نحوه رفع مشکل Google Play Service

مشاهده خطای «Google Play Service متوقف شده است» در اندروید؟ نحوه رفع مشکل Google Play Service در اندروید را با این مراحل عیب یابی بیاموزید.

نحوه رفع مشکل Google Play Service

پیام خطای «Google Play Service متوقف شد» آنقدرها هم مهم نیست. ما 10 مورد از سریع‌ ترین و آسان‌ ترین راه‌حل‌ها را برای زمانی که Play Store متوقف می‌شود، خلاصه کرده‌ایم.
ما قویاً توصیه می کنیم این مراحل را به ترتیب دنبال کنید. قبل از رفتن به گزینه های پیچیده تر، با روش های آسان و کم دردسرتر شروع می کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که اگر اندروید را با رام سفارشی تغییر داده باشید، نکات این راهنما اعمال نمی شود.

علت “متأسفانه، Google Play Service متوقف شده است” چیست؟

تقریباً همه خرابی‌های Play Store به دلیل نرم‌افزار بد یا مشکلات شبکه ایجاد می‌شوند.
با این حال، یک استثنا بزرگ وجود دارد: ممکن است نسخه اشتباه Play Store در دستگاه شما منتشر شود. از آنجایی که Play Store برای دستگاه‌ های خاص (یا پردازنده‌ها) متصل است، نسخه اشتباه Google Play را غیرقابل استفاده می‌کند.
بیایید با رایج‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای رفع مشکل Google Play Services در صورت توقف مداوم، قبل از رفتن به مراحل پیچیده‌تر شروع کنیم.

1. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید

حل مشکلات Google Play Service

اولین گزینه در خصوص رفع مشکل Google Play Service راه اندازی مجدد گوشی است. این مرحله ممکن است واضح به نظر برسد، اما ما قصد توهین به شما را نداریم. خاموش کردن و دوباره روشن کردن دستگاه خود واقعاً می تواند اکثر مشکلات Play Store را برطرف کند. برای راه اندازی مجدد دستگاه اندرویدی خود:

  1. دکمه پاور را نگه دارید تا منوی خاموش شدن ظاهر شود.
  2. آیکون خاموش کردن را انتخاب کنید.
  3. هنگامی که دستگاه به طور کامل خاموش شد، با نگه داشتن دکمه پاور، آن را مجدداً راه اندازی کنید.
  4. Play Store را باز کنید و ببینید آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

2. Play Store و Google Services را به روز کنید

حل مشکلات Google Play Service

دومین گزینه در خصوص رفع مشکل Google Play Service به روز رسامی گوگل پلی استور و گوگل پلی سرویس است. گاهی اوقات یک نسخه قدیمی از Google Play یا Google Services Framework می تواند مشکل ایجاد کند. بنابراین باید در صورت بروز مشکل، به‌ روزرسانی‌ های هر دوی این موارد را بررسی کنید
  1. فروشگاه Google Play را راه اندازی کنید.
  2. روی آیکون پروفایل خود که در سمت راست بالای منوی Play Store، در سمت راست نوار جستجو قرار دارد، ضربه بزنید.
  3. روی Manage apps & device ضربه بزنید، لیستی از به‌روزرسانی‌های معلق را مشاهده خواهید کرد. روی Update all که باید همه برنامه‌ های قدیمی شما را به‌روزرسانی کنند، ضربه بزنید.
  4. در صورت در دسترس بودن به‌روزرسانی، باید Google Services Framework را به‌روزرسانی کند.
  5. در صورت تمایل، منوی سمت چپ را باز کنید و روی تنظیمات ضربه بزنید. به پایین این صفحه بروید و روی نسخه Play Store ضربه بزنید تا نسخه فروشگاه Google Play را بررسی کنید.
  6. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس Play Store را دوباره راه اندازی کنید

3. از دیتا به وای فای و یا بالعکس تغییر دهید

حل مشکلات Google Play Service

گزینه سوم در خصوص رفع مشکل Google Play Service تغییر از دیتا به وای فای و بالعکس است. اگر اتصال اینترنت شما ضعیف است، ممکن است خطای «متأسفانه، Play Store کار نمی کند» را مشاهده کنید. در برخی موارد، شما به هیچ وجه هیچ پیام خطایی را مشاهده نمی کنید. در مواقع دیگر، فروشگاه Play ممکن است در وسط دانلودها با شکست مواجه شود یا به طور کلی از شروع آن امتناع کند.
در هر دو صورت، تعمیر بسیار ساده است. اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، به شبکه تلفن همراه خود بروید یا شبکه بی سیم دیگری را امتحان کنید. اگر از داده تلفن همراه استفاده می‌کنید، به شبکه Wi-Fi بروید.

4. زمان و تاریخ را تغییر دهید

حل مشکلات Google Play Service

تغییر زمان و تاریخ گزینه دیگر رفع مشکل Google Play Service است. اگر تنظیمات زمان و تاریخ شما نادرست باشد، ممکن است خدمات Google Play Service از کار بیفتد. تصحیح این بسیار آسان است:
  1. تنظیمات را اجرا کرده و System را انتخاب کنید. تاریخ و زمان را از منو انتخاب کنید.
  2. اگر از قبل فعال نشده است، استفاده از زمان ارائه شده از شبکه را علامت بزنید.
  3. مطمئن شوید که دستگاه شما زمان مناسب را انتخاب می کند.
  4. اگر همچنان مشکل دارید، با غیرفعال کردن عملکرد خودکار و ضربه زدن روی تنظیم زمان، یک زمان دستی را تنظیم کنید. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس Play Store را دوباره امتحان کنید.

5. دیتا و کش Google Play Service را پاک کنید

حل مشکلات Google Play Service

پاک کردن دیتا و کش Google Play Store و Google Play Service (برنامه Google Services Framework دیگر به عنوان یک برنامه جداگانه ظاهر نمی شود) گزینه بعدی رفع مشکل Google Play Service است. Google Play Store و  Google Play Service هر دو از برنامه های Google پشتیبانی می کنند. اگر مشکلی با Google Play پیش آمد، توصیه می‌کنیم داده‌های هر دو سرویس را پاک کنید و گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. توجه داشته باشید که گزینه Wipe Data نیز “کش” را پاک می کند، جایی که داده های موقت برنامه ذخیره می شود. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد:

  1. به Settings > Apps & notifications > See all X apps بروید و Google Play Store را پیدا کنید.
  2. در صفحه برنامه، Storage و سپس Clear storage یا Clear data را انتخاب کنید. این فرآیند را برای Google Play Service تکرار کنید.
  3. ممکن است لازم باشد روی دکمه Menu در گوشه ضربه بزنید و نمایش سیستم را انتخاب کنید تا ظاهر شود.
  4. گوشی خود را ریستارت کنید.

6. به نسخه قدیمی Google Play Store برگردید

بازگشتن به نسخه قدیمی Google Play Store گزینه ششم از بحث رفع مشکل Google Play Service است. برگرداندن (یا «بازگرداندن») به نسخه Google Play Store که همراه با گوشی یا تبلت شما ارائه شده است، می‌تواند مشکلات مربوط به نسخه دارای اشکال را حل کند. انجام این کار آسان است:

  1. تنظیمات را باز کنید و برنامه‌ها و اعلان‌ها را انتخاب کنید.
  2. روی See all X apps ضربه بزنید و برنامه Google Play Store را در لیست پیدا کنید.
  3. از منوی زیر گزینه Disable را انتخاب کنید. غیرفعال کردن برنامه های سیستمی آنها را حذف نمی کند، بلکه آنها را با نسخه اصلی همراه با گوشی  شما جایگزین می کند.
  4. یک بار دیگر برنامه را فعال کنید.
  5. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از بازگشت، دستگاه شما در نهایت دوباره به آخرین نسخه Google Play Store به روز می شود.

7. حساب گوگل خود را حذف کنید

حل مشکلات Google Play Service

گزینه هفتم در خصوص رفع مشکل Google Play Service حذف حساب گوگل است. گاهی اوقات یک دستگاه اندرویدی حساب کاربری را به درستی اضافه نمی کند. اگر مشکل این است، حذف و اضافه کردن مجدد حساب گاهی اوقات می تواند مشکلات Google Play Store را حل کند. برای انجام این کار:

  1. به تنظیمات بروید. حساب ها را انتخاب کنید.
  2. روی حساب Google که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و Remove account را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که از همه موارد همگام‌سازی شده با آن حساب نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید تا آن را از دست ندهید.
  3. حساب Google خود را دوباره اضافه کنید و ببینید آیا Play Store دوباره کار می کند یا خیر.

8. یک کپی از Play Store از یک برنامه غیر بومی نصب کنید

گزینه بعدی در خصوص رفع مشکل Google Play Service تهیه یک نسخه کپی از Play Store است. اگر مراحل بالا با شکست مواجه شد، دانلود یک نسخه از Play Store از وب‌سایت‌های APK غیر بومی ارزش امتحان کردن را دارد. اگر روش‌های دیگر در اینجا کار نمی‌کنند، این ممکن است به شما امکان دهد Play Store را به‌روزرسانی کنید.

شما باید یک فایل منیجر نصب کرده باشید تا مرور به APK دانلود شده و نصب آن آسان تر شود. اگر هنوز آن را ندارید، Ghost Commander انتخاب خوبی است.

همچنین باید بارگذاری جانبی برنامه ها را در دستگاه خود فعال کنید، که در اندروید 8 اوریو و جدیدتر کمی متفاوت است. سپس به لینک های زیر در گوشی خود بروید و APK ها را در دستگاه خود دانلود کنید.

فایل‌های APK را از درخواست بارگیری در مرورگر خود باز کنید یا با استفاده از برنامه مدیریت فایل خود آنها را پیدا کنید. اندروید آنها را مانند هر برنامه دیگری نصب می کند، که شامل به روز رسانی آنها در صورت گیر کردن است.

لینک دانلود: Google Play Services

لینک دانلود: Google Play Store

9. دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

گزینه نهایی ما در خصوص رفع مشکل Google Play Service بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه است. بازنشانی کارخانه ای دستگاه شما را به حالت اولیه باز می گرداند. این بدان معنی است که به نسخه اصلی Play Store و سایر برنامه ها برمی گردد و تقریباً به طور قطع مشکل شما را حل می کند.
متأسفانه، انجام این کار باعث می شود تمام داده های گوشی خود از جمله برنامه ها، عکس ها، متن ها و غیره را از دست بدهید. اگر این گزینه را انتخاب کردید، ابتدا از گوشی اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
برای بازنشانی دستگاه خود، آن را به منبع برق وصل کنید و سپس اقدامات زیر را انجام دهید:
  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی System > Advanced > Reset options ضربه بزنید.
  3. پاک کردن همه داده ها (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) را انتخاب کنید.
  4. روی پاک کردن همه چیز از منوی بعدی ضربه بزنید.
  5. برای راه اندازی مجدد دستگاه خود، مراحل را طی کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی اندرویدی پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه

آیا فروشگاه Play هنوز کار نمی کند؟

اگر روش‌های اینجا کار نمی‌کنند، پیغام خطای «خدمات Google Play متوقف شد» مشکل است. در برخی موارد، سازندگان ارزان قیمت برای جلوگیری از پرداخت هزینه صدور گواهینامه به Google (نحوه بررسی گواهینامه دستگاه اندرویدی خود) کپی های نامشروع Play Store را روی تلفن های خود نصب می کنند. این دستگاه‌ها گاهی به مرور زمان دسترسی به Google Play را از دست می‌دهند.

برخی از افراد با روت کردن دستگاه‌های خود و سایدلود کردن نسخه‌های ویژه از Play Store، در رفع مشکلات Play Store موفق بوده‌اند. اما برای اکثر مردم، احتمالاً بهتر است فقط یک جایگزین برای Play Store نصب کنند و به سمت آن حرکت کنند.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید