نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

آیا بازنشانی کارخانه‌ای یک گوشی اندرویدی همه چیز را برای همیشه حذف می‌کند یا هنوز می‌توانید برخی از داده‌ها را بازیابی کنید؟ در این مقاله نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه آورده شده است.

نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر دیگر نمی توانید از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید، تنها راه حل ممکن است تنظیم مجدد آن به تنظیمات کارخانه باشد. بازنشانی کارخانه‌ای که به عنوان بازنشانی سخت نیز شناخته می‌شود، تمام تنظیمات و داده‌ها را از دستگاه شما حذف می‌کند و آن را به حالت اولیه بازمی‌گرداند.

اما آیا بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام پذیر است؟ ما نگاهی خواهیم داشت به اینکه کدام داده‌ ها را می‌توانید و یا نمی‌توانید بازیابی کنید و چه زمانی باید به سختی دستگاه اندرویدی خود را بازنشانی کنید.

آیا بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام پذیر است؟

از اندروید 6 مارشمالو، دستگاه‌های اندرویدی به‌طور پیش‌ فرض رمزگذاری شده ارسال می‌شوند. این بدان معنی است که شما لازم نیست نگران دسترسی افراد به داده های حذف شده شما باشید.
دستگاه‌های اندرویدی از پروتکل‌های رمزگذاری کامل دیسک (FDE) یا رمزگذاری مبتنی بر فایل (FBE) و همچنین از ویژگی TRIM استفاده می‌کنند که داده‌ها را هنگام حذف پاک و حذف می‌کند. پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، احتمال بازیابی آن از بین می رود.
حتی اگر ابزارها بتوانند فایل‌های قدیمی را از دستگاه شما استخراج کنند، این فایل‌ها رمزگذاری شده‌اند، بنابراین توسط شخص دیگری قابل خواندن نیستند. این یکی از دلایل بسیاری است که ممکن است بخواهید رمزگذاری انتها به انتها را در همه دستگاه های خود فعال کنید.

پشتیبان گیری ابری مزایا و معایب خود را دارد

نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

در این قسمت از نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه به فضای ابری می پردازیم. با این حال، رمزگذاری به این معنی نیست که اطلاعات شما به طور کامل از بین رفته است. اکثر سرویس‌ها اکنون نوعی پشتیبان ابری دارند، جایی که اطلاعات کاربر شما به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. برای مثال، حساب گوگل شما ممکن است داده‌های دستگاه اندرویدی شما را همگام‌سازی کرده باشد.
این می‌تواند شامل داده‌ های برنامه، تقویم، داده‌های مرورگر (در صورت استفاده از Chrome)، مخاطبین، اسناد و سایر فایل‌های ذخیره‌شده در Google Drive یا Docs و داده‌های ایمیل Gmail شما باشد. اگر رسانه شما به‌طور خودکار در فضای ابری ذخیره می‌شود، پس از بازیابی عکس‌ها پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، آن را آسان می‌کند. اگر نیاز به بازیابی این داده ها دارید، می توانید این کار را پس از تنظیم مجدد در طول فرآیند راه اندازی انجام دهید.
در حالی که ذخیره سازی ابری یک شبکه ایمنی عالی است، هنوز برخی نگرانی های امنیتی وجود دارد. امنیت ابری در سال‌های اخیر به شدت بهبود یافته است، اما هنوز مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای ایمن نگه داشتن فضای ذخیره‌سازی ابری خود بردارید.
حتی در این صورت، ممکن است داده های شما به دلیل ناامنی در پشتیبان گیری ابری، همچنان آسیب پذیر باشد. برای از بین بردن کامل داده های خود، باید تمام حساب های خود را که از پشتیبان گیری ابری استفاده می کنند، ببندید.

چه زمانی باید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید؟

در این قسمت از نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه, زمان بازنشانی به تنظیمات کارخانه را مورد بررسی قرار می دهیم. مواقعی وجود دارد که نیازی به ریست فکتوری گوشی خود ندارید. راه اندازی مجدد آن برای پاک کردن حافظه، اجرای آنتی ویروس یا حذف یک برنامه مشکوک ممکن است کافی باشد تا دوباره کار کند. با این حال، شرایطی وجود دارد که شما چاره ای ندارید و باید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

وقتی فایل های جانک زیادی وجود دارند

اگر گوشی خود را برای چند سال در اختیار داشتید، به احتمال زیاد اکنون با برنامه‌ها، ویدیوها، عکس‌ها و چیزهای دیگری که حتی نمی‌توانید به خاطر بسپارید، پر شده است. همچنین، همانطور که گوشی شما به کار خود ادامه می دهد، داده ها و فایل های کش زیادی را جمع آوری می کند که عملکرد آن را کاهش می دهد. بازنشانی کارخانه به پاک کردن همه این موارد کمک می کند.
باید بدانید که راه‌های بیشتری برای حذف هرزنامه‌ها از گوشی شما وجود دارد که داده‌ها و فایل‌های شما را پاک نمی‌کنند. می‌توانید به‌طور دستی برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید و سرعت تلفنتان را کاهش می‌دهند و محتوا را حذف می‌کنند، حذف کنید، اما می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث نیز برای تمیز کردن دستگاه Android خود استفاده کنید.

شما با یک بدافزار سر و کار دارید

اگر متوجه شدید که گوشی شما بیش از حد گرم شده است، سرعت آن کند شده یا پاسخگو نیست، ممکن است گوشی شما به بدافزار آلوده شده باشد.
نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه
اگر قبلاً گوشی خود را راه اندازی مجدد کرده اید، اما اوضاع را بهتر نکرده است، باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. به این ترتیب، ممکن است از شر هجوم بدافزار خلاص شوید. هنگامی که گوشی خود را راه اندازی کردید، به راهنمای ما در مورد نحوه جلوگیری از بدافزار در دستگاه اندرویدی خود نگاهی بیندازید.

وقتی قصد فروش گوشی خود را دارید

اگر می خواهید گوشی خود را بفروشید، باید آن را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، مهم نیست که گوشی شما مشکلی نداشته باشد. با بازنشانی آن، خریدار فایل‌ها و اطلاعات شخصی شما را دریافت نمی‌کند. با این حال، کارهای بیشتری وجود دارد که قبل از فروش گوشی اندرویدی خود باید انجام دهید.
نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

نحوه بازیابی اطلاعات پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

خوشبختانه، گوشی‌های اندرویدی دارای یک ابزار پشتیبان داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را پس از تنظیم مجدد کارخانه بازیابی کنید. برای فعال کردن آن، به Settings > Backup and reset بروید و آن را بازنشانی کنید و Backup my data را روشن کنید.
اما اگر فرصت روشن کردن این ویژگی را نداشتید و مجبور بودید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا هجوم بدافزار برطرف شود، احتمالاً داده‌هایی که به برنامه‌های خاصی با پشتیبانی ابری مرتبط نیستند از بین بروند. می توانید یکی از برنامه های اندرویدی را امتحان کنید که به عنوان آخرین راه حل، فایل های پاک شده را برای شما بازیابی می کند.

قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، مطمئن شوید که از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید

امیدواریم وقتی با بازنشانی کارخانه‌ای سروکار دارید، به سؤالات شما در مورد بازیابی اطلاعات پاسخ داده باشیم. خوشبختانه، تا زمانی که ویژگی بازیابی اطلاعات را فعال کرده باشید یا از سایر سرویس های ابری استفاده می کنید، اندروید بازیابی اطلاعات خود را آسان تر می کند. تا زمانی که رمزگذاری را فعال کرده باشید، لازم نیست نگران دسترسی دیگران به داده های شما باشید.
پشتیبان‌گیری نکردن از اطلاعات یکی از اشتباهات رایج است، اما این تنها اشتباهی نیست که کاربران اندروید مرتکب می‌شوند.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید