هر زمان که به کسی می گویید که با گوشی یا هر فناوری دیگری مشکل دارید، اولین سوالی که احتمالاً از او می پرسند این است: “آیا سعی کرده اید آن را خاموش و روشن کنید؟” این روش می تواند وسوسه کننده به نظر برسد، زیرا توصیه بسیار کلی است. اما آیا واقعا این راه حل عملی است یا چیزی بیش از دانش فنی نیست؟ پس بیایید تا رفع مشکل گوشی با راه اندازی مجدد را بررسی کنیم.

وقتی گوشی خود را خاموش می کنید چه اتفاقی می افتد؟

عکس از راه اندازی آیفون با صفحه نمایش سلام

خاموش کردن تلفن کار بزرگی نیست، اما یک چیز کلیدی در این فرآیند اتفاق می افتد. بیایید در مورز رم صحبت کنیم.

RAM ( حافظه دسترسی تصادفی ) داده ها را در کوتاه مدت و در زمانی که پردازنده گوشی به آن نیاز دارد ذخیره می کند. همچنین رم را در بسیاری از دستگاه‌های دیگر از جمله تبلت، کامپیوتر، لپ‌ تاپ و کنسول‌ های بازی مشاهده خواهید کرد. داده های ذخیره شده در RAM شما برای انجام انواع کارها در هر برنامه ای که از آخرین باری که گوشی خود را روشن کرده اید استفاده می شود.

اگر می‌خواهید به یک صفحه وب یا برنامه دسترسی داشته باشید، این کار را می‌توان به سرعت با استفاده از RAM انجام داد، زیرا داده‌های مربوطه را در اختیار دستگاه شما قرار می‌دهد که در انتظار حرکت بعدی شما ذخیره شده است. گوشی های هوشمند امروزی دارای رم بین 6 تا 12 گیگابایت هستند. با این حال، در حالی که اکثر مردم به 6-8 گیگابایت بیشتر نیاز ندارند، مواردی وجود دارد که ممکن است به فضای اضافی نیاز داشته باشید (و اگر گوشی هوشمند در حد بودجه شما باشد، داشتن بیشتر ضرری ندارد!).

این نسبت به ظرفیت ذخیره سازی طولانی مدت گوشی شما زیاد به نظر نمی رسد، اما به خاطر داشته باشید که برای مدت طولانی به داده های رم خود نیاز نخواهید داشت.

به همین دلیل، هر زمان که گوشی شما راه اندازی مجدد شود، رم شما از تمام داده های خود پاک می شود. علاوه بر راه اندازی مجدد، راه های دیگری نیز برای پاک کردن رم وجود دارد، اما راه اندازی مجدد گوشی هوشمند به طور کلی ساده ترین و راحت ترین روش است. بعلاوه، راه اندازی مجدد گوشی مزایای بسیار خوبی دارد.

چرا خاموش کردن گوشی بسیاری از مشکلات را برطرف می کند؟

گوشی هوشمند صفحه نمایش خطا را در نور قرمز نشان می دهد

وقتی از رم شما با داده های غیرضروری نسخه پشتیبان تهیه می شود، عملکرد کلی گوشی شما می تواند به میزان قابل توجهی کند شود. بارگیری برنامه‌ها و فایل‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است زمان طولانی طول بکشد. حتی اگر پس از استفاده به صورت دستی برنامه های خود را ببندید، ممکن است داده های باقی مانده همچنان در RAM باقی بماند. خاموش کردن گوشی به طور کامل برق رم را از بین می برد و به طور کامل آن را پاک می کند.

هرچه فضای رم شما بیشتر باشد، گوشی شما سریع‌تر می‌تواند به دستورات واکنش نشان دهد. بنابراین، راه‌اندازی مجدد گوشی هنگامی که متوجه کاهش کیفیت عملکرد می‌شوید می‌تواند یک راه حل سریع باشد. با این حال، این یک راه حل تضمین شده نیست. تمام شدن حافظه رم یکی از دلایل رایج کندی عملکرد گوشی هوشمند است اما تنها مقصر آن نیست. سیستم عامل های قدیمی، باتری های فرسوده یا حتی بدافزارها نیز می توانند عملکرد گوشی را کاهش دهند.

بنابراین، اگر راه اندازی مجدد کمکی نمی کند، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد که باید آن را شناسایی کنید.

راه اندازی مجدد گوشی می تواند مشکلات کلی درون برنامه و مشکلات اتصال را نیز برطرف کند. به عنوان مثال، بگویید یک برنامه راه اندازی نمی شود. خاموش و روشن کردن مجدد گوشی، داده های RAM را پاک می کند، به این معنی که داده های تکه تکه شده و قدیمی ذخیره شده در برنامه نیز پاک می شوند. این اغلب می تواند به رفع مشکلات برنامه ساده کمک کند .

ممکن است سعی کرده باشید حالت هواپیما را برای به دست آوردن مجدد اتصال Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه فعال کنید، که گاهی اوقات کار می کند. همین امر در مورد راه اندازی مجدد کامل نیز صدق می کند. هنگامی که گوشی خود را راه اندازی مجدد می کنید، اتصال مجدد با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه شما اجباری می شود. علاوه بر این، شما این شانس را دارید که به طور خودکار دوباره به شبکه Wi-Fi خود متصل شوید (اگر اتصال خودکار را در تنظیمات انتخاب کرده باشید).

باز هم، راه اندازی مجدد گوشی راه حل تضمینی برای مشکلات درون برنامه ای یا اتصال نیست . ممکن است مشکلی در شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید (مانند اتصال ناسازگار) یا برنامه ای که استفاده می کنید (مانند نرم افزار قدیمی) وجود داشته باشد. از طرف دیگر، مشکلات مربوط به سخت افزار تلفن شما ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد.

راه اندازی مجدد گوشی شما فقط یک راه حل نیست

ممکن است به نظر برسد که راه اندازی مجدد گوشی یک توصیه دور ریختنی برای رفع مشکلات است. پس از همه، همه مایلند تصور کنند که این یک راه حل سریع است. اما در واقعیت، این گاهی اوقات می تواند درست باشد. با راه اندازی مجدد گوشی خود، می توانید تعدادی از مشکلات را برطرف کنید (اگرچه راه حل جهانی نیست). بنابراین اگر با مشکلاتی در عملکرد، اتصال یا موارد مشابه مواجه هستید، یک راه‌اندازی مجدد سریع را امتحان کنید تا ببینید کمکی می‌کند یا خیر.

منبع: MAKEUSEOF.COM