFT برای نمایش مجموعه NFT شما وجود دارد، . چهار والپیپر سفارشی گنجانده شده است، و اگرچه بسته آیکون Nothing پیش‌فرض اساساً فقط نمادهای پیش‌فرض است، گزینه‌ای برای دانلود و اعمال تصویر وجود دارد.

Fingerprints - Nothing Phone (1) review Face unlock - Nothing Phone (1) review Widgets - Nothing Phone (1) review Widgets - Nothing Phone (1) review Widgets - Nothing Phone (1) review

در بخش ویژگی‌ های آزمایشی، گزینه اتصال به تسلا نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برخی از ویژگی‌ های خودروی تسلا خود را مستقیماً از طریق تلفن بدون نیاز به برنامه تسلا کنترل کنید. متأسفانه، ما یک تسلا با واحد بررسی خود دریافت نکردیم تا تأیید کنیم که آیا این ویژگی کار می کند.

Notifications - Nothing Phone (1) review Quick settings - Nothing Phone (1) review Tesla integration - Nothing Phone (1) review

حالت بازی نیز وجود دارد، اما به اندازه سایر گوشی ها پیچیده نیست. برای راه اندازی این حالت باید به صورت دستی بازی ها را اضافه کنید، و وقتی این کار را انجام داد، فقط می تواند حالت Do Not Disturb را فعال کند و جلوگیری از اشتباه در لبه های صفحه نمایش را فعال کند. اگر گوشی Nothing Ear (1) جفت شده باشد، حالت تاخیر کم را نیز روی آنها فعال می کند.

Game Mode - Nothing Phone (1) review Game Mode - Nothing Phone (1) review Game Mode - Nothing Phone (1) review

صحبت از Ear (1) شد، ما هیچ ادغام خاصی بین دو محصول Nothing مشاهده نکردیم. ما مجبور بودیم اپلیکیشن Ear (1) را دقیقاً مانند هر گوشی دیگری نصب کنیم، و به این ترتیب عملکردهای مختلف هدفون ها را کنترل می کنید. تجربه مشابه جفت کردن آنها با هر گوشی اندرویدی دیگری بود.

Nothing Phone (1) review

سفارشی ترین جنبه سیستم عامل Nothing شامل رابط Glyph است که LED های پشت گوشی را کنترل می کند. اول، این ویژگی اختیاری است، بنابراین اگر شما را آزار می‌دهد یا فکر نمی‌کنید استفاده زیادی از آن نخواهید کرد، می‌توانید آن را خاموش کنید. شما همچنین می توانید روشنایی LED ها را تنظیم کنید، که همانطور که قبلا ذکر شد، می تواند به طور جدی روشن شود، حتی در روشنایی متوسط ​​پیش فرض.

Glyph - Nothing Phone (1) review Settings - Nothing Phone (1) review Flip to Glyph - Nothing Phone (1) review Ringtones - Nothing Phone (1) review Ringtones - Nothing Phone (1) review Ringtones - Nothing Phone (1) review

در حال حاضر، رابط Glyph را می توان در درجه اول برای اعلان ها استفاده کرد. گوشی ناتینگ فون 1 دارای ده آهنگ زنگ سفارشی برای تماس و ده صدای اعلان است. هر یک از اینها یک الگوی از پیش برنامه ریزی شده دارند که به آنها اختصاص داده شده است که هر زمان که LED ها در حال پخش هستند روی آنها پخش می شود.

Nothing Phone (1) review

شما می توانید آهنگ های زنگ خود را به گوشی اضافه کنید و سعی می کند آنها را به چراغ های مختلف نگاشت کند، اما طبق تجربه ما، این به خوبی کار نمی کند و معمولاً، چراغ ها فقط با الگوهای ساده تر چشمک می زنند تا بیشتر انیمیشن های پیچیده ای که با صداهای پیش فرض دریافت می کنید.

برای تماس‌ها، می‌توانید به هر یک از مخاطبین خود آهنگ زنگ اختصاص دهید. به این ترتیب، نه تنها تأیید شنیداری از تماس گیرنده دریافت می کنید، بلکه اگر گوشی به صورت رو به پایین قرار گیرد، الگوی نور منحصر به فرد در پشت نیز می تواند شما را از شناسه تماس گیرنده مطلع کند. البته، تنها ده آهنگ زنگ سفارشی وجود دارد، بنابراین فقط تعداد زیادی تماس گیرنده منحصر به فرد وجود دارد که می‌توانید آنها را به آنها اختصاص دهید، اما احتمالاً بیشتر از آن برای به خاطر سپردن زیاد است.

Charging Meter - Nothing Phone (1) review Google Assistant - Nothing Phone (1) review Battery Share - Nothing Phone (1) review

این را می توان برای اعلان های برنامه نیز انجام داد، مشروط بر اینکه برنامه اجازه تنظیم یک اعلان سفارشی را بدهد. برخی از برنامه‌ های پیام‌ رسان نیز امکان تنظیم آهنگ زنگ سفارشی برای هر مخاطب را فراهم می‌کنند، اما باز هم فقط به ده نفر محدود می‌شوید.

Nothing Phone (1) review

البته با اعلان‌ های اپلیکیشن‌ ها، همه چیز به راحتی از کنترل خارج می‌شود و تلاش برای به خاطر سپردن همه صداها و الگوهای نور آنها می‌تواند بسیار سخت باشد. همچنین مواردی وجود دارد که اکثر برنامه‌ ها هشدارهای صوتی سفارشی ندارند، بنابراین شما فقط صدای اعلان پیش‌فرض و الگوی آن را دریافت می‌کنید، که تشخیص یک برنامه از برنامه دیگر را غیرممکن می‌کند.

از دیگر کارهایی که در حال حاضر می توانید با چراغ ها انجام دهید این است که نوار LED پایین به صورت تدریجی با وضعیت شارژ گوشی روشن شود. هنگامی که کلمه کلیدی Google Assistant را می‌گویید، می‌توان چراغ‌ها را طوری روشن کرد که چشمک بزنند.

LED های Glyph همچنین می توانند فعال شوند تا به عنوان یک چراغ پرکننده برای فیلمبرداری یا گرفتن پرتره عمل کنند.

در نهایت، ویژگی Flip to Glyph واقعا جالب است – مانند یک صدا خفه کن که گسترش یافته است. ببینید، هنگامی که گوشی را برمی گردانید، رابط Glyph فعال خواهد شد (و برای آن یک علامت علامت دریافت خواهید کرد)، در حالی که صداها خاموش می شوند.

با توجه به آنچه ما متوجه شدیم، ویژگی های بیشتری در نظر گرفته شده است که از چراغ های پشتی استفاده می کند. برخی از کاربران راهی برای چشمک زدن چراغ ها با موسیقی شما با فعال کردن ویژگی تجسم موسیقی مخفی پیدا کرده اند. اینها باید به مرور زمان از طریق به روز رسانی های نرم افزاری آینده در دسترس قرار گیرند.

تا آنجا که به bloatware مربوط می شود، گوشی ناتینگ فون 1 واقعاً چیزی برای صحبت ندارد، با این فرض که شما برنامه های اجباری گوگل را که همیشه در حال افزایش است به عنوان bloatware به حساب نمی آورید (اگرچه شاید زمان آن رسیده باشد). تنها برنامه‌ های سفارشی روی گوشی، برنامه دوربین و برنامه ضبط هستند. برنامه Recorder دارای همان رابط کاربری ماتریس نقطه‌ای است و جدای از ارائه عملکرد مفید، بسیار جالب به نظر می‌رسد. با این حال، نمی‌تواند تماس‌ها را ضبط کند، و همچنین اگر به آن نیاز ندارید، نمی‌توانید آن را حذف کنید.

از نظر پایداری، گوشی ناتینگ فون 1 به طرز شگفت انگیزی پایداری خوبی را ارائه کرد. برخی از مشکلات مربوط به برنامه وجود دارد، مانند برنامه یوتیوب که با انتخاب 2160p برای ویدیوهای HDR و قفل شدن خود روی 480p، وحشت زده می شود.

گذشته از این، تجربه ما با رابط کاربری نرم افزار کاملاً خوشایند و بدون حادثه بود. همه چیز همانطور که انتظار می رفت کار کرد، که اصلاً آن چیزی نیست که ما از اولین گوشی این شرکت انتظار داشتیم، به خصوص که این منطقه ای است که رقبای شناخته شده گوشی ناتینگ اغلب با آن دست و پنجه نرم می کنند. ناگفته نماند که هیچ چیز حتی ماه‌ ها پس از راه‌ اندازی با نصب نرم‌ افزار بر روی گوش (1) مشکلی نداشت، بنابراین این واقعیت که تلفن ما (1) اساساً پس از یک به‌روزرسانی در روز اول به خوبی کار می‌کرد، واقعاً چشمگیر است.

Nothing Phone (1) review

به طور کلی، هیچ چیز در مورد تجربه نرم افزاری روی گوشی درست نیست (1). پایبندی به اندروید تقریباً موجودی یک تجربه بصری تمیز و ثابت را تضمین می کند. انتخاب های طراحی خود این شرکت سنجیده و سلیقه ای است. bloatware کمی وجود دارد. مهمتر از آن، علیرغم اینکه این نرم افزار در مراحل اولیه خود بود، تا حد زیادی پایدار و قابل اعتماد بود. این گوشیی است که ما هیچ تردیدی در استفاده روزانه از آن نداریم یا آن را به دیگران توصیه می کنیم که به دنبال تجربه ای تمیز و کاربرپسند مشابه هستند.

هیچ چیز برای مجموع سه سال به روز رسانی های اصلی اندروید و چهار سال وصله های امنیتی دو ماهانه وعده داده نشده است.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی ناتینگ فون 1

یکی از جالب ترین انتخاب ها برای گوشی ناتینگ فون 1 چیپست است – Snapdragon 778G + 5G توسط Qualcomm. این یکی از قدرتمندترین چیپست ها در کلاس میان رده برتر است که تنها توسط پرچمدار سابق اسنپدراگون 870 بهترین است.

ما شاهد بسیاری از پرچم‌داران بوده‌ایم که سخت‌افزار فوق‌العاده سریعی دارند که به سادگی از زمان خود (نسل فعلی اسنپدراگون) یا حتی بسیار جلوتر از زمان خود (نسل فعلی اپل A) جلوتر هستند. چنین چیپست‌ های پیشرفته‌ای معمولاً به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند، مخصوصاً زمانی که محتوای 1080 را اجرا می‌کنند.

و ما می‌توانیم از ایده داشتن پلتفرمی که بتواند محتوای موجود امروز را به‌درستی مدیریت کند، به‌جای اینکه پس از پایان پشتیبانی نرم‌افزاری قدرتمند باشیم، پشت سر بگذاریم. مطمئناً برای عمر باتری و اتلاف گرما منطقی است.

Nothing Phone (1) review

بنابراین, گوشی ناتینگ فون 1 از چیپست Snapdragon 778G + 5G پشتیبانی می کند. این پردازنده هشت هسته‌ای Kryo 670 در پیکربندی 1+3+4، با هسته اصلی مبتنی بر Cortex-A78 (تا 2.5 گیگاهرتز)، سه هسته دیگر محدود به 2.4 گیگاهرتز و یک مجموعه چهارگانه A55 ارائه می‌کند. مشتقات تا 1.8 گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی Adreno 642L است. یک مودم داخلی Snapdragon X53 5G نیز بخشی از این بسته است.

گوشی ناتینگ فون 1 در یکی از سه پیکربندی ذخیره سازی عرضه می شود، همه با حافظه داخلی UFS3.1 و رم LPDDR5 – 8/128، 8/256 و 12/256. ما دومی را برای بررسی داریم.

و اکنون، بیایید چند آزمایش را اجرا کنیم! پردازنده گوشی ناتینگ فون 1 امتیازی نزدیک به پردازنده اسنپدراگون 870 در Realme GT Neo 3T و Poco F4 کسب کرده است و تنها توسط پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 (Poco F4 GT) و Dimensity 8100 (Poco X4 GT) برتری دارد. 

ناتینگ فون 1

ناتینگ فون 1

نمرات GPU برای این کلاس مناسب است، حتی اگر به اندازه جدیدترین چیپست های Snapdragon و Dimensity چشمگیر باشد. ما متوجه شدیم که گوشی ناتینگ فون 1 کاملاً قادر به اجرای انواع بازی‌ ها با گرافیک باکیفیت است. بازی با رفرش ریت بالا نیز امکان پذیر و قابل دستیابی است.

ناتینگ فون 1

تست های AnTuTu، گوشی ناتینگ فون 1 را در کنار همتایان SD778G خود قرار داد و چندان از تلفن‌های مجهز به SD870 عقب‌تر نبود. بدیهی است که سخت افزار پرچمدار دور از دسترس است.

چیپست Snapdragon 778G+ همچنین پایداری عالی را در طول دوره‌های طولانی استفاده از CPU و GPU به اوج می‌رساند. این گوشی 74 درصد از CPU و 90 درصد از ثبات GPU را به دست آورد. هرگز بیش از حد گرم نشد و حتی بهتر از آن، پانل ها و قاب آن در حالی که گرم بودند، هرگز داغ نشدند.

CPU test - Nothing Phone (1) review GPU test - Nothing Phone (1) review GPU test - Nothing Phone (1) review

ناتینگ فون 1 نسبت به کلاس و قیمت خود عملکرد بسیار خوبی ارائه می دهد و هیچ کاری در راه اندازی آن نمی تواند انجام دهد. بازی‌ ها بدون مشکل اجرا می‌شوند، و ما از کیفیت، عملکرد و پایداری راضی هستیم و چندوظیفه‌ای هم بسیار راحت است. حتی اگر از سخت‌افزار برتر استفاده نکند، حتی کاربران سخت‌گیر را راضی نگه می‌دارد.

Nothing Phone (1) review

دوربین اصلی گوشی ناتینگ فون 1 از سنسور Quad-Bayer 1/1.56 اینچی Sony IMX 766 50 مگاپیکسلی با لنز 24 میلی‌متری f/1.88 تثبیت‌شده اپتیکال، پیکسل‌های 1.0 میکرومتری (2.0 میکرومتر پس از قرارگیری 4 به 1) و PDAF استفاده می‌کند. این دوربین به طور پیش فرض با وضوح 12.5 مگاپیکسل عکس می گیرد.

دوربین فوق عریض از سنسور 50 مگاپیکسلی JN1 سامسونگ با فیلتر رنگی Tetracell (سامسونگ برای Quad Bayer صحبت می کند) استفاده می کند. این سنسور به طور قابل توجهی کوچکتر از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است – نوع 1/2.76 اینچی با پیکسل‌های 0.64 میکرومتر (1.28 میکرومتر بعد از قرارگیری 4 به 1). این دوربین از PDAF پشتیبانی می کند و می تواند تا فاصله 4 سانتی متری فوکوس کند – به این معنی که می توانید با آن عکس ماکرو بگیرید و یک حالت ماکرو اختصاصی در دسترس است.

هر دو دوربین اصلی و فوق عریض از حالت شب خودکار پشتیبانی می کنند. وقتی صحنه برای حالت شب مناسب است – نماد ماه روی منظره یاب ظاهر می شود، اما برای فعال کردن حالت شب باید روی آن ضربه بزنید. معمولاً در هر دو دوربین از زمان نوردهی 4s-5s استفاده می کند. هیچ راه دیگری برای دسترسی به حالت شب وجود ندارد.

Nothing Phone (1) review

دوربین جلویی متکی به سنسور 16 مگاپیکسلی Sony IMX471 1/3.1 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فیلتر رنگی Quad-Bayer است. همچنان تصاویر را با وضوح اسمی 16 مگاپیکسل ذخیره می‌کند که اگر عکس‌ها را از نزدیک بررسی کنید ممکن است کیفیت را به خطر بیندازند. لنز 24 میلی متری با دیافراگم f/2.45 است. فوکوس خودکار برای سلفی در دسترس نیست.

اپلیکیشن دوربین

برنامه پیش‌فرض CamApp پیش‌فرض دوربین نزدیک به چیزی است که در جدیدترین گوشی‌های هوشمند ریلمی و وان پلاس استفاده می‌کنید. کشیدن انگشت روی منظره یاب یا اسکرول زیر بین حالت‌ها جابجا می‌شود، در حالی که حالت‌های اضافی را می‌توانید در زیر منوی «بیشتر» پیدا کنید.

برنامه era نزدیک به چیزی است که در آخرین گوشی های ریلمی و وان پلاس استفاده می کنید. کشیدن انگشت روی منظره یاب یا اسکرول زیر بین حالت‌ ها جابجا می‌شود، در حالی که حالت‌ های اضافی را می‌توانید در زیر منوی «بیشتر» پیدا کنید.

Nothing Phone (1) review

فلاش و تایمر در سمت چپ موجود است، اما می‌توانید تنظیمات بیشتری مانند وضوح (12 مگاپیکسل/50 مگاپیکسل)، ابعاد، فیلترها، عکس زنده و تنظیمات پیشرفته را افزایش دهید.

Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review

حالت Expert نیز موجود است و روی هر دو دوربین کار می کند. سرعت شاتر برای دوربین اصلی 30 ثانیه و برای دوربین اولتراواید 20 ثانیه است. ضبط RAW نیز در دسترس است. حالت شب می تواند روی فیلم ها نیز کار کند، اما فقط برای دوربین اصلی است و وضوح را به 1080p در 30 فریم بر ثانیه کاهش می دهد.

Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review Camera app - Nothing Phone (1) review

می توانید از فلاش LED یا Glyph LED در موقعیت‌های مختلف مانند فیلم‌برداری، پرتره، عکس استفاده کنید.

کیفیت عکس

نکته مهم: واحد گوشی ناتینگ فون 1 ما در طول فرآیند بررسی دو به‌روزرسانی عمده دریافت کرد – هر دو بهبود عمر باتری، رابط کاربری Glyph و عملکرد دوربین. بررسی ما بر اساس آخرین نسخه Nothing OS – 1.1.0 است. این به‌ روز رسانی اخیر در واقع کیفیت عکس را بهبود بخشیده است (عمدتاً با کاهش نویز بهتر و نمایش رنگ ثابت‌تر)، و به کاربران اولیه توصیه می‌کنیم که اگر قبلاً این کار را نکرده‌اند، به جدیدترین سیستم عامل موجود را به‌روزرسانی کنند.

دوربین اصلی گوشی ناتینگ فون 1 به طور پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می کند که بسیار خوب بود. بسیاری از جزئیات حل شده وجود دارد، تیز کردن بیش از حد نیست، و شاخ و برگ به خوبی توسعه یافته است. رنگ ها واقعی هستند، حتی اگر کمی بیش از حد اشباع شده باشند.

همچنین می‌توانیم کنتراست و محدوده دینامیکی طبیعی (به معنای خوب، اما نه شدید) را تحسین کنیم. همچنین، نویز در تمام عکس‌ها کم است، و ما فکر می‌کنیم که هیچ چیز در پردازش کار خیلی خوبی انجام نداده است، به خصوص که این اولین گوشی هوشمند آنهاست.

به نظر می‌رسد که دستگاه ما در دوربین اصلی مشکلی با لنز دارد که باعث می‌شود هنگام فوکوس در بی‌نهایت، یک نقطه تار در اطراف قسمت میانی سمت چپ ایجاد شود. ما فکر می کنیم این یک مشکل خاص واحد است و یک موضوع گسترده نیست، زیرا واحد دومی که ما داشتیم (اما متأسفانه برگشتیم) چنین چیزی نداشت.

Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/4689s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/1990s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2795s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/3594s - Nothing Phone (1) review
Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/3387s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2174s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/1008s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/3594s - Nothing Phone (1) review
Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/10112s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/3193s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2558s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2922s - Nothing Phone (1) review
Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/4166s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/4291s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2207s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 100, 1/2483s - Nothing Phone (1) review

من یاب گوشی ناتینگ فون 1 یک میانبر اختصاصی زوم 2 برابری دارد حتی اگر دوربین تله فوتو در دسترس نباشد. زوم دیجیتال، اگرچه بدون تلفات در نظر گرفته نمی شود، اما همچنان از کیفیت بالایی برخوردار است زیرا چیزی بیش از یک برش ساده و سطح بالا انجام می دهد.

عکس‌های زوم شده ۲ برابر به وضوح عکس‌ های پیش‌فرض نیستند، اما سطح جزئیات بالاتر از حد انتظار را ارائه می‌کنند و بقیه با نمونه‌های اصلی – رنگ‌ها، کنتراست، محدوده دینامیکی و نویز مطابقت دارند.

Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review
Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/1000s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/1000s - Nothing Phone (1) review
Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 100, 1/0s - Nothing Phone (1) review

پرتره های گرفته شده توسط دوربین اصلی فوق العاده هستند – سوژه ها به خوبی نوردهی می شوند، جزئیات خوبی دارند و نویز ندارند. جداسازی آنها از پس زمینه کاملاً دقیق است، حتی اگر سنسور عمق روی گوشی وجود نداشته باشد. تاری شبیه سازی شده (قابل تنظیم) نیز دوست داشتنی است. و رنگ ها و کنتراست را به راحتی دوست داشتنی یافتیم. در واقع، اینها برخی از پرتره های بهتری هستند که در این مدت دیده ایم.

Main camera portraits - f/1.9, ISO 100, 1/250s - Nothing Phone (1) review Main camera portraits - f/1.9, ISO 193, 1/100s - Nothing Phone (1) review Main camera portraits - f/1.9, ISO 153, 1/50s - Nothing Phone (1) review Main camera portraits - f/1.9, ISO 100, 1/1000s - Nothing Phone (1) review

می توانید به حالت عکاسی 50 مگاپیکسلی بروید، اما به نظر می‌رسد که 50 مگاپیکسل را از عکس‌های پیش‌فرض ارتقا می‌دهد.

Main camera, 50MP - f/1.9, ISO 100, 1/4689s - Nothing Phone (1) review Main camera, 50MP - f/1.9, ISO 100, 1/1960s - Nothing Phone (1) review Main camera, 50MP - f/1.9, ISO 100, 1/3647s - Nothing Phone (1) review Main camera, 50MP - f/1.9, ISO 100, 1/4228s - Nothing Phone (1) review

دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی همچنین به طور پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی را تولید می کند و میدان دید واقعاً بسیار گسترده است. عکس‌ ها دارای جزئیات قابل احترام (برای یک دوربین با زاویه فوق عریض)، کنتراست دوست‌داشتنی، و تصحیح تحریفات خودکار قابل ستایش هستند. کاهش نویز نیز به خوبی کار می کند.

محدوده دینامیکی در اکثر مواقع متوسط ​​است، حتی اگر HDR خودکار تصمیم به راه اندازی داشته باشد (با کاهش جزئی وضوح و ظاهری تا حدی بیش از حد پردازش شده قابل تشخیص است).

این دوربین رنگ‌ های واقعی را ارائه می‌کند، حتی گاهی اوقات کمی غیراشباع. شما به راحتی می توانید تفاوت بزرگ بین نمایش رنگ در دوربین های اصلی و فوق عریض را تشخیص دهید. در حالی که ما یک به روز رسانی دریافت کردیم که قرار بود این مشکل را برطرف کند (OS 1.1.0)، تفاوت هنوز آشکار است. ما امیدواریم که هیچ چیز برای بهبود بیشتر آنها کار نکند.

به طور کلی، ما از عکس‌های فوق عریض راضی هستیم، زیرا کیفیت بالایی دارند و جزئیات زیادی دارند.

Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/442s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/344s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/528s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/423s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/411s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/411s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/264s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/431s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1263s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/764s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/417s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/594s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/520s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/483s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/462s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/175s - Nothing Phone (1) review

دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و به همین دلیل است که می توانید از فاصله 4 سانتی متری نیز از نزدیک عکس بگیرید. اینها به اندازه کافی تیز هستند، با رنگ ها و کنتراست دلپذیر. سر و صدا کم است. و اگر نور کافی نیست، می توانید از LED های Glyph برای بهبود آن استفاده کنید.

Macro with UW camera - f/2.2, ISO 147, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 130, 1/50s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 105, 1/50s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 133, 1/100s - Nothing Phone (1) review
Macro with UW camera - f/2.2, ISO 114, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 50, 1/155s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 227, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with UW camera - f/2.2, ISO 50, 1/177s - Nothing Phone (1) review

ما می‌خواهیم به جای آن از دوربین اصلی استفاده کنید، زیرا بوکه بسیار طبیعی‌تری (دریچه دیافراگم f/1.88) ارائه می‌کند و همچنین عکس‌های روشن‌تر، دقیق‌تر و رنگارنگ‌ تری ارائه می‌دهد. مطمئناً محدودیت فوکوس آن حدود 10 سانتی متر است، اما همانطور که می بینید – عکس ها کاملاً دوست داشتنی هستند.

Macro with main camera - f/1.9, ISO 153, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 164, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 115, 1/100s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 100, 1/111s - Nothing Phone (1) review
Macro with main camera - f/1.9, ISO 100, 1/143s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 100, 1/596s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 100, 1/120s - Nothing Phone (1) review Macro with main camera - f/1.9, ISO 100, 1/1000s - Nothing Phone (1) review

در نهایت، می‌توانید عکس‌های 50 مگاپیکسلی را با دوربین اولتراواید نیز بگیرید. و درست مانند عکس‌ هایی که در تیرانداز اصلی وجود دارد، اینها نیز تغییرات ساده‌ای از تصاویر معمولی هستند.

Ultrawide camera, 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/449s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera, 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/429s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera, 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/520s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera, 50MP - f/2.2, ISO 50, 1/490s - Nothing Phone (1) review

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی از سنسوری با فیلتر Quad-Bayer استفاده می کند، به این معنی که وضوح پیش فرض آن باید 4 مگاپیکسل باشد. هر چند اینطور نیست. پردازش عکس ها را به 16 مگاپیکسل ارتقا می دهد و به همین دلیل است که هیچ یک از سلفی ها کاملا واضح به نظر نمی رسند.

اگرچه آنها هنوز هم بسیار خوب هستند. جزئیات کافی وجود دارد و همه چیز عالی است – رنگ ها، کنتراست، محدوده دینامیکی و کاهش نویز.

Selfies - f/2.5, ISO 60, 1/120s - Nothing Phone (1) review Selfies - f/2.5, ISO 78, 1/120s - Nothing Phone (1) review Selfies - f/2.5, ISO 56, 1/30s - Nothing Phone (1) review
Selfies - f/2.5, ISO 100, 1/30s - Nothing Phone (1) review Selfies - f/2.5, ISO 50, 1/376s - Nothing Phone (1) review

پرتره های سلفی جداسازی کافی، تاری دلپذیر، و سوژه های رنگارنگ و توسعه یافته را ارائه می دهند.

Portraits, selfies - f/2.5, ISO 63, 1/125s - Nothing Phone (1) review Portraits, selfies - f/2.5, ISO 75, 1/125s - Nothing Phone (1) review Portraits, selfies - f/2.5, ISO 55, 1/30s - Nothing Phone (1) review
Portraits, selfies - f/2.5, ISO 104, 1/30s - Nothing Phone (1) review Portraits, selfies - f/2.5, ISO 50, 1/500s - Nothing Phone (1) review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

حالت شب برای همه دوربین ها در دسترس است، اما تریگر آن تنها زمانی ظاهر می شود که شرایط برای حالت شب (به معنی در نور کم) مناسب باشد. شما نمی توانید زمان نوردهی آن را کنترل کنید (معمولاً 5 ثانیه). شما فقط می توانید انتخاب کنید که از آن استفاده کنید یا نه.

بنابراین، عکس‌ های استاندارد در نور کم از دوربین اصلی عالی هستند. آنها ظاهر واقعی را با نوردهی واقعی و محدوده دینامیکی قابل قبول ارائه می دهند. جزئیات حل شده زیاد است، اشباع رنگ بسیار خوب است، و کاهش نویز تعادل کاملی بین نویز و جزئیات ایجاد می کند.

برخی از هایلایت های قابل توجه هستند، اما غیر از آن – اینها برخی از نمونه های عالی در نور کم هستند!

Main camera - f/1.9, ISO 1972, 1/20s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 6230, 1/11s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 3819, 1/13s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 5461, 1/13s - Nothing Phone (1) review
Main camera - f/1.9, ISO 6230, 1/11s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 2260, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 8000, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 2835, 1/11s - Nothing Phone (1) review
Main camera - f/1.9, ISO 2768, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main camera - f/1.9, ISO 4180, 1/14s - Nothing Phone (1) review

حالت شب نوردهی را بهبود می‌بخشد و عکس‌ های کمی روشن‌تر با رنگ‌ های پانچی‌تر می‌سازد. جزئیات بیشتری را در برخی از سایه ها نشان می دهد و هایلایت های را کاهش می دهد. اگرچه کمی غیر واقعی است، اما عکس‌های حالت شب احتمالاً همان‌ هایی هستند که می‌خواهید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 4357, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/13s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review
Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/11s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 4440, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/11s - Nothing Phone (1) review
Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 5136, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review

نمونه های با زوم 2 برابری که بدون حالت شب گرفته شده‌اند بسیار خوب هستند – آنها روشن، رنگارنگ، واضح‌تر از حد انتظار هستند و نویز خوبی دارند. به نظر می‌ رسد که برخی از سطح‌ های هوشمند در اینجا نقش دارند، و ما نتیجه را دوست داریم و پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز صحنه، از زوم استفاده کنید.

Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 1001, 1/25s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 9344, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 2713, 1/17s - Nothing Phone (1) review
Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 6848, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 4357, 1/17s - Nothing Phone (1) review Main camera, 2x zoom - f/1.9, ISO 3986, 1/17s - Nothing Phone (1) review

استفاده از حالت شب در سطح زوم 2 برابری جزئیات را به شدت کاهش می دهد و تصاویر فوق العاده نرم می شوند. آنها نوردهی و رنگ های بهتری دریافت می کنند، اما فکر نمی کنیم ارزش از دست دادن تمام وضوح را داشته باشد.

Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 2673, 1/20s - Nothing Phone (1) review Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/11s - Nothing Phone (1) review Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/17s - Nothing Phone (1) review
Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review Main cam 2x zoom with Night Mode - f/1.9, ISO 6400, 1/14s - Nothing Phone (1) review

عکس های فوق عریض پیش‌فرض گرفته شده در نور کم عالی هستند و کیفیت دوربین و پردازش آن را نشان می‌دهند. جزئیات حل شده بیش از اندازه کافی وجود دارد. اشباع رنگ طبیعی نگه داشته می شود، و همچنین روشنایی. کاهش نویز یک بار دیگر به چشم می خورد – نه خیلی خشن و نه خیلی ملایم.

Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3100, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 6400, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 5792, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 6592, 1/7s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 6400, 1/7s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3552, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 6784, 1/7s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 6400, 1/7s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 4000, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 5440, 1/8s - Nothing Phone (1) review

حالت شب به شدت نوردهی عکس‌ های فوق عریض را بهبود می‌بخشد و رنگ‌ها را افزایش می‌دهد، افت قابل‌ توجه در جزئیات حل‌شده، ظاهر بیش از حد پردازش شده و مصنوعات تصویر قابل مشاهده.

Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/7s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/7s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/7s - Nothing Phone (1) review
Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review Ultrawide camera with Night mode - f/2.2, ISO 3200, 1/8s - Nothing Phone (1) review

و در اینجا عکس‌ هایی از پوسترهای معمولی ما که با گوشی ناتینگ فون 1 گرفته شده‌اند هستند. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید آن را در پایگاه داده گسترده ما مرور کنید و آن را با گوشی های دیگر مقایسه کنید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

کیفیت فیلمبرداری

گوشی ناتینگ فون 1 با تمام دوربین های خود فیلم می گیرد. دوربین های اصلی و فوق عریض ویدیوهایی تا 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می کنند و کیفیت 1080p با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه وجود دارد. دوربین سلفی به فیلمبرداری 1080p@30fps محدود شده است.

شما می توانید بین کدک های h.264 و h.265 یکی را انتخاب کنید.

تثبیت‌کننده الکترونیکی در دسترس است – برای همه دوربین‌های عقب اختیاری است و روی تمام وضوح‌ها و نرخ‌های فریم کار می‌کند. دوربین اصلی نیز از OIS بهره می برد.

Nothing Phone (1) review

گوشی ناتینگ فون 1 با نرخ بیت بسیار عالی است – فیلم 4K 57 مگابیت در ثانیه دریافت می کند، در حالی که سرعت 1080p/30fps در هنگام استفاده از کدک h.264 به طور مشابه 20 مگابیت در ثانیه بالاتر از حد متوسط ​​است. نرخ بیت صدا حدود 96 کیلوبیت بر ثانیه است. صدا استریو است. با وجود بیت ریت به ظاهر پایین، به نظر می رسد که صدا اگر عالی نباشد خوب است.

کلیپ‌های 4K که روی دوربین اصلی گرفته‌ایم عالی هستند – آنها جزئیات زیادی را ارائه می‌کنند اما با وضوح مناسب و ظاهری طبیعی را ایجاد می‌کنند. نویز کم است، رنگ‌ها زنده و واقعی هستند و محدوده دینامیکی جای تحسین دارد.

فراموش نکنید که دوربین اصلی دستگاه ما دارای مشکل لنز است. به همین دلیل است که می توانید یک نقطه نرم را در سمت چپ ویدیو ببینید.

شما می توانید ویدیوهای با زوم 2 برابری بگیرید، اما آنها یک زوم دیجیتال ساده هستند و در حالی که تمام کیفیت های خوب را با کلیپ های استاندارد به اشتراک می گذارند، جزئیات حل شده به نصف کاهش می یابد.

ویدئوهای 4K از دوربین فوق عریض نیز بسیار خوب هستند. جزئیات حل شده زیادی وجود دارد، کنتراست خوب است و نویز کم است. محدوده دینامیکی متوسط ​​است، و رنگ‌ها کمی خاموش هستند، اما در کل – کیفیت ویدیو به‌ویژه برای دوربین‌های با زاویه فوق عریض ثابت است.

کلیپ های 4K از دوربین اصلی در شب با جزئیات کافی، نوردهی واقعی و رنگ ها مناسب هستند. سر و صدا به خوبی مدیریت می شود.

ویدئوهای حالت شب همیشه با دوربین اصلی و با وضوح 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می شود. نوردهی بهبود یافته ای را ارائه می دهد که در نتیجه تصویر روشن تری ایجاد می کند و رنگ کمی بهتر به نظر می رسد.

ویدیوهای کم نور دوربین فوق عریض نسبتاً تاریک هستند (به دلیل لنز f/2.2) اما در اثر نویز خراب نمی شوند. اگر موقعیت خاصی در شب وجود داشته باشد که باید با این دوربین عکاسی کنید، فیلم قابل استفاده تولید می کند.

در نهایت، در اینجا گوشی ناتینگ فون 1 در ابزار ویدیوی ما وجود دارد تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
2160p: Nothing Phone (1) against the Galaxy A52s 5G and the Poco F4 GT in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی ناتینگ فون 1

همه چیز در مورد گوشی ناتینگ فون 1 عالی است. ما متوجه شدیم صفحه نمایش، عملکرد، کیفیت دوربین، عمر باتری و سرعت شارژ آن هم سطح و طراحی و رابط کاربری Glyph آن – حداقل جالب و مفید است. قیمت اولیه گوشی 469 یورو برای مدل 8/128 و 499 یورو برای نسخه 8/256 است – که ما آن را کاملاً معقول می‌دانیم.

Nothing Phone (1) review

تعداد کمی پیشنهاد مشابه در بازار وجود دارد، و در حالی که هیچ یک از آنها جایگزینی برای Glyph یا ویژگی نوآورانه مشابهی ارائه نمی دهند، مطمئناً شما را وادار می کنند قبل از انتخاب مورد مناسب خود فکر کنید و گزینه های خود را بسنجید.

بیایید با یکی از واضح ترین انتخاب ها شروع کنیم، انتخابی که احتمالاً ظرف چند ماه آینده تمام می شود و به همین دلیل است که اکنون بهترین زمان برای دریافت آن است. بله، ما در مورد Samsung Galaxy A52s 5G سیصد یورویی صحبت می کنیم. این گلکسی دارای همان صفحه نمایش و چیپست، باتری به همان اندازه قدرتمند و دوربین هایی با قابلیت مشابه است. بدیهی است که طراحی گلکسی A52s چندان جالب نیست و علامت گلیف ندارد، اما برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دارای استاندارد IP67 است و با توجه به قیمت بسیار پایین‌تر آن، یک پیشنهاد فوق‌العاده است.

پس از آن Poco F4 GT وجود دارد که در حال حاضر با قیمت 499 یورو با تخفیف شیائومی به فروش می رسد. این یکی از بهترین پیشنهادها برای بازی با بودجه کم است – F4 GT یک OLED بزرگ با رنگ های 120 هرتز و 1B دارد که در بالای جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار می گیرد. دکمه‌ های مخصوص بازی فیزیکی در کنار، شارژ فوق‌العاده سریع 120 واتی، چهار بلندگو و عملکرد دوربین قابل اعتماد وجود دارد. اگر بازی همان چیزی است که دنبال آن هستید، Poco F4 GT گوشیی است که در این گروه قیمتی دریافت می کنید.

Realme GT Neo 3T 430 یورو قیمت دارد و همچنین یک جایگزین عالی است. این صفحه نمایش مشابه، عملکرد کمی سریعتر، باتری حتی بزرگتر با شارژ سریع 80 واتی و آداپتور برق همراه را ارائه می دهد. بخش دوربین آن کیفیت پایین تری دارد. هیچ مقاومت در برابر پاشش و بدون Glyph UI وجود دارد. و رابط کاربری Realme UI به جای سیستم عامل تمیز و سریع Nothing است. اگر مجبور بودیم انتخاب کنیم، احتمالاً گوشی ناتینگ فون 1 را به دلیل طراحی و ویژگی‌های بهتر آن می‌گیریم.

در نهایت، نمی‌توانیم از OnePlus Nord 2T 399 یورویی خودداری کنیم. در حالی که صفحه نمایش OLED آن در فرکانس 90 هرتز آنچنان سریع نیست، Dimensity 1300 آن باید عملکرد بهتری ارائه دهد. ظرفیت باتری و بخش دوربین کاملاً با گوشی مطابقت دارد (1). بله، قیمت Nord 2T حدود 60 یورو کمتر از تلفن (1) است، و در حالی که از نظر تئوری گوشی سریع‌تری است، طراحی ضعیف‌تر، بدون رابط کاربری Glyph و صفحه نمایش کندتر دارید.

Samsung Galaxy A52s 5G Xiaomi Poco F4 GT Realme GT Neo 3T OnePlus Nord 2T
Samsung Galaxy A52s 5G • Xiaomi Poco F4 GT • Realme GT Neo 3T • OnePlus Nord 2T

خلاصه مطلب

گوشی ناتینگ فون 1 شروعی آرام برای سازنده است و یک گوشی هوشمند عالی با مجموعه ای متفکرانه از ویژگی ها و مقداری نوآوری ارائه می دهد. این نه سریع‌ترین و نه بهترین گوشی هوشمند است، اما خوب است زیرا با قیمتی مناسب ارائه می شود. باید اعتراف کنیم که در طول فصل شایعات در مورد اینکه گوشی ناتینگ کجا می‌رود شک داشتیم، اما نمی‌توانستیم از اینکه اشتباه می‌کردیم خوشحال باشیم، زیرا همه چیز به سمت بهتر شدن پیش رفت.

Nothing Phone (1) review

گوشی ناتینگ فون 1 با طراحی و نمای پشتی خود را تحت تاثیر قرار می دهد، و Glyph UI فراتر از یک حقه است . صفحه نمایش OLED کیفیت بسیار خوبی دارد و هنگامی که شروع به استفاده از اندروید پرطرفدار روی آن کردید، مطمئن هستیم که مانند ما آن را دوست خواهید داشت.

حتی بهتر از آن، گوشی ناتینگ فون 1 عملکرد مناسب بازی و پایداری عالی را ارائه می دهد، و ما متوجه شدیم که بخش دوربین آن از کیفیت ممتازی برخوردار است.

این گوشی بدون مشکل نیست – کیفیت صدا بد است و بلندگوی بالایی نسبتاً بی صدا است. ما امیدواریم که هیچ چیزی صدا را با به روز رسانی بعدی آن اصلاح نکند.

Nothing Phone (1) review

ما نیز به جای مقاومت اولیه در برابر پاشش آب، از محافظت کامل در برابر آب استقبال می‌کردیم، اما چه کسی می‌داند شاید این هزینه بیش از حد باشد. ما آن را برای گوشی ناتینگ فون 2 آرزو می کنیم.

و صحبت از گوشی ناتینگ فون 2 شد، ما فکر می کنیم که گوشی ناتینگ فون 1 قبلاً راه را برای یک سری از گوشی های عالی با عملکرد فوق العاده و پشتی Glyph منحصر به فرد هموار کرده است. اولین گوشی Nothing در طول مدتی که با ما بود، ما را با تاثیرات بسیار مثبتی بر جای گذاشت، و حتی با چند مشکل، یک راه اندازی شگفت انگیز است!

بنابراین، ما توصیه می کنیم تلفن گوشی ناتینگ فون 1 را به دلیل منحصر به فرد بودن، سرعت و دوربین آن تهیه کنید زیرا قیمت رقابتی دارند. بله، این یک گوشی رده بالا نیست، اما حس و رفتاری شبیه به آن دارد، و در حالی که یک قاتل پرچمدار نیست، مطمئناً یک میان رده ستوده هم نیست. کار خوب، هیچی!

چرا باید گوشی ناتینگ فون 1 را خریداری کنیم

  • طراحی شیشه ای بی نظیر با رابط کاربری Glyph، دارای رتبه IP53. 
  • HDR OLED برجسته، 120 هرتز، دقت رنگ فوق العاده.
  • عمر باتری قابل اعتماد، شارژ به اندازه کافی سریع.
  • تا عملکرد برابر، ثبات عالی.
  • یکی از جالب ترین تعابیر اندروید.
  • دوربین های اصلی و فوق عریض، روز و شب، عکس و فیلم

چرا نباید گوشی ناتینگ فون 1 را خریداری کنیم

  • حفاظت از نفوذ ضعیف
  • کیفیت صدای هدفون وحشتناک.
  • بلندگوی بالای بی صدا
  • بدون شارژر داخل جعبه

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید