برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند. این نوع برنامه‌ های اندرویدی را حذف و یا غیرفعال کنید تا به پاکسازی گوشی و ایمن‌تر کردن آن کمک کنید.

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

 دانلود برنامه ها در گوشی اندرویدی شما بسیار راحت است. هیچ فرقی نمی کند که شما به چه برنامه ای نیاز دارید، اما احتمالاً یک برنامه در Google Play Store برای نیاز شما موجود است. با این حال، این راحتی همان چیزی است که می تواند باعث کندی گوشی شما شود.

در طول سال‌ها، ‘گوشی شما هزاران برنامه را جمع‌آوری کرده است، از برخی از آنها هر روز استفاده می‌کنید، در حالی که بسیاری دیگر در کشوی برنامه‌ تان می‌مانند و گرد و غبار می‌خورند. در این راهنما، بیایید نگاهی به برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند بیندازیم.

بیشتر بخوانید: نحوه واترمارک کردن عکس ها در اندروید

1. برنامه های Bloatware از پیش نصب شده

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

اولین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه های Bloatware از پیش نصب شده هستند. اگر چیزی وجود دارد که همه کاربران اندروید به اتفاق آرا از آن متنفرند، آن bloatware است. حتی اگر برخی از برنامه های از پیش نصب شده می توانند مفید باشند، باید برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف نصب کنید.

توجه داشته باشید که پوسته های مختلف اندروید دارای مقادیر متفاوتی از bloatware هستند. برخی از آنها سبک تر هستند، مانند OxygenOS از OnePlus و Google’s Pixel UI، در حالی که برخی دیگر مانند One UI سامسونگ و MIUI شیائومی سنگین تر هستند. همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از برنامه های از پیش نصب شده اندروید را نمی توان حذف نصب کرد، زیرا آنها بخشی جدایی ناپذیر از پوسته اندروید هستند.

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، از تعداد زیاد برنامه‌های bloatware که داخل آن قرار می‌گیرند آگاه هستید، که بسیاری از آنها فقط جایگزینی برای برنامه‌های Google هستند که اکثر مردم از قبل استفاده می‌کنند. برای آسان‌تر کردن حذف آنها، در اینجا فهرستی از برنامه‌ های از پیش نصب‌ شده سامسونگ وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را حذف یا غیرفعال کنید، بدون اینکه روی نرم‌افزار تأثیری بگذارد.

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

نکته: بسیاری از کاربران شکایت دارند که فروشگاه گلکسی تمایل دارد به طور خودکار برنامه های تصادفی را بدون اجازه صریح بر روی گوشی های خود نصب کند. اگر شما هم با همین مشکل روبرو هستید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه از نصب خودکار برنامه‌ها در گوشی سامسونگ خود جلوگیری کنید.

2. برنامه های کاربردی قدیمی که اکنون داخلی هستند

دومین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه های کاربردی قدیمی هستند. اندروید از زمان تولد خود در سال 2008 راه درازی را پیموده است. در آن زمان، شما مجبور بودید برنامه های کاربردی جداگانه را دانلود کنید زیرا این قابلیت ها در دستگاه شما تعبیه نشده بودند، از جمله:

  • Flashlight
  • QR scanner
  • Screen recorder
  • Media player
  • Screen dimmer

خوشبختانه الان اوضاع خیلی بهتر شده است. ممکن است هنوز هم گاهی نیاز به دانلود برخی از برنامه های کاربردی داشته باشید، به خصوص اگر از اندروید استوک استفاده می کنید، اما این مشکل اکنون کم و بیش حل شده است. بنابراین، اگر هنوز برنامه های کاربردی در گوشی خود دارید که اکنون اضافی هستند، وقت آن است که آنها را حذف کنید.

3. برنامه های بهره وری قدیمی

سومین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه های بهره وری قدیمی هستند. مشابه برنامه های کاربردی، ممکن است گوشی شما چندین برنامه بهره وری قدیمی نیز داشته باشد. اگر چنین است، باید به نفع برنامه‌ های Google Workspace مانند Gmail، Google Keep، Docs، Sheets، Slides، Meet، Calendar و غیره از شر آنها خلاص شوید.

گوگل چنان برنامه های بهره وری خوبی می سازد که واقعاً نیازی به جستجو در جای دیگری ندارید. و اکنون با ادغام هوش مصنوعی مولد در برنامه‌ های Google Workspace، آنها بیش از هر زمان دیگری برای افزایش بهره‌ وری شما مفید هستند.

اکثر برنامه‌ های Google Workspace از قبل روی همه گوشی های اندرویدی نصب شده‌اند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که بدنبال آن برنامه‌ های قدیمی از سایر برنامه‌ نویس‌ های غیر بومی باشید.

4. برنامه های تقویت کننده عملکرد

چهارمین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه های تقویت کننده عملکرد هستند. ما قبلاً به طور عمیق توضیح داده ایم که چرا برنامه های تقویت کننده عملکرد برای اندروید بد هستند. اما اگر زمان لازم برای خواندن کامل مطلب را ندارید، در اینجا خلاصه همه چیز وجود دارد: برنامه‌ های تقویت‌ کننده عملکرد مانند پاک‌ کننده‌ های رم، صرفه‌ جویی در باتری و بهینه‌ سازهای بازی، قابلیت استفاده دستگاه شما را کاهش می‌دهند و بیش از آنکه فایده داشته باشند، ضرر دارند.
برنامه‌ های پاک‌کننده رم اضافی هستند زیرا بسیاری از فرآیندهایی که متوقف می‌شوند بلافاصله پس از آن به‌طور خودکار دوباره شروع می‌شوند، زیرا برای انجام عملکردهای عادی گوشی شما ضروری هستند. به‌علاوه، دفعه بعد که برنامه‌ای را که به زور بسته شده باز می‌کنید، بارگذاری آن بیشتر از زمانی طول می‌کشد که هیچ کاری انجام نداده باشید و اجازه دهید این کار انجام شود.
برنامه‌ های صرفه‌ جویی در باتری بی‌ فایده هستند، زیرا اکثر گوشی‌ های اندرویدی امروزی دارای حالت ذخیره‌ سازی باتری داخلی هستند که بسیار بهتر از هر راه‌ حل غیر بومی کار می‌کند. در مورد بهینه سازهای بازی نیز مشابه است. به خودتان لطف کنید و بلافاصله این برنامه ها را حذف نصب کنید.

5. برنامه های تکراری که عملکردهای مشابهی را انجام می دهند

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

پنجمین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه های تکراریی هستند که عملکرد مشابهی را انجام می دهند. اینکه افراد بیش از یک برنامه در گوشی خود داشته باشند که عملکرد یکسانی را انجام می دهند چیز غیر معمولی نیست. این می تواند شامل انواع برنامه های زیر باشد:

  • مرورگرهای وب
  • برنامه های یادداشت برداری
  • برنامه های پشتیبان گیری از داده ها
  • برنامه های پیام رسانی

در برخی موارد، دو برنامه با ماهیت یکسان ویژگی‌ های بسیار متفاوتی را ارائه می‌کنند، در این صورت ممکن است حفظ هر دوی آنها منطقی باشد. اما اگر یکی از برنامه ها بدیهی است بهتر است، باید از شر برنامه کمتر مفید خلاص شوید.

به عنوان مثال، اگر از دستگاه گلکسی استفاده می کنید، باید بین اینترنت سامسونگ و گوگل کروم به عنوان مرورگر موبایل خود یکی را انتخاب کنید. موردی را که مفید نمی‌دانید حذف نصب کنید.

6. برنامه های رسانه های اجتماعی بسیار جذاب

شششمین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند اپلیکیشن های شبکه اجتماعی است. ببینید، ما نمی‌خواهیم اینجا شبیه مادربزرگ شما باشیم، اما رسانه‌های اجتماعی زمان زیادی از شما را می‌خورند. در ایالات متحده، مردم روزانه به طور متوسط بیش از دو ساعت را در رسانه های اجتماعی صرف جابجایی بین برنامه های مختلف می کنند – و این تعداد هر سال در حال افزایش است.

مگر اینکه شغل شما اقتضا کند که این کار را انجام دهید، صرف زمان زیادی در رسانه های اجتماعی برای شما خوب نیست و حتی می تواند منجر به اعتیاد به رسانه های اجتماعی شود.

در صورت امکان، برنامه هایی را که بیشترین وقت شما را می خورند مانند اینستاگرام، تیک تاک یا اسنپ چت حذف نصب کنید. اگر این کار جواب نداد، سعی کنید تایمر برنامه را طوری تنظیم کنید که حداقل زمان صفحه نمایش شما را کاهش دهد و هرچه پیش می‌ روید، منضبط تر شوید.

7. بازی های قدیمی که دیگر بازی نمی کنید

برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند

Temple Run، Angry Birds و Plants vs. Zombies همگی برای زمان خود بازی‌های فوق‌العاده‌ای بودند و هنوز هم برای بسیاری از افراد هستند. اما اگر دیگر آن‌ها را پخش نکنید، نگه داشتن آن‌ها در دستگاهتان و هدر دادن فضای ذخیره‌سازی شما فایده‌ای ندارد.

این هفتمین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند است. اگرچه بازی های موبایل به طور سنتی بسیار ضعیف بوده اند، اما چیزهای زیادی برای خوش بین بودن وجود دارد. گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر هستند و با تمام پیشرفت‌های آینده در 5G، VR و AR، واضح است که چرا بازی‌های موبایلی آینده است.

تعداد زیادی بازی موبایل جدیدتر و بهتر دیگر برای امتحان کردن وجود دارد. قدیمی‌هایی را که دیگر بازی نمی‌کنید حذف کنید تا جا برای موارد جدید باز شود!

8. برنامه هایی که دیگر استفاده نمی کنید

هشتمین و آخرین مورد از برنامه های اندرویدی که باید از گوشی شما حذف شوند برنامه هایی هستند که دیگر از آنها استفاده نمی کنید. ممکن است برنامه هایی که مدتهاست از آنها استفاده نمی کنید باعث بهم ریختگی گوشی شما شوند. . به غیر از مواردی که تا به حال در مورد آنها صحبت کردیم، انواع مختلفی از برنامه های دیگر وجود دارد که ممکن است در گوشی خود داشته باشید که باید آنها را حذف کنید.

اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه‌های دوستیابی: برنامه‌های دوستیابی برای همه کار نمی‌کنند و اگر به نظر می‌رسد نمی‌توانید مطابقت خوبی پیدا کنید، بهتر است آنها را حذف کنید و روش‌های سنتی پیدا کردن افراد جدید را امتحان کنید.
  • برنامه های مدیتیشن: برخی از برنامه های مدیتیشن بهتر از سایرین هستند، اما اگر هیچ یک از آنها شما را به آرامش و تمرکز بیشتر نزدیک نمی کند، ممکن است بخواهید در یک کلاس حضوری آفلاین ثبت نام کنید.
  • برنامه‌های تناسب اندام: برای برخی از افراد، برنامه‌های تناسب اندام آن را کاهش نمی‌دهند، زیرا به محیط جذاب‌تری برای تمرین نیاز دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، پیوستن به باشگاه ممکن است کمک کننده باشد.

از شر برنامه های ناخواسته خلاص شوید

حذف یا غیرفعال کردن برنامه‌ های قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید، یکی از راه‌ های زیادی است که می‌توانید گوشی اندرویدی خود را با حذف و غیر فعال کردن آنها تازه سازی کنید. با انجام این کار، فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان آزاد می‌شود، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌شود، فشار کمتری به پردازنده وارد می‌شود، و باعث می‌شود که کشوی برنامه‌تان کمتر شلوغ شود تا برنامه‌های مورد نظرتان را راحت‌تر پیدا کنید.
اگر دوباره به آن نیاز داشتید، همیشه می‌توانید برنامه‌ای را که حذف کرده‌اید دانلود کنید. اما در حال حاضر، این کار برای شما مفید نیست . همچنین، اگر هر یک از برنامه‌هایی که می‌خواهید حذف کنید حاوی اطلاعات مهمی هستند، حتماً از آن در جای دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک کپی از آن ایجاد کنید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید