چرا باید گوشی پوکو X4 پرو 5G بخریم؟ مزایا و معایب گوشی پوکو X4 پرو 5G

مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G

آیا پوکو X4 پرو 5G ارزش خرید دارد ؟  مزایا و معایب گوشی پوکو X4 پرو 5G چیست؟ آیا باید گوشی پوکو X4 پرو 5G را بخریم یا نه؟ در ادامه میبینیم.

چرا باید گوشی پوکو X4 پرو 5G بخریم؟ مزایا و معایب گوشی پوکو X4 پرو 5G

مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G

در این مقاله پوکو X4 Pro را مورد بررسی قرار می دهیم که دارای پردازنده جدید Snapdragon 695 5G و یک پنل AMOLED 120 هرتزی است.

چرا باید گوشی پوکو X4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • طراحی عالی پنل AMOLED
  • فوق العاده روان
  • دوربین های مناسب
  • عمر باتری عالی

چرا نباید گوشی پوکو X4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • می توانست عملکرد بهتری داشته باشد
  • هنوز از اندروید 11 بهره می برد

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : برند فرعی سابق شیائومی POCO از زمانی که خود را مستقل از شرکت مادر خود اعلام کرد، راه طولانی را پیموده است. POCO F1 (بررسی) به دلیل ارائه مشخصات پرچمدار پرقدرت با قیمت بسیار مقرون به صرفه که حتی OnePlus هم نمی توانست با آن مطابقت کند، مانند روز در ذهن من نقش بسته است. از آن زمان به بعد، تنوع سبد محصولات POCO کمی استراتژی اولیه آن را مختل کرده است. با این وجود، این شرکت به اجرای شعار خود در رابطه با نسبت قیمت به عملکرد عالی ادامه داده است. POCO X3 Pro (بررسی) از سال گذشته پیشنهاد شماره یک من برای گیمرها و کاربران قدرتمند بود. با این حال، این بار، من احساس می‌کنم که POCO عملکرد عالی خود را حفظ کرده است تا فضایی را برای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مختلف ایجاد کند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

پوکو X4 پرو 5G با قیمت تقریبا 7 میلیون تومانی، دارای 5G است، ویژگی که در مدل سال گذشته وجود ندارد. این گوشی همچنین پنل LCD را با صفحه نمایش OLED رنگی تر و دقیق تر عوض می کند و در عین حال رفرش ریت 120 هرتزی را حفظ می کند. سرعت شارژ افزایش یافته است و در حالی که ظرفیت باتری ثابت مانده است، POCO وزن دستگاه را به طور قابل توجهی در مقایسه با X3 Pro کاهش داده است.  چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 تفاوت بزرگی با اسنپدراگون 860 نزدیک به پرچمدار سال گذشته دارد. بیایید به بررسی بپردازیم و بررسی کنیم که آیا پوکو X4 پرو 5G ارزش خرج کردن پول خود را دارد یا خیر.

مزایا و معایب گوشی پوکو X4 پرو 5G

خلاصه مطلب

پوکو X4 پرو 5G یک گوشی به تمام معناست. این گوشی پردازنده ای را در اختیار دارد که بیشتر گیمرها را مجذوب خود می کند و دستگاه همچنان دارای اندروید 11 است. تا زمانی که با این موارد مشکلی نداشته باشید، پوکو X4 پرو 5G ممکن است بهترین انتخاب برای کاربران گوشی های هوشمند با بودجه کمتر از 7 میلیون تومان باشد. 

طراحی و صفحه نمایش پوکو X4 پرو 5G

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : حتی از راه دور، پوکو X4 پرو 5G فوراً قابل تشخیص است، به خصوص گزینه رنگ زرد که کاملاً با نوار بزرگ سیاه و سفید دوربین در بالا در تضاد است. این طراحی شباهت قابل توجهی به پوکو M3 پرو دارد و برند این شرکت به طور مشخص در کنار دوربین اصلی بزرگ وجود دارد. پشت شیشه ای در پشت گوشی به کار رفته است، با این وجوذ اثر انگشت و لکه به طور شگفت انگیزی نمایان نمی شوند. برای ظاهری متقارن‌تر، POCO دوربین‌های خود را طوری تنظیم کرده است که به نظر می‌رسد چهار حسگر وجود دارد، در حالی که در واقع یکی از دایره‌های لنز فقط کلمات هوش مصنوعی را درون آن نقش بسته است. این یک ترفند قدیمی در چندین کتاب OEM بوده است و هنوز درک آن برای من سخت است.

X4 Pro قطعاً یک گوشی ضخیم با عمق 8.1 میلی‌متر است، اگرچه از نظر وزن، 205 گرم با توجه به اندازه عظیم دستگاه به اندازه کافی سبک است. POCO مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار IP53 را برای مقاومت در برابر باران های خفیف یا تمرینات عرق کرده ارائه کرده است، اما نه شدیدتر. بلندگوهای استریو روی دستگاه وجود دارد که طبق استانداردهای معمول تعیین شده توسط POCO است. در حالی که من هنوز از قرار گرفتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بالای صفحه متنفرم، حدس می‌زنم برای شروع باید از وجود این ویژگی تشکر کنم. بقیه قسمت‌های گوشی با ظاهر جعبه‌ای کاملاً استاندارد هستند، اگرچه توزیع ناهموار جرم در فریم به گوشی اجازه نمی‌دهد بدون پشتیبانی مستقیم بایستد. در کل، من باید تیم طراحی POCO را به خاطر ساختن یک گوشی عالی تحسین کنم که مطمئناً در عین اینکه محکم و خوش ساخت است، می تواند افراد زیادی را مجذوب خود کند.

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : از نظر نمایشگر، POCO در مقایسه با نسخه قبلی، بهبودهای زیادی را در X4 Pro انجام داده است. در واقع، به نظر می رسد که این شرکت پنل AMOLED F3 GT را گرفته و تقریباً آن را مانند X4 Pro چسبانده است. از اندازه 6.67 اینچی تا نرخ رفرش 120 هرتز و حتی سوراخ پانچ کوچک در بالا، تمام مشخصات مهم صفحه نمایش به تجربه بصری پوکو X4 پرو 5G اضافه شده است. در 1200 نیت، حداکثر روشنایی دستگاه به میزان دو برابر از همتای گران قیمت خود بیشتر است. این باعث می‌شود X4 Pro یک لذت مطلق برای لذت بردن از هر محتوایی بدون توجه به شرایط نوری باشد. در مورد پالت رنگ و سطوح اشباع، ماهیت AMOLED دستگاه امکان طیف رنگی بسیار گسترده تر DCI-P3 و زوایای دید عالی را فراهم می کند.

سه نمایه معمولی موجود است، یعنی Vivid، Saturated و Standard، که همه آنها را می توان به دلخواه کاربر تنظیم کرد. مشکی‌ های عمیق به راحتی روی چشم می‌آیند و به هر محتوای OTT که روی دستگاه مصرف می‌شود، شور و نشاط بیشتری می‌بخشد. در مورد آن، صفحه نمایش گواهینامه HDR10 را در DRInfo نشان می دهد، اما نه Netflix و نه ویدیوی Prime در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی کنند. برای گیمرها، نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز برای تعامل فوری با پنل لمسی بیش از اندازه کافی است. من احساس کردم که گاهی اوقات، 120 هرتز یک احساس عصبانیت می دهد، اما در بیشتر موارد، بی عیب و نقص کار می کند.

دوربین پوکو X4 پرو 5G

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : در حال حاضر در مورد اپتیکی که در داخل آن دال دوربین عظیم قرار دارد صحبت می کنیم، دوربین اصلی یک سنسور 64 مگاپیکسلی است و این در حالی است که دوربین های پشتیبانی شامل یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می شوند. در جلو، دوربین سلفی می‌تواند روی عکس‌ های 16 مگاپیکسلی کلیک کند، در حالی که قابلیت فیلم‌برداری در پشت با حداکثر سرعت 1080p@30fps است.

از نظر عکاسی در نور روز، سنسور اصلی می تواند عکس هایی با جزئیات واضح، محدوده دینامیکی خوب و فوکوس واضح ایجاد کند. سطوح اشباع اضافی در رنگ ها دقیقاً مطابق با سلیقه من نبود، اگرچه HDR خودکار برای زنده کردن یک سناریوی کسل کننده تر به نظر می رسد. سرعت شاتر کمی کمتر از آن چیزی بود که می‌خواستم، اما برای عکاسی از سوژه‌ های ساکن تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. سرعت فوکوس در حد مطلوب باقی ماند و حسگر برای دریافت جزئیات در قسمت‌ های سایه‌دار کادر، نوردهی را بی جهت افزایش نداد. البته، من حالت دوربین هوش مصنوعی را برای عکس هایی با ظاهر طبیعی خاموش نگه داشتم، اما کاربرانی که شادابی بیشتری را در تصاویر خود ترجیح می دهند، این ویژگی را بسیار مفید خواهند یافت. لنز گوگل برای شناسایی سریع و جستجوی سریع اشیاء درون منظره یاب در برنامه دوربین قرار گرفته است و چندین فیلتر به عنوان از پیش تنظیم شده وجود دارد تا ظاهری زنده‌تر از عکس‌ها داشته باشید.

دوربین فوق عریض مقدار قابل توجهی تاب برداشتن در لبه‌های کادر ایجاد می‌کند و فوکوس عموماً ملایم است، با این حال، محدوده دینامیکی و دمای رنگ هر دو به اندازه کافی مناسب هستند. تشخیص لبه و تاری پس‌ زمینه در حالت پرتره مانند یک جذابیت با دوربینی که قادر است سوژه را در پیش‌زمینه حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز جدا کند، کار می‌کند. ماکرو 2 مگاپیکسلی قطعا ضعیف‌ترین سنسور در طرح‌بندی دوربین X4 Pro است و وضوح پایین آن به این معنی است که احتمالاً از اکثر تصاویری که روی آنها کلیک می‌شود برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی استفاده نخواهید کرد.

من بیشتر تحت تاثیر این قرار گرفتم که چگونه حالت شب اختصاصی خوب کار می کند. منظره یاب تصویری دانه‌دار از سوژه را نشان می‌دهد، اما تصویر نهایی بسیار تمیزتر ظاهر می‌شود. تصاویر معمولی در نور کم کمی بالاتر از حد متوسط ​​هستند و اگرچه حالت اختصاصی شب برای کلیک کردن روی یک عکس زمان خوبی را صرف کرد، اما نتیجه نهایی ارزش انتظار را داشت. کنترل نوردهی با نقاط برجسته در اطراف سوژه بدون نمایان کردن پس‌زمینه کاملاً خوب بود. برای کاربرانی که به فیلم‌برداری علاقه‌مند هستند، متأسفانه هیچ گزینه 60 فریم در ثانیه برای ویدیویی روان‌تر وجود ندارد. در نهایت، دوربین سلفی کم و بیش شبیه همه سنسورهای جلویی دیگر در رده اقتصادی و میان رده بود. خوب با رنگ پوست، متوسط ​​با وضوح صورت و به اندازه کافی مناسب با جداسازی پس‌زمینه در حالت پرتره.

عملکرد و نرم افزار پوکو X4 پرو 5G

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : نمی توانم بگویم که با عملکرد X4 Pro مشکلی داشتم. برای کاربران معمولی که به چندوظیفه سنگین یا استفاده از پردازنده گرافیکی وابسته نیستند، پوکو X4 پرو 5G مجهز به اسنپدراگون 695 5G گوشی مناسبی است. من می‌توانستم بیشتر استفاده روزانه‌ام را بدون مشکل پشت سر بگذارم، که شامل اجرای برنامه‌ های سنگین رسانه‌ های اجتماعی در کنار هم و سایر مواردی مانند کروم، اسپاتیفای، نتفلیکس و تلگرام بود. با این حال، اعداد بنچمارک مصنوعی که روی دستگاه ظاهر می‌شوند باعث شد که بیشتر بخواهم. در Antutu، تلفن نتوانست به مرز 400000 برسد و امتیاز چند هسته‌ای Geekbench 5 نیز 1988 خیلی عالی نبود.

جدای از آن، هنگام اجرای بنچمارک CPU Throttle، متوجه برخی از مشکلات انقباض در SoC نیز شدم. برای یک تست 30 دقیقه ای با 20 رشته، اسنپدراگون 695 حداکثر عملکرد خود را تا پایان به 73 درصد کاهش داد، که به نظر من حتی برای یک گوشی با برچسب قیمت X4 Pro کمی پایین است. از نظر بازی، BGMI می تواند تنها نرخ فریم Ultra (45 فریم در ثانیه) را با گرافیک متعادل مدیریت کند. برای مقایسه، Realme 9 SE 5G (بررسی)، با قیمت تقریباً یکسان، می تواند از طریق Snapdragon 778 SoC به نرخ فریم فوق العاده (60fps) دست یابد. همچنین جای تعجب نیست که POCO X3 Pro سال گذشته، مجهز به اسنپدراگون 860، همچنین توانست دستگاه را با این تنظیم نرخ فریم اجرا کند. سایر جنبه های عملکرد X4 Pro با 6 یا 8 گیگابایت حافظه LPDDR4x و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 رضایت بخش است. ورودی کارت microSDXC تا حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت در دسترس است، اما به قیمت قربانی کردن اسلات سیم‌کارت تمام می‌شود.

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : بلندگوهای استریو در پوکو X4 پرو بسیار توانا هستند و صدایی کاملاً غنی دارند و هیچ نشانه‌ای از وضوح بد صدا را با صدای بلند نشان نمی‌دهند. اگر شیب های صوتی سیمی دارید، جک هدفون نیز در موقعیت بالایی غیر متعارف وجود دارد. بلستر IR قابل اعتماد بیشتر اوقات با ولتاس AC در اتاق من کار می کرد اما فقط برای روشن/خاموش کردن آن. حسگر اثرانگشتی که در کنار آن نصب شده است، هر زمان که روی آن ضربه می‌زنم، امکان باز کردن سریع قفل را فراهم می‌کند و تشخیص چهره در مقایسه با آن چندان مفید به نظر نمی‌رسد. کیفیت میکروفون و گوشی نیز در حد مطلوبی بود.

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : در مورد قابلیت های نرم افزاری، نسخه MIUI شیائومی با شماره 13.0.2 روی X4 Pro اجرا می شود. مشکل اینجاست که وقتی سیزدهمین تکرار چندان دور نیست، دستگاه همچنان روی اندروید 11 کار می‌کند. با این حال، خبر خوب این است که شیائومی و به‌طور فرمایشی POCO، در ارائه به‌ روز رسانی‌ های سریع نرم‌افزار کاملاً ثابت بوده‌اند، بنابراین فکر می‌کنم ارتقاء به اندروید 12 در کارت است. Bloatware هنوز یک مشکل برای MIUI است و من مقدار زیادی از آن را در رابط کاربری پیدا کردم، اگرچه تبلیغات پخته شده ای که در اوایل رابط کاربری را آزار می دهد کاملاً از رابط حذف شده است. من از اسکن امنیتی مداوم برنامه های جدید در حال نصب که با برنامه ای که در آن لحظه به آن دسترسی داشتم تداخل می کرد، اذیت شدم. با این حال، این حذف چیزی از این واقعیت کم نمی کند که MIUI در حال حاضر تجربه نرم افزاری بسیار تمیزتری را در مقایسه با تکرارهای قبلی ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر در مورد نرم افزار، می توانید بررسی Redmi Note 11 من را بخوانید.

باتری پوکو X4 پرو 5G

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : سلول 5000 میلی آمپر ساعتی برای استفاده آسان از POCO X4 Pro برای یک روز و حتی بیشتر در استفاده متوسط ​​کافی است. من حدود 2 ساعت بازی BGMI را پشت سر گذاشتم و چند قسمت از Modern Family را با خالی شدن باتری تا 30 درصد تماشا کردم. بنچمارک PCMark Battery 3.0 امتیاز بسیار مناسب 16 ساعت و 56 دقیقه را به دست آورد که کمی بالاتر از اکثر گوشی های دارای سلول 5000 میلی آمپر ساعتی است. برای اضافه کردن به آن، شارژ سریع 67 واتی وجود دارد که کل باتری را در 40 دقیقه یا بیشتر شارژ می کند.

خلاصه پایانی

چرا باید پوکو X4 پرو 5G بخریم و مزایا و معایب پوکو X4 پرو 5G : پوکو X4 پرو 5G تقریباً همه کاره است و اگر چیپست مورد استفاده کمی قدرتمندتر می شد، بهترین انتخاب من در رده های زیر 20000 بود. نه اینکه چیزی را از بقیه سخت افزارها که بسیار عالی هستند کم کنیم، اما POCO همیشه به ارائه بهترین عملکرد نسبت به قیمت شناخته شده است. کاربران قدرتمند بالقوه، که ممکن است به این دستگاه برای نیازهای بازی بر اساس نسل های قبلی گوشی های POCO توجه کنند، ممکن است کمی ناامید شوند. با این حال، دستگاه عالی به نظر می رسد، بدون توجه به شرایط نوری عکس های واضح می گیرد و تجربه بصری فوق العاده ای را ارائه می دهد. اگر اینها چیزهایی هستند که برای شما مهم هستند، پوکو X4 پرو یک انتخاب محکم است.

منبع: 91MOBILES.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. گوشی خوبیه ولی نسبت به x3 پرو پسرفت داشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید