بررسی گوشی موتورولا Moto G84 5G, قیمت و مشخصات فنی

موتورولا Moto G84

بررسی گوشی موتورولا Moto G84 5G . بررسی قیمت, مشخصات فنی, دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های گوشی موتورولا Moto G84.

بررسی گوشی موتورولا Moto G84 5G, قیمت و مشخصات فنی

موتورولا Moto G84

سری گوشی های هوشمند موتورولا  Moto G” همیشه در بخش گوشی های هوشمند ارزان قیمت محبوب بوده است. در واقع، این اولین گوشی هوشمند موتورولا Moto G در سال 2013 است که راه را برای بازگشت موتورولا هموار کرد. بلافاصله پس از عرضه، اولین موتورولا موتو جی به پرفروش ترین گوشی هوشمند در بازارهایی مانند هند، برزیل و مکزیک تبدیل شد.

به سرعت تا سال 2023، یک دهه بعد، سری Moto G همچنان قوی است و موتورولا Moto G84 5G جدیدترین محصول اضافه شده به این مجموعه است.

امروز، با بررسی دقیق این گوشی هوشمند در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بفهمید که آیا آخرین گوشی هوشمند Moto G84 5G ارزش خرید در سال 2023 را دارد یا خیر.

آنباکسینگ

بیایید با صحبت در مورد محتویات جعبه شروع کنیم. در زیر تمام مواردی که در بسته‌بندی خرده‌فروشی Moto G84 5G دریافت می‌کنید آمده است.

بررسی Moto G84 5G
  • گوشی Moto G84 5G
  • شارژر 33 واتی TurboPower
  • ابزار سیم اجکتور
  • کابل شارژ USB Type-C
  • اسناد چاپی مربوط به گارانتی و راهنمای کاربر
  • قاب پشتی محافظ سیلیکونی

ساخت و طراحی

Moto G84 5G دارای طراحی بسیار سنتی گوشی هوشمند است که بسیار شبیه به موتورولا Edge 40 Neo است که اخیراً معرفی شد.

اولین چیزی که وقتی گوشی را در دست می گیرید متوجه می شوید این است که وزن آن فوق العاده سبک است.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی موتورولا اج 40 نئو, قیمت و مشخصات فنی

بررسی Moto G84 5G

همانطور که می توانید حدس بزنید، در قسمت جلویی صفحه نمایش تخت 6.5 اینچی قرار دارد. در حالی که ریل های جانبی و همچنین قسمت پشتی گوشی از پلاستیک ساخته شده اند. با این حال، قسمت عقب دارای روکش بافتی است که از چرم گیاهی یا PMMA 3 بعدی ممتاز (بسته به نوع رنگی که انتخاب می‌کنید) ساخته شده است، که به آن احساس دوستانه‌تری در دست می‌دهد.

برجسته ترین ویژگی طراحی گوشی هوشمند قطعا رنگ های آن خواهد بود. این گوشی در سه رنگ موجود است: Viva Magenta، Marshmallow Blue و Midnight Blue. پالت رنگ با مشارکت پنتون طراحی شده است، بنابراین سایه ای منحصر به فرد و پر جنب و جوش به آن می دهد.

در مورد دکمه ها و پورت های گوشی صحبت می کنیم، در سمت راست گوشی دکمه های پاور و ولوم قرار دارد. در سمت چپ، سینی سیم‌کارت و پایین گوشی دارای پورت شارژ USB Type-C، آرایه بلندگو (دستگاه دارای دو بلندگوی استریو است) و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

آره! درست شنیدی از بین تمامی گوشی های سال 2023، این گوشی دارای جک 3.5 میلی متری هدفون است. پس هنوز احساس نوستالژی می کنید؟

این دستگاه همچنین به دلیل ضد آب و گرد و غبار بودن دارای رتبه IP54 است و همچنین حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در مرکز پایین نمایشگر قرار گرفته است.

صفحه نمایش

موتورولا Moto G84 5G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ POLED با رفرش ریت ثابت 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز و پشتیبانی از رنگ 10 بیتی است که بیش از یک میلیارد رنگ را برای کیفیت بصری عالی ارائه می دهد.

بررسی Moto G84 5G

حداکثر روشنایی آن 1300 نیت است که دید فوق العاده در فضای باز را تضمین می کند. زوایای دید نیز خوب است. با این حال، به دلیل محدودیت های مربوط به چیپست اسنپدراگون 695، توانایی پخش محتوای Ultra-HD 4K را ندارد. به طور کلی، این نمایشگر به عنوان یکی از بهترین نمایشگرها در قیمت کمتر از Rs متمایز می شود. برد 20 هزار

این دستگاه به طور پیش فرض دارای تنظیمات صفحه نمایش اشباع شده است، اما من توصیه می کنم برای جلوگیری از اشباع بیش از حد در سناریوهای خاص، به رنگ های طبیعی تغییر دهید.

عملکرد، رابط کاربری، گیمینگ

منبع تغذیه Moto G84 5G چیپست اسنپدراگون 695 و رم 12 گیگابایتی LPDDR4x به همراه 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی است. همچنین شایان ذکر است که هیچ گونه رم/حافظه داخلی در G84 5G مانند سایر گوشی های موجود در بازار وجود ندارد. علاوه بر این، این دستگاه همچنین از حافظه قابل ارتقا تا 1 ترابایت با microSD پشتیبانی می کند.

بررسی Moto G84 5G

اسنپدراگون 695 که در سال 2021 عرضه شد، بهترین تراشه ای نیست که می توانید در محدوده قیمت پیدا کنید.

من تست های بنچمارک را روی دستگاه انجام داده ام که AnTuTu آن را 428067 به دست آورده است و Geekbench 6 امتیاز تک هسته ای 910 و امتیاز چند هسته ای 2064 را نشان می دهد. در طی یک تست throttling CPU به مدت 15 دقیقه با 50 رشته، عملکرد دستگاه 15٪ از اوج خود کاهش یافت.

جدای از بنچمارک ها، بر اساس عملکرد واقعی، تجربه وحشتناکی نخواهید داشت.

بله، شما از نظر قدرت پردازش بهترین و جدیدترین را دریافت نمی کنید، اما آنچه به دست می آورید به اندازه کافی خوب است که شما را در انجام کارهای روزانه چک کردن ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و غیره و همچنین از نظر بازی، ببرد.

ما بازی هایی مانند PUBG، Call of Duty، Asphalt 9 و Asphalt 8 را روی دستگاه اجرا کردیم و همه به خوبی اجرا شدند. ممکن است مجبور شوید تنظیمات گرافیکی را از سطح فوق العاده کم کنید تا تجربه ای روان تر داشته باشید، اما به هیچ وجه غیرقابل پخش نیست. دستگاه بعد از یک جلسه بازی سنگین داغ می شود.

از نظر نرم‌افزاری، Moto G84 5G با اندروید-13 خارج از جعبه همراه با ارتقاء سیستم عامل به Android-14 در راه است. موتورولا همچنین قول به‌روزرسانی‌های امنیتی 3 ساله را برای دستگاه داده است، اما ما روی ارتقاء نسخه اندروید دستگاه شرط نمی‌بندیم.

چیزی که موتورولا Moto G84 5G را جذاب تر می‌کند، درست مانند سایر دستگاه‌های موتورولا، تجربه نرم‌افزاری آن است. رابط کاربری با برخی از ویژگی‌ها/برنامه‌های موتورولا که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بسیار شبیه به اندروید استوک است. با این حال، به دلیل قدرت پردازشی در سطح متوسط، ممکن است گاهی اوقات افت فریم و تاخیر انیمیشن را تجربه کنید.

این دستگاه دارای برخی ویژگی‌های جالب مانند کنترل‌های حرکتی، صدای حرکتی فضایی، کنترل بازی و موارد دیگر است که از موارد اضافه شده استقبال می‌کنند.

دوربین

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در موتورولا Moto G84 5G عکس هایی می گیرد که به طور پیش فرض روی 12.5 مگاپیکسل قرار دارند. با توجه به نور کافی مانند سناریوهای روز، دوربین اصلی می تواند عکس های واقعا خوبی با رنگ های واقعی و جزئیات عالی بگیرد. مجبور کردن دوربین اصلی به گرفتن عکس‌های 50 مگاپیکسلی، جزئیات را در تصویر بهبود می‌بخشد، نویز را کاهش می‌دهد و همچنین وضوح تصویر مصنوعی را که در غیر این صورت مشاهده می‌کنیم، کاهش می‌دهد.

بررسی Moto G84 5G

حتی دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض می تواند عکس های خوبی در شرایط نور خوب ایجاد کند. با این حال، با بدتر شدن شرایط نور، کیفیت تصویر کلی همه دوربین ها نیز بدتر می شود. تصاویر در نور کم فاقد جزئیات هستند، نویزتر هستند و به طور کلی خوب نیستند.

اما بازی با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تغییر می کند. دوربین سلفی تصاویر خیره کننده ای می گیرد و شرایط را به خوبی ارزیابی می کند. رنگ پوست تقریباً در هر موقعیتی عالی است و عملکرد در نور کم نیز چشمگیر است.

در قسمت جلوی فیلم، دوربین واقعاً خوب است با توجه به اینکه OIS و PDAF است. با دوربین اصلی پشتی می‌توانید ویدیوهای Full HD 30fps/60fps، با دوربین اولتراواید 30fps Full-HD و با دوربین سلفی با سرعت 30fps/60fps Full HD بگیرید.

در اینجا تعدادی از نمونه های دوربین در شرایط مختلف آورده شده است:

صدا

موتورولا Moto G84 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو با یک بلندگوی اختصاصی در پایین و یک گوشی تقویت‌شده است. با وجود این آرایش نامتقارن، موفق می شود صدای متعادل و بلند شگفت انگیزی تولید کند. خروجی صدا دارای پاسخ فرکانس تمیز است، با میانه های واضح، صداها را خوب می کند. گنجاندن Dolby Atmos تجربه صوتی را افزایش می دهد.

بررسی Moto G84 5G

عمر باتری

با یک واحد باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و یک چیپست نسبتاً کم مصرف، می‌توانید به راحتی از یک روز کامل باتری پشتیبان با موتورولا Moto G84 5G لذت ببرید. مهم نیست که همیشه از وای فای استفاده می کنید، از محتوای واضح در صفحه نمایش دستگاه لذت می برید یا به شدت بازی می کنید، عمر باتری هرگز نگران کننده نخواهد بود.

با توجه به اینکه شارژر سریع 33 واتی TurboPower را در جعبه دارید، معامله باتری حتی شیرین تر است، که می تواند به راحتی شما را در عرض 30 دقیقه از مرز 50 درصد باتری عبور دهد.

بررسی Moto G84 5G

آیا باید موتورولا Moto G84 5G را خریداری کنید؟

خوب، تصمیم گیری برای خرید گوشی موتورولا Moto G84 5G یک معامله ساده است.

آیا دستگاهی با ظاهر معمولی را ترجیح می‌دهید که تجربه‌ای عالی از اندروید، کیفیت دوربین قابل قبول، عملکرد نه چندان بد، دوربین جلویی شگفت‌انگیز و عمر باتری فوق‌العاده را به شما بدهد؟

پس موتورولا Moto G84 5G مقرون به صرفه ترین و در عین حال بهترین گزینه شما خواهد بود.

با این حال، اگر دستگاهی را ترجیح می‌دهید که دستگاه شما را با ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری پر می‌کند، قطعاً این بهترین گزینه‌ای نیست که در اختیار خواهید داشت.

منبع: GIZMOCHINA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید