بهترین نرم افزار ویرایش عکس در سال 2023

بهترین نرم افرار ویرایش عکس

انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش عکس می تواند مشکل باشد. در اینجا راهنمای بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان آماتور، علاقه مندان و حرفه ای ها آورده شده است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس در سال 2023

اگر فقط از دوربین یا گوشی هوشمند خود برای عکاسی معمولی استفاده می کنید، احتمالاً به تجهیزات دوربین یا ابزارهای ویرایش عکس پرقدرت علاقه ندارید. شما فقط می خواهید تصاویر خود را با اصلاحات نوردهی، رنگ ها و ترکیب بندی مرتب و مرتب کنید. برنامه های حرفه ای مانند Photoshop و Lightroom Classic خیلی زیاد هستند. آنچه مهمتر است این است که ممکن است بخواهید عکس های خود را به هدیه عکس، پست اینستاگرام یا کارت تبریک تبدیل کنید، و اینجاست که برنامه هایی مانند Photoshop Elements یا PaintShop Pro بسیار موثر هستند.

اما اگر شما یک عکاس مشتاق هستید که به خاطر خود به تصاویر علاقه مند هستید، پس به نرم افزاری نیاز دارید که بتواند بهترین تصاویر شما را به نمایش بگذارد و به شما کمک کند سبک شخصی خود را توسعه دهید. همه در یک برنامه‌هایی مانند ON1 Photo RAW برای این کار عالی هستند و الهام‌بخش خلاقانه و نتایج با کیفیت حرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

یا ممکن است شما یک اینفلوئنسر نوظهور یا تولید کننده محتوا باشید، جایی که تاکید بر نمایش، بی‌درنگ بودن و قابلیت اشتراک‌گذاری آنی است. Skylum Luminar Neo جلوه‌های هوش مصنوعی را به سطح جدیدی رسانده است تا “افزایش واقعیت” شگفت‌انگیز را برای کانال‌های اجتماعی شما ارائه کند، در حالی که Adobe Lightroom از فضای ذخیره‌سازی ابری برای در دسترس قرار دادن عکس‌های شما در همه جا و در هر دستگاهی در دسترس و قابل ویرایش استفاده می‌کند.

با این حال، عکاسان حرفه‌ای به دنبال کنترل عمیق ویرایش، سازمان‌دهی تصویر و ابزارهای جستجوی پیشرفته، و جریان‌های کاری هستند که حول مدیریت «عکس‌ها» و خواسته‌های مشتری تجاری ساخته شده‌اند. اینجاست که Lightroom Classic, Photoshop و Capture One وارد می‌شوند و ابزارهایی را در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار می‌دهند که برای موفقیت کسب‌ و کارشان نیاز دارند.

بنابراین لیست ما از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس با در نظر گرفتن همه این کاربران مختلف جمع آوری شده است. این برنامه ها به ترتیب شایستگی تنظیم نشده اند. با این حال، ما برنامه‌های مبتدی/مصرف‌گرا را در بالاترین سطح قرار داده‌ایم، زیرا آنها بیشترین جذابیت را دارند. اما اگر علاقه‌مند، متخصص یا حرفه‌ای هستید، برای یافتن برنامه‌ های تخصصی‌ تری که ما واقعاً رتبه‌بندی می‌کنیم، به پایین پیمایش کنید.

البته بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس معمولاً دارای برچسب قیمتی است، اما اگر فقط نیاز به ویرایش گهگاهی عکس‌ها دارید یا نیازهای ویرایشی شما اساسی است، راهنمای ما را برای بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس رایگان در زیر بررسی کنید . برخی از این برنامه‌ها به‌طور قابل‌توجهی توانایی دارند، و در حالی که بسیاری از آنها نسخه‌های رایگان و پیشرفته‌تر پولی دارند، نسخه رایگان ممکن است تنها چیزی باشد که نیاز دارید!

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های ویرایشگر ویدیو با هوش مصنوعی همراه با لینک مستقیم دانلود

بهترین نرم افزار ویرایش عکس امروز

Adobe Photoshop Elements 2024

1. Adobe Photoshop Elements 2024

بهترین نرم افزار ویرایش عکس در همه جا

مشخصات فنی

پلتفرم: Windows, MacOS

دلایل خرید

  • برنامه Effective Organizer کتابخانه عکس شما را مدیریت می کند
  • ابزارهای جدید هوش مصنوعی جدیدترین ترفندهای ویرایش را به ارمغان می آورند
  • ویرایش های هدایت شده به شما کمک می کند یاد بگیرید

دلایل اجتناب از خرید

  • فاقد ابزار برای عکاسی جدی تر
  • رویکرد مبتدی پسند می تواند آزاردهنده باشد

Photoshop Elements دقیقاً کاربران مبتدی و متوسط ​​را هدف قرار می دهد، بنابراین برای متخصصان و حرفه ای ها مناسب نیست، اما ابزارهای پیشرفته تری در حالت Expert خود دارد و می تواند با گسترده ترین طیف وسیعی از نیازهای عکاسی و سطوح کاربر مطابقت داشته باشد.

Adobe Photoshop Elements 2024 آخرین نسخه است. Adobe هر سال Elements را به‌روزرسانی می‌کند و این بار فناوری هوش مصنوعی Sensei Adobe را اضافه می‌کند، به طوری که اکنون می‌توانید آسمان‌ ها و پس‌ زمینه‌ ها را با یک کلیک انتخاب کنید. همچنین می‌توانید حلقه‌ های عکس فیلم را از عکس‌ های ثابت ایجاد کنید، جلوه‌های حرکتی متحرک را به تصاویر ثابت اضافه کنید، اصلاح‌هایی را با یک کلیک برای پاک کردن، حذف پس‌زمینه، رنگ‌ آمیزی و موارد دیگر اعمال کنید.

با این حال، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد، از جمله حداقل 62 ویرایش هدایت‌شده در آخرین نسخه، که همه آنها می‌توانند کمی غافلگیر شوند، و در حالی که Elements برای انواع پروژه‌ها، از جمله گرافیک رسانه‌های اجتماعی، هدایای عکس و موارد دیگر فوق‌العاده است. این واقعاً برای عکاسان جدی طراحی نشده است. این یک حالت Expert دارد و می تواند فایل های خام را باز و ویرایش کند، اما بدون گزینه های پیشرفته تر در برنامه های دیگر.

اما Photoshop Elements بدون اشتراک است، و اگر شما هم فیلم می‌گیرید، ممکن است بخواهید به بسته نرم افزاری Photoshop Elements + Premiere Elements نگاهی بیندازید. Premiere Elements برای ویرایش ویدیو و به اشتراک گذاری همان کاری که Elements برای عکس ها انجام می دهد، انجام می دهد.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای جلوه های هوش مصنوعی

Skylum Luminar Neo

2. Skylum Luminar Neo

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای جلوه های واقعی

مشخصات فنی

پلتفرم: ویندوز، MacOS، موبایل

دلایل خرید

  • جایگزینی عالی برای sky
  • جلوه های هوش مصنوعی صرفه جویی در زمان
  • تکامل مداوم ویژگی ها

دلایل اجتناب از خرید

  • برای برخی از ابزارهایی که ویرایشگرهای دیگر به صورت استاندارد شامل می شوند، به افزونه های پولی متکی است
  • بسته های همیشه در حال تغییر، قیمت و پیشنهادات

Skylum Luminar Neo جدیدترین نسخه ویرایشگر عکس Luminar است و به یک پلتفرم نرم‌افزار مدولار ساخته شده پیرامون خود Luminar Neo و مجموعه‌ای از افزونه‌ها برای جلوه‌های اضافی تبدیل شده است. هنوز امکان خرید مجوز مادام العمر وجود دارد، اما قیمت گذاری به وضوح باعث ایجاد اشتراک می شود.

Luminar که به عنوان ویرایشگر عکس برای عکاسانی که به دنبال نتایج هستند و نه نکات فنی، از مجموعه‌ای از فیلترهای ضروری، خلاقانه، پرتره و حرفه‌ای (و برنامه‌های افزودنی، در صورت نصب) استفاده می‌کند که می‌توانند به صورت جداگانه یا با هم برای ایجاد هر چیزی از پیشرفت‌های ساده عکس گرفته تا واقعیت تماشایی استفاده شوند. نتایج اغلب عالی هستند، به خصوص AI Sky Replacement که اولین ابزاری از این دست بود و هنوز هم بهترین است.

ابزار GenErase Luminar اولین گزینه از گزینه‌های Generative AI است که اکنون با فتوشاپ پیش می‌رود، و اگرچه در حذف اشیاء از صحنه‌ها سریع نیست، نتایج اغلب بسیار قابل توجه است.

Luminar Neo برای عکاسان و تولیدکنندگان محتوا که می‌خواهند عکس‌های معمولی را با حداقل دانش و تلاش تماشایی کنند، ایده‌آل است. احتمالاً برای عکاسانی که از نظر فنی بیشتر فکر می کنند کمتر مفید است و معاملات و پیشنهادات Skylum دائماً در حال تغییر است می تواند گیج کننده باشد.

بهترین ها در یک ویرایشگر

ON1 Photo RAW 2024

3. ON1 Photo RAW 2024

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای ویژگی ها و دامنه

مشخصات فنی

پلتفرم: سیستم عامل مک، ویندوز، iOS، اندروید

دلایل خرید

  • کتابخانه گسترده ای از فیلترهای پیش تنظیم و جلوه ها
  • پشتیبانی از لایه ها
  • می تواند به عنوان یک برنامه مستقل یا افزونه استفاده شود
  • ذخیره سازی ابری اختیاری و برنامه تلفن همراه

دلایل اجتناب از خرید

  • اثرات HDR تا حدودی ضعیف هستند

توصیف ON1 Photo RAW بدون توسل به موارد برتر دشوار است. در جایی که سایر برنامه‌ های این فهرست در زمینه‌های خاصی مانند فهرست‌نویسی تصویر، جلوه‌های از پیش تعیین شده و ویرایش عمیق مبتنی بر لایه‌ها تخصص دارند، ON1 Photo RAW همه این کارها را در یک گردش کاری تک پنجره انجام می‌دهد. می‌توانید از آن به‌عنوان یک برنامه مستقل استفاده کنید یا از ابزارهای مؤلفه‌ اش به‌عنوان پلاگین برای لایت روم استفاده کنید، و می‌توانید آن را با هزینه‌ای یکباره یا با اشتراک ابری دریافت کنید – حتی یک برنامه تلفن همراه با ابزارهای ویرایش وجود دارد.

از آنجایی که کارهای زیادی انجام می دهد، در برخی زمینه ها کمی نازک تر از نرم افزارهای تخصصی است. برای مثال، لایه‌های آن به اندازه Photoshop یا Affinity Photo عمق ندارند و نتایج ادغام HDR آن به خوبی برنامه‌های رقیب نیست. و در حالی که ابزارهای فهرست نویسی آن بسیار موثر هستند (اگر نمی خواهید آنها را به کاتالوگ وارد کنید، می توانید به سادگی آنها را مرور کنید)، آنها با لایت روم کلاسیک یا Capture One برابری نمی کنند.

اما پیش‌ تنظیم‌ های افکت‌ های ON1 Photo RAW متنوع و الهام‌بخش هستند، فیلترهای افکت‌ های آن جایگشت‌ های بی‌ پایانی را ارائه می‌کنند و پوشش هوش مصنوعی آن هم سریع و هم اغلب بسیار مؤثر است. ON1 Photo RAW 2024 یک ویژگی جدید هوش مصنوعی برلیانس را به ارمغان می آورد که به طور خودکار تصاویر را بر اساس محتوای آنها تجزیه و تحلیل و بهبود می بخشد.

این ویژگی جدید و جلوه های از پیش تعیین شده ON1 Photo RAW نقطه ورود آسانی را برای تازه کارها ارائه می دهد، اما در اینجا چیزهای زیادی برای پذیرش وجود دارد، و ON1 Photo RAW احتمالاً برای ویرایشگرهای عکس پیشرفته تر که از قبل اصول اولیه را می دانند مناسب است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای تازه کارها

Corel PaintShop Pro 2023

4. Corel PaintShop Pro 2023

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای مبتدیان با استفاده از ویندوز

مشخصات فنی

پلتفرم: ویندوز

دلایل خرید

  • حالت های ساده شده، عکاسی و کامل
  • ارزش پولی که برای آن پرداخت می کنید را دارد

دلایل اجتناب از خرید

  • تنها در ویندوز قابل استفاده است
  • رویکرد قدیمی

Corel PaintShop Pro از بسیاری جهات برتر از Photoshop Elements است، زیرا یک برنامه قدرتمند است، در عین حال برای تازه کارها به راحتی قابل درک است و دارای ابزارهای اضافی مانند ویرایش عکس 360 درجه است. همچنین با صفحه نمایش لمسی سازگار است.

تمام کارهایی را که عکاسان به آن نیاز دارند تا سطح علاقه‌مند/متوسط ​​انجام می‌دهد. PaintShop Pro شامل AfterShot Lab برای پردازش تصاویر خام و ابزارهای گسترده تر و قدرتمندتر از Photoshop Elements است، اما ابزارهای سازماندهی آن به ویژه پیشرفته نیستند و گردش کار آن قدیمی به نظر می رسد. و در حالی که بسته Ultimate با ۷ افزونه مختلف دیگر، از جمله PhotoMirage، Corel Painter Essentials و Highlight Reel، ارزش بسیار خوبی را ارائه می‌کند، اینها ابزارها و ابزارهای جداگانه‌ای هستند تا افزونه‌ای برای ویژگی‌های خود PaintShop Pro.

PaintShop Pro برای مبتدیان، کاربران قدیمی PaintShop Pro یا هرکسی که دوست دارد تا حد امکان با کمترین هزینه دریافت کند جذابیت دارد، اما این نرم افزار که فقط ویندوز است، بیشتر شبیه یک اثر باقی مانده است که به اندازه کافی برای به روز ماندن کار می کند. وظایف ویرایش عکس سنتی را به خوبی انجام می دهد، اما اگر به دنبال الهام از هوش مصنوعی، لایه های عمیق و پوشاندن یا فهرست نویسی تصویر در سطح حرفه ای و پردازش خام هستید، باید گزینه های دیگر لیست ما را بررسی کنید.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان

Adobe Lightroom Classic

5. Adobe Lightroom Classic

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان

مشخصات فنی

پلتفرم: Windows, MacOS

دلایل خرید

  • سازماندهی عکس قدرتمند
  • ویرایش خام غیر مخرب بدون درز
  • ابزارهای قدرتمند پوشاندن هوش مصنوعی

دلایل اجتناب از خرید

  • فقط باید اشتراک داشته باشید
  • هنوز برای برخی جلوه ها به ویرایشگرهای خارجی یا افزونه نیاز دارد

Adobe Lightroom Classic، همانطور که اکنون نامیده می شود، لایت روم “اصلی” است و برای عکاسانی است که به جای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری Adobe، دوست دارند عکس ها را در کامپیوتر خود ذخیره، سازماندهی و ویرایش کنند. ابزارهای قدرتمند سازماندهی تصاویر Lightroom Classic مکمل کاملی برای Adobe Photoshop هستند و در واقع هر دو در برنامه عکاسی با ارزش Adobe گنجانده شده اند.

برای کار با عکس‌ها در لایت روم کلاسیک، ابتدا باید آن‌ها را در یک کاتالوگ وارد کنید، اگرچه می‌توانند در مکان فعلی خود باقی بمانند – نیازی به کپی کردن یا انتقال آن‌ها ندارید. پس از وارد کردن، می‌توانید عملاً هر نوع بهبود و تنظیم عکاسی را اعمال کنید – اگرچه برای ترکیب تصاویر در لایه‌ها یا ایجاد جلوه‌های پیشرفته‌تر همچنان به یک ویرایشگر عکس معمولی مانند فتوشاپ نیاز دارید.

ابزارهای ویرایش لایت روم فوق‌العاده هستند و ابزارهای پوشاندن سوژه هوش مصنوعی جدید آن، تنظیمات و پیشرفت‌های محلی را آسان می‌کنند. رویکرد غیر مخرب آن به این معنی است که شما می توانید در هر زمان برای تغییر تنظیمات به عقب برگردید، و حتی می توانید چندین “کپی مجازی” از یک عکس اما با تنظیمات متفاوت ایجاد کنید.

Adobe Lightroom Classic اکنون در بین عکاسان متخصص و حرفه ای وضعیتی مشابه خود فتوشاپ دارد و احتمالاً نرم افزار پیش فرض سازماندهی و ویرایش عکس برای کاربران جدی است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسی با موبایل

Adobe Lightroom

6. Adobe Lightroom

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسی با موبایل

مشخصات فنی

پلتفرم: Windows، MacOS، iOS، Android

دلایل خرید

  • ذخیره سازی مبتنی بر ابر – به تمام عکس های خود در هر دستگاهی دسترسی داشته باشید
  • رابط نرم و ساده
  • کمک های زیادی برای تمام سطوح کاربر

دلایل اجتناب از خرید

  • به 1 ترابایت فضای ذخیره سازی Creative Cloud با حدود 10 دلار در ماه نیاز دارد
  • فاقد پشتیبانی از ویرایشگرهای خارجی به جز فتوشاپ

هنگام صحبت در مورد Adobe Lightroom باید بسیار مراقب باشید زیرا در واقع دو نسخه وجود دارد. لایت روم کلاسیک نسخه معمولی برای عکس های ذخیره شده در کامپیوتر شما است، در حالی که لایت روم (که قبلا Lightroom CC نامیده می شد) نسخه «اولین وب» است که همه عکس های شما در سرورهای Adobe ذخیره می شوند. مزیت این کار این است که می توانید عکس های خود را در هر کجا و در هر دستگاهی مشاهده، سازماندهی و ویرایش کنید.

لایت روم دارای ابزارهای ویرایشی مشابه لایت روم کلاسیک است، اما در یک رابط پشتی که بسیار تمیزتر و مدرن تر است. ابزارهای سازماندهی تصویر آنقدر قدرتمند نیستند، بنابراین شما می توانید آلبوم بسازید اما آلبوم هوشمند نه.

شاید دو بزرگ‌ ترین ایراد آن این باشد که شما واقعاً به یک برنامه اشتراک Adobe نیاز دارید که شامل فضای ذخیره‌سازی ابری 1 ترابایتی باشد و اینکه فقط می‌توانید از Photoshop به عنوان یک ویرایشگر خارجی استفاده کنید.

با این حال، این واقعیت که می‌توانید از آن در کامپیوتر رومیزی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی استفاده از مرورگر وب استفاده کنید، Lightroom را به ابزاری عالی برای عکاسان در حال حرکت تبدیل می‌کند. این اپلیکیشن موبایل حتی شامل یک دوربین با کنترل های قدرتمند عکاسی دستی نیز می شود. پنل Discover لایت روم تخصص و الهام را از یک جامعه عظیم لایت روم می آورد و منابع مبتدی زیادی برای شروع شما وجود دارد.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای حرفه ای ها

Adobe Photoshop 2024

7. Adobe Photoshop 2024

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای حرفه ای ها

مشخصات فنی

پلتفرم: سیستم عامل مک، ویندوز، آی پد

دلایل خرید

  • ابزارهای استاندارد صنعتی ویرایش عکس
  • فیلترهای عصبی چشمگیر
  • هوش مصنوعی مولد پیشرفته

دلایل اجتناب از خرید

  • کمک محدود برای مبتدیان
  • تنها با اشتراک قابل استفاده است

زمانی که نوبت به نرم افزار ویرایش عکس می رسد، Adobe Photoshop CC همه چیز را دارد. این به طور فزاینده ای به Sensei، موتور هوش مصنوعی بسیار تبلیغ شده ادوبی، برای تسهیل مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر متکی است. برجسته ترین آنها شامل جایگزینی آسمان، فیلترهای عصبی و هوش مصنوعی مولد است

فیلترهای عصبی شامل یک فیلتر Colorize چشمگیر برای رنگ آمیزی تصاویر سیاه و سفید هستند، در حالی که ابزارهای Generative Expand و Generative Fill معمولاً کار عجیبی را در گسترش عکس ها یا اضافه کردن اشیا انجام می دهند – اگرچه گاهی اوقات اشیا، به ویژه انسان ها، می توانند به طور مشخص عجیب به نظر برسند.

فتوشاپ به خاطر ترسناک بودن برای مبتدیان شهرت دارد، اما رابط کاربری آن بسیار واضح، تمیز و کارآمد است و لازم نیست همه ابزارها را از همان ابتدا درک کنید. فتوشاپ نه تنها برای عکاسان، بلکه برای تصویرگران و هنرمندان نیز طراحی شده است، بنابراین همه ابزارها برای همه مرتبط نیستند.

اگر به تازگی ویرایش عکس را شروع کرده اید یا فقط می خواهید جلوه های شگفت انگیز سریع داشته باشید، فتوشاپ احتمالا ابزار مناسبی نیست. اما برای هر کسی که می‌خواهد در هنرهای خلاقانه کار کند، عملاً باید داشته باشد و با همکاری Adobe Lightroom/Classic در Adobe Photography Plan ارزش بسیار خوبی دارد.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان تجاری

گرفتن یکی

8. Capture One

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان استودیویی

مشخصات فنی

پلتفرم: سیستم عامل مک، ویندوز، iOS

دلایل خرید

  • کیفیت فرآوری خام عالی
  • ابزارهای جدید پوشاندن هوش مصنوعی
  • تنظیمات قدرتمند مبتنی بر لایه ها
  • انتخاب گردش کار: کاتالوگ یا جلسات

دلایل اجتناب از خرید

  • گرانتر از لایت روم کلاسیک

Capture One رقیب مستقیم Adobe Lightroom Classic است که شاید در بین علاقه مندان کمتر شناخته شده باشد، اما در بین عکاسان تجاری حرفه ای، به ویژه برای کارهای استودیویی و مد، از شهرت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل آن، پشتیبانی گسترده آن از «تلفن اتصال» زنده است که در آن عکس‌های گرفته شده با دوربین مستقیماً برای ویرایش به Capture One وارد می‌شوند، که اکنون با Capture One Live، یک ویژگی که امکان همکاری از راه دور مشتری را به صورت زنده در مجموعه‌ برداری فراهم می‌کند، تقویت شده است.

Capture One “جلسات” را برای این نوع گردش کار ارائه می دهد، اما همچنین “کاتالوگ” سبک Lightroom را برای ذخیره سازی، مدیریت و ویرایش طولانی مدت تصویر ارائه می دهد. ابزارهای فهرست‌نویسی Capture One با ابزارهای لایت روم کلاسیک برابری می‌کنند، اگرچه رویکرد صرفاً ابری Lightroom (CC) را ارائه نمی‌دهد. با این حال، یک برنامه تلفن همراه وجود دارد که دارای یک ماژول دوربین است.

می‌توانید Capture One را به‌عنوان اشتراک یا به‌عنوان مجوز دائمی دریافت کنید، اگرچه به‌ روز رسانی‌های معمول نسخه اشتراک را دریافت نخواهید کرد. همچنین تقریباً 70 درصد گران‌تر از Lightroom است، اما ویژگی‌های جریان کار حرفه‌ای آن می‌تواند به راحتی از هزینه اضافی بیشتر باشد.

همچنین کیفیت پردازش خام عالی را ارائه می دهد – در واقع تا حدودی بهتر از Lightroom. و تنظیمات مبتنی بر لایه آن به این معنی است که شما می توانید عملاً از مجموعه کامل ابزارهای تنظیم در هر لایه استفاده کنید، جایی که می توانید فقط از زیر مجموعه ای از تنظیمات با ماسک های لایت روم استفاده کنید.

Capture One گزینه ارزانی نیست و واقعاً برای افراد تازه کار مناسب نیست، اما گردش کار حرفه ای و کیفیت تصویر آن برجسته است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس جایگزین فتوشاپ

Affinity Photo 2

9. Affinity Photo 2

بهترین نرم افزار ویرایش عکس جایگزین فتوشاپ بدون اشتراک

مشخصات فنی

پلتفرم: سیستم عامل مک، ویندوز، آی پد

دلایل خرید

  • قابلیت رقیب لایه های فتوشاپ
  • هزینه کم، اشتراک رایگان
  • تنظیمات قدرتمند و فیلترهای زنده
  • ادغام HDR، ادغام پانوراما و انباشته شدن فوکوس

دلایل اجتناب از خرید

  •   برای مبتدیان بسیار تخصصی است
  • فاقد هوش مصنوعی به سبک فتوشاپ

Affinity Photo 2 نزدیکترین چیز به یک جایگزین واقعی فتوشاپ است. در واقع، همه ابزارها، قابلیت‌ها و ویژگی‌ های حرفه‌ای فتوشاپ را منعکس می‌کند، حتی برخی از آنها را بهبود می‌بخشد، اگرچه هوش مصنوعی Adobe Sensei و قابلیت‌های پر/توسعه مولد را ندارد.

مانند فتوشاپ، Affinity Photo 2 فقط برای عکاسان ساخته نشده است، زیرا شامل ابزارهای تصویرسازی، هنری و طراحی نیز می شود. ابزارهای ویرایش عکس آن با این وجود بسیار قدرتمند هستند و هر گونه تنظیم قابل تصور را از طریق لایه‌های تنظیم غیر مخرب ارائه می‌دهند، که هر یک می‌توانند برای کنترل نواحی تحت تأثیر پوشش داده شوند. همچنین فیلترهای زنده مانند جلوه‌ های روشنایی، تاری عمق میدان و سایر جلوه‌های فیلتر را ارائه می‌دهد که معمولاً به طور دائم اعمال می‌شوند، اما در اینجا پس از بستن و باز کردن مجدد فایل، کاملاً قابل ویرایش هستند.

قابلیت ادغام تصاویر HDR، ادغام تصاویر پانوراما (یا “جوینرز”) و ایجاد پشته های فوکوس گنجانده شده است، که قیمت Affinity Photo 2 را بیش از پیش قابل توجه می کند.

Affinity 2 اولین به‌روزرسانی بزرگ است و ویژگی‌های جدید مهمی را به ارمغان می‌آورد، از جمله پردازش خام غیر مخرب، ماسک‌های زنده و ماسک‌های ترکیبی – اصطلاحاتی که ممکن است برای تازه واردان ویرایش عکس منطقی نباشد، اما برای متخصصان و متخصصان بسیار مهم است.

این نکته کلیدی در مورد Affinity Photo است. این ممکن است مانند یک ویرایشگر عکس ارزان قیمت باشد، اما یکی از قدرتمندترین ابزارهای این لیست است. این منحنی یادگیری بسیار تند دارد، و اگرچه برای کسانی که در زمینه ویرایش عکس با تجربه هستند خوب است، اما برای تازه کارها بسیار زیاد است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای فرآوری خام

DxO PhotoLab 7

10. DxO PhotoLab 7

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای فایل های خام

مشخصات فنی

پلتفرم: سیستم عامل مک، ویندوز

دلایل خرید

  • اصلاحات عالی لنز
  • کاهش نویز فوق العاده DeepPRIME XD
  • تنظیمات محلی عجیب و غریب اما قدرتمند
  • اشتراک رایگان

دلایل اجتناب از خرید

  • کاملا فنی
  • ارزان نیست، به خصوص نسخه Elite

DxO PhotoLab از DxO Optics Pro تکامل یافته است، برنامه ای که برای ارائه بالاترین کیفیت تصحیح لنز در تصاویر دیجیتال طراحی شده است. PhotoLab 7 از آن زمان به بعد راه درازی را پیموده است. هنوز برخی از بهترین پروفایل‌های اصلاح لنز اپتیکال را در بازار ارائه می‌کند، حتی نرمی لنز در لبه‌های قاب را جبران می‌کند، اما همچنین شاید بهترین پردازش خام را در بین هر نرم‌افزاری ارائه دهد. آخرین پردازش نویز هوش مصنوعی DeepPRIME XD DxO به این امر کمک می کند، که به طور چشمگیری کیفیت عکس های دیجیتال با ISO بالا را بهبود می بخشد – اگرچه برای این کار به نسخه گران قیمت Elite نیاز دارید.

بسیاری از عکاسان با تجربه تر ترجیح می دهند از فایل های خام عکاسی کنند، زیرا انعطاف پذیری و کنترل بیشتری را ارائه می دهند، بنابراین انتخاب یک ابزار پردازش خام خوب مهم است.

DxO PhotoLab همچنین دارای ابزارهای اساسی اما مؤثر فهرست نویسی و جستجوی تصویر، طیف وسیعی از جلوه های تصویری از پیش تعیین شده و برخی ابزارهای تنظیم محلی بسیار پیشرفته است. این‌ها حول «نقاط کنترل» هستند که ناحیه‌ای را که می‌خواهید به‌طور خودکار بر اساس رنگ‌ها و تن‌های مناطقی که روی آن‌ها کلیک می‌کنید، تنظیم کنید، پنهان می‌کنند.

PhotoLab 7 به خصوص ارزان نیست، به خصوص اگر نسخه Elite (توصیه می شود) و افزودنی های ViewPoint و FilmPack DxO را انتخاب کنید. همچنین کاملاً فنی است، بنابراین در حالی که ویرایشگرهای با تجربه عکس به زودی راه خود را پیدا خواهند کرد، تازه کارها ممکن است با مشکل ویرایش مواجه شوند.

بهترین نرم افزار رایگان ویرایش عکس

بهترین نرم‌افزار رایگان ویرایش عکس، جایگزینی وسوسه‌انگیز برای نرم‌افزارهای پولی ارائه می‌دهد، به‌خصوص اگر فقط نیاز به ویرایش بسیار ابتدایی عکس دارید، یا آن‌ قدر عکس‌ ها را ویرایش نمی‌کنید که صرف هزینه برای یک برنامه تجاری را توجیه کنید.

بنابراین در اینجا لیست ما از آنچه ما فکر می کنیم بهترین نرم افزار ویرایش عکس رایگان در حال حاضر است، وجود دارد، اگرچه چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اول، بسیاری از نرم‌افزارهای به اصطلاح «رایگان» در واقع نرم‌افزار «freemium» هستند – به عبارت دیگر، یک نسخه رایگان با ابزارها و ویژگی‌های محدودی وجود دارد که برای هدایت شما به سمت یک نسخه پولی ممتاز طراحی شده است. نسخه رایگان ممکن است هر کاری را که نیاز دارید انجام دهد. اما اگر وسوسه می‌شوید که به یک نسخه پریمیوم ارتقا دهید، این بدان معناست که باید آن را با بسیاری از جایگزین‌ های تجاری بسیار خوب مقایسه کنید.

دوم، نرم افزار رایگان ارائه شده با دوربین خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، Canon Digital Photo Professional 4 برای دارندگان ثبت نام شده Canon رایگان است، و Nikon NX Studio برای کاربران نیکون رایگان است. سایر سازندگان دوربین، معادل هایی را ارائه می دهند که همیشه توجه زیادی را به صورت آنلاین به خود جلب نمی کنند، اما رایگان و اغلب بسیار خوب هستند.

اما نرم افزار خود سازندگان دوربین می تواند کاملاً فنی باشد، در حالی که بهترین ویرایشگرهای عکس رایگان بسیار کاربرپسندتر هستند. در اینجا لیست ما از برنامه هایی است که باید آنها را بررسی کنید.

بهترین نرم افزار رایگان ویرایش عکس که امروز می توانید استفاده کنید

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای اشتراک گذاری آسان عکس

Google Photos

1. Google Photos

بهترین نرم افزار اشتراک گذاری عکس برای ویندوز و اندروید

مشخصات فنی

پلتفرم: Windows، MacOS، iOS، Android

دلایل خرید

  • همگام‌سازی خودکار بین همه دستگاه‌های شما
  • به اشتراک گذاری ساده و سریع
  • رایگان برای استفاده

دلایل اجتناب از خرید

  • ابزارهای حداقلی برای ویرایش عکس
  • محدودیت ذخیره سازی ترکیبی 15 گیگابایت
  • بسیاری از ویژگی‌ها به عضویت پولی Google One نیاز دارند

زمانی، Google Photos بهتر از هر ابزار دیگری برای سازماندهی و مشاهده همه عکس‌های شما در همه دستگاه‌هایتان بود. تا حدی که هنوز درست است، اما تعدادی از چیزها تغییر کرده است. از ژوئن 2021، عکس‌های جدید جزو محدودیت‌های 15 گیگابایتی Google Drive شما محسوب می‌شوند، بنابراین ممکن است فضای خالی شما تمام شود و مجبور شوید بیشتر بخرید.

و از نظر ابزارهای ویرایش، Google Photos تنها حداقل ها را ارائه می دهد، و بسیاری از گزینه های جالب تر را فقط می توان با اشتراک عضویت در Google One باز کرد که در حال حاضر 1.99 دلار در ماه است. این خیلی به نظر نمی رسد، اما پس از آن، این یک ویرایشگر عکس بسیار ابتدایی است که برای مثال در مقایسه با طرح لایت روم مبتنی بر ابر Adobe کم رنگ است.

ابزارهای تنظیم اولیه در Google Photos به همراه مجموعه کوچکی از «ظاهر» از پیش تعیین شده رایگان هستند، اما همه به جز یکی از گزینه‌های موجود در پانل «پیشنهادات» برای باز کردن قفل به اشتراک Google One نیاز دارند.

Google Photos برای اصلاحات اولیه تصویر و اشتراک گذاری عکس مناسب است، مشروط بر اینکه تعداد زیادی آپلود نکنید که به محدودیت فضای ذخیره سازی حساب خود برسید. اما به نظر می رسد گوگل اکنون از یک مدل «freemium» (رایگان، اما با نسخه پرمیوم پولی) برای Google Photos استفاده می کند و ناگهان با برنامه هایی مانند Pixlr و Fotor که مدتی است این کار را انجام می دهند، مواجه می شود.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کاربران مک

عکس های اپل

2. Apple Photos

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کاربران مک و iOS

مشخصات فنی

پلتفرم: MacOS، iOS

دلایل خرید

  • رایگان و از پیش نصب شده
  • برخی از ابزارهای ویرایش شگفت آور قدرتمند
  • کتابخانه عکس و ویدیوی شما را از طریق iCloud همگام‌سازی می‌کند
  • با فایل های خام نیز کار می کند

دلایل اجتناب از خرید

  • پروژه های چاپی فقط از طریق نسخه دسکتاپ در دسترس هستند
  • فقط در محصولات اپل موجود است

اگر از iPhone، iPad یا Mac استفاده می‌کنید، قبلاً با Apple Photos که برنامه پیش‌فرض برای ذخیره و مشاهده عکس‌ها و ویدیوها است، آشنا خواهید بود. هر چیزی که با دستگاه iOS خود می گیرید در Apple Photos ذخیره می شود، از عکس گرفته تا فیلم گرفته تا پانوراما، تایم لپس و اسکرین شات. و از آنجا از طریق iCloud به سایر دستگاه‌های iOS و macOS شما راه پیدا می‌کند. اگرچه Apple Photos به اندازه برنامه‌های پولی پیشرفته نیست، اما به وضوح ابزارهای زیادی برای لمس کردن سریع، بهینه‌سازی، و اشتراک‌گذاری عکس‌های شما با خانواده و دوستان ارائه می‌دهد، اما ابزارهای ویرایش آن کمی بیشتر از آن است. آنها محدوده و عمقی دارند که می تواند با بسیاری از جایگزین های “freemium” مطابقت داشته باشد.

Apple Photos همچنین از عکس‌های شما بر اساس موضوع، موضوع یا موقعیت مکانی کلاژ می‌سازد، مانند Four-Legged Friends و «Best of Last 2 Months». همچنین می‌تواند چهره‌ها را شناسایی کند و به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را بر اساس مضامینی مانند “کنسرت” یا “عروسی” جستجو کنید. همچنین یک عادت نسبتاً دوست‌داشتنی دارد که «خاطرات» مضمونی از رویدادها یا زمان‌هایی را که اغلب فراموش کرده‌اید، اما از دیدنشان خوشحال می‌شوید، به شما ارائه می‌کند.

Apple Photos هرگز با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ یا لایت روم رقابت نمی‌کند، اما این یک ویرایشگر عکس فوق‌العاده ماهر با ابزارهای عمیق‌تر از آنچه انتظار دارید است. همه آنها غیرمخرب هستند – بنابراین می توانید بعداً تنظیمات خود را تغییر دهید یا معکوس کنید – و چون در فضای ابری هستند، در همه دستگاه های شما و همه جا در دسترس هستند.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس منبع باز

GIMP

3. GIMP 2.10

بهترین نرم افزار ویرایش عکس منبع باز

مشخصات فنی

پلتفرم: ویندوز، MacOS، لینوکس

دلایل خرید

  • رایگان و متن باز
  • مجموعه ای زیبا از ابزارهای اولیه و پیشرفته ویرایش عکس
  • قابل توسعه از طریق پایتون، طرح و سایر زبان های برنامه نویسی

دلایل اجتناب از خرید

  • کمک ضعیف، بدون راهنمایی واقعی
  • منحنی یادگیری شیب دار

GIMP (برنامه دستکاری تصویر گنو) یک ویرایشگر عکس رایگان و منبع باز است که توسط توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان به دلیل توانایی آن در کمک به شما در زیر پوشش و تغییر کد منبع برنامه به بهترین وجه مورد علاقه شماست. GIMP همچنین دارای مجموعه ای قدرتمند از ابزارهای ویرایش است که بسیاری از آنها با نرم افزارهای پولی برابری می کنند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از توانایی ایجاد و ویرایش لایه ها، فیلترهای جلوه های ویژه، کنترل های نوردهی و موارد دیگر.

از آنجایی که GIMP منبع باز است، جامعه بسیار فعالی از کاربران وجود دارند که افزونه هایی را برای افزودن عملکردهای بیشتر به برنامه ایجاد کرده اند. با این حال، علیرغم رابط کاربری کاربرپسندتر نسبت به نسخه‌های گذشته، Gimp تقریباً هیچ چیز را در راه راهنمایی ارائه نمی‌کند، که یادگیری آن را بسیار دشوارتر از سایر نرم‌افزارهای ویرایش عکس می‌کند. همچنین هنگام شروع استفاده از آن، یک منحنی یادگیری بسیار شیب دار مورد نیاز است.

آخرین تکرار، انتخابی از چهار تم رابط شامل تم جدید «تاریک» (پیش‌فرض)، مدیریت رنگ اصلاح‌شده، پشتیبانی از عمق بیت بالا، گردش کار فضای رنگی خطی، ماسک‌هایی برای گروه‌های لایه و ابزار تبدیل یکپارچه را اضافه می‌کند. فنی به نظر می رسد و هست. GIMP برای هر کسی که اصولاً متعهد به نرم افزار منبع باز است ایده آل است، اما برای مبتدیان مناسب نیست.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس ساده

Paint.net

4. Paint.net

بهترین ویرایشگر عکس ساده ویندوز با پشتیبانی انجمن

مشخصات فنی

پلتفرم: ویندوز

دلایل خرید

  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از لایه ها
  • آموزش های انجمن و افزونه ها

دلایل اجتناب از خرید

  • به اندازه برخی از رقبا قدرتمند نیست
  • فقط در ویندوز موجود است

Paint.net که در ابتدا به عنوان جایگزینی برای Microsoft Paint در نظر گرفته شده بود، رابط کاربری ساده و بصری همنام خود را حفظ کرده و در عین حال چندین ویژگی پیشرفته ویرایش عکس را اضافه می کند. حتی از لایه‌ها نیز پشتیبانی می‌شود، که ممکن است با ویرایشگرهای عکس رایگان نادر باشد، و جامعه Paint.net تعداد زیادی افزونه و آموزش را برای مفیدتر کردن برنامه توسعه داده است.

در حالی که Paint.net به اندازه رقیب GIMP قدرتمند نیست، بسته به اینکه قصد دارید از آن برای چه کاری استفاده کنید، این می تواند یک نقطه قوت در نظر گرفته شود. اگر فقط نیاز به انجام چند ویرایش ساده دارید، Paint.net گزینه بسیار ساده تری است. این رابط ظاهری بسیار شیک دارد که بسیار شبیه به عناصر فتوشاپ است و برای کاربران جدید نیز به همان اندازه قابل دسترسی است، اگرچه تمام ویرایش های هدایت شده و ویژگی های هوش مصنوعی رقیب Adobe خود را ندارد.

بزرگترین نقطه ضعف Paint.net این است که در حال حاضر فقط برای ویندوز در دسترس است، بنابراین کاربران مک باید گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای ویرایش سریع

Ashampoo Photo Optimizer 9

5. Ashampoo Photo Optimizer Free/9

بهترین ویرایشگر ویندوز برای پردازش دسته ای تصویر

مشخصات فنی

پلتفرم: ویندوز

دلایل خرید

  • آسان برای استفاده
  • بهینه سازی دسته ای
  • رابط بصری

دلایل اجتناب از خرید

  • فقط در ویندوز موجود است

ویژگی برجسته Ashampoo توانایی آن در پردازش دسته ای عکس ها است. Ashampoo به طور خودکار عکس های وارد شده شما را تجزیه و تحلیل می کند و نور، کنتراست، وضوح و رنگ را برای نتایج پر جنب و جوش تصحیح می کند.

در آزمایش ما متوجه شدیم که بهینه سازی خودکار ممکن است گاه انجام و گاهی انجام نشود. با این حال، Ashampoo همچنان شما را قادر می‌سازد تا سطوح را به صورت دستی تنظیم کنید، بنابراین اگر چند عکس شما کمی پاک شده است، تعمیر آن آسان است. بزرگترین نقطه ضعف این است که فقط برای ویندوز در دسترس است، بنابراین کاربران مک باید جای دیگری را جستجو کنند.

Ashampoo فقط یک بهینه ساز عکس است، نه چیزی بیشتر. این اپلیکیشن به جای طراحان گرافیک یا مدیران رسانه های اجتماعی برای عکاسان طراحی شده است. اما Ashampoo به عنوان یک ابزار رایگان و ساده برای عکاسانی که به دنبال تصحیح سریع عکس های خود هستند، ارزش بررسی را دارد. می توانید با نسخه رایگان شروع کنید تا ببینید آیا این همه کارهایی را که نیاز دارید انجام می دهد یا خیر. اگر آنچه را که می‌بینید دوست دارید، می‌توانید به Ashampoo Photo Optimizer 9 را ارتقا دهید، اما از آنجایی که این یک محصول تجاری پولی است، در مقابل برخی از رقبای بسیار خوب قرار می‌گیرد.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای شبکه های اجتماعی

Adobe Express

6. Adobe Express

خالق محتوای چند رسانه ای خیره کننده با نسخه های رایگان و ممتاز

مشخصات فنی

پلتفرم: وب

دلایل خرید

  • استوری اینستاگرام، پوستر، ویدیو و موارد دیگر ایجاد می کند
  • شامل ابزارهای هوش مصنوعی مولد Adobe است
  • محتوا و هنر رایگان
  • مبتنی بر مرورگر، فاقد ویژگی دانلود

دلایل اجتناب از خرید

  • ویژگی‌ ها و انتخاب‌ ها می‌توانند گمراه‌کننده باشند
  • کمک آنلاین با ارزش محدود

Adobe Express یک منبع رایگان عالی برای هر کسی است که نیاز به ایجاد گرافیک قابل اشتراک گذاری دارد. این یک ویرایشگر عکس نیست، بلکه ابزاری برای ایجاد گرافیک هیجان‌انگیز با استفاده از عکس‌های شما – و نه فقط عکس‌ها، بلکه ویدیوها نیز است.

از یک رویکرد مبتنی بر الگو استفاده می کند، به طوری که شما از نوع گرافیکی که می خواهید ایجاد کنید شروع کنید و سپس مراحل مختلف طراحی را طی کنید و عکس ها، جلوه ها و انیمیشن های خود را در حین حرکت اضافه کنید.

با این حال، در حالی که نسخه رایگان کاملاً قابل استفاده است، برای دریافت مجموعه کامل افکت ها و ویژگی ها باید به نسخه پریمیوم بروید و این مبلغ 9.99 دلار در ماه است که همان برنامه Adobe Photography است. نسخه ممتاز به شما امکان می‌دهد به 195 میلیون دارایی سهام Adobe، از جمله عکس، ویدیو و موسیقی، توانایی کار با «کیت‌های برند» و 520 اعتبار هوش مصنوعی در ماه دسترسی داشته باشید — با نسخه رایگان فقط 25 اعتبار دریافت می‌کنید.

پنجره های راهنما و یک پانل راهنما برای شروع شما وجود دارد، اما Adobe Express روش بسیار متفاوت خود را برای ایجاد و ویرایش گرافیک دارد، و درک اینکه چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان آن را به آنچه می خواهید انجام داد همیشه آسان نیست. .

بهترین نرم افزار ویرایش عکس مبتنی بر مرورگر

Pixlr

7. Pixlr

خالق محتوای چند رسانه ای خیره کننده با نسخه های رایگان و حرفه ای

مشخصات فنی

پلتفرم: وب

دلایل خرید

  • پشتیبانی از لایه ها و سایر ویژگی های پیشرفته
  • ویرایشگر ساده تری را در Pixlr X ارائه می دهد

دلایل اجتناب از خرید

  • تبلیغات می توانند مزاحم باشند
  • چند قالبی

اگر به دنبال یک ویرایشگر عکس رایگان مناسب و مناسب هستید که به اندازه GIMP درگیر نباشد، Pixlr E (پیشرفته‌تر از مجموعه ویرایشگرهای عکس رایگان Pixlr) ممکن است برای شما مناسب باشد.

برای یک ویرایشگر عکس مبتنی بر وب نسبتاً ساده، Pixlr E از فهرست شگفت‌انگیز گزینه‌های پیشرفته‌تر ویرایش عکس مانند لایه‌ها، یک براش کلون و انتخاب هوشمند پشتیبانی می‌کند. و برای کاربرانی که خواهان رابط کاربری ساده‌تر هستند، Pixlr X وجود دارد که بیشتر به سمت ویرایش عکس‌ها برای رسانه‌های اجتماعی می‌رود. با این حال، اگر Pixlr X دارای کتابخانه بزرگتری از الگوها برای شروع کار مبتدیان باشد، منبع ارزشمندتری خواهد بود.

متأسفانه Pixlr فقط در صورت داشتن اشتراک پولی به صورت دانلود در دسترس است، بنابراین کاربران رایگان در نسخه مرورگر گیر خواهند کرد. و در حالی که همیشه هنگام استفاده از Pixlr تبلیغی نمی‌دیدیم، اما وقتی می‌دیدیم، آنها را مزاحم می‌دانستیم و فضای صفحه نمایش ارزشمندی را اشغال می‌کردند.

بازاریابی Pixlr نیز تا حدودی گیج کننده است. کار آسانی نیست که بفهمید کدام یک از محصولات «رایگان» آن مورد نیاز است. به غیر از Pixlr E و Pixlr X، Photomash، Remove BG (پس‌زمینه) و Batch Editor نیز وجود دارد. در بالای (یا پشت سر) همه اینها، نسخه Pixlr Premium با قیمت 4.90 دلار در ماه قرار دارد.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس سطح متوسط

فوتور

8. Fotor

ویرایشگر عالی در سطح میانی با چندین نسخه

مشخصات فنی

پلتفرم: وب، ویندوز، MacOS

دلایل خرید

  • پردازش دسته ای را فعال می کند
  • به صورت دانلود یا در مرورگر موجود است
  • گزینه های لمس آسان

دلایل اجتناب از

  • بسیاری از ویژگی ها با نسخه رایگان در دسترس نیستند
  • تبلیغات ناگهانی

Fotor یک گزینه خوب در میانه راه برای کاربرانی است که به دنبال آزادی کمی بیشتر از نرم افزارهای قالب محور مانند Canva هستند، اما در مهارت های خود برای چیزی مانند GIMP یا Pixlr E به اندازه کافی پیشرفته نیستند. .

یکی از ویژگی های خوب Fotor این است که به صورت رایگان در دسترس است، هم در مرورگر وب شما و هم به عنوان دانلود برای مک یا ویندوز. نسخه قابل دانلود همچنین دارای یک ابزار پردازشگر دسته ای است که ویژگی برجسته Fotor است. با پردازشگر دسته‌ای، می‌توانید فیلترها، فریم‌ها یا لمس‌آپ‌های یکسانی را روی گروهی از تصاویر اعمال کنید – اگر همه عکس‌های شما از کریسمس کمی بیش از حد نوردهی شده باشند، یا اگر می‌خواهید یک نمایش اسلاید از تصاویر منسجم ایجاد کنید، عالی است.

متأسفانه، تبلیغات متعدد استفاده از نسخه مبتنی بر وب را دشوار می کند و بسیاری از بهترین ویژگی ها، مانند فیلتر لمسی با یک کلیک، تنها با نسخه پولی Fotor در دسترس هستند.

این عمل متعادل کننده با نرم افزار «رایگان» است، که در آن نسخه رایگان ممکن است آنچه شما نیاز دارید را انجام دهد یا ندهد، در حالی که نسخه پولی احتمالاً انجام خواهد داد اما شامل هزینه کردن است. شاید بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم داشته باشیم این است که پیشنهاد کنیم نسخه رایگان را امتحان کنید و سپس، اگر آنچه را که نیاز دارید انجام نمی‌دهد، معیارهای خود را برای گنجاندن نرم‌افزارهای پولی معمولی گسترش دهید. این اغلب می تواند متمرکزتر و مؤثرتر از محصولات «فریمیوم» باشد.

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش عکس

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین نرم افزار ویرایش عکس، شاید اولین تصمیم شما این باشد که چقدر می خواهید خرج کنید یا اصلاً می خواهید پول خرج کنید. ما در این راهنما بخش ویژه‌ای برای بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس رایگان ایجاد کرده‌ایم، اما توجه داشته باشید که ویرایشگرهای عکس رایگان معمولاً ابزارهای بسیار ابتدایی و «رایگان» هستند که برای هدایت شما به سمت ارتقاهای پولی یا در مورد GIMP، کاملاً فنی طراحی شده‌اند. .

موارد دیگری که باید در نظر گرفت عبارتند از:

• چقدر در مورد نکات فنی می دانید یا می خواهید بدانید. بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای عکاسان حرفه ای کمک چندانی به کاربران تازه کار یا معمولی نخواهد کرد.

• چگونه می خواهید از عکس های خود استفاده کنید. شما ممکن است تصاویر را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید، یک کانال اجتماعی/اینفلوئنسر بسازید یا عکس ها و خدمات را به مشتریان بفروشید. بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای استفاده برای هر کدام متفاوت خواهد بود.

• آیا دوست دارید تنظیمات را انجام دهید یا می خواهید از قدرت و پتانسیل هوش مصنوعی برای همه کارهای سنگین استفاده کنید؟ در اینجا هیچ درست و غلطی وجود ندارد، اما در حالی که هوش مصنوعی می تواند به نتایج قابل توجهی دست یابد، بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند از ابزارهای دستی واضح و مختصر استفاده کنند.

• آیا از فایل های خام عکس می گیرید؟ فایل‌های خام توسط اکثر علاقه‌مندان و متخصصان به دلیل کیفیت و قابلیت ویرایش بیشتر ترجیح داده می‌شوند، اما همه برنامه‌ ها در پردازش فایل‌های خام به یک اندازه خوب نیستند، در حالی که برخی مانند DxO PhotoLab آن را به یک ویژگی اصلی تبدیل می‌کنند.

• آیا نیاز به سازماندهی یک کاتالوگ عکس بزرگ و در حال رشد دارید؟ ابزارهای اختصاصی سازماندهی عکس مانند Lightroom و Capture One برای این کار ساخته شده اند و همچنین می توانند اکثر وظایف ویرایش را نیز انجام دهند.

• آیا باید به دنبال اشتراک یا پرداخت مجوز یکباره باشید؟ واکنش های بدی اغلب نسبت به subscription software وجود دارد و بسیاری از آنها اصولاً به اشتراک‌ های معمولی اعتراض دارند. اما Adobe Photography Plan، برای مثال، نرم‌افزار ویرایش عکس حرفه‌ای Adobe را با قیمتی بسیار پایین‌تر از زمانی که به‌عنوان مجوز دائمی فروخته می‌شد، در دسترس قرار داده است. اشتراک ها همه بد نیستند.

• آیا از مک یا کامپیوتر استفاده می کنید؟ اکثر برنامه‌ های ویرایش عکس در فهرست ما روی هر دو کار می‌کنند، زیرا پلتفرم مک در طول سال‌ ها جایگاه قابل توجهی به دست آورده است و اکنون به طور گسترده پشتیبانی می‌شود. با این حال، تعدادی از برنامه ها فقط ویندوز هستند، از جمله Corel PaintShop Pro.

انواع مختلف ویرایشگرهای تصویر چیست؟

اغلب، کراس اوورهای زیادی وجود دارد، اما نرم افزارهای ویرایش عکس انواع مختلفی دارند:

• همه در یک سوئیت برای مبتدیان و علاقه مندان. اینها برنامه‌ هایی هستند که هم می‌توانند عکس‌ های شما را سازماندهی و هم ویرایش کنند و معمولاً با ابزارهایی آسان و کمک‌های فراوان برای تازه‌کارها همراه هستند. Adobe Photoshop Elements یک نمونه بارز است، در حالی که ON1 Photo RAW جایگزین پیشرفته تری برای علاقه مندان است.

• ابزارهای فهرست نویسی و ویرایش حرفه ای. Lightroom Classic و Capture One دو مورد برتر در اینجا هستند و هر دو ابزارهای قدرتمند سازماندهی و جستجوی تصویر را با گزینه های ویرایش پیچیده که همچنین “غیر مخرب” هستند ترکیب می کنند، به طوری که عکس اصلی هرگز تغییر نمی کند.

• ویرایشگرهای عکس سنتی. اینها به طور مستقیم و عمیق روی تصاویر فردی کار می کنند. فتوشاپ نمونه کاملی است، در حالی که Affinity Photo یک رقیب نزدیک است. بسیاری از برنامه‌های دیگر ابزارهای ویرایشی را ارائه می‌دهند که معمولاً ساده‌تر و کم‌قدرت‌تر هستند، اما ویژگی های فنی کمتری نیز دارند.

• ویرایشگرهای مبتنی بر وب. اینها از این جهت راحت هستند که نیازی به دانلود و نصب نرم افزار ندارند، اما بیشتر به سمت جلوه ها و تنظیمات سریع طراحی شده اند – محدودیتی برای آنچه می توان در مرورگر وب به دست آورد وجود دارد. بسیاری از آنها نسخه های رایگانی را ارائه می دهند که ممکن است تنها چیزی باشد که برای تنظیمات اولیه نیاز دارید.

• ویرایشگرهای هوش مصنوعی. این منطقه به سرعت در حال تغییر است که در آن کاهش نویز هوش مصنوعی و بزرگ‌نمایی تصویر، تشخیص سوژه هوش مصنوعی و پوشاندن ویژگی‌ های پر کردن و گسترش هوش مصنوعی، نحوه ویرایش تصاویر و آنچه را که ایجاد می‌کنیم تغییر می‌دهند. Skylum Luminar مدت‌ ها پیشروی هوش مصنوعی در بازار مصرف بوده است، در حالی که فتوشاپ در حال حاضر در عرصه حرفه‌ای پیشرو است. اکنون بسیاری از نرم افزارها از هوش مصنوعی برای کاهش نویز و پوشاندن استفاده می کنند. آیا به هوش مصنوعی نیاز دارید؟ لازم نیست. نیاز شما بستگی به نحوه ویرایش تصاویر و نوع تصاویری که می سازید دارد.

منبع: TOMSGUIDE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید