نکاتی که باید در زمان خرید گوشی گیمینگ در نظر بگیرید

خرید گوشی گیمینگ

برای خرید گوشی گیمینگ باید یک سری نکات و آموزش ها را در نظر داشته باشید ، در این مطلب راهنمای خرید گوشی گیمینگ و تکات مهم برای این که گوشی بهتری بخرید را آموزش می دهیم.

امروزه طرفداران بازی های کامپیوتری به اندازه علاقه مندان به بازی های موبایل پیشرفت چشم گیری نداشته اند! این میتواند به دلیل در دسترس تر بودن گوشی های همراه باشد !!

در صف انتظار ویزیت پزشک یا در انتظار به مقصد رسیدن با مترو و یا در هر اتلاف وقت اجتناب ناپذیر دیگر که باشید بهترین راه بعد از کتاب خواندن بازی با گوشی همراه است!

آیا به خرید گوشی گیمینگ فکر میکنید؟ ایا  می خواهید بهترین گوشی اندرویدی را برای بازی بخرید؟ در این مقاله به مشخصات و ویژگی هایی که باید در خرید گوشی گیمینگ به آنها توجه کنید اورده ایم.

گوشی‌های هوشمند تقریباً همه چیز از جمله بازی را می‌توانند انجام دهند. این امر منجر به تولد گوشی های مبتنی بر بازی از برندهایی مانند ایسوس با سری ROG، سری Legion لنوو و سری Black Shark شیائومی شده است. اما این ها تنها دستگاه هایی نیستند که قادر به بازی هستند. اگر به دنبال خرید گوشی گیمینگ اندرویدی  هستید، گزینه های بسیار متنوعی در دسترس دارید.

با این مقاله گوشیت رو جذاب تر کن:  روش تغییر آیکن در اندروید

بیایید نگاهی به ویژگی های کلیدی ای که هنگام خرید گوشی گیمینگ اندرویدی برای بازی با موبایل نیاز دارید بیندازیم.

دوست داری از دنیای لپتاپ ها باخبر باشی؟بخوانید تا بدانید:  بهترین لپ تاپ برای ترید 2022 , قیمت و مشخصات فنی

1. پردازنده

خرید گوشی گیمینگ

اولین چیزی که باید بررسی شود پردازنده است. این یک نکته مهم است زیرا عملکرد دستگاه را تعیین می کند. وقتی نوبت به پردازنده می رسد، سریعتر بودن بهتر است.

در حالی که تنها در نظر گرفتن پردازنده‌های سطح بالا مانند سری پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون 8 یا محدوده مدیاتک Dimensity 9000 وسوسه انگیز است، پردازنده‌های میان رده مانند سری‌های اسنپدراگون 6 و 7 و سری Dimensity 500 نیز عملکرد خوبی دارند.

هنگامی که به دنبال یک پردازنده هستید، بررسی سریع اندازه ترانزیستورها است. اینها مانند 5 نانومتر، 7 نانومتر و غیره در نانومتر (nm) اندازه گیری می شوند. هرچه ترانزیستورها کوچکتر باشند، سازندگان سیلیکون بیشتر می توانند در یک تراشه قرار بگیرند. که می تواند منجر به افزایش عملکرد و کاهش مصرف باتری شود.

با توجه به ماهیت پرقدرت بازی، شما می خواهید یک CPU تا حد امکان با حداقل مصرف انرژی داشته باشید.

2. خنک کننده

خرید گوشی گیمینگ

هنگامی که پردازنده ها تحت بار کاری سنگین هستند، به مکانیزم خنک کننده کارآمد نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه بیش از حد گرم نمی شود. به طور کلی، گوشی های هوشمند به لطف پیشرفت های نیمه هادی ها، در زمینه خنک کننده بسیار پیشرفت کرده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، گوشی‌های میان رده و گوشی‌های پرچمدار می‌توانند بارهای سنگین را برای مدت طولانی بدون گرم شدن بیش از حد تحمل کنند. دستگاه‌های مدرن خنک‌کننده کارآمدی دارند، نه فقط آن‌هایی که به‌عنوان تلفن‌های مخصوص بازی به بازار عرضه می‌شوند. با این حال، تلفن های متمرکز بر بازی معمولا راه حل های کارآمدتری ارائه می دهند.

برای مثال، علاوه بر مکانیزم های خنک کننده داخلی، ROG Phone 5 Ultimate ایسوس یک فن خنک کننده خارجی اضافی AeroActive Cooler 5 را ارائه می دهد. به گفته این شرکت، این فن گیره ای می تواند دمای CPU را تا 59 درجه فارنهایت کاهش دهد.

اگر قصد دارید از بازی های موبایلی حرفه ای بسازید یا بازی کنید، داشتن چنین چیزی یک مزیت است، اما الزامی نیست. چنین افزودنی‌هایی به ندرت پیدا می‌شوند، اما اگر دستگاهتان فاقد آن‌ها باشد، می‌توانید فن‌های کلیپ‌آن شخص ثالث را برای خنک‌سازی بیشتر خریداری کنید.

3. نمایش

خرید گوشی گیمینگ

برای بازی به بهترین نمایشگر نیاز دارید. OLED یا AMOLED بهترین چیزی است که می توانید دریافت کنید. آنها مشکی واقعی، روشنایی بالاتر، طیف رنگی گسترده و نسبت کنتراست بالا را ارائه می دهند. با این حال، IPS LCD هنوز هم چشمگیر است. 1080p به اندازه کافی خوب است، اما اگر به پیکسل های بیشتری برای وضوح نیاز دارید، تلفن هایی با پنل های 1440p در دسترس هستند.

علاوه بر فناوری نمایشگر، نرخ تازه‌سازی نیز به همان اندازه مهم است. 90 هرتز یا 120 هرتز عالی است، اما قانون کاهش بازده برای هر چیزی بالاتر از آن وجود دارد.صرفاً به صرفه نیست که برای دستگاهی با نمایشگر نرخ تجدید 144 هرتز بیشتر هزینه کنید.

خوشبختانه، نرخ به روز رسانی صفحه نمایش در سال 2022 و پس از آن چندان مشکل ساز نیست. همه اینها به لطف اثر کاهشی است که باعث شده است شرکت‌ها نمایشگرهای نرخ تجدید 90 هرتز و 120 هرتز را به دستگاه‌های ارزان‌تر اضافه کنند. این اثر یک تغییر دهنده بازی بوده است، و به همین دلیل است که دیگر نیازی به خرج کردن دلارهای بالا برای به دست آوردن یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود برای تجربه اسکرول نرم ندارید.

با این حال، اگر یک صفحه نمایش LTPO می خواهید که به صورت پویا نرخ تازه سازی را تنظیم کند، مطمئناً باید بیشتر در جیب خود حفاری کنید. اگر نمی دانید LTPO چیست، باید بگوییم اصطلاح LTPO مخفف Low Temperature Polycrystalline Oxide است که به نوع خاصی از فناوری برای پشت نمایشگرهای OLED اشاره دارد. فناوری OLED مخفف Organic Light Emitting Diode است که به زبان ساده در این نوع نمایشگر هر پیکسل می تواند نور خود را ایجاد کند. از این نوع صفحه نمایش ها در انواع گجت ها از ساعت هوشمند گرفته تا گوشی و تلویزیون استفاده می شود.

4. حافظه و ذخیره سازی

خرید گوشی گیمینگ

حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی برای حافظه داخلی کافی است. 64 گیگابایت کمتر مفید است مگر اینکه چندین بازی را در نقطه خاصی بازی نکنید. بازی های گوشی های هوشمند و به طور کلی بازی های مدرن با هر به روز رسانی حجم خود را افزایش می دهند. نصب و راه اندازی به تنهایی می تواند تا 1 گیگابایت را اشغال کند.

بنابراین، شما به فضای بیشتری نیاز دارید. 128 گیگابایت چیز جالبی است، اما در صورت امکان باید به سراغ 256 گیگابایت بروید. و چه مقدار رم روی گوشی هوشمند برای بازی نیاز دارید؟ 6 گیگابایت نقطه شروع خوبی است. اگر می توانید 8 گیگابایت یا بیشتر داشته باشید، آن را دنبال کنید.( خرید گوشی گیمینگ )

5. استفاده عملی

اسمارت‌فون‌های معمولی نام خود را برای کوتاه کردن حاشیه‌ها تا حد امکان بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. با این حال، برای بهترین تجربه بازی داشتن یک قاب کمی بزرگ سودمند است زیرا فضای کافی برای نگه داشتن دستگاه خود را به صورت افقی می دهد.

این به شما کمک می کند از لمس های تصادفی که می توانند بسیار مخرب باشند جلوگیری کنید. بنابراین، شما باید به دنبال یک وسیله راحت باشید تا برای مدت طولانی در حالت افقی نگه دارید. خرید گوشی گیمینگ مستلزم محیا کردن لوازم جانبی گیمینگ نیز هست!

6. سخت افزار و نرم افزار بهینه سازی شده برای بازی

خرید گوشی گیمینگ

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بازی گوشی‌های هوشمند ضعیف باشد، کنترل ضعیف صفحه نمایش لمسی است. خوشبختانه، برخی از شرکت‌های گوشی‌های هوشمند که گوشی‌های مخصوص بازی تولید می‌کنند، بالاخره دکمه‌های شانه‌ای را اضافه می‌کنند. به عنوان مثال می توان به POCO F4 GT و سری Black Shark 4 شیائومی اشاره کرد.

دکمه های کنار موبایل نمی توانند تجربه ای مشابه به عنوان یک کنترلر اختصاصی ارائه دهند، اما چنین افزودنی های جذابی بسیار کمتر رایج هستند و فقط در تلفن های مخصوص بازی در دسترس هستند.

یکی دیگر از موارد مفید، حالت بازی است که در بسیاری از دستگاه ها موجود است. کاری که حالت بازی در گوشی هوشمند انجام می دهد افزایش سرعت دستگاه شما و کاهش حواس پرتی در حین بازی است.

7. خرید گوشی گیمینگ ، پشتیبانی از باتری و شارژ سریع

بازی انرژی زیادی از باتری مصرف می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، به دستگاهی با ظرفیت باتری خوب نیاز دارید. باتری 4500 میلی آمپری یا بیشتر بهتر است. این به شما فرصت کافی برای بازی بدون نگرانی در مورد درصد باتری ارائه می دهد.

یکی دیگر از اجزای ضروری، پشتیبانی از شارژ سریع است که به یکی از ویژگی های رایج در تلفن های هوشمند تبدیل شده است. پشتیبانی از شارژ سریع تضمین می‌کند که برای از سرگیری بازی‌تان به سطوح کافی برسد، خیلی منتظر نمانید. این گوشی باید حداقل از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی کند، اما بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر از آن شارژ شوند

تلفن مناسب برای بازی را انتخاب کنید

بازی های موبایلی به دلیل دسترسی آسان در حال رشد است، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از شرکت ها طیف وسیعی از دستگاه ها را به آن اختصاص داده اند. با این حال، گوشی‌های بازی اندرویدی رایج نیستند و بسیار گران هستند، و شما نباید خودتان را به خاطر عدم توانایی در خرید آن مورد ضرب و شتم قرار دهید.

یک گوشی معمولی با ترکیبی مناسب از مشخصات و ویژگی ها می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. اگر یک گوشی برای بازی می‌خواهید، پردازنده، سیستم خنک‌کننده، نمایشگر، حافظه، فضای ذخیره‌سازی، تجربه عملی و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده برای بازی را در نظر بگیرید. سخت افزار بهینه سازی شده برای بازی یک افزودنی مفید است اما الزامی نیست.

می‌توانید بعداً با خرید لوازم جانبی اضافی، مانند فن‌های خنک‌کننده گیره‌ای و کنترل‌کننده‌های بلوتوث، دستگاه خود را برای بازی بهینه کنید. امیدواریم این نکات شما را در مسیر درست در تلاش برای خرید گوشی گیمینگ مناسب برای بازی راهنمایی کند.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید