نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس , قیمت و مشخصات فنی

آیفون 14 پرو مکس

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس , قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس , قیمت و مشخصات فنی

 در این مقاله ما قصد داریم تا آیفون 14 پرو مکس را مورد بررسی قرار دهیم – بهترین آیفون تاریخ، نسخه 2022، اندازه XL. فهرست نوآوری‌های امسال شامل تغییر ناچ به یک پیل، معرفی نمایشگر همیشه روشن و دوربین اصلی کاملاً جدید است – و در حالی که می‌توانید همه این ویژگی ها را می توانید در 14 پرو دریافت کنید، اما با صفحه نمایش اضافی و نام مکس خود به این معنی است که بازار را بدست خواهد گرفت.

بریدگی Face ID که از زمانی که iPhone X مورد علاقه هیچ‌کس نبود با ما بوده است و شاید تبدیل شدن مجدد آن به عنوان یک پیل گامی در جهت حذف نهایی آن باشد. اما نه قبل از تبدیل چشم به یک ویژگی – این قرص Dynamic Island اعلان ها است که مرز بین سخت افزار و نرم افزار را محو می کند.

صفحه‌نمایش Always-On نیز به همین شکل است – یک ویژگی نرم‌افزاری که اکنون در دنیای اپل به لطف نمایشگرهای LTPO که می‌توانند رفرش ریت 1 هرتز را افزایش دهند، ممکن شده است.

افزایش چشمگیر روشنایی نیز از جمله پیشرفت‌های کلیدی امسال است، این مورد تنها در بخش سخت‌افزار است.

 اپل در نهایت تقریباً به هر تولیدکننده دیگری ملحق شد و دوربینی با سنسور نوع Quad Bayer معرفی کرد – مشخصات واحد اصلی 48 مگاپیکسلی شبیه به سایرین نیست، بنابراین ظاهراً این یک طراحی منحصر به فرد است. تله فوتو بدون تغییر باقی می ماند، اما اندازه سنسور دوربین فوق عریض ارتقا یافته است، در حالی که دوربین جلویی اکنون دارای فوکوس خودکار (و شاید حتی OIS) است.

البته در بخش سخت افزاری، به روز رسانی اجباری چیپست وجود دارد و چیز دیگری که قابل ذکر است وجود ندارد. خب، اسلات سیم کارت خالی برای مدل های آمریکایی وجود دارد که فقط با سیم کارت های الکترونیکی کار می کند – آیا این یک تغییر سخت افزاری محسوب می شود؟ تشخیص تصادف و اتصال ماهواره‌ای به‌صورت اضطراری نیز در فهرست ویژگی‌های جدید ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است.

بررسی مشخصات گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس در یک نگاه

بدنه: 160.7×77.6×7.9mm, 240g; جلو شیشه ای (شیشه ساخته شده از کورنینگ)، پشت شیشه ای (شیشه ساخته شده از کورنینگ)، قاب فولادی ضد زنگ؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 6 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.70 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، 120Hz، HDR10، Dolby Vision، 1000 nits (typ)، 2000 nits (HBM)، رزولوشن 1290x2796px، نسبت تصویر 19.5:9، صفحه نمایش 460ppi Alway.

چیپست: Apple A16 Bionic (4 نانومتر): شش هسته ای (2×3.46 GHz Everest + 4×2.02 GHz Sawtooth); GPU اپل (گرافیک 5 هسته ای).

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 1 ترابایت 6 گیگابایت رم؛ NVMe.

سیستم عامل/نرم افزار: iOS 16.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 48 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی‌متر، 1/1.28 اینچ، 1.22 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS تغییر سنسور؛ تله فوتو: 12 مگاپیکسل، f/2.8، 77 میلی‌متر، 1/3.5 اینچ PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر؛ زاویه بسیار عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 120˚، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF دو پیکسل؛ عمق: اسکنر TOF 3D LiDAR.

دوربین جلو: عریض (اصلی): 12 مگاپیکسل، f/1.9، 23 میلی‌متر، 1/3.6 اینچ PDAF، OIS (تأیید نشده)؛ عمق: SL 3D.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120/240fps، 10 بیت HDR، Dolby Vision HDR (تا 60fps)، ProRes، حالت سینمایی (4K@24) /30 فریم در ثانیه)، ضبط صدای استریو؛ دوربین جلو: 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120fps، gyro-EIS.

باتری: 4323mAh; شارژ سریع، USB Power Delivery 2.0، MagSafe شارژ بی سیم سریع 15 وات، شارژ بی سیم Qi 7.5 وات.

سایر ویژگی ها: شناسه چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج. NFC؛ بلندگوهای استریو؛ پشتیبانی از پهنای باند فوق العاده (UWB)، SOS اضطراری از طریق ماهواره (ارسال/دریافت پیامک)؛ Apple Pay (ویزا، مسترکارت، گواهینامه AMEX).

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های آیفون 12 و آیفون 11 پرو و بررسی گوشی آیفون 11 پرو مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس در حدود 56 میلیون تومان است.

بررسی آنباکسینگ گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

تقریبا چیزی در ارائه آیفون 14 پرو مکس نسبت به مدل سال گذشته تغییر نکرده است. جعبه نیمه قد دارای یک شباهت با رنگ گوشی است که روی درب آن چاپ شده است و با چند زبانه کاغذی باز می شود.

Apple iPhone 14 Pro Max review

در داخل، گوشی رو به پایین دراز کشیده است، در حالی که درب آن را بردارید، پشت آن رو به شما خواهد بود. شارژر همراه آن وجود ندارد، اما حداقل یک کابل USB-C-to-Lightning وجود دارد. و یک برچسب اپل.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

بنابراین بریدگی به یک قرص تبدیل شد و اکنون یک گزینه رنگ بنفش وجود دارد – آیا واقعاً این تمام کاری است که آنها برای آیفون 14 پرو و پرو مکس انجام دادند؟ به نوعی پاسخ مثبت است. اما این نیز نکته را از دست داده است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون 14 پرو مکس در سمت چپ و آیفون 14 پرو در سمت راست

برای اولین بار، طراحی صنعتی آیفون چندین سال است که یک فرآیند تکاملی تکراری بوده است – بسته به اینکه چگونه به آن نگاه کنید، زیرا حداقل 12، 11، یا شاید حتی X. اختلالات عمده اخیراً مورد اپل نبوده است. و اگر انتظار اختلالی را در اپی داشته باشید پس سخت در اشتباهید، این چیزی است که ما می گوییم. و سپس این واقعیت می آید که چیزهای زیادی برای اصلاح در مورد ساخت یا استایل آیفون وجود ندارد.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون 14 پرو مکس در سمت چپ و آیفون 14 پرو در سمت راست

آنچه که نیاز به تعمیر داشت برطرف شد، به این ترتیب از نوک به قرص رسیدیم. بریدگی نمایشگر Face ID اپل از همان ابتدا در آیفون X هدف آسانی برای تمسخر بوده است و افرادی که برای امرار معاش نقد می نویسند بارها و بارها از آن انتقاد کرده اند. حتی به ما گفته شده است که مردم عادی نیز همین احساس را دارند، اگرچه اعداد فروش نشان نمی‌دهند که این یک تخلف معامله‌گری است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

گمانه زنی‌های مداوم در مورد اینکه این بریدگی در چه سالی ناپدید می‌شود و چه پیشرفت فناوری برای جایگزینی آن باید باشد ( حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر)، یا چه اتفاقی غیرمرتبط می‌تواند باعث نابودی آن شود، وجود دارد. واقعیت این است که این ششمین نسل آیفون است که دارای Face ID است و هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. اما ترفندهایی وجود داشته است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون 14 پرو مکس در سمت چپ و آیفون 13 پرو مکس در سمت راست

و دقیقاً در دسته ترفندها است که توسعه امسال را ثبت خواهیم کرد. بیت‌های Face ID که همیشه در حال کوچک شدن هستند برای آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس محکم‌تر در کنار هم قرار گرفته‌اند – اپل می‌گوید سیستم دوربین عمق واقعی (ترکیب Face ID و دوربین جلو) 31 درصد کوچک‌تر از قبل است. آنها همچنین از مرز “mainland” جدا شده و به یک “Dynamic Island” تبدیل شده اند و تنگه کوچکی از پیکسل ها را بالای آن بر جای می گذارند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون 13 پرو  در سمت چپ و آیفون 14 پرو در سمت راست

بخش «Dynamic » واقعاً از پیاده‌سازی iOS ناشی می‌شود که یک بریدگی بسیار ثابت در پنل است – و این روشی مبتکرانه برای تبدیل یک نقص ذاتی به یک ویژگی است که حتی منطقی است. البته، پوشاندن کمبود سخت افزاری که لزوماً لزوماً لزوماً وجود ندارد با یک تعمیر نرم افزاری، در وهله اول دومین گزینه برتر است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

ما مدام می گوییم «برش»، مفرد، اما در واقع، این دو برش است – یکی برای دوربین سلفی و دیگری برای اجزای Face ID است. پیکسل های کاربردی در بین دو سوراخ صفحه نمایش وجود دارد، اما آنها به ندرت روشن می شوند – فقط برای نشانگر میکروفون یا دوربین گاه به گاه.

و در حالی که iOS سعی می کند این دو برش را به عنوان یک جزیره ارائه کند، در زیر نور مناسب، شما می توانید فریب آن را ببینید. برخی از افراد در اینترنت سعی کرده‌اند مقدار زیادی از سایه‌ های مختلف مشکی را که می‌توانید در آنجا ببینید ایجاد کنند، اما ما فکر می‌کنیم که فقط یک بار متوجه آن می‌شوید و به سادگی ادامه می‌دهید.

Apple iPhone 14 Pro Max review

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که در حالی که قرص از نظر ناحیه مستقیم اشغال شده کوچکتر است، این واقعیت که بیشتر در پایین صفحه نمایش قرار می گیرد به این معنی است که بیشتر صفحه نمایش را کمتر قابل استفاده می کند. آن نوار بالای آن واقعاً نمی‌تواند به هیچ هدفی عمل کند، و شاخ‌های «موثر» در دو طرف برش، در عمل، بلندتر از آن چیزی هستند که در بریدگی سال گذشته بودند. سپس محتوای ویدیویی بسیار عریض برای نگرانی وجود دارد.

Apple iPhone 14 Pro Max review

بیایید گذراً در اینجا ذکر کنیم که برای اهداف احراز هویت، Face ID به همان سرعت و دقتی که در چند سال گذشته انجام داده است، کار می کند. گزینه تنظیم یک ظاهر نقابدار نیز وجود دارد.

Apple iPhone 14 Pro Max review

کاری که این قرص برای تجربه کاربری انجام می دهد موضوعی است که در بخش نرم افزار این بررسی با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.

با این حال، یک جنبه سخت افزاری برای عملکرد نرم افزار جزیره پویا وجود دارد. این از این واقعیت ناشی می شود که منطقه جزیره قابل عمل است – به این معنی که شما اطراف دوربین سلفی و اجزای Face ID خود را لمس خواهید کرد، و با بسط، شیشه را روی دوربین سلفی و اجزای Face ID لمس خواهید کرد، که به ناچار معرفی می شود. لک و کثیفی طی سال‌ ها بررسی، عادت تقریباً اجباری پاک کردن دوربین‌ها را قبل از گرفتن عکس، جزیره‌ای یا بدون جزیره ایجاد کرده‌ایم، بنابراین در دنیای ما، این موضوع کمتر مطرح می‌شود، اما ممکن است چند سلفی خراب برای شما بگیرد تا به آنجا برسید.

Apple iPhone 14 Pro Max review

سپس رنگ جدید وجود دارد – هر سال باید یک رنگ جدید برای کسانی که می خواهند آشکار کنند که آیفون جدید دارند وجود داشته باشد. رنگ‌های قهرمان 2022 توسط Deep Purple ارائه می‌شود، و می‌توانید آن را در آیفون 14 پرو مکس ما مشاهده کنید – تصویری که در اینجا در کنار گزینه منحصر به فرد سال گذشته، Sierra Blue، نشان داده شده است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

از نظر فنی، نوع “سیاه” نیز این بار متفاوت است – Space Black جایگزین گرافیت سال های گذشته شده است. ما آیفون 13 پرو را در این رنگ برای مقایسه فوری نداریم، اما در حالی که شما به طور معمول هر یک را به سادگی «سیاه» می نامید، نسخه 2022 سیاه تر است.

گزینه های طلایی و نقره مانند قبل باقی می مانند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

صرف نظر از رنگ، آیفون 14 پرو بر روی سطوحی که لمس می‌کنید و می‌بینید، پوشش‌های یکسانی دارند و آنها با آیفون‌ های غیر پرو متفاوت هستند. قاب تخت فولاد ضد زنگ سخت است. همچنین زیبا است، اما جلای براق بودن آن به این معنی است که در لحظه تماس با پوست با لکه پوشانده می شود – پاک کردن آن آسان است، تمیز نگه داشتن آن – غیر ممکن است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

در حالی که هنوز روی قاب متمرکز هستیم، بیایید یک بررسی سریع انجام دهیم، حتی اگر واقعاً چیزی تغییر نکرده باشد. دکمه پاور در سمت راست قرار دارد و به دلیل قرارگیری و اندازه سخاوتمندانه آن به همان اندازه برای کار با انگشت اشاره چپ یا شست راست آسان است – و بله، این برای هر دو Pro و Pro Max صدق می کند.

در طرف مقابل دکمه‌ های تنظیم صدا قرار دارند و این دو بزرگ‌ تر از اکثر گوشی‌ های دیگر هستند. هر سه دکمه دارای یک کلیک اطمینان‌ بخش هستند – نه آن‌ گونه که از آیفون انتظار دیگری داشته باشید.

همچنین در سمت چپ سوئیچ بی‌صدا، یکی از اصلی‌ ترین موارد کنترل هشدار آیفون است. علاوه بر آن، واحدهای اروپایی ما دارای اسلات سیم کارت در این سمت هستند و سینی یک سیم کارت نانو را می گیرد. واحدهای ایالات متحده سینی سیم کارت ندارند، اگرچه فضای اسلات داخل آن بلااستفاده می ماند – همانطور که باید انتظار داشت، انجام طراحی های داخلی مختلف بین بازارها غیرمنطقی به نظر می رسد.

در پایین آیفون‌ها، پورت لایتنینگ را می‌بینید که با بریدگی‌های نقطه‌دار برای بلندگوی پایین و میکروفون اصلی کنار آن قرار گرفته است.

iPhone 14 Pro Max: Power button on the right - Apple iPhone 14 Pro Max review iPhone 14 Pro Max: Volume rocker, mute switch, SIM tray on the left - Apple iPhone 14 Pro Max review iPhone 14 Pro Max: Lighting port, screws, loudspeaker, and mic on the bottom - Apple iPhone 14 Pro Max review

توجه داشته باشید که ما مطمئن شدیم که فریم را در بهترین نور برای این عکس‌ها ارائه می‌کنیم، که کار بی‌اهمیتی نبود. در مقابل، قاب ساتنی آیفون 14 عملا اثر انگشت را در خود نگه نمی دارد. می توان ادعا کرد که آن را به همان اندازه پریمیوم نیست، آلومینیوم مانند آندرویدهای جریان اصلی.

Apple iPhone 14 Pro Max review

سپس دوباره، پشت براق غیر پرو از یک مورد شدید انباشته شدن لکه رنج می برد. برعکس، پوشش مات مات Pros تنها باعث می شود که لوگوی آینه مانند اپل به عنوان آهنربای اثر انگشت تنها باقی بماند. مسلماً، آن پنل یکی از لغزنده‌ترین پنل‌ هایی است که می‌توانید دریافت کنید – همانطور که معاوضه معمول است.

با در نظر گرفتن همه موارد، احتمالاً یک قاب روی آیفون، پرو یا غیرپرو خود می زنید، و هیچ کدام از اینها مهم نیست.

Apple iPhone 14 Pro Max review

البته نه اینکه آیفون‌ها به تنهایی بادوام نباشند. 14s دارای محافظ سرامیکی است که صفحه نمایش را می پوشاند اما پشت آن را پوشش نمی دهد. اگر بخواهید اپل را باور کنید، شیشه‌ های مقاوم ساخته شده توسط Corning، «سخت‌تر از هر شیشه گوشی هوشمند» باقی می‌مانند. اینکه چقدر بهتر از جایگزینی با مارک گوریلا گلس که در گوشی‌های غیرآیفون یافت می‌شود (اگر واقعاً اصلاً) بهتر است برای انسان‌های فانی صرفاً نمی‌دانند.

طبق معمول گوشی های اپل، سری 14 دارای رتبه IP68 هستند. اما در حالی که انواع IP68 ریت شما به معنای مقاومت در برابر آب تا 30 دقیقه در زیر 1.5 متر آب است، آیفون‌ها تا 6 متر را افزایش می‌دهند – ما آرامش بیشتری را دوست داریم. با این حال، حفاظت از نفوذ با استفاده به مرور زمان بدتر می شود، و غوطه ور کردن عمدی گوشی خود در آب هرگز ایده خوبی نیست، ناگفته نماند که آب نمک همیشه برای تلفن شما مضر است، چه دارای رتبه IP یا موارد دیگر.

Apple iPhone 14 Pro Max review

با نگاهی به پشت آیفون 14 پرو مکس، ممکن است متوجه شده باشید که مجموعه دوربین نسبت به جزیره‌ای که در سال گذشته بسیار بزرگ بود، بیشتر رشد کرده است. به ویژه در 14 پرو با اندازه کوچکتر، تقریباً شبیه کاریکاتور دوربین گوشی هوشمند است. نگاه کردن به مکس معقول تر است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

نه تنها قسمت بیشتری از پشت را اشغال کرده است، بلکه سه حلقه اکنون آن مقدار اضافی را بیشتر نشان می دهد. ماژول‌های دوربین خوب فضا را اشغال می‌کنند، و واحد جدید 48 مگاپیکسلی ارتفاع اضافه‌شده را تعیین کرده است، و بقیه فقط برای تطبیق افزایش یافته‌اند. طبیعتاً فضای بین حلقه‌های دوربین با کثیفی و پرزهای جیب پر می‌شود و تمیز کردن آن نیز چندان آسان نیست.

Apple iPhone 14 Pro Max review

اگر قصد دارید از آیفون 14 پرو خود بدون قاب استفاده کنید، بهتر است زمانی که گوشی خود روی میز قرار می‌گیرد، مکرراً تایپ نکنید. مجموعه دوربین بیرون زده به این معنی است که ضربه زدن به کلیدهای سمت راست صفحه کلید با هر میزان غیرت منجر به لرزش بسیار وحشتناک می شود. آیا زمان آن فرا رسیده است که دیگر به آن اشاره نکنیم؟ آیا کسی اصلاً به آن اهمیت می دهد؟ کسی تا حالا شده؟

Apple iPhone 14 Pro Max review

اگرچه تفاوت های جزئی در ابعاد وجود دارد، اما هر دو آیفون پرو جدید اساساً شبیه مدل های سال گذشته هستند. آیفون 14 پرو مکس اندازه و سنگینی برای پشتیبان گیری از برچسب قیمت خود دارد (خوب، نه لزوماً در برابر سایر تلفن ها، اما حداقل در مقایسه با 14 Pro). Max با همان وزن 240 گرمی مدل سال گذشته، می‌تواند به خوبی نام خود را توجیه کند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

با این حال، بسیار شبیه مدل کوچکتر، بیشتر به تراکم مربوط می شود تا اندازه محض – رقبای بزرگتری وجود دارند. واضح‌ترین آنها، گلکسی اس 22 اولترا است که 2.6 میلی‌متر بلندتر و یک میلی‌متر ضخیم‌تر از 160.7 در 77.6 در 7.9 میلی‌متر 14 پرو مکس است که عرض بین این دو برابر است. همانطور که گفته شد، 14 پرو مکس غیرقابل انکار یک گوشی بزرگ است و باید مانند یک گوشی به آن نزدیک شد – با هر دو دست و با جیب های عمیق (متاسفانه به بیش از یک روش).

Apple iPhone 14 Pro Max review

بررسی صفحه نمایش گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

نمایشگرهای پیشرو در صنعت همیشه مورد توجه اپل بوده اند، به خصوص در آیفون ها، و این در 14 پرو مکس نیز صادق است. صفحه نمایش Super Retina XDR OLED دارای قطر 6.7 اینچی (چاپ ریز می گوید 6.69 اینچ)، نسبت تصویر 19.5:9 و وضوح 1290×2796 پیکسل تراکم پیکسلی 460ppi دارد. استانداردهای HDR10 و DolbyVision نیز پشتیبانی می شوند.

این یک پنل ProMotion است، به این معنی که حداکثر رفرش ریت 120 هرتز را دارد که می‌تواند به صورت پویا بسته به مورد استفاده را تنظیم کند و برای ویژگی نمایشگر Always-On تازه معرفی‌شده تا 1 هرتز کاهش یابد.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون های 14 پرو از نظر روشنایی پیشتاز هستند. اپل می‌گوید که نمایشگر آیفون 14 پرو مکس باید بتواند تا 2000 نیت در شرایط بیرون بدرخشد، در حالی که در محیط‌های کمتر شدید، باید 1000 نیت داشته باشید. اوج در برنامه های HDR در 1600nits ذکر شده است.

ما اعداد روشنایی HDR را اندازه نمی‌گیریم، اما در سناریوی فضای باز شبیه‌سازی شده با روشنایی تطبیقی ​​روشن، 1760 نیت دریافت کردیم – خوب، کمی کمتر از 2000 است، اما چگونه می‌توانیم از روشن‌ترین گوشی بعدی شکایت کنیم (بدون احتساب 14 البته، Pro non-Max)، گلکسی اس 22 اولترا، 500 نیت روشنایی کمتری دارد؟

هنگام تنظیم روشنایی به صورت دستی، ما 828 نیت را در 14 Pro Max اندازه‌گیری کردیم – که چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما گوشی ها معمولاً به شما اجازه نمی‌دهند این روشنایی را خارج از حالت‌های خودکار در نور محیطی روشن داشته باشید. به این معنا که اگر کلید روشنایی اضافی را در تنظیمات فعال کنید، گوشی های گلکسی اکنون 800 نیت به شما می‌دهند که با سری S22 شروع می‌شود. تا سال گذشته، آیفون‌ها به شما این امکان را می‌دادند که تمام نیت‌هایی را که می‌توانستند بدون محدود کردن موارد به حالت روشنایی تطبیقی ​​داشته باشند، داشته باشید، اما با توانایی آیفون های 13 پرو برای بالا رفتن از 1000 نیت، در واقع محدودیت روشنایی دستی تضمین شده بود، و این همه چیز است. قابل درک تر در راه روشن تر 14 جوانب مثبت. برای خلاصه کردن بحث روشنایی – نمایشی دیدنی از آیفون 14 پرو مکس.

طبق معمول، این آیفون برای دقت رنگ نیز مورد تحسین قرار می گیرد – هنگام آزمایش با نمونه های رنگی sRGB، میانگین dE2000 0.8 را دریافت کردیم. این روشی نیست که اپل گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین آیفون 14 پرو مکس تنظیمات رنگی متفاوتی ندارد، اما بین sRGB برای استفاده عمومی و Display P3 (نوعی DCI-P3 اپل) برای سناریوهای گسترده جابجا می‌شود.

بررسی عمر باتری گوشی اپل  آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس دارای باتری 4323 میلی آمپر ساعتی است که در مقایسه با مدل سال گذشته 29 میلی آمپر ساعت کاهش یافته است – بنابراین اساساً یکسان است. این نیز همان ظرفیت 14 پلاس است و حدود 35 درصد بیشتر از 14 Pro non-Max است. مقایسه ظرفیت با گوشی‌های اندرویدی رقیب عمدتاً بی‌معنی است، اما فقط برای برخی دیدگاه‌ها، سلول گلکسی اس 22 اولترا 5000 میلی‌آمپر ساعت رتبه‌بندی شده است.

در آزمایش ما، آیفون 14 پرو مکس به طور کلی بهتر از مدل قبلی خود با صفحه نمایش روشن بود. ما ساعت 23:39 ساعت مرور وب Wi-Fi (سه و نیم ساعت بیشتر از 13 Pro Max) و 24:38 ساعت پخش ویدیوی آفلاین (افزایش 30 دقیقه ای کمتر قابل توجهی) داشتیم. ما طول عمر تماس را در سال جاری در ساعت 27:23 ساعت (27:26 ساعت در 13 Pro Max) زمان بندی کردیم، در حالی که عملکرد آماده به کار کمی کاهش یافت. همه آن‌ها با یک امتیاز استقامت کلی 121 ساعت کار می‌کنند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

آیفون 14 پرو مکس

بررسی سرعت شارژ گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

در بسته‌ی خرده‌ فروشی آیفون 14 پرو مکس شارژری وجود ندارد، اگرچه برخی از اپراتورها یکی از واحدهای 20 واتی اپل را بسته‌بندی می‌کنند. اگر آداپتور USB PowerDelivery دیگری برای تغذیه آیفون خود ندارید، مانند گزینه go-to به نظر می رسد، بنابراین این همان چیزی است که ما با آن آزمایش کردیم.

Apple iPhone 14 Pro Max review

ما شاهد بهبود کمی در وضعیت شارژ در 30 دقیقه در مقایسه با 13 Pro Max (48٪ در مقابل 42٪) بودیم، اما مدل جدید کمی بیشتر طول کشید و به 100٪ رسید (1:52 ساعت در مقابل 1: 46 ساعت، هیچ کدام عالی نیست). گلکسی اس 22 اولترا با شارژر پایه 25 واتی خود بسیار سریعتر تا 100% (1:03 ساعت) عمل می کند و همچنین پس از نیم ساعت 60% اطمینان بیشتری را نشان می دهد. در همین حال، پیکسل 6 پرو سال گذشته، دقیقاً همان اعداد آیفون 14 پرو مکس را می خواند. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید واقعاً شارژ سریع داشته باشید، آیفون 14 پرو مکس برای شما مناسب نیست و برای یک بار هم که شده، یک سامسونگ می‌تواند با سرعت شارژ پیروز شود.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس از شارژ بی سیم تا 7.5 وات با پدهای شارژ معمولی سازگار با Qi پشتیبانی می کند، اما آن را در پایگاه داده WPC نمی توانید پیدا کنید. اپل ترجیح می دهد از لوازم جانبی MagSafe که به صورت مغناطیسی متصل شده است (39 دلار / 49 یورو برای کیک با کابل، و شما همچنان به یک آداپتور برق نیاز دارید) استفاده کنید که حداکثر 15 وات است.

اگر می‌خواهید حداکثر طول عمر باتری آیفون خود را داشته باشید، کلید Optimized Battery Charging در تنظیمات باید به شما کمک کند. این به آیفون اجازه می دهد تا منحنی های شارژ خود را با الگوهای شارژ شما (بیشتر مربوط به شارژ شبانه و روال خواب شما) تطبیق دهد، بنابراین زمان صرف باتری را در 100٪ به حداقل می رساند. به سرعت (خوب، سریع آیفون) تا 80٪ شارژ می شود و فقط قبل از اینکه فکر کند به گوشی نیاز دارید کارها را تمام می کند.

بررسی اسپیکرهای گوشی آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس دارای سیستم بلندگوی استریو هیبریدی معمولی است که در آیفون پیدا می‌کنید – بلندگوی اختصاصی در پایین با هدفون به هم متصل می‌شود تا یک جفت استریو را تشکیل دهد. هدفون در جهت عمودی کانال مناسبی را ارائه می دهد، در حالی که در حالت افقی، خروجی مطابق با جهت گوشی تنظیم می شود. در هر صورت، هر بلندگو همچنان مقداری از کانال “مخالف” را پخش می کند، اما با صدای بسیار کمتر.

Bottom speaker - Apple iPhone 14 Pro Max review Top speaker/earpiece - Apple iPhone 14 Pro Max review

در آزمایش ما، 14 پرو مکس همان علامت «بسیار خوب» را برای بلندی صدای 13 پرو مکس به دست آورد، یک بریدگی بالاتر از «خوب» 14 پرو. از نظر کیفیت صدای درک شده، از طرف دیگر، آیفون 14 پرو مکس مانند همیشه عالی است. ما در حال دریافت ضربات ضعیف، آوازهای تمیز و تریبل درخشان هستیم. گلکسی اس 22 اولترا، برای مثال، هیچ جا به خوبی نیست.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

بررسی نرم افزار گوشی آیفون 14 پرو مکس

همه آیفون های جدید با iOS 16 اپل عرضه می شوند. طبق معمول، این یک به‌روزرسانی پیشگامانه نسبت به iOS 15 نیست، اما در قفل صفحه، مدیریت اعلان‌ها، برنامه پیام‌رسانی و گزینه‌های حفظ حریم خصوصی و موارد دیگر بهبود می‌یابد. و به روش معمولی اپل، برخی از ویژگی ها برای تاریخ بعدی باقی مانده است.

حالا بیایید نگاهی دقیق تر به iOS 16 آیفون 14 پرو مکس بیندازیم. رابط کاربری آن همچنان مبتنی بر صفحه‌های اصلی پر از برنامه‌ها و ویجت‌ها، کتابخانه برنامه برای برنامه‌های کمتر مهم شما، و مراکز اعلان و کنترل است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

صفحه قفل در iOS 16 اولین چیزی است که بازنگری شده است، اگرچه همچنان از همان منطق پیروی می کند – این صفحه با مرکز اعلان ها یکی است و اعلان های شما را در خود جای می دهد (گزینه های حفظ حریم خصوصی در دسترس هستند)، به علاوه میانبرهایی برای مشعل و دوربین. برای اولین بار، گزینه Always-on نیز وجود دارد، اما فقط در آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس موجود است. اگر باز کردن قفل ایمن را انتخاب کرده اید، می توانید از طریق Face ID یا PIN از صفحه قفل عبور کنید.

می‌توانید با انتخاب برخی از کاغذدیواری‌های جالب و افزودن یک ردیف ویجت (حداکثر چهار) صفحه قفل خود را سفارشی کنید. بیش از یک ردیف ویجت نمی تواند وجود داشته باشد. نکته تمیز این است که می توانید چند صفحه قفل مختلف بسازید و آنها را در حال حرکت تغییر دهید (ضربه بزنید و نگه دارید، سپس انگشت خود را بکشید). به این ترتیب، می توانید به راحتی ظاهر صفحه اصلی/مرکز اعلان را بسته به روحیه یا کار خود تغییر دهید.

Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review

تغییر دیگر در اینجا این است که اعلان ها اکنون از پایین صفحه نمایش داده می شوند. مرور آنها راحت تر است. گزینه های مختلف نمایش اعلان ها مانند پشته، لیست یا فقط یک شمارش وجود دارد.

Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 Pro Max review

همچنین می توانید ظاهر صفحه اصلی خود را با صفحه قفل جفت کنید و هر دو را یکجا تغییر دهید.

Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 Pro Max review Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 Pro Max review Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 Pro Max review

برنامه های شما معمولاً صفحه اصلی (ها) و ویجت‌ها را پر می‌کنند. دو صفحه خاص وجود دارد – سمت چپ ترین صفحه امروز است، در حالی که سمت راست ترین صفحه – کتابخانه برنامه.

می‌ توانید صفحه‌ های اصلی خاصی را پنهان کنید – ممکن است صفحه‌ای پر از بازی داشته باشید و هنگام کار آن را پنهان کنید یا در تعطیلات صفحه‌ای از برنامه‌های محل کار/مدرسه را پنهان کنید. با این حال، نمی‌توانید از Today و App Library انصراف دهید.

Lockscreen - Apple iPhone 14 Pro Max review Homescreen - Apple iPhone 14 Pro Max review Today - Apple iPhone 14 Pro Max review App Library - Apple iPhone 14 Pro Max review Hide homescreens - Apple iPhone 14 Pro Max review

اپل iOS 16 حالت فوکوس بهبود یافته ای دارد – اکنون، می توانید یک حالت فوکوس را روی هر از پیش تنظیم شده صفحه قفل که ایجاد می کنید، اختصاص دهید. و علاوه بر سایر روش‌های جابجایی بین فوکوس‌ها، اکنون تغییر بین صفحه‌های قفل حالت فوکوس را نیز تغییر می‌دهد.

حالت های مختلف فوکوس مانند کار، شخصی، رانندگی، بازی، مزاحم نشوید، در میان سایر موارد، بسیار قابل تنظیم هستند. و البته می توانید خودتان را ایجاد و خودکار کنید.

Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus modes - Apple iPhone 14 Pro Max review

iOS 16 جدید همچنین فیلترهای فوکوس را معرفی می کند که می توانند برنامه های مختلف را تحت تأثیر قرار دهند و یک API اختصاصی نیز برای توسعه دهندگان در دسترس است. با استفاده از این فیلترها، برنامه هایی مانند پیام ها و کلاینت های ایمیل می توانند به طور خودکار محتوای خود را همانطور که توسط کاربر در حالت فوکوس از پیش تعریف شده است فیلتر کنند.

Focus filters - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus filters - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus filters - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus filters - Apple iPhone 14 Pro Max review Focus filters - Apple iPhone 14 Pro Max review

ویجت ها را می‌توان در هر یک از صفحه‌ های اصلی و صفحه Today قرار داد و می‌توانند با نمادهای برنامه همزیستی داشته باشند. سه اندازه ویجت توسط iOS پشتیبانی می شود – 2×2، 4×2، و 4×4. می‌توانید ویجت‌های هم‌اندازه را روی هم قرار دهید، و در صورت تمایل، می‌توانند به‌طور خودکار بچرخند.

Widgets - Apple iPhone 14 Pro Max review Widgets - Apple iPhone 14 Pro Max review Widgets - Apple iPhone 14 Pro Max review Stacked Widgets - Apple iPhone 14 Pro Max review Stacked Widgets - Apple iPhone 14 Pro Max review

کتابخانه برنامه یک کشوی برنامه است که همیشه سمت راست ترین صفحه اصلی شماست. پس از نصب، برنامه ها به طور خودکار به کتابخانه برنامه اضافه می شوند. مرتب‌ سازی نیز یک فرآیند خودکار است و نمی‌ توانید دسته‌ ها را ویرایش کنید یا برنامه‌ ها را در دسته‌ های مختلف منتقل کنید. مرتب‌ سازی برنامه به برچسب‌ هایی بستگی دارد که برنامه‌ نویس هنگام آپلود برنامه‌ها از فروشگاه App استفاده کرده است.

App Library - Apple iPhone 14 Pro Max review App Library - Apple iPhone 14 Pro Max review

 می توانید همان ویجت ها و پشته هایی را که می توانید در صفحه اصلی خود قرار دهید. در اینجا می‌توانید از ویجت‌های غیر بومی قدیمی که هنوز برای نسخه‌های جدید iOS بهینه‌سازی نشده‌اند، استفاده کنید. البته اگر از ویجت‌ های جدید استفاده کنید، ویجت‌ های قدیمی بلافاصله بعد از ویجت‌ های جدید می‌آیند.

مرکز اعلان با یک سوایپ از شاخ سمت چپ یا خود قرص احضار می شود. این صفحه با صفحه قفل در iOS 11 یکپارچه شد و به همین دلیل است که می توانید تصاویر پس زمینه متفاوتی را در صفحه اصلی و مرکز اطلاع رسانی خود داشته باشید.

مرکز کنترل، که دارای ضامن‌ های قابل تنظیم و (برخی) قابل ارتقا است، با کشیدن انگشت از شیپور سمت راست فراخوانی می‌شود. می توانید از لمس لمسی برای دسترسی به کنترل های اضافی استفاده کنید. و درصد باتری هم اینجاست.

Today - Apple iPhone 14 Pro Max review Today settings - Apple iPhone 14 Pro Max review Notification Center - Apple iPhone 14 Pro Max review Control Center - Apple iPhone 14 Pro Max review

دیگر پیشرفت‌ های کلیدی که با iOS 16 ارائه می‌شوند عبارتند از یک برنامه ایمیل بهبودیافته، گزینه‌هایی برای ویرایش و عدم ارسال پیام‌ها در برنامه پیام‌ها، یک برنامه Home کاملاً بازطراحی شده و یک برنامه تناسب اندام برای همه، حتی کسانی که اپل واچ ندارند.

FaceTime همچنین با یک ویژگی Hand-off بهتر در سراسر دستگاه ها بهبود یافته است – اکنون، هدفون های بی سیم شما را نیز در بر می گیرد.

برنامه Photos گزینه ای برای کشف عکس های تکراری دارد. اکنون آلبوم‌ های پنهان و حذف شده به Face ID/Touch ID نیاز دارند.

برنامه کیف پول و عملکرد به شدت گسترش یافته است. علاوه بر انواع کلیدهایی که می توانید در اینجا ذخیره کنید، این برنامه اکنون از رسیدهای دقیق و اطلاعات ردیابی پشتیبانی می کند.

عملکرد کلیدهای دیجیتال و شناسه دیجیتال از طریق کیف پول نیز گسترش یافته است. اکنون برنامه‌های مختلف می‌توانند از اطلاعات اولیه از اینجا برای تأیید هویت شما یا اینکه سن شما مشخص است استفاده کنند. اشتراک کلید ماشین و خانه نیز بین اعضای خانواده امکان پذیر است.

در نهایت، اپلیکیشن Health اکنون از ردیابی دارو علاوه بر انواع اطلاعات مهم پزشکی و تناسب اندام پشتیبانی می کند.

چند رسانه ای توسط برنامه های پیش فرض اپل – عکس، موسیقی، تلویزیون مدیریت می شود.

کتابخانه برنامه Photos دارای چهار نمای مختلف است – سال، ماه، روز و همه عکس‌ها. گزینه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و حالت‌های قدرتمند ویرایش عکس و ویدیو، طبق معمول در دسترس هستند.

برنامه تلویزیون بخشی از iOS 16 است و پخش کننده ویدیوی پیش‌فرض شما برای فیلم‌ها و نمایش‌های ذخیره‌شده محلی است که از طریق iTunes اضافه کرده‌اید. همچنین این فروشگاه دیجیتالی برای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی است و همچنین مکانی است که سرویس پخش تلویزیون + Apple TV را در آن پیدا می‌کنید. کمی طاقت فرسا، اما در نهایت به آن عادت می کنید.

Photos - Apple iPhone 14 Pro Max review Photos - Apple iPhone 14 Pro Max review Photos - Apple iPhone 14 Pro Max review TV - Apple iPhone 14 Pro Max review TV - Apple iPhone 14 Pro Max review TV - Apple iPhone 14 Pro Max review

Music پخش کننده پیش فرض است و به شدت به Apple Music متکی است. اما حتی اگر تصمیم بگیرید که از سرویس پخش استفاده نکنید، اگر چند دقیقه برای اضافه کردن آهنگ های خود از طریق iTunes فرصت دارید، باز هم می تواند کار بسیار خوبی انجام دهد.

Music Music - Apple iPhone 14 Pro review - Apple iPhone 14 Pro Max review Music Music - Apple iPhone 14 Pro review - Apple iPhone 14 Pro Max review Music Music - Apple iPhone 14 Pro review - Apple iPhone 14 Pro Max review Music Music - Apple iPhone 14 Pro review - Apple iPhone 14 Pro Max review

کتاب ها برای اسناد، فایل‌های PDF و کتاب‌های الکترونیکی شما اینجا هستند. سهام و اخبار موجود است. Safari مرورگر وب پیش‌فرض شما است و Apple Maps مشتری نقشه پیش‌فرض شما است.

Music - Apple iPhone 14 Pro Max review Music - Apple iPhone 14 Pro Max review Music - Apple iPhone 14 Pro Max review Music - Apple iPhone 14 Pro Max review

در نهایت Visual Lookup اکنون یک سال است که بخشی از iOS است، اما در iOS 16 بسیار بهبود یافته است. اکنون هم بر روی عکس‌ها و هم بر روی ویدیوها کار می‌کند و از یادگیری ماشینی پیشرفته پشتیبانی می‌کند. به راحتی می تواند متون موجود در عکس ها را تشخیص دهد و به فرد اجازه می دهد فوراً آنها را جستجو کند. جالب‌تر این است که اکنون می‌توانید یک شی را از یک عکس/فیلم انتخاب کنید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید، و سپس آن را کپی کنید یا فقط آن را بکشید و از آن در هر کجا که دوست دارید استفاده کنید – ویرایشگر عکس، ویرایشگر ویدیو، پیام‌ها، ایمیل‌ها، هر چیز دیگری. 

Visual Lookup - Apple iPhone 14 Pro Max review Visual Lookup - Apple iPhone 14 Pro Max review Visual Lookup - Apple iPhone 14 Pro Max review Visual Lookup - Apple iPhone 14 Pro Max review

اسکنر LiDAR در جدیدترین مدل های Pro نیز موجود است. با شلیک پرتوهای لیزر و اندازه گیری بازتاب آنها با یک سنسور اختصاصی، فاصله ها را اندازه گیری می کند. به این ترتیب، گوشی می تواند یک نمایش سه بعدی فوق العاده دقیق از یک شی ایجاد کند و بعداً آن را تقریباً در هر مکانی قرار دهد. به مبلمان جدید فکر می کنید؟ این کامل خواهد بود. می خواهید اندازه اشیایی را که نمی توانید در کنار یکدیگر قرار دهید مقایسه کنید – LiDAR کمک خواهد کرد.

اسکنر LiDAR همچنین در اندازه گیری فواصل بسیار دقیق است و شما می توانید از آن فقط برای این کار استفاده کنید – مانند یک خط نواری دیجیتالی فانتزی. یا می توانید فاصله ای تعیین کنید و دیوارهای مجازی را در زمان واقعی در فاصله از پیش تعریف شده مشاهده کنید. افراد حرفه ای مانند طراحان داخلی ممکن است اسکنر LiDAR را ابزاری مفید بدانند. به لطف قابلیت‌های قدرتمند واقعیت افزوده واقعیت افزوده که LiDAR نیز به عنوان یک امتیاز می‌آیند، می‌توانید یک تجربه واقعیت افزوده شگفت‌انگیز با برنامه‌ها و بازی‌های سازگار داشته باشید – تعداد زیادی در فروشگاه App موجود است.

و اینها اصول اولیه اپل iOS 16 هستند که بر روی آخرین سری آیفون 14 اجرا می شوند.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

تمامی مدل های جدید آیفون 14 از این ویژگی جدید به نام Emergency SOS از طریق ماهواره پشتیبانی می کنند. نیاز به طراحی سخت افزار سفارشی و نرم افزار سفارشی کاملاً جدید داشت تا ارسال پیام به ماهواره بدون آنتن های حجیم امکان پذیر شود. این سرویس فقط متنی است و عمدتاً برای مواقع اضطراری استفاده خواهد شد، اما از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می کند، بنابراین زمانی که امداد در راه است به شما اطلاع داده می شود. برنامه Find My همچنین می‌تواند موقعیت مکانی شما را با دوستان به اشتراک بگذارد تا آنها بتوانند شما را زیر نظر داشته باشند.

The new satellite messaging service The new satellite messaging service - Apple iPhone 14 Pro Max review An emergency questionnaire An emergency questionnaire - Apple iPhone 14 Pro Max review Find My reports location over satellite Keep it pointed at the sky - Apple iPhone 14 Pro Max review Find My reports location over satellite Find My reports location over satellite - Apple iPhone 14 Pro Max review

می توانید پیام‌ های سفارشی بنویسید تا وضعیت خود را توضیح دهید. در مکان‌هایی که دید واضحی از آسمان دارند، پیامی را می‌توان در حدود 15 ثانیه مخابره کرد، اما اگر درختان بالای سر وجود داشته باشند، ممکن است چند دقیقه طول بکشد. این سرویس ماهواره ای در ماه نوامبر برای کاربران ایالات متحده و کانادا راه اندازی می شود و خریداران آیفون 14 یک اشتراک 2 ساله رایگان دریافت می کنند.

به لطف شتاب سنج جدید که می تواند تا 256G را تشخیص دهد، تشخیص تصادف در تمام مدل های آیفون 14 نیز موجود است. اگر چنین وضعیت اضطراری رخ دهد، گوشی به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد. این تنظیمات در منوی Emergency SOS به نام Call After Serious Crash است. می توانید آن را روشن یا خاموش کنید. تنظیمات دیگری وجود ندارد.

جزیره دینامیک و صفحه نمایش همیشه روشن

آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس دارای دو ترفند نرم افزاری انحصاری به عنوان بخشی از iOS 16 هستند – نمایشگر همیشه روشن و جزیره دینامیک.

بیایید با نمایشگر همیشه روشن شروع کنیم. هیچ گزینه ای ندارد – یا روشن است یا خاموش. صفحه قفل شما را تا حدی کم می کند، اما همیشه آن را همانطور که هست روشن نگه می دارد – با کاغذ دیواری، ویجت ها و همه چیز. حتی اگر ذکر نشده باشد، AOD زمانی که گوشی در جیب، روی صورت خوابیده، در کوله پشتی و حتی زمانی که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی در اطراف گوشی نیستید، خاموش می شود.

Settings - Apple iPhone 14 Pro Max review AOD - Apple iPhone 14 Pro Max review

توجه داشته باشید که AOD با توجه به نور محیط روشنایی متفاوتی دارد – در محیط‌ های تاریک می‌تواند به‌طور باورنکردنی کم‌نور باشد، اما وقتی گوشی را در روز روشن دارید روشن‌تر است. و این باید به طرق مختلف بر عمر باتری تأثیر بگذارد.

جزیره همان چیزی است که اپل آن را برش i-shaped جدید می نامد و جزیره پویا انیمیشن هایی است که سازنده آن را ایجاد کرده است تا آن را جذاب و کمتر چشم نواز کند. 

برای همه مقاصد، Dynamic Island یک بریدگی قرصی شکل است، زیرا اپل قسمت میانی آن را برای اهداف زیبایی شناسی سیاه کرده است. در آنجا نشانگرهای میکروفون و دوربین را خواهید دید و هیچ چیز دیگری.

انیمیشن های اطراف جزیره همیشه از پس زمینه سیاه استفاده می کنند.

سه حالت جزیره ای وجود دارد. فرم استاندارد – جزیره غیرفعال یا فقط نشانگرهای دوربین/میکروفون را در خود جای داده است.

Indicators - Apple iPhone 14 Pro Max review Indicators - Apple iPhone 14 Pro Max review

فرم فعال یک بریدگی قرص شکل بلندتر با اطلاعات در سمت چپ و راست برای رویدادهای خاص، هشدارها، اعلان ها است. اگر برنامه سازگار دیگری را راه اندازی کنید که می تواند در اینجا به حداقل برسد، مانند تایمر، این قرص طولانی نیز می تواند به یک i شکل تقسیم شود.

Dynamic Island - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island - Apple iPhone 14 Pro Max review

شکل سومی نیز وجود دارد که به یک بالون پاپ‌آپ گسترش می‌یابد – این می‌تواند با ضربه زدن و نگه داشتن روی انیمیشن کوچک فراخوانی شود. هر چند یک ضربه به جای آن برنامه مربوطه را باز می کند. ما فکر می‌کنیم که این حرکات باید معکوس یا حداقل قابل تنظیم می‌بودند، اما طبق معمول – اپل بهتر می‌داند.

Dynamic Island expanded - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island expanded - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island expanded - Apple iPhone 14 Pro Max review

بنابراین Dynamic Island چیزهای مختلفی را شامل می شود – از انیمیشن Face ID، انیمیشن شارژ، اطلاعات موسیقی (موسیقی، Spotify، Amazon، YouTube، Soundcloud)، اطلاعات تماس (تلفن، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام، گوگل)، تایمرها و غیره اگر برنامه دومی را فعال کنید که نیاز به استفاده از Dynamic Island دارد، یک انیمیشن شیرین دریافت می کنید که جزیره را کوتاه می کند و یک نماد کوچک در سمت چپ اضافه می کند.

هشدارهای سیستم پشتیبانی شده شامل تماس‌ها، اتصالات AirPods و Watch، باتری و شارژ، تغییرات فوکوس، AirDrop، Face ID، AirPlay، رویدادهای NFC، هشدارهای سیم‌کارت، خاموش/روشن کردن صداگیر می‌شود.

Dynamic Island alerts - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island alerts - Apple iPhone 14 Pro Max review Dynamic Island alerts - Apple iPhone 14 Pro Max review

Dynamic Island در زمان راه اندازی از ویژگی های کمی پشتیبانی می کند، اما اپل آن را با ویژگی Live Activities آینده باز خواهد کرد. این امکان نمایش اعلان‌های بلادرنگ مختلف مانند امتیازات ورزشی، رای‌گیری و غیره را فراهم می‌کند.

در اولین نمایش خود، Dynamic Island همان رقص دیسکو نیست که اپل پیشنهاد کرده بود در این رویداد باشد. قدردانی می‌کنیم که همه حباب‌های قدیمی مانند تلفن، ناوبری، موسیقی، هشدارها را در خود جای می‌دهد – مواردی که معمولاً در بوق سمت چپ قرار می‌گیرند. و ما باید آن را به اپل بدهیم – او می داند که چگونه چیزی را به عنوان یک ویژگی به عنوان یک ویژگی برش چشم بسازد، چیزی که تا پایان سال جاری در سراسر لانچرهای مختلف اندروید پخش خواهد شد.

Dynamic Island در حال حاضر در مراحل اولیه است و نیاز به کار بیشتری از سوی اپل و جامعه توسعه دهندگان دارد. اما ما مطمئن هستیم که به آنجا خواهد رسید زیرا اپل اکنون می خواهد که همه به جای نادیده گرفتن آن، به بریدگی نگاه کنند.

همانطور که در حال حاضر می بینیم دو جنبه منفی وجود دارد – محیط های روشن دوربین ها و سنسورها و همچنین قسمت نمایشگر را در بین آنها آشکار می کند و بنابراین توهم جزیره را می شکند. و دوم – کمی پایین‌تر از بریدگی قبلی قرار می‌گیرد، به این معنی که فضای صفحه‌نمایش حتی بیشتر از بریدگی قدیمی را به روشی خاص می‌خورد.

عملکرد و بنچمارک ها

تراشه جدید اپل A16 Bionic در قلب دستگاه های جدید آیفون 14 پرو قرار دارد. این پردازنده توسط گره فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و حاوی 16 میلیارد ترانزیستور است که در تراشه A15 15 میلیارد ترانزیستور وجود دارد.

Apple iPhone 14 Pro Max review

این پردازنده با یک پیکربندی آشنای شش هسته ای CPU ارائه می شود – دو هسته اورست عملکردی با فرکانس 3.46 گیگاهرتز و چهار هسته Sawtooth کارآمد با فرکانس 2.02 گیگاهرتز وجود دارد. CPU به طور کلی 40٪ سریعتر از رقبا است، در حالی که دو هسته با عملکرد بالا 20٪ کمتر از هسته های A15 نیاز دارند.

GPU 5 هسته ای بهبود یافته اپل 50 درصد پهنای باند حافظه بالاتری را ارائه می دهد.

کاربردهای A16 شامل یک موتور عصبی 16 هسته ای است که قادر به انجام 17 تریلیون عملیات در ثانیه است.

A16 از مودم Qualcomm X65 5G برای اتصالات سلولی استفاده می کند.

ISP نیز با قابلیت‌های پیشرفته‌تر عکاسی محاسباتی و تا 4 میلیون عملیات به ازای هر عکس با رزولوشن بالا، بهبودهایی را شاهد بوده است.

در نهایت، یک موتور نمایشگر کاملاً جدید وجود دارد، یک ویژگی اختصاصی که با تنظیم ویژگی های نمایشگر برای کاهش مصرف باتری (رفرش ریت 1 هرتز، روشنایی، تنظیمات رنگ) امکان نمایش همیشه روشن را فراهم می کند. همچنین حداکثر روشنایی بالاتر تا 2000 نیت را مجاز می کند. کار ضد آلیاسینگ در اطراف جزیره دینامیک نیز وظیفه اصلی موتور نمایش است.

بدیهی است که هر یک از وظایف ذکر شده در بالا می توانست توسط سخت افزار سنتی انجام شود. اما کارکرد مستقل موتور از بقیه، شامل GPU، امکان تخصیص منابع بسیار بهتر را فراهم می کند و باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس هنوز از 6 گیگابایت رم استفاده می کنند، اما به LPDDR5 ارتقا یافته و اکنون 50 درصد پهنای باند بالاتری نسبت به A15 ارائه می دهد.

در واقع، بهبودهایی در عملکرد CPU وجود دارد – به میزان 8٪ در اجرای GeekBench تک هسته ای و 14٪ در تست چند هسته ای. این یک توسعه پیشگامانه نیست، اما در مورد آنچه شما می توانید برای پیشرفت سالانه انتظار داشته باشید است.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

پهنای باند حافظه گسترده‌تر 50 درصدی اپل برای A16 در Antutu «متریالایز می‌شود»، جایی که گوشی جدید در آیفون 13 پرو ما امتیاز پایین 160Ks در مقابل 103K را کسب کرد.

Antutu 9: iPhone 14 Pro Max - Apple iPhone 14 Pro Max review iPhone 13 Pro iPhone 13 Pro - Apple iPhone 14 Pro review - Apple iPhone 14 Pro Max review

امتیاز کلی Antutu به طور چشمگیری متفاوت نیست، بهبود 12 درصدی در حوزه پیشرفت های قابل پیش بینی سالانه است.

آیفون 14 پرو مکس

بنچمارک های گرافیکی تأثیری را که تفاوت جزئی در وضوح نمایشگر می‌تواند بر تعداد فریم در ثانیه داشته باشد را روشن می‌کند – Pro Max با وضوح بالاتر نمی‌تواند کاملاً با امتیازات Pro در تست‌های روی صفحه در GFXBench مطابقت داشته باشد. سپس دوباره، گوشی بزرگتر دارای کسری توان خام بیشتر است، همانطور که نتایج معمولاً بهتر در اجراهای خارج از صفحه نشان می دهد.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

وقتی صحبت از پایداری در حین بارگذاری پایدار به میان می‌آید،آیفون 14 پرو مکس نتایج نسبتاً چشمگیری داشت، برتر از مواردی که در اندازه کوچکتر دریافت کردیم. در یک تست CPU پیوسته 30 دقیقه‌ای APSI Bench، 14 Pro Max فقط کمی تا 92% کاهش یافت (در مقایسه با 84% هنوز قابل احترام در Pro)، در حالی که در تست استرس 3DMark Wild Life این عدد 83% (75) بود. ٪ در 14 Pro).

iPhone 13 Pro - Apple iPhone 14 Pro Max review iPhone 13 Pro - Apple iPhone 14 Pro Max review iPhone 13 Pro - Apple iPhone 14 Pro Max review

به طور خلاصه، آیفون 14 پرو مکس دارای یک چیپست فوق العاده قدرتمند است که عملکرد بی نظیری را در گوشی هوشمند ارائه می دهد و تحت بارگذاری مداوم ثابت است.

بررسی دوربین گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس چهار دوربین یکسان دارند – سه دوربین در پشت، یکی در جلو. و در حالی که منطق و عملکرد آنها کاملاً شبیه آنچه آیفون 13 پرو دوتایی داشت، به نظر می رسد، همه آنها به جز دوربین تله فوتو به طرق مختلف بهبود یافته اند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

دوربین اصلی آیفون 14 پرو مکس بزرگترین بروزرسانی را به خود دیده است. این دوربین اکنون از یک سنسور 48 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی با فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند که اولین مورد برای آیفون است. اندازه پیکسل این دوربین قبل از قرارگیری 1.22 میکرومتر است – با درب 2.44 میکرومتر. این دوربین با یک لنز 24 میلی‌متری f/1.78 همراه است. همچنین تثبیت کننده تغییر سنسور نسل دوم و همچنین پیکسل های فوکوس کامل وجود دارد.

سنسور اصلی با رزولوشن بالا، با برش از وسط و ارتقاء مقیاس به کمک هوش مصنوعی، یک مرحله زوم میانی جدید 2 برابری در برنامه دوربین را امکان پذیر می کند. علاوه بر حالت استاندارد 12 مگاپیکسلی RAW، عکاسی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی RAW نیز در دسترس است.

یک سنسور 12 مگاپیکسلی جدید برای دوربین فوق عریض نیز وجود دارد. این یک واحد 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتر است و باید تصاویر واضح‌تری با جزئیات بیشتر ارائه دهد و در عکس‌های ماکرو نیز بهبود یابد. لنز اکنون دارای فاصله کانونی معادل 14 میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 است. PDAF دو پیکسلی در دسترس است.

برای این دوربین دوربین تله فوتو هیچ پیشرفتی ندارد – همچنان همان تصویربردار 12 مگاپیکسلی 1/3.5 اینچی با لنز 77 میلی‌متری f/2.8 OIS است که زوم اپتیکال 3 برابری را روی دوربین اصلی ارائه می‌کند.

Apple iPhone 14 Pro Max review

دوربین سلفی دوباره از یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی استفاده می‌کند، اما اکنون با دیافراگم f/1.9 روشن‌تر روی لنز 23 میلی‌متری خود عرضه می‌شود و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. همچنین OIS وجود دارد، چیزی که اپل در این رویداد به آن اشاره نکرد، اما خرابی‌های مختلف ویدیوها بعداً فاش شدند. این باید برای اولین بار در دوربین سلفی، حداقل برای بازارهای غربی باشد، بنابراین باید تعجب کرد که چرا اپل کار بزرگی از آن انجام نداده است.

همه دوربین‌ها از فیلم‌برداری تا 4K@60fps با تثبیت‌کننده سینمایی و محدوده دینامیکی گسترده پشتیبانی می‌کنند. گرفتن Dolby Vision HDR در همه دوربین ها در همه حالت ها امکان پذیر است. حالت سینمایی روی دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو و سلفی کار می‌کند و اکنون از ضبط تا 4K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دو گزینه جدید برای تثبیت وجود دارد – یکی تنظیماتی به نام تثبیت پیشرفته و دیگری حالت عمل است.

تثبیت‌کننده پیشرفته کمی کاهش می‌یابد و فیلم را حتی بیشتر تثبیت می‌کند. اپل همیشه تثبیت‌کننده الکترونیکی را روی دوربین‌های خود اجباری کرده است و هنوز هم این کار را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد این گزینه جدید پیشرفت کوچکی نسبت به EIS پیش‌فرض در صورت نیاز باشد.

حالت اکشن برای بسیاری از گوشی‌های اندرویدی یک ویژگی کاملاً آشنا است، اما در نهایت به آیفون‌ها نیز راه یافت – البته مختص سری 14 پرو. از برش های سنگین برای دستیابی به تثبیت دوربین اکشن استفاده می کند و ویدیوها را با وضوح 2.8K یا 2816×1584 پیکسل ذخیره می کند. بهترین استفاده از آن در 60 فریم در ثانیه با دوربین فوق عریض است، اما برای دوربین های اصلی و تله فوتو نیز در دسترس است.

Apple iPhone 14 Pro review

در نهایت باید به فلاش LED جدید اشاره کنیم. اکنون از 9 LED در یک شبکه 3×3 تشکیل شده است. هر یک از آن ها می توانند به طور مستقل تنظیم و شلیک شوند. این یک فلاش با صدای واقعی با همگام سازی آهسته است، اما اکنون به لطف این ترتیب جدید، می تواند در یک الگوی خاص نیز عکس بگیرد.

اپلیکیشن و ویژگی های دوربین

منظره یاب بیشتر از iOS 13 و iPhone 11 یکسان بوده است – به لطف کالیبراسیون دقیق سه دوربین که به شما امکان می دهد آنچه را که خارج از قاب باقی می ماند در زمان واقعی مشاهده کنید، می توانید خارج از منظره یاب را ببینید.

پردازش تصویر اپل شامل تمام ویژگی‌های قدیمی (هوشمند HDR، حالت شب و فیوژن عمیق) است، اما موضوع مهم موتور فوتونیک است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

Photonic Engine و یا همان موتور فوتونیک برای دوربین آیفون جدید است و فقط در iPhone 14 Pro duo از طریق تراشه Apple A16 در دسترس است. این دیپ فیوژن بیشتر بهبود می‌یابد و نوید بهبود 2 برابری را در شرایط نوری متوسط ​​تا کم می‌دهد.

Deep Fusion به جای Smart HDR و Night Mode زمانی که شرایط نور ایده آل نیست فعال می شود، اما هنوز تاریک نیست. Deep Fusion از فریم‌ها قبل از زدن شاتر استفاده می‌کند، یک بار که انجام می‌دهید از فریم‌های بیشتری و یک عکس نوردهی طولانی استفاده می‌کند. موتور عصبی بهترین فریم ها را انتخاب می کند و یک عکس HDR با کیفیت بالا ایجاد می کند که بسیار دقیق، واضح و طبیعی تر است. فرآیند یادگیری ماشینی پردازنده عصبی، تصویر گرفته شده را تجزیه و تحلیل می کند و بسته به آنچه در کادر است – مثلاً آسمان، شاخ و برگ یا رنگ پوست، آنها را به طور متفاوتی پردازش می کند. در همین حال، ساختار و تن رنگ بر اساس نسبت های به دست آمده توسط واحد عصبی در CPU اپل است.

نماد حالت شب هنگام نمایش یک صحنه کم نور به طور خودکار ظاهر می شود و ثانیه های پیشنهادی را در کنار نماد حالت شب خواهید دید. می توانید نوردهی طولانی تری را انتخاب کنید یا حالت شب را به طور کلی غیرفعال کنید.

حالت ماکرو نیز در دسترس است. با قابلیت فوکوس خودکار دوربین فوق عریض فعال شده است، این گزینه ای است که فقط در مدل های اخیر Pro استفاده می کنید.

طبق معمول، همه دوربین‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، بنابراین وقتی بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، از قبل تنظیمات صحیح نوردهی و نقشه‌برداری تن را می‌دانند. این هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها صدق می کند.

رابط دوربین اکثراً بدون تغییر است مگر اینکه جابجایی 2x جدید را بین 1x و 3x بشماریم. اگر برای چنین عکسی به اندازه کافی نزدیک باشید، کلید ماکرو به طور خودکار ظاهر می شود.

می‌توانید بین حالت‌ها تند بکشید و چند تنظیمات دارید که می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا باز کنید – فلاش، حالت شب، عکس زنده، جنبه عکس، جبران نوردهی و فیلترها. در حالت ویدئو، می توانید وضوح و نرخ فریم را از منظره یاب تغییر دهید.

Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera app - Apple iPhone 14 Pro Max review

حالت پرتره در دوربین های اصلی، تله و سلفی موجود است.

ضبط RAW در همه دوربین‌ها پشتیبانی می‌شود و می‌تواند در دوربین اصلی 48 مگاپیکسل فیلم‌برداری کند – در واقع، این تنها راه برای گرفتن تصاویر 48 مگاپیکسلی از آیفون 14 پرو است.

این ویژگی به نام Photographic Styles وجود دارد که به طور خودکار یک عکس را یک عنصر در یک زمان ویرایش می کند (مثلاً اعمال اصلاحات مختلف در سوژه و پس زمینه). می توانید بین استاندارد، کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد یکی را انتخاب کنید. می توانید هر یک از این حالت ها را به دلخواه تنظیم کنید و حالت دلخواه خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. مانند فیلتر است اما دائمی تر است.

Camera options - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera options - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera options - Apple iPhone 14 Pro Max review Camera options - Apple iPhone 14 Pro Max review

حالت سینمایی موجود است و اکنون از 4K HDR با سرعت 24 و 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. فوکوس rack خودکار را انجام می دهد، اما تلفن یک نقشه عمق را در کنار ویدیو ضبط می کند، بنابراین می توانید نقطه فوکوس را به صورت دستی پس از این واقعیت تغییر دهید. ویرایش چنین ویدیوهایی در برنامه های iMovie و Clips امکان پذیر است.

در نهایت، حالت Action نیز وجود دارد که برای استفاده با دوربین فوق عریض با سرعت 2.8K@60fps در نظر گرفته شده است، اگرچه می توانید از هر دوربین عقب و هر رزولوشن و نرخ فریمی استفاده کنید. این دوربین به شدت از فیلم های تثبیت شده 4K استفاده می کند تا خروجی دوربین اکشن را تقلید کند.

Video options - Apple iPhone 14 Pro Max review Video options - Apple iPhone 14 Pro Max review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

همانطور که انتظار می‌رفت، آیفون 14 پرو مکس تصاویر 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و در اصل، تفاوتی با آنچه آیفون‌ها در چند سال گذشته ثبت کرده‌اند، ندارند. این به معنای نمایش دقیق رنگ، کنتراست عالی و جزئیات بدون نویز است. روش اپل در مورد پردازش HDR، حتی با وجود HDR هوشمند، ارائه محدوده دینامیکی معقول بدون اینکه عکس‌ها آشکارا HDR-y به نظر برسند، بوده است، و این مورد در اینجا نیز صادق است.

Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/7042s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/1495s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/5848s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/7576s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/5263s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/7576s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/4016s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/3472s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 250, 1/107s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 200, 1/121s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 80, 1/1664s - Apple iPhone 14 Pro Max review

اگر با رزولوشن 48 مگاپیکسل با فرمت RAW عکاسی کنید و مقیاس تصاویر را به 12 مگاپیکسل در پست کاهش دهید – بدون هیچ کار اضافی، نتایج عالی خواهید داشت. ما ادامه می دهیم و این نتایج را به لطف سطح جزئیات عالی و ارائه ارگانیک آن، در کلاس پیشرو می نامیم. نویز در هیچ کجا یافت نمی شود، رنگ ها فوق العاده هستند و کنتراست و محدوده دینامیکی در نقطه نقطه قرار دارند. این باعث می شود تعجب کنید که چرا اپل با پردازش پیش فرض انتخاب هایی را انجام داده است، در حالی که جایگزین بهتری به وضوح وجود دارد.

48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/1613s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review
48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/5000s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/9709s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/5000s - Apple iPhone 14 Pro Max review 48MP-to-12MP - f/1.8, ISO 100, 1/4184s - Apple iPhone 14 Pro Max review

خب اما ما یک قدم به آنجا پریدیم. اگر می‌خواهید عکس‌هایی با وضوح اسمی حسگر بگیرید، فایل‌های RAW 48 مگاپیکسلی تنها گزینه شما هستند – حالت JPEG یا HEIF 48 مگاپیکسلی وجود ندارد. باز هم، بدون هیچ پردازشی غیر از تبدیل فرمت به JPEG، این تصاویر 48 مگاپیکسلی بهترین تصاویری هستند که از یک سنسور Quad Bayer در وضوح «بومی» دیده‌ایم.

Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/1613s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/5000s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/9709s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/5000s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/4184s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 100, 1/9709s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 125, 1/63s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 125, 1/69s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera, 48MP - f/1.8, ISO 80, 1/1988s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera, 48MP

این عملکرد استثنایی انکارناپذیر دلیلی است که آیفون 14 پرو مکس قادر به تولید عکس های عالی در سطح زوم 2 برابری است – در نهایت، آنها از این دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی تهیه شده اند. جزئیات بسیار عالی است، بهتر از برخی دوربین های اختصاصی 2x، ما می گوییم، در حالی که پارامترهای جهانی مانند تصاویر ذخیره شده در میدان دید اصلی باقی می مانند.

Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/5000s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/646s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/7634s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/10870s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/4566s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/8197s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 64, 1/2667s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.8, ISO 100, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review

البته یک دوربین تله فوتو مستقل وجود دارد – این همان چیزی است که سطح زوم 3 برابری در منظره یاب استفاده می کند. این عکس‌ها نیز ناامید نمی‌شوند – دقیق و واضح هستند، با ظاهری طبیعی و اجرای دوست‌داشتنی. رنگ‌ها دقیق هستند، کنتراست بالا است، و محدوده دینامیکی گسترده است.

Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/815s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/104s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/1531s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/2096s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/1130s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/1531s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/431s - Apple iPhone 14 Pro Max review Tele camera 3x zoom, 12MP - f/2.8, ISO 32, 1/309s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Tele camera 3x zoom, 12MP

دوربین فوق عریض بازسازی شده دارای سنسور بزرگتر و لنز متفاوت است و یک ترکیب موفق است. تصحیح تحریف های مناسب و گوشه‌های تیز فقط شروع کار است، در حالی که بازتولید رنگ، کنتراست و محدوده دینامیکی یک تطابق کامل با ماژول‌های دیگر است. اکنون، فضای سبز کاملاً بهترین به نظر نمی رسد و می تواند برخی از پردازش های بیش از حدی را که در دوربین اصلی ذکر کردیم داشته باشد، اما با این وجود، این ها برخی از عکس های فوق عریض بهتری هستند که می توانید دریافت کنید.

Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/2681s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 40, 1/593s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/2398s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/3125s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/1689s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/3125s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 40, 1/1575s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/1195s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 40, 1/698s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/2681s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 50, 1/1276s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, 12MP

دوربین فوق عریض می‌تواند تا 4 سانتی‌متر فوکوس کند و این باعث می‌شود که برای عکس‌های نزدیک مناسب باشد. اپل از آن برای حالت ماکرو خودکار خود استفاده می‌کند (که «کنترل ماکرو» در تنظیمات دوربین جابه‌جا می‌شود)، که اگر می‌خواهید با ماژول اصلی عکس بگیرید و خیلی به آن نزدیک می‌شوید، به دوربین فوق عریض تغییر می‌کند. برای تمرکز. در آن سناریو، عکسی دریافت خواهید کرد که منبع آن فوق عریض است، اما با میدان دیدی مطابق با دوربین اصلی، که فقط با افزایش مقیاس ممکن است اتفاق بیفتد.

اینها خوب هستند، مطمئناً بهتر از دوربین‌های ماکرو وانمودی در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. بسته به کاری که قرار است با آن‌ها انجام دهید، میدان دید باریک‌تر ممکن است مهم‌تر از جزئیات مطلق در هر پیکسل باشد، که از سطح بالا رنج می‌برد.

Macro control - f/2.2, ISO 500, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro control - f/2.2, ISO 40, 1/141s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro control - f/2.2, ISO 40, 1/128s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro control - f/2.2, ISO 250, 1/120s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Macro control

اما شما همیشه می توانید فقط به حالت فوق عریض بروید و از آن برای نزدیک شدن به FoV اصلی خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما به جزئیات واضح تری نگاه می کنید.

Macro with ultrawide, 12MP - f/2.2, ISO 400, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro with ultrawide, 12MP - f/2.2, ISO 40, 1/141s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro with ultrawide, 12MP - f/2.2, ISO 40, 1/118s - Apple iPhone 14 Pro Max review Macro with ultrawide, 12MP - f/2.2, ISO 200, 1/120s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Macro with ultrawide, 12MP

حالت پرتره

 حتی اگر تلاش های قبلی برای بوکه مصنوعی قبل از معرفی آیفون 7 پلاس وجود داشته باشد, می توان گفت که اپل حالت «پرتره» را به بزرگی امروز تبدیل کرده است،. سال‌ها بعد، آیفون 14 پرو می‌تواند با دو دوربین پشتی خود (به‌علاوه دوربین جلو) در سه سطح بزرگ‌نمایی پرتره بگیرد. امسال، نسل جدید آیفون پرو، 2 برابر پرتره علاوه بر 1x و 3x ارائه می‌کند و فاصله کانونی معادل 48 میلی‌متر برای چنین عکس‌هایی عالی است.

 بیایید با عکس های 1x شروع کنیم. موضوعات فوق العاده با جزئیات، رنگارنگ و به خوبی در معرض دید قرار گرفته اند. در همین حال، پس‌زمینه به‌خوبی محو می‌شود و HDR در مواقع ضروری بدون اینکه خیلی واضح باشد اعمال می‌شود. نقشه عمق دقیق است، و جداسازی در بیشتر موارد عالی است، اگرچه پس‌زمینه‌های پیچیده و شرایط نور چالش‌برانگیز هستند.

جزئیاتی که در عکس‌های معمولی با زوم ۲ برابری مشاهده می‌کنیم، به خوبی به حالت پرتره تبدیل می‌شوند، جایی که سوژه وضوح و وضوح عالی دارد. تفکیک سوژه ماهر است، در حالی که تاری پس زمینه طبیعی به نظر می رسد. این سطح پیش‌فرض بزرگ‌نمایی برای پرتره‌ها است، و ما می‌توانیم ببینیم که چرا اینطور است – نه تنها کیفیت تصویر در سطح بالایی قرار دارد، بلکه چشم‌انداز در چهره‌ها جذاب است، در حالی که پوشش مناسبی برای برخی زمینه‌ها نیز دریافت می‌کنید.

Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 100, 1/3876s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 100, 1/6211s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 100, 1/5556s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 200, 1/100s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 64, 1/130s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 2x zoom - f/1.8, ISO 80, 1/430s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, main camera, 2x zoom

با این حال، سطح زوم 1 برابری اصلی برای زمینه، یا برای مواردی که می‌خواهید کادربندی عریض‌تر از سر و شانه‌ها را داشته باشید، بهتر عمل می‌کند. پرسپکتیو از این فاصله کانونی در صورت استفاده در فواصل سوژه خیلی کوتاه می تواند چهره ها را مخدوش کند.

Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 80, 1/2591s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 80, 1/7576s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 80, 1/4348s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 160, 1/100s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 64, 1/121s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, main camera, 1x zoom - f/1.8, ISO 80, 1/406s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, main camera, 1x zoom

برعکس, سطح زوم 3 برابری بهترین گزینه برای چشم انداز واقعی “پرتره” است و کمک می کند تا جداسازی سوژه عالی باقی بماند. با این حال بهتر است از آن در فضای باز و در نور کافی استفاده کنید، زیرا صحنه‌های داخلی به سمت نویز ختم می‌شوند.

Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 32, 1/355s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 32, 1/637s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 32, 1/442s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 125, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 160, 1/121s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portraits, telephoto camera, 3x zoom - f/2.8, ISO 100, 1/121s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portraits, telephoto camera, 3x zoom

دوربین سلفی

امسال اپل OIS و فوکوس خودکار را برای دوربین سلفی معرفی کرد، در حالی که اندازه سنسور و میدان دید لنز ثابت ماند. دوربین همچنان دو تنظیمات FoV را در منظره یاب ارائه می‌دهد – برش 7 مگاپیکسلی با زوم کمی که معادل میدان دید 30 میلی‌متری است و حالت کامل 12 مگاپیکسلی که دارای فو وی معادل 23 میلی‌متر است.

اگر گوشی را در جهت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها به 7 مگاپیکسل برش داده می‌شوند تا کادربندی محکم‌تری ارائه کنند، اما گوشی را به صورت افقی بچرخانید، و با تغییر خودکار گوشی به حالت گسترده‌تر 12 مگاپیکسلی، بخش بیشتری از صحنه را دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید با ضربه زدن بر روی فلش های نزدیک دکمه شاتر، بین این دو حالت به صورت دستی جابجا شوید.

ما همیشه طرفدار سلفی های آیفون بوده ایم و سخت افزار جدید آن را تغییر نمی دهد. آیفون 14 پرو مکس عکس‌های با جزئیات خوبی را می‌گیرد، در صورتی که در میکروکنتراست کمی بیش از حد بالا باشد، با نویز خوبی همراه است. محدوده دینامیکی گسترده است و رنگ ها به طرز خوشایندی دقیق هستند.

Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 100, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 160, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 80, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 25, 1/1497s - Apple iPhone 14 Pro Max review Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 25, 1/1418s - Apple iPhone 14 Pro Max review Selfies, 12MP - f/1.9, ISO 20, 1/121s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Selfies, 12MP

شما می‌توانید پرتره‌های سلفی بگیرید، و این عکس‌ها فقط در سطح زوم شده ۷ مگاپیکسلی هستند – بدون گزینه‌ی پوشش کامل با رزولوشن کامل. با این وجود، موارد فوق العاده ای نیز وجود دارد، با برخی از مناسب ترین جداسازی سوژه ها که می توانید به لطف سخت افزار اسکن سه بعدی صورت، در یک پرتره سلفی بگیرید.

Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 100, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 160, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 100, 1/60s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 25, 1/1225s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 25, 1/1284s - Apple iPhone 14 Pro Max review Portrait selfies, 7MP - f/1.9, ISO 20, 1/124s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Portrait selfies, 7MP

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

این حالت در صحنه های کم نور به طور خودکار فعال می شود و معمولاً نوردهی 1 ثانیه را برای دوربین اصلی و 2 ثانیه را برای بقیه انتخاب می کند. شما می توانید بین نوردهی خودکار یا حداکثر برای هر صحنه خاص (با هر دو از پیش تعیین شده برای شما و بدون تنظیمات بین) انتخاب کنید یا حالت شب را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال شدن، تا زمانی که آن را فعال نکنید یا برنامه دوربین را مجددا راه اندازی کنید، به همین شکل باقی می ماند.

اولین مجموعه عکس‌ هایی که در زیر به شما ارائه می‌دهیم، در حالت خودکار گرفته شده‌اند، و برای اکثر آنها، اگر نه همه آنها، الگوریتم زمان نوردهی 1 ثانیه را انتخاب کرده است. در جایی که اینطور نبود، آن را با تنظیمات Max درگیر کردیم، که برای آن موارد، دوباره 1s است. این منجر به عکس های عالی می شود – همانطور که واقعاً انتظار می رود. به دلیل حالت شب، نقطه‌ای در نوردهی می‌گیریم، فقط یک لمس روشن‌تر از واقعیت. هایلایت ها به خوبی کنترل می شوند، و سایه ها فقط کمی محتاطانه روشن می شوند بدون اینکه زیاده روی کنند.

Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 640, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/37s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 2000, 1/9s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/13s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/13s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1250, 1/27s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 2000, 1/14s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1250, 1/12s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode

اگر عمداً حالت شب را در صحنه‌های با نور بهتر غیرفعال کنید، تفاوت عمده‌ای وجود نخواهد داشت، اگرچه محیط کم‌تر باعث می‌شود تا عکس‌های تاریک‌تری، به‌ویژه در محیط‌های سرپوشیده، ایجاد شود.

Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 640, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1000, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1000, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1000, 1/39s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 3200, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1600, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1600, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1000, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 1250, 1/27s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (1x), Night mode off - f/1.8, ISO 2000, 1/19s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (1x), Night mode off

عکس های با زوم 2 برابری با حالت شب عالی هستند. ما شاهد نویز کم و جزئیات عالی هستیم که به روشی بسیار ارگانیک ارائه شده است. بازتولید رنگ و محدوده دینامیکی نیز درجه یک هستند.

Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/33s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/9s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 320, 1/8s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 320, 1/12s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 400, 1/5s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 320, 1/10s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (2x zoom), Night mode

بازهم، با غیرفعال کردن حالت شب، می‌توانید انتظار نوردهی‌های تاریک‌تری داشته باشید، که می‌تواند در صحنه‌های به‌ویژه کم نور مشکل‌ساز باشد، اگرچه تفاوت‌ها در شرایط با نور بهتر ناچیز است. هرچه صحنه تیره تر باشد، سایه ها عمیق تر و جزئیات و وضوح کمتر است.

Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 400, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 1000, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 800, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 640, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Main camera (2x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 640, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Main camera (2x zoom), Night mode off

این گوشی هنگام عکاسی در حالت شب از دوربین تله 3x در شب استفاده می کند. و آنها نیز عالی شدند. عکس ها جزئیات چشمگیر و وضوح طبیعی را ارائه می دهند. نویز برای دوربین تله بسیار کم است، به این معنی که کاملاً ماهرانه تمیز شده است.

عکس‌های با زوم 3 برابر کنتراست بالا و ارائه رنگ فوق‌العاده را ارائه می‌کنند.

Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 640, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 640, 1/12s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 1000, 1/4s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 640, 1/12s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 1250, 1/10s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/1.8, ISO 640, 1/2s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 800, 1/12s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode - f/2.8, ISO 1000, 1/8s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Telephoto camera (3x zoom), Night mode

اگر حالت شب را برای زوم 3 برابری خود غیرفعال کنید، ممکن است در نهایت تصاویر خود را از دوربین اصلی دریافت کنید، به خصوص در صحنه های بسیار تاریک. ما تعداد زیادی از آن‌ها را در بررسی 14 Pro خود داشتیم، در حالی که انتخاب متفاوت صحنه‌ها در اینجا ظاهراً برای تلویزیون مناسب‌تر است، زیرا تنها نمونه سوم زیر از دوربین اصلی می‌آید. اما چیزی که وجود دارد این است که شما احتمالاً اهمیتی نمی‌دهید زیرا به لطف سنسور 48 مگاپیکسلی و زوم با کمک هوش مصنوعی، عکس‌های زوم دیجیتالی 3 برابری دوربین اصلی نیز عالی هستند. در واقع، تشخیص اینکه کدام دوربین عکس زوم 3 برابری شما را گرفته است سخت است و احتمالاً نتیجه را در هر صورت دوست خواهید داشت.

به احتمال زیاد تفاوت هایی بین حالت شب و بدون عکس در حالت شب وجود دارد، البته اگر بیش از حد چشمگیر نباشد. ما شاهد سطوح بالاتر نویز بدون حالت شب و به طور کلی نوردهی های تاریک هستیم.

Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 1250, 1/34s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 1250, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 1250, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 1250, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 2000, 1/20s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/1.8, ISO 5000, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 1600, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Telephoto camera (3x zoom), Night mode off - f/2.8, ISO 2000, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Telephoto camera (3x zoom), Night mode off

دوربین فوق عریض با حالت شب خود عکس های خوبی در نور کم می گیرد. معمولاً زمان نوردهی 2 تا 3 ثانیه را انتخاب می کند که منجر به نوردهی خوب و دامنه دینامیکی بسیار وسیع می شود و در عین حال اشباع رنگ عالی را نیز حفظ می کند. بسته به میزان روشنایی صحنه، می توانید سطح جزئیات مناسب تا خوب را انتظار داشته باشید.

Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 640, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 640, 1/13s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 640, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 640, 1/13s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 4000, 1/8s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 800, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 4000, 1/8s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1250, 1/10s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, Night mode

بدون عملکرد Night Mode، به عکس‌های فوق عریض کم نور و نویزتر نگاه می‌کنید و اشباع رنگ نیز اغلب دچار مشکل می‌شود. ما از غیرفعال کردن حالت شب در حالت فوق عریض خودداری می کنیم و شاید اگر تلفن به تنهایی مایل نباشد آن را فعال کنیم.

Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 800, 1/34s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 1250, 1/25s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 1000, 1/34s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 1000, 1/50s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 1250, 1/34s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 3200, 1/17s - Apple iPhone 14 Pro Max review Ultrawide camera, Night mode off - f/2.2, ISO 2500, 1/19s - Apple iPhone 14 Pro Max review
Ultrawide camera, Night mode off

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید آیفون 14 پرو مکس اپل چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

فیلمبرداری

آیفون 14 پرو مکس می تواند با هر چهار دوربین خود تا 4K60 ویدیو ضبط کند. 4K24 نیز در سراسر صفحه موجود است اگر به دنبال یک نگاه سینمایی بیشتر هستید. همه ویدیوها در هر چهار دوربین به صورت دیجیتالی تثبیت می شوند و تثبیت کننده اپتیکال در همه دوربین ها به جز فوق عریض در دسترس است – اپل این را تثبیت کننده فیلم سینمایی می نامد. همه حالت ها، از جمله 4K60، به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی گسترده هستند. گزینه‌های آهسته حداکثر رزولوشن 1080p در 240 فریم بر ثانیه هستند.

گزینه جدیدی به نام Enhanced stabilization وجود دارد که نسبت به EIS پیش‌فرض بهبود می‌یابد و برای ارائه فیلم‌های تثبیت‌شده‌تر، کمی بیشتر برش می‌دهد. با این آپشن جدید و بدون این عکسبرداری کردیم و انصافاً در کنار برداشت کم وعده داده شده، تفاوتی ندیدیم.

یک حالت جدید به نام Action mode وجود دارد. به شدت از فیلم‌های 4K جدا می‌شود (به همین دلیل رزولوشن 2.8K – 2,816×1,584 پیکسل است) و ویدیویی فوق‌العاده روان و تثبیت‌شده فوق‌العاده ارائه می‌کند. این دوربین در همه دوربین‌های پشتی موجود است و می‌توان آن را با هر رزولوشن و با هر نرخ فریمی فیلم‌برداری کرد، اما آن‌طور که ما آن را درک می‌کنیم، در نظر گرفته شده است که در دوربین فوق عریض با سرعت 60 فریم بر ثانیه عکس‌برداری شود.

و حالت اکشن همان‌طور که وعده داده بود کار می‌کند و ویدیوهای دوست‌داشتنی را با تثبیت‌کننده درجه دوربین اکشن و صافی عالی ارائه می‌دهد. جزئیات، رنگ ها، کنتراست و محدوده دینامیکی نیز قابل ستایش هستند. در اینجا نمونه هایی از 14 Pro آورده شده است.

ما یک ویدیوی اکشن نیز با دوربین اصلی گرفته‌ایم، و در حالی که کیفیت تثبیت‌کننده و تصویر یکسانی را ارائه می‌دهد، میدان دید باریک‌تر باعث می‌شود کمی ناجور به نظر برسد.

ما فقط در آیفون 14 پرو مکس با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکس گرفتیم. در اینجا نمونه هایی برای زاویه اضافی با فریم در ثانیه در حالت Action وجود دارد.

با تثبیت کننده پشت ما، بیایید در مورد فیلم برداری معمولی صحبت کنیم. می‌توانید ویدیوهای HDR را مستقیماً با فرمت Dolby Vision تا همان حداکثر 4K60 ضبط کنید (نسل قبلی به 30 فریم در ثانیه محدود شده بود). می توانید این ویدئوها را در گوشی خود ویرایش کنید، آنها را در یوتیوب یا هر پلتفرم محبوب دیگری آپلود کنید یا حتی برای دوستان خود ارسال کنید. اطلاعات Dolby Vision خارج از جریان ویدیو ذخیره می شود، بنابراین ویدیو برای هر پخش کننده/صفحه غیر HDR عادی به نظر می رسد و در هر پخش کننده و صفحه نمایش سازگار با Dolby Vision رنگ تقویت می شود.

شما همچنین می توانید بین رمزگذارهای ویدیویی H.265 HEVC و H.264 انتخاب کنید. حالت با کارایی بالا از H.265 استفاده می‌کند و برای فیلم‌های 4K60 و HDR اجباری است، در حالی که حالت سازگارتر (H.264) پخش آسان‌تری را در دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

آیفون 14 پرو مکس، درست مانند آیفون های قبلی، صدای استریوی گسترده ای را برای فیلم ها با سرعت 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می کند.

آیفون‌ها به خاطر کیفیت ویدیویی پیشرو در کلاس خود شناخته شده‌اند و 14 پرو مکس نیز تفاوتی ندارد. دوربین اصلی فیلم‌های فوق‌العاده 4K30 را با جزئیات بسیار زیاد و بازنمایی طبیعی بدون هیچ‌گونه شارپن بیش از حد می‌گیرد. هیچ سر و صدایی وجود ندارد. محدوده دینامیکی عالی است و کنتراست نیز عالی است. رنگ ها زنده و واقعی می مانند. اگر تصمیم دارید با 24 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه عکس بگیرید – کیفیت یکسانی را دریافت خواهید کرد، به دلیل تفاوت نرخ بیت فیلم، اندازه فیلم ها کوچکتر یا بزرگتر خواهند شد.

ویدئوهای با زوم 2 برابری با دوربین اصلی از بهترین کارهایی هستند که از این طریق انجام می‌شوند – با برش از مرکز دوربین اصلی و بهبود با یادگیری ماشین. آنها جزئیات خوبی دارند، که عمدتاً به خوبی ارائه می شود، تنها با مصنوعات گاه به گاه. رنگ‌ها و کنتراست به همان اندازه که در 1x می‌بینید عالی باقی می‌مانند.

دوربین تله فوتو نیز عملکرد قابل توجهی دارد. پارامترهای جهانی مانند رنگ ها و کنتراست با خروجی دوربین اصلی مطابقت خوبی دارند و جزئیات نیز بسیار خوب است.

دوربین فوق عریض نیز شما را ناامید نمی کند و فیلمی در سطح پرچمدار که انتظار دارید را برای شما به ارمغان می آورد. جزئیات و بدون نویز، گیره ها دارای رنگ های نقطه ای و محدوده دینامیکی گسترده هستند.

فیلمبرداری در نور کم از دوربین اصلی با نویز کم و جزئیات حل شده بسیار عالی است که به روشی طبیعی ارائه شده است. نوردهی و محدوده دینامیکی خوب است، در حالی که تولید مثل رنگ از تاریکی رنج نمی برد.

فیلمبرداری 2x نرم‌تر است و بسیاری از جزئیات دقیق قربانی کاهش نویز می‌شوند. ما هنوز آن را کاملا قابل استفاده می نامیم، به لطف ظاهر کلی خوب از نظر رنگ ها، محدوده دینامیکی و کنتراست.

در زوم 3 برابر، همه چیز شروع به از هم پاشیدن می کند. اغلب اوقات، ویدیوهای شبانه گرفته شده در این سطح زوم روی دوربین اصلی ضبط می‌شوند، و زمان کافی برای پردازش هوشمندانه‌ای که ممکن است زمانی که مجبور باشید در هر ثانیه 30 عدد از آن‌ها را بگیرید، عکس‌های ثابتی برای شما به ارمغان بیاورد، کافی نیست. رنگ‌ها و کنتراست دوست‌داشتنی فقط می‌توانند شما را تا این حد پیش ببرند.

در طرف مقابل محدوده زوم، دوربین فوق عریض قرار دارد و عملکرد کلی خوبی ارائه می دهد. وضوح خوب است، به عنوان جزئیات حل شده، به ویژه در مناطق با نور بهتر. رنگ‌ها سطح اشباع عالی را حفظ می‌کنند و نوردهی و محدوده دینامیکی نیز چندان مورد نظر قرار نمی‌گیرند.

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه اپل آیفون 14 پرو مکس با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. 

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی اپل آیفون 14 پرومکس

دو راه برای بررسی رقبای احتمالی آیفون 14 پرو مکس وجود دارد. از یک طرف، شما افرادی را دارید که به دنبال یک آیفون هستند، و این افراد را می توان به افرادی که به دنبال یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ هستند و دیگرانی که به دنبال یک آیفون حرفه ای هستند تقسیم کرد. از سوی دیگر، شما افراد بلاتکلیف را دارید که کمتر به اکوسیستم وفاداری دارند و بیشتر با نگرش “بهترین چیزی که می توانم بدون در نظر گرفتن قیمت به دست بیاورم” دارید.

سپس موضوع دیگری وجود دارد که اوضاع را پیچیده تر می کند – قیمت آیفون در سال جاری از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است، بیش از حد معمول. در حالی که ارقام ایالات متحده بدون تغییر باقی مانده است، قیمت یورو افزایش شدیدی داشته است – 200 یورو حتی در این سطح ناچیز نیست. افزایش INR 10K در هند آنقدرها هم شدید نیست، اما همچنان یک افزایش است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

این توسعه قیمت می تواند یک قاب محکم برایآیفون 13 پرو مکس ایجاد کند که به خوبی در هر دو زیر مجموعه خریداران احتمالی آیفون قرار می گیرد – صفحه نمایش بزرگی دارد و یک مدل Pro است. مطمئناً، اپل ممکن است آن را متوقف کرده باشد، اما به نظر می‌رسد که خرده‌فروشان هنوز کاملاً موجود هستند. شما برخی از دوربین‌های بهبودیافته را از دست خواهید داد، اما نسل گذشته هنوز یک دوربین تلفنی توانمند است، در حالی که بحث قرص در برابر ناچ، خوب، به سختی یک بحث است.

از سوی دیگر، اگر به طور خاص دوربین‌ها و/یا قرص‌هایی هستند که به دنبال آن هستید، اما به حجیم و سنگین مکس علاقه ندارید، پس 14 پرو وجود دارد. همانند Max، اما جمع و جورتر و با عمر باتری کمی کمتر، 14 Pro نیز مقداری پول نقد در شما ذخیره می کند – 100 دلار / 150 یورو / 10 هزار INR. 14

پلاس نیز می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند کمی کمتر خرج کنند و همچنان آیفونی با اندازه بزرگ داشته باشند، جذاب باشد. این کاملاً بهترین معامله در ایالات متحده نیست، جایی که با پول 14 Pro (200 دلار کمتر از 14 Pro Max) می رود، اما در اروپا و حتی بیشتر از آن در هند، شما به دنبال صرفه جویی جدی هستید – 300 یورو / INR 50K. شما باید چند هفته بیشتر صبر کنید و به محصولات داخلی سال گذشته بسنده کنید، اما هنوز هم یک آیفون بزرگ با قیمتی مقرون به صرفه است.

Apple iPhone 13 Pro Max Apple iPhone 14 Pro Apple iPhone 14 Plus
Apple iPhone 13 Pro Max • Apple iPhone 14 Pro • Apple iPhone 14 Plus

برای برندهای آگنوستیک، انتخاب واضح گلکسی اس 22 اولترا است. غیرقابل تاشوی نهایی سامسونگ نیز اندازه حداکثری دارد، مجموعه‌ای از دوربین‌های عالی دارد و یک قلم (یا یک شاتر از راه دور بسته به نوع نگاه شما به آن) بسته‌بندی می‌شود. همچنین گلکسی Z Fold4 وجود دارد – یک گوشی و یک تبلت در همان دستگاه که به سختی از آیفون 14 پرو مکس سنگین‌تر است. اگر بیشتر به روش Google برای انجام دوربین‌ها و نرم‌افزارها علاقه دارید، یک Pixel 7 Pro نیز در راه است. در Xperia 1 IV نیز می‌توان تا حدودی یک جایگزین خاص (حداقل با قضاوت بر اساس سهم بازار) یافت.

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G Samsung Galaxy Z Fold4 Google Pixel 6 Pro Sony Xperia 1 IV
Samsung Galaxy S22 Ultra 5G • Samsung Galaxy Z Fold4 • Google Pixel 6 Pro • Sony Xperia 1 IV

خلاصه مطلب

بهترین آیفون با طیف وسیعی از پیشرفت‌ها ارائه می‌شود، و حتی اگر هیچ یک از آنها را پیشگامانه یا مرتبط با استفاده خود نمی‌دانید، آن‌ها وجود دارند و اضافه می‌شوند. روشن‌ترین صفحه‌نمایش در فاصله یک مایلی، اکنون با AoD، قرصی برای کاهش درد، سیستم دوربین با بهبودهای همه جانبه و تصاویر با وضوح کامل عالی، و ویژگی‌های سخت‌افزار/نرم‌افزار اضطراری – اینها چیزهای جدید هستند.

اینها در بالای تجهیزات اصلی Pro Max مانند عمر باتری عالی، بلندگوهای عالی، و کیفیت ساخت ممتاز و بادوام قرار دارند. قوی‌ترین چیپست در تجارت و حداقل 5 سال پشتیبانی از نرم‌افزاری که برای سال‌ها می‌شناختید (و احتمالاً در عین حال دوست دارید و از آن متنفر هستید) دیگر استدلال‌های کلاسیک برای آیفون، از جمله Pro Max است.

Apple iPhone 14 Pro Max review

اما در هر صورت، آیفون 14 پرو مکس بدون شک یک گوشی فوق العاده با ایرادات کمی است.

چرا باید گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس را خریداری کنیم

  • طراحی پیشرو در کلاس، مقاومت در برابر آب و دوام.
  • صفحه نمایش OLED پیشرو در کلاس، 120 هرتز، AOD، Dolby Vision، 2000 نیت.
  • عملکرد پیشرو در کلاس، ثبات بسیار خوب.
  • عمر باتری پیشرو در کلاس کیفیت فوق العاده عکس و فیلم در هر چهار دوربین.
  • بهترین تثبیت کننده فیلم موجود در تلفن هوشمند، حالت عمل با کیفیت بالا.
  • بلندگوهای استریو عالی شناسه چهره، پشتیبانی از SOS ماهواره، تشخیص تصادف، اسکنر LiDAR.
  • هر آیفون با حداقل پنج سال به روز رسانی iOS عرضه می شود.

چرا نباید گوشی اپل آیفون 14 پرو مکس را خریداری کنیم

  • Dynamic Island ویژگیی است که ممکن است مورد علاقه و یا مورد تنفر برخی از کاربران باشد.
  • بزرگتر و سنگین تر از همه. بدون شارژر در جعبه، شارژ تا حدودی کند است.
  • محدودیت‌های iOS اپل می‌تواند برای تازه واردان به اکوسیستم آزاردهنده باشد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید