بسیاری از کیس ها از پلاستیک ساخته شده اند یا حاوی مقدار زیادی پلاستیک هستند. حتی آنهایی که با چرم ساخته شده اند نیز همین مشکل را دارند: گوشی عایق است و گرما را در داخل و خارج نگه می دارد.

نحوه رفع مشکل داغ شدن گوشی های اندرویدی

به دلایل ایمنی، از آنجایی که گوشی داغ می شود (مخصوصاً در حین انجام کارهای با عملکرد بالا)، باید گرما را از خود دور کند و وجود یک قاب ساخته شده از یک ماده عایق از این امر جلوگیری می کند. مثل ورزش کردن با کت دوبل است.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی خود به این روش چه کاری می توانید انجام دهید؟ برداشتن گوشی از قاب شروع خوبی است، اما اگر از این کار ناراحت هستید (شاید می خواهید ارزش فروش مجدد گوشی خود را به حداکثر برسانید)، پس این یک گزینه طولانی مدت نیست.

البته، یادگیری تفاوت‌ های بین قاب‌ ها و پوسته‌ های گوشی قبل از اینکه برای دستگاه خود تهیه کنید، می‌ تواند به خنک نگه داشتن آن کمک کند. پس از همه، بهترین راه حل های گوشی بیش از حد شامل آماده سازی است.

تلفن هنگام شارژ شدن بیش از حد گرم می شود؟ کابل شارژر خود را بررسی کنید

هفتمین روش نحوه رفع مشکل داغ شدن گوشی های اندرویدی بررسی کابل شارژ است. یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی شود، وضعیت باتری است. کابل شارژ نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

اگر تلفن قدیمی‌تری دارید که بارها کاملاً شارژ شده است (اگر می‌توانید به طور ایده‌آل هرگز آن را تا 100 درصد شارژ نکنید؛ برای سالم نگه داشتن باتری، به طور مرتب 80 تا 90 درصد شارژ کنید)، در این صورت ممکن است گوشی هوشمند داغ شود.

در پایان روز، گوشی ها نباید آنقدر داغ شوند که هنگام شارژ شدن مشکل ایجاد کنند. اگر این اتفاق می افتد، دلیل آن می تواند باتری آسیب دیده، کابل شارژ بی کیفیت یا مشکل در پورت باشد. شما چه گزینه هایی دارید؟

  • کابل و آداپتور برق را تعویض کنید.
  • باتری را تعویض کنید (اغلب این امکان وجود ندارد).
  • پورت شارژ را تعمیر کنید.
اگر گوشی شما از گارانتی خارج شده باشد، تعمیر پورت شارژ حدود 30 دلار هزینه خواهد داشت. اگر آسیب دید، تعمیر آن باید همیشه از داغ شدن بیش از حد گوشی شما جلوگیری کند. داغ شدن بیش از حد گوشی هنوز گارانتی دارد؟ ممکن است بتوانید تعمیر یا تعویض رایگان دریافت کنید.

نکته: سرعت شارژ سریع پشتیبانی شده در بسیاری از تلفن های جدید گرمای بیشتری نسبت به شارژ معمولی تولید می کند. این طبیعی است، اما بهتر است استفاده از تلفن خود را در هنگام شارژ محدود کنید تا گرما به حداقل برسد.

آیا وای فای و بلوتوث گوشی شما را بیش از حد گرم می کند؟

هشتمین روش نحوه رفع مشکل داغ شدن گوشی های اندرویدی بررسی وای فای و بلوتوث است. ممکن است گوشی هوشمند شما به دلیل استفاده بیش از حد از خدمات آنلاین بیش از حد گرم شود. این شامل Wi-Fi و اینترنت تلفن همراه به ویژه است. دستگاه های قدیمی نیز ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از بلوتوث بیش از حد گرم شوند.

کاربران اندروید مستعد برنامه‌ هایی هستند که در پس‌ زمینه اجرا می‌شوند و از منابعی مانند CPU، Wi-Fi یا اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. اگر برنامه ها به این شکل اجرا شوند، دستگاه شما می تواند گرم شود.

تنظیمات باتری اندروید به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید چه برنامه‌هایی منابع را زالو می‌کنند. به Settings > Battery > Battery usage بروید . این ابزار تشخیص می دهد که کدام برنامه ها باتری را خالی می کنند و به شما اجازه می دهد آنها را محدود کنید.

همچنین می‌توانید استفاده از داده‌ها توسط برنامه‌های خاص را نظارت کنید:
  1. Settings > Apps > (See) all apps را باز کنید .
  2. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. برای مشاهده فعالیت آن، روی Mobile data & Wi-Fi ضربه بزنید .
  4. برای غیرفعال کردن دسترسی به اینترنت، Background data را تغییر دهید .
  5. Unrestricted data usage را تغییر دهید تا هنگام استفاده از ویژگی ذخیره داده، داده ها را مجاز یا مسدود کنید، زیرا این می تواند روی باتری نیز تأثیر بگذارد.

در حالی که این کار عملکرد پس‌زمینه را از سرویس خارج می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که به معنای کاهش استفاده از منابع نیز هست. این می تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی هوشمند شما کمک کند.

 چگونه یک تلفن بیش از حد گرم شده را تعمیر کنیم و آن را کارآمد نگه داریم

آیا با داغ شدن و کندی بیش از حد گوشی هوشمندتان – یا بدتر از آن، خاموش شدن گوشی مواجه شده اید؟ اگر چنین است، مراحل زیر را امتحان کنید (برخی جدید، برخی دیگر قبلاً ذکر شد) تا دوباره گوشی خود را خنک کنید:

  • قاب گوشی را بردارید
  • برای غیرفعال کردن تمام اتصالات، حالت هواپیما را روشن کنید.
  • آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید.
  • یک فن را به سمت تلفن خود هدایت کنید (اما آن را در یخچال، فریزر یا خنک کننده قرار ندهید).
  • روشنایی نمایشگر را در میان چندین تنظیمات نمایشگر اندرویدی که ارزش تغییر دارند ، کاهش دهید .
پس از انجام این کار، باید بدانید که چگونه از داغ شدن مجدد گوشی خود جلوگیری کنید:
  • از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید.
  • برای حذف فایل‌های ناخواسته و بدافزارها، گوشی خود را تمیز کنید.
  • استفاده از دوربین را کاهش دهید.
  • استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و GPS را کاهش دهید مگر اینکه نیاز باشد.
  • کابل شارژ یا باتری را تعویض کنید یا به تعمیر فکر کنید.

نه تنها گوشی شما در آینده باید داغ نشود، بلکه باتری آن نیز باید بیشتر دوام بیاورد!

چگونه داغ شدن بیش از حد گوشی را تعمیر کنیم؟ از دستگاه اندرویدی خود به خوبی مراقبت کنید

به عنوان یک ویژگی ایمنی، گوشی ها و تبلت ها طوری طراحی شده اند که در دمای شدید خاموش شوند. شما فقط باید منتظر بمانید تا از دمای بالا بهبود یابد تا نکات فوق را عملی کنید.

فراتر از مشکلات شناخته شده گرمای بیش از حد، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی عملکرد صحیح دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. “چرا گوشی من داغ می شود؟” می تواند پاسخ بسیار پیچیده تری داشته باشد.

منبع: MAKEUSEOF.COM