نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

آیا از گوشی خود خسته شده اید؟ قبل از خرید یک گوشی جدید، این مقاله را که در مورد نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی بخوانید و این 11 ترفند را امتحان کنید تا گوشی قدیمی خود را کاملا تازه سازی کنید.

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

برای هر شرکت گوشی‌ های هوشمند، هدف این است که مردم را برای تبدیل شدن به مشتریان دائمی ترغیب کند. آنها انواع استراتژی‌ های هوشمندانه را طراحی می‌کنند تا سعی کنند گوشی‌ تان را منسوخ‌ شده تصور کنید و بخواهید تا آنجا که ممکن است آن را جایگزین کنید.
اما آیا واقعاً هر دو تا سه سال یک بار نیاز به خرید یک گوشی جدید دارید؟ ما اینطور فکر نمی کنیم. در این مقاله کارهایی که می توانید انجام دهید تا گوشی خود را از نو بسازید را بررسی می کنیم.

1. تصویر زمینه خود را تغییر دهید

اولین مورد از نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی تغییر تصویر پس زمینه است. در بسیاری از مواقع، چیزی به سادگی تغییر والپیپر شما می تواند حس جدیدی به گوشی شما بدهد. اگر برای انتخاب مناسبی که متناسب با ابعاد گوشی و تنظیمات منحصر به فرد شما باشد به کمک نیاز دارید، می‌توانید این برنامه‌ های کاغذ دیواری اندروید را بررسی کنید.
در اینجا یک نکته وجود دارد: فقط یک بار در ماه تصویر زمینه خود را تغییر دهید. هر ماه جدید، موضوع متفاوتی مانند فضا، طبیعت، مینیمالیسم، انتزاعی یا یکپارچه سازی با سیستم عامل را انتخاب کنید. برای اینکه این کار کمی سرگرم کننده تر شود، حتی می توانید از عزیزان خود بخواهید یک کاغذ دیواری جدید برای شما انتخاب کنند.

2. سیستم عامل خود را به روز کنید

دومین مورد از نحوه تازه سازی گوشی به روز کردن سیستم عامل گوشی است. اگر گوشی شما به روز نیست، ممکن است شروع به تاخیر و احساس قدیمی بودن کند. بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی حداقل سه سال به روز رسانی های اصلی اندروید را ارائه می دهند. بنابراین، مگر اینکه گوشی شما قدیمی تر از آن باشد، باید بررسی کنید که آیا به روز رسانی در گوشی شما موجود است و سپس آن را نصب کنید.
به‌ روزرسانی جدید اندروید نه تنها می‌تواند حس جدیدی را به گوشی شما بدهد، بلکه می‌تواند باگ‌ ها را برطرف کند، ویژگی‌های جدید را معرفی کند، امنیت را بهبود بخشد و موارد دیگر. این یک تمرین خوب است که گوشی خود را به طور کامل به روز نگه دارید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.

3. لانچر جدیدی را دانلود کنید

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

در این قسمت از نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی باید لانچر جدیدی را دانلود کنید. یکی از بهترین چیزهایی که در مورد اندروید وجود داشته است، قابلیت شخصی سازی آن است. مهم نیست که کدام گوشی اندرویدی دارید، هرگز محدود به تجربه نرم افزاری که با آن ارائه شده است نیستید.
تعداد زیادی برنامه راه‌انداز در Google Play Store وجود دارد که می‌توانید آنها را دانلود کنید و ظاهر جدیدی به گوشی شما می‌دهند. همچنین می‌توانید بسته‌های آیکون جدید را دانلود کنید تا آن را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید. برخی از بهترین لانچرهای اندروید عبارتند از Nova Launcher، Action Launcher و Microsoft Launcher.

4. باتری خود را تعویض کنید

مورد چهارم از تازه سازی گوشی اندرویدی تعویض باتری است. ما نحوه عملکرد باتری گوشی‌های هوشمند را با عمق زیاد توضیح داده‌ایم، اما اصل همه چیز اینجاست: تمام باتری‌های گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان تحلیل می‌روند و معمولاً حدود سه سال دوام می‌آورند. پس از سه سال، تخریب آنها شروع به آزاردهنده شدن می کند، و گوشی شما دائما شارژ تمتم می کند و مجبور می شوید به شارژر برسید.
اکثر مردم به سادگی پس از سه سال یک گوشی جدید دریافت می کنند، اما شما نیازی به انجام این کار ندارید. اگر مشکل فقط باتری است و همه چیزهای دیگر به خوبی کار می کنند، تنها تعویض باتری با یک باتری جدید می تواند عمر تلفن شما را بیشتر کند. ناگفته نماند که صدها دلار نیز برای شما صرفه جویی می کند. در بیشتر موارد، بهتر است با سازنده گوشی خود تماس بگیرید تا جایگزینی رسمی دریافت کنید.

5. محافظ صفحه خود را تعویض کنید

مورد پنجم از تازه سازی گوشی اندرویدی تعویض محافظ صفحه است. مشابه نکته بالا، محافظ های صفحه نیز به مرور زمان آسیب می بینند. به هر حال، این کاری است که آنها قرار است انجام دهند – از صفحه شما محافظت کنند. اما استفاده از محافظ صفحه‌ نمایش با ترک‌ ها و شکستگی‌ ها هرگز جالب نیست و مطمئناً می‌تواند به گوشی شما احساس قدیمی بودن بدهد.
خوشبختانه، محافظ‌ های صفحه بسیار ارزان هستند و تقریباً همیشه می‌توانید یکی از آنها را پیدا کنید که با نمایشگر گوشی خود سازگار باشد. بنابراین، کمی از دردسر خود را نجات دهید و یک محافظ صفحه نمایش جدید تهیه کنید. مصرف رسانه و پیمایش را بسیار سرگرم کننده تر می کند.

6. درپوش پشتی خود را تعویض کنید

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

مورد ششم تازه سازی گوشی اندرویدی تعویض درپوش پشتی گوشی است. در حالی که چسبیدن به یک قاب پشتی تا زمانی که کار می کند هیچ اشکالی ندارد، به ناچار به مرور زمان کثیف و تغییر رنگ می دهد. اگر یکی از آن قاب‌های شفاف TPU دارید، به احتمال زیاد زرد می‌شود.

بنابراین، خرید یک قاب پشتی جدید هر سال یا بیشتر (یا زودتر) می‌تواند کمک کند تا گوشی شما همچنان احساس نو بودن کند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، حتی می توانید جلد پشتی خود را با انواع رنگ ها، جزئیات و الگوهای سرگرم کننده طراحی کنید.

7. پوسته سفارشی را اعمال کنید

مورد هفتم تازه سازی گوشی اندرویدی اعمال کردن یک پوسته سفارشی است. برخلاف قاب های پشتی، پوسته های گوشی های هوشمند برای محافظت از گوشی شما طراحی نشده اند. آن‌ها دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که نامشان نشان می‌دهد: به گوشی شما پوسته جدیدی بدهید. می توانید یک پوسته سفارشی روی بدنه گوشی خود اعمال کنید تا آن را جدید و هیجان انگیز نشان دهید.

پوسته‌ های گوشی‌ های هوشمند عملاً هیچ وزن یا ضخامتی به گوشی شما اضافه نمی‌کنند، شما می‌توانید مانند معمول از آن استفاده کنید—اما اکنون با یک پوست جدید بیمار برای خودنمایی. اگر شما فردی هستید که از قاب استفاده نمی‌کنید، پوست برای به رخ کشیدن استایل شما مناسب است.

8. رسانه های بی اهمیت را حذف کنید

مورد هشتم تازه سازی گوشی اندرویدی حذف رسانه های بی اهمیت است. با گذشت زمان، گوشی شما پر از تصاویر، ویدئوها، اسناد، فایل‌های GIF و موارد دیگر می‌شود. و بسیاری از اینها اغلب ارزش فضای ذخیره سازی که اشغال می کنند را ندارند.

اگر حافظه داخلی شما پر باشد، عملکرد کلی گوشی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا هیچ اتاق تنفسی برای گوشی شما وجود ندارد تا عملکردها را به آرامی پردازش کند. این می تواند سرعت گوشی شما را کاهش دهد، باعث تاخیر در آن شود و احساس کند کهنه می شود.

برای جلوگیری از این امر، تمرین خوبی است که هر سه تا شش ماه یکبار گوشی خود را شلوغ کنید. رسانه های ذخیره شده خود را مرور کنید و همه مواردی را که برای شما مهم نیستند یا مواردی که دیگر به آنها نیاز ندارید حذف کنید. هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری را بتوانید تمیز کنید، بهتر است.

9. برنامه های قدیمی استفاده نشده را حذف کنید

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

مورد نهم تازه سازی گوشی اندرویدی حذف برنامه های قدیمی استفاده نشده است. مشابه نکته آخر، همه برنامه هایی را که برای شما مفید نیستند حذف کنید. اگر دوباره به یکی از آن برنامه ها نیاز پیدا کردید، می توانید آن را دوباره دانلود کنید. برنامه‌های استفاده نشده فقط کار را برای شما سخت‌تر می‌کنند، زیرا آنها فضای ذخیره‌سازی دارند، رم را با اجرای در پس‌زمینه اشغال می‌کنند، و باعث می‌شوند گوشی شما به هم ریخته باشد. حذف آنها به ایجاد فضای بیشتری برای برنامه های جدید کمک می کند.

10. همه برنامه های باقیمانده خود را به روز کنید

مورد دهم تازه سازی گوشی اندرویدی به روز کردن برنامه های باقیمانده است. پس از حذف همه برنامه‌های استفاده نشده، می‌توانید از تمام فضای اضافی که با به‌ روزرسانی همه برنامه‌های باقیمانده به دست آورده‌اید، به خوبی استفاده کنید. برای انجام این کار، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Google Play Store را باز کنید و روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. Manage apps & device را انتخاب کنید.
  3. روی Update all ضربه بزنید.

به روز رسانی برنامه های شما به همان دلیلی که به روز رسانی گوشی شما خوب است. ممکن است هیچ تغییر عمده ای وجود نداشته باشد، اما ممکن است متوجه پیشرفت های جزئی شوید. تمام آن به‌ روزرسانی‌های کوچک با هم جمع می‌شوند تا تجربه‌ای تازه‌تر به شما بدهند.

11. گوشی خود را تعمیر کنید

نحوه تازه سازی گوشی اندرویدی

مورد آخر تازه سازی گوشی اندرویدی تعمیر کردن گوشی است. اگر مشکلی در گوشی شما در سطح سخت افزاری وجود دارد، مانند صفحه نمایش شکسته یا دکمه های بی پاسخ، پس خرید یک محافظ صفحه نمایش، قاب پشتی یا باتری جدید کمکی نمی کند. ابتدا باید متوجه شوید که چه مشکلی در گوشی شما وجود دارد و سپس آن را از تعمیرگاه مجاز تعمیر کنید.

به جز اینکه دانش کافی در مورد نحوه انجام این کار ندارید، توصیه نمی کنیم خودتان سعی کنید دستگاه خود را تعمیر کنید، حتی اگر ابزار مناسبی دارید. ممکن است در نهایت مشکلات بیشتری نسبت به قبل ایجاد کنید، بنابراین عاقل باشید و با یک تکنسین تعمیر نزدیک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

هنوز یک گوشی جدید نخرید

گوشی های هوشمند مدرن در حال حاضر با نرم افزار و سخت افزار واقعا قدرتمندی بسته بندی شده اند و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، به راحتی می توانند پنج سال دوام بیاورند. تا زمانی که گوشی شما غیرقابل استفاده شده باشد، واقعاً نیازی به خرید گوشی جدید ندارید.

صرفاً تعویض چند قطعه، حذف منظم زباله‌ها، تمیز کردن بدنه و دریافت لوازم جانبی جدید می‌تواند باعث شود که بخواهید دستگاه خود را حداقل یک سال بیشتر حمل کنید. پول خود را پس انداز کنید و به فکر خرید گوشی جدید نباشید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید