روش و آموزش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ به وسیله تترینگ

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

گاهی اوقات نیاز دارید که روی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ اینترنت همراه داشته باشید. در ادامه روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ را آموزش می‌دهیم و طریقه اشتراک گذاری اینترنت گوشی را توضیح خواهیم داد.

با استفاده از تترینگ می‌توان اینترنت گوشی یا تبلت را روی کامپیوتر یا لپ تاپ به اشتراک گذاشت اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در ادامه روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر را بررسی می‌کنیم و آموزش می‌دهیم.

روش و آموزش اتصال اینترت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ

تترینگ چیست؟

تترینگ یکی از روش‌هایی است که می‌توان اینترنت گوشی را از طریق یو اس بی ، وای فای یا بلوتوث از گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرد.

از سال 2007 به بعد گوشی‌های هوشمند به قابلیت تترینگ مجهز شدند، قابلیتی که امکان اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ را فراهم کرد.

تنظیمات تترینگ در گوشی اندروید

کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از طریق سه روش اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذارند:

  • اشتراک از طریق بلوتوث
  • اشتراک از طریق هات اسپات
  • اشتراک از طریق کابل یو اس بی

در ادامه هر سه روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر را بررسی کرده و میزان استفاده باتری، سرعت اینترنت و سرعت انتقال داده را روی هر سه مورد بررسی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:


یکی از مشکلاتی که تترینگ روی هر گوشی اندرویدی دارد، استفاده بیش از حد از باتری است. بنابراین قبل از شروع هر کار گوشی را به طور کامل شارژ کنید.

1 – اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق USB

شما می‌توانید با استفاده از کابل یو اس بی گوشی اینترنت همراه را به گوشی متصل کنید. ابتدا باید کابل یو اس بی گوشی را به کامپیوتر متصل کرده و سپس تنظیمات زیر را انجام دهید.

  • به بخش تنظیمات رفته و گزینه Network & Internet و سپس Hotspot & tethring را انتخاب نمایید. روی گزینه USB tetchring کلیک کرده و پس از آن یک اعلان نمایش داده می‌شود ، گزینه OK را لمس کنید.
  • در این قسمت یک اعلان نمایش داده شده که نشان می‌دهد اینترنت گوشی به کامپیوتر متصل شده.

نکته: اگر گوشی را به لپ تاپ متصل کرده باشید و لپ تاپ در شارژ نباشد، باتری آن به سرعت کم خواهد شد.

2- اتصال اینترنت گوشی به وسیله بلوتوث

روش دیگر اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر، از طریق تترینگ بلوتوث است. ابتدا از طریق بلوتوث لپ تاپ یا کامپیوتر خود را با گوشی Pair یا متصل کنید. برای انجام این کار روی ویندوز باید به بخش تنظیمات یا کنترل پنل رفته سپس بخش Devices و سپس Bluetooth & Other Devices را انتخاب نمایید و در پایان روی بلوتوث گوشی که در کامپیوتر ظاهر شده دوبار کلیک کنید تا متصل شوند.

زمانی که اتصال برقرار شد به گوشی رفته بخش تنظیمات را باز کنید گزینه Network & Internet را باز کرده و سپس Hotspot & tethring و در نهایت روی گزینه Bluetooth tethring کلیک نمایید.

 

برای این که بتوانید از اینترنت گوشی روی کامپیوتر بهره ببرید، در ویندوز به بخش Bluetooth & devices که در بخش قبلی توضیح دادیم بروید، بلوتوث گوشی خود را در صفحه پیدا کنید ، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Connect using و سپس Access point را انتخاب نمایید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

از این پس می‌توانید از اینترنت گوشی با بلوتوث روی لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید

3- اتصال اینترنت گوشی با وای فای هات اسپات

هات اسپات یکی از سریع‌ترین و بهینه‌ترین روش‌های اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ است. البته این روش فشار بسیار زیادی را به باتری گوشی متحمل می‌شود اما اگر نیاز مبرم به اینترنت دارید بهترین گزینه وای فای هات اسپات خواهد بود.

برای فعال کردن آن به بخش Settings->Network & Internet->Hotspot & tethring رفته و روی گزینه Portable Hotspot کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه را به On تغییر داده و روی گزینه Configure Hotspot بروید تا نام شبکه وای فای و رمز عبور برای آن مشخص کنید. از این پس می‌توانید از طریق گزینه وای فای کامپیوتر یا لپ تاپ به وای فای هات اسپاتی که ساخته‌اید متصل شوید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

برای وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر کدام روش را انتخاب کنیم

هر سه روش وای فای ، بلوتوث و کابل یو اس بی برای اتصال به اینترنت گوشی از طریق کامپیوتر به کار گرفته می‌شوند، اما سوال اینجا است که کدام را انتخاب کنیم؟

یو اس بی تترینگ یکی از روش‌هایی است که به مراتب باتری بیشتری نسبت به بلوتوث مصرف می‌کند اما خب سریع‌تر از بلوتوث می‌توان از اینترنت استفاده کرد. از طرف دیگر وای فای نیز از یو اس بی سریع‌تر است چرا که حتی از نظر اتصال نیز سریع‌تر می‌توان گوشی را به کامپیوتر یا بالعکس متصل کرد، اما در هر صورت اگر کامپیوتر خانگی دارید که مودم وای فای ندارد می‌توانید از طریق اتصال یو اس بی بهره ببرید.

در هر صورت گزینه وای فای بهترین روش برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر خواهد بود.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید