Google Maps مسیریابی زنده را در دسترس شما قرار می دهد و می تواند شما را تقریباً به هر نقطه از جهان ببرد. با این حال، Google Maps قادر به کارهای بسیار بیشتری است و با این ویژگی های پیشرفته، شما یکی از قدرتمندترین ابزار سفر برای برنامه ریزی و مدیریت سفرها را دارید.

1. آب و هوا را برای هر مکانی بررسی کنید

می‌توانید از Google Maps برای بررسی آب و هوای محلی استفاده کنید . طبق گفته پلیس اندروید، این ویژگی در حال حاضر برای برنامه iOS و برنامه وب در دسترس است، و به نظر می‌رسد گوگل در حال حاضر آن را برای برنامه اندروید عرضه می‌کند (یا حداقل آن را آزمایش می‌کند).

اگر از iOS استفاده می‌کنید، برنامه Google Maps را باز کنید و روی یک شهر یا منطقه زوم کنید. شما باید یک تایل کوچک در زیر نوار جستجو در بالای صفحه ببینید که دمای فعلی را نشان می دهد و یک نماد آب و هوا را نشان می دهد.

همانطور که در برنامه Google Maps حرکت می کنید، تایل به روز می شود تا آب و هوای محلی را نشان دهد. اگر تایل برای شما نمایش داده نمی‌شود، روی هر مکانی در نمای نقشه فعلی ضربه بزنید و سپس آن را لغو انتخاب کنید. این باید به نمای پیش فرض، از جمله تایل آب و هوا بازگردد.

اگر از برنامه وب Google Maps استفاده می کنید، برای دسترسی به اطلاعات آب و هوا باید روی یک مکان کلیک کنید. این بار، جزئیات آب و هوا را در پانل اطلاعات در کنار نام مکان خواهید یافت.

تصویری که اطلاعات پیش بینی آب و هوا را در برنامه وب Google Maps نشان می دهد

همچنین می‌توانید روی نماد آب‌ و هوا کلیک کنید تا پیش‌بینی دقیق‌تری برای مکانی که در آن مشاهده می‌کنید دریافت کنید.

پیش بینی آب و هوا برای سیدنی در جستجوی گوگل

2. بهترین زمان برای بازدید از مکان ها را بررسی کنید

هنگامی که مکانی را برای بازدید انتخاب کردید، احتمالاً می خواهید در زمانی که آنجا هستید، مکان های دیدنی و کارهایی را که باید انجام دهید، کشف کنید. Google Maps می‌تواند با نشان دادن میزان شلوغی مناطق و حتی شلوغ‌ترین زمان‌ها برای بازدید از مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها و مکان‌های دیگر به شما کمک کند تا در شلوغی مکان‌های جدید پیمایش کنید.

همانطور که روی یک شهر بزرگنمایی می کنید، شلوغ ترین مناطق با رنگ زرد برجسته می شوند. بنابراین، اگر ترجیح می دهید خارج از شلوغ ترین نقاط شهر بمانید، می توانید از این اطلاعات برای کمک به انتخاب بهترین محل اقامت استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، ممکن است صبح زود از مناطق برجسته بازدید کنید.

ویژگی های پیشرفته Google Maps

اگر روی یک مکان دیدنی، کافه یا هر جای دیگری که می‌خواهید بازدید کنید کلیک کنید، Google Maps شلوغ‌ترین زمان‌ها را نشان می‌دهد ، مشروط بر اینکه مکان برای ارائه این داده‌ها ترافیک کافی داشته باشد. این شلوغ‌ترین زمان‌ها را برای بازدید در هر روز هفته به شما نشان می‌دهد و داده‌های زنده را به شما می‌دهد، که نشان می‌دهد مکان‌ها کمتر یا بیشتر از حد معمول شلوغ هستند.

3. مسیرهای پیاده روی نمایش زنده

با نمای زنده در Google Maps، می‌توانید از پوشش نمای خیابان پلتفرم برای راهنمایی شما در مسیرهای پیاده‌روی استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی، دستگاه شما باید با ابزارهای ARKit (iOS) یا ARCore (Android) برای تجربه‌های واقعیت افزوده سازگار باشد. همچنین باید در منطقه ای با نمای خیابان باشید.

برای دسترسی به Live View، زمانی که خارج از خانه هستید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. Google Maps را باز کنید و مکانی را برای پیمایش انتخاب کنید.
  2. صفحه مکان را پایین بکشید تا نماد Live View نمایان شود .
  3. روی Live View ضربه بزنید .
  4. دوربین گوشی خود را به سمت ساختمان ها و تابلوها بگیرید تا موقعیت مکانی خود را مشخص کنید.
  5. نشانگرهای قرمز را دنبال کنید تا به مقصد برسید.
ویژگی های پیشرفته Google Maps

امیدواریم که این ناگفته نماند، اما Live View فقط برای پیمایش پیاده طراحی شده است، نه در وسایل نقلیه در حال حرکت. همچنین می‌توانید از این ویژگی برای جهت‌یابی استفاده کنید و مطمئن شوید که در مسیر درستی حرکت می‌کنید. اگر پیاده روی طولانی در پیش دارید، این می تواند در مصرف باتری (و داده!) شما صرفه جویی کند.

4. بهینه ترین مسیر را قبل از حرکت پیدا کنید

اگر در سفرهایتان ماشینی کرایه می‌کنید، استفاده از مسیرهای کم‌مصرف می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها و کاهش اثرات زیست‌محیطی کمک کند. اگر گزینه ترجیح مسیرهای با مصرف سوخت را در تنظیمات فعال کرده باشید، Google Maps به طور خودکار مقرون به صرفه ترین مسیر را توصیه می کند.

  1. Google Maps را باز کنید .
  2. روی نماد حساب خود در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید .
  4. به تنظیمات Navigation بروید و روی آن ضربه بزنید.
  5. به سمت پایین بهRoute options بروید .
  6. Prefer fuel-efficient routes را فعال کنید .

ویژگی های پیشرفته Google Maps

اکنون، برای به دست آوردن کم مصرف ترین مسیر برای یک سفر جاده ای، به طور معمول از ویژگی Directions در Google Maps استفاده کنید:

  1. مقصد خود را در نوار جستجو وارد کنید.
  2. روی Directions کلیک کنید .
  3. نقطه شروع خود را وارد کنید (یا مکان خود را انتخاب کنید ).
  4. مطمئن شوید که نماد رانندگی در زیر نوارهای جستجو انتخاب شده است.

ویژگی های پیشرفته Google Maps

Google Maps باید به‌طور پیش‌فرض کم‌مصرف‌ترین مسیر را برای شما انتخاب کند، مگر اینکه تأخیر بسیار بدی به دلیل تصادف یا کار جاده‌ای وجود داشته باشد. کم مصرف‌ترین مسیر را می‌بینید که با نماد برگ مشخص شده است، و گزینه‌های مسیر همچنین اطلاعات متنی دیگری را در موارد مرتبط شامل می‌شوند – مثلاً جاده‌های عوارض.

5. یک مسیر را برای بعد ذخیره کنید

می‌توانید مسیرها را برای بعد در Google Maps ذخیره کنید و به شما این امکان را می‌دهد که سفرها را از قبل برنامه‌ریزی کنید، بدون اینکه همان مراحل را زمانی که زمان رفتن به جاده است تکرار کنید. برای ذخیره یک مسیر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Pin ​​در برگه مسیر انتخاب شده ضربه بزنید. پس از انجام این کار، برچسب دکمه به Pinned تغییر می کند ، که نشان می دهد مسیر برای بعد ذخیره شده است.

ویژگی های پیشرفته Google Maps

همچنین می‌توانید مسیرها را برای سایر روش‌های حمل‌ونقل ذخیره کنید: پیاده‌ روی، حمل‌ و نقل عمومی و غیره. این بدان معناست که می‌توانید آن مسیرها را به نقاط دیدنی، رستوران‌های جالب و هر جای دیگری قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید و در صورت نیاز به سرعت به مسیرها دسترسی داشته باشید.

  1. برنامه Google Maps را باز کنید .
  2. در منوی پایین صفحه روی Go ضربه بزنید .
  3. مسیر پین شده ای که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید را از لیست انتخاب کنید.

ویژگی های پیشرفته Google Maps

وقتی مسیری را انتخاب می‌کنید، اطلاعات سفر به‌روزرسانی‌شده را برای زمان‌های تخمینی رسیدن و هرگونه اختلالی که ممکن است باعث تأخیر شود، دریافت خواهید کرد.

6.  Maps For Overseas Travel را دانلود کنید

Google Maps یک ابزار عالی برای سفر است، اما اگر در جاده دسترسی به اینترنت را از دست بدهید، کمک چندانی نمی کند. خوشبختانه، قبل از سفر، نقشه‌ها را برای استفاده آفلاین ذخیره می‌کنید ، بنابراین همچنان می‌توانید بدون دسترسی به اینترنت پیمایش کنید.

برای دانلود نقشه برای استفاده آنلاین، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. برنامه Google Maps را باز کنید .
  2. جستجو برای یک مکان (به عنوان مثال، سانفرانسیسکو).
  3. برگه مکان را در حالت تمام صفحه به بالا بکشید.
  4. روی نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید .
  5. Download offline map را انتخاب کنید .

همچنان می‌توانید با استفاده از نقشه‌های آفلاین به دستورالعمل‌های رانندگی دسترسی داشته باشید تا زمانی که کل مسیر در نقشه ذخیره‌شده وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از نقشه ها به صورت آفلاین، اطلاعات سفر یا ویژگی هایی مانند مسیرهای جایگزین، بیشتر مسیرهای کم مصرف و غیره را دریافت نخواهید کرد.

7. مکان خود را برای ایمن تر کردن سفرهای انفرادی به اشتراک بگذارید

اگر به تنهایی سفر می کنید، اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با فردی که به آن اعتماد دارید، یک سفر ایمنی ضروری است. چه سفر انفرادی به خارج از کشور داشته باشید و چه در کوه‌ پیمایی، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما می‌تواند به مقامات کمک کند در صورت بروز مشکل، سریع‌تر مداخله کنند.

برای به اشتراک گذاشتن مکان واقعی خود در Google Maps، تنها کاری که باید انجام دهید این است:
  1. برنامه Google Maps را باز کنید .
  2. روی نماد حساب خود در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید.
  3. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید .
  4. روی Location sharing ضربه بزنید .
  5. مدت زمان اشتراک‌گذاری را تنظیم کنید یا Until you turn this off انتخاب کنید .
  6. مخاطب(هایی) را که می خواهید موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
  7. روی ارسال ضربه بزنید .

ویژگی های پیشرفته Google Maps

سفر انفرادی یک تجربه متفاوت است و غلبه بر چالش هایی مانند مشکلات ندانستن زبان همه بخشی از سرگرمی است. ممکن است که که هیچ چیز جدی اتفاق نیفتد، اما در صورت بعید که به کمک اضطراری نیاز داشته باشید، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی می‌تواند جان شما را نجات دهد.

با Google Maps هرگز در سفر خود با مشکلی جدی مواجه نخواهید شد

چه در حال برنامه ریزی سفر بعدی خود باشید و چه برای یافتن بهترین رستوران ها در یک شهر جدید به کمک نیاز دارید، Google Maps شما را تحت پوشش قرار می دهد. با اطلاعات زنده، می‌توانید سریع‌ترین یا کم مصرف‌ترین مسیرها را برای سفرهای جاده‌ای انتخاب کنید و ببینید که مکان‌های شلوغ چقدر هستند تا از شلوغی جلوگیری کنید.

شما همچنین آخرین پیش بینی های آب و هوا را دارید تا به شما کمک کند بهترین روزها را برای سفر انتخاب کنید و از گرفتار شدن در باران جلوگیری کنید. ذخیره مسیرها برای آینده و بارگیری نقشه‌های آفلاین زندگی را پس از حرکت آسان‌تر می‌کند و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما می‌تواند از شما و هر کسی که با آنها سفر می‌کنید محافظت کند. با Google Maps، هیچ بهانه ای برای گم شدن یا تمام شدن ایده ها در مورد کارهایی که در سفر انجام می دهید وجود ندارد.

منبع: MAKEUSEOF.COM