تست ال سی دی موبایل ،آیا نمایشگر یا تاچ و ال سی دی سالم است یا خیر

تست ال سی دی گوشی

برای تست ال سی دی گوشی موبایل و تشخیص این که نمایشگر و تاچ و ال سی دی سالم است روش‌هایی وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم، البته بعضی اوقات حس می‌کنید صفحه نمایش گوشی به خوبی کار نمی‌کند، بنابراین در این حالت هم می‌توانید از این آموزش بهره بگیرید.

اگر فکر می‌کنید صفحه نمایش گوشی شما خراب شده و تاچ و ال سی دی آن به درستی کار نمی‌کند، چرا تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی را انجام نمی‌دهید؟ این بهترین راه برای فهمیدن میزان سلامت نمایشگر گوشی است.

بنابراین با ما همراه باشید تا برای تست ال سی دی گوشی موبایل و اطلاع از سلامت تاچ و ال سی دی روش‌های پیشرفته و در عین حال ساده‌ای را آموزش دهیم تا به آسانی بتوانید بفهمید نمایشگر گوشی شما سالم است یا خیر.

تست ال سی دی گوشی

1- تست تاچ و ال سی دی

اپلیکیشن Touch Screen test یکی از بهتری نرم‌افزارها برای تست تاچ و ال سی دی و نمایشگر گوشی موبایل است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نقاط خراب شده روی صفحه نمایش را پیدا کنید و یا برخی از مشکلات نرم افزاری به وجود آمده برای صفحه نمایش را حل کنید.

اگر در این برنامه نتوانید روی بخش خاصی از صفحه نمایش نقاشی کنید یا خط و خطوط بکشید، بنابراین آن بخش از نمایشگر خراب است. این روش ساده‌ترین راه برای فهمیدن خرابی صفحه نمایش است.

البته به خاطر این که این برنامه یک اپلیکیشن تست صفحه نمایش گوشی است، نمی‌توانید منو آن را با کشیدن انگشت روی نمایشگر باز کنید، برای این کار باید دکمه افزایش صدا را فشار داده و با باز شدن منو روی برنامه، گزینه‌های دیگر را انتخاب نمایید.

در این اپلیکیشن برای تست سلامت صفحه نمایش و ال سی دی گوشی گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید جزی‌ترین نقاط تاچ و ال سی دی را نیز با آن بررسی کنید.

دانلود اپلیکیشن Touch Screen Test برای اندروید

2- اپلیکیشن MultiTouch tester

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که علاوه بر تست ال سی دی گوشی ، میزان تعداد لمس‌های هم‌زمانی که صفحه نمایش شما می‌تواند شناسایی کند را نیز اندازه بگیرد.

اگر هم‌زمان چند انگشت خود را روی صفحه نمایش قرار دهید، این اپلیکیشن مشخص می‌کند که کدام انگشتان شما شناسایی شده و در کل چند تاچ روی صفحه نمایش قابل شناسایی است.

دانلود اپلیکیشن MultiYouch Tester برای اندروید

3- اپلیکیشن Screen Test Pro

اگر به دنبال یک اپلیکیشن تست صفحه نمایش حرفه‌ای هستید که بتوانید تمام جزییات صفحه نمایش و تاچ و ال سی دی گوشی را با آن تست کنید، این اپلیکیشن بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما می‌گذارد.

برای شروع صفحه ورودی این برنامه تست های مختلفی را پیش روی شما می‌گذارد:

  • اطلاعات صفحه نمایش گوشی
  • تست رنگ صفحه نمایش
  • تست سیاه و سفید
  • تست روشنایی
  • تست بالانس رنگ سفید
  • تست تعداد تاچ
  • تست سلامت صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش شما قابلیت محاسبه درصد فشار هم داشته باشد، می‌توانید از طریق این اپلیکیشن آن را تست کنید تا عددی بین 0 تا 1 را به شما نمایش دهد.

ابزارهای دیگری نیز روی این اپلیکیشن موجود است که می‌توان به تست میزان رنگ، گرما و روشنایی صفحه نمایش اشاره کرد. همچنین میزان نرمی صفحه نمایش و بک لایت آن نیز در این برنامه مورد تست قرار می‌گیرد.

دانلود اپلیکیشن Screen Test Pro

4- اپلیکیشن Touchscreen Test تست ال سی دی

با اولین ورودی بالا اشتباه گرفته نشود ، آزمایش صفحه لمسی به دلیل نحوه ارزیابی صفحه نمایش شما ارزش ذکر دارد. در حالی که اپلیکیشن های دیگر به شما امکان می‌دهند تا الگویی را پیدا کنید تا نقاط مرده را پیدا کنید ، آزمایش صفحه لمسی از یک روش منحصر به فرد استفاده می‌کند که نشانگر روشنی از مکان‌های نگران کننده در شما می‌دهد.

پس از راه اندازی برنامه ، یک شبکه خالی مشاهده خواهید کرد. وقتی لکه‌ای را در شبکه لمس می‌کنید ، به رنگ سبز روشن می‌شود و به این ترتیب باقی می‌ماند. می‌توانید نقاط را در شبکه لمس کنید تا آن‌ها را پر کنید. اگر یک مکان مرده پیدا کردید ، می‌دانید زیرا نقطه روشن نمی‌شود. در این مرحله ، می‌توانید مسیر خود را در اطراف آن منطقه کار کنید و ببینید که میزان مرده به چه میزان می‌رسد.

بعد از اینکه انگشت خود را در تمام صفحه نمایش دادید ، به شما شبکه‌ای می‌رسد که نقاط سبز عملکرد طبیعی را نشان می‌دهند و نقاط خالی یک منطقه مرده را نشان می‌دهد. سپس می‌توانید از این شبکه به عنوان یک نقشه برای مناطق مرده تلفن خود استفاده کنید ، که اگر می‌توانید تلفن خود را برای تعمیرات تهیه کنید ، می‌توانید در آنجا کار کنید یا به متخصص بدهید.

دانلود اپلیکیشن Touchscreen Test برای اندروید

بهترین راه برای تست ال سی دی

اگر حس کردید که صفحه نمایش شما دچار مشکل شده و باید آن را تست کنید، حتما از یکی از اپلیکیشن های بالا بهره بگیرید تا بتوانید مشکل نمایشگر و تاچ و ال سی دی گوشی خود را بیابید.

همچنین می‌توانید مطالب تست باتری گوشی و تست سالم بودن گوشی را نیز از این بخش مطالعه نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید