بهترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت برای گوشی و لپ تاپ

تست سرعت اینترنت

آیا می دانید برای تست سرعت اینترنت از چه اپلیکیشن یا وبسایتی می‌توان استفاده کرد؟ در ادامه بهترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت برای گوشی و لپ تاپ را نشان می دهیم و کاربرد آن را آموزش خواهیم داد.

در دنیای امروزی بیش از 4.4 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد که در حدود 47 میلیون نفر آن در ایران هستند. در کشور ما به دلیل محدودیت‌های بسیار در اینترنت داخلی و بین‌الملل گاهی نیاز داریم که سرعت نت خانگی یا گوشی را به وسیله اپلیکیشن های مختلف تست کنیم و ببینیم که آیا سرعت اینترنت ما بر اساس پهنای باند واقعی درست است یا خیر. برای تست سرعت اینترنت در ایران اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که در این مقاله قصد داریم 8 مورد از بهترین‌های آن را بررسی کنیم.

در ادامه بهترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت برای گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر را می‌بینیم

1- Okla SpeedTest

تست سرعت اینترنت

دقیق ترین و بهترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت که با سرورهای داخلی ایران نیز به خوبی هماهنگ شده و کار می‌کند. روزانه بیش از 10 میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده کرده و پینگ اینترنت و سرعت دانلود و آپلود نت خود را با آن بررسی می‌نمایند.

ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کنید و می‌توانید پس از باز شدن برنامه با لمس کردن کلید GO ، ابتدا پینگ شبکه سپس سرعت دانلود و آپلود خود را چک کنید.

با ساخت حساب کاربری در این اپلیکیشن نیز می‌توانید در مناطق مختلف سرعت اینترنت خود را ثبت کرده و بعدا آن را با سایر نقاط مقایسه کنید.

دانلود اپلیکیشن SpeedTest برای اندروید | آیفون iOS | وبسایت

2- اپلیکیشن تست سرعت اینترنت SpeedSmart

تست سرعت اینترنت

اپلیکیشن SpeedSmart توسط وبسایت SpeedTest.net ساخته شده و محبوب ترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت برای اندروید و آیفون iOS است. این اپلیکیشن بسیار دقیق بوده چرا که به جای فلش یا جاوا در آن از HTML5 استفاده شده است.

این اپلیکیشن همچنین می‌تواند نتایج تست شما را ذخیره کند تا بتوانید آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانلود اپلیکیشن SpeedSmart برای اندروید | آیفون iOS | وب سایت

3- اپلیکیشن V-Speed

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای تست سرعت اینترنت به صورت سفارشی سازی شده می‌گردید، بهترین برنامه V-Speed است. با استفاده از این برنامه می‌توانید میزان پهنای باند، دیتابیس استاتیک، تست VoIP و سایر تست های مربوط به نت را انجام دهید.

دانلود اپلیکیشن V-Speed برای اندروید  | آیفون iOS

4- اپلیکیشن Bandwidth Place

تست سرعت اینترنت

یکی دیگر از اپلیکیشن های تست سرعت نت که می‌توان به راحتی از آن در همه جا استفاده کرد. وبسایت این اپلیکیشن همواره در دسترس بوده وی می‌توانید به راحتی سرعت نت خود را با این برنامه تست کنید.

دانلود اپلیکیشن Bandwidth Place وب سایت

5- SpeedTest Master

این اپلیکیشن به صورت سفارشی برای گوشی های آیفون iOS ساخته شده است. این اپلیکیشن می‌تواند تنها در عرض 30 ثانیه اطلاعات کامل سرعت اینترنت را به کاربر نشان دهد. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید اینترنت های 2G,3G,4G,5G,DSL,ADSL و وای فای را تست کنید.

دانلود اپلیکیشن SpeedTest Master در آیفون iOS

6-SpeedCheck internet

این اپلیکیشن نه تنها برای تست سرعت نت به کار گرفته می شود بلکه به افزایش سرعت اینترنت نیز کمک می‌کند. از این اپلیکیشن می‌توانید در گوشی های اندروید ، آیفون یا به طور مستقیم از طریق وب سایت استفاده کنید. برای افزایش سرعت اینترنت باید از طریق وبسایت و بخش Guide آموزش‌ها را دنبال نمایید.

دانلود اپلیکیشن SpeedCheck Internet برای اندروید | آیفون iOS | وب سایت

7- اپلیکیشن Fast

اپلیکیشن Fast

بسیاری از مردم از گوشی های خود برای پخش ویدیو آنلاین استفاده می‌کنند. شرکت NetFlix اپلیکیشن Fast را برای آزمایش سرعت اینترنت در اختیار کاربران قرار داده تا ابتدا سرعت اینترنت خود را بررسی کنند و سپس اقدام به پخش و یا استریم ویدیو نمایند.

این اپلیکیشن برای اندروید ، آیفون و از طریق وب سایت در دسترس است و سرعت دانلود ، آپلود ، موقعیت فعلی، آدرس IP و سرور متصل شما را نیز نشان خواهد داد.

دانلود اپلیکیشن Fast برای اندروید | آیفون iOS | وب سایت

8- Meteor Speed Tester

از بهترین و ساده ترین و البته گسترده ترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت اپلیکیشن Meteor است. با استفاده از این برنامه نه تنها سرعت شبکه را بررسی می‌کنید بلکه می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود مثل فیس بوک، توییتر و غیره را نیز چک کرده و وارد آن‌ها شوید.

دانلود اپلیکیشن Meteor Speed Tester برای اندروید  | آیفون iOS

تا این بهترین اپلیکیشن های تست سرعت شبکه و نت را با هم دیدیم. بهتر است هر کدام از برنامه‌ها را باز کرده و تست کنید تا ببینید بهترین اپلیکیشن برای شما کدام است، چرا که هر کدام ظاهر و اطلاعات متفاوتی دارند و انتخاب آن‌ها سلیقه‌ای است.

افزایش سرعت اینترنت از طریق سیگنال بوستر

اگر سرعت اینترنت شما به هر دلیلی کند بود و با هر اپلیکیشن تست سرعت آن را آزمایش کردید و پاسخگو نبود می‌توانید از سیگنال بوستر استفاده کنید. از طریق لینک زیر می‌توانید اقدام به خرید سیگنال بوستر کنید:

خرید دستگاه افزایش دهنده سرعت اینترنت سیگنال بوستر Cell Phone Booster

منبع: WEBOOST

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید